Idrissi slachtoffer van 'gevaarlijk spel' Onana: 'Vreemd dat dit niet gezien is'

    Idrissi slachtoffer van 'gevaarlijk spel' Onana: 'Vreemd dat dit niet gezien is'

    zondag 7 oktober 2018 om 20:06

    Een 5-0 nederlaag tegen Ajax én een penalty die niet gegeven werd: AZ-aanvaller Oussama Idrissi beleefde geen fijne zondagmiddag in Amsterdam. De 22-jarige buitenspeler begrijpt niet waarom Ajax-doelman André Onana niet bestraft werd vanwege zijn charge.

    Emile van de Sande
    AMSTERDAM

    "Ik kwam in duel met Noussair Mazraoui. En terwijl ik in dat duel zat, voelde ik opeens een knie in mijn rug", haalt Idrissi het moment terug in gesprek met VoetbalPrimeur. "Voor mijn gevoel was het gewoon een overtreding. Als iemand zo hoog komt met zijn knie, is dat gewoon gevaarlijk spel."

    Arbiter Dennis Higler en videoscheidsrechter Bas Nijhuis vonden echter dat een strafschop niet op zijn plaats was. "Ik heb het moment niet teruggezien, want ik was die klap nog aan het verwerken. Maar ik vraag me af hoe het kan dat dit niet gezien is", aldus Idrissi. De aanvaller wil echter niet beweren dat de wedstrijd er heel anders uit had gezien wanneer de bal bij een 1-0 stand op de stip was gegaan. "Het is een klein aspect in de hele wedstrijd."

    Bekijk hieronder het hele interview met Oussama Idrissi.

    Poll

    Had Idrissi een penalty moeten krijgen?

    (2787 stemmen)

    Plaats een reactie

    Niels92 +24870
    zondag 7 oktober 2018 om 20:08
    Het janken en geklaag begint weer over Ajax en geen penalty's :)
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 20:09]
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1721
    zondag 7 oktober 2018 om 20:08
    Onana de gekste
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:09
    Wel een terecht geklaag
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7104
    zondag 7 oktober 2018 om 20:25
    Ieder is ie aan het zeuren...
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25224
    zondag 7 oktober 2018 om 21:23
    Leuk geprobeerd. Blijven oefenen!
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7104
    zondag 7 oktober 2018 om 21:58
    Bedankt gap! Ik doe, ik probeer niet. Fijne avond!
    Vind ik leuk
    Clutchy +306
    zondag 7 oktober 2018 om 20:37
    Nee hij komt voor de bal en raakt m
    Vind ik leuk
    Cappie +7369
    zondag 7 oktober 2018 om 21:27
    Maar dat alleen is niet voldoende om geen overtreding te kunnen maken.
    Hij raakt namelijk ook best wel de andere speler.
    Vind ik leuk
    Jozef +37111
    zondag 7 oktober 2018 om 21:37
    Die met de rug achteruit richting Onana beweegt. Die ging voor de bal, sprong hoger (je kan je knieën moeilijk beneden laten toch) en had de bal...
    Vind ik leuk
    Cappie +7369
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:21
    Want je mag niet achteruit lopen?
    En je kan wel voor de bal gaan, maar dat wil niet zeggen dat je geen overtreding maakt.
    En je moet dus wel rekening houden met waar je knieën komen te zitten tijdens je actie. Je kan ze moeilijk beneden laten, maar dat wil niet zeggen dat je ze zomaar in de rug van een andere speler mag planten.
    Vind ik leuk
    Jozef +37111
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:12
    Hij sprong normaal en raakte de speler die een stap achteruit maakte. Tja. Kwestie van beoordeling. De meningen zijn verdeeld.
    Vind ik leuk
    Cappie +7369
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:55
    Kijk naar de foto... Idrissi is in duel met Mazraoui en beide springen niet echt. Dan komt daar een tweede man invliegen. En dat is dus een overtreding.

    En inderdaad, de meningen zijn verdeeld. En stiekem... ook als het wel een penalty was geweest dan had Ajax deze wedstrijd makkelijk gewonnen. Het klasseverschil was wel heel erg groot. En deze overtreding is ook zeker geen rood ofzo. Totaal niet. Hoogstens geel en zelfs dat hoeft niet per se om het een penalty te laten zijn.
    Vind ik leuk
    Clutchy +306
    zondag 7 oktober 2018 om 21:42
    Is zeker ook zo maar het is een keeper en Idrissi had best wel in de gaten dat Onana kwam
    Vind ik leuk
    Cappie +7369
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:23
    Het is een keeper. Dat klopt. Weet niet wat voor effect dat heeft op deze overtreding?
    En of Idrissi in de gaten had dat Onana kwam is volgens mij ook totaal niet van belang. Als jij een speler aan ziet komen vliegen met twee benen gestrekt is het niet ineens geen overtreding meer he... En als jij dan besluit om niet op te springen terwijl je dat echt nog wel kunt, dan is het ook geen overtreding ofzo...
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 07:50
    Viergever raakte vorige week ook best wel de bal met zijn hand. En hij had er ook best heel veel voordeel van want dan kon te Vrede niet op goal schieten....
    Vind ik leuk
    Cappie +7369
    maandag 8 oktober 2018 om 20:11
    O, dus omdat viergever volgens jou hands maakt is dit geen overtreding? Goed argument.
    "Ja maar agent, dat vliegtuig boven in de lucht vliegt wel 400 km per uur en krijgt ook geen boete toch?"
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 21:48
    Nee dat is dus niet wat ik zeg.....
    Vind ik leuk
    Cappie +7369
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:20
    Maar ik dan vragen wat je er wel mee bedoelt? Want dat is mij een beetje onduidelijk.
    Ik zie niet in hoe een eventuele overtreding van Viergever van belang kan zijn voor deze overtreding van Onana.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:55
    Dat is het argument wat de meeste PSV trolletjes hier gebruiken. Ja maar als hij van Ajax geen rood krijgt is dit ook geen rood......

    Jij zegt "Hij raakt namelijk ook best wel de andere speler."
    Er staat nergens in de regels dat iets of iemand raken niet mag en dus een overtreding is. Viergever raakt de bal met zijn hand in de 16 maar blijkbaar is dat volgens 1 persoon in Nederland geen penalty....maar hij raakt de bal best wel...
    Moreno schopte het scheen en kuitbeen van Shaw dwarsdoor in de 16 maar volgens iedereen hier was het geen kaart en zeker geen penalty... maar hij raakte hem best wel denk ik.....Botteghin blesseert twee spelers in twee weken heel zwaar, krijgt voor beide gevallen geen kaart en/of penalty. Terwijl ze waarschijnlijk wel geraakt werden!

    Dat een aantal spelers gelijk gaan liggen rollebollen als je met een vinger aan het shirtje zit (vul zelf maar in wie) en soms zelfs ook gaan liggen rollebollen als je ze niet raakt (dan weet je ook wel wie er bedoeld wordt) wil niet zeggen dat het een overtreding is en zelf een penalty en een rode kaart...
    Of het is volgens jou zo dat elke aanraking in de 16 een penal is. Dan krijg je dus elke wedstrijd 25 penals..... maar volgens de regels van ene meneer Kuipers was dat bij Utrecht zwaar genoeg geraakt voor een penalty.....en meneer Naaihuis kon gister ook niet zo goed uitleggen waarom die speler van Sparta slechts geel kreeg voor die aanslag! Hij raakte hem best wel.....
    Vind ik leuk
    Cappie +7369
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:27
    Zo, ik lees hieruit wel heel veel frustratie... Ik zou je toch aanraden om je niet zo door de trolletjes te laten beïnvloeden. En ook niet zo te focussen op de woorden "best wel" die ik gebruik. Want ook die zie ik de hele tijd terug komen. Hahaha.

    Ik zeg ook nergens dat elke aanraking in de 16 een penalty is. Maar je bent het toch wel met mij eens dat dit niet zomaar een kleine aanraking was?
    Wat er dan allemaal in andere situaties fout gaat boeit volgens mij 0,0 voor dit geval.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:23
    Ik ben helemaal niet gefrustreerd.... na elke wedstrijd van Ajax blijken er echter ineens allemaal nieuwe regels te zijn....
    En frustratie is het hoofd van Luuk na de wedstrijd tegen Inter (en tijdens ook trouwens...)
    Dit was een stevig duel, voor de liefhebbers van mannelijk voetbal! Het was ook een domme actie van Onana want hij had daar niks te zoeken, beetje gevalletje Zoet zeg maar. Alleen liep dit wel goed af.
    Vind ik leuk
    Cappie +7369
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:52
    Nou, ik geloof het dan maar als je zegt dat je niet gefrustreerd bent. Je eerdere teksten wijzen op iets anders, maar goed.

    Dit was een stevig duel. Klopt. Voor mensen die houden van het overtreden van de regels. Maar dan wordt het weer goedgepraat met "mannelijk voetbal".
    Dat geldt dan net zo goed voor Moreno en Botteghin.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:11
    Botteghin en Moreno kregen toch ook geen kaart....? Het blijft wel een contactsport......al blijf ik er bij dat Onana dit niet moet doen! Jeugdige Afrikaanse overmoed, gebeurt te vaak...
    Maar dat mannelijk voetbal heb ik niet bedacht hè, dat werd geroepen na Ajax- PSV van een aantal seizoenen geleden waarbij 2 Ajax spelers het veld geblesseerd moesten verlaten...
    Vind ik leuk
    Cappie +7369
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:14
    Het gaat er toch niet om wie het bedacht heeft? Dat is toen twee jaar geleden namelijk ook niet bedacht ofzo. Het gaat erom dat jij het nu als argument gebruikt.... En je blijft maar wijzen naar PSV-ers....
    En opnieuw, wat heeft die wedstrijd te maken met dit voorbeeld? Toen waren het overtredingen, nu ook. En omdat er toen niet voor gefloten werd wil toch niet zeggen dat het nu ineens ook niet meer hoeft?
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2071
    zondag 7 oktober 2018 om 21:35
    Wéér een terecht geklaag
    Vind ik leuk
    pietprecies +4810
    zondag 7 oktober 2018 om 20:11
    Idd, huilie huilie maar ondertussen 5-0 verliezen..
    Vind ik leuk
    Niels92 +24870
    zondag 7 oktober 2018 om 20:12
    Ik hoor Ajax niet klagen dat ze geen penalty kregen :)
    Vind ik leuk
    Foden +4563
    zondag 7 oktober 2018 om 20:17
    Dat vergeten we maar even voor het gemak :)
    Vind ik leuk
    4everfcu +2532
    zondag 7 oktober 2018 om 20:24
    net als de rode kaarten die ajax had moeten hebben
    Vind ik leuk
    jochempje +2809
    zondag 7 oktober 2018 om 20:43
    Om maar te zwijgen over de rode kaarten die andere clubs gehad zou moeten hebben.
    Vind ik leuk
    base +2192
    maandag 8 oktober 2018 om 13:06
    Of de penalties die Utrecht onterecht krijgt?
    Vind ik leuk
    HanV +4281
    zondag 7 oktober 2018 om 20:35
    Ook niet over het buitenspel bij de 1-0.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:40
    Van de Beek stond niet buitenspel! Maar jij vond dat Dolberg hinderlijk buitenspel stond natuurlijk....
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 21:11
    Hahaha, Hans Anders.
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +356
    zondag 7 oktober 2018 om 20:54
    Was er ook geen
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zondag 7 oktober 2018 om 20:31
    Dat is nou net waar het om gaat hè.... 1-0 voor, vlak voor rust keeper rood en pingel tegen.... AZ maakt waarschijnlijk gelijk en speelt de rest van de wedstrijd met een man meer....
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 20:33
    Niet allen een penalty maar ook nog rood? Je schiet nogal door.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zondag 7 oktober 2018 om 20:35
    Nee, hoor.... zag je waar die knie van Onana terecht kwam? Was op zeker rood waard.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 20:37
    Man man, nog serieus op doorgaan ook.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zondag 7 oktober 2018 om 20:40
    Je reactie is een beetje vergelijkbaar met die van een kleuter wiens schepje net is afgepakt....
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 20:42
    Haha, ik zie dat meer andersom. Dit soort gevallen zie je in een wedstrijd vaak meerdere keren. En ja, er wordt dan ook weleens gefloten voor een overtreding. Maar ik heb er nog nooit een rode kaart voor gezien.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zondag 7 oktober 2018 om 20:44
    Hier heb je je schepje terug...
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 20:46
    Slechte dag gehad jongen? Noem eens een voorbeeld van zo’n situatie waar de speler rood kreeg.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zondag 7 oktober 2018 om 20:50
    Het was zeker een slechte dag... Feyenoord was wederom bijzonder droevig aan het spelen. Die suffe kudtkootsj van ons wordt steeds de hand boven het hoofd gehouden en ik denk erover om mijn seizoenkaart na bijna 20 jaar niet meer te verlengen.

    Maar los daarvan vond ik het oprecht zeer gevaarlijk wat Onana daar deed en daarom rood waard. Wellicht dat een persoonlijke ervaring op het veld nog meeweegt: een van mijn oude teamgenoten van 30 jaar terug is na eenzelfde doldrieste actie in een rolstoel beland. Die keeper brak zijn nek met zijn knie in bijna exact dezelfde situatie.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 20:57
    Met alle respect voor je privé situatie, want dat is verschrikkelijk en wil ik niets aan afdoen. Maar kijk waar de linkerknie van Onana zich bevindt, nl. de linker zijkant qua hoogte net onder het midden. Niet centraal op een ruggenwervel of iets dergelijks en zeker niet op de nek.

    Nogmaals, zo een duel aangaan heb ik nog nooit rood voor gezien.

    En vwb je coach, het materiaal speelt hem ook parten. Dat is nu eenmaal niet geweldig. Vooral een gebrek aan creativiteit op het middenveld.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 21:58
    Een keeper mag zo uitkomen in de eigen 16. Sterker nog, als hij de bal zou hebben gevangen en vervolgens zo in botsing komt waardoor hij de bal laat vallen, krijgt hij nog een vrije trap mee voor het hinderen van de keeper.
    Vind ik leuk
    Clutchy +306
    zondag 7 oktober 2018 om 20:40
    Je hebt een grammetje teveel gesnoven jij, je moet met het schaamrood op de lippen snel terug naar huis hoe durf je eigenlijk AZ verdiende helemaal niks.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zondag 7 oktober 2018 om 20:43
    Wat ben jij voor eikelbijter?
    Vind ik leuk
    Clutchy +306
    zondag 7 oktober 2018 om 20:54
    eikelbijter? kun je er niet tegen dat je clubje 1-1 gelijk heeft gespeeld en dat daarmee je club gedegradeerd is naar subtopniveau ;)
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 21:35
    Barry jongen, je slaat door ouwe ;)
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:39
    Volgens mij schoot Onana nogal door
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 20:44
    Onana ging vol voor de bal, met z’n hoofd, en raakte die ook.

    Denk dat er midden op het veld ook genoeg voor gefloten wordt. Maar hier een penalty voor geven...? Laat staan een rode kaart.
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +356
    zondag 7 oktober 2018 om 20:57
    Hij ging dwars door de speler heen en raakte ook een bal ergens onderweg. Duidelijk penalty.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 20:59
    En ook een rode kaart, denk ik?
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +356
    zondag 7 oktober 2018 om 21:10
    Mwoa, kan. Geel was meer op zijn plek geweest denk ik. Maar dat is meer omdat ik altijd in de geest van de wedstrijd fluit.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 21:12
    Wat is dat, in de geest van de wedstrijd fluiten?

    Rood is toch rood en geel is toch geel?
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +356
    zondag 7 oktober 2018 om 21:22
    Dat is voetballerstaal, vraag maar eens na op een voetbalveld in de buurt...
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 21:30
    Nee, ik heb het al zat gehoord, maar ik wil dat uit jou mond horen.

    Want als Higler en Nijhuis hier “in de geest van de wedstrijd” nu denken dat het totaal niet past hier een penalty voor te geven dan geef jij ze dus gelijk?
    Vind ik leuk
    base +2192
    maandag 8 oktober 2018 om 13:11
    Och nee hij is nog scheidsrechter ook onze toekomst ziet er niet goed uit als mensen als jou fluiten.
    Vind ik leuk
    thebigeasy +599
    zondag 7 oktober 2018 om 21:01
    Dit is toch een penalty? Het moet toch niet uitmaken waar de overtreding gemaakt wordt om ervoor te fluiten en de regels schrijven nu eenmaal voor dat een overtreding in de 16 of een indirecte vrije trap of een penalty is. En je kunt mij niet zeggen dat dit geen overtreding....
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 21:07
    De heren die ervoor aangesteld zijn vonden van niet. En als het Onana nu te doen was om Idrissi onderuit te halen, maar hij springt erin om die bal te koppen en dat doet hij ook. Het was Onana daarbij om het even wie er voor hem stond, dat had dus ook Mazraoui kunnen zijn. Omdat hij puur oog heeft voor de bal.
    Vind ik leuk
    thebigeasy +599
    zondag 7 oktober 2018 om 21:13
    Dat de scheidsrechters anders beslissen wil niet zeggen dat ze gelijk hebben. Er wordt in de rug gesprongen en dat is een overtreding.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 21:17
    Zij vonden van niet, dus blijkbaar was het niet zo eenduidig. Dat is mijn punt.
    Vind ik leuk
    Stranger +5021
    zondag 7 oktober 2018 om 21:13
    Zoals je waarschijnlijk wel zult weten moeten acties waarbij spelers zwaar geblesseerd raken of kunnen raken bestraft worden met rood.
    Het hoeft dan zelfs nog niet opzettelijk te zijn.
    Dat dit niet meer gebeurt is alleen maar betreuringswasrdig. Net als het slaan met handen, armen of ellebogen.
    En dan die onzin het was maar een lichte tik of klap of elleboog.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 21:15
    Wie had hier zwaar geblesseerd kunnen raken dan?
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 21:15]
    Vind ik leuk
    Stranger +5021
    zondag 7 oktober 2018 om 21:23
    idrissi!
    Maar goed jij denkt er anders over.
    Totdat het een Ajax speler gebeurt!
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 21:28
    Dit gebeurt zo vaak, alleen dan meestal op het midden van het veld bij doeltrappen van de keeper. Daar krijgt nooit iemand rood voor.

    Wel bijvoorbeeld voor het bewust een elleboog in de nek planten bij het inkomen.

    Maar als jij denkt dat ik daar voortaan rood voor wil als een Ajacied dat overkomt vind ik het prima hoor.
    Vind ik leuk
    Stranger +5021
    zondag 7 oktober 2018 om 21:34
    1 een elleboog wordt altijd bewust geplaatst elke speler die zegt dat, dat niet zo is liegt dat hij zwart ziet.
    2 bij een uittrap springen altijd twee spelers omhoog en zeker niet met de knieën zo vooruit.
    3 over de kaarten geven en aannaaien weten ze bij Ajax ook alles vanaf , alleen hoor je dan supporters niet meer.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 21:37]
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 21:37
    2 is echt onzin. Het gebeurt vaak dat de voorste speler niet opspringt en de man in zijn rug wel. Vaak genoeg krijgt de niet springende speler zelfs de vrije trap tegen.
    Vind ik leuk
    Stranger +5021
    zondag 7 oktober 2018 om 21:44
    Ik ben blij dat je het al helemaal met 3 eens bent.
    Verder is het zo bij een uittrap komt A de speler niet als een gek over een aantal meters ingelopen B krijgt de speler de vrije trap tegen dan brengt hij de springende speler uit balans door een buigende beweging te maken.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 21:49
    3 stond er nog niet toen ik ging reageren...

    Bovendien is dat een absoluut zwaktebod in deze discussie.

    Van Bommel is al net zo. Hij zeurde tegen Ten Hag, maar als je hem vervolgens tegen Inter in woord en gebaar ziet zeuren om kaarten dan spreekt dat boekdelen denk ik.

    En als je nog nooit spelers over meerdere meters hebt zien inkomen bij een doeltrap zegt eigenlijk alles in deze discussie.
    Vind ik leuk
    Stranger +5021
    zondag 7 oktober 2018 om 22:08
    3 is aan de hand van je opmerking over de kaarten. Dus je begon zelf.
    Verder verval je weer in dezelfde fout, door meteen naar vBommel te verwijzen.
    Geef de wedstrijden maar aan waar vergelijkbare overtredingen gemaakt zijn. Dan heb ik het niet over het inlopen over 1 A1/2 meter maar over de 10 meter die vandaag overbrugt werden.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 22:17
    Waar begon ik over kaarten dan? Jij beweerde dat ik anders zou reageren als een Ajacied overkomt wat Idrissi overkwam. Daarná ging het pas over kaarten.

    En waarom “verval ik weer in dezelfde fout” door naar Van Bommel te wijzen? Dat voorbeeld geeft maar aan dat iedereen om kaarten zeurt maar er tegelijkertijd over zeurt als de tegenstander dat doet.

    En waarom moet ik wedstrijden aangeven? Als jij blind bent voor die overduidelijke gevallen dan is dat niet mijn probleem. Ik zou zeggen, kijk de afgelopen speelronde er maar eens op na. Gebeurt overal. In alle competities.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 22:19
    Overigens stond Onana maar een meter of drie van de positie waar hij kopte. Dus die 10 meter is ook alweer onzin.
    Vind ik leuk
    Stranger +5021
    zondag 7 oktober 2018 om 22:34
    Ik heb het filmpje gekeken maar hij was echt toch al aan het rennen dus het is inderdaad echt onzin.

    Verder dat je geen wedstrijden aan wilt/ kunt geven bevestigt mijn gelijk.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 22:40
    Kijk de volledige beelden uit de wedstrijd er maar op na. Onana stond 3 meter van de positie waar hij kopt. Daar rent hij een paar stappen naartoe voor hij opspringt.

    Als je dit puur baseert op het filmpje hierboven dan heeft beelden noemen van wedstrijden tegen jou helemaal geen zin.
    Vind ik leuk
    Stranger +5021
    zondag 7 oktober 2018 om 22:44
    Ja jongen ik stop deze discussie en reageer pas als je vergelijkbare beelden laat zien.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 22:46
    Misschien kunnen we juist verder gaan als je beaamt dat hij 3 meter van het punt stond waar hij kopte. Want anders heeft dit totaal geen zin omdat je een verkeerd beeld hebt van deze situatie.
    Vind ik leuk
    base +2192
    maandag 8 oktober 2018 om 13:16
    Kun je hier ook al filmpjes plaatsen ?
    Nee dus maar het is beter dat je stopt met discussiëren als je anderen beschuldigd van dingen die bij jullie net zo hard gebeuren.
    Vind ik leuk
    Stranger +5021
    maandag 8 oktober 2018 om 14:41
    Een link is zo gegeven.
    En als je niet zo overspannen reageert (zie ook hier onder) maar probeert na te denken kun je 1 weten dat ik helemaal niet voor PSV ben.(dus geen aanname's meer doen)
    2 Dat ik in een ander artikel aangegeven heb dat die negatieve acties altijd en overal gebeuren door elke club en in elke competitie. Al willen heel veel supporters hier heel graag en heel hard anders beweren.
    Vind ik leuk
    base +2192
    maandag 8 oktober 2018 om 19:24
    Als het loopt als een eend kwaakt Als een eend is het een PSVer maar als je dat niet toe wil geven omdat je zogenaamd objectief bent vooral vol houden en anderen aanvallen omdat jij de alwetende bent ik irriteerde me aan jou maar dat ga ik niet meer doen.
    HOUDOE.
    Vind ik leuk
    Stranger +5021
    maandag 8 oktober 2018 om 20:48
    Iemand die aannames doet en deze voor waarheid houdt heeft de intelligentie van een paardelul.
    Maar jochie probeer eerst maar eens te ontdekken voor welke club ik ben.
    Vind ik leuk
    base +2192
    maandag 8 oktober 2018 om 13:14
    De jong doet 3 natuurlijk niet het is altijd de concurrent die alles doet zelf reflectie is jou erg onbekend of niet?
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1181
    zondag 7 oktober 2018 om 21:17
    Doet er toch helemaal niet toe? Een keeper heeft buiten zijn doelgebied geen speciale bescherming. Hij kan wel voor de bal willen gaan, maar als hij daarbij een andere speler hindert, zoals in dit geval door hem in zijn rug te springen, is het gewoon een overtreding. Dat hij een keeper is en dat hij voor de bal gaat zijn allebei voor het toepassen van de spelregels volledig niet relevante feiten. Hij springt met zijn knie hoog in de rug van een speler, brengt hem daarmee ten val en maakt een actie die serieuze blessures kan opleveren. Hij heeft dus een overtreding begaan. Duidelijk kan het niet, echt gewoon 100%. Als een veldspeler dit gedaan zou hebben zou het ook een overtreding zijn.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 21:19
    Blijkbaar vonden de professionals van niet, dus zo eenduidig was dit niet.
    Vind ik leuk
    Stranger +5021
    zondag 7 oktober 2018 om 21:47
    De professionals wijken wel meer af en naar gelang hoe het voor de club uitvalt heeft hij het goed of slecht gedaan.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3630
    zondag 7 oktober 2018 om 21:37
    Ze vinden het hier pas een penalty, rood en vooral een schande wanneer dit bij een ajacied zou gebeuren. Stelletje hypocriete neuzen hier bah bah
    Vind ik leuk
    Stranger +5021
    zondag 7 oktober 2018 om 22:24
    Als er op het middenveld voor gefloten wordt moet er ook in het strafschop gebied voor gefloten worden. Dus is het een strafschop ,dus hebben de heren scheidsrechters een fout gemaakt.
    Dat jij het geen rode kaart vind dat kan , zeker gezien het feit dat er voor ellebogen ook geen kaarten gegeven worden.
    Het wil alleen niet zeggen dat ,dat terecht zou zijn.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 22:28
    Daar begon deze hele discussie over: rode kaart...
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1181
    zondag 7 oktober 2018 om 20:54
    Is absoluut rood. Met je knie in iemands rug springen is rood. Dat hij keeper is maakt niet, het is buiten het doelgebied, hij heeft daar eigenlijk niets te zoeken, en het is dus gewoon een overtreding.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 20:58
    Prima Erik.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3630
    zondag 7 oktober 2018 om 21:34
    Als dit geen rood en penalty meer is dan weet ik het ook niet! Waar hebben we in godsnaam de VAR voor? Hij loopt hem vol met zn knie in de rug terwijl idrissi het niet eens aan ziet komen. Veel duidelijker (op elleboog aan de jong na) worden ze niet! Onana mag blijkbaar alles tegenwoordig, net als MMA vechter Huntelaar, dat was zeker ook niets? Even zonder dolle Onana stond niet in de 5 meter hè, hij hoeft hier totaal niet beschermd te worden. Nee hij krijgt nog een vrije trap mee i.p.v. rood en penalty tegen. En die stinkneuzen hier maar net doen alsof heel Nederland zo maar klaagt en Calimero’s zijn. Jullie moeten die bril afdoen en reeel zijn. Net zo reeel als dat ik ook ben geweest dat we goed weg kwamen dat viergever geen penalty tegenkreeg tegen NAC. Maar eerlijkheid en realiteit zit niet in jullie bloed.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    zondag 7 oktober 2018 om 21:38
    Ben je klaar?
    Vind ik leuk
    Jozef +37111
    zondag 7 oktober 2018 om 21:56
    Ontsnapt uit je gesticht?

    Wat een woede... Viergever, hands penalty is nu het eerste wat mee te binnen schiet. Van Persie vrijgesproken. Dat soort dingen gebeuren, denk aan je hart...
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 21:58]
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7104
    zondag 7 oktober 2018 om 22:02
    Hahaha ben je net 10 jaar? Ik hoop niet dat je een volwassen man bent... Stinkneuzen? 🤣
    Doe dan STINK-KNEUZEN! Dan is het iets minder triest 😉
    Vind ik leuk
    Gearry +383
    zondag 7 oktober 2018 om 20:33
    Waarom zou het rood moeten zijn? Hij maakt geen hands en het is geen doorgebroken speler. Geel zou op zich ook best kunnen hier.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zondag 7 oktober 2018 om 20:36
    Ik vond het een behoorlijk zware overtreding. Onana had Idrissi's nek wel kunnen breken....
    Vind ik leuk
    Clutchy +306
    zondag 7 oktober 2018 om 20:45
    Dan mot je niet op voetbal gaan overigens ga je wel erg ver vind je zelf ook niet?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zondag 7 oktober 2018 om 20:45
    De enige die ver gaat ben jij....
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1654
    zondag 7 oktober 2018 om 21:26
    Ben ook benieuwd als het andersom was gebeurd.....dan was het zeker wel rood geweest
    Vind ik leuk
    Stranger +5021
    zondag 7 oktober 2018 om 21:06
    Als ik je nu goed begrijp vind jij een actie waardoor iemand in een rolstoel kan belanden geoorloofd bij voetbal.
    Ik heb hier al veel gestoorde reacties gelezen maar dit staat toch zeker met stip boven aan.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 21:07]
    Vind ik leuk
    Clutchy +306
    zondag 7 oktober 2018 om 21:08
    Je moet niet zo overdrijven wanneer een cornor of vrije trap word genomen komt de keeper ook en springen spelers vaak ook omhoog bijna een vergelijkbare situatie die 10x per wedstrijd voorkomt
    Vind ik leuk
    Stranger +5021
    zondag 7 oktober 2018 om 21:18
    Dan mag jij me aanwijzen in welke wedstrijden jij een vergelijkbare actie 3 x gezien hebt.
    Dan heb ik het nog niet over 10 x .
    En je mag het dan nog verdelen ook over alle competities in Europa.
    Volgende week zaterdag moet ik na Spanje dus je hebt 5 dagen de tijd om te zoeken.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1181
    zondag 7 oktober 2018 om 21:19
    Bij een corner is de keeper in zijn doelgebied en heeft een beschermde status. Maar zelfs dan mag een keeper niet met zijn knie in de rug/nek van een tegenstander beuken.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3757
    zondag 7 oktober 2018 om 20:46
    😂
    Vind ik leuk
    HanV +4281
    zondag 7 oktober 2018 om 20:37
    Je vergeet te noemen dat het geen doelkans was, met de rug naar de goal.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1181
    zondag 7 oktober 2018 om 20:55
    Omdat hij in zijn rug sprong?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:43
    Dan was het 5-1 geworden volgens de logica van sommige PSV'ers na de wedstrijd bij NAC....
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zondag 7 oktober 2018 om 20:45
    Ik doe niet aan PSV-logica.... ik doe aan Feyenoord-lijden....
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1654
    zondag 7 oktober 2018 om 21:27
    Hij moet altijd PSV erbij halen. Hij is stiekem een groot fan😜
    Vind ik leuk
    Maan88 +3630
    zondag 7 oktober 2018 om 22:00
    Nee ajax logica is: jullie verliezen 4-0 van barca, ajax wint met 3-0 van AEK dus, PSV zou met 1-0 van AEK verloren hebben. Hoe kredde het verzonnen!! Maar het valt me op dat er geen enkele ajacied toe durft te geven dat dit een overtreding van Onana en dus een penalty was! Ik vind het persoonlijk ook rood voor bijzonder lomp en zeer gevaarlijkspel maargoed. Jammer dat jullie niet eerlijk kunnen zijn. Volgende wedstrijd moet de keeper van de tegenpartij zo maar is uitkomen en tadic zn ruggenwervel door midden jassen. Ben wel benieuwd naar wat jullie dan te melden hebben.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 23:29
    Met schwalbes en handsballen van Nac Breda moeten winnen, dat is wel eerlijk?En die logica is van jullie zelf hoor: Belchinees zegt dat als die penal wel was gegeven bij NAC dan was het 1-2 geweest.....En: een ontetechte penalty bij 3-0 voorsprong maakt niet uit want de wedstrijd was toch al gespeeld...
    Vind ik leuk
    base +2192
    maandag 8 oktober 2018 om 13:22
    Is Idrissi zijn ruggenwervel door midden 'gejast' of speelde hij de rest van de wedstrijd zonder probleem?
    Het zegt genoeg over hoe triest jij bent dat je dat een ander toewenst terwijl dat niet gebeurt is.
    Vind ik leuk
    Op afstand +513
    zondag 7 oktober 2018 om 21:11
    Waar heb ik dit woensdag nou nog meer gehoord?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 21:27
    Helaas.
    Vind ik leuk
    hoebie60 +120
    zondag 7 oktober 2018 om 21:39
    was het wel in de 16
    Vind ik leuk
    Bergwag +847
    maandag 8 oktober 2018 om 00:43
    Als de verdediger in het strafschopgebied een poging onderneemt of de mogelijkheid heeft om de bal te spelen, maar een overtreding maakt, is het een gele kaart. Dit omdat de straf anders te zwaar wordt geacht; namelijk een strafschop, rode kaart en een daaropvolgende schorsing. Bij duwen of vasthouden blijft de rode kaart intact. Gemene tackles van achteren blijven wel bestraft met een rode kaart. Buiten het strafschopgebied verandert er überhaupt niets, omdat er dan geen sprake is van een strafschop.

    Dus alleen penal en 1 1
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 00:36
    5-0 of 5-1 ajax heeft 3 puntos
    Vind ik leuk
    Hyena +28772
    zondag 7 oktober 2018 om 20:11
    Helemaal weggespeeld worden en janken om een niet gegeven penalty. AZ is en zal nooit tot de absolute top van Nederland gaan behoren.

    En overigens was het ook absoluut geen strafschop.
    Vind ik leuk
    Nuance +9073
    zondag 7 oktober 2018 om 20:18
    Voor een strafschop geldt maar 1 voorwaarde: een overtreding binnen de 16. Zet je Ajax brilletje even af en kijk nou eens rustig naar de beelden. En stel jezelf de vraag; als dit op het middenveld gebeurt, wordt er dan gefloten voor een overtreding? Ja toch, dit is een pingel en Ajax was vandaag veel en veel beter dan AZ.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7104
    zondag 7 oktober 2018 om 20:22
    Gappie, zet je anti-Ajax brilletje even af. Onana springt gewoon als een raket de lucht in, komt hoog en kopt keurig de bal weg. Idrissi is een klein opdondertje van 1.83 die gewoon ondersteboven werd gesprongen door reus Onana. Geweldige correcte actie! Wat een zeurtje dat ventje, is dat familie van Van Bommel?
    Vind ik leuk
    Nuance +9073
    zondag 7 oktober 2018 om 20:27
    Nee vriend je hebt geen gelijk en je krijgt het ook niet. Kijk vooral het eerste filmpje tweede shot. Met de knie in de rug van de tegenstander, dus een overtreding. Tweede filmpje hoef ik niet te zien. Niet interessant wat de speler te zeggen heeft.
    Voor de rest heeft dit niks met anti of pro te maken. Alleen met simpel de spelregels handhaven.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7104
    zondag 7 oktober 2018 om 20:30
    Ok, ik snap je gedachte. Laten we deze parkeren.
    A: Wat vond je dan van de kaart (rood/seponeren) van Van Persie?
    B: Als je dan toch een penalty moment zoekt voor AZ, vond ik eerder dat moment van Mazraoui en Til een 100% penalty. Wat jij?
    Vind ik leuk
    Nuance +9073
    zondag 7 oktober 2018 om 20:38
    Ik vond de overtreding van Van Persie onbesuisd spel. Was dit in de 16 gebeurd, dan was het een penalty. Voor onbesuisd spel staat een gele kaart. Voor ernstig gemeen spel staat een rode kaart. Terecht geseponeerd.
    Mazraoui heb ik eerlijk gezegd niet gezien. Maar ook hier geldt: overtreding binnen de 16? Maar veel,scheidsrechters gaan interpreteren en marchanderen. Zo van “ tja was geen doelrijke positie” en dat soort geneuzel.

    RVP;
    Geen gestrekt been
    Geen hoge snelheid (dus geen “afzagen”)
    Geen noppen vooruit
    Niet over de bal heen
    Been terughalen
    Niet op de enkel of voet, maar ertegenaan glijdend.
    Wel tegenstander geraakt en 100% gele kaart, gewoon domme overtreding.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 20:41]
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 21:17
    Hahahaha, jouw reactie over RvP zegt genoeg...
    Vind ik leuk
    035 +5562
    zondag 7 oktober 2018 om 20:28
    Dan was hij wel naar de 4e official gegaan. 😊
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 20:28]
    Vind ik leuk
    La Luz +589
    zondag 7 oktober 2018 om 20:29
    En we spelen de psv troef maar weer eens uit, jammer, dat heb je toch helemaal niet nodig Jonathan
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7104
    zondag 7 oktober 2018 om 20:36
    Psv-troef? Ik vind PSV geniaal spelen!! Lozano-Bergwijn zijn zelfs wellicht al klaar voor de absolute top van de Eredivisie en klaar om naar grootmacht Ajax te komen 😃
    Ik vind Mark van Bommel alleen een verschrikking. Een heel naar mannetje. Een gluiperig zeurderig arrogant en intimiderend zeurderend mannetje.
    Had ik al gezegd dat ik hem verschrikkelijk vind?
    Vind ik leuk
    La Luz +589
    zondag 7 oktober 2018 om 20:43
    Dat is een beeld wat de mensen hebben van hem en daar komt hij niet meer vanaf, ook niet echt boeiend. Ik kijk meer naar zijn andere kwaliteiten mbt het voetbal en die staan mij zeer aan. Doel eigenlijk meer op het feit dat Idrissi niets verkeerd zegt, wordt hem gevraagd en hij mag zijn mening daarover geven. Hij geeft tevens zelf aan het moment nog niet terug te hebben gekeken en jij bestempelt hem als een zeur en maakt dan nog eens de vergelijking met Bommel. Dan zou ik m eerder vergelijken met Sjakie aangezien het hier Ajax-AZ betreft....... ;-)
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7104
    zondag 7 oktober 2018 om 20:45
    Ok. Je hebt gelijk. Moet ik niet doen, sorry!
    Vind ik leuk
    Jur74 +8829
    zondag 7 oktober 2018 om 20:48
    Een trainer die om kaarten vraagt, dat is gluiperig.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:32
    Dus onana had tegen psv ook geen rood moeten hebben? Beide beslissingen hebben geen invloed op de wedstrijd. Zal er meteen bij zeggen dat nac tegen psv wel pingel moest hebben en die had wel invloed kunnen hebben op de uitslag. Maar nu ging het over deze wedstrijd. En als je met je knieën in de rug springt is dat een overtreding. En als het meteen over huilen gaat snap je niet waar de discussie over gaat. Iedereen is het eens dat jullie verdient winnen en az niks te vertellen had. Zelfs met pingel en 1-1 rust was het nog steeds kansloos voor ze. Wel een trieste constatering dat niemand met onze clubs mee kan. Ook feyenoord eindige weer met straatlengte achterstand.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zondag 7 oktober 2018 om 20:33
    Wat een gelul van de bovenste orde.... met je Ajax-brilletje.... sufferd.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7104
    zondag 7 oktober 2018 om 20:37
    Haha hoezo dan? Hij zegt dat ik een Ajax-brilletje heb... Is toch gewoon van meneer Ray Ban hoor 😉
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 20:38]
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +786
    zondag 7 oktober 2018 om 20:35
    als dat zo is dan had tadic ook een pingel moeten krijgen.
    Vind ik leuk
    Tweey +2103
    zondag 7 oktober 2018 om 20:18
    Gekkie
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zondag 7 oktober 2018 om 20:32
    Het door jou genoemde gejank is in dezen zeer misplaatst.

    Adolf Higler heeft Ajax weer eens zwaar gematst!
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23520
    zondag 7 oktober 2018 om 20:13
    Al had az 5 pingels gekregen en met 14 man gespeeld....dit Ajax was niet te kloppen! Gaat echt tussen Ajax en PSV en dan heel ...heel lang niks
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:26
    Niet eens ajax heeft niks te vertellen tegen dit psv 😉
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23520
    zondag 7 oktober 2018 om 20:42
    ik.heb t over t ajax tegen AZ...en psv moet koppie erbij houden en niet arrogant worden. Dat wordt afgestraft.
    Vind ik leuk
    Spartan +6727
    zondag 7 oktober 2018 om 20:29
    PSV staat ver boven Ajax.
    Akax wordt gewoon 2e.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zondag 7 oktober 2018 om 20:34
    Ik had Ajax nog weleens met 10 man deze wedstrijd uit zien spelen... ze hebben behoorlijk gezwijnd.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:46
    Ik had Feijenoord wel eens zonder van Persie bij Willem 2 willen zien spelen....
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23520
    zondag 7 oktober 2018 om 20:59
    Barry, tuurlijk was t een pingel, dat snapt iedereen...maar dat is pas een issue als het close was en Ajax niet zo superieur. Onana zou bij een pingel geel hebben gekregen en geen rood. Maar het AZ van de heer vd Brom was ZO slecht...ze wilden wel ff opbouwen achterin..pfff. En over Bizot zullen we maar zwijgen
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 20:59]
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 21:20
    Ik vind je eng realiatisch voor een psv'er maar dit was absoluut geen pingel.
    Hij kopt die bal gewoon weg en idrissi staat daar en doet niks. Kan onana ook verder weinig aan doen.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23520
    zondag 7 oktober 2018 om 21:43
    Ik eis een rectificatie van je...als je dit " gewoon wegkoppen " noemt , dan kijk je vaker rugby dan voetbal. Elke veldspeler die dit doet, krijgt een vrije trap tegen en waarschijnlijk ook geel....maar omdat dit een keeper is, ging Higler even in andere dimensies denken. Maar nogmaals..dat maakte geen klote uit tegen dit Ajax. En dat is niet " eng realistisch " maar gewoon realistisch. Als je mijn posts volgt, dan weet je dat ik altijd zeg zoals het is.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 21:52
    O ging me niet zozeer omdat het over ajax ging. Het is moeilijk om een normale discussie met uberhaupt iemand hier te hebben omdat het alleen maar trollen is. Of het nou over ajax, psv of wie dan ook is.

    Maar ik denk dat we het hier moet over eens gaan worden want als idrissi gewoon mee sprong is er vrij weinig aan de hand naar mijn mening. Maar omdat hij gewoon stil stond ving hij de klap op, daar kan onana ook weinig aan doen.

    P.s. leuke woordspeling met de naam 😂

    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23520
    maandag 8 oktober 2018 om 09:04
    Ja, moeten wel de grappen erin houden toch 😁
    Vind ik leuk
    Hyena +28772
    zondag 7 oktober 2018 om 21:05
    Ajax en PSV zullen de komende jaren ver boven de rest uitstijgen. Veel meer talent en heel veel meer kapitaal.

    AZ, Vitesse en Feyenoord mogen het daaronder samen uitvechten. Eigenlijk zonde, want topspelers zijn gebaat bij veel weerstand het hele jaar door. Dan zou het ook minder aantrekkelijk zijn om snel naar een sterkere competitie te vertrekken. Vandaag is echter weer aangetoond dat de Nederlandse competitie weinig voorgesteld en clubs als AZ nog een hele lange weg te gaan hebben. Ergens zelfs een beetje gênant dat een uitdager van de top nu al een keer of 18 zo opzichtig faalt.
    Vind ik leuk
    Pur Sang +384
    zondag 7 oktober 2018 om 20:13
    Vond jij het géén penalty dan???
    Vind ik leuk
    Niels92 +24870
    zondag 7 oktober 2018 om 20:14
    Nee!
    Vind ik leuk
    Tweey +2103
    zondag 7 oktober 2018 om 20:19
    Dan spoor je niet, als je dit geen penalty vindt.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 20:19]
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7104
    zondag 7 oktober 2018 om 20:23
    Ik spoor dan ook niet. Net als mensen die er écht verstand van hebben.... Higler en Nijhuis.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7711
    zondag 7 oktober 2018 om 20:33
    Gewoon een pingel. Onana komt onbesuisd in. Dit wordt overal op het veld afgefloten. Niet dat het wat had uitgemaakt. Ajax was vier klassen beter dan AZ vandaag.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166389
    zondag 7 oktober 2018 om 20:38
    inderdaad, jullie groepje "niet spoorders" word groot zo
    Vind ik leuk
    Niels92 +24870
    zondag 7 oktober 2018 om 20:41
    Aldus de meest ontspoorde gek van de site!
    Vind ik leuk
    stratumseind +166389
    zondag 7 oktober 2018 om 20:41
    das inderdaad een feit , maar die ziet dan wel dat dit gewoon een pingel was.....
    Vind ik leuk
    Niels92 +24870
    zondag 7 oktober 2018 om 20:44
    Tot het in je eigen voordeel gezien moest worden dan zou je zeggen geen penalty :) Na een kleine 4 jaar weet ik exact hoe '' objectief '' jij reageert wanneer het om Ajax gaat!
    Vind ik leuk
    stratumseind +166389
    zondag 7 oktober 2018 om 20:45
    pingeltje niels daar kan je een dag over lullen maar het was er gewoon 1 klaar.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:56
    Nee, viergever vorige week, DAT was een pingel.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166389
    zondag 7 oktober 2018 om 20:57
    puur volgens de regelementen niet , deze wel
    sla het spelregelboekje er maar even op na
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 20:58]
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 21:01
    Lazer op man, hij controleert de bal zelfs met zijn hand. Ontneemt daarmee een direkte scoringskans. Dus 100% penalty. Daar was de hele week iedereen het wel over eens. Als je dat niet een penalty vond, hoef ik met jou echt nooit weer een discussie aan te gaan. Onana springt en gaat voor de bal, hij kopt de bal weg, en omdat idrissi NIET springt komt onana natuurlijk hoog met zijn been. Hij kan ze moeilijk laten staan wanneer hij springt toch? Duel voor de bal, onana raakt de bal en kopt weg. Niets meer , niets minder
    Vind ik leuk
    stratumseind +166389
    zondag 7 oktober 2018 om 21:03
    je kan ook op 5 december zo n boekje vragen.Kan je het op je gemak nog eens door lezen
    Vind ik leuk
    thebigeasy +599
    zondag 7 oktober 2018 om 21:11
    Je zou inderdaad een punt hebben met je uitleg mits Onana geen vooruitgaande beweging had gemaakt. Juist die beweging zorgt voor de overtreding, het springen in de rug van de tegenstander. Ik weet trouwens niet zeker of het een penalty is. Wel minimaal een indirecte vrije trap.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 22:45
    Je noemt Viergever, je hebt gelijk. Dat was ook een penalty, maar niet relevant aan deze wedstrijd. Onana had in zijn doel moeten blijven omdat er nog een verdediger bij stond. Hij was te laat, onbesuist, speelde eerst de man, daarna de bal. Zuivere overtreding, 100% penalty
    Vind ik leuk
    Jur74 +8829
    zondag 7 oktober 2018 om 20:49
    Kijk. Nu komen we op een punt: huntelaar tegen vvv; penalty of niet?
    Vind ik leuk
    Niels92 +24870
    zondag 7 oktober 2018 om 20:55
    Zoek het maar in die topics op, ik heb toen ook gezegd dat Ajax schijt mazzel had dat ze een penalty kregen, ik zou het niet hebben gegeven!
    Vind ik leuk
    Jur74 +8829
    zondag 7 oktober 2018 om 21:00
    Dat is eerlijk van je. Wederom dus voorbeeld dat we met de var geen reet zijn opgeschoten. Degene die var is beslist en interpreteert het anders.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +896
    zondag 7 oktober 2018 om 21:16
    Onze VVV speler speelde helemaal geen bal tegen huntelaar. Dat was niet te vergelijken met deze situatie. Huntelaar stond op de bal te wachten en onze verdediger was zo stom om hem een beuk van achteren te geven. Hier kopt Onana de bal weg en Idrissi loopt achteruit en onana gaat vooruit. Dat resulteert uiteindelijk in een botsing wat in mijn ogen geen penalty waard is aangezien het geen overtreding is
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 21:23]
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 22:56
    Dank je wel! Iemand die er net zo tegenaan kijkt als ik.
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +1688
    zondag 7 oktober 2018 om 20:25
    Als je dit geen penalty vind heb je echt geen verstand van voetbal! Maar mijn gevoel zegt dit alleen is om je clubje te beschermen.. Anders kan ik me niet bedenken tenzij je blind bent ofso.. Als de keeper van de graafschap zn overtreding maakt zal ik ook gewoon zeggen dat het een overtreding is al was het in de laatste minuut van de allerbeslissende degradariekraker. Gewoon objectief zulke situaties beoordelen is voor sommigen zielige mensen hier al te veel gevraagd..
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:32
    Net als je zelf......jij objectief dat is echt de grootste grap! Droefes
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7104
    zondag 7 oktober 2018 om 20:32
    Haha wat schattig!
    Een supporter van De Graafschap die Ajax een clubje noemt... 👚👙👛
    Echt heel schattig! Bijna aandoenlijk zelfs 😘
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7711
    zondag 7 oktober 2018 om 20:34
    Ach. Het is niet zo dat Ajax nou altijd makkelijk wint op de Vijverberg...
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7104
    zondag 7 oktober 2018 om 20:40
    Niet nodig. Wij kopen binnenkort gewoon een kampioenschap! Lukt het dit jaar niet? Dan kopen we gewoon nieuwe toppers. Geld op de bank, helden op een veld!
    Jij slecht geslapen na de 0-5 gister? 🤣
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +1688
    zondag 7 oktober 2018 om 21:26
    Wow wat een triest volk is het toch zeg de meeste ajacieden hier.. Weinig ajacieden waar je goed mee kunt praten en die niet zo arrogant zijn of stoer doen! Sinds ik op vp zit ben ik echt mijn symphatie voor de club een beetje kwijtgeraakt. En dat terwijl ik vroeger als klein kind nog zelfs voor ajax was. Vreselijke reactie, en nee ik heb geslapen als een roosje. Na de wedstrijd lekkee gezellig met een paar vrienden genoten van een drankje in de stad. Genieten van het leven is voor mij wel meer dan een potje voetbal. En vooral meer dan andere mensen lopen uitdagen en als een klein kind gedragen op het internet. Ja jonge ajax is de beste en de rijkste en zo geweldig, schreeuw het maar van de daken! Zou voor geen goud met jouw en je clubvoorkeur willen ruilen!
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7104
    zondag 7 oktober 2018 om 21:51
    Mooi gezegd gap! Ik daag niemand uit hoor. Vind het gewoon leuk om online een beetje te s(p)arren!! Grtz
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 22:47
    Was het niet de Graafschap die Ajax op het laatst de titel koste
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7104
    zondag 7 oktober 2018 om 23:11
    Ja klopt! Geweldige strijd leverde de Graafschap die middag. Zelden vertoond, sterker nog; zelden méér vertoond... Dit jaar bungelt de Graafschap weer onderaan en wij? Wij spelen in de Champions League en gaven het grote Bayern Munchen voetballes. Fijne avond Alex! ✌🏼
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 23:12]
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 08:06
    Pffff hahahaha😂😋
    Vind ik leuk
    buddha +8767
    zondag 7 oktober 2018 om 20:34
    als de keeper van az dit had gedaan bij bv huntelaar dan was de site overbelast geweest.
    Vind ik leuk
    Niels92 +24870
    zondag 7 oktober 2018 om 20:37
    Als, als als als als als :)
    Vind ik leuk
    buddha +8767
    zondag 7 oktober 2018 om 20:41
    ja ja ja ja ja ja ;)
    Vind ik leuk
    Niels92 +24870
    zondag 7 oktober 2018 om 20:45
    Het was trouwens een leuke dag voor Onana, zijn 100e wedstrijd in Ajax 1, waarvan 43 clean sheets :)
    Vind ik leuk
    buddha +8767
    zondag 7 oktober 2018 om 21:12
    best leuk voor hem ;) ik heb geen statistieken maar denk dat alle doelmannen van ons bij elkaar nog geen 43 clean sheets hebben :)
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7104
    zondag 7 oktober 2018 om 20:41
    Nee hoor, dan was het gewoon een terechte penalty omdat Bizot nooit zo hoog kan springen. Hij moet zich dan wel met zijn knie hebben afgezet in de rug van Huntelaar 😘
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:48
    Hebben jullie nog gevoetbald dit weekend pik?
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7104
    zondag 7 oktober 2018 om 20:54
    HAHA daar praat hij liever niet over! 😉 Hij heeft gedroomd over ene meneer Vlap!
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +1688
    zondag 7 oktober 2018 om 21:32
    Hahaha wat een grap. Ik als superboer weet wel wat verliezen is hoor. En neem het verlies als een man. Als ik niet tegen mijn verlies kon was ik wel voor psv geworden..
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +1688
    zondag 7 oktober 2018 om 21:31
    Ja, 0-5 verloren 'PIK'!
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +896
    zondag 7 oktober 2018 om 21:26
    Ik vond het geen penalty waard.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5195
    zondag 7 oktober 2018 om 20:14
    Als een verdediger dit had gedaan, was het 100% penalty geweest. Keepers mogen op een of andere manier altijd wat meer. Maar mi was dit zeker een penalty.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:21
    Niks aan de hand. Hij speelt/kopt de bal. Niet zo piepen maar voetballen!
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +744
    zondag 7 oktober 2018 om 20:21
    Je hebt 5-0 verloren van ajax ga je huilen over een wel/ niet strafschop situatie.. gewoon kansloos verloren en de volgende keer beter.

    Groetjes van een PSV-fan.
    Vind ik leuk
    13 +13169
    zondag 7 oktober 2018 om 20:40
    Waarom zou je niet een bepaald aspect vd wedstrijd mogen belichten?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:26
    Het was ook een penal. Maar dan was de uitslag alsnog 5-1 geworden. Dus niet meer klagen en door!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:49
    Die handsbal van Viergever ook...en Lozano had zijn tweede gele kaart moeten hebben...maar ja...toen werd de uitleg van Higler wel geloofd!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:51
    Die handsbal was absoluut een penal. Dat van lozano is onzin!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 22:49
    Nee dat van Lozano is iemand een kaart aan proberen te naaien, terwijl hij zelf tegen Mets oploopt, spelbederf, 2e gele kaart, inpakken en wegwezen. Kom op pallthewall. Bij iemand van Ajax had je hetzelfde gezegd
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 22:55
    Ik ben het oprecht niet met je eens! En nu zeg je omdat het een PSV’er Is dat ik het niet wil toegeven. Beetje jammer aangezien ik de penal ook toe gaf en ook vond dat het geen rood was gisteren van VVV terwijl iedereen op tv zei van wel. Dus dat laatste is belachelijk.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 23:41
    Een schwalbe, en zeker een ongelofelijk slechte, is gewoon ernstig onsportief spel! Da's dus een gele kaart en als je er al 1 hebt....en als hij het dan eens een keertje probeert zoals Berguis, .aar het is gewoon een recidivist!
    Vind ik leuk
    repeP +1275
    zondag 7 oktober 2018 om 20:40
    Kan me tijden herinneren dat menigeen dat deed ten aanzien van Feyenoord en de pingels die zij kregen in de Kuip...
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1129
    zondag 7 oktober 2018 om 20:57
    Idd. Je krijgt zwaar op je ballen en dan dit geneuzel.
    Vind ik leuk
    De aftrap +35
    zondag 7 oktober 2018 om 21:34
    Stumperds. Altijd klagen over HIGLER. En nu het geluk mee. 100 procent een penalty gekke zwarte aap moet je in t bos zetten
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:09
    Overtreding ja. Zwaar genoeg voor penalty nee.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:13
    Als het een overtreding is en het is in de 16 meter gebied dan is het toch een penalty ?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:30
    Nee hoor
    Volgens mij mag een scheidsrechter ook een indirecte vrijetrap geven in de 16. Alleen gebruiken ze dat niet meer. Voor dit soort situaties kan het misschien toch een oplossing bieden.
    Vind ik leuk
    Pur Sang +384
    zondag 7 oktober 2018 om 20:15
    Overtreding = overtreding, ook al is het een lichte. En als er een overtreding in het strafschopgebied wordt begaan, dan is er sprake van een strafschop.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3270
    zondag 7 oktober 2018 om 20:10
    Onana mag alles maar doen in deze competitie. Scheidsrechters sparen hem keer op keer.
    Maar dit zal nog eens tegen hem keren.
    Vind ik leuk
    pietprecies +4810
    zondag 7 oktober 2018 om 20:11
    😭😭😭
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3270
    zondag 7 oktober 2018 om 20:19
    Ik huil nergens om. Het is gewoon wat er de laatste weken gebeurd. Domme elleboog tegen PSV, tegen Bayern niet even lekker en dan vandaag zo erin vliegen als er een Ajacied bij staat om het duel aan te gaan.
    Nu is het niet beslissend, maar het zal maar eens een keer verkeerd uitvallen en punten kosten.
    Vind ik leuk
    Peterfc +770
    zondag 7 oktober 2018 om 20:13
    In de Cl was het tegen Bayern ook lomp.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 20:13]
    Vind ik leuk
    Hast57 +1478
    zondag 7 oktober 2018 om 20:20
    Harrie82...Ik kon jou nickname nog niet dus ging eens kijken. En ja hoor net wat ik dacht. Een PSV supporter.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 20:21]
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3270
    zondag 7 oktober 2018 om 20:26
    Leuk voor jou dat jij dat denkt.
    Ik ben altijd kritisch en heeft niets met mijn voorkeur voor een club te maken.
    Kijk hier al jaren rond, maar jou nog nooit gezien.
    Dus ja je zal wel net komen kijken en ook een brilletje voor 1 club op hebben.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 20:30]
    Vind ik leuk
    Hast57 +1478
    zondag 7 oktober 2018 om 21:21
    "ook" een brilletje op hebben!! Dus maw net als ik. Want dat is wat je zegt. Sportief dat je het toegeeft.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3270
    zondag 7 oktober 2018 om 21:29
    Dan heb ik het niet over mezelf. Dit is één groot troll forum geworden en zo te merken hoor jij erbij met je opmerking over mijn keuze als supporter.
    Ik probeer overal doorheen te kijken, behalve als iemand het op de man speelt zoals jij nu deed.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1478
    zondag 7 oktober 2018 om 21:46
    Zo enige zelfreflectie heb je ook al niet. Op de man spelen is jou ook niet vreemd, is op zich niet erg als het op enige waarheid en respect gestoeld is maar de onzin die je uitkraamt over Obama kan alleen voort komen uit frustratie en onmacht. Al die dingen die jij opnoemt zijn tot uit ten treuren bekeken zonder te straffen maar de zogenaamde gekleurde kenners zullen het wel beter weten.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2173
    zondag 7 oktober 2018 om 20:10
    Ajax heeft altijd de scheids mee en niet alleen dat, ook FOX en de knvb
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 20:11]
    Vind ik leuk
    Niels92 +24870
    zondag 7 oktober 2018 om 20:13
    Daar ben je! Je voorspelling was Ajax zou verliezen, de spelers hadden een zware wedstrijd in de benen en zijn daarna nog wezen stappen ook. Het zou misgaan vandaag voor Ajax, net zoals dat Ajax met 5-0 zou verliezen van Bayern toch?
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2173
    zondag 7 oktober 2018 om 20:15
    Kan je nagaan hoe slecht de eredivisie is! En Bayern verlies nu van iedereen, zo slecht zijn ze.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:53
    Barca verloor vorige week ook van Leganes. Dat is het Excelsior van spanje.....
    Vind ik leuk
    APE +158
    zondag 7 oktober 2018 om 20:55
    En staan nu na 7 minuten weer achter
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:59
    Geld zetten op t tegenovergestelde dan kun je nog wat verdienen.
    Vind ik leuk
    APE +158
    zondag 7 oktober 2018 om 20:32
    Volgens mij vergeet je de regering nog.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166389
    zondag 7 oktober 2018 om 20:11
    De vraag kan simpel beantwoord worden ousama : vraag maar even in welke plaats je vandaag moest voetballen
    Vind ik leuk
    pietprecies +4810
    zondag 7 oktober 2018 om 20:12
    😭😭😭😭
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39199
    zondag 7 oktober 2018 om 20:13
    Ziel :-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +166389
    zondag 7 oktober 2018 om 20:14
    toch?
    Vind ik leuk
    Bullet +3093
    zondag 7 oktober 2018 om 20:18
    In de CL wordt alleen PSV benadeeld. In de competitie wordt PSV altijd benadeeld en Ajax heeft altijd voordeel. Zou heel Nederland en Europa iets tegen PSV hebben denk je?
    Vind ik leuk
    stratumseind +166389
    zondag 7 oktober 2018 om 20:21
    nee hoor , je hoort mij ook nergens zeggen dat psv altijd benadeeld word.
    Dit is een overtreding door het lomp en onbesuisd uitlomen van de keeper.
    Binnen de 16 dus gewoon een pingel.

    De drogredenen die er allemaal bijgehaald worden dat het anders 5-1 zou zijn geworden doen aan het feit op zich niets af.

    Vergelijk deze eens met de pingel die klaasje in venlo kreeg.
    Ik ben benieuwd
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:27
    De beruchte handsbal van 4gever tegen NAC, daar hoor ik geen een PSV’er wat over zeggen
    Vind ik leuk
    APE +158
    zondag 7 oktober 2018 om 20:33
    Hij had hem niet klemvast , dus beslist geen pingel
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 21:03
    Past ook niet in t betoog he.
    Vind ik leuk
    pietprecies +4810
    zondag 7 oktober 2018 om 20:30
    Hoe gaat het met je levenswerk? Heb je al op minimaal 50.000 Ajax topics gereageerd? Of ga je inmiddels op voor de 500.000
    Vind ik leuk
    stratumseind +166389
    zondag 7 oktober 2018 om 20:33
    ik doe het voor het grotere geheel want anders liep jij nu ook doelloos over straat te dolen
    Vind ik leuk
    035 +5562
    zondag 7 oktober 2018 om 20:43
    Was net buiten de 16 straatje. Binnen de 16 had hij zn knuisten wel gebrukit. Begrijp niet dat iedereen loopt te roepen over een penalty.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166389
    zondag 7 oktober 2018 om 20:46
    hahahaha ja nog ff .....
    Vind ik leuk
    035 +5562
    zondag 7 oktober 2018 om 20:55
    Ik ga straks nog een keer je kijken.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 20:56]
    Vind ik leuk
    stratumseind +166389
    zondag 7 oktober 2018 om 20:59
    zet je je brilletje dan wel op?
    Vind ik leuk
    035 +5562
    zondag 7 oktober 2018 om 21:08
    Klopt. Was er binnen. Sorry.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:57
    Vergelijk die pingel die Klaasje kreeg eens met de pingel die Lucy kreeg bij AZ vorig seizoen.... of die Bergwijn kreeg tegen Twente...
    Een bal in de 16 tegenhouden met je hand zodat de spits hem niet krijgt is ook een penal. En een hele slechte schwalbe maken met een gele kaart op zak...
    Vind ik leuk
    stratumseind +166389
    zondag 7 oktober 2018 om 21:01
    drogreden drogreden en nog eens drogreden .
    Allemaal onzin om te verbloemen dat dit een pingel was. Al die andere nutteloze zaken die jij op noemt doen niks af aan het feit dat dit een overtreding binnen de 16 was dus strafschop.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 23:36
    Hands in de 16 is ook een penalty! Als je geen gelijk krijgt noem je het maar een drogreden....
    Prima jochie, was het een penal. 5-1, officieel op schrift. Happy??
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:54
    Vorige week vond je Higler nog de beste scheidsrechter van Nederland...
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 23:37]
    Vind ik leuk
    stratumseind +166389
    zondag 7 oktober 2018 om 20:55
    o ja? waar heb ik mdat dan gezegd?
    Vind ik leuk
    Arvin +3652
    zondag 7 oktober 2018 om 20:11
    Volwassen reactie. Had ook niks aan de uitslag veranderd. Dat lag niet aan de scheids maar aan AZ zelf.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8829
    zondag 7 oktober 2018 om 20:15
    Dit is ook hier de 1e volwassen reactie. Uiteraard had het de zege niet in gevaar gebracht, maar op de stip had zeker gemoeten.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 20:15]
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2173
    zondag 7 oktober 2018 om 20:12
    Onana had nog geen eens mogen spelen, want hij had toen rood moeten krijgen ivm elleboog op de Jong!
    Als je zo tweede wil worden😋
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 20:13]
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:16
    welke elleboog?
    Vind ik leuk
    13 +13169
    zondag 7 oktober 2018 om 20:43
    Onmiskenbare elleboogstoot.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:13
    Var snel afschaffen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    zondag 7 oktober 2018 om 20:13
    Het was hooguit onkunde. En voor onkunde krijg je geen penalty.
    Vind ik leuk
    De fries +765
    zondag 7 oktober 2018 om 20:14
    Hoe dat kan ? Videoreferee was Nijhuis .... duidelijk ...
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4791
    zondag 7 oktober 2018 om 20:16
    Gaan we nu zeuren over statistieken, 5 - 0 of misschien 5-1? AZ is finaal weggespeeld maar nu gaan mensen zoeken naar randzaken.
    Vind ik leuk
    Tweey +2103
    zondag 7 oktober 2018 om 20:23
    JanTa48 je bent een sukkeltje. De vraag is of het penalty was. Niet of het 5-0 of 12-8 zou worden. Leer eens denken.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4791
    zondag 7 oktober 2018 om 22:05
    Valt mij op als mensen stom beginnen te lullen gelijk ook persoonlijk worden. Ik hoop niet te veel drank in je lichaam?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:17
    Rood en 5 wedstrijden op zn minst
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:17
    Beste club van Nederland komt uit Amsterdam en dat is Ajax.
    Vind ik leuk
    Retweet +403
    zondag 7 oktober 2018 om 20:19
    Jadajada.. 💤😴💤😴
    Vind ik leuk
    13 +13169
    zondag 7 oktober 2018 om 20:44
    Hebben jullie vandaag dan 9 punten verdiend?
    Vind ik leuk
    kees ee +579
    zondag 7 oktober 2018 om 21:44
    . . na psv, . . uit eindhoven !!
    Vind ik leuk
    Retweet +403
    zondag 7 oktober 2018 om 20:18
    Onana heeft vriendjes in de VAR wagen....
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:20
    Ik vindt het te gek onana niet gestraft wordt hij kan iemand wel zijn rug breken of andere schade en dan zegt de scheidsrechter goed gedaan jochie en de video scheidsrechter ook nou dit is blunder van de eerste rang of ajax is een topclub net als psv dan straffen we niet maar als een kleine club dit had gedaan dan wordt er wel gestraft
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:27
    Doe anders ff puntjes en kommaatjes gebruiken joh, dat leest wat makkelijker.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:23
    Als bij voorbeeld fc groningen of fc emmen of HERACLES het had gedaan nou dan rood en penalty maar als ajax of psv het doen dan niks doen scheidsrechter wees een kerel en geen mietje
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:26
    KNVB = AJAX
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1539
    zondag 7 oktober 2018 om 20:27
    Hij had idd een penalty moeten krijgen maar als je zo laf en zwak speelt verdien je geen geluk bij een twijfelgeval
    Vind ik leuk
    Tebannet +103
    zondag 7 oktober 2018 om 20:28
    Was een penalty
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:28
    De Nederlandse scheidsrechters hebben inmiddels het niveau John van den Brom bereikt.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:29
    Ajax speelde fantastisch, maar het negatieve puntje moet weer hoofdonderwerp zijn... Absoluut geen penalty!
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7711
    zondag 7 oktober 2018 om 20:39
    PSV speelt ook vaak prima. En dan hoor ik op maandagochtend één of andere jankneus ook regelmatig piepen over een negatief puntje. Wat is je punt?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 21:06
    Precies wat jij zegt is mijn punt.
    Vind ik leuk
    13 +13169
    zondag 7 oktober 2018 om 20:45
    Hoezo, is er geen enkel artikel te vinden waarin Ajax wordt bejubeld?
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3222
    zondag 7 oktober 2018 om 20:38
    Was wel lomp (en niet zo slim) inkomen van Onana, maar een penalty vond ik het niet nee
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9749
    zondag 7 oktober 2018 om 20:41
    Je hebt gelijk, ok " 5-1 dan.....met je waardeloze optreden als Team.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +979
    zondag 7 oktober 2018 om 20:48
    Feit; Ajax en PSV zijn al meermaals bevoordeeld maar dat is het voordeel van de grote clubs. Had zeker op de stip gekund. En dat zeg ik als Ras Ajacied ...
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:50
    Onana heeft Indrissi niet gezien. Hij was danook 90 minuten onzichtbaar.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1181
    zondag 7 oktober 2018 om 20:52
    Absoluut 100% penalty en rode kaart. Dat hij een keeper is geeft hem nog niet recht om buiten het doelgebied iemand in zijn rug te springen. Is gewoon een zware overtreding en dus een rode kaart.
    Vind ik leuk
    JoeyC +2260
    zondag 7 oktober 2018 om 21:14
    Had Bizot dit vandaag gedaan, dan had hij kunnen gaan douchen.
    Ook het moment met Mazraoui in de tweede helft. Doorgebroken speler neerhalen in de 16 is normaliter penalty en rood. Vandaag echter niet. Het natrappen van Huntelaar slechts met geel afgedaan. Nee, het zat Ajax wederom niet tegen met de (video)arbitrage.
    En dat is jammer, want dit Ajax heeft in principe niet de hulp nodig vanuit Zeist om met gemak 2e te worden.
    Vind ik leuk
    Gerro +6488
    zondag 7 oktober 2018 om 21:16
    Onana springt heel hoog en kopt de bal weg en gaat gewoon voor de bal dus er lijkt me niets aan de hand. Onana kan er niets aan doen dat idrissi niet mee springt. Maar hadden ze er een pingel door gekregen had dat niets uitgemaakt het zou het enige wapenfeit van de wedstrijd voor Az zijn geworden want Ajax was gewoon 3 klasse beter.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 21:17]
    Vind ik leuk
    Streaker +3416
    zondag 7 oktober 2018 om 21:18
    Geel met een rood kantje en een penalty. Een zware en ook gevaarlijke overtreding, als Onana hem met z'n knie in de rug raakt dan kan dat een zware blessure opleveren. Desondanks dat had het voor de wedstrijd niet uitgemaakt, AZ had een totale off-day, waar ze persoonlijk alle doelpunten inleiden.
    Vind ik leuk
    poklane +4872
    zondag 7 oktober 2018 om 21:30
    Het was natuurlijk een overtreding. Als de ene veldspeler een veldspeler van de tegenpartij zo in z'n rug springt op het middenveld word er van de 100 keer ook 100 keer gefloten.
    Vind ik leuk
    100%PSV +3372
    zondag 7 oktober 2018 om 21:37
    Zowel Stuntelaar als Obanana verdiende vandaag een rode kaart. Twee weken geleden in E’hoven kwam Obanana al goed weg met slechts een gele kaart met zijn elleboogstoot jegens De Jong. Benieuwd of deze voorvallen ook bij Huilie-Huilie-Sjakie zijn opgevallen....
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 21:38]
    Vind ik leuk
    hoebie60 +120
    zondag 7 oktober 2018 om 21:41
    een marokaan mag ook wel eens klagen. ook al werkt hij
    Vind ik leuk
    kees ee +579
    zondag 7 oktober 2018 om 21:41
    . . al die regels tellen NIET voor spelers van ajax, . . dit is van onana bv in een paar weken tijd de tweede aanslag op een speler van de tegenpartij !? en in zeist kijken ze dan gewoon, de andere kant op ??
    Vind ik leuk
    Zomaarwat +218
    zondag 7 oktober 2018 om 21:41
    Na het terug kijken van de beelden heeft Rico Verhoeven contact opgenomen met Onana want hij heeft een nieuwe trainer nodig blijkt!
    Vind ik leuk
    munkikiii +1872
    zondag 7 oktober 2018 om 22:22
    Wat een jankerd een keeper mag nu eenmaal zijn doelgebied beschermen!
    Vind ik leuk
    Smash +3250
    zondag 7 oktober 2018 om 22:25
    Wat is dit nu voor een dom antwoord?
    Vind ik leuk
    munkikiii +1872
    maandag 8 oktober 2018 om 19:10
    Even de regels lezen voor je gaat schreeuwen
    Vind ik leuk
    Smash +3250
    maandag 8 oktober 2018 om 20:31
    Die regels hoef ik niet te lezen hoor. Buiten het 4 meter gebied is hij gelijk aan veldspelers, dus jouw vlieger gaat niet op maat. Daarnaast had dit totaal niet met beschermen van het doelgebied te maken hoor. Hij kwam als een kamikaze in.
    Vind ik leuk
    Smash +3250
    zondag 7 oktober 2018 om 22:24
    Dit is gewoon een overduidelijke penalty. Net zo goed als dat PSV vorige week bij de handsbal van Viergever een penalty tegen had moeten krijgen. De VAR kan je net zo goed afschaffen.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 22:41
    Je ziet duidelijk dat Onana eerst de man raakt voordat hij de bal raakt. Is gewoon een overtreding
    Vind ik leuk
    DrDeef +2003
    zondag 7 oktober 2018 om 23:00
    Wat was die opgefokte Huntelaar aan het doen joh? Mag blij zijn dat die scheids me heel heet, was gewoon een elleboog en natrappen. En hij komt er weer mee weg. De smeerlap.
    Vind ik leuk
    Bent +1
    zondag 7 oktober 2018 om 23:13
    Vorige week werd een speler van fc EMMEN door keeper Heracles onder het kunstgras gestopt en vond men t een ongelukkige botsing tja
    Vind ik leuk
    Ron777 +78
    maandag 8 oktober 2018 om 01:02
    Het was gewoon ruwspel dus strafschop en geel
    Vind ik leuk
    Sazzz +11317
    maandag 8 oktober 2018 om 08:16
    Kom op zeg, de meeste keepers doen dit
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:28
    Mooi om te zien dat dezelfde mensen die riepen dat de elleboog van Onana geen elleboog was een week later riepen dat het hands van Viergever wel hands was nu allemaal weer roepen dat er niks aan de hand is. Ik zeg: zet die gekleurde bril eens af mensen.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:15
    Nooit een penalty.

    Onana geeft aan dat hij kwam want Maz stapte opzij, Idrissi doet niks en wacht gewoon op het contact.

    Knie doen keepers altijd en door een speler heen sprigen ook omdat anders hebben ze nooit de bal, vb Zoet tegen Inter verschil daar is hij heeft geen bal wat het 1e punt is en 2 springt hij door zijn eigenspeler ipv tegenstander.

    Maar blijkbaar hoger springen naar een bal is tegenwoordig al rood en penalty.
    Vind ik leuk
    De Hout +1722
    maandag 8 oktober 2018 om 11:18
    Honderd procent strafschop.
    Vind ik leuk
    michelhx +3674
    maandag 8 oktober 2018 om 11:35
    Dit was een zuivere strafschop. Onana had daar als keeper niets te zoeken, aangezien er nog een verdediger bij loopt. En Idrissi staat met z'n rug naar de situatie en ziet Onana dus nooit komen. Dus als je op die manier in komt, neem je het risico een speler te blesseren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws