VP's Elftal van de Week: trio van Ajax, Heerenveen hofleverancier met kwartet

    VP's Elftal van de Week: trio van Ajax, Heerenveen hofleverancier met kwartet

    maandag 8 oktober 2018 om 10:00

    Niet Ajax of PSV, maar sc Heerenveen is hofleverancier voor VP's Elftal van de Week. De Friese club levert vier spelers. Ajax is met een trio ook goed vertegenwoordigd.

    Timon Wellenreuther (Willem II)
    De man of the match bij Willem II - Feyenoord. De Duitse doelman werd vorig seizoen geslachtofferd door Erwin van de Looi, maar trainer Adrie Koster ziet dat zijn vertrouwen wordt terugbetaald. En dan vergeven we hem zijn roze schoenen.

    Matthijs de Ligt (Ajax)
    Robert Lewandowski of Björn Johnsen: het maakt De Ligt allemaal niets uit. Ook tegen AZ was de negentienjarige aanvoerder van Ajax op geen fout te betrappen. Hij lijkt nooit vermoeid en nooit ongeconcentreerd.

    Sherel Floranus (sc Heerenveen)
    De opvolger van Denzel Dumfries bij Sparta en de opvolger van Denzel Dumfries bij sc Heerenveen. De start van de twintigjarige rechtsback in Friesland was weifelend, maar hij lijkt er steeds beter in te komen.

    Nicolas Tagliafico (Ajax)
    Een wandelende applausmachine, dat was Tagliafico zondag in de Johan Cruijff Arena. Vrijwel elke (goede) actie van de Argentijnse linksback werd begroet met een ovatie. Zijn prachtige omhaal was een hoogtepunt.

    Nasser El Khayati (ADO Den Haag)
    Wat moeten we nog over El Khayati zeggen? Dit is een speler waarvoor je naar het stadion komt. De assist die leidde tot de enige en dus winnende treffer bij ADO - FC Groningen zegt alles over de kwaliteiten van de spelmaker.

    Michel Vlap (sc Heerenveen)
    Krijgt de laatste weken van trainer Jan Olde Riekerink het vertrouwen op de 10-positie en betaalde dat tegen De Graafschap dubbel en dwars uit. Vlap scoorde twee keer en zal zich bij tijd en wijle in een speeltuin hebben gewaand.

    Hakim Ziyech (Ajax)
    Floreert in zijn vrije rol aan de rechterkant bij Ajax. Gaf een assist en maakte een schitterend doelpunt door de hele verdediging van AZ te kijk te zetten. Het was de vierde voor Ajax, dat uiteindelijk met 5-0 won.

    Arber Zeneli (sc Heerenveen)
    Meldde zich in één klap in de top van het assistklassement met drie stuks tegen De Graafschap. Je ziet hem soms een halve wedstrijd niet, maar Zeneli was zaterdag zijn gewicht in goud waard voor Heerenveen.

    Hirving Lozano (PSV)
    Twee goals, waarvan één penalty: het zijn statistieken waardoor Lozano zich met een goed gevoel kan melden voor de interlandperiode met Mexico. Staat alweer op zeven doelpunten in acht Eredivisie-duels dit seizoen.

    Oussama Darfalou (Vitesse)
    Tim Matavz vervangen is geen gemakkelijke klus, maar Darfalou deed het zondag met verve. De Algerijnse spits, die het sinds zijn komst moest doen met invalbeurten, kreeg loon naar werken en velde Heracles met twee goals.

    Sam Lammers (sc Heerenveen)
    Prachtig scoren met links, een ragfijn stiftje met rechts: Lammers is een zéér veelzijdige spits. De verdedigers van De Graafschap hadden geen weerwoord op de acties van de PSV-huurling.

    Poll

    Wie was dit weekend de beste?

    (1714 stemmen)

    Plaats een reactie

    Janzijnvader +15608
    maandag 8 oktober 2018 om 10:03
    Waar is Van Rhijn in dit lijstje?
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:05
    Van Rhijn is te goed. De gouden bal wacht op hem.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:05
    Ik mis ook spelers van De Graafschap
    Vind ik leuk
    Leedz +6835
    maandag 8 oktober 2018 om 10:29
    Eredivisie Flops komt over een uurtje op VP, nog even geduld
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 10:41
    die komt zeker wten in dat andere lijstje... ben bang dat heel je elftal erin staat ;)
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19154
    maandag 8 oktober 2018 om 12:30
    Die staat in het 2e lijstje :)
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:06
    Lammer was echt heel heel goed. Hij heeft Een neusje voor de goal en creeërd daar boven op ook nog is zijn eigen goals met mooie individuele acties.
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 10:06]
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:10
    Zie wel een Huntelaar in Lammers. Hij bewandelt iig dezelfde weg. Is van psv, zit nu bij Heerenveen (weliswaar op huurbasis), volgend jaar koopt Ajax hem ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 10:10]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25065
    maandag 8 oktober 2018 om 10:51
    Hahaha, nee joh. En dan Dolberg's talent weer vernaggelen? Ze hebben bovendien toch Cassièra gehaald als mogelijke spits? ;-)

    Nee Lammers moet volgend jaar De Jong opvolgen als Luuk kiest voor een buitenlands avontuurtje.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 15:03
    Als Luuk slim is blijft hij lekker bij psv. Daar ligt zijn plafond en speelt hij wekelijks. En hij pakt nog is een schaal. Kunnen we in Amsterdam helaas niet zeggen ;)
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1061
    maandag 8 oktober 2018 om 14:59
    Nou dat zie je toch echt heel erg verkeerd..... Huntelaar kan niet voetballen Maar is wel een killer in de 16.... voornamelijk met het hoofd.... Lammers is voornamelijk een man van de subtiele voetbeweging.... en kan wel voetballen.... alleen een beetje te flegmatiek..... en misschien kunnen jullie hem inderdaad nog wel eens kopen.... Aangezien jullie zelf geen Spitsen kkunnen opleiden....😁😂
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:08
    Geen Feyenoorders in het elftal van de week? Goh, hoe zou dat nou komen Gio van Bronckhorst? Ongetwijfeld weet jij het antwoord.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4764
    maandag 8 oktober 2018 om 10:23
    Is toch niet alleen de fout van Gio ? Er is toch ook gewoon wat mis met het aankoop beleid. Gio kan alleen maar opstellen wat hij tot zijn beschikking heeft.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:35
    Een trainer is ervoor om een speler en een elftal beter te laten voetballen. Maar van Bronckhorst lukt het geen van beiden meer.
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 10:44
    Materiaal is niet best, kan je GIO niet kwalijk nemen.
    Een trainer is er niet voor om spelers beter te maken, voorbeeld Cocu.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:50
    Een trainer is er juist wel voor om spelers beter te maken inclusief het elftal.
    Waar is een trainer dan voor nodig?
    Om Feyenoord naar de verdommenis te helpen? Dan hebben ze de goeie in huis.
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 10:51
    hahaha het laatste zin was sarcastisch bedoeld omdat ik dat ook van Cocu vond maar werd ineens een hele goede trainer genoemd omdat er wel resultaat behaald werd maar geen 1 speler is onder Cocu beter geworden
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:54
    Dat is wel het laatste waar ik nu behoefte aan heb Korm, ik bedoel aan sarcastische opmerkingen.
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 11:06
    Sorry maat, zal het achter wegen laten
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1091
    maandag 8 oktober 2018 om 13:43
    Als dat zo is dan kun je nagaan hoe slecht de coaches waren bij andere in de afgelopen 4 jaar.
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 14:18
    of het materiaal was niet goed ;)
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 10:43
    Die komen straks in dat andere lijstje, wat was de verlosser (op deze site) in slechte doen zeg..
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:47
    In theorie is er maar 1 verlosser voor Feyenoord en dat ben IK!.
    Jezus zeg, wat zou ik er een zooitje uit pleuren als eerste.
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 10:53
    je moet er nog wel 11 selecteren he ;)
    Ik kom maar op 4 a 5 uit die ik wel Feyenoord waardig vind
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:55
    Reageer niet zo veel man, je hebt geloof ik alleen vanmorgen al 20 keer gereageerd. Ga lekker iets nuttigs doen......;-)
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 10:58
    ja man, lekker een vrije dag vandaag dus ik moet wat ;)
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:01
    ;-)
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 11:03
    kan ook niet het huis uit want ze zijn aan het klussen bij mij thuis :)
    Dus dit is een prima alternatief om ff lekker te discussiëren
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:04
    Doe dat dan lekker effe met een ander maar even niet met mij want waarom IK?
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 11:07
    Omdat ik van jou nog een normale reactie krijgt, zie het als een compliment :-)
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:09
    Ik zie het meer als een ergenis......;-)
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 11:16
    hahah dan stop ik :)
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:17
    Heyyyyy, pleur nou is effe op man.......;-)
    Vind ik leuk
    VA1 +1677
    maandag 8 oktober 2018 om 10:54
    Is Van Persie vrijgesproken, heb je er nog niks aan...
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:56
    Het lag gisteren niet aan van Persie bijdehandje die je bent.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:09
    Goed team van de week. Prima. Psv en ajax domineren.
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 10:53
    PSV zit er maar 1 in he?
    zo goed vind ik dit lijstje eigenlijk niet hahaha
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:50
    Heerenveen domineert bedoel je.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 14:29
    Ik bedoel qua het eredivisie begrip. Daar zijn maar 2 topclubs.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2253
    maandag 8 oktober 2018 om 10:09
    Angelino?
    Vind ik leuk
    Jan3611 +128
    maandag 8 oktober 2018 om 10:33
    Ajaks heeft voorrang bij VP
    Vind ik leuk
    Snapje? +6662
    maandag 8 oktober 2018 om 10:39
    Pisvee niet gelukkig!
    Vind ik leuk
    Jan3611 +128
    maandag 8 oktober 2018 om 10:41
    VP zit niet voor niks in amsterdam
    Vind ik leuk
    Snapje? +6662
    maandag 8 oktober 2018 om 10:46
    Ajax scoort het best, dat weten ze zelfs in Eindhoven.
    Vind ik leuk
    Strijp +11920
    maandag 8 oktober 2018 om 10:12
    Lekker ballen bij Heerenveen lammers, een of twee krachtige seizoenen op huurbasis en dan vlammen bij PSV
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:26
    Romero gaat definitief niet voetballen?
    Vind ik leuk
    Jan3611 +128
    maandag 8 oktober 2018 om 10:33
    Heb er geen vertrouwen in
    Vind ik leuk
    Strijp +11920
    maandag 8 oktober 2018 om 10:34
    De trainer zal de beste opstellen.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:27
    Of de duurste....
    Vind ik leuk
    Strijp +11920
    maandag 8 oktober 2018 om 14:16
    De beste speler vertegenwoordigd in vele gevallen ook de meeste marktwaarde. We zullen het zien over 2 jaar, Romero wordt getijsterd door blessures, dus het zal nog wel even duren voordat hij zijn minuten zal gaan maken.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:44
    Luxe probleem, net als Guti
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 10:54
    we hebben al een aantal maanden maar heeft hij al een bal geraakt?
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:05
    Ik zie Romero tegen die tijd over een stoeprand struikelen en zn enkel breken
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:14
    Belachelijk dat angelino er niet instaat maar ja
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:26
    Edit VP: Reactie verwijderd
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2253
    maandag 8 oktober 2018 om 10:36
    Goeie man! Iedereen lacht ook enz..
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 10:55
    wordt op deze site steeds kanslozer
    Vind ik leuk
    base +2190
    maandag 8 oktober 2018 om 11:33
    NSBer Als ze je contract niet willen verlengen?
    Veel dommer dan jou heb ik hier nog niet gezien en dat zegt veel.
    Vind ik leuk
    Thobar +4288
    maandag 8 oktober 2018 om 15:01
    Zo jammer dat het gros vd zgn echte Amsterdammers op zeker allemaal Duitse voorouders hebben.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2060
    maandag 8 oktober 2018 om 10:35
    Gustavo Hamer had hier ook in dit rijtje moeten staan, speelde heel erg sterk.
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 10:41
    Ik zou Tagliafico ruilen voor Angelino.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:28
    Joh....
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 14:16
    Beide erg goed gespeeld maar dan geeft de gele kaart weer de doorslag ;)
    Vind ik leuk
    Koenbres +575
    maandag 8 oktober 2018 om 10:53
    Lekker gekeept Wellenreuther, jammer dat na 1 van zijn knapste reddingen nog een penalty kwam.
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 10:55
    Die overigens wel terecht is ;)
    Vind ik leuk
    Koenbres +575
    maandag 8 oktober 2018 om 11:06
    Jaja haha dat hoor je me ook niet zeggen, maar het overschaduwde zijn redding een beetje helaas
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 11:07
    ja dat is waar, was een uistekende redding! hij heeft heel de wedstrijd ook uitstekend gekeept!
    Vind ik leuk
    Koenbres +575
    maandag 8 oktober 2018 om 11:09
    Dat is zeker waar, was zijn krediet een beetje aan het verliezen maar heeft gisteren weer laten zien waarom hij op goal staat
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:03
    Als je elke maand een extra inkomen wilt verdienen ... Zoek niet verder! Dit is een geweldige kans voor iedereen om 8627 $ tot 9538 $ per week te verdienen terwijl ze werken aan hun vrije tijd op een thuiscomputer ... Ik doe dit voor 2 maanden en de afgelopen maand heb ik mijn eerste salaris verdiend! !!! Meer informatie over deze site ...


    ➥ ➥ ➥ ➥ ➥ ➥ ➥ ➥ w­w­w.C­a­s­h­7­2.C­o­m
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:30
    Hoe kan Blind dan man de wedstrijd zijn, snap niet wie er op gestemd heeft.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25065
    maandag 8 oktober 2018 om 15:22
    Ik wel, een hoop mensen die graag Ajax positief in het nieuws brengen.

    Zag je die eigen goal? Dat schot van blind was dichter bij de cornervlag dan bij de doelpaal gekomen... Ach.. laat ze maar lekker vinden dat Blind een topper is...

    Ziyech was wel ijzersterk moet ik zeggen!
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 15:27]
    Vind ik leuk
    allround +1620
    maandag 8 oktober 2018 om 12:21
    Ziyech met kop en schouder de beste van het afgelopen weekend. Wanneer onze Nasser el Khayati ook nog het werk gaat verrichten als Ziyech doet, dan komt hij wel in aanmerking voor de top 3.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39118
    maandag 8 oktober 2018 om 13:09
    De Ligt was de man van het weekeinde. Zulke prijsjes gaan nooit naar verdedigers, maar wat speelt die vent absurd goed. Vent ja. Want zie zijn bovenarmen eens op deze foto. En zijn bovenbenen als ie in de actie is.
    Die gast moet veel uren hebben gemaakt in het krachthonk.

    Ik heb zelden zo'n verdediger van die leeftijd gezien.
    Vind ik leuk
    Emnu +2765
    maandag 8 oktober 2018 om 15:10
    Ik nog nooit.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VP's Elftal van de Week: trio van Ajax, Heerenveen hofleverancier met kwartet