Van Hooijdonk en Vermeulen branden 'arrogante' Kuipers af: Hij is in de war

    Van Hooijdonk en Vermeulen branden 'arrogante' Kuipers af: "Hij is in de war"

    Gepubliceerd: maandag 8 oktober 2018 om 06:52ma 08-10-2018 om 06:52

    Pierre van Hooijdonk heeft geen goed woord over voor scheidsrechter Björn Kuipers. De leidsman uit Oldenzaal gaf vrijdagavond tijdens FC Utrecht-NAC Breda een betwistbare penalty aan de thuisploeg na een gemakkelijke valpartij van Simon Gustafson.

    Kuipers keek de beelden zelf terug en bleef bij zijn beslissing, tot woede van Van Hooijdonk. "Helemaal verschrikkelijk. Hij gedraagt zich heel arrogant", vertelt Pi-Air zondagavond bij Studio Voetbal.

    De oud-spits denkt terug aan de WK-wedstrijd tussen Brazilië en Costa Rica. Kuipers gaf toen aanvankelijk een strafschop aan Brazilië, maar kwam daar op terug op aanraden van videoarbiter Danny Makkelie. "Daar luistert hij wel naar. Maar ik weet zeker dat de VAR van vrijdag geen bekende scheidsrechter was (Rob Dieperink, red.). Kuipers vond deze VAR blijkbaar niet prominent genoeg."

    "Hij is in de war"
    Tafelgenoot Arno Vermeulen heeft zich ook geërgerd aan de houding van Kuipers. "Voorheen de beste scheidsrechter van Nederland, hij is in de war. Hij fluit helemaal niet goed en hij fluit inderdaad arrogant", aldus de chef voetbal van de NOS. "Dat hij zijn beslissing niet terugdraait, vind ik heel kwalijk. En dan geeft hij ook nog geel aan Menno Koch."

    Poll

    Is Kuipers de beste scheidsrechter van Nederland?

    (2154 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 8 oktober 2018 om 06:55
    Hij niet de beste, maar hij is meest corrupte dat dan weer wel.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15973
    maandag 8 oktober 2018 om 07:58
    Het probleem is dat hij in Europa heel anders fluit dan in Nederland, maar dat doet hij al jaren dus vreemd dat dat nu pas onder de aandacht komt. In Nederland loopt hij idd met een hele air over zich heen en wil hij nog wel eens in de spotlights staan, terwijl hij dat in Europa de grootste gedeeltes van wedstrijden niet heeft.
    Vind ik leuk
    allround +1695
    maandag 8 oktober 2018 om 12:17
    Schijnbaar heeft hij dezelfde geldschieter die gozubuyuk ook heeft. Zodra FCU gefloten moet worden. Je hebt helemaal gelijk, dat het een arrogant mannetje is. Sowieso krijgen scheidsrechter veel te veel aandacht. Ze zijn er louter en alleen om een wedstrijd in goede banen te leiden. Sommige denken dat ze het mannetje zijn. Dus niet......
    Vind ik leuk
    plein19 +2474
    maandag 8 oktober 2018 om 09:17
    Wie heeft hem dan omgekocht of bewerkt? Hij maakte belachelijke beslissingen. Maar corruot is een vreemde beschuldiging
    Vind ik leuk
    Dani82 +2268
    maandag 8 oktober 2018 om 07:03
    Wat een lul zeg...
    Vind ik leuk
    Tienus +1130
    maandag 8 oktober 2018 om 07:21
    Kuipers, Nijhuis. Ze denken allemaal dat ze het spelletje hebben uitgevonden en dat ze de belangrijkste mensen op het veld zijn.
    Vind ik leuk
    Morris +23327
    maandag 8 oktober 2018 om 07:32
    Deze 2 heren zijn nog arroganter.

    Man man die Vermeulen.. En wij betalen daarvoor. Een omhoog gevallen journalist die zich pretendeert als voetbalkenner
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1017
    maandag 8 oktober 2018 om 07:35
    Tuurlijk Pierre (ga fijn bij NAC werken) en Arno (ga fijn naar eurosport afdeling kazachstan).

    Kuipers is gewoon de allerbeste ter wereld.
    En jullie de allerslechtsen analisten samen met Jan Mulder en zoon.

    Vind ik leuk
    tikkitrug +818
    maandag 8 oktober 2018 om 07:38
    Je vergeet van der vaart nog te noemen!
    Vind ik leuk
    Dani82 +2268
    maandag 8 oktober 2018 om 07:51
    Beste ter wereld ja....
    En guus til wint dit jaar de gouden bal
    Vind ik leuk
    Guntherr +1378
    maandag 8 oktober 2018 om 08:15
    Jij bent nog dronken op deze maandag avond?
    Vind ik leuk
    base +2401
    maandag 8 oktober 2018 om 12:38
    Een erg rare conclusie onder een artikel waar hun juist gelijk hebben en Kuipers er finaal langs zit.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 07:53
    Ik zou hem niet gegeven hebben, ik ben dan ook niet de scheidsrechter. Ik begrijp de ophef hier over dan ook wel. Maar afgezet tegen andere beslissingen, is het niet gek dat dit gebeurd. Kijk naar de gaol van VVV tegen Ajax, deze werd voor veel minder afgekeurd. Kijk naar de beslissingen dit weekend bij PSV. Velen zijn blij met de huidige generatie scheidsrechters die voor mannelijk voetbal zijn. Dat zijn dan fluiten buiten de geest van de regels om, kan ze niets schelen. In het buitenland wordt er zo genaamd veel meer toegestaan. In mijn ogen is niets minder waar. Nederland gaat voorop in de veranderede voetbalstijl. Het ene moment mag alles het andere moment mag niets. De VAR geeft de scheidsrechters nog meer gelegenheid om hun eigen visie door te drukken. het wordt tijd dat hier iets aangedaan wordt en roep de scheidsrechters terug in hun mandje voor het te laat is. Helaas doet de KNVB zelf ook mee aan dit spelletje en handelt het in willekeur, vaak met een gekleurde bril. .
    Vind ik leuk
    LIO7 +1278
    maandag 8 oktober 2018 om 07:58
    Nadeel van de VAR is dat alles er erger uitziet in slowmotion... ik ben geen fan tot nu toe...
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 09:28
    Wordt steeds zwakker met zijn beslisingen
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34636
    maandag 8 oktober 2018 om 10:07
    Heb de indruk dat ze bij studio voetbal altijd in de war zijn. Vooral tom egbers.
    Vind ik leuk
    Bergwag +958
    maandag 8 oktober 2018 om 11:29
    Op fox was er uitleg. Kuipers had 'm al een paar keer gewaarschuwd met lichte vergrijpen en ook aangegeven de volgende krijg je een vrije trap tegen. Als die speler dan zo dom is dat in de 16 te doen krijg je de penal tegen ja... Hij wist t van te voren doe het dan gewoon niet.
    Neemt verder niet weg dat ik t er ook niet mee eens ben, maar beetje nuance mag wel
    Vind ik leuk
    base +2401
    maandag 8 oktober 2018 om 12:43
    Een overtreding fluit je voor een optelsom is onzin het is wel of niet het zijn geen kleine kinderen die je bij 3 x tegen praten op het strafbankje zet.
    Vind ik leuk
    Bergwag +958
    maandag 8 oktober 2018 om 13:09
    Je kunt ook geel krijgen voor een optelsom. Kuipers had er wel slimmer aan gedaan nu weer te wachten tot zoiets buiten de 16.
    Vind ik leuk
    base +2401
    maandag 8 oktober 2018 om 13:24
    Daar ben ik het mee eens maar niet met de beredenering 3 kleine overtredingen buiten de 16 is 1 penalty dat zou absurd zijn.
    Vind ik leuk
    Bergwag +958
    maandag 8 oktober 2018 om 13:38
    Dat is zeker waar en ben ik ook met je eens. Maar als je als speler weet dat je bik t volgende kleine vergrijp de overtreding tegen krijgt doe je die toch niet in de 16...
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 14:50
    Jij mag als scheidsrechter geen optelsom doen, dit word toch echt vanuit de KNVB geleerd, want je moet iedere overtreding afzonderlijk beoordelen.
    Vind ik leuk
    Bergwag +958
    maandag 8 oktober 2018 om 14:53
    Ik heb die cursus gedaan, daar wordt duidelijk verteld dat als je een gele kaart geeft voor een optelsom je de andere plaatsen ook moet aanwijzen zodat t voor iedereen duidelijk is dat de kaart voor meerdere kleine is l overtredingen is. Dus dat mag zeker wel!
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:30
    Ach zie wie het zegt en deze 2 praten over een ander die 'te' arrogant zou zijn. Het zelfde zal zijn dat Van Gaal gaat roepen dat iemand 'te' veel over zich zelf praat.
    Vind ik leuk
    DeNeutrale +109
    maandag 8 oktober 2018 om 12:16
    Er is een groot verschil tussen de situatie waaarin Feyenoord een penalty kreeg en de penalty die Utrecht kreeg. Van Utrecht was gewoonweg geen penalty.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:37
    Als dit een peanlty is, dan kan je iedere vrij trap en corner een penalty geven. Dan is meestal meer contact als dit. Ronduit belachelijk.
    Vind ik leuk
    Patje41 +928
    maandag 8 oktober 2018 om 12:46
    Wat mij het meest verbaasd is de strafschop van ajax die door nijhuis werd teruggedraaid omdat er buitenspel aan vooraf gegaan was. Dus niet de overtreding wordt bekeken maar ook de spelsituaties daarvoor.... dan kan je alle doelpunten gaan afkeuren want daar is altijd wel ergens een overtreding of duwtje aan vooraf gegaan, als je maar ver genoeg terug kijkt. En dan had de bal nooit op dat moment op die plek geweest zodat er gescoord kon worden..... nijhuis is doorgeslagen als var .... de verantwoordlijkheid van de var is het beoordelen van de acute situatie en niet die van (seconden/minuten) daarvoor