Doldrieste tackle tijdens Go Ahead-Sparta: Als mijn been vast had gestaan...

    Doldrieste tackle tijdens Go Ahead-Sparta: "Als mijn been vast had gestaan..."

    Gepubliceerd: maandag 8 oktober 2018 om 08:42ma 08-10-2018 om 08:42

    Go Ahead Eagles-aanvaller Orhan Dzepar is met de schrik vrijgekomen na de Keuken Kampioen Divisie-topper tegen Sparta. De 22-jarige linkspoot was het slachtoffer van een snoeiharde tackle van Dries Wuytens en werd vol op zijn enkel geraakt.

    Dzepar moest tijdens de rust gewisseld worden, maar verwacht niet dat hij lang uit de roulatie zal zijn. "Zaterdag kon ik moeilijk lopen en zag de enkel er lelijk uit. Nog steeds wel. Dik, stijf en heel erg blauw. Maar de eerste testen zijn positief", vertelt hij aan De Stentor. "Het herstel gaat sneller dan verwacht en lopen gaat alweer iets beter. Als het zo doorgaat, moet het lukken om er zondag tegen Roda JC weer bij te zijn."

    FOX Sports-analist Hans Kraay junior besteedde vrijdagavond uitgebreid aandacht aan de charge van Wuytens en vond dat de Belg rood had moeten krijgen. Dzepar kan zich hierin vinden. "Ik schrok ervan, de beelden waren best heftig. Dit had een stuk slechter kunnen aflopen. Als mijn been vast had gestaan..."

    Geen excuses
    De Eefdenaar met Bosnische roots kreeg bovendien geen excuses van zijn tegenstander. "Ik heb hem helemaal niet meer gezien. Ik vind het raar dat je als speler zo wegloopt na een overtreding", spreekt Dzepar zijn verbazing uit. "Zeg gewoon sorry en dat je vol voor de bal ging, maar net wat te laat kwam. Dan was het voor mij ook klaar geweest."

    Plaats een reactie

    Spartan +7035
    maandag 8 oktober 2018 om 08:45
    Was inderdaad een smerige overtreding en donkerrood.

    Van Benthem zou zeggen, hij ging voor de bak en had niet de intentie de speler te raken.

    Dus dan had de rode kaart geseponeerd geworden.
    Of...?
    🙈
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:43
    8 wedstrijden schorsen,wat een idioot
    Vind ik leuk
    Spartan +7035
    maandag 8 oktober 2018 om 14:12
    Kan niet, hij heeft geel gekregen.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 08:49
    Ik dacht toch even terug aan Niels Kokmeijer!
    Vind ik leuk
    HanV +4665
    maandag 8 oktober 2018 om 09:18
    Daar zat nog een hele actie met achtervolgen / meelopen bij.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 09:27
    Ik zei ook niet dat het hetzelfde was.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2804
    maandag 8 oktober 2018 om 10:14
    Inderdaad; dat was ook GAE - Sparta toch?
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:18
    Ik dacht bij Sparta thuis! Maar idd
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 08:57
    Viel toch wel mee?
    Vind ik leuk
    Hyena +30869
    maandag 8 oktober 2018 om 09:30
    Dit viel niet mee, echt een schandalige overtreding.
    Vind ik leuk
    Thobar +4398
    maandag 8 oktober 2018 om 15:45
    Het viel alleen mee omdat Wuytens vol het been pakte wat het kon hebben, dwz dat was nog los vd grond cq daar stond Dzepar niet op. Komt Wuytens een moment later of pakt hij het andere been (wat beide voor hetzelfde geld had gekund) dan had hij Dzepar ongelukkig geschopt.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 09:40
    Zulke spelers die dergelijke buiten proportionele overtredingen begaan horen niet thuis op het voetbalveld. Dit gaat nergens over.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 09:56
    Ja, dan ban lozano ook maar van de Nederlandse velden, dat slaan gaat ook nergens over
    Vind ik leuk
    Pec010 +2192
    maandag 8 oktober 2018 om 11:26
    Dit gebeurd af en toe. Het is donker rood en niet goed maar dit hoort er gewoon bij. anders moet je slidings gewoon verbieden.
    Vind ik leuk
    Thobar +4398
    maandag 8 oktober 2018 om 15:47
    Was dit een sliding dan?
    Vind ik leuk
    El Lobo +2112
    maandag 8 oktober 2018 om 10:03
    Harde overtredring en was rood waard.

    Echter als Van Persie vrijgesproken wordt omdat het zijn intentie niet was, waarom zou bijvoorbeeld Wuytens wel geschorst moeten worden?

    Als iedereen zegt 'mijn intentie niet' dan sla je de plank mis.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5572
    maandag 8 oktober 2018 om 12:16
    Zelfs met dit niveau heeft nijhuis moeite... zal wel weer aan de var hebben gelegen
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 17:54
    Deed me denken aan de overtreding net als bij Niels Kokmijer,

    Niels speelde als aanvaller voor Go Ahead Eagles als op 17 december 2004 . Tijdens een uitwedstrijd tegen Sparta wordt hij hard onderuit gehaald door Rachid Bouaouzan.

    WEER een Spartaan
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws