'Zij hebben in hun eentje meer transferwaarde dan de hele selectie van Feyenoord'

'Zij hebben in hun eentje meer transferwaarde dan de hele selectie van Feyenoord'

Gepubliceerd: maandag 8 oktober 2018 om 11:14ma 08-10-2018 om 11:14

Een 'doemscenario' dreigt voor Feyenoord. Als de Rotterdamse club niet verhuist naar een nieuw stadion en er dus niet in slaagt om de begroting significant op te krikken, raken Ajax en PSV voor altijd uit zicht. Dat denkt Telegraaf-journalist Valentijn Driessen. 

In Rotterdam-Zuid wordt er al jaren gediscussieerd over een nieuwe Kuip. Ondertussen lopen de financiële verschillen met de concurrentie uit Amsterdam en Eindhoven steeds verder op. 'En de Nederlandse top-twee staat alweer bij de UEFA-kassa – gevuld met 3.3 miljard ten opzichte van 2.2 miljard euro vorig seizoen - om tientallen miljoenen te incasseren. En Feyenoord-directeur Jan de Jong? Hij moet zich tevreden stellen met een kleine plus, die iets kan worden opgefleurd met KNVB-bekersucces of enkele mooie transfers', schrijft Driessen.

'Van het laatste front valt trouwens weinig te verwachten in Rotterdam. Op de transfermarkt zijn spelers als Frenkie de Jong, Matthijs de Ligt, Hirving Lozano en Steven Bergwijn in hun eentje meer waard dan de complete selectie van Feyenoord. Hij is niet te koop, maar getuige de afhankelijkheid van Feyenoord van good-old Robin van Persie vertegenwoordigt hij nog de meeste marktwaarde in De Kuip.'

'Haakt De Jong af richting een nieuw stadion, dan verdwijnen Ajax en PSV definitief uit beeld en strijdt Feyenoord alleen nog met Vitesse, AZ en FC Utrecht om de titel 'best of the rest'. Het predicaat topclub kan dan voorgoed worden ingeruild voor cultclub.'

Plaats een reactie

Hakbal +1034
maandag 8 oktober 2018 om 11:21
Was al geen topclub
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
maandag 8 oktober 2018 om 11:23
Nee dat is niet waar. Ze waren echt wel een topclub. Maar het is over.
Vind ik leuk
Entombed +1339
maandag 8 oktober 2018 om 11:39
Weet je... Ik houd niet van duopolies ik wil niet dat alleen Ajax en PSV standaard voor de titel strijden, ondanks dat ik een PSVer ben. Want op die manier krijgt de Nederlandse competitie echt dezelfde waarde als de Schotse. Dat moet je niet willen. Kortom Feyenoord (of een andere club) moet een derde of zelfs vierde uitdager worden.

Maar goed, dat gaat niet gebeuren. Overal waar veel geconcentreerd geld rondklotst wordt concurrentie gesloopt en krijg je een duopolies, en alleen omdat een monopolie illegaal is. Tragisch maar waar...
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
maandag 8 oktober 2018 om 11:47
Is ook tijdelijk… kijk maar in Spanje nu… Real en Barcelona rederen slechter… bundeliga… Bayern wankkeld… in de PL (die ik verafschuw vanwege het primitieve voetbal) is ManU al jaren geen top meer.
Vind ik leuk
Only1nr7 +1484
maandag 8 oktober 2018 om 12:03
Mwoah die topclubs zoals Bayern, Barca en Real staan aan het einde van de rit gewoon weer bovenaan hoor. Het verschil met de rest is te groot. Alleen die clubs hebben spelers die zo'n beetje allemaal op het WK hebben gestaan. Die hebben nauwelijks vakantie gehad en die hebben gewoon even tijd nodig. In de PL hebben heel veel clubs veel geld en is het spannender...
Vind ik leuk
Jeroen Water +3876
maandag 8 oktober 2018 om 13:14
Atletico doet anders al bijna 10 jaar gewoon mee om de eerste plek
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 21:12
Barça en Real bovenaan??
Ja er toch maar eentje kampioen worden
Vind ik leuk
Voebtal +7495
maandag 8 oktober 2018 om 12:05
Feyenoord is toch in potentie in alles groter dan psv!
Meer supporters, veel groter stadion, prima opleiding.

Feyenoord moet dus eerst eens kijken hoe ze psv kunnen kopiëren.
Vind ik leuk
Hakbal +1034
maandag 8 oktober 2018 om 12:42
Geld?
Vind ik leuk
chicken +14010
maandag 8 oktober 2018 om 12:55
Opleiding??? Soms komt er wat door bedoel je...

Laatste jaren wordt niemand beter onder gio...dus Hoezo opleiding??
Vind ik leuk
Op afstand +1046
maandag 8 oktober 2018 om 13:07
Geld?
Vind ik leuk
Tilbo1896 +330
maandag 8 oktober 2018 om 15:46
GELD
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 16:36
Dit is wat jullie doen.
Dromen en niet meer doen
Vind ik leuk
Voebtal +7495
maandag 8 oktober 2018 om 16:49
Wie is jullie?
Vind ik leuk
Hans Goor +62
maandag 8 oktober 2018 om 16:39
Alleen een slechte manager
Vind ik leuk
Voebtal +7495
maandag 8 oktober 2018 om 16:50
Waar reageer je op?
Vind ik leuk
Entombed +1339
maandag 8 oktober 2018 om 15:34
Daarom wil je toch echt een brede top hebben? De wet van de remmende voorsprong geldt ook hier... Nog eentje van een tegeltje... Te veel geld, maakt dom. Ik vind het eigenlijk geweldig dat nog niet te lang geleden AZ, Feyenoord en FC Twente een kampioenschap hebben behaald. Op dat moment natuurlijk niet, want PSV, maar het is belangrijk op de lange termijn.
Vind ik leuk
Suomi71 +1056
maandag 8 oktober 2018 om 16:27
Helaas vallen er mooie ( top of tob )clubs weg zoals; United, Milan, HSV en Marseille en misschien ook Feyenoord(hopelijk niet). Maar er zijn ook mooie topclubs van weleer waar weer nieuw leven is ingeblazen zoals; PSG, Chelsea en Liverpool. Laten we hopen dat dit Feyenoord allemaal bespaard blijft. Niets mooiers dan die rivaliteit tussen de 3 topclubs in Nederland.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:11
Nieuwe woordje geleerd?
Vind ik leuk
Voebtal +7495
maandag 8 oktober 2018 om 15:04
Nieuwe?
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 16:03
E teveel. Heb nog geen antwoord gekregen
Vind ik leuk
ItsKezier +139
maandag 8 oktober 2018 om 12:31
500% eens. Overigens is de jeugd van Feyenoord toch ook best goed? Ik ben Ajacied, maar sluit me aan. Hoop dat AZ toch weer gaat presteren.. Ze hebben de zakken gevuld met mooie transfers na Ajax hebben zij de afgelopen jaren het meest verdient. Bizar mooie prestatie daar in Alkmaar
Vind ik leuk
JanTa48 +7241
maandag 8 oktober 2018 om 12:32
Ik heb liever een kleinere competitie maar met volwaardige clubs dan dat het nu is, de eredivisie is op Ajax en PSV na aan het nivelleren naar een bedenkelijk dieptepunt. Als nu als ziet met welk gemak Ajax en PSV met loodzware CL wedstrijden in hun benen hun wedstrijden winnen, dan is dat zorgelijk te noemen. Het betaald voetbal bestaat uit 36 clubs en veel speler krijgen net aan het minimum loon waardoor ze nog een bijbaan moeten zoeken en daar moeten we van af. Ik ga nu op veel gevoelige tenen staan maar wil je dat het NL voetbal weer gezond wordt, dan zal er gefuseerd en gesaneerd moeten worden.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:43
En toch zou het wel eens de redding kunnen zijn. Want wat krijg je als dat gebeurd? Ajax en psv standaard europa in. Veel geld te besteden, betere spelers halen. Hooelijk aansluitend daarop beter presteren in europa, en dan word je competitie ineens interessant voor het buitenland. Met andere woorden: je tv-gelden gaan omhoog. En daar profiteerd dan weer de hele competitie van. En dan is het aan of afhaken voor die ploegen:
Vind ik leuk
MagicFeeling +4076
maandag 8 oktober 2018 om 12:34
Vergane glorie. Ergens ook wel jammer..
Vind ik leuk
DeanJayden +11185
maandag 8 oktober 2018 om 11:25
Een Tobclup dat wel
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
maandag 8 oktober 2018 om 11:27
Hey het is een soort overlijdensbericht hoor … moeten we met repect mee omgaan.
Trouwens ik ben meer anti-Calimero dan anti-kakkie
Vind ik leuk
Echt? +5256
maandag 8 oktober 2018 om 12:10
Nou, daar zijn we in Rotterdam blij mee
Vind ik leuk
Monnikehuize +1489
maandag 8 oktober 2018 om 11:37
origineel hoor
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9846
maandag 8 oktober 2018 om 11:30
In Europese marges zijn de Nederlandse clubs allang geen topclubs meer. Incidenteel Europees succes is niet uitgesloten, maar structureel wel. Kortom, de term topclub is al vrij marginaal. De uitslagen dit seizoen doen vermoeden dat er idd een kloof is geslagen tussen Ajax en PSV met Feyenoord. Een stadion is inderdaad een deel van de oplossing om de kloof te dichten, maar vooralsnog moet er gewoon nu weer gepresteerd gaan worden door mijn club. Dit vergt een grote schoonmaak. Gio+ staf en van Geel out.
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
maandag 8 oktober 2018 om 11:35
Europees gezien heeft Nederland in elk geval weer suptoppers. Dat was lang niet zo. Ik denk dat we op de weg terug zijn.
Kijk eens naar Real, Barcelona en Bayern. Die zijn over de houdbaarheid heen.
Vind ik leuk
Druiloor44 +391
maandag 8 oktober 2018 om 12:05
Barca real en bayern over de houdbaarheid heen haha, wie denk je dat er de aankomende 5jaar kampioen gaan worden in spanje en duitsland
Vind ik leuk
Voebtal +7495
maandag 8 oktober 2018 om 12:07
Kijk voor de lol eens naar de ranglijst in Spanje en Duitsland..
Vind ik leuk
Druiloor44 +391
maandag 8 oktober 2018 om 12:18
Ik weet hoe het ervoor staat op dit moment maar je kan mij niet wijsmaken dat die 3clubs de aankomende jaren niet gewoon dominant zulle zijn nationaal en internationaal. Een jaar waar t wat minder gaat heeft iedere club.
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 12:19]
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
maandag 8 oktober 2018 om 12:12
Let maar op. Bundesliga: BVB en RB.
In Spanje draaien Sevilla en Atletico goed.
Vind ik leuk
Druiloor44 +391
maandag 8 oktober 2018 om 12:22
Misschien dit jaar, al zie ik dat ook niet snel gebeuren. Kijk naar de selectie van real. Is nog gewoon top, ook zonder ronaldo. Barca heeft nog altijd messi en daarbij zat ander talent. Bayern is toe aan verjonging maar t zijn duitsers dat zie ik wel goedkomen. En wat ze alle 3met elkaar gemeen hebben is heel veel geld.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 13:24
Tuurlijk wordt Bayern kampioen en hetzelfde geldt voor Barca of Real!
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
maandag 8 oktober 2018 om 13:27
Dit Barcelona wordt zeker geen kampioen
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 13:34
Denk eerder dit Barca dan dit Real..
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
maandag 8 oktober 2018 om 13:36
Real ook niet. Maar vergis je niet in Atletico en Sevilla
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 13:47
Jup en Feyenoord wordt het in NL en Arsenal in Eng
Vind ik leuk
Laliga +2619
maandag 8 oktober 2018 om 12:29
Real en barca zijn juist aan het doorselecteren , real heeft asensio en vinicius etc barca kocht dembele arthur en zetten in op frenkie die jong . Het zou best kunnen dat atletico de titel pakt hebben een erg sterken selectie maar daarna is het gewoon weer real en barca die de dienst uit gaan maken. Bayern daarintegen is echt aan vernieuwing van de selectie toen , wat indd dortmund de kans geeft nu kampioen te worden ( gek na 6/7 jaar?) hierna zal bayern met hun mogelijkheden gewoon weer bovendrijven. Kortom die clubs zijn allesbehalve over hun houdbarheidsdatum heen , hooguit doorselecteren
Vind ik leuk
repeP +2076
maandag 8 oktober 2018 om 18:31
Mee doen aan de CL en je bent subtopper?
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
maandag 8 oktober 2018 om 19:42
Een Europese suptopper… ja. Realistisch gezien hoeven we niet te hopen op de CL finale en ben ik al heel trots op Ajax als ze overwinteren.
Vind ik leuk
repeP +2076
dinsdag 9 oktober 2018 om 02:25
Dus Feyenoord was dat ook met dat het mee deed aan de groepsfase van de CL?
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
dinsdag 9 oktober 2018 om 08:25
Op de manier waarop ze toen voetbalden meer het linkerrijtje onderaan.
Wat ermee bedoel te zeggen is dat ik het vergelijk met de ED.
Ajax en die club uit 040 spelen om de titel (op CL niveau zijn dat de bekenden), dan volgt Feyenoord, Vitesse, Utrecht, etc. de suptop van de Ed (in de CL zitten bij de suptop). Hoe Feyenoord de laatste CL speelde komt neer hoe NAC nu speelt.
Vind ik leuk
repeP +2076
woensdag 10 oktober 2018 om 01:22
Beetje last van voorkeuren kan jou niet ontzegd worden.
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
woensdag 10 oktober 2018 om 07:56
Heb ik geen last van. Vind ik prima zo.
Vind ik leuk
floormunges +1565
maandag 8 oktober 2018 om 11:36
Gio en van Geel out idd, Gio maakt geen spelers beter en dankzij Kuyt zijn ze kampioen geworden die zette het elftal op het veld neer.
Van Geen heeft vorig jaar voor 30 miljoen door de plee gespoeld aan geld met zijn waardeloze transfers
Vind ik leuk
J Kiprich +18661
maandag 8 oktober 2018 om 11:41
BS! De wedstrijden zonder Kuyt zagen er voetballend het beste uit in het kampioensjaar.
Vind ik leuk
Voebtal +7495
maandag 8 oktober 2018 om 12:09
Kuyt was meer een soort coach.. vooral in de kleedkamer belangrijk.
Vind ik leuk
floormunges +1565
maandag 8 oktober 2018 om 12:11
toen kon die vanaf de kant dus nog betere instructies geven ;)
Vind ik leuk
Malawi +1
maandag 8 oktober 2018 om 13:54
Van Geel heeft dat niet gedaan , maar Gio, hij wilde deze versterkingen. Denk je nu echt dat v Geel dat beslist?🤣
Vind ik leuk
floormunges +1565
maandag 8 oktober 2018 om 14:01
Dan is er 1 ding duidelijk GIO OUT
Vind ik leuk
Frietbakker +5599
maandag 8 oktober 2018 om 11:37
dat kost weer een paar miljoen die er niet is
Vind ik leuk
floormunges +1565
maandag 8 oktober 2018 om 14:02
Daar bespaar je uiteindelijk wel weer extra miljoen mee dus winst...
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:52
Hebben beide goed werk geleverd, maar inderdaad tijd voor nieuwe wind.

Nieuw stadion en misschien toch andere manier van geld genereren zoeken.
Vind ik leuk
McRobbos +1296
maandag 8 oktober 2018 om 11:44
Kneus
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5944
maandag 8 oktober 2018 om 15:56
En toch hebben ze een veel groter stadion dan PSV. Vraag me toch af hoe PSV dan toch zo'n voorsprong kan hebben.
Vind ik leuk
Hakbal +1034
maandag 8 oktober 2018 om 16:00
Gemeente geld. Hahah
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:21
@VP. ik heb het gisteren ook al gevraagd dus nu weer. Zouden jullie voorlopig wil stoppen met onderwerpen waar Feyenoord in voor komt?

b.v.d.
Feyenoord Fan Voor Altijd.
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
maandag 8 oktober 2018 om 11:24
Hey ze waren echt wel een topclub hoor.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:25
Waren? Daar hebben we nu niks aan want nu is het een tobclub.
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
maandag 8 oktober 2018 om 11:28
Ja zonde. De sportieve rivaliteit ga ik wel missen. Die andere heb ik altijd bullshit gevonden.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6824
maandag 8 oktober 2018 om 11:35
Sportieve realiteit? Feyenoord wint hooguit 1x in de vijf jaar van Ajax en bovendien nooit in Amsterdam.
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
maandag 8 oktober 2018 om 11:37
Rivaliteit… dat stukje extra wat je in andere wedstrijden mist. Dat sterft nu ook een stille dood.
Vind ik leuk
Echt? +5256
dinsdag 9 oktober 2018 om 22:28
Hetzelfde geldt voor Ajax in Eindhoven
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:36
Was toch altijd gezellig als er een wedstrijd was tussen Ajax en Feyenoord, maar nu is er niks meer aan want de uitslag staat al jaren vast.
Vind ik leuk
Laliga +2619
maandag 8 oktober 2018 om 12:31
Hoop dat je cluppie erbovenop komt ! Feyenoord hoort er gewoon te staan. Mischien zijn ze wel toe aan nieuwe mensen binnen de club met een goed plan en duidelijke visie, stadion is leuk en een goed begin maar ben bang dat er meer nodig
Is en snel.. als ajax en psv komende 3 jaar steeds kwalificeren voor de cl kan dat de doodsteek zijn
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:33
Ze zijn niet misschien toe aan nieuwe mensen maar ze MOETEN nieuwe mensen hebben op elk onderdeel.
Vind ik leuk
fedor2501 +5799
maandag 8 oktober 2018 om 13:37
En nieuwe supporters.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 13:39
Ze moeten gewoon 64.000 supporters nemen zoals ik ben......;-)
Vind ik leuk
Vvgimmurt +514
maandag 8 oktober 2018 om 12:50
Dat niet alleenn... ook geen uitvak bij maakt wedstrijd een stuk saaier.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:53
Niet alleen het uitvak maakt het saaier maar ook in de Kuip zelf wordt het steeds saaier.
Vind ik leuk
Vvgimmurt +514
maandag 8 oktober 2018 om 13:00
Dat komt met name dat de uitsupporters er niet meer in mag. Stel ze mogen er weer in krijg je wel weer dat haternij beetje terug en over elkaar heen roepen. Dan wil je als club juist nog meer winnen.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 13:02
Weet je, ik kwam vroeger in de Meer tijdens Ajax - Feyenoord, maar das was nog eens gezellig i.p.v. die betonbak van tegenwoordig. Ben er 1 keer geweest, nou nooit meer.
Vind ik leuk
Vvgimmurt +514
maandag 8 oktober 2018 om 13:10
Ja dat geldt voor beide clubs maar heb het wel over uit en thuis dus ook in jullie stadion is het tegenwoordig anders. Omdat er geen uitsupporters er meer bij zijn.
Vind ik leuk
floormunges +1565
maandag 8 oktober 2018 om 15:33
IDD afgrijselijk stadion
Vind ik leuk
Korm +39423
maandag 8 oktober 2018 om 11:51
Hoezo bullshit?
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
maandag 8 oktober 2018 om 11:55
Dat onderling knokken en die belachelijke pop met Vermeer of nu weer dat spandoek van Nouri. Die soort van rivaliteit vind ik bullshit.
De sportieve van het willen winnen geeft net dat beetje extra aan de klassieker. Dat is nog niet weg… maar gaat wel over als deze teloorgang doorzet.
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 11:55]
Vind ik leuk
Korm +39423
maandag 8 oktober 2018 om 11:58
Goed verwoord, ik had het namelijk anders opgevat :)
Vind ik leuk
Voebtal +7495
maandag 8 oktober 2018 om 12:10
Dat zegt meer over jou dan over de post.
Vind ik leuk
Korm +39423
maandag 8 oktober 2018 om 14:09
daarom stel ik de vraag toch ook :)
Vind ik leuk
Heer Bommel +6615
maandag 8 oktober 2018 om 11:28
Feyenoord is een cultclub. Tjonge jonge, wat een cultclub hebben wij ;)
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:31
Inderdaad, want wat zou VP zijn zonder onze cultclub?
Vind ik leuk
Leedz +7441
maandag 8 oktober 2018 om 11:28
Ja maar dan krijgen wij weer geklaag dat er niet genoeg over andere clubs gepost wordt
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:30
Daar heb ik nu dan mooi schijt aan.
Vind ik leuk
DeanJayden +11185
maandag 8 oktober 2018 om 11:35
Ach bijna de Klassieker, de kop zie ik nu al Ajax tankt vertrouwen in aanloop naar Europese wedstrijden. Of Ajax legt Feyenoord over de knie in eenvoudig gewonnen topper. Of Ajax legt de pijnpunten van Feyenoord helemaal bloot. Of laatste beetje Rotterdams zelfvertrouwen in kiem gesmoord.....etc etc etc
Vind ik leuk
Hoogeveen +6062
maandag 8 oktober 2018 om 11:38
Tis wel de wedstrijd waar Feyenoord weer een beetje kleur op de wangen kan krijgen....

Zal wel bleekjes gaan worden, de huidige vorm en recente onderlinge resultaten geven geen goed gevoel
Vind ik leuk
Deck010 +9219
maandag 8 oktober 2018 om 11:49
Je weet het maar nooit....Je kunt me een hoop vertellen, maar niet dat Jorgensen, Berghuis, Vilhena en Clasie het voetballen ineens verleerd zijn. Ze moeten blijkbaar weer eerst de bodem raken voor ze weer in staat zijn om omhoog te zwemmen. Ooit zal het weer beter gaan, alleen is het gat dan al zo groot dat hij niet meer te overbruggen is. Helaas hard maar waar.
Vind ik leuk
Korm +39423
maandag 8 oktober 2018 om 11:55
Denk dat het verschil is dat Feyenoord een paar goede namen heeft maar de andere iets meer. Van persie, Berghuis, Vilhena, St Juste en normaal gesproken Jorgensen hebben het niveau wat Feyenoord moet nastreven. Helaas is dat maar 5 van de 11 rest zit er voor mij wel ver onder. Bij de concurrenten zijn het er wel wat meer die het niveau hebben.
Vind ik leuk
Deck010 +9219
maandag 8 oktober 2018 om 12:00
Als je met de concurrenten Ajax en PSV bedoelt is dat uiteraard heel duidelijk. De ploegen die voor de 3e plek strijden vind ik niet veel beter. Mannen als Ayoub, Tapia, Haps, Malacia en Vente vind ik niet onderdoen voor de spelers van bijvoorbeeld AZ. Ze moeten alleen beter worden in hun spel, en dat gaat nu eenmaal niet meer lukken met een trainer als Gio.
Vind ik leuk
Korm +39423
maandag 8 oktober 2018 om 12:05
ik kijk inderdaad naar Ajax en PSV ik beoordeel Feyenoord nog als titelkandidaat (omdat ze dat zelf uitspreken)
Vind ik leuk
Deck010 +9219
maandag 8 oktober 2018 om 12:08
Geloof me Korm, als er iemand normaal positief denkt over Feyenoord ben ik het wel, maar zelfs ik zie dat we op dit moment nog niet in de schaduw mogen staan van PSV en Ajax. Zolang Gio nog aan het roer staat met dat angsthazenvoetbal van hem zakken we steeds verder weg.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:38
Het zal altijd een klassieker blijven wat er ook gebeurt.
Vind ik leuk
Johnny Cash +8780
maandag 8 oktober 2018 om 11:22
Ze moeten feyenoord wel hebben vandaag.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:24
Vandaar mij bovenstaand verzoek aan VP.
Vind ik leuk
The Genius +3700
maandag 8 oktober 2018 om 11:28
zo werkt het natuurlijk niet he... als het goed gaat genieten en op de blaren zitten als het slecht gaat, niets aan te doen
Vind ik leuk
Gyrosregime +2688
maandag 8 oktober 2018 om 11:37
Behalve dat het bij andere clubs nog wel eens goed gaat :p
Vind ik leuk
Deck010 +9219
maandag 8 oktober 2018 om 11:51
Hoef jij ons echt niet te vertellen hoor. Fan Voor Altijd is een individu, niet de meerderheid.
In de Kuip weten wij als geen ander dat je stil moet zitten als je wordt geschoren. Kijk de volgende thuiswedstrijd maar weer, waarschijnlijk "gewoon" weer een vol stadion.
Vind ik leuk
repeP +2076
maandag 8 oktober 2018 om 18:35
Begon vorig seizoen reeds waarin Feyenoord geplagd werd door veel lange blessures.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:24
Wie voor een dubbeltje geboren is zal nooit een kwartje worden.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:25
hoe pijnlijk is het als frenkie straks voor dubbel zoveel verkocht wordt als de selectie van feyenooit waard is.
Vind ik leuk
DeanJayden +11185
maandag 8 oktober 2018 om 11:40
Maak er maar 4 dubbel van, want die spelers van Feyenoord gaan straks hooguit nog naar Top Oss
Vind ik leuk
Strijp +13989
maandag 8 oktober 2018 om 11:26
Er moeten toch ook wel andere mogelijkheden liggen voor Feyenoord dan alleen een nieuw stadion. Het herzien van de aankoop structuur is er een van, zet nieuwe scoutingsnetwerken op en probeer de pareltjes te kopen, zoals Ajax daarmee begonnen is en PSV er de afgelopen seizoenen goed achter aan kan. Je hoeft niet in 2 seizoenen op hetzelfde niveau te zitten, als je maar een in een stijgende lijn komt.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2688
maandag 8 oktober 2018 om 11:38
Van Gaal voor de groep zetten en je maakt al een behoorlijke stap..
Vind ik leuk
Strijp +13989
maandag 8 oktober 2018 om 11:42
In mijn ogen kan Feyenoord inderdaad wel een nieuwe impuls gebruiken op het gebied van de trainer. V. Gaal lijkt me niet direct de oplossing maar in ieder geval iemand met meer "vuur" dan Gio. Ik zie nu het verschil bij PSV, Cocu is een type Gio, van bommel is een meer gedreven type.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2688
maandag 8 oktober 2018 om 11:44
Ik noemde van Gaal omdat hij zelfs met AZ kampioen werd.. en Louis, Vermeer, van Persie en destijds de complete feyenoord defensie was een gouden combinatie.
Vind ik leuk
Strijp +13989
maandag 8 oktober 2018 om 11:47
Tja.. Dat was toen, maar we zijn het in ieder geval eens dat er wel een nieuwe trainer mag komen, het roer moet om bij Feyenoord.
Vind ik leuk
Deck010 +9219
maandag 8 oktober 2018 om 11:56
We hebben inderdaad een nieuwe trainer nodig. Een die daadwerkelijk spelers beter maakt en niet vast wil blijven houden aan een systeem dat niet werkt. Mindere spelers blijven opstellen omdat je niet de ballen hebt om je "ster"spelers op de bank te houden is gewoon zelfmoord.
Laat Vilhena maar eens lekker op de bank en begin eens met Ayoub bijvoorbeeld. Of Tapia voor Clasie. Maar dat is veel te aanvallend voor Gio, en is hij bang voor tegendoelpunten.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6824
maandag 8 oktober 2018 om 11:26
Zelfs de nieuwe Kuip brengt Feyenoord niet terug naar de top. Clubs als AZ en Vitesse zijn voortaan de concurrenten.
Vind ik leuk
zwollie +8981
maandag 8 oktober 2018 om 11:38
Als je az tegen Ajax ziet voetballen, is Feyenoord echt nog sterker.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:07
Uhm maar AZ speelde tegen Feyenoord gelijk...

Feyenoord mag zich eind deze maand gaan bewijzen tegen Ajax.

Vitesse en AZ zijn vergelijkbaar behoorlijk te kijk gezet door Ajax en waren redelijk in evenwicht in de directe confrontatie met Feyenoord. Tegen elkaar waren Vitesse en AZ ook gelijkwaardig. Alleen als Feyenoord niet wordt afgedroogd in de Arena, mogen ze zich nog voorzichtig sterker noemen.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2688
maandag 8 oktober 2018 om 13:20
En feyenoord kan in toppers altijd wat extra's brengen i.t.t. AZ die juist dicht klapt..
Vind ik leuk
ELD070 +989
maandag 8 oktober 2018 om 11:27
Feyenoord is zeker weten een topclub geweest. Jammer dat ze het nu zo zwaar hebben. Was mooi geweest voor de competitie als ze na het kampioenschap van twee jaar terug hadden kunnen doorpakken. Zonde dat ze dan een groot deel van hun kampioensmiljoenen in Amrabat hebben gestopt....
Vind ik leuk
rinirat +3269
maandag 8 oktober 2018 om 11:29
Het wel een heel knullig elftal,omdat :
1 V bronkhorst over datum is en vast houdt aan zijn vrienden en zelfs Toornstra in brengt.
2 Omdat de jeugd 0 kansen krijgt ,terwijl er genoeg prima jeugdspelers zijn.
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
maandag 8 oktober 2018 om 11:31
En welke topper hebben ze na van Persie? Inderdaad niemand.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6824
maandag 8 oktober 2018 om 11:38
Clasie, die blinkt elk weekend uit bij de ministars waarna Gio denkt: "ik stel hem op".
Vind ik leuk
Morris +23599
maandag 8 oktober 2018 om 11:31
Gezien de prijzen van de afgelopen jaren behoren ze nog steeds tot de top.

Dat er wat moet veranderen mag duidelijk zijn
Vind ik leuk
rexxo +6743
maandag 8 oktober 2018 om 11:32
Als eerste het technische beleid aanpakken. MvG en GvB eruit, andere scouting en die Jan de Jong ongeloofelijk. Wie heeft die clown aangesteld. Zat zijn cv in een bureaula van de KNVB?
Vind ik leuk
Gyrosregime +2688
maandag 8 oktober 2018 om 11:40
Wat heeft Michael van Gerwen hier mee te maken? Die is voor PSV hoor..
Vind ik leuk
rexxo +6743
maandag 8 oktober 2018 om 11:49
Grapjas, heet de TD van Feyenoord tegenwoordig Zoef de Haas?
Ik heb opstartproblemen, niet teveel grappen op de maken op de maandagochtend.
Vind ik leuk
Hvdp +1574
maandag 8 oktober 2018 om 11:34
Feyenoord heeft niets gedaan met de titel
de extra inkomsten zijn verwaterd
slechte middelmatige spelers gekocht
de opleiding verwaarloost , geen doorstroming
en het management ? tja
die gaan het tij niet veranderen
want zij missen de visie
(hebben dat in ieder geval wel duidelijk laten blijken)
wachten op het nwe stadion ?
dat duurt nog 10 jaar
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:10
Ja ook al geef je vandaag akkoord voor nieuwe plannen, dan nog gaat dat jaren duren.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:38
het zijn de oude generatie en enkelen duizend Supporters die zich vast houden aan de oude kuip, laat los Feyenoord zit muurvast met die oude kuip, door continu maar te discuteren met enkelen honderd Supporters en oude voetballers komt Feyenoord geen stap verder, dit roep ik al jaren, ik wordt er ook doodziek van om steeds maar te horen hoe goed die oude kuip is..........was, als je echt een Supporter bent wil je dat je Clup door groeit, ik vind men moet ook niet allemaal die negatieve berichten van enkelen haatzaaiers verwijderen, de meesten werken niet schoppen tegen alles aan wat hun niet bevalt stop er mee, wij met zijn alle moeten vooruit kijken investeren kost geld, maar Feyenoord- City ziet er geweldig uit, heel Rotterdam- Zuid profiteert hier van,
Vind ik leuk
Emnu +6559
maandag 8 oktober 2018 om 11:42
Correct gebruik van interpunctie zou helpen.
Vind ik leuk
rexxo +6743
maandag 8 oktober 2018 om 11:53
Sentimenten leveren geen geld op, overal zijn er oude voetbaltempels vervangen en clubs zijn daar niet slechter van geworden. Als ze het huidige beleid niet snel overboord gooien helpt een nieuw stadion ook niet verder.
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 11:58]
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:41
Feyenoord had miljoenen kunnen vangen..maar door toedoen van Annet van Geel hebben transfers lopen afketsen ...pure waanzin

Jörgensen naar NewCastle voor 15 tot 20 miljoen maar Annet wilde 25 miljoen

Vilhena naar Frankfurt en of Sampdoria voor miljoenen...maar werderom wilde Annet van Geel niet meewerken.

En nu anno 2018 zijn beide amper nog iets waard...man man man
Vind ik leuk
Harry.f +404
maandag 8 oktober 2018 om 12:57
De lamme en de blinde...jij denkt dus Annet van Geel..jij kent haar of zo of ben je lichtelijk gestoort?
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 13:49
Annet heeft vanmorgen de massagetafel al opgewarmd voor na de interland week.

Harry dus jij denkt niet dat Annetje een vinger in de kuip heeft als ze zo pontificaal op de tribune staat met die bruine jampot glazen op...Volgens Johan D stofzuigt ze elke week de hele selectie incl het 2e af
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5165
maandag 8 oktober 2018 om 11:44
Valentijn weet het leuk te brengen. Maar het (Europese) succes van PSV en Ajax is nog lang niet structureel van aard. Het gaat nu goed, maar een jaar geleden was het ook kommer en kwel.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6824
maandag 8 oktober 2018 om 11:55
Maar toen hadden Ajax en PSV ook geen cent te makken, en waren ze alsnog beter. De kloof die nu ontstaat is niet meer te dichten.
Vind ik leuk
McRobbos +1296
maandag 8 oktober 2018 om 11:44
Captain obvious
Vind ik leuk
Korm +39423
maandag 8 oktober 2018 om 11:46
Kan het ook niet zo zijn dat het stadion Feyenoord nog verder weg drukt en dan zit de gemeente met de lasten. Feyenoord wil al standaard 25 miljoen per jaar hebben... ik vind het een behoorlijke risico
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:47
Daar hebben we meester open deuren intrappen Valentijn Driessen weer...
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:49
er zijn genoeg mensen die al jaren zien dat Feyenoord niet verder komt , wanneer worden die vast gevroren supporters eens wakker dat je met die oude kuip kom je geen stap verder,
Vind ik leuk
kwartje50 +1148
maandag 8 oktober 2018 om 11:52
1xin de 18 jaar kampioen benje geen top club.

Feyenoord is wel een groote club, door zijn achterban, maar geen top.
Vind ik leuk
plein19 +2829
maandag 8 oktober 2018 om 11:53
De garanties die De Jong geëist heeft komen er niet. De wethouder en politieke partijen houden vast aan de al gemaakte afspraken over de gelden die Feyenoord krijgt. geen huur 17 mln plus extra's. Maar geen 25 mln garantie en voorrangsrecht.
Als De Jong betrouwbaar is op zijn woord dan trekt Feyenoord nu de stekker uit het project.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:54
Feyenoord komt wel weer boven drijven. Het volgende kampioenschap is gepland in 2036
Vind ik leuk
ajaxdev +590
maandag 8 oktober 2018 om 11:57
Ja die Valentijn Driessen is een toppertje bij de grootste onzinkrant van nederland
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:19
Hij braakt alleen maar..
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:58
Zo, alle open deuren zijn weer dicht.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:59
Feyenoord komt echt wel weer. Ik moet er niet aandenken dat wij in NL en kampioenschap krijgen met maar 2 clubs die in aanmerking komen. Als anderen zich in de kampioensstrijd gaat werpen wordt het alleen maar leuker.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:05
Dan moet er toch snel iets gebeuren, of heb jij nog een zak met geld. Ik zeg verkoop het maar. Ga het risico maar aan met een rijke baron!!!!
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 13:58
Volg je wel de rest van Europa of kijk je alleen maar de Keukenkampioen Divisie?

Spanje...Madrid of Barcelona - Engeland..Man City...Duitsland...Bayern - Italie...Juventus

In elk land heb je 1 of 2 clubs die altijd de dienst uitmaken, waarom zal dat in de kleredivisie niet anders zijn en mocht die nations cup er komen en ajax eraan mee gaan doen...dan houden we 1 clubs over die de zaakjes op orde heeft en al met de oktoberfesten kampioen is
Vind ik leuk
Dani82 +2773
maandag 8 oktober 2018 om 12:00
Is van persie het meeste waard in de feyenoord selectie?
dan is het wel heel treurig gesteld met de waarde van de spelers
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 13:59
Tapia kunnen ze afhalen voor een baal rijst
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:02
Helemaal mee eens. Hebben ze daar in Rotterdam dan echt stront in de ogen? Zijn de ego’s nu echt zo groot? Wat een eikels lopen daar dan rond. Eerst de JL al, dat is een misstap, de transfers na n kampioenjaar en nu het stadion. Haken we nu definitief af door deze nietsnutten???
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 12:03]
Vind ik leuk
kees ee +777
maandag 8 oktober 2018 om 12:03
. . . en dat kan "morgen" maar weer zo anders zijn, he valentijn !!?? vorig jaar nog was het nederlandse voetbal op sterven na dood, vlgns ons onvolprezen journaille (zie encyclo.nl), . . en daar hoor ik niemand meer over !!
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:07
Wat had iedereen dan verwacht? De club begint eindelijk gezond te worden, en dan moet Feyenoord maar meteen heel veel geld investeren? Lijkt me geen fijne periode voor Feyenoord supporter, maar dit beter dan grote risico's nemen en weer op randje afgrond
Vind ik leuk
torinofc +612
maandag 8 oktober 2018 om 12:08
Blijft PSV alleen over als gedoodverfde kampioenskandidaat
Vind ik leuk
mcmodd +26037
maandag 8 oktober 2018 om 12:14
Dit is te gek om loste laten lopen. Wat een flauwekulverhaal weer van Valentein Driessen. Hij moet zijn ruime salaris waarmaken, maar doe dat dan met kwaliteit. Hier trapt bijna iedereen erin, als je Valentein moet geloven blijft Ajax alleen over, uiteindelijk.
Al dat geld voor die spelers maakt ze echt niet beter en zolang we nog regelmatig spelers bij Ajax ontevreden op de bank zien zitten, zo vaak kan het gebeuren dat andere ploegen Ajax dwars kunnen zitten.
Laten we de hoop niet opgeven, het moet beter kunnen, ook met de andere clubs.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:15
Ik hecht totaal geen waarde aan het relaas van Valetijn Driessen. Telegraaf het oudste roddelblad. Dit Feyenoord komt wel goed, iedere club maakt dit mee. En volgens mij heeft hij Ajax heel hoog zitten.. Wat een mannetje, die Driessen..
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 12:16]
Vind ik leuk
derksen +9000
maandag 8 oktober 2018 om 12:22
Ok nog een keer
Zolang de vriendjes zo mega invloed heeft op en in Feyenoord zal het nooit wat worden
Na dit seizoen staat er niemand meer na rvp
Feyenoord zijn selectie zal minder zijn dan Utrecht Vitesse AZ
Ook met 6 nieuwe stadions gaat Feyenoord hoog uit nog subtopper blijven
Structurele wanorde los je niet op met nieuwe stadion
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:24
Het is niet mijn club, maar wel de sfeervolste en levendigste club van nederland. Ik als PSV-er kijk vaak naar de sfeer en kracht van het feyenoord legioen met de gedachte,....was het bij ons maar zo. Snel er bovenop komen mannen. En daarnaast, Topclub zal feyenoord altijd blijven. Al spelen ze in de kkd. Kijk naar de historie....
Vind ik leuk
Martinnat +1002
maandag 8 oktober 2018 om 12:25
Stadion heeft alleen maar nut als het beleid veranderd , ze gooien alles op het stadion om hun eigen onkunde te verbloemen.
Vind ik leuk
Roel Boeli +345
maandag 8 oktober 2018 om 12:26
Feyenoord was, is en blijft een topclub.
Dit wordt elk jaar geroepen door de ‘Amsterdamse’ media. Zijn we zo goed als psv en ajax? Nee maar dat is al decenia niet het geval. Een nieuw stadion is wel een must.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:26
Voor het eerst een stuk van zijn hand dat wel klopt. Heeft Valentijn het licht gezien?
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:27
Nu heb ik de wijsheid ook niet in pacht maar wat ik me dan afvraag is waarom Feyenoord niet mee kan met PSV en Ajax. De Kuip kan ook meer dan 45000 toeschouwers bergen. Dat is nog altijd 10000 meer dan PSV er kan hebben. Waar moet dan die extra omzet ten opzichte van PSV en Ajax vandaan komen?
Vind ik leuk
Stranger +6271
maandag 8 oktober 2018 om 12:27
Ook niets mis mee een cultclub.
Kijk maar naar Sankt Pauli elke thuiswedstrijd uitverkocht en geen stress van moeten winnen.
Katendrecht weer open en de Feyenoordsupporters zitten op rozen😂
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 12:27]
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 15:22
De keileweg ook dan weer open ;)
Vind ik leuk
Stranger +6271
maandag 8 oktober 2018 om 15:26
Vooruit doen we er dan ook bij ,voor degene die haast hebben;-)
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 15:30
Aangezien het spel niet om naar huis te schrijven is, heeft iedereen haast na de wedstrijd....ff laten lurken voor een handje kleingeld
Vind ik leuk
Stranger +6271
maandag 8 oktober 2018 om 15:35
Of ze hebben zoveel kut geroepen en gedacht dat ze langer en of meer nodig hebben😂
Vind ik leuk
El Cazador +8627
maandag 8 oktober 2018 om 12:39
Met Valentijn Driessen voorop, de voetbalwereld blijft Uber opportunistisch. Driessen verdient zijn geld met de waan van de dag.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:43
Sommigen zullen nu wel weer vanuit de onderbuik reageren, wat overigens mag. Neemt niet weg dat het verhaal juist is. Het is ook in het belang van Feyenoord dat Ajax en PSV, ook de andere clubs, goed presteren zodat zoveel mogelijk clubs Europees kunnen spelen. Dat genereert inkomsten.

Feyenoord schijnt nu gekozen te hebben voor meer aandacht voor de jeugdopleiding. Een goede zet. Ajax mag hier best als voorbeeld gelden. Die werden dan wel 4 jaar geen kampioen maar wisten wel veel geld binnen te harken door verkoop van hun beste spelers. Die werden door de eigen jeugd weer vervangen. Nu zijn ze zover dat zelfs topclubs heel diep in de buidel moeten tasten om spelers bij hen weg te halen en is er zelfs geld voor goede aankopen.

Met een mooi stadion en goede jeugd gaat Feyenoord er zeker komen. De supporters moeten het wel de tijd geven. Dan gaat het helemaal goedkomen.

Ik ben een neutrale fan. Ik wil het beste voor het gehele Nederlandse voetbal en dit is ook nog eens goed voor het Nederlandse elftal.
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 12:47]
Vind ik leuk
Uitvak030 +378
maandag 8 oktober 2018 om 12:45
Geen woord van gelogen. Ik hoop voor het Nederlandse voetbal dat Feyenoord toch nog een keer gaat aanhaken...
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:45
Feyenoord is en blijft een topclub van Nederland qua stadion qua grasmat qua supporters in De Kuip en in de rest van NL en Europa. Alleen er is geen topsportklimaat die komt er straks wel met het nieuwe jeugdcomplex en nieuw stadion. Probleem zit hem ook in de scouting van Feyenoord bij PSV en de Snavels is dit al jaren beter voor elkaar dan bij ons jammer toch voor altijd FR1908YNWA!
Vind ik leuk
fr1963 +4040
maandag 8 oktober 2018 om 12:45
Allemaal momentopnames. In potentie samen met ajax verreweg de grootste club van Nederland. Het bestuur en de technische staf zijn bepalend voor blijvend succes op langere termijn. Daar heeft het bij Feyenoord gefaald de laatste jaren. Jeugdopleiding idem. Scouting idem. Allemaal terreinen waar nu ook nog geen toppers aan het roer staan. Aankoopbeleid idem. Allemaal middenmoot.
Nieuwe trainings- en jeugdaccomodatie zijn wel een goede stap. Maar resultaat zal pas op termijn worden behaald.
Nu is er geen daadkracht. Het loopt al weken van geen kant, blamage tegen Trencin en de Graafschap, nu weer tegen Willem II, het wordt allemaal schouderophalend en gelaten ondergaan....
Dan wil je inderdaad geen topclub zijn!
Jammer voor de honderdduizenden fans!
Vind ik leuk
repeP +2076
maandag 8 oktober 2018 om 18:25
Feyenoord is al jaren lang bezig een inhaalslag te maken. Gaat alleen niet zo snel als sommigen denken dat het zou kunnen. Wat Driessen hier doet is goedkoop scoren.
Vind ik leuk
Motley +151
maandag 8 oktober 2018 om 12:48
Feyenoord is een heel mooie club met fantastische supporters en een succesvol verleden. Maar vandaag de dag kun je vaststellen .dat het geen topclub meer is.ze hebben een stadion (lees geweldig.en super sfeer) wat sterk verouderd en niet meer van deze tijd is.en het belangrijkste Feyenoord heeft heel weinig financiële middelen om te kunnen concurreren met psv en ajax.. wat ze ook doen ,een nieuw stadion is financieel een te groot risico naar mijn mening .ze zullen moeten accepteren dat ze de aansluiting met de top 2 al jaren kwijt zijn en het verschil alleen nog groter gaat worden. Misschien moeten ze zich zoveel mogelijk concentreren op de beker .dat is naar mijn ogen de enige manier om toch nog succesvol te kúnnen zijn. En hopen dat er in de jeugd een paar spelers zich goed zullen ontwikkelen. Zodat we toch nog kunnen genieten van Feyenoord. Want het is blijft toch een heel mooie club.en dat zeg ik als niet Feyenoord supporter.
Vind ik leuk
Lady Sam +167
maandag 8 oktober 2018 om 12:50
In een nieuw stadion zitten meer supporters , oke maar deze spelers kunnen veel beter en dat komt er maar niet uit ,ze hebben het mooiste veld van de eredivisie en spelen gewoon niet goed genoeg ,de mentaliteit om te winnen ontbreekt ,en daar heb je geen nieuw stadion voor nodig ...misschien een nieuwe trainer type van bommel ofzo.????
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 12:52]
Vind ik leuk
Romo +1268
maandag 8 oktober 2018 om 12:54
Juist helemaal met je eens
Gio speelt al 4 jaar drama voetbal om over zijn wisselbeleid maar niet te praten
Hij is geholpen door Advocaat en Kuyt ... en valt sinds vorig seizoen hopeloos door de mand
De selectie is echt zo slecht niet... maar loopt motivatieloos in de rondte zoals Vilhena en Berghuis omdat ze weten dat ze toch nooit gewisseld worden!
Vind ik leuk
Romo +1268
maandag 8 oktober 2018 om 12:51
Wat heeft Ajax dan gepresteerd de laatste 5 jaar als TOPCLUB???????
Helemaal niets
Vind ik leuk
heur es +861
maandag 8 oktober 2018 om 12:52
Alles eruit en opnieuw beginnen!

Ted van Leeuwen TD, Peter Bosz en Kruzen trainers!

Het is alleen maar slechter geworden!

Alle aankopen, Ayoub, Amrabat, Tapia, doodzonde.

Ook Jorgensen en Berghuis verkoop je met verlies op dit moment!
Vind ik leuk
Romo +1268
maandag 8 oktober 2018 om 12:55
Nieuw stadion?
Begin eerst met een nieuwe trainer, en heel snel
Vind ik leuk
Lady Sam +167
maandag 8 oktober 2018 om 12:58
De grootste fout is dat wij niet mee gedaan hebben met een elftal in de eerste divisie ,alle goede jeugdspelers van Ajax en PSV zijn daar gerijpt en spelen nu moeiteloos in het eerste elftal of zijn verkocht voor veel geld , wij hebben nu ook een goede lichting maar die zitten te veel op de bank omdat ze niet kunnen spelen, het was geld gebrek maar daar wordt je nu voor gestraft.geen topsportinzicht...
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 13:13
Linker rijtje moet mogelijk zijn
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 13:57
Wordt wel beetje saai zo. Feyenoord kan het niet bijbenen, Ajax roept dat ze de beste zijn en PSV wordt alweer kampioen. Dodelijk vermoeiend!
Vind ik leuk
orion73 +1539
maandag 8 oktober 2018 om 14:20
Het enige dat Feyenoord nodig heeft is beleid. PSV is nergens groter in dan Feyenoord maar die voeren sinds de jaren ‘80 een beleid van winnen. Precies wat bij Feyenoord ontbreekt. Een club met zo’n enorme achterban en dito achterland zou samen met Ajax de dienst moeten uitmaken. Structureel wanbeleid hebben geleid tot wat het vandaag is. Dat een nieuw stadion zorgt voor aansluiting is lulkoek. PSV heeft een veel kleiner stadion maar zijn gewoon veel slimmer/handiger/commerciëler of hoe je het noemen wilt. Feyenoord heeft een paar centen in kas en prompt wordt dat weer uitgegeven aan miskopen die vervolgens amper restwaarde hebben. En dat doen ze al 40 jaar. Niet raar dat je dan vanzelf afhaakt.
Vind ik leuk
Zicodinho +284
maandag 8 oktober 2018 om 14:33
Helaas voor het Nederlandse voetbal is Feyenoord al lang geen topclub meer. Zal het denk ik ook niet meer worden... Jammer gezien ik als kind altijd enorm uitkeek naar de klassieker maar nu is het niet echt spannend meer. Althans, lang niet zoals het was. Natuurlijk wil je nooit van Feyenoord verliezen, maar nu de verschillen zo groot zijn is de kans gewoon veel kleiner dat Feyenoord wint. Zegt mijn stiefvader (Feyenoord fan) ook, verschil is te groot Feyenoord had al veel eerder hier over na moeten denken. Weet ook wel dat het allemaal makkelijk lullen is, maar ik vind het oprecht jammer dat onze echte aartsrivaal zo ver is afgegleden. Anderzijds, ze hebben de laatste jaren wel meer prijzen gepakt :P Maar jullie snappen hopelijk wat ik wil zeggen.
Vind ik leuk
Speedy +346
maandag 8 oktober 2018 om 15:07
Wat een flauwekul. De kwaliteit van het spel wordt nog altijd bepaald door de spelers. Investeer dan in betere spelers ipv een stadion
Vind ik leuk
poklane +5468
maandag 8 oktober 2018 om 15:09
Al zet je een stadion van 200.000 stoeltjes neer, zolang elke positie binnen de club bezet word door een idioot heb je er geen klote aan.
Vind ik leuk
Tilbo1896 +330
maandag 8 oktober 2018 om 15:44
Stel dat ajax overwintert en psv ook dan kun je volgend jaar alweer de kampioen rechtstreeks geplaats krijgen voor de cl de 2e krijgt 1 voorronden en als ajax en psv blijven winnen dan lopen de mijoenen gewoon weer binnen en worden ze nog sterker !!
Vind ik leuk
johny +102
maandag 8 oktober 2018 om 16:46
Het is gewoon een grote soap aan het worden het nieuwe stadion of de verbouwing van de kuip.Waarom kan er niet besloten worden wat men wil in Rotterdam. Het is onbegrijpelijk zo'n grote stad als Rotterdam met veel industrie en de grootste haven van de wereld wat men verteld in Rotterdam .En dan dat het zo moeilijk is voor het bouwen of verbouwen van het stadion waar ligt dat aan ? ligt het aan de RVC of aan de waardeloze directie of ligt het aan de BMW van Rotterdam ? Men moet zich schamen dat het zo moeilijk gaat in zo'n grote stad als Rotterdam .Deze stad is een lachertje voor andere gemeente's want daar word niet moeilijk gedaan als daar een nieuwe stadion moet komen dan komt die er wel en dat zonder problemen. Bekijk AJAX en PSV die lachen om het nietige clubje van Rotterdam en doe dan maar die andere 2 clubs erbij dan is het nog niks .Als FEYENOORD SUPPORTER moet ik wel schamen dat het zo slecht gaat met het voetbal in Rotterdam en het bouwen van een nieuw stadion. SPIJTIG
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 16:50
ik ben toch van plan ziggo op te zeggen ,en af en toe een wedstrijd huren.
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1576
maandag 8 oktober 2018 om 17:03
Dat Feijenoord zover wegzakt heeft niets met dat nieuwe stadion te maken.
Als Feijenoord City doorgaat wordt dat juist de molensteen om de nek van de club.
De eigen Kuip moderniseren, kunnen 45000 toeschouwers in, prima veld en Varkenoord moderniseren.
Maar het eerste wat moet gebeuren is afscheid nemen van Gio van Bronckhorst, dat werkt gewoon niet.
Ik ben mijn hele leven al Ajaxied, maar ik heb liever Feijenoord in de top 2 met Ajax als PSV. Feijenoord heeft een grote hondstrouwe achterban, bij ons was allang de pleuris uitgebroken zoals ze al een jaar spelen.
Laat Peter Bosz het daar maar weer eens proberen als trainer met een nieuwe Technisch Directeur.
Van Geel is goed voor Roda of Willem 2 , maar voor Feijenoord een ramp wat aankopen betreft. Wat heb je nu aan de terugkeer van Clasie?
Als van Persie wegvalt is het drama compleet, en Gio berust er gewoon in.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 17:53
dat is mischien waar maar je wordt er met dit geld geen kampioen mee want zij we soms vergeten wat er aantal seizoenen geleden in engeland is gebeurt leicester werd kampioen met de kleinste begroting
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 18:23
Lees tekens?
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 18:22
Echt heel interessante en super waardevolle info dit. Je hebt er helemaal niks aan, maar ja.
Vind ik leuk
repeP +2076
maandag 8 oktober 2018 om 18:22
Kunt wel merken dat Valentijn weinig kaas heeft gegeten van het reilen en zeilen van BVO’s.
Vind ik leuk
Johan59 +876
maandag 8 oktober 2018 om 18:26
Miss kan iemand mij dat uitleggen maar het psv stadion is veel kleiner dan de Kuip, wat is het probleem dan?
Vind ik leuk
Realist1892 +1175
maandag 8 oktober 2018 om 18:49
Ja en Messi is meer waard dan heel Ajax en PSV en de rest van de ED waard.
Maar daar wil Driessen niks van weten.
Kinderachtige uitspraak van hem.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 19:09
Kan beter een goede scouting regelen.
Vind ik leuk
johny +102
maandag 8 oktober 2018 om 19:27
Wil je dit Feyenoord beter maken ,begin dan allereerst Gio en Van Geel weg te sturen en haal dan Peter Bosz binnen en haal dan een nieuwe technische directeur binnen die het lef heeft om goeie versterkingen binnen te halen iets wat Van Geel niet gedaan heeft,bekijk de reserve bank maar eens . Wat zit erop ? Geen versterkingen voor het elftal. Vandaar dat Van Geel geen aankopingen meer gedaan heeft van al die miskopen.En wat van Bronckhorst betreft hij krijgt deze spelers niet aan het spelen. Deze selectie laten duidelijk zien dat zij geen 2 helften kunnen spelen . Na Ajax Psv Az Vitesse Heracles hoeft dit Feyenoord niet te denken om deze ploegen voorbij te gaan strijden.Deze Feyenoord selectie zal dan ook niet bij de eerste 5 eindigen als ze zo door blijven gaan als nu. Er komt een winterstop aan en dan hoop ik dat men gaat ingrijpen bij Feyenoord want zo gaat het niet verder/
Vind ik leuk