'Kuipers luistert niet... Hij luistert niet. Je moet op het randje fluiten'

'Kuipers luistert niet... Hij luistert niet. Je moet op het randje fluiten'

Gepubliceerd: maandag 8 oktober 2018 om 11:30ma 08-10-2018 om 11:30

Anouar Kali kan er met zijn verstand niet bij. De middenvelder van NAC Breda vindt het onbegrijpelijk dat scheidsrechter Björn Kuipers vrijdagavond een penalty gaf aan FC Utrecht na een héle lichte overtreding op Simon Gustafson. 

NAC-trainer Mitchell van der Gaag zei na afloop van de 2-1 nederlaag dat het ego van Kuipers leidend was geweest in stadion Galgenwaard. Kali is het roerend eens met zijn coach. "Hij luistert niet... Hij luistert niet. Het mooie is dat Kuipers op aanraden van de VAR de beelden gaat bekijken, dat gebeurt met een reden lijkt mij. Wij hebben de beelden niet teruggezien in het veld, alleen gehoord dat het voor 99,9 procent zeker geen strafschop was", zegt hij in gesprek met BN DeStem. 

"Mag je niemand meer aanraken dan? Je moet een beetje op het randje fluiten. We zitten allebei in een moeilijke situatie, het gaat er soms fel aan toe. Dan moet hij niet voor een klein duwtje een penalty geven."

Lees ook: Van Hooijdonk en Vermeulen branden 'arrogante' Kuipers af: "Hij is in de war"

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
maandag 8 oktober 2018 om 11:39
hij luistert niet hij luistert niet na na nana na
Vind ik leuk
Snapje? +8062
maandag 8 oktober 2018 om 11:57
Foutje Kuipers, niet meer dien hè?
Vind ik leuk
HierDieTitel +4566
maandag 8 oktober 2018 om 11:44
Kuipers is dus eigenlijk gewoon een heel zielig mannetje!
Vind ik leuk
Strijp +13989
maandag 8 oktober 2018 om 11:46
Ik heb geen zicht op de interne situatie bij de KNVB met betrekking tot de scheidsrechters, maar er lijkt iets goed mis, ze lijken ineens allemaal zo vol van zichzelf en boven de regels te kunnen staan. Hoe het komt dat de scheidsrechtersbond hier geen grip op heeft is mij de vraag.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 11:58
Niemand corrigeert de grote Björn Kuipers. Ook de VAR niet.
Vind ik leuk
HJR +8831
maandag 8 oktober 2018 om 11:58
Kuipers maakt een fout hier, klaar. Net zoals eeeuhmm even denken oh ja ieder mens/voetballer. En dat hij die fout maakt komt dit keer door zijn eigenwijsheid.

Kuipers is nog steeds een goede scheidsrechter maar maakt ook nog steeds fouten wat een ieder doet.

Hij was degene die tenminste durfde op te treden tegen dat gejank van Neymar.
Vind ik leuk
mcmodd +25947
maandag 8 oktober 2018 om 11:58
Anouar Kali heeft natuurlijk groot gelijk. Het was geen penalty en 99 van de 100 scheidsrechters zouden het niet in hun hoofd halen om hiervoor een penalty te geven. Het vervelende feit doet zich voor dat dit, veelal met deze scheidsrechter, maar ook met andere, vaker gebeurt. Ook tegen FC Utrecht. En daarom ben je blij met zo’n mazzeltje, dat heeft ook elke supporter wel denk ik. Mag je dan zomaar zeggen dat dit de ene keer in je voordeel uitvalt en de andere keer in je nadeel, zodat het uiteindelijk niks uitmaakt? Ik vind van niet. Iedere wedstrijd staat op zichzelf, iedere overtreding of vermeende overtreding ook.

Waarom toch die strafschop geven? Ik denk dat het toch te maken heeft met andere beslissingen die daarvoor al zijn genomen. Alsof er iets in balans moet worden gebracht. En dat hoort niet, want ook die andere beslissingen staan op zichzelf.
Vind ik leuk
Stack5 +3205
maandag 8 oktober 2018 om 12:57
Ik denk dat het te maken heeft met het ego van meneer Kuipers. Hij laat zich niet corrigeren... Hij is "de beste" scheids van Nederland.
Vind ik leuk
mcmodd +25947
maandag 8 oktober 2018 om 16:14
Dat zal ongetwijfeld ook meespelen, maar uit dit geval blijkt dan wel het tegendeel.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:02
Kuipers is ook de meest arrogantste scheidsrechter die op de nederlandse velden rond loopt
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:11
Hij heeft een goed wk gefloten, maar nu stijgt de roem naar zijn hoofd en ego!
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 12:17
Het nadeel is dat de scheidsrechters tegenwoordig bijna alles toelaten. Volgens de regels is een overtreding een overtreding ( hoe zwaar of licht dan ook) Als ze zich aan de regels houden dan zouden ze vel meer moeten fluiten. Nu weet je als speler niet meer waar je aan toe bent. Zet je de overtreding waar hier een pingel voor gegeven wordt af tegen de actie van Onana dan kan ik mij voorstellen dat geen enkele speler het meer snapt
Vind ik leuk
Koenbres +1867
maandag 8 oktober 2018 om 13:04
Dat is precies het probleem. Er zijn ooit regels gemaakt die moeten de scheidsrechters gewoon opvolgen hoe ze er zelf over denken maakt niks uit. Nu is er een scheids die commentaar wel accepteert de ander weer niet, sommige verschilt het zelfs per wedstrijd. Dan heb je er weer die vinden dit hands terwijl in een andere wedstrijd iets veel ergers gebeurd wat vervolgens met niks wordt afgedaan.
Vind ik leuk
Frietbakker +5601
maandag 8 oktober 2018 om 12:36
waardeloze scheids, en weer NAC dat benadeeld wordt!
Vind ik leuk
deltiaan +1380
maandag 8 oktober 2018 om 13:15
heeft al genoeg clubs genaaid die achterbakse smeerlap.
Vind ik leuk
Romo +1246
maandag 8 oktober 2018 om 13:43
Kuipers is gewoon een arrogante kwibus....
Vind ik leuk
Dani82 +2756
maandag 8 oktober 2018 om 14:18
Ik ken kuipers niet, dus hou maar op met je vooroordeeltjes.
Hij floot een prima wk, alleen jammer dat hij zijn eigen blijkbaar te goed vind voor de eredivisie....
Je hoeft mij niet duidelijk te blijven maken, dat hij daarvoor zou kunnen fluiten. Alleen ik vind het een aanfluiting
Vind ik leuk
Voetbal.com +1000
maandag 8 oktober 2018 om 15:19
Kali, de rust zelve...tjonge tjonge vorige week lag het aan Luuk, nu aan Kuipers, vd Gaag moet die Kali eens fijn op de tribune zetten.
Vind ik leuk
wil +1281
maandag 8 oktober 2018 om 21:57
Die VAR gaat de doodsteek betekenen van het voetbal.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws