'Kuipers luistert niet... Hij luistert niet. Je moet op het randje fluiten'

    'Kuipers luistert niet... Hij luistert niet. Je moet op het randje fluiten'

    maandag 8 oktober 2018 om 11:30

    Anouar Kali kan er met zijn verstand niet bij. De middenvelder van NAC Breda vindt het onbegrijpelijk dat scheidsrechter Björn Kuipers vrijdagavond een penalty gaf aan FC Utrecht na een héle lichte overtreding op Simon Gustafson. 

    NAC-trainer Mitchell van der Gaag zei na afloop van de 2-1 nederlaag dat het ego van Kuipers leidend was geweest in stadion Galgenwaard. Kali is het roerend eens met zijn coach. "Hij luistert niet... Hij luistert niet. Het mooie is dat Kuipers op aanraden van de VAR de beelden gaat bekijken, dat gebeurt met een reden lijkt mij. Wij hebben de beelden niet teruggezien in het veld, alleen gehoord dat het voor 99,9 procent zeker geen strafschop was", zegt hij in gesprek met BN DeStem. 

    "Mag je niemand meer aanraken dan? Je moet een beetje op het randje fluiten. We zitten allebei in een moeilijke situatie, het gaat er soms fel aan toe. Dan moet hij niet voor een klein duwtje een penalty geven."

    Lees ook: Van Hooijdonk en Vermeulen branden 'arrogante' Kuipers af: "Hij is in de war"

    Plaats een reactie

    maandag 8 oktober 2018 om 11:39
    hij luistert niet hij luistert niet na na nana na
    Vind ik leuk
    Snapje? +6662
    maandag 8 oktober 2018 om 11:57
    Foutje Kuipers, niet meer dien hè?
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1500
    maandag 8 oktober 2018 om 11:40
    Scheidsrechters hebben zichzelf verheven tot koningen, ik ben het er mee eens dat ze na bepaalde incidenten wat meer respect verdienden, maar nu zijn de rollen compleet omgedraaid. De scheidsrechters bepalen hoe het spel verloopt en vinden ook dat ze recht hebben op die macht, terwijl ze er eigenlijk alleenaar staan om het spel in goede banen te leiden.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20583
    maandag 8 oktober 2018 om 11:42
    Nijhuis en Higler in het bijzonder. Foutje kan gebeuren maar ik erger me zwaar als ze er een show van nwillen maken. Hun eigen show
    Vind ik leuk
    pos +8759
    maandag 8 oktober 2018 om 12:00
    Die Higler al helemaal. Fluit die gisteren wat meer volgens de regels dan wint AZ gewoon.
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 12:00]
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 12:02
    Nou... het krachtverschil in het veld was wel erg groot hoor
    Vind ik leuk
    pos +8759
    maandag 8 oktober 2018 om 12:13
    De laatste 89 minuten wel ja.
    Vind ik leuk
    Mass +5228
    maandag 8 oktober 2018 om 16:11
    Inderdaad...Az penalty naar die onana ingreep...Gewoon rood...en waarschijnlijk 1-1. Dan had ik het nog moeten zien...Hunter gewoon natrappen..volgens de regels ook rood. Beide ingrepen werd niet eens voor gefloten....onbegrijpelijk
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 17:31
    Hahaha haha laat me niet lachen😂😂
    Vind ik leuk
    wil +1058
    maandag 8 oktober 2018 om 21:51
    Bax is nog een graad erger.
    Vind ik leuk
    remakil +5673
    maandag 8 oktober 2018 om 11:48
    Dom gezwets...

    Ja, Nijhuis zat er een week eerder vreselijk naast en was zo arrogant om de beelden niet te gaan bekijken. Daar is hij voor op de vingers getikt en daarom floot hij dit weekend KKD..

    Kuipers vond dat Koch vasthield en dat klopte. Koch beweerde na afloop zichzelf slechts breed te maken, maar dat doe je niet met je linkerhand aan het shirt van de aanvaller (links in de zij) en je rechterhand om de nek van de aanvaller. Het was kort, het was licht, maar als Kuipers dat voldoende vindt, valt daar weinig tegenin te brengen. Het was immers vasthouden..

    Probleem van nu is dat elke beslissing onder een vergrootglas licht. Spelers en coaches vragen meteen om de VAR en elke beslissing wordt nog steeds in twijfel getrokken...
    Vind ik leuk
    Dani82 +1649
    maandag 8 oktober 2018 om 11:56
    Was dat vasthouden? Dan had hij hem ook aan hooijdonck jr. moeten geven. Hij heb zijn eigen gewoon voor schandaal gezet.
    Laat hem maar lekker een paar potjes van telstar en almere city fluiten
    Vind ik leuk
    remakil +5673
    maandag 8 oktober 2018 om 11:59
    Van Hooijdonk werd niet vastgehouden. Die duikt om Janssen heen, dat is volstrekt iets anders. Er zat geen onnatuurlijke beweging van Janssen bij...
    Vind ik leuk
    Dani82 +1649
    maandag 8 oktober 2018 om 12:05
    Hahaha ja en gustafsson wel natuurlijk... want koch maakte een verschrikkelijke onnatuurlijke beweging?
    Het loopt gewoon de spui gaten uit. Er is niks meer aan zo, met zulke eigenwijze galbakken van scheidsrechters. Die mogen ook weleens aangepakt worden
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 12:06]
    Vind ik leuk
    remakil +5673
    maandag 8 oktober 2018 om 12:12
    Gustafson werd vastgehouden ja. Of denk jij dat 1,2 seconden vasthouden geen vasthouden is? Kijk naar de beelden, kijk waarde linkerhand van Koch is en zijn rechter. Als je dan niet ziet dat hij vasthoudt, dan wil je het niet zien.

    Zoals ik hier al zei, ik had hem niet gegeven. Maar dat Kuipers het wel doet is niet per definitie fout. Koch hield vasten die handen horen daar niet...
    Vind ik leuk
    Dani82 +1649
    maandag 8 oktober 2018 om 13:32
    Je hebt er nog met de stopwatch bij gezeten ook?
    Niemand had hem gegeven, behalve arrogante kuipers
    Vind ik leuk
    remakil +5673
    maandag 8 oktober 2018 om 14:14
    Je mag Kuipers niet, dat is wel duidelijk en verder begrijp je het verhaal niet, of je verteert het moeilijk...

    Vind ik leuk
    Dani82 +1649
    maandag 8 oktober 2018 om 14:20
    Ik ken kuipers niet, dus hou maar op met je vooroordeeltjes.
    Hij floot een prima wk, alleen blijkbaar voelt hij zich te goed voor de eredivisie...
    Je hoeft mij niet duidelijk te blijven maken, dat hij daarvoor KAN fluiten. Alleen ik vind het een aanfluiting!
    Vind ik leuk
    Muskeklier +205
    maandag 8 oktober 2018 om 12:12
    Dan de uitkleedpartij van ilic in de 91e minuut?!(zijn shirt lag bijna in het gras🤔) (&de daarna krab op het lichaam van ilic?!)
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:19
    Joh reageer niet op hem. Deze pannenkoek is alleen maar aan het provoceren
    Vind ik leuk
    remakil +5673
    maandag 8 oktober 2018 om 12:23
    Ilic liet zich theatraal vallen, terwijl Janssen de bal speelde. Wat Letschert daarna deed was niet netjes ja, daar had ik eigenlijk wel een VARretje verwacht.. maar dat lag niet aan Kuipers hè
    Vind ik leuk
    Dani82 +1649
    maandag 8 oktober 2018 om 14:21
    Waarom zou de var zich noch melden als kuipers bij die eerste penalty toch zijn eigen plan trekt? Dat heeft helemaal geen zin dan
    Vind ik leuk
    remakil +5673
    maandag 8 oktober 2018 om 15:54
    De VAR geeft enkel aan dat hij de beelden beter zelf kan beoordelen. De uiteindelijke beslissing ligt bij Kuipers...

    Op het WK heb je ook dergelijke situaties gezien.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:25
    Van Hooijdonk inderdaad niet. Ilic in een eerder moment wel. Maar dat had van mij ook geen penalty hoeven zijn. Iedereen die zelf voetbalt weet dat Gustafsson zich gewoon laat vallen. Koch heeft misschien zijn hand om hem heen, maar maakt geen aanstalten om hem naar de grond te trekken. Als je een hand op je schouder hebt betekend dat toch niet automatisch dat iemand je ook naar beneden haalt, daar lijkt me nog wat meer voor nodig.

    Probleem is nu vooral dat iedereen net zo zielig gaat doen als Gustafsson in de hoop een pingel te krijgen doordat dit dus een penalty blijkt te zijn.
    Vind ik leuk
    remakil +5673
    maandag 8 oktober 2018 om 12:33
    Voetballers maken al jaren theater. Ze duwen en beweren niets gedaan te hebben. Ze zijn meesters in verbaasd kijken en onschuldig kijken. Ze trappen een bal uit en steken de arm omhoog, want het is hun bal. En dan verontwaardigd kijken dat de bal toch voor de andere partij is. Gister zag ik Suarez zelfs voor iemand langs kruisen en bewust zijn benen heel hoog naar achter optillen, zodat hij de verdediger raakte en kon vallen. Je zou bijna denken dat het echt was...

    Dus ja, Gufstafson viel makkelijk. En ja, Koch hield heel even vast. En ja, voetballers zijn zelf de schuld van de komst van de VAR.
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 12:03
    volgens mij zit het hem in het inconcequent fluiten
    Vind ik leuk
    Koenbres +575
    maandag 8 oktober 2018 om 12:42
    Kom op joh, contactsport eh, spelers moeten zich is gewoon een keer niet aanstellen en die Gustafson kan gewoon blijven staan.
    Vind ik leuk
    remakil +5673
    maandag 8 oktober 2018 om 12:44
    Het is geen contactsport. UFC is contactsport, boxen, maar voetbal? Nee... dat is een misvatting.
    Vind ik leuk
    Koenbres +575
    maandag 8 oktober 2018 om 13:02
    Ben ik het absoluut niet mee eens, duels horen erbij maakt de sport mooi, wel zolang het correct is natuurlijk. Als we elke keer bij contact moeten gaan fluiten ben ik benieuwd hoe leuk het voor jou nog is om een wedstrijd te kijken
    Vind ik leuk
    remakil +5673
    maandag 8 oktober 2018 om 13:16
    Ik heb nooit gezegd dat er bij elk contact gefloten moet worden. Echt, schijnt dat lezen moeilijk is voor mensen en dat iemand een andere mening heeft is kennelijk helemaal moeilijk. Dan gaan ze je hier meteen van alles in de mond leggen of conclusies trekken die niet spelen.

    Daarbij heb ik al meermaals aangegeven dat ik hem niet op de stip had gelegd. Dus hoe duidelijk wil je het hebben?

    Enige wat ik zeg is dat Koch vasthield, zelfs al was het een seconde en dat Kuipers hem daarvoor kan geven. Koch moet gewoon met zijn tengels van een speler afblijven en na afloop niet huilen dat hij zich slechts breed maakte, want dat deed hij niet.

    Verder hoort een schouderduw, een correcte sliding allemaal bij voetbal. Nergens staat iets beschreven over shirtjes vasthouden, broekjes, armen, omhelzingen enzovoort. Ofwel, deze horen er in principe niet bij...
    Vind ik leuk
    Koenbres +575
    maandag 8 oktober 2018 om 13:21
    Ik geef ook gewoon alleen maar mijn mening en ik heb nooit gezegd dat ik die van jou niet respecteer. En ja ik kan lezen, je zegt voetbal is geen contactsport daar reageer ik op, ik zei ook als het maar correct is, dus dan zijn we het daar over eens. Ik vind vasthouden en omhelzingen niet correct dus ook gewoon een overtreding. Dat eerste stuk dat je hem zelf niet op de stip zou leggen heb ik even gemist sorry daarvoor dan, jammer dat het zo moet want ik heb je op geen enkele manier persoonlijk willen aanvallen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 13:33]
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1500
    maandag 8 oktober 2018 om 15:04
    Heb je trouwens ook nog een inhoudelijk argument waarom mijn opmerking "dom gezwets" is?
    Vind ik leuk
    remakil +5673
    maandag 8 oktober 2018 om 15:50
    Die staat er gewoon hoor en is meer onderbouwd, dan jouw reactie waar ik op reageerde. Succes 👊🏻
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1500
    maandag 8 oktober 2018 om 15:53
    "Ja, Nijhuis zat er een week eerder vreselijk naast en was zo arrogant om de beelden niet te gaan bekijken. Daar is hij voor op de vingers getikt en daarom floot hij dit weekend KKD..

    Kuipers vond dat Koch vasthield en dat klopte. Koch beweerde na afloop zichzelf slechts breed te maken, maar dat doe je niet met je linkerhand aan het shirt van de aanvaller (links in de zij) en je rechterhand om de nek van de aanvaller. Het was kort, het was licht, maar als Kuipers dat voldoende vindt, valt daar weinig tegenin te brengen. Het was immers vasthouden.."

    Dit is geen reactie op mijn reactie, maar goed je eerdere reacties hier laten zien dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is.
    Vind ik leuk
    remakil +5673
    maandag 8 oktober 2018 om 15:54
    Prima reactie, dat jij het niet begrijpt is jouw probleem...
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 15:55]
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1500
    maandag 8 oktober 2018 om 15:56
    😘
    Vind ik leuk
    Guntherr +1244
    maandag 8 oktober 2018 om 11:51
    een scheids hoort juist niet op te vallen.. maar door de aandacht van de media beginnen ze toch een echo op te bouwen terwijl ze er niks van bakken
    Vind ik leuk
    remakil +5673
    maandag 8 oktober 2018 om 12:04
    Een scheids valt altijd op, want ze doen het nooit goed. Nu heb je de VAR en is het nog steeds niet goed. Dat heeft niets met ego’s te maken, dat heeft met mensenwerk te maken. De ego’s lopen in voetbalkleding, gaan elke week naar de kapper, lopen gemaakt en onnatuurlijk en worden altijd benadeeld vinden ze..
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:37
    Dat heeft met beleid te maken. In iedere sport waar de VAR aanwezig is, is de VAR ook bepalend, omdat deze mensen hulpmiddelen hebben om het goed te beoordelen.

    Dat in voetbal een scheidsrechter voor een volledig stadion zijn eigen beslissing moet herzien.. Dat kan nooit objectief zijn in gevallen als deze.
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1521
    maandag 8 oktober 2018 om 12:21
    ECHO echo echo oo o o
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 12:02
    Had gisteren de verklaring gezien op FOX.
    nbij de verklaring had ik ook het idee dat de scheidsrechters zichzelf helemaal het mannetje vinden. Wan kuipers had al gezegd dat je elkaar niet mag vast raken das bij een kleine aanraking heeft hij dus een reden voor een penaltie te geven. Die man moet lekker zaalvoetbal fluiten denk ik dan.
    Vind ik leuk
    Koenbres +575
    maandag 8 oktober 2018 om 12:44
    Je mag elkaar niet aanraken? Dus dan zijn we 80 minutem bezig met penalties en vrije trappen nemen, 10 minuten misschien nog voetballen
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 8 oktober 2018 om 14:17
    precies!
    Vind ik leuk
    remakil +5673
    maandag 8 oktober 2018 om 11:41
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 12:40]
    Vind ik leuk
    Bertjes +1107
    maandag 8 oktober 2018 om 11:45
    Ik snap de woede wel heel goed als NAC zijnde. Als je al in de hoek zit waar de klappen vallen en ook nog eens door zo'n penalty de bietenbrug op gaat zou ik me ook goed genaaid voelen..
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:45
    Wees blij dat het over NAC gaat deze keer, ik erger me rot over al die onderwerpen over Feyenoord nu.
    Vind ik leuk
    Ron jans +135
    maandag 8 oktober 2018 om 11:50
    Nou breekt mijn klomp. In een ander topic roep je VP op om alsjeblieft niet meer over Feyenoord te beginnen, en dan begin je er nota bene zelf over in een NAC topic. Wat wil je dan precies?
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:55
    Ik weet het eigenlijk zelf ook niet, maar ik zit nu al aan de Bavaria Malt met volop Zware Brandaris shag.
    Vind ik leuk
    Ron jans +135
    maandag 8 oktober 2018 om 11:58
    Diep in de put door Feyenoord? Het is gelukkig maar een spel, moet je nagaan als je fan van FC Groningen bent.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:00
    Je ken Groningen toch niet vergelijken met Feyenoord alleen al qua historie.
    Vind ik leuk
    Ron jans +135
    maandag 8 oktober 2018 om 12:03
    Doe ik ook helemaal niet, het enige wat ik zeg is dat een FC Groningen fan op dit moment meer reden tot zorgen heeft dan een Feyenoord fan.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:04
    nee niet meer redenen maar andere redenen, maar dat is volgens mij hoor.
    Vind ik leuk
    Ron jans +135
    maandag 8 oktober 2018 om 12:14
    Je hebt gelijk, andere redenen. Toch jammer dat deze clubs zo ver af kunnen glijden door een slecht beleid.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:17
    En daar draait alles om, een goed beleid betekend een goed elftal.
    Vind ik leuk
    zwollie +7461
    maandag 8 oktober 2018 om 11:52
    Heb het met je te doen in deze zware tijden.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2253
    maandag 8 oktober 2018 om 11:46
    Ik dacht al hoe kan iemand zo zielig reageren, maar zie het al, je bent een Utrecht fan! Het zou ook teveel van het goede zijn geweest als je inderdaad gewoon had gezegd dat NAC vreselijk is genaaid en jullie er goed mee wegkomen, want jezus wat waren beide teams slecht zeg! Verder een goede grap met die schrale tepels echt lig helemaal dubbel ook!
    Vind ik leuk
    remakil +5673
    maandag 8 oktober 2018 om 11:53
    NAC is niet genaaid, ze naaiden zichzelf... Koch hield vast, dat valt niet te ontkennen.

    Verder heb je het soms mee en soms tegen. Vorige week werd Utrecht genaaid door Nijhuis. Totaal geen rode kaart, niet eens een overtreding. Maar Nijhuis volhardde en was te arrogant om de beelden te bekijken. Dat kan je van Kuipers niet zeggen en die rechterhand van Koch zat in de nek van Gustafson..
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2253
    maandag 8 oktober 2018 om 12:00
    NAC is niet genaaid, ze naaiden zichzelf... Koch hield vast, dat valt niet te ontkennen.

    Eerst zeg je dit en je volgende zin begin je over dat het geen rood was voor Gustafson, als jij serieus vindt dat het een overtreding was heb je officieel geen enkele vorm van verstand van voetbal!

    Ik weet eigenlijk niet eens hoe ik op je moet reageren want ik ben gewoon verbaasd over hoe je zoiets kan zeggen.. Maar jij snapt dat niet want je zal wel continu kijken door je Utrecht bril!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8200
    maandag 8 oktober 2018 om 13:21
    Neemt niet weg dat als je een doorgebroken speler vastpakt en of dat hard of zacht is, je het risico neemt op een strafschop!
    Vind ik leuk
    Guntherr +1244
    maandag 8 oktober 2018 om 11:52
    komt gewoon omdat nac 2x op rij benadeeld is door de scheids.. als jouw clubje onderaan stond en dit zou gebeuren zou je er ook niet over klagen
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2253
    maandag 8 oktober 2018 om 11:44
    Kuipers is dus eigenlijk gewoon een heel zielig mannetje!
    Vind ik leuk
    Strijp +11920
    maandag 8 oktober 2018 om 11:46
    Ik heb geen zicht op de interne situatie bij de KNVB met betrekking tot de scheidsrechters, maar er lijkt iets goed mis, ze lijken ineens allemaal zo vol van zichzelf en boven de regels te kunnen staan. Hoe het komt dat de scheidsrechtersbond hier geen grip op heeft is mij de vraag.
    Vind ik leuk
    remakil +5673
    maandag 8 oktober 2018 om 11:57
    Voetballers moeten eens in de spiegel kijken en ophouden met hun komedie. Koch heeft zijn linkerhand in de zij van Gustafson en houdt daar vast. Zijn rechterhand zit kortstondig om de nek van Gustafson, maar Koch beweert na afloop boos dat hij zich slechts breed maakte. Maar volgens mij heb je dan je armen wijdt en niet daar waar Koch ze had.

    Dat het heel licht was klopt en ik had hem er ook niet opgelegd. Maar hij kan hem wel geven, het blijft vasthouden...
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2253
    maandag 8 oktober 2018 om 12:01
    Hoe veel penalty's moeten er dan per wedstrijd worden gegeven bij corners? 16 per club? Hou toch op! als dit een overtreding was, had Gustafson een schorsing van 10 wedstrijden moeten hebben!
    Vind ik leuk
    remakil +5673
    maandag 8 oktober 2018 om 12:08
    Tja... je onmacht straalt uit je verhaal. Ik zeg al, ik had hem erniet opgelegd. Maar Kuipers kan hem wel geven, het was gewoon vasthouden.

    Wat het gros hier niet begrijpt is dat vasthouden voor 1 seconde, net als een minuut vasthouden toch echt vasthouden blijft. De handen van Koch horen daar gewoon niet. Op deze manier vraag je er gewoon om..
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2253
    maandag 8 oktober 2018 om 12:17
    Geef is gewoon antwoord dan, hoeveel penalty's zou Dhr. Janssen van jullie per wedstrijd tegen moeten krijgen? 6?
    Vind ik leuk
    remakil +5673
    maandag 8 oktober 2018 om 12:28
    Geen idee... denk net zo veel als alle andere verdedigers...

    Kijk, het is niet mijn fout dat mensen denken dat vasthouden hard en lang moet, ondat het anders geen vasthouden is volgens hun.

    Zoals ik ook al zei dat ik de bal niet op de stip had gelegd, maar dat ik Kuipers wel begrijp. Koch moet gewoon zijn handen thuis houden. Breed maken doe je door je armen wijd te houden en Koch deed toch echt heel wat anders.

    Dat niet elke situatie zo duidelijk is, als die van gister bij Willem II-Feyenoord, wil niet zeggen dat er geen penalty gegeven kan worden.
    Vind ik leuk
    Muskeklier +205
    maandag 8 oktober 2018 om 12:22
    Dus bij jouw elke corner is een penalty?!
    Vind ik leuk
    remakil +5673
    maandag 8 oktober 2018 om 12:23
    Dat zeg ik niet... dat maak jij er van.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8200
    maandag 8 oktober 2018 om 13:24
    Hij zegt toch dat hij hem zelf niet zou geven! Vasthouden is een risico nemen....PUNT
    Vind ik leuk
    Strijp +11920
    maandag 8 oktober 2018 om 12:02
    Buiten de discussie of het er wel een is of niet, het gedrag van de scheidsrechters sinds de invoering van de VAR is opmerkelijk. Vele van hen lijken dus slecht om te kunnen gaan met de extra druk en aandacht die dat met zich mee brengt. Nooit gedacht dat ik dit ooit nog zou zeggen, maar de scheidsrechter die op dit moment uitstekend presteert door te luisteren naar de VAR en fouten op het veld toe te durven geven is Kevin Blom. Fluit zijn eigen wedstrijd en heeft het in zich om een penalty die hij geeft terug te draaien of een situatie die hij beoordeelde als geen penalty toch te geven.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:58
    Niemand corrigeert de grote Björn Kuipers. Ook de VAR niet.
    Vind ik leuk
    HJR +7478
    maandag 8 oktober 2018 om 11:58
    Kuipers maakt een fout hier, klaar. Net zoals eeeuhmm even denken oh ja ieder mens/voetballer. En dat hij die fout maakt komt dit keer door zijn eigenwijsheid.

    Kuipers is nog steeds een goede scheidsrechter maar maakt ook nog steeds fouten wat een ieder doet.

    Hij was degene die tenminste durfde op te treden tegen dat gejank van Neymar.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    maandag 8 oktober 2018 om 11:58
    Anouar Kali heeft natuurlijk groot gelijk. Het was geen penalty en 99 van de 100 scheidsrechters zouden het niet in hun hoofd halen om hiervoor een penalty te geven. Het vervelende feit doet zich voor dat dit, veelal met deze scheidsrechter, maar ook met andere, vaker gebeurt. Ook tegen FC Utrecht. En daarom ben je blij met zo’n mazzeltje, dat heeft ook elke supporter wel denk ik. Mag je dan zomaar zeggen dat dit de ene keer in je voordeel uitvalt en de andere keer in je nadeel, zodat het uiteindelijk niks uitmaakt? Ik vind van niet. Iedere wedstrijd staat op zichzelf, iedere overtreding of vermeende overtreding ook.

    Waarom toch die strafschop geven? Ik denk dat het toch te maken heeft met andere beslissingen die daarvoor al zijn genomen. Alsof er iets in balans moet worden gebracht. En dat hoort niet, want ook die andere beslissingen staan op zichzelf.
    Vind ik leuk
    Stack5 +2974
    maandag 8 oktober 2018 om 12:57
    Ik denk dat het te maken heeft met het ego van meneer Kuipers. Hij laat zich niet corrigeren... Hij is "de beste" scheids van Nederland.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    maandag 8 oktober 2018 om 16:14
    Dat zal ongetwijfeld ook meespelen, maar uit dit geval blijkt dan wel het tegendeel.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:02
    Kuipers is ook de meest arrogantste scheidsrechter die op de nederlandse velden rond loopt
    Vind ik leuk
    Analyse075 +685
    maandag 8 oktober 2018 om 12:04
    Hoe slijmerig Kuipers is als hij Barcelona mag fluiten. Hoe arrogant hij is als hij bij NAC moet fluiten. Heel arrogant mannetje die denkt dat hij boven alles en iedereen staat.
    Vind ik leuk
    Ron jans +135
    maandag 8 oktober 2018 om 12:12
    Inderdaad, hij zit er tot over zijn ellebogen in bij Messi.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:11
    Hij heeft een goed wk gefloten, maar nu stijgt de roem naar zijn hoofd en ego!
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:17
    Het nadeel is dat de scheidsrechters tegenwoordig bijna alles toelaten. Volgens de regels is een overtreding een overtreding ( hoe zwaar of licht dan ook) Als ze zich aan de regels houden dan zouden ze vel meer moeten fluiten. Nu weet je als speler niet meer waar je aan toe bent. Zet je de overtreding waar hier een pingel voor gegeven wordt af tegen de actie van Onana dan kan ik mij voorstellen dat geen enkele speler het meer snapt
    Vind ik leuk
    Koenbres +575
    maandag 8 oktober 2018 om 13:04
    Dat is precies het probleem. Er zijn ooit regels gemaakt die moeten de scheidsrechters gewoon opvolgen hoe ze er zelf over denken maakt niks uit. Nu is er een scheids die commentaar wel accepteert de ander weer niet, sommige verschilt het zelfs per wedstrijd. Dan heb je er weer die vinden dit hands terwijl in een andere wedstrijd iets veel ergers gebeurd wat vervolgens met niks wordt afgedaan.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5364
    maandag 8 oktober 2018 om 12:36
    waardeloze scheids, en weer NAC dat benadeeld wordt!
    Vind ik leuk
    deltiaan +1227
    maandag 8 oktober 2018 om 13:15
    heeft al genoeg clubs genaaid die achterbakse smeerlap.
    Vind ik leuk
    Romo +768
    maandag 8 oktober 2018 om 13:43
    Kuipers is gewoon een arrogante kwibus....
    Vind ik leuk
    Dani82 +1649
    maandag 8 oktober 2018 om 14:18
    Ik ken kuipers niet, dus hou maar op met je vooroordeeltjes.
    Hij floot een prima wk, alleen jammer dat hij zijn eigen blijkbaar te goed vind voor de eredivisie....
    Je hoeft mij niet duidelijk te blijven maken, dat hij daarvoor zou kunnen fluiten. Alleen ik vind het een aanfluiting
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1091
    maandag 8 oktober 2018 om 15:19
    Kali, de rust zelve...tjonge tjonge vorige week lag het aan Luuk, nu aan Kuipers, vd Gaag moet die Kali eens fijn op de tribune zetten.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 15:20
    Eindelijk ben ik het een keer met Kali. Kuipers heeft dat moment verkeerd ingeschat en daarmee NAC benadeeld.
    Vind ik leuk
    wil +1058
    maandag 8 oktober 2018 om 21:57
    Die VAR gaat de doodsteek betekenen van het voetbal.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Kuipers luistert niet... Hij luistert niet. Je moet op het randje fluiten'