'Kuipers luistert niet... Hij luistert niet. Je moet op het randje fluiten'

    'Kuipers luistert niet... Hij luistert niet. Je moet op het randje fluiten'

    Gepubliceerd: maandag 8 oktober 2018 om 11:30ma 08-10-2018 om 11:30

    Anouar Kali kan er met zijn verstand niet bij. De middenvelder van NAC Breda vindt het onbegrijpelijk dat scheidsrechter Björn Kuipers vrijdagavond een penalty gaf aan FC Utrecht na een héle lichte overtreding op Simon Gustafson. 

    NAC-trainer Mitchell van der Gaag zei na afloop van de 2-1 nederlaag dat het ego van Kuipers leidend was geweest in stadion Galgenwaard. Kali is het roerend eens met zijn coach. "Hij luistert niet... Hij luistert niet. Het mooie is dat Kuipers op aanraden van de VAR de beelden gaat bekijken, dat gebeurt met een reden lijkt mij. Wij hebben de beelden niet teruggezien in het veld, alleen gehoord dat het voor 99,9 procent zeker geen strafschop was", zegt hij in gesprek met BN DeStem. 

    "Mag je niemand meer aanraken dan? Je moet een beetje op het randje fluiten. We zitten allebei in een moeilijke situatie, het gaat er soms fel aan toe. Dan moet hij niet voor een klein duwtje een penalty geven."

    Lees ook: Van Hooijdonk en Vermeulen branden 'arrogante' Kuipers af: "Hij is in de war"

    Plaats een reactie

    maandag 8 oktober 2018 om 11:39
    hij luistert niet hij luistert niet na na nana na
    Vind ik leuk
    Snapje? +7661
    maandag 8 oktober 2018 om 11:57
    Foutje Kuipers, niet meer dien hè?
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2940
    maandag 8 oktober 2018 om 11:40
    Scheidsrechters hebben zichzelf verheven tot koningen, ik ben het er mee eens dat ze na bepaalde incidenten wat meer respect verdienden, maar nu zijn de rollen compleet omgedraaid. De scheidsrechters bepalen hoe het spel verloopt en vinden ook dat ze recht hebben op die macht, terwijl ze er eigenlijk alleenaar staan om het spel in goede banen te leiden.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22134
    maandag 8 oktober 2018 om 11:42
    Nijhuis en Higler in het bijzonder. Foutje kan gebeuren maar ik erger me zwaar als ze er een show van nwillen maken. Hun eigen show
    Vind ik leuk
    pos +8852
    maandag 8 oktober 2018 om 12:00
    Die Higler al helemaal. Fluit die gisteren wat meer volgens de regels dan wint AZ gewoon.
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 12:00]
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    maandag 8 oktober 2018 om 12:02
    Nou... het krachtverschil in het veld was wel erg groot hoor
    Vind ik leuk
    pos +8852
    maandag 8 oktober 2018 om 12:13
    De laatste 89 minuten wel ja.
    Vind ik leuk
    Mass +5448
    maandag 8 oktober 2018 om 16:11
    Inderdaad...Az penalty naar die onana ingreep...Gewoon rood...en waarschijnlijk 1-1. Dan had ik het nog moeten zien...Hunter gewoon natrappen..volgens de regels ook rood. Beide ingrepen werd niet eens voor gefloten....onbegrijpelijk
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 17:31
    Hahaha haha laat me niet lachen😂😂
    Vind ik leuk
    wil +1154
    maandag 8 oktober 2018 om 21:51
    Bax is nog een graad erger.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1378
    maandag 8 oktober 2018 om 11:51
    een scheids hoort juist niet op te vallen.. maar door de aandacht van de media beginnen ze toch een echo op te bouwen terwijl ze er niks van bakken
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:21
    ECHO echo echo oo o o
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    maandag 8 oktober 2018 om 12:02
    Had gisteren de verklaring gezien op FOX.
    nbij de verklaring had ik ook het idee dat de scheidsrechters zichzelf helemaal het mannetje vinden. Wan kuipers had al gezegd dat je elkaar niet mag vast raken das bij een kleine aanraking heeft hij dus een reden voor een penaltie te geven. Die man moet lekker zaalvoetbal fluiten denk ik dan.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1226
    maandag 8 oktober 2018 om 12:44
    Je mag elkaar niet aanraken? Dus dan zijn we 80 minutem bezig met penalties en vrije trappen nemen, 10 minuten misschien nog voetballen
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    maandag 8 oktober 2018 om 14:17
    precies!
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3412
    maandag 8 oktober 2018 om 11:44
    Kuipers is dus eigenlijk gewoon een heel zielig mannetje!
    Vind ik leuk
    Strijp +13990
    maandag 8 oktober 2018 om 11:46
    Ik heb geen zicht op de interne situatie bij de KNVB met betrekking tot de scheidsrechters, maar er lijkt iets goed mis, ze lijken ineens allemaal zo vol van zichzelf en boven de regels te kunnen staan. Hoe het komt dat de scheidsrechtersbond hier geen grip op heeft is mij de vraag.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:58
    Niemand corrigeert de grote Björn Kuipers. Ook de VAR niet.
    Vind ik leuk
    HJR +8293
    maandag 8 oktober 2018 om 11:58
    Kuipers maakt een fout hier, klaar. Net zoals eeeuhmm even denken oh ja ieder mens/voetballer. En dat hij die fout maakt komt dit keer door zijn eigenwijsheid.

    Kuipers is nog steeds een goede scheidsrechter maar maakt ook nog steeds fouten wat een ieder doet.

    Hij was degene die tenminste durfde op te treden tegen dat gejank van Neymar.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24236
    maandag 8 oktober 2018 om 11:58
    Anouar Kali heeft natuurlijk groot gelijk. Het was geen penalty en 99 van de 100 scheidsrechters zouden het niet in hun hoofd halen om hiervoor een penalty te geven. Het vervelende feit doet zich voor dat dit, veelal met deze scheidsrechter, maar ook met andere, vaker gebeurt. Ook tegen FC Utrecht. En daarom ben je blij met zo’n mazzeltje, dat heeft ook elke supporter wel denk ik. Mag je dan zomaar zeggen dat dit de ene keer in je voordeel uitvalt en de andere keer in je nadeel, zodat het uiteindelijk niks uitmaakt? Ik vind van niet. Iedere wedstrijd staat op zichzelf, iedere overtreding of vermeende overtreding ook.

    Waarom toch die strafschop geven? Ik denk dat het toch te maken heeft met andere beslissingen die daarvoor al zijn genomen. Alsof er iets in balans moet worden gebracht. En dat hoort niet, want ook die andere beslissingen staan op zichzelf.
    Vind ik leuk
    Stack5 +3085
    maandag 8 oktober 2018 om 12:57
    Ik denk dat het te maken heeft met het ego van meneer Kuipers. Hij laat zich niet corrigeren... Hij is "de beste" scheids van Nederland.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24236
    maandag 8 oktober 2018 om 16:14
    Dat zal ongetwijfeld ook meespelen, maar uit dit geval blijkt dan wel het tegendeel.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:02
    Kuipers is ook de meest arrogantste scheidsrechter die op de nederlandse velden rond loopt
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    maandag 8 oktober 2018 om 12:04
    Hoe slijmerig Kuipers is als hij Barcelona mag fluiten. Hoe arrogant hij is als hij bij NAC moet fluiten. Heel arrogant mannetje die denkt dat hij boven alles en iedereen staat.
    Vind ik leuk
    Ron jans +525
    maandag 8 oktober 2018 om 12:12
    Inderdaad, hij zit er tot over zijn ellebogen in bij Messi.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:11
    Hij heeft een goed wk gefloten, maar nu stijgt de roem naar zijn hoofd en ego!
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:17
    Het nadeel is dat de scheidsrechters tegenwoordig bijna alles toelaten. Volgens de regels is een overtreding een overtreding ( hoe zwaar of licht dan ook) Als ze zich aan de regels houden dan zouden ze vel meer moeten fluiten. Nu weet je als speler niet meer waar je aan toe bent. Zet je de overtreding waar hier een pingel voor gegeven wordt af tegen de actie van Onana dan kan ik mij voorstellen dat geen enkele speler het meer snapt
    Vind ik leuk
    Koenbres +1226
    maandag 8 oktober 2018 om 13:04
    Dat is precies het probleem. Er zijn ooit regels gemaakt die moeten de scheidsrechters gewoon opvolgen hoe ze er zelf over denken maakt niks uit. Nu is er een scheids die commentaar wel accepteert de ander weer niet, sommige verschilt het zelfs per wedstrijd. Dan heb je er weer die vinden dit hands terwijl in een andere wedstrijd iets veel ergers gebeurd wat vervolgens met niks wordt afgedaan.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5670
    maandag 8 oktober 2018 om 12:36
    waardeloze scheids, en weer NAC dat benadeeld wordt!
    Vind ik leuk
    deltiaan +1286
    maandag 8 oktober 2018 om 13:15
    heeft al genoeg clubs genaaid die achterbakse smeerlap.
    Vind ik leuk
    Romo +1001
    maandag 8 oktober 2018 om 13:43
    Kuipers is gewoon een arrogante kwibus....
    Vind ik leuk
    Dani82 +2260
    maandag 8 oktober 2018 om 14:18
    Ik ken kuipers niet, dus hou maar op met je vooroordeeltjes.
    Hij floot een prima wk, alleen jammer dat hij zijn eigen blijkbaar te goed vind voor de eredivisie....
    Je hoeft mij niet duidelijk te blijven maken, dat hij daarvoor zou kunnen fluiten. Alleen ik vind het een aanfluiting
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1017
    maandag 8 oktober 2018 om 15:19
    Kali, de rust zelve...tjonge tjonge vorige week lag het aan Luuk, nu aan Kuipers, vd Gaag moet die Kali eens fijn op de tribune zetten.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 15:20
    Eindelijk ben ik het een keer met Kali. Kuipers heeft dat moment verkeerd ingeschat en daarmee NAC benadeeld.
    Vind ik leuk
    wil +1154
    maandag 8 oktober 2018 om 21:57
    Die VAR gaat de doodsteek betekenen van het voetbal.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws