Vitesse jubelt: We konden het risico nemen, omdat hij transfervrij was

Vitesse jubelt: "We konden het risico nemen, omdat hij transfervrij was"

Gepubliceerd: maandag 8 oktober 2018 om 14:44ma 08-10-2018 om 14:44

Goed nieuws voor Vitesse: de vervanger van Tim Matavz blijkt óók te kunnen scoren. Oussama Darfalou bekroonde zijn eerste basisplaats in de Eredivisie met twee treffers tegen Heracles Almelo, tot blijdschap van technisch directeur Marc van Hintum.

"Het is zo leuk voor deze jongen. Hij wil zo graag en werkt zo hard en dan is het enorm mooi voor hem, maar ook voor de club, dat hij er meteen twee maakt", aldus Van Hintum in De Telegraaf. De Vitesse-directeur haalde de 25-jarige topscorer van de Algerijnse competitie afgelopen zomer naar Arnhem.

"Een goede tweede spits vinden is bijna het moeilijkste wat er is", weet Van Hintum. "Er zijn er heel veel die niet willen komen om achter een jongen als Tim Matavz te gaan zitten. Met Oussama konden we het risico nemen, omdat hij transfervrij was. Hij is snel en sterk en je ziet dat hij ook wat losmaakt in het elftal met zijn werklust."

Bryan Linssen is blij met Darfalou. "Je ziet hoeveel energie hij in de wedstrijd legt, hoe bewegelijk en snel hij is en hoe hij steeds op zoek is naar een goal. Het is wel lekker als een spits dat heeft. Tim is wat gereserveerder in zijn loopacties en in het werken, maar tegelijk ook dodelijk in de zestien. Dat is meer een panter die ineens toeslaat."

Plaats een reactie

maandag 8 oktober 2018 om 14:46
was waarschijnlijk de belangrijkste speler geweest bij feyenoord
Vind ik leuk
Il Gordo +16991
maandag 8 oktober 2018 om 14:53
Dat denk ik ook. Van Persie en Jorgensen als spits is namelijk niet veel.
Vind ik leuk
Deck010 +9220
maandag 8 oktober 2018 om 15:00
Je moet toch een mega gevoel voor humor hebben om als eerste een mening te geven......jammer dat jij dat niet hebt.
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 15:00]
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 15:46
en nee ik ben geen Zwitserland of zn broer denemarke
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
maandag 8 oktober 2018 om 16:33
Je zit al wel gelijk in het hoekje.
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 11:21
komt door mijn naam stadgenoot 😎
Vind ik leuk
Roffel1998 +2144
maandag 8 oktober 2018 om 14:48
Vorig seizoen in 15 competitiewedstrijden in Algerije 18 keer gescoord, waarom was er geen andere club die hem opgevallen was? Heeft Vitesse veel geluk mee gehad.

Edit: zie nu op Wikipedia staan dat het 27 wedstrijden waren. App die ik gebruikte waarschijnlijk niet helemaal correct, alsnog redelijk veel doelpunten voor 27 wedstrijden.
[Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 14:51]
Vind ik leuk
stefanvanm +345
maandag 8 oktober 2018 om 14:50
En dat hij met die statistieken op de bank wil zitten in Arnhem. Je zou denken dat je dan wel ergens anders basisspelers zou kunnen zijn (bij de Graafschap of Groningen oid).
Vind ik leuk
Roffel1998 +2144
maandag 8 oktober 2018 om 14:52
Zag nu op Wikipedia dat het in 27 wedstrijden was, alsnog zou je dan makkelijk mee moeten kunnen bij Groningen of De Graafschap als eerste spits.
Vind ik leuk
Il Gordo +16991
maandag 8 oktober 2018 om 14:55
Want Algerije. En wie wil er (in NL) een salaris van ruim 4 ton neerleggen voor een spits die het alleen in Algerije heeft laten zien?
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 19:51
Ja dat is allerminst een zekerheid, voor toch wel een hoog salaris.
Vind ik leuk
LIO7 +1738
maandag 8 oktober 2018 om 15:31
Heerlijk debuut! Nu vasthouden!
Vind ik leuk
Vak-DD +12016
maandag 8 oktober 2018 om 15:40
Hopen dat hij het de volgende wedstrijden ook laat zien, doet in ieder geval zijn best en werkt hard. Jammer dat die Büttner hem die penalty niet gunde.
Vind ik leuk
pico323 +7304
maandag 8 oktober 2018 om 15:48
ja inderdaad dat was zwak van Butner
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 16:39
Dat is juist de sterkste kant van Buttner, de zwakte. Beetje van ikke, ikke, ikke
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 19:58
Tja Büttner is de penaltynemer en hij had hem ook nog zelf versierd. Snap dat wel. Tweede had hij vast aan Darfalou gegund, maar toen was ie al gewisseld.
Vind ik leuk
Vak-DD +12016
dinsdag 9 oktober 2018 om 07:07
Ja maar hij had Darfelou zijn derde moeten gunnen, in plaats van de bal af te pakken. Het publiek kon dat ook niet echt waarderen.
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 10:49
Afpakken is een groot woord. In eerste instantie gaat Darfalou die bal zelf pakken. Dat is eigenlijk ongepast in je debuut. Dan loopt hij met de bal naar Buttner toe om hem die aan te rijken (met ongetwijfeld se vraag/suggestie of hij hem mag nemen).

Büttner had het ‘kunnen’ doen, maar hij had het niet ‘moeten’ doen imo. Vind het ook ietwat overdreven hoe er hier wordt afgegeven op m hierover. Het is niet zo dat Darfalou die penalty opeiste nadat hem een scoringskans was ontnomen en vervolgens Buttner lomp komt aanstormen om hem er van te weerhouden ofzo. Komt eerder over dat Buttner zich al zo aan het concentreren was op het nemen, dat het helemaal niet in zijn beperkte breintje is opgekomen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 10:49]
Vind ik leuk
Johnnie +897
maandag 8 oktober 2018 om 16:17
Wel wat weg van Malki, zo lijkt. Beuken, leuren en sleuren en dodelijk bij het geringste kansje
Vind ik leuk
VA1 +2634
maandag 8 oktober 2018 om 18:02
Deze jongen past veel beter in het systeem. Echt een prima spits voor Eredivisie begrippen.
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 06:24
Denk (en hoop) dat dit ook qua type speler een betere match is.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 10:50]
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 18:20
Zeer tevreden met deze speler, niet te beroerd om te werken en het verbaasde me hoe snel die was zeker met zijn lengte.

Hier kan vitesse veel plezier aan hebben mits het geen one day fly is, al ben ik daar niet bang voor, zulke spelers willen zich graag bewijzen in Europa!

Leuk om te zien dat die ook de interactie op zocht met het publiek wat meer spelers zouden moeten doen.
Vind ik leuk
maandag 8 oktober 2018 om 20:00
Ja snel inderdaad! En veel uithoudingsvermogen voor iemand zonder wedstrijdritme, die ook nog eens griep heeft gehad deze week!
Vind ik leuk
Realist1892 +1175
maandag 8 oktober 2018 om 18:41
Hoop echt dat hij door zet.
Ziet er goed uit.
Ben bang of hoop althans dat het geen 2de Dauda wordt.
Die scoorde namelijk bij zijn eerste wedstrijd een Hattrick.
Maar volgens mij is hij ook 2 benig.
En dat is nooit weg voor een Spits.
Vind ik leuk
Vitheo +13
maandag 8 oktober 2018 om 19:56
Bij invalbeurten oogde Darfalou niet al te snel. Echter nu hij bij afwezigheid van Matavz als spits zelf de regie mocht voeren deed hij dat voortreffelijk door zelf 2 treffers voor zijn rekening te nemen, terwijl ook nog eens een kopbal van hem op de paal belandde. Laten we hopen, dat zijn scorend vermogen blijft. Nu hij het vertrouwen van Slutskiy heeft gekregen en dus zijn visitekaartje heeft afgegeven De Vitesse supporters hebben hierdoor weer nieuwe hoop gekregen, dat we weer een goalgetter in de ploeg hebben. Hij heeft mij en het overgrote deel van de Vitesse-fans blij verrast.


Vind ik leuk
Betrouni +17
maandag 8 oktober 2018 om 22:31
Transfervrije is ook gratis????
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws