Vitesse jubelt: We konden het risico nemen, omdat hij transfervrij was

    Vitesse jubelt: "We konden het risico nemen, omdat hij transfervrij was"

    Gepubliceerd: maandag 8 oktober 2018 om 14:44ma 08-10-2018 om 14:44

    Goed nieuws voor Vitesse: de vervanger van Tim Matavz blijkt óók te kunnen scoren. Oussama Darfalou bekroonde zijn eerste basisplaats in de Eredivisie met twee treffers tegen Heracles Almelo, tot blijdschap van technisch directeur Marc van Hintum.

    "Het is zo leuk voor deze jongen. Hij wil zo graag en werkt zo hard en dan is het enorm mooi voor hem, maar ook voor de club, dat hij er meteen twee maakt", aldus Van Hintum in De Telegraaf. De Vitesse-directeur haalde de 25-jarige topscorer van de Algerijnse competitie afgelopen zomer naar Arnhem.

    "Een goede tweede spits vinden is bijna het moeilijkste wat er is", weet Van Hintum. "Er zijn er heel veel die niet willen komen om achter een jongen als Tim Matavz te gaan zitten. Met Oussama konden we het risico nemen, omdat hij transfervrij was. Hij is snel en sterk en je ziet dat hij ook wat losmaakt in het elftal met zijn werklust."

    Bryan Linssen is blij met Darfalou. "Je ziet hoeveel energie hij in de wedstrijd legt, hoe bewegelijk en snel hij is en hoe hij steeds op zoek is naar een goal. Het is wel lekker als een spits dat heeft. Tim is wat gereserveerder in zijn loopacties en in het werken, maar tegelijk ook dodelijk in de zestien. Dat is meer een panter die ineens toeslaat."

    Plaats een reactie

    maandag 8 oktober 2018 om 14:46
    was waarschijnlijk de belangrijkste speler geweest bij feyenoord
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10416
    maandag 8 oktober 2018 om 14:53
    Dat denk ik ook. Van Persie en Jorgensen als spits is namelijk niet veel.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8069
    maandag 8 oktober 2018 om 15:00
    Je moet toch een mega gevoel voor humor hebben om als eerste een mening te geven......jammer dat jij dat niet hebt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 15:00]
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 15:46
    en nee ik ben geen Zwitserland of zn broer denemarke
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 8 oktober 2018 om 16:33
    Je zit al wel gelijk in het hoekje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:21
    komt door mijn naam stadgenoot 😎
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +1285
    maandag 8 oktober 2018 om 14:48
    Vorig seizoen in 15 competitiewedstrijden in Algerije 18 keer gescoord, waarom was er geen andere club die hem opgevallen was? Heeft Vitesse veel geluk mee gehad.

    Edit: zie nu op Wikipedia staan dat het 27 wedstrijden waren. App die ik gebruikte waarschijnlijk niet helemaal correct, alsnog redelijk veel doelpunten voor 27 wedstrijden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 14:51]
    Vind ik leuk
    stefanvanm +345
    maandag 8 oktober 2018 om 14:50
    En dat hij met die statistieken op de bank wil zitten in Arnhem. Je zou denken dat je dan wel ergens anders basisspelers zou kunnen zijn (bij de Graafschap of Groningen oid).
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +1285
    maandag 8 oktober 2018 om 14:52
    Zag nu op Wikipedia dat het in 27 wedstrijden was, alsnog zou je dan makkelijk mee moeten kunnen bij Groningen of De Graafschap als eerste spits.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10416
    maandag 8 oktober 2018 om 14:55
    Want Algerije. En wie wil er (in NL) een salaris van ruim 4 ton neerleggen voor een spits die het alleen in Algerije heeft laten zien?
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 19:51
    Ja dat is allerminst een zekerheid, voor toch wel een hoog salaris.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 14:49
    Dat is wel fijn om zo te beginnen voor een spits maar nu was Almelo ook niet echt goed aan het verdedigen, hopelijk voor Vitesse zet hij het door.
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1088
    maandag 8 oktober 2018 om 14:50
    Weet nog dat dauda bij zijn debuut ook 3 keer scoorde. Je weet hoe dat is afgelopen.
    Vind ik leuk
    pico323 +6494
    maandag 8 oktober 2018 om 14:59
    en negatief kunnen we allemaal zijn. Die jongen is supersnel en redelijk technisch. Prima speler, goede zet van Vitesse.
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1088
    maandag 8 oktober 2018 om 15:02
    Ik ben niet negatief. Alleen moet je het eerst even afwachten toch.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 15:11
    Dauda maakte drie doelpunten. Dat wás het. Voetballen kon hij niet, liet meer ballen van zijn voet springen dan dat hij er aannam. Liep dikwijls buitenspel, werkte niet al te hard etc... Blij toen hij opgekrast was. Darfalou daarentegen heefr alles wat we in arnhem graag zien in een spits: snelheid, felheid, werklust en een oog voor de goal. Daar gaan we zeer beslist veel plezier aan beleven!!!
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1088
    maandag 8 oktober 2018 om 16:15
    Ik hoop het voor jullie.
    Vind ik leuk
    VA1 +1992
    maandag 8 oktober 2018 om 18:06
    Is echt de perfecte spits voor ons. Als ie zo doorgaat dan na dit seizoen meteen een verbeterd contract geven en Matavz verkopen aan die Chinezen of zo.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 19:56
    Ben het een beetje met jullie allemaal eens. Hij heeft veel pit, snelheid en uithoudingsvermogen en is nog eens geen kluns met de bal. Dat belooft wat. Maar 1 zwaluw heb ik het eerder ook over gehad.

    Je zag wel dat de jongens om hem heen ook meer frivool voetbalden. Of dat gevolg van was of toevallig, weet ik niet. Tegen Heerenveen zag het er zonder Darfalou ook zo uit, met snelle combo’s en positiewisselingen.
    Vind ik leuk
    LIO7 +1162
    maandag 8 oktober 2018 om 15:31
    Heerlijk debuut! Nu vasthouden!
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11564
    maandag 8 oktober 2018 om 15:40
    Hopen dat hij het de volgende wedstrijden ook laat zien, doet in ieder geval zijn best en werkt hard. Jammer dat die Büttner hem die penalty niet gunde.
    Vind ik leuk
    pico323 +6494
    maandag 8 oktober 2018 om 15:48
    ja inderdaad dat was zwak van Butner
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 16:39
    Dat is juist de sterkste kant van Buttner, de zwakte. Beetje van ikke, ikke, ikke
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 19:58
    Tja Büttner is de penaltynemer en hij had hem ook nog zelf versierd. Snap dat wel. Tweede had hij vast aan Darfalou gegund, maar toen was ie al gewisseld.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11564
    dinsdag 9 oktober 2018 om 07:07
    Ja maar hij had Darfelou zijn derde moeten gunnen, in plaats van de bal af te pakken. Het publiek kon dat ook niet echt waarderen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:49
    Afpakken is een groot woord. In eerste instantie gaat Darfalou die bal zelf pakken. Dat is eigenlijk ongepast in je debuut. Dan loopt hij met de bal naar Buttner toe om hem die aan te rijken (met ongetwijfeld se vraag/suggestie of hij hem mag nemen).

    Büttner had het ‘kunnen’ doen, maar hij had het niet ‘moeten’ doen imo. Vind het ook ietwat overdreven hoe er hier wordt afgegeven op m hierover. Het is niet zo dat Darfalou die penalty opeiste nadat hem een scoringskans was ontnomen en vervolgens Buttner lomp komt aanstormen om hem er van te weerhouden ofzo. Komt eerder over dat Buttner zich al zo aan het concentreren was op het nemen, dat het helemaal niet in zijn beperkte breintje is opgekomen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 10:49]
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    maandag 8 oktober 2018 om 16:17
    Wel wat weg van Malki, zo lijkt. Beuken, leuren en sleuren en dodelijk bij het geringste kansje
    Vind ik leuk
    VA1 +1992
    maandag 8 oktober 2018 om 18:02
    Deze jongen past veel beter in het systeem. Echt een prima spits voor Eredivisie begrippen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 06:24
    Denk (en hoop) dat dit ook qua type speler een betere match is.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 10:50]
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:20
    Zeer tevreden met deze speler, niet te beroerd om te werken en het verbaasde me hoe snel die was zeker met zijn lengte.

    Hier kan vitesse veel plezier aan hebben mits het geen one day fly is, al ben ik daar niet bang voor, zulke spelers willen zich graag bewijzen in Europa!

    Leuk om te zien dat die ook de interactie op zocht met het publiek wat meer spelers zouden moeten doen.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 20:00
    Ja snel inderdaad! En veel uithoudingsvermogen voor iemand zonder wedstrijdritme, die ook nog eens griep heeft gehad deze week!
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:41
    Hoop echt dat hij door zet.
    Ziet er goed uit.
    Ben bang of hoop althans dat het geen 2de Dauda wordt.
    Die scoorde namelijk bij zijn eerste wedstrijd een Hattrick.
    Maar volgens mij is hij ook 2 benig.
    En dat is nooit weg voor een Spits.
    Vind ik leuk
    Vitheo +13
    maandag 8 oktober 2018 om 19:56
    Bij invalbeurten oogde Darfalou niet al te snel. Echter nu hij bij afwezigheid van Matavz als spits zelf de regie mocht voeren deed hij dat voortreffelijk door zelf 2 treffers voor zijn rekening te nemen, terwijl ook nog eens een kopbal van hem op de paal belandde. Laten we hopen, dat zijn scorend vermogen blijft. Nu hij het vertrouwen van Slutskiy heeft gekregen en dus zijn visitekaartje heeft afgegeven De Vitesse supporters hebben hierdoor weer nieuwe hoop gekregen, dat we weer een goalgetter in de ploeg hebben. Hij heeft mij en het overgrote deel van de Vitesse-fans blij verrast.


    Vind ik leuk
    Betrouni +17
    maandag 8 oktober 2018 om 22:31
    Transfervrije is ook gratis????
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws