'Mourinho moet vrezen voor straf: FA onderzoekt vreemd gedrag van Portugees'

    'Mourinho moet vrezen voor straf: FA onderzoekt vreemd gedrag van Portugees'

    maandag 8 oktober 2018 om 19:25

    De FA onderzoekt het gedrag van José Mourinho tijdens Manchester United - Newcastle United, melden diverse media in Engeland. De Portugees zou zich in zijn moedertaal negatief hebben uitgelaten en dat is opgevangen door camera's. 

    Mourinho liep na de wedstrijd van het veld op Old Trafford, maakte een gebaar met zijn handen en zou 'fodos filhos de puta' geroepen hebben richting de camera's. Vrij vertaald betekent dat f*ck off h***enzonen.

    Als blijkt dat Mourinho dat daadwerkelijk gezegd heeft wacht hem mogelijk een zware straf. Volgens de regels is het namelijk niet toegestaan om te schelden. Engelse media, waaronder Sky Sports en de BBC, melden dat de FA een onderzoek heeft ingesteld naar de uitspraken van Mourinho.

    Mourinho lijkt gefrustreerd te zijn vanwege de slechte resultaten van United en de 'klopjacht' op zijn persoon. "Een vriend van mij zei: als het morgen regent in Londen, dan krijg ik daar de schuld van. Als de Brexit-onderhandelingen mislukken, dan krijg ik daar de schuld van. Ik moet daarmee leren leven. Ik vind deze klopjacht te ver gaan, maar dit is nu eenmaal mijn leven", zei Mourinho na afloop voor de camera van BT Sport.

    Overigens uitte Mourinho in de rust ook al zijn frustratie richting de camera's. Op weg naar de kleedkamer nam de Portugees een slok water uit een bidon, waarna hij de camera nat spoot. United stond op dat moment met 0-2 achter.

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +91570
    maandag 8 oktober 2018 om 19:28
    Ach, in het heetst van de strijd zeg je weleens wat. Voetbal is emotie!

    Edit: Ze zijn wel heel erg bezig met de hetze tegen Mourinho. Voor elke slak ligt er een pak zout klaar.
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 19:30]
    Vind ik leuk
    base +2192
    maandag 8 oktober 2018 om 19:31
    Ik ben benieuwd hoe Mourinho reageert als 1 van zijn spelers dat tegen hem zegt ik gok dat dat leuke beelden worden.
    En het heetst van de strijd is niet na de wedstrijd. 😉
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    maandag 8 oktober 2018 om 19:38
    Na de wedstrijd giert de adrenaline nog door je lijf. En hoort nog bij de wedstrijd, nooit gevoetbald zeker?
    Vind ik leuk
    035 +5586
    maandag 8 oktober 2018 om 19:45
    Fatsoen zit in je lijf omdat je dat meekrijgt in de opvoeding MN.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21068
    maandag 8 oktober 2018 om 19:53
    Helaas is denkvermogen niet zo makkelijk te leren....

    MiddenNoord heeft toch gewoon gelijk?
    Vind ik leuk
    035 +5586
    maandag 8 oktober 2018 om 19:59
    Leesvermogen is ook makkelijk te leren. Voor mensen dan.
    Waar lees jij dat MN geen gelijk heeft?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21068
    maandag 8 oktober 2018 om 20:02
    Over leesvermogen praten en "ook" zeggen....

    Anyway, het feit dat je het over opvoedig gaat hebbem als argument tegen zn punt
    Vind ik leuk
    035 +5586
    maandag 8 oktober 2018 om 20:04
    Ik hebe net even gekeken op jouw profiel. Jij bent 17.
    OK, snap jouw bijdrges nu wat beter. Fijne avond en op tijd naar bed makker. :-)
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21068
    maandag 8 oktober 2018 om 20:06
    Maar goed ook dat je je niveau meteen aangeeft anders denk ik straks nog dat ik inhoudelijk met je kan praten later :)
    Vind ik leuk
    035 +5586
    maandag 8 oktober 2018 om 20:09
    Volgens mij doe jij het goed op verjaardagspartijtjes.
    Knap overigens dat jij via een internetsite het niveau kunt bepalen van anderen.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21068
    maandag 8 oktober 2018 om 20:10
    👍🏻
    Vind ik leuk
    power +5663
    maandag 8 oktober 2018 om 20:20
    Neem hem niet serieus hij is 17.
    Vind ik leuk
    035 +5586
    maandag 8 oktober 2018 om 20:23
    LOL. Zal er op letten. :-)
    Vind ik leuk
    power +5663
    maandag 8 oktober 2018 om 20:32
    Aaha ik bedoel niks verkeerd.
    Vind ik leuk
    035 +5586
    maandag 8 oktober 2018 om 20:34
    Zo vat ik het ook niet op.
    Vind ik leuk
    power +5663
    maandag 8 oktober 2018 om 20:42
    Dat snap ik,,,,
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8333
    dinsdag 9 oktober 2018 om 03:22
    Echt wel, hij bedoelde het hartstikke verkeerd!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    maandag 8 oktober 2018 om 20:13
    De meest fatsoenlijke mensen kunnen beesten zijn in het veld. Ik kan je garanderen dat je niet de tijd hebt om aan fatsoen te denken als je bezig bent met een wedstrijd.
    Vind ik leuk
    035 +5586
    maandag 8 oktober 2018 om 20:19
    Zal uitleggen waarom ik zeg wat ik zeg:
    Als je een goede opvoeding het gehad waarin, bv, er niet gevloekt mag worden en niet van allerlei geroepen gaat worden gaat dat in je eigen IK zitten. Daarmee worden normen en waarden in de persoon gevormd. Vooral de waarden.
    Op jouw eerdere vraag of ik gevoetbalt heb?? Ja, vanaf mij 10e tot mij 30e.
    Adrenaline? Ja, heeft elk mens maar als ik jou zo lees mag dat een reden zijn om van alles roepen? Denk het niet MN.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    maandag 8 oktober 2018 om 20:40
    Je hebt duidelijk niet aan sport gedaan.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21068
    maandag 8 oktober 2018 om 20:44
    En hij voelt zich zo moreel geweldig omdat hii niet vloekt.... Dat noem je schijnmoralen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    maandag 8 oktober 2018 om 20:57
    Precies.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3869
    maandag 8 oktober 2018 om 20:57
    Snap wel wat je zegt MN, heb zelf ook topsport gedaan en echt wel normen en waarden meegekregen. Als jonge speler wa ik niet te genieten, maar van se andere kant is Mourinho toch ervaren te noemen. Hij laat zich uit de tent lokken...niet slim, ook dat is topsport
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    maandag 8 oktober 2018 om 20:58
    Hij wordt ook wel erg veel opgezocht en dat lijkt mij best vervelend.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +263
    maandag 8 oktober 2018 om 20:01
    Zo'n reactie bij een speler ok. Bij een trainer niet.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    maandag 8 oktober 2018 om 20:12
    Zijn er wel meerdere, lekker belangrijk.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +263
    maandag 8 oktober 2018 om 20:31
    Is misschien in DH normaal maar normaal hoor je je toch wel te gedragen als trainer.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    maandag 8 oktober 2018 om 20:42
    Als jij het voetbal volgt dan weet je wat ik bedoel. Kan je wel een zielige reactie tikken en Den Haag erbij halen.

    leren ze in Tilburg wel normaal te doen, kijk naar jezelf!
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +263
    maandag 8 oktober 2018 om 20:51
    Ik volg idd het voetbal en daar zie ik weinig tot geen trainers zo lomp doen als Mourinho. Kan je wel roepen dat dat wel zo is en normaal is maar dat is gewoon onzin. Noem er anders maar eens een paar die net zo zijn dan?!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    maandag 8 oktober 2018 om 21:14
    Verbeek
    Stevens
    Pep
    Conte
    Simeone


    En verder bijna in alle Zuid Europese landen. Oost Europa en Zuid Amerika is dit vaker aan de orde.

    Voetbal is en blijft emotie en ze zoeken hem teveel op.
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 21:15]
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +263
    maandag 8 oktober 2018 om 21:26
    Sorry, je hebt geen gelijk. Deze namen hebben namelijk nooit bijna een oog uitgestoken bij iemand, een camera nat gespoten, spelers opdrachten gegeven om opzettelijk rode en gele kaarten te pakken en keihard hun eigen spelers aflopen zeiken, waardoor er dus ook conflicten onstaan met deze spelers, in het openbaar...
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 21:27]
    Vind ik leuk
    base +2192
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:53
    Nee alleen maar mijn hele leven dus ik weet er niks vanaf.
    Maar als je dom wilt lullen wil ik daar best op in gaan.
    Het heetst van de strijd is niet na de strijd kan je er wel omheen lullen dat het er bij hoort maar daar ging het niet over.
    En bij de meeste normale mensen is het ergste eraf na het fluitsignaal.
    Vind ik leuk
    Darter 876 +627
    maandag 8 oktober 2018 om 19:29
    Oh oh een zware straf!!!
    Vind ik leuk
    De fries +781
    maandag 8 oktober 2018 om 19:29
    Mourinho en Nijhuis denken dat het spelletje om hun draait ...
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 8 oktober 2018 om 19:30
    Waarom mag dat niet?
    Vind ik leuk
    Emnu +2823
    maandag 8 oktober 2018 om 19:36
    Houden sponsors niet van.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 8 oktober 2018 om 19:37
    Dan gaan ze maar hockey sponsoren.
    Vind ik leuk
    Emnu +2823
    maandag 8 oktober 2018 om 19:40
    Ik denk dat als je de gemiddelde speler en/of trainer vraagt of ze 80% van hun salaris in willen leveren als ze weer mogen vloeken, dat ze je stomverbaasd aankijken.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21068
    maandag 8 oktober 2018 om 19:54
    Dan maar lekker die sponsors boycotten voor het recht tog schelden ontnemen!;)
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 8 oktober 2018 om 19:55
    Negatieve publiciteit is ook publiciteit. En daarbij voetbal is emotie. Zodra je racistisch wordt of echt bedreigen, daar ligt de grens voor mij. Maar vloeken, voor mij niet.

    Dat Mourinho destijds zwaar bestraft is voor die verzorgster was wel terecht.
    Vind ik leuk
    Benniewies +515
    maandag 8 oktober 2018 om 19:31
    Die man hoopt op zijn ontslag.
    Krijgt hij mooi zak cent mee.....

    Zou hou hem ontslaan en gewoon zeggen eerste 10 jaar geen club meer begeleiden
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 19:45
    Nou nou wat erg...vergelijk dat eens met die onbezonnen tackles afgelopen weekend, die niet of slechts met geel werden bestraft
    Vind ik leuk
    Extightass +1608
    maandag 8 oktober 2018 om 19:46
    Dat met die bidon deed hij toch voor de wedstrijd begon..
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 20:31
    Dat heb jij goed gezien 👍
    Vind ik leuk
    MR - +91
    maandag 8 oktober 2018 om 21:20
    Ik heb het begin van de wedstrijd gemist, maar heb wel de camera natgespoten zien worden - na het slot van de eerste helft - maar het kan zijn dat dat een herhaling was? Maar hij liep wel Richting de kleedkamer, dus is niet echt logisch? Heeft hij het misschien 2 keer gedaan of zo?
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 21:26]
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 19:49
    Hij krijgt toch alleen maar de schuld van die slechte resultaten! Tijd heeft ie jawel genoeg gekregen. Te zelf ingenomen deze man
    Vind ik leuk
    Jordtt +1130
    maandag 8 oktober 2018 om 19:53
    Fa onderzoekt gedrag Mourinho...

    Nu nog een team toppsychologen...
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 19:55
    Wat zou de voetbal wereld toch saai zijn zonder Mourinho.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +263
    maandag 8 oktober 2018 om 20:04
    Deze man is gewoon uit op z'n ontslag. Kan je wel zielig gaan roepen dat iedereen het op hem heeft voorzien maar z'n gedrag is er ook naar. Doe normaal, dan doe je (en zeker Mourinho) al gek genoeg.
    Vind ik leuk
    Bas Bus +37
    maandag 8 oktober 2018 om 20:28
    Dat is niet waar.
    United stond op dat moment niet met 0-2 achter.
    Dit gebeurde voor de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6142
    maandag 8 oktober 2018 om 22:24
    Deze Portugees hoort al jaren op een gesloten afdeling te zitten.
    Wie neemt eindelijk eens de verantwoording om ons van deze kwal cq etterbak te verlossen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 07:59
    Zielige man die mourinho. Als ie wint staat ie toch ook vooraan om te roepen dat ie de special one is. Dan ligt t allemaal aan hem. Als ie verliest is t allemaal de schuld van anderen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws