'We staan nu heel hoog, maar zijn eerder te vergelijken met Heerenveen of VVV'

    'We staan nu heel hoog, maar zijn eerder te vergelijken met Heerenveen of VVV'

    Gepubliceerd: dinsdag 9 oktober 2018 om 07:47di 09-10-2018 om 07:47

    Frank Wormuth beleeft een droomstart bij Heracles Almelo. De trainer van de Eredivisie-verrassing stelt dat hij veel heeft opgestoken van bondscoach Joachim Löw van Duitsland.

    "Ik heb nog altijd contact met Jogi. We zijn vrienden. Dat gaat terug naar onze gezamenlijke tijd als speler bij Freiburg. Toen Jogi later trainer werd van Fenerbahçe, heeft hij mij als assistent meegevraagd. Daar heb ik intensief met hem samengewerkt", zegt Wortmuth in De Telegraaf.

    "Vooral op het vlak van de diplomatie en de manier waarop je spelers moet benaderen, heb ik veel van hem geleerd", aldus de Heracles-trainer. "Ik ben een typische Berlijner, iemand die altijd zijn mening klaar had. Van Jogi heb ik geleerd om soms ook terughoudend te zijn, ergens een nachtje over te slapen. Daarmee voorkom je onnodige conflicten."

    Wormuth is blij met het succes van Heracles, dat vierde staat. "We zijn helemaal geen team om voor de bovenste plaatsen te spelen. Als je de ploegen van Ajax, PSV, Feyenoord en AZ ziet, dan weet je direct: die spelen bovenin, want daarvoor hebben zij de kwaliteiten. We staan nu wel hoog, maar zijn eerder te vergelijken met teams als sc Heerenveen of VVV-Venlo."

    Plaats een reactie

    Lucky Kes +4765
    dinsdag 9 oktober 2018 om 07:56
    Heracles doet het gewoon goed.
    Maar de nederlagen waren wel te groot.
    Ik denk dat ze middenmoot eindigen en net wel of net niet in het linker rijtje
    Vind ik leuk
    PSV noord +1194
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:01
    Prima tactiek zo'n winstwaarschuwing.
    Vind ik leuk
    mazu +2790
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:58
    Heerenveen vergelijken met VVV.....die Duitse trainer kent de verhoudingen in Nederland nog niet echt goed. Heracles zal denk ik eindigen tussen plek 7 en 10.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5524
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:39
    Ik ben idd blij dat hij VVV noemt. Vvv heeft al vaker aangegeven uit te willen groeien naar een club als Heerenveen of Groningen.

    De clubs heerenveen groningen en heracles zijn nog net een stuk verder.

    Evengoed mooi dat hij vvv als gelijkwaardig ziet
    Vind ik leuk
    Rodajc +15843
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:22
    Het gaat om het huidige niveau. Ik zie VVV qua grootte nooit uitgroeien naar een Heerenveen of Groningen, daar is het verzorgingsgebied simpelweg te klein voor. Neemt niet weg dat het des te knapper is dat jullie op veel posities nu betere spelers hebben dan bv. Groningen, dat is gewoon erg goed beleid.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5524
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:47
    Dat ben ik met je eens.

    We zullen nu altijd ten groote van een Excelsior blijven.

    Wanneer de gemeente had meegewerkt en het multfunctionele stadion had goedgekeurd dan hadden we de weg naar boven ingeslagen.
    Vind ik leuk
    Mo +11806
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:26
    Hij is in ieder geval realistisch.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:44
    Echt een ploeg om het rechter rijtje aan te voeren..
    Vind ik leuk
    Janste +278