Verbaasde Ajacied plots in de basis: 'Ik wist dat de trainer iets van plan was'

    Verbaasde Ajacied plots in de basis: 'Ik wist dat de trainer iets van plan was'

    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:07

    Maximilian Wöber is dolblij dat hij in de duels met Bayern München en AZ weer basisspeler was bij Ajax. De Oostenrijker was enigszins verbaasd dat hij in de Champions League plots in de basis stond.

    "Een beetje wel, maar twee dagen eerder, op zondag, kwam de trainer naar me toe. 'Hoe gaat het met je', vroeg hij. Ik was ziek en kon daardoor niet spelen tegen Fortuna Sittard. Een koutje gevat, denk ik. Warm, koud, zweten, alles", zegt Wöber tegen Ajax Life. "Ik wist zondag nog niet of ik met de ploeg naar Duitsland kon afreizen, maar gelukkig herstelde ik snel. Daar heb ik ook alles voor gedaan. Ik wist dus dat de trainer iets van plan was, ik moest alleen wel fit zijn."

    Tegen PSV werd de twintigjarige verdediger ondanks een blessure van Matthijs de Ligt nog gepasseerd. "De basisploeg deed het goed tegen AEK Athene en dan is het logisch op die weg verder te gaan. Ook tegen PSV, ja. PSV is misschien beter, maar AEK is ook niet slecht. Ik kan niet zeggen dat ik niet teleurgesteld was, want het is nooit leuk als je wissel zit. Maar het was voor mij niet anders dan normaal. Je moet de moed erin houden, ook om de spirit binnen het team niet te kraken. En omdat je er klaar voor moet zijn als je de kans krijgt."

    Ook tegen AZ verscheen Wöber aan de aftrap. In beide duels maakte Hakim Ziyech indruk. Ook de Oostenrijker kan van de Marokkaan genieten. "Maar als verdediger redeneer je soms ook anders als je Dusan Tadic of Ziyech op de derde tegenstander af ziet rennen. Soms denk ik: speel die bal nu af, dit gaat mis en dan kan ik het herstellen. Maar als je nu ook weer kijkt naar de acties van Hakim, het is ongelooflijk. Iedereen houdt ervan wat hij doet op het veld."

    Poll

    Moet Ten Hag het centrum met De Ligt en Wöber intact laten?

    (4263 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:14
    20 pas die wober, nog voldoende tijd om te groeien. Leuke speler.
    Vind ik leuk
    Wong Ho +238
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:31
    Klopt, en geen Jongen die gelijk loopt te zeiken toen hij er een tijdje naast stond
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:54
    Klopt Wober zit in in het PROCES
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:17
    Dan 'mag' je dat herstellen.

    De verdediger speelt indirect toch altijd in dienst van de aanvaller?
    Vind ik leuk
    Emnu +2800
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:20
    Als t goed is, speelt iedereen in dienst van t team.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:25
    Dat is inderdaad de theorie.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:29
    Hij moet het herstellen. Doet hij dat niet en valt uit de counter een tegengoal dan krijgt Wöber dat op zijn bord en niet Ziyech of Tadic.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:35
    Ik weet heus wel wie ik de schuld ga geven als er dom onnodig balverlies is voorin.
    Vind ik leuk
    2cents +54993
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:36
    Jij misschien wel...

    Kijk naar PSV - Ajax. Bij de eerste goal lijdt Huntelaar simpel balverlies en staat PSV in twee passes voor Onana. Bij de derde goal weigert Ziyech in te grijpen op de helft van PSV, wat hij in Europa wel steeds doet, en weer staat Bergwijn voor Onana.

    Maar wie krijgen de schuld? Het centrale duo en Ten Hag die ze opstelt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 08:45]
    Vind ik leuk
    Analyse075 +827
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:33
    Hij had tegen PSV naast de Ligt moeten staan maar dat durfde Eric niet aan. Wat een vertrouwen heb je dan in een talentvolle jonge verdediger. Ik zie wel dat het toekomstig centraal duo zal bestaan uit Schuurs en Wober omdat de Ligt zal vertrekken aan het einde van dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Pimman +3920
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:08
    De Ligt deed tegen PSV niet mee vanwege blessure dus hoe dan? ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:57
    Waarom moest Wober op de tribune dan?
    Vind ik leuk
    Leozao +1390
    dinsdag 9 oktober 2018 om 08:57
    Dit kan een speler worden die goed gaat functioneren bij ons aller Ajax, maar naar ik denk niet zo heel snel weggekocht zal worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:46
    WOBER KAN ER NIKS VAN !!!
    Vind ik leuk
    Pimman +3920
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:06
    En toch heb ik mijn twijfels over Wober. Tegen Bayern prima maar tegen AZ zag het er weer minder uit. Hij oogt vrij houterig en zijn balgevoel is tot nu toe verre van goed. Natuurlijk is hij nog jong en wellicht wat onzeker dus voordeel van de twijfel geven en een écht alternatief is er niet. Voordeel wel is sowieso zijn lengte én De Ligt naast hem daar kan hij zich aan optrekken. Ben benieuwd of Schuurs binnenkort al de concurrentie met hem aan kan.
    Vind ik leuk
    Frevol54 +61
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:19
    Eindelijk ziet ten Hag het licht. Als je de Jong in de verdediging zet, verzwak je het team op twee plaatsen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 13:38]
    Vind ik leuk
    El Cazador +6113
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:19
    Koutje = Koudje
    Vind ik leuk
    Mo +11554
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:26
    Gaat nu 2 wedstrijden heel goed en Max heeft tegen Bayern laten zien echt wel te kunnen verdedigen. Waarom veranderen? Lekker laten staan zo voorlopig.
    Vind ik leuk
    Korm +35581
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:52
    Ben het wel eens dat Ziyech de bal sneller moet spelen in sommige situaties
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 12:01
    Wöber was van af zijn begin bij Ajax al een goede aanvulling.
    Echte verdediger, jong, groot, sterk, in de ruimtedekking positief, vechtlustig en heeft lef, Oostenrijkse/Duitse mentaliteit. Ajax geef die jongen de kans ! Als persoonlijkheid een aardige speler zonder capsones. Stel als De Ligt weg is dan is Wöber een steunpliaar achter, misschien samen met Lissandro Magallan.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 12:03]
    Vind ik leuk
    hantayo +1044