Van Dijk baalt van penalty-moment tegen City: 'Gebeurde in een split second'

    Van Dijk baalt van penalty-moment tegen City: 'Gebeurde in een split second'

    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:01

    Virgil van Dijk hield zondag met Liverpool een punt over aan de ontmoeting met Manchester City. De aanvoerder van het Nederlands elftal veroorzaakte zelf een late penalty, maar kwam met de schrik vrij, omdat Riyad Mahrez faalde vanaf elf meter.

    "Dat was niet slim van mij en ik hoop dat dat niet meer gebeurt", aldus Van Dijk over het penalty-moment tegenover The Daily Mail. "Na 85 minuten ben je natuurlijk een beetje moe, het gebeurde in een split second en ik besloot in te stappen, iets wat ik normaal niet zou doen", legt hij uit. "Het was een beslissing die ik nam en hopelijk is het ook de laatste keer dat ik op zo'n moment zo'n beslissing neem."

    De verdediger stelt verder dat Manchester City voorzichtig speelde tegen The Reds. "Ik denk dat we dat respect hebben verdiend", meent hij. Volgens Van Dijk zullen de wedstrijden tegen de top-zes uiteindelijk niet bepalen of Liverpool mee zal strijden om de titel. "Het gaat juist om die andere, lastige wedstrijden tegen ploegen uit de middenmoot en de onderste regionen."

    Poll

    Behoort Van Dijk tot de absolute wereldtop?

    (1965 stemmen)

    Plaats een reactie

    Sanders +3758
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:04
    Speelde verder een wereldpot. Hij maakt tegenwoordig nog maar zelden zulke foutjes. Die heeft echt zijn plekkie gevonden daar bij liverpool. Mogen we bij oranje ook blij mee zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:09
    De Vrij - Van Dijk - De Ligt, wij zitten wel goed de komende jaren.
    Vind ik leuk
    ELD070 +686
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:11
    Ja over de verdediging hoeven we ons voorlopig niet zoveel zorgen te maken. De spitspositie echter........
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:29
    Van dijk is de eerste van de nieuwe generatie wereld toppers 👏🏻
    Vind ik leuk
    Leozao +1310
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:44
    Daar "vliegt" de Ligt snel overheen
    Vind ik leuk
    elmoo +637
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:48
    De ligt is een leuk talent maar in een andere competitie weten we het nog niet. Kijk naar klaassen en depay.
    Vind ik leuk
    Leozao +1310
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:55
    Kijk waar de Ligt nu al staat. Klaassen ging niet op zijn 20ste. Was geen exceptioneel talent. Depay heeft een tijdje naast zijn schoenen gelopen. De Ligt is heel gefocused. Niet voor niets nu al aanvoerder.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4381
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:08
    Feit is dat de Ligt nog niets bewezen heeft op constant niveau. Daarvoor moet je in een serieuze competitie spelen. Neemt niet weg dat het een goede verdediger is alhoewel hij een nadeel heeft: hij is ontzettend traag de eerste meters. Daar wordt op getraind maar het is nog steeds ondermaats.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 12:02
    De Ligt is echt niet zo langzaam als jij doet vermoeden. Bovendien komt hij ook niet in de situaties dat hij 1:1 moet gaan sprinten met een aanvaller, omdat hij positioneel goed staat. Buiten dat als jij je in de EL al hebt bewezen (finale), Nederlands elftal en nu elke CL met kop en schouders boven de rest uitsteekt zegt dat voldoende.
    Vind ik leuk
    Sanders +3758
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:02
    Zolang hij in de eredivisie speelt hebben mensen altijd een tegenargument wat gewoon een feit is. Staat los van wat je zelf denkt over of dat hij een stap naar de top aankan. Geld ook voor frenkie dit.
    Vind ik leuk
    Leozao +1310
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:34
    Hij stond er Europees ook!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 11:34]
    Vind ik leuk
    Demi +263
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:46
    V.Dijk en De Vrij hebben zich al bewezen dat moeten de boven genoemde boys nog zien te bereiken.. Let wel: ik heb het dan over voetballen op hoog niveau en niet in de Nederlandse Mickey mouse competitie
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:16
    Kinderachtig.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    dinsdag 9 oktober 2018 om 09:57
    Het was wel een hele domme actie

    Vind ik leuk
    Bill +694
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:06
    Voegt voetballend niets toe.
    Staat er alleen omdat hij groot is en ballen kan wegkoppen en wegroeien. Past prima in het engelse voetbal. Matig wendbaar en log maar dat is allemaal voldoende in engeland.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 10:07]
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4381
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:10
    Onwetenheid ten top... traag? Lachwekkend. Heb je de wedstrijd wel gezien überhaupt met de val aan de voet rent hij nog weg van zijn tegenstander.
    Leven onder een steen oid....
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 01:36
    Bill verkondigt aan de lopende band onzin als het gaat om spelers die in Engeland spelen, om vervolgens toe te geven dat hij er zelden naar kijkt (wat ook goed te merken is aan zijn onnozele commentaren). :>
    Vind ik leuk
    Bill +694
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:32
    Onze bondscoach gaf me al gelijk. Het is de opmaat naar het passeren van deze logge beperkte voetballer die slechts stand houd door het “in de weg lopen” en zijn “fictieve” prijskaartje gebaseerd op lucht. Zoiets als de bitcoin. Maar dat wil jij allemaal niet zien. Jouw naiviteit moet je ook elders opbreken, kan niet anders. Herkenbaar Sara?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:35
    Koeman zal ongetwijfeld hebben gezien dat hij een taxatiefout maakte afgelopen zondag en dat besproken hebben, maar zoals iedereen weet, maken zelfs de allerbeste verdedigers wel eens fouten, net zoals absolute topspitsen wel eens opgelegde kansen om zeep helpen, alleen voor de meesten is dat geen aanleiding om in melodramatisch gezwets te vervallen, Bill.
    Vind ik leuk
    Bill +694
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:40
    Ik merk toch echt dat de dramatiek meer van jouw kant komt, ik benoem slechts wat ik zie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:44
    Je hebt gezien dat hij een penalty veroorzaakte en waarsch. gelezen dat Koeman dat moment met hem heeft besproken, een moment die zoals bekend alle topverdedigers wel eens overkomt, maar het is geen verrassing dat uitgerekend jij het allemaal veel groter wenst te maken en ook nog lijkt te denken dat "de bondscoach" jouw ongeïnformeerde beeld bevestigt.
    Vind ik leuk
    Bill +694
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:55
    Ik begrijp best dat jij alle wedstrijden fulltime ziet. En ik zie ook veel maar niet alles. Ik heb wel de kwaliteit om aan enkele details te zien hoe de vork in de steel zit.
    DAT is het verschil tussen de goegemeente en de kenner.
    Je zal dit in al jouw dramatiek wel wegzetten als arrogantie maar dat vind ik geen probleem.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:58
    Als je een beetje inzicht zou hebben in de kolder die je aan de lopende band verkondigt, zou je dat alleen ironisch kunnen bedoelen, maar ik beng er bang voor. De kenner, wat een hilariteit.
    Vind ik leuk
    Bill +694
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:15
    Het doet me deugd een grijns op je gezicht te zien verschijnen. Toch zou ik je ook, in het kader van je ontwikkeling, de komende weken met mijn woorden in je achterhoofd het engelse voetbal wat objectiever te volgen. We kunnen er dan later op terug komen en kan je me vertellen over je nieuwe inzichten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:20
    Zeker na al die interessante, weloverwogen teksten van de kenner, ook wat dat betreft jammer dat we midden in een interlandbreak zitten.
    Vind ik leuk
    Bill +694
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:17
    Ja dodelijk saai met balletje breed van dijk als dieptepunt.
    Vind ik leuk
    mazu +1884
    dinsdag 9 oktober 2018 om 12:32
    Je hebt er duidelijk geen kijk op. Maakt niet uit hoor, er zijn er wel meer hier
    Vind ik leuk
    Bill +694