United-speler kampte met depressie na verloren finale: 'Ik was heel erg down'

United-speler kampte met depressie na verloren finale: 'Ik was heel erg down'

Gepubliceerd: dinsdag 9 oktober 2018 om 09:52di 09-10-2018 om 09:52

Michael Carrick kampte lange tijd met een depressie na het verliezen van de Champions League-finale in 2009. Dat heeft de oud-middenvelder van Manchester United onthuld in gesprek met The Times.

Carrick verloor in 2009 met United de Champions League-finale van FC Barcelona. Balverlies van de middenvelder leidde de 1-0 van Samuel Eto'o in. De finale werd uiteindelijk met 2-0 verloren.

Carrick beschouwt de verloren eindstrijd nog altijd als het grootste dieptepunt uit zijn carrière. "En ik weet eigenlijk niet waarom. Ik dacht alleen maar dat ik mijzelf heb laten zitten in de grootste wedstrijd van mijn carrière. Ik voelde me depressief, ik was heel erg down. Ik beschrijf het als een depressie, want het was niet een kortstondig iets", stelt hij tegenover The Times.

"Ik voelde me wel vaker slecht of verschrikkelijk na sommige wedstrijden, maar na een paar dagen was dat wel over. Dit duel kon ik maar niet van me afzetten. Het was een vreemd gevoel", vervolgt Carrick. Een jaar na de finale was Carrick met Engeland op het WK in Zuid-Afrika, maar voelde hij zich nog altijd niet goed. "Het was de zwaarste tijd in mijn depressie. Hoewel het mijn droom was om op een WK te spelen, wilde ik eigenlijk naar huis."

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
Jasperkoos +2442
dinsdag 9 oktober 2018 om 10:07
Een jaar na die verloren finale van 2009 speelde hij op het WK in Korea van 2002? Of bedoelt VP toch het WK van 2010 in Zuid-Afrika...
Vind ik leuk
Wemberly +389
dinsdag 9 oktober 2018 om 10:08
Zo depressief dat ie in 2010 prompt naar het verkeerde land was afgereisd voor het WK....
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 10:12
Dan zal die karius helemaal aan de pam tabletten zitten
Vind ik leuk
guusje +1277
dinsdag 9 oktober 2018 om 10:13
Zou toch eerder denken dat de gehele selectie juist nu volledig depressief zou moeten door de huidige trainer....
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 10:25
Ik zit ook aan de depressiva, maar dat zijn heel veel Feyenoord fans momenteel.
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 10:49
Ik denk dat Carrick geen benul heeft van wat een echte depressie inhoudt. Mensen die daadwerkelijk in een depressie zitten zijn een tikkende tijdbom. Hun levenslust is weg en ze worstelen vaak met de gedachte van zelfmoord. Ik denk dat Carrick nog lang niet zo ver heen was. Bovendien won hij notabene de Champions League-finale in 2008 van Chelsea!
Afijn, ik kan niet in zijn hoofd kijken. Maar iemand met zo'n prachtleven moet in staat zijn dingen te relativeren.
Wel denk ik dat voetballers er goed aan doen om een jaarlijks bezoek aan de sportpsycholoog te brengen.
Fysiek wordt alles getest en gemeten bij hun. Maar het mentale aspect is net zo belangrijk. Zeker met de gigantische druk van alle belanghebbenden rondom hun persoon.
Vind ik leuk
ELD070 +989
dinsdag 9 oktober 2018 om 15:58
We hebben natuurlijk ook Robert Enke gehad, beroofde zichzelf ook van het leven ondanks alle rijkdom.

iedereen heeft problemen, alleen naarmate je rijker wordt zullen dit vaak iets luxere problemen zijn.
Vind ik leuk
Smithsonian +41009
dinsdag 9 oktober 2018 om 11:30
Het is maar een spelletje.

Kijk op je bankrekening en dan is alles weer goed.
Vind ik leuk
City boy +382
dinsdag 9 oktober 2018 om 13:51
Wat een aansteller zeg
Als hij van een verloren finale al met depressie kampt zou hij bij een finale zoals karius de volgende dag van de brug springen
Vind ik leuk
Truth +3183