Heracles weet niets van 'Eredivisie 2.0': 'Uit welke koker komt dit?'

    Heracles weet niets van 'Eredivisie 2.0': 'Uit welke koker komt dit?'

    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:06

    Heracles is niet op de hoogte van de plannen om de Eredivisie te hervormen. Volgens het plan zouden de topclubs en deel van de inkomsten uit Europees voetbal afdragen aan de andere clubs én, voor Heracles niet onbelangrijk, komt er een eind aan het kunstgras.

    "Wij weten van niks, omdat we nog niks hebben gehoord”, reageert Heracles-directeur Rob Toussaint (foto links) tegenover Tubantia. In Almelo wordt al jaren op kunstgras gespeeld, bovendien traint de selectie ook in het stadion.

    "Ik heb het verhaal ook in de krant gelezen", aldus Toussaint. "Maar wat me opvalt is dat er niemand wordt geciteerd of wordt opgevoerd. Ja, Jan de Jong de directeur van Feyenoord, zegt dat het vanaf nu snel kan gaan, maar waar hij op doelt wordt niet duidelijk. Ik vind het dan ook een bijzonder stuk. Want uit welke koker komt dit? Wie roept dit?"

    Echt inhoudelijk reageren wil Toussaint niet. "Want we hebben niks. En als er niets is, kunnen we ook niks zeggen. (...) Wat ik wel weet is dat we in november met de clubs bij elkaar komen. Het lijkt me niet verstandig om nu al voor de muziek uit te gaan lopen."

    Poll

    Zie jij de nieuwe Eredivisie-opzet zitten?

    (1052 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:07
    Door deze kutclub bestaat kunstgras in de eredivisie
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13437
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:11
    Het bestaat omdat de KNVB er niet tegen optreedt.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4331
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:12
    het is toegestaan door de uefa en fifa. heeft de knvb weinig mee te doen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13437
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:12
    Die hadden die rotzooi direct kunnen verbieden toen Jantje Smit erover begon.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4331
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:13
    hebben ze niet gedaan dus?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13437
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:14
    Dus is de KNVB schuldig door nalatigheid.
    Vind ik leuk
    The Genius +3198
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:40
    ben een wat hoger niveau van je verwacht!

    Edit: HAHAHA wat een zin... anyway ik ben dus een hoger niveau van je gewend!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 13:42]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13437
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:42
    Had geen zin om het volledig uit te typen, maar de knvb is de enige instantie in Nederland die kunstgras had kunnen verbieden. Zolang het legaal is doen clubs niks fout dus komt alle schuld bij de enige partij te liggen die het had kunnen verhinderen.
    Vind ik leuk
    The Genius +3198
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:44
    ik vind niet dat je over schuld kan praten als er niets aan de hand is... het enige wat er "aan de hand is" dat mensen er liever niet op spelen en anderen weer wel...
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13437
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:48
    Dat het spel op kunstgras wezenlijk anders is is toch echt wel een probleem te noemen.
    Vind ik leuk
    The Genius +3198
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:50
    het is in zoverre net zo anders als lang gras vs kort gras, nat vs droog, harde wind vs geen wind... allemaal zaken die het spel kunnen beinvloeden
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:53
    En dat bepaalde spelers niet naar Nederland komen omdat er in de eredivisie 6 uitwedstrijden op dat verschrikkelijke plastic moeten worden gespeeld, dus er is zeker wel wat aan de hand.
    Vind ik leuk
    HanV +4264
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:43
    Dat lijkt me compleet nonsens, noem dan eens een speler die dat gezegd heeft, die speelt dan vermoedelijk bij een club waar hij het veelvoud verdient wat hij hier kan verdienen.
    Blind, Huntelaar, van Persie, Neres, Lozano, Tadic, Guti geen enkel probleem, die zijn gekomen. Bovendien blijkt er in het buitenland hier en daar toch ook wat kunstgras te liggen, je komt het in de CL en de EL volop tegen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:49
    Dit zijn allemaal spelers die graag voor de club spelen waar ze voor spelen.. Ik weet zeker als bijvoorbeeld 2 teams om een van deze spelers bezig zijn en geld etc. heeft geen invloed dat hij voor de club kiest waar geen kunstgrasmat ligt
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:18
    Je komt het in de CL en EL volop tegen? Hahaha ik begrijp dat jij voor Zwolle bent dus pro kunstgras waarschijnlijk maar kom niet met deze onzin aan aub!
    Vind ik leuk
    Argentario +484
    donderdag 11 oktober 2018 om 00:27
    Ha ha ha ... dacht je dat ze in Moskou op natuurgras speelden ...
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:54
    Goed dan ... een lijstje voor jou (weliswaar uit 2014, maar er zullen er geen 20 bij zijn gekomen) met clubs die op kunstgras spelen:

    België

    Sint-Truiden - jupiler pro league - geen europees

    Denemarken

    FC Nordsjælland - superliga - uitgeschakeld 3e voorronde EL

    Frankrijk

    LB Châteauroux - ligue 2 - geen europees
    AS Nancy - ligue 2 - geen europees
    FC Lorient - ligue 2 - geen europees

    Italië

    AC Cesena - serie D - geen europees
    Novara - seie C - geen europees

    Noorwegen

    Tromsø IL - Eliteserien - geen europees
    Bodø / Glimt - Eliteserien - geen europees
    Aalesund FK - 1e divisie - geen europees
    Odd Grenland - Eliteserien - geen europees

    Portugal

    Boavista FC - Primeira liga - geen europees

    Rusland

    FC Spartak - premjer liga - groepsfase EL (als dit spartak moscow is)
    FC Amkar - geen licentie op dit moment.

    Zweden

    IF Elfsborg - Allsvenskan - geen europees
    GIF Sundsvall - Allsvenskan - geen europees
    IFK Norrköping - Allsvenskan - geen europees

    Zwitserland

    Young Boys - Raiffeisen super league - groepsfase CL
    Neuchâtel Xamax - Raiffeisen super league - geen europees

    Dus er zijn er welgeteld 2 !!!!!! die in de poulefase zitten: Young boys CL en Spartak EL.

    Graag gedaan :)
    Vind ik leuk
    Eppie3 +1
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:31
    Dat is allemaal BS. Net zoals dat het niveau van het nederlandse voetbal omlaag zou gaan door kunstgras. De grote clubs doen er alles aan om voordeel te halen( meer tv geld en tweede teams in de eerste divisie) en nog is het niet genoeg. Echt of kunst maakt mij niet uit maar iedereen die heldee na kan denken ziet dat er verl meer achter zit.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:38
    Het kunstgras heeft weinig tot niks te maken met het niveau. Daar gaat het ook helemaal niet om. Het gaat erom dat spelers die niet gewend zijn op kunstgras te spelen daar makkelijker blessures aan kunnen overhouden.

    Voetbal hoort gespeeld te worden op echt gras, en als je op plastic wil spelen dan ga maar op zaalvoetbal.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:50
    Ook dit zijn zaken die nooit bewezen zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:04
    Voetbal hoort gespeeld te worden op echt gras, als je op plastic wil spelen dan ga maar op zaalvoetbal.

    Alle kunstgras eruit en zo niet, licentie intrekken. Wegwezen met die troep.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:56
    Het ‘gedrag’ van de bal is op plastic ten opzichte van gras een heel groot verschil te noemen. Dit verschil maakt dat alleen spelers die er regelmatig op oefenen en wedstrijden speelt, eraan zijn gaan wennen en winst halen uit dat vreemde gedrag van de bal. Het beïnvloedt daarmee de wedstrijden en dat is nu net niet de bedoeling van de competitie.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:46
    Ooit wel eens over nagedacht dat de meeste clubs in de eredivisie op natuurgras spelen. Dus de clubs die op kunstgras spelen hebben er het meeste last van omdat ze vaker moeten "omschakelen". Dus het cliche van natuurgrasclubs dat het om competitievervalsing gaat is totale nonsens!!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 16:47]
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:49
    De clubs die op gemalen dreftflessen speelt mag van geluk spreken dat ze soms bij uitwedstrijden nog op echt gras mogen voetballen. Behalve de geur zou anders ook de kleur uit hun geheugen verdwijnen.
    Vind ik leuk
    Cappie +7354
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:11
    Harde wind heb je alleen zelf weinig invloed op. Ja, of je moet elke club een dak verplichten. Of je moet veel ui hebben gegeten.
    Vind ik leuk
    The Genius +3198
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:55
    klopt, maar ook nat of droog heb je weinig invloed op (dan heb ik het over regen / geen regen, voordat hier gezegd wordt dat je zelf kunt kiezen of je sproeit of niet..)
    Vind ik leuk
    HanV +4264
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:45
    Je zag na de wedstrijd van PSV tegen PEC ook klachten van fans dat er niet gesproeid zou zijn. Vermoedelijk waren dat kijkbuiskijkers. Sproeien als het de halve dag regent, ik kwam zeiknat thuis.
    Vind ik leuk
    Te ligt +281
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:33
    Precies :) het probleem is niet kunstgras maar diegene die er een probleem van maken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:16
    Het probleem is ook nog eens dat elk kunstgras nog anders is ook. Dus je hebt geen 2 verschillende velden in de Eredivisie zoals gras en kunstgras. Maar je hebt ondertussen gewoon 6 verschillende ondergronden. Dat is echt belachelijk en kan alleen in Nederland!
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1090
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:56
    Jij bent duidelijk geen jurist😂
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13437
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:06
    Jij duidelijk wel Sherlock Holmes ;)
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1090
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:45
    Inderdaad!😉
    Vind ik leuk
    HanV +4264
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:54
    Een jurist zou de reglementen van de FIFA opvragen en bestuderen en een dikke rekening sturen naar degene die hem geraadpleegd heeft met het advies dat iets geen zaak is voor een jurist als het niet tegen de regels is en de regels het zelfs nadrukkelijk toestaan als het veld in ieder geval elk jaar goedgekeurd is volgens de FIFA-normen. Dat laatste trouwens alleen voor kunstgras, want op normaal gras mag je voetballen als je net voor de wedstrijd de veestapel verwijderd hebt en de bal volgens de scheidsrechter goed rolt op het teststukje.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1090
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:53
    Jij bent wel heel kort door de bocht. Juristen zijn er om regels te interpreteren en waar de regels bagger zijn, deze beargumenteerd in twijfel te trekken ten overstaan van een rechter. Mogelijkerwijs kan het zo zijn dat regelgeving op enig moment enige nuancering vereist, bijvoorbeeld door een veranderde opvatting in de maatschappij. In casu kan ik mij goed voorstellen dat deze optie bestaat voor bepaalde landen waar bijvoorbeeld de weersomstandigheden van dien aard zijn dat kunstgras onvermijdelijk is.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 18:55]
    Vind ik leuk
    plein19 +2026
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:30
    In bepaalde gebieden is het gewoon noodzakelijk. Maar hier wordt erop gespeeld vanwege de kosten.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4331
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:31
    dus ook noodzakelijk.
    Vind ik leuk
    plein19 +2026
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:49
    De grens tussen amateur en betaald voetbal is ernstig aan het vervagen. Als je geen fatsoenlijke velden kan betalen ben je gewoon niet levensvatbaar. En de beslissingsstructuur houdt iedere besluitvorming tegen
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3722
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:11
    Nee hoor, dus niet noodzakelijk. Als je als club niet eens een grasveld kunt aanleggen en onderhouden heb je gewoon helemaal niks te zoeken in betaalde voetbal
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4331
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:13
    als dat bij 1 of 2 clubs zou zijn zou je een punt hebben, maar als dat bij zoveel clubs aan de hand is zou je je zorgen moeten gaan maken, ook als top club.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3722
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:15
    Die clubs kunnen het wel betalen maar hebben liever een 2e rangs linksback. Tot voor kort had iedereen een gewoon geasvekd! Kwestie van prioriteiten stellen
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4331
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:24
    omdat ze een fatsoenlijke linksback niet meer kunnen betalen. want alle talenten worden al op 14 of 15 jarige leeftijd afgeroomd door de top 4 of 5. daar zit het probleem, niet altijd aan de onderkant. en dan ook nog 9 van de 10 x voor een fooi.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 15:25]
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3722
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:33
    Geloof maar dat er geen enkeke club failliet gaat als ze op gewoon gras moeten. Ipv 25 man in de selectie hebben ze er dan 23 of 24. Nogmaals, kwestie van prioriteiten stellen
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4331
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:39
    nee, is gewoon een kwestie van de tv gelden eerlijk verdelen. af en toe grasveld vervangen en mensen die het veld onderhouden, clubs die geen trainingsveld meer hebben en dan op het hoofdveld moeten trainen. is allemaal niet zo zwart/wit als jij denkt. en dan zijn in de winter weer de velden slecht en dan staat de top 3 weer op de achterste poten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 15:41]
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3722
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:16
    Willem II en NAC hebben toch ook gewoon een trainingscomplex en trainen niet in het staduon? Zijn maar gewone clubjes dus moet de rest dat ook kunnen. Dat die in het verleden andere keuzes hebben gemaakt is toch echt hun probleem. Ze hebben al jarenlang financieel geprofiteerd daarvan.
    Tis misschien wel gewoon zwart-wit hoor... clubs moeten gewoon een grasveld en trainingscomplex te kunnen onderhouden. Kan je dat niet dan is er voor die clubs geen toekomst.
    Tv gelden beter verdelen kan.. maar dit voorstel levert ook miljoenen op

    Ps. Het veld in tilburg ligt er in de winter meestal goed bij dus het kan gewoon wel
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 16:17]
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:40
    Volgens mij vloeien er ook genoeg spelers weer terug naar de subtop. Maar die spelers willen gewoin niet op kunstgras spelen. Dus maken jullie sowieso weinig kans. Het is niet voor niets dat Ajax niet meer aan teams met kunstgras willen uitlenen.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4331
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:42
    dan is het maar de vraag hoe je die spelers weer terugkrijgt in de subtop nadat ze mislukt zijn bij ajax.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:33
    Mislukt is een groot woord. Niet iedereen kan het 1e halen. Maar de eredivisie loopt vol met spelers met een ajax verleden.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4331
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:45
    en daar schiet het nederlands voetbal helemaal niks mee op.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16362
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:12
    Met mr. kunstgras, Jan Smit, ex-Heracles, als voorzitter van de Raad van Commissarissen gaat dat ook nog wel even duren denk ik.. ;-)
    Vind ik leuk
    HanV +4264
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:07
    Mossou heeft natuurlijk gelijk met zijn "Meerdere clubs zijn positief over de plannen". Het zou ook wat zijn dat als drie clubs een plannetje maken er helemaal geen clubs positief zouden zijn. Dat kun je helemaal zeggen als de andere 15 in de eredivisie en de 16 club in de eerste divisie er niets van weten. Dan heb je zelfs helemaal geen tegenstanders. ;)
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4331
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:11
    en mede door die club van jou stelt nederland europees niks meer voor
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:11
    Heracles moet het zich toch onder tussen wel kunnen veroorloven om terug te gaan naar natuurgras? Ze spelen ondertussen toch al een jaar of 10 mee op prima niveau in de Eredivisie. Van sommige clubs die steeds degraderen of promoveren snap ik het wel.. maar Heracles!?
    Vind ik leuk
    Polly11 +3824
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:00
    Heracles is juist de enige die zich erg zorgen moet maken dat het kunstgras verdwijnt. Want wie is de hoofdsponsor?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 14:01]
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:05
    Lekker overstappen naar een andere hoofdsponsor.. geen probleem lijkt me toch
    Vind ik leuk
    Polly11 +3824
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:06
    Tsja, wanneer ze voor het oprapen liggen wel. Voor je het weet staat er Energie Direct op je shirt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:23
    Je bent er goed op de hoogte polly..... wat heeft Asito hier mee te maken dan?
    Vind ik leuk
    Polly11 +3824
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:23
    Zij maken het veld schoon. Je hebt een punt, Ten Cate was hoofdsponsor
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:15
    De 1-1 in de openingswedstrijd tegen Heracles zit je nog dwars?
    Vind ik leuk
    frhoi +782
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:17
    kunstgras moet gewoon weg
    Vind ik leuk
    plein19 +2026
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:31
    Dat was Ten Hag. Die mag aan het einde van het seizoen weg
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1900
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:48
    Heb jij straks even pech...
    Vind ik leuk
    plein19 +2026
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:52
    We hebben wel leuke en spannende Europese wedstrijden. En die beslissen de competitie
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1900
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:17
    Jij begrijpt mij opmerking blijkbaar niet... Ten Hag is bezig om geschiedenis te schrijven... speelt nu al aantrekkelijker voetbal dan Bosz, meer verdedigend in balans. Maar wordt door vele papegaaien hier die die softies van VI napraten neergezet als een idioot vanwege zijn accent en mediaoptreden.. beoordeel deze man eens op zijn prestaties op het veld... hoe hij bv een Ziyech en nog vele andere spelers beter laat spelen dan voorgaande jaren.
    Diezelfde mafkezen die Ziyech uitfloten zagen al vanaf dag 1 aan zijn poten, en vooral die zgn analisten die met iedere wind meewaaien veroorzaken veel onrust.
    Ventijn Driessen, Gijpie, Derksen enz enz, wat hebben die gasten allemaal wel niet gezegd over TH en bv Ziyech... televisievulsel noem ik ze. En krijgen nog zwaar betaald ook
    Vind ik leuk
    plein19 +2026
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:34
    Het spel is mooi. Maar met deze selectie had FdB zelfs aantrekkelijk voetbal gespeeld. Ajax gaat onder Ten Hag geen kampioen worden. Deels doordat Ajax overwintert en PSV waarschijnlijk niet. En omdat niet stabiel genoeg is in zijn beleid. Eindeloos in spelen op tegenstanders heeft resultaat gegad. Maar ook vaak niet. Ik heb meer vertrouwen in Van Bommel. DIe ik een verschrikkelijk persoon vind. Maar die volgens mij veel meer potentieel heeft. Ik hoop dat ik het mis heb. Ik Ten Hag het beste. Want dan heb ik meer te genieten.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1900
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:02
    Sorry, maar wederom gelul... Als het goed gaat ligt het altijd aan de spelers, als Ajax verliest is het de coach... ik ken genoeg teams die hele goede voetballers hebben maar shit spelen... Hij heeft het gehele systeem bij Ajax verandert... spelen geen 4 3 3 meer, zetten anders druk dan onder Bosz,, krijgen minder kansen en doelpunten tegen.. spelen sneller diep, wisselen meer van positie, backs die steeds vaker aandeel hebben in een aanval en zelfs scoren, enz. En misschien wel het allerbelangrijkste: heel veel spelers zijn individueel heel erg gestegen in niveau en waarde... en nog knapper van Ten Hag, hij heeft er een team van gemaakt, de spelvreugde straalt van spelers af, men gunt elkaar wat, werkt voor elkaar, en er zit voor het eerst sinds mentaliteit in de ploeg. 18 wedstrijden officieel 1 nederlaag..
    Vind ik leuk
    plein19 +2026
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:13
    De selectie die er nu is heeft mega veel kwaliteit. Dat hebben Frank Marcel en Peter niet gehad.
    Leuk dat je zo tevreden bent. Maar hoeveel competitiewedstrijden van de 25 competitiewedstrijden viel er echt iets te genieten. Misschien een handvol wedstrijden. 5 punten en doelsaldo achter op PSV. Het kampioenschap is de enige prijs die we kunnen winnen. En dat gaat niet Ten Hag gebeuren.
    Een trainer moet zijn spelers steunen. En juist dat doet Ten Hag niet. Iedere keer als er iets misgaat zegt hij dat de instelling niet goed was
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1900
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:07
    Sorry, jij bent blijkbaar geen fan van hem, ieder zijn mening maar in mijn ogen klets je de grote meute maar na... 8 wedstrijden Europees ongeslagen, en stadion zit zowel Europees als in de competitie gewoon weer vol.. zullen al die mensen het dan mis hebben... maar misschien ben je een trol die mijn club niets gunt en papegaait de rest van die onwetenden na.. maar zoals gezegd .. jij mag vinden wat jij wil.. ik ben zeer tevreden over Ten Hag.. een trainer met een hele helder voetbalvisie en logische beslissingen
    Vind ik leuk
    plein19 +2026
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:25
    Ik heb gezegd dat we mooi Europees voetbal kunnen zien. Jij negeert de 5 punten, de manier waarop en het eerste half jaar. Er zijn heel veel mensen ook niet tevreden. Ik geniet enorm van de mooie wedstrijden. Met ik vind de competentie belangrijker
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1900
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:32
    We gaan het zien aan het einde van het jaar wie er gelijk heeft...
    Vind ik leuk
    plein19 +2026
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:47
    Ik hoop van harte jij. En ook al is het mijn keuze niet. Ik gun het Ten Hag ook
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:22
    ik zie die Jan Smit nog lopen met zijn Copa Mundial en zijn nette pak aan
    en maar roepen met zijn paardegebit dat er geen verschil zit tussen echt gras en kunstgras
    Vind ik leuk
    rexxo +800
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:35
    🐴🐴🐴🐴🐴🐴🐴🐴🐴🐴
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8200
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:46
    Ook voor de kijker is het walgelijk, mijn tv stoort ervan!
    Vind ik leuk
    Connycoll +110
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:46
    weer een kneus van de plaatselijke kut club fc calimeros daar in enschede
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:02
    weer een dom boertje uit strondgat Almelo

    ps , ik kom uit Eindhoven en ben voor PSV eikelbijter
    je weet wel , de club waartegen jullie dachten gelijk te spelen , maar die toch nog ff de 3 punten meepakten toen en waar jij nu nog steeds van aan het huilen bent , ofniet knulletje
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 18:07]
    Vind ik leuk
    Connycoll +110
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:07
    heb je weer zo,n azijn zeikerd uit pisvee maar om jan een paardebek tenoemen terwel hij het beter heeft gedaan als voorzitter dan bij twente noem jij hem een paardebek en trouwens Almelo is een stad ik kom uit een stad maar daar hebben die neanderthalers daar in eindhoven nog nooit van gehoord
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:12
    stoer hoor , pisvee
    dadelijk fijn naar school knulletje , en vraag ff aan de juffrouw of ze extra aandacht aan je Nederlands besteed
    zelfs het Nederlands van een uitgeprocedeerde asielzoeker , is nog beter dan dat van jou boertje
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:00
    Misschien heb je een punt maar ik heb enorm bezwaar dat je het uiterlijk van deze man (zo) benoemt. Dat heb toch niet nodig?
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:08
    ja sorrie , maar ik vind het wel zo'n sukkel
    als voorzitter is ie geweldig maar hij verneukt dat alles door vol te blijven houden dat er geen verschil zit tussen kunstgras en echt gras
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:16
    Millwall, dat idee hebben ze inmiddels bij de KNVB wel uit zijn hoofd gepraat. En het is nog steeds geen reden het uiterlijk van iemand zo te benoemen. Niemand heeft enige invloed op hoe hij geboren is, hoe zijn ouders of voorouders eruit zagen enz.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:30
    niet piepen na zoveel jaar..
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:10
    Deze "kutclub" pakte toch maar lekker een puntje op jullie "kutgrasmat" 😂😂💋
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:42
    Divisies opdelen in ED(EchtgrasDivisie) en
    KKD(KunstKatoenDivisie)
    Wordt Heracles ook eens een keer kampioen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:08
    Doet pijn hè, de 2-1 bij ons thuis van vorig jaar en de (voor jullie onverdiende) 1-1 in de JC Arena.. verbitterde reactie
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3722
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:38
    Wij wonnen dit jaar met 5-0 dus bij mij doet niks pijn. Maar ook ik vind dat dat kut kunstgras zo snel mogelijk moet verdwijnem uit t betaalde voetbal. En kom niet met kosten aan want je ku t t gewoon doen met 1 of 2 selectiespelers minder! Jullie hebben jarenlang profijt gehad van èn compititievervalsing door die ondergrond èn voordeel
    ten opzichte vanclubs als willemII en nac , die wel altijd geld hebben over gehad voorbeen normale grasmat
    Vind ik leuk
    Wilkie58 +213
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:00
    Maakt dat uit, zelfs op echt gras kunnen jullie niet van ze winnen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:56
    Nog steeds niet over de teleurstelling van het gelijke spel heen. Wees blij! Want als Gözübüyük even had laten doorspelen dan hadden jullie met lege handen gestaan. De trots van het Oosten (Heracles) had dan terecht gewonnen!
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1500
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:08
    Ja dat er niemand meer wordt geciteerd is heel normaal in de hedendaagse journalistiek.
    Vind ik leuk
    thierryer +1445
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:09
    Je zou bijna zeggen, gebakken lucht verhaal! Als het waar zou zijn, zoud dit voorstel toch bij alle Clubs bekend moeten zijn?
    Vind ik leuk
    plein19 +2026
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:35
    Bij Natafelen met Kees: Valentijn/Telegraaf vertelde gisteren dat zij niet publiceren omdat er nog niets besloten is. Maar dat er 3 groepen verenigingen zijn die alle drie akkoord moeten gaan. De groep van armste verenigingen doet natuurlijk het meest moeilijk. Het AD vond het voorstel al goed genoeg om over een doorbraak te spreken
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:57
    Opzich is het ook een doorbraak te noemen, omdat de topclubs al willen gaan betalen voor die kut clubs zonder geld. Lekker licentie afpakken als je geen natuurgras kan veroorloven en laat andere clubs het met gewoon gras maar proberen in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    plein19 +2026
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:19
    Gewoon eigen televisierechten verkopen als het mogelijk is. Als er paar verenigingen omgevallen zijn opnieuw onderhandelen
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:22
    We leven toch in een democratie..dus 51 tegen 49 en de handel is er doorheen.

    Niets 3 groepen, kliekjes vormen en dat soort onzin en anders moeten Psv en Ajax gewoon de klerdivisie vaarwel zeggen, missen ze gelijk 2/3 van de inkomsten en tv gelden en dan eens kijken wie er na 2 jaar nog bestaan
    Vind ik leuk
    plein19 +2026
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:09
    Weet niet of tv rechten verplicht verbonden zijn met eredivisie. Voor kunstgras verandering is volgens mij 2/3 meerderheid van 34 clubs nodig
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:41
    Ajax en Psv hebben samen 25 procent en de andere 16 mogen 75% verdelen voor zover ik weet
    Vind ik leuk
    plein19 +2026
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:02
    Het gaat obv de laatste 10 jaren. Maar de praktijk is idd 25 % voor ajax en psv
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:59
    Niet meer dan normaal omdat die wedstrijden het best bekeken worden en bv bij een Heracles - Emmen zitten er nog geen 1500 man achter de decoder te gluren
    Vind ik leuk
    plein19 +2026
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:04
    Ja het zijn echt hele lage cijfers.
    Bij een stemming kunnen alleen de eredivisie clubs stemmen waarbij dan 2/3 meerderheid geldt. TV-rechten kunnen eventueel wel per club worden verkocht.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:29
    ja klopt zoals Ajax een deal heeft met Ziggo en waar de voorronde Champions League werd uitgezonden.

    Zit net te kijken..Twente Top Oss (211.000) heeft meer kijkers dan vb Emmen - Fortuna afgelopen weekend (90.000)

    De Nederlander wilt niet betalen voor voetbal achter de decoder zoals in Duitsland en Engeland heel normaal is bij Sky
    Vind ik leuk
    plein19 +2026
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:37
    Twente is een absolute hit voor Fox. Ik heb zelf ook moeite met de decoder. Men verwacht dat we inde toekomst 100 tot 150 per maand gaan betalen voor tv en internet. Ik kan me het eigenlijk niet voorstellen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:10
    Gewoon alle clubs met kunstgras die niet mee willen werken laten degraderen. ED voetbal hoort op gras.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1607
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:16
    Precies. En als je je als BV geen normaal veld kunt veroorloven hoor je niet thuis in het betaald voetbal. Je runt toch ook geen hotel zonder gebouw?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13437
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:30
    Dat is echt een analogie van likmevestje.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3722
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:10
    Gewoon accepteren of anders verplicht naar KKD! Herscles is sowieso de aanstichter van die kunstgras ellende. Im maar niet te spreken goeveel extra punten ze dit heeft opgelevert
    Vind ik leuk
    goreju +49
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:16
    Volgende keer ff tot 10 tellen en dan rustig typen. Leest wat relaxter.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3722
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:12
    Haha, staat idd vol foutjes. Sorry
    Vind ik leuk
    El Cazador +6063
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:11
    Toussaint lag tijdens de meetings te pitten en probeert zich er nu onder uit te lullen!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:11
    Nee, en omdat je nog niets weet moet je dat ook gewoon zeggen. Ik weet niets, kom na november maar terug. Niet zeggen dat je niets weet en de indruk wekken dat je achtergesteld wordt qua informatie!
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1607
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:15
    Een opzet zonder kunstgras zie ik zeker zitten. Maar verdere hervormingen binnen de eredivisie zijn wat mij betreft niet nodig. A.u.b. niet die Belgische kant op.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2617
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:35
    Waarom niet? Is toch veel leuker?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13437
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:38
    Zelfs veel belgen hebben een hekel aan hun systeem, dus of het "veel leuker" is valt te bezien.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1607
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:07
    Ik vind van niet. Belachelijk om halverwege de punten te halveren en "opnieuw" te beginnen. De beste over een heel seizoen kan dus maar zomaar even geen kampioen worden. Ik vind dat drie keer niks. Beetje kunstmatig de spanning erin houden is het. Meer niet. Heeft niks met fair play te maken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 14:08]
    Vind ik leuk
    popiejopie +2617
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:46
    Toevallig of niet; sinds die nieuwe competitieopzet is het allemaal een stuk rooskleuriger geworden met de Belgische competitie.

    Het heeft ze geen windeieren gelegd in elk geval.
    Vind ik leuk
    HanV +4264
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:57
    In Nederland is een belastingregel die het voor voetballers/club minder aantrekkelijk maakt om buitenlanders aan te trekken. (Van toepassing voor alle werknemers, raakt voornamelijk de grote clubs). Ook heeft de KNVB een regel dat niet EU-spelers meer dan een bepaald bedrag moeten verdienen dat dan het gemiddelde is in de eredivisie. Dat is geen probleem voor de grote clubs, maar wel voor de kleine.
    België staat overigens al 6 jaar 9e-11e op de UEFA-lijst, dus dat rooskleurig blijkt in ieder geval niet uit een spectaculaire stijging daar.
    De gemiddelde toeschouwersaantallen waren vorig jaar 11.502, hoogste per club 26183. Dat schommelt een beetje maar is hetzelfde als voor de aanpassingen, het trekt niet meer publiek, in het stadion tenminste. Verder speelt er nauwelijks een Belgische international in België en zijn ze er ook niet opgeleid. Bij WK alleen de wisselspeler Dendoncker toch en toernooi ervoor alleen Meunier? Geen idee, zijn er spectaculaire transfers geweest uit België, door het spelen onder hogere weerstand? Samuel Kalu?
    Vind ik leuk
    popiejopie +2617
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:20
    In België zijn er ook gewoon regels voor spelers buiten de EU die het minder aantrekkelijk maken.

    Toeschouwers maakt geen drol uit en maakt het eigenlijk alleen maar triester om te zien dat we in Nederland met veel vollere stadion toch veel minder presteren.

    En wat maakt het uit of er een Belgisch international speelt, we hebben het over de competitie en die is qua aanzien en punten gestegen wat best opvallend en knap is wanneer je dit vergelijkt met de Nederlandse competitie waar vooral Ajax en mindere mate PSV vele malen kapitaalkrachtiger zijn dan de top in België.

    Daarbij stond België 2004-2006 op een nette 9e plaats onder Nederland welke op een 7e plek stond. Hierna kwam de opmars van een aantal competities waar NL en vooral BE verder afzakte.

    Vanaf 09/10 is de nieuwe competitieopzet er gekomen toen België afgezakt was naar een 14e plek, op dit moment stond NL nog op een nette 8e plek.

    Nu bijna 9 jaar na de hervorming is Nederland afgezakt met als dieptepunt een 14e plek (gelukkig is de weg naar boven weer ingezet door een sterk Ajax en ook PSV heeft in de CL wat punten weten te pakken, 11e plek momenteel) en België staat knap 9e en haalt bovendien een stabiel aantal punten, zonder te veel afhankelijk te zijn van alleen Anderlecht of Club Brugge.

    Toeval of niet: België heeft de afdaling weten te stoppen en zelfs de weg naar boven gevonden, Waar Nederland elk jaar maar weer moet hopen op Ajax of PSV.
    Vind ik leuk
    HanV +4264
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:29
    Bij VI hebben ze verhalen over hoe Nederland de neergang kan stoppen en dan hebben de geïnterviewde clubmensen het weleens over België en dan noemen ze andere regelgeving als een van de oorzaken dat het internationaal beter gaat met België. Het idee dat het een geldkwestie is lijkt mij onzin, omdat je vanzelf niet kijkt naar de top6 of 7 maar iets lager. Ik vertrouw meer op de trainingsintensiteit, eigenlijk alleen omdat de spelers die naar het buitenland gaan, dat allemaal noemen. Ik denk dat dat en de inzet en voor mijn part de focus of de noodzaak belangrijker is dan het geld (waar het aantal bezoekers maar een klein stukje van is), kunstgras of de competitie-opzet. En natuurlijk dat het seizoen Europees al vaak begint voor de selectie rond is.
    Verder is het zaak voor de topclubs dat zij de punten pakken, zij hebben er voordeel van en zij moeten het ook doen, want daarom zijn het de topclubs. Voor clubs als AZ, Vitesse of Utrecht betekent het een voorronde meer of minder in de EL.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:16
    Geen natuurgras geen betaald voetbal, als je als club geen geld hebt voor een grasmat heb je niks te zoeken in betaald voetbal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:21
    Iedereen roept hier maar dat clubs die niet genoeg geld hebben maar moeten ophoepelen. Wat is eigenlijk de bedoeling van de Eredivisie dan? Dat alleen de sterkste overblijven? En dan tig keer tegen elkaar spelen in een handvol stadions?
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:32
    Als jij financieel het niet kunt opbrengen om een gras mat te hebben,, heb je niks in het betaald voetbal te zoeken. Iedere club die een gezondbeleid kan voeren kan betaald voetbal spelen en ja daarin blijven dus de sterke teams over zowel financieel en sportief.

    Dat jij als club moet bezuinigen voor bv 250.000 euro op een veld doe je iets niet goed.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:21
    Ga ze het maar even uitleggen dan. Wat ze niet goed doen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:07
    Misschien heb je gelijk, maar doe er dan ook de cijfers bij. Wat kost een gewoon grasveld ten opzichte van een namaakveld en over welke periode moet je die vergelijking dan maken? Een periode van tien jaar, inclusief onderhoud, lijkt me wel relevant. Als tegenstander van kunststoffen bodems zou ik zeggen: de winst zit hem voornamelijk in de uiteindelijke kwaliteit van het voetbal.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 14:08]
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:21
    Weet niet de details van kosten maar bij logica kom in op de volgende dingen die besparend werken bij zulke clubs:

    Groeilampen (elec)
    Besproeien
    Minder personeel nodig onderhoud
    Geen geld voor huur veld trainen in stadion.
    Bemesting
    Maaien
    Veldverwarming.

    Als je als club op die dingen moet gaan besparen gaat er of te veel richting andere zaken die minder belang hebben op spel denk aan kantoor, of je haalt niet genoeg financiele middelen binnen om essentiele delen te bekostigen.

    Voor amateur clubs is het ideal gezien weinig onderhoud, hele jaar door goede ondergrond geen (modder,knollenvelden) waar het gehele jaar gewoon 20 teams kunnen trainen. Waar veel club wel nog hele goede grasvelden hebben voor wedstrijden ookal worden daar per weekend 4 of meer wedstrijden op gespeeld worden. Dan vind ik het raar dat je als betaald voetbal club aangeeft geen geld te hebben of niet in staat zijn om een goede grasmat te onderhouden waar 1x per 2 weken op gespeeld worden. Die beredenering gaat er bij niet in en daarom zeg ik dat als je het niet kunt/wilt moet je maar naar de amateurtak gaan.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:48
    Ik vind juist dat je in dit verhaal je winst had kunnen halen door wat onderzoek te doen.
    Een nieuw en goed grasveld kost 750.000 euro, inclusief het leggen indien er een vrachtauto toegang heeft tot op het veld.
    Wat kost een plastic veld? Ik schat tussen een en anderhalve ton, exclusief het leggen van ondergrond en bodem.
    Bij gras zal het sproeien op groei en herstel liggen, bij plastic op bespeelbaarheid.
    Onderhoud van gras kan met een enkele groundsman, of twee, aangevuld met vrijwilligers. Bij plastic is periodiek onderhoud en noodonderhoud zo nu en dan steeds net zo veel als een nieuw veld, maar dan eens in de drie à vier jaar.
    Indien gras wordt gelegd kunnen sponsorinkomsten wat makkelijker worden voor het onderhoud dan voor plastic, men gelooft gewoon niet dat plastic in onderhoud zo duur moet zijn.
    Welnu, zo doorredenerend zou je die tien procent van de tv-inkomsten van de grote drie clubs als goed begin kunnen beschouwen, maar dat geldt voor de eerste twee jaar waar de startinvestering bij in zit. Daarna gaat echt de winst naar anders besteedbare doelen voor de overige clubs, voor spelers bijvoorbeeld. Clubs zonder plastic zullen direct kunnen profiteren van dit laatste en daar zit de werkelijke winst, die zit dan in het betere spelersmateriaal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:31
    Eerste argument om voor Kunstgras te kiezen is juist onderhoud kosten geweest, dus als daar geen groot verschil in zit zijn die clubs nog dommer met hun geld omgegaan dat al gedacht.

    Kunstgras groot onderhoud zit hoogwaarschijnlijk in bij de prijs van aanschaft of maandelijkse prijs die aanzienlijk lager zal zijn dan 2 personen in full time dienst.

    Die 10% inkomsten worden gegenereerd door de clubs en worden gedaan dankzij hun prestaties. Nu krijgen die clubs een beloning terwijl zij een reden zijn voor de achteruitgang van de competitie.

    Als jij als club zelf niet de inkomsten kunt krijgen om te groeien of betere spelers te halen waarom moeten andere clubs daar dan aan bij gaan dragen.

    Maar het mogelijk maken van het halen van betere spelers werd ook aangedragen als een van de redenen om voor kunstgras te kiezen, die clubs zullen dus schuiven met gevonden geld.

    Als KNVB moet men gewoon zeggen per dit seizoen is kunstgras niet meer geldig (zeg als voorbeeld 21/22) geeft club 2/3 jaar tijd hun financien op orde te krijgen voor echt gras en onderhoud en dit op eigen kracht. Kunnen ze dit niet hebben ze niet de achterban/draagvlak die nodig is als prof club.

    Vind ik leuk
    HanV +4264
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:00
    Heeft jouw club maar een team? Een beetje club heeft er een stuk of 14 inclusief de jeugd.
    Vind ik leuk
    RWMD +144
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:17
    Ik ben met veel eens over de nieuwe opzet. Alleen dat van 18 naar 16 clubs levert niks op. Het geeft alleen de zwakte van ons land aan...
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13437
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:21
    Dat is exact mijn probleem met die nieuwe opzet, 16 clubs is niemand bij gebaat en die kampioensplayoffs zijn alleen leuk voor de topclubs.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 13:22]
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:22
    Je krijgt dan wel een sterkere KKD en een minder zwakke ED.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 13:22]
    Vind ik leuk
    RWMD +144
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:27
    Dan kan je net zo goed van 18 naar 3 clubs gaan. Wat een europese top competitie heb je dan zeg...
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:36
    Waarom naar 3 dan?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13437
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:39
    Omdat je dan echt een wereldcompetitie hebt met enkel 3 "topclubs"
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:06
    Er zijn momenteel maar 2 clubs in Nederland die boven de rest uit steken en dan komt er een subtop van 8 ploegen gevolgd door 8 ploegen die niet kunnen aanhaken bij de subtop.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13437
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:16
    Dan doen we de eredivisie voortaan met 2 clubs, kwaliteit gegarandeerd!
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:24
    Ja dat is beter inderdaad.
    Vind ik leuk
    HanV +4264
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:08
    Drie is beter dan is er altijd een team vrij en kun je de arme spelers ontzien bij al die topwedstrijden. Bovendien kun je dan voorkomen dat het een gesloten systeem is door AZ en Feyenoord elk seizoen om en om te laten promoveren/degraderen. Een gesloten systeem zie je nergens, daarom hebben we nu ook heuse voetbalpiramide. Dit is niet nieuw, de UEFA heeft het ook bedacht en noemt het de Nations League. Drie teams en een degradeert.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +364
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:28
    Waarom dan?
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:35
    Als je de zwakkere teams beperkt, wordt de competitie sterker.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +364
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:47
    Dus er kan nooit meer iemand promoveren? Je krijgt toch hoe dan ook kkd teams in de ed?
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:02
    Ja natuurlijk wel, dit wisselen gewoon van plaats toch. Degraderen ook gewoon teams. Omdat de subtop al van veel minder niveau is dan Ajax en PSV is het gunstig om de staart dan in te korten.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +364
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:29
    Als dat nou elk jaar dezelfden waren die promoveerde en degradeerden, maar dat is zeker niet het geval.
    Vind ik leuk
    RWMD +144
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:10
    het is dan eerder het verbergen van een zwakke competitie in plaats van dat je het sterker maakt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:04
    Op het moment dat er minder plaatsen beschikbaar zijn moeten er meer clubs vechten voor minder plaatsen. Dus moet je sterker worden. En dat zal dan ook doorvloeien naar boven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:37
    Neem aan dat als het kunstgras word afgeschaft dit pas voor volgends seizoen zal zijn?! Anders zou het nog meer competitie vervalsing zijn;)
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8888
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:39
    Gaan we de Schotse competitie achterna. Een keer of 6 tegen elkaar spelen omdat de "mindere" clubs zich het financieel niet kunnen veroorloven om echt gras neer te leggen.

    Dat word nog een uitdaging.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4446
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:44
    In plaats van zo wereldvreemde reactie zouden ze in Almelo beter eens constructief zijn en nadenken over een wereld zonder kunstgras. Anders moeten de topclubs wellicht overwegen om te zeggen; natuur gras of je wordt uit de Eredivisie geschopt. Ajax, PSV zen Feyenoord kunnen prima zonder Heracles maar Heracles kan niet zonder Ajax, PSV en Feyenoord
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1090
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:55
    Hahaha je was me voor zag ik!
    Vind ik leuk
    Schaar +1491
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:36
    Wereldvreemde reactie is het niet want er is uberhaupt niets waarop ze kunnen reageren. Je laat je onderbuik gevoelens spreken zoals zoveel mensen hier op dit topic.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4446
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:08
    De discussie over hervorming van de Eredivisie en afschaffing van kunstgras is er al langer. Welicht dat Heracles niet in kennis is gesteld van een concreet voorstel maar net doen alsof er totaal geen discussie is dat is imo wereldvreemd
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 15:08]
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:03
    haha wij kunnen niet zonder psv feyenoord en ajax en waarom dan wel niet?
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4446
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:10
    Ik zou zeggen, laten we het proberen. Kijken of sponsors, toeschouwers, de tv kijker meer geintresseerd is in een competitie met Ajax, PSV, Feyenoord op gras of Heracles, PEC en andere kunstgras clubs. Ik denk het eerste, maar laten we dit vooral proberen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 15:10]
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1090
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:54
    Als je het kunstgras gewoon verbiedt, kunnen de clubs met kunstgras twee dingen doen:
    1. Vervangen dat plastic
    2. Opflikkeren

    Kiezen ze voor het tweede. Dan heb je ook meteen een kleinere competitie. Het kostenargument kan de prullenbak in want dan pas je je spelersbudget maar aan.
    Vind ik leuk
    Janste +103
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:56
    De grote clubs willen en kleindere eredivisie, maar wel hun beloftes in de kkd houden, hoeveel teams moeten er in de kkd zijn dan? Pas als die jong teams weg zijn, kan er gesproken worden over een kleinere eredivisie. Wat betreft kunstgras ben ik het wel met ze eens
    Vind ik leuk
    Dani82 +1649
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:04
    Dit komt uit de koker van de clubs met echte gras velden rob toussaint! Wie zou dat plastic bij heracles verzonnen hebben?
    Vind ik leuk
    goreju +49
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:14
    Volgens Dagblad de Limburger weten ze bij VVV ook van niks. Althans, directeur Bogers zegt hierover niks gehoord te hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:17
    Nouwske - AFCA deze kutclub pakte toch maar lekker een puntje op jullie "kutgrasmat" 😂😂💋
    Vind ik leuk
    Zekur +269
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:31
    Voetbal speel je op een heerlijk besproeide lekker ruikende, echte GRASmat. NIET op gerecyclede waterflesjes!!
    Vind ik leuk
    Alisteas +411
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:43
    kut corrupte thuisploeg verpest elk keer voor eredivisie! Vreselijk dat gestuiter na veelvuldig gebruik van het kunstgras. Laat deze zielloos club maar snel degraderen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:04
    heracles een zielloze club?
    Vind ik leuk
    Alisteas +411
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:13
    Ja het is erg zielloos! Ik heb het gesproken en daar moet je het ermee doen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:15
    wat is er zielloos aan heracles want je opmerking slaat totaal nergens op namelijk.
    Vind ik leuk
    Alisteas +411
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:19
    Een club met te veel visie voor kunstgras en alleen kan onderscheiden op kunstgras wat competitievervalsing is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:22
    huil huil jong elftallen in de kkd dat is ook competitievervalsing etc..
    Vind ik leuk
    Alisteas +411
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:31
    Nee is te danken aan wanbeleid van Haarlem, Veendam en Agovv dat aangevuld moet worden met jong elftallen. Daartegen zet Heracles zich zelf voor de lul toen ze Europees tegen Portugezen niet kon opbrengen op echte gras waar overal wordt gespeeld. Het weer in Duitsland en Engeland is nog slechter dan Nederland maar voetballen gewoon op het echte gras.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:34
    dit wat je nu zegt slaat echt nergens op!! blij lekker de menigte nableren na zoveel jaar dat het kunstgras er ligt..
    Vind ik leuk
    Alisteas +411
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:40
    zeker Heracles- supporter! Niet zo gek dat je zo reageert ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:40
    ik reageer op de domme uitlatingen cq opmerkingen die je plaatst ach wij zijn teminste nog steeds ongeslagen in Europa..
    Vind ik leuk
    Wilkie58 +213
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:02
    Niet met je cluppie van ze kunnen winnen op echt gras???
    Vind ik leuk
    Alisteas +411
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:21
    Is ook niet mijn cluppie, kijk goed naar logo
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1726
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:10
    Heracles wil natuurlijk graag op kunst blijven spelen, want ze weten dat er veel clubs moeite mee hebben. En is de kans dat ze thuis veel punten halen groter.
    Vind ik leuk
    Napier +42
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:15
    Doordat in het huidige systeem de top drie onevenredig veel geld uit de Nederlandse tv pot krijgen, zijn de clubs uit het rechter rijtje wel genoodzaakt op kunstgras te spelen! Ze beseffen niet, dat ze deze clubs als tegenstander nodig hebben om in competitieverband te spelen. Een beetje ( veel ) meer solidariteit van de top drie is op zijn plaats
    Vind ik leuk
    frankn27 +5557
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:21
    Yup deze club is deze ongein begonnen en ze hebben er onopgemerkt zichzelf een stabiele middenmoter mee kunnen maken terwijl clubs die net promoveren vervolgens weer degraderen... zij konden met kunstgras onderscheid maken.... ik vind dat vals spelen... anderen zullen zeggen dat het volgens de regels mocht.... maar goed KNVB bedenkt wel vaker dingen die nergens op slaan als je puur naar de kwaliteit van het Nederlands voetbal kijkt, play offs bijvoorbeeld zullen voor kijkcijfers en de centen en spanning wel goed zijn. Maar voor puur kwaliteit slaan die ook nergens op. Je sterkste ploegen gaan niet Europa in, en de sterkste ploegen spelen niet in de Eredivisie door playoffs.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:59
    Frank, je vergeet dat de net gepromoveerde clubs ook vaak op plastic spelen. Die hebben dan ook dat voordeel dat Heracles nu heeft en zouden door dit verschil, in jouw redenatie, makkelijker in de ED kunnen blijven. Sparta met zijn plastic gordijnenveld degradeerde. Het moet toch ook met iets anders te maken hebben, want Sparta kocht zich door het ruimer budget, want geen grasonderhoud, toch niet de kwaliteit spelers waarmee Dick Advocaat degradatie had kunnen voorkomen. Daarbuiten wordt ook nooit gesproken over de mentaliteit van ploegen. Clubs laten nogal wat liggen als je kijkt naar de inzet van spelers, FC Utrecht incluis. Op dat gebied kan je wel zoveel winst halen dat dit echt enkele tot wat meer plaatsen op de ranglijst kan schelen.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5557
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:37
    In de tijd dat Heracles promoveerde waren zij de enige...... en hebben daar dus hun verschil mee kunnen maken....
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:00
    Precies, dat verschil maken ze nu. Toch doen ze het ook uitstekend in uitwedstrijden op echt natuurgras.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5557
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:21
    dat is niet waar wat je zegt... ze wonnen laatst uit bij Heerenveen maar hadden daarvoor 16 maand!! niet gewonnen op natuurgras
    Vind ik leuk
    frankn27 +5557
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:22
    Heracles won laatst bij Heerenveen uit, maar had daarvoor 16 maand niet op natuurgras gewonnen... is toch bizar?
    Misschien zouden ze als ze natuurgras hebben gehad wel elk jaar gedegradeerd zijn.... moet toch niet mogelijk zijn?
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:26
    Ik heb het niet precies nagegaan, het aantal maanden niet gewonnen wedstrijden op natuurgras. Het lijkt me sterk dat het zo lang heeft geduurd, maar omdat jij het zegt moet ik dat geloven. Toch is het andersom natuurlijk ook zo, natuurclubs (om ze zo maar te noemen) hebben het omgeleerd evenredig lastig om op plastic te voetballen, laat staan te winnen. Omdat het gewoon op gras hoort, misschien wat conservatief van me, zou ik graag gelijkwaardigheid zien. Het gedrag op plastic is vaak zo onnatuurlijk en geremd, maakt dat ik altijd voetbal op gras zal prefereren en dat verdedig ik graag.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5557
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:23
    toets maar gewoon eens in op google: heracles wint al 16 maand niet op natuurgras... dan zie je het artikel :)
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:38
    Je hebt gelijk, toch moeten we van de versnipperde douchegordijnenspuldingetjegeval af. Dat is nl. geen gras.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:42
    Echt grasveld kost nog geen kwart speler...
    Vind ik leuk
    Gizmo +3853
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:02
    Ik heb wel een tip voor die directeur van Heracles.

    Aangezien de selectie in het stadion traint, lijkt het me niet meer dan normaal dat bij de vervanging van het kunstgras, ze er ook een hypermodern trainingscomplex bijkrijgen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:30
    Ja, die kant zal het wel op moeten gaan en daar heb je, naast alle clubs, ook de KNVB en misschien de overheid voor nodig. Nu zullen grasclubs wel moord en brand schreeuwen omdat ze beide zelf hebben moeten betalen, maar ergens moet toch een keer met normalisatie worden begonnen. Er is eigenlijk geen middenweg lijkt me, anders dan financieel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:03
    Toch leuk al die meningen over het kunstgras.
    Altijd dat gejank dat Heracles door het kunstgras in de eredivisie is gebleven... lachwekkend.

    Heracles eindigt qua uit resultaten altijd rond plek 8/9 in de eredivisie.

    Ook alle zware blessures de laatste jaren; Hardeveld, Propper, Duarte.. stuk voor stuk veroorzaakt op natuurgras ( wat te denken van Stengs vorig jaar en Matavz vorige week, hoor je niemand over ).

    Ik zou het geweldig vinden als onze traditieclub weer een prachtige ECHTE grasmat krijgt. Maar de reden dat het met het Nederlands voetbal slecht gesteld is heeft maar een paar oorzaken:

    *De (jeugd)spelers hebben tegenwoordig liever een mooie foto op Instagram dan 3 punten.
    *De meeste scheidsrechters fluiten bij ieder fysiek contact de wedstrijd dood
    *Zoals onze trainer vandaag al aangaf is het aantoonbaar dat bijvoorbeeld in Duitsland het dubbele aantal meters wordt afgelegd. Kwestie van instelling en de absolute wil om te winnen.

    Laten we daar eens mee beginnen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:13
    sjakie zeikerd swart hoopt dat de clubs die punten van ajax pakken/gepakt hebben degraderen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:41
    Wie is die trainer die dat vandaag al aangaf? Die man wil ik kennen, in ieder geval zijn naam weten. Dat is iemand die het begrijpt, wellicht al bezig is om de mentaliteit van spelers te veranderen. Zo’n trainer, een man naar mijn hart.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:00
    Frank Wormuth is met zijn Heracles Almelo vooralsnog de grootste verrassing dit seizoen. Onder leiding van de Duitse trainer is de club terug te vinden op de vierde plaats op de ranglijst. In een interview met De Telegraaf doet Wormuth een boekje open over zijn werkwijze en vertelt hij hoe de Duitse bondscoach Joachim Löw grote invloed heeft gehad op zijn trainerscarrière.

    De coach van de Heraclieden wil de trainingen op het Duitse niveau krijgen. “Stap voor stap worden onze conditie en fitheid beter. We kunnen 121 kilometer lopen als team, maar we moeten nog vooruitgang boeken wat betreft het aantal meters op snelheid. Om een voorbeeld te geven: bij een wedstrijd in de Bundesliga tussen Eintracht Frankfurt en Freiburg werden 245 sprints met een totaal van 25 kilometer afgelegd. Wij hadden er tegen Willem II 66 en 88 tegen AZ. Dat is een enorm verschil. Maar je hebt tijd nodig om op dat niveau te komen. Als we daarin te snel gaan, krijgen we blessures.”
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:55
    Deze Frank Wormuth heeft het dus heel goed begrepen. Het zijn de meters waarin je de tegenstanders het nakijken geeft. De sprints van het team, niet van de enkeling, maken het verschil. Als alleen die ene speler sprint kan hij de bal niet aan anderen kwijt, dus weet de tegenstander dat deze op het doel afgaat om te scoren. Dat maakt het verdedigen alleen maar makkelijker. Bijna elke goal wordt gemaakt uit de combinatie, tenzij het dode spelmomenten betreft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:13
    Ach waarom zou je het ook aan Heracles vertellen, zij zijn de grootste aandeelhouder in dat kutgras in hun stadionnetje. Wat trouwens ook nog lang niet vol was met publiek, zag ik.
    Vind ik leuk
    Lesseh +162
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:37
    Gewoon doorgaan op kunstgras, alle ploegen in de eredivisie training op kunstgras wat een onzin.
    Vind ik leuk
    Aalstars +143
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:23
    Lijkt me wel fair voorstel topclubs.
    M.b.t het nieuwe competitie model lijkt me 16 clubs en Belgische variant geen goede optie. En moet een club die niet bij bovenste 6 eindigt dan nog kans maken op Europees voetbal? Lijkt me voor Nederland ook niet goed.
    Of bij 18 clubs blijven of naar mijn idee nog drastischer aanpakken en terug naar 14 clubs. Na 26 wedstrijden spelen de bovenste 8 om kampioen en Europees (punten meenemen). Totaal komen die op 40 wedstrijden. De onderste 6 spelen tegen degradatie (2 eruit). Totaal komen die op 36 wedstrijden.
    Voordelen: topclubs vaker tegen elkaar (meer weerstand). Sterkere eerste divisie met zelfde opzet (iets met compensatie tv gelden doen).
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 21:02
    Zoek een sponsor die handelt in graszoden in plaats van tapijt. Bij die boeren is de ellende begonnen.
    Vind ik leuk
    repeP +1246
    woensdag 10 oktober 2018 om 01:58
    Dus de FBO heeft niets gecommuniceerd naar haar leden?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Heracles weet niets van 'Eredivisie 2.0': 'Uit welke koker komt dit?'