Heerenveen 'gematigd positief' over uitgelekte plannen: 'Eindelijk beweging'

    Heerenveen 'gematigd positief' over uitgelekte plannen: 'Eindelijk beweging'

    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:44

    SC Heerenveen is 'voorzichtig optimistisch' over de hervormingsplannen van Ajax, PSV en Feyenoord. De traditionele top-drie wil onder een aantal voorwaarden, waaronder het afschaffen van kunstgras en het aanblijven van beloftenteams in de Keuken Kampioen Divisie, een deel van hun Europese tv-inkomsten verdelen over de andere clubs in de Eredivisie. 

    De commercieel directeur van Heerenveen, Luuc Eisenga, is het roerend eens met het afschaffen van kunstgras. "Als je, zoals wij, een 'groundsman' als Henk Schreuder hebt, dan ligt er altijd een goede grasmat", zegt Eisenga in gesprek met de Leeuwarder Courant. "Je kunt de marathon van Rotterdam niet proeflopen op een loopband in de sportschool. Zo is het met gras ook. Wedstrijden moeten dus op echt gras worden gespeeld. Daar moeten we echt weer naartoe."

    Mogelijk wordt het aantal Eredivisie-clubs teruggeschroefd van achttien naar zestien. Over dat plan heeft Eisenga zijn twijfels. "Want verhoog je het aantal potentiële degradanten, dan wordt de competitie aan de onderkant een stuk instabieler. Met als gevolg dat die clubs niet meer investeren in de lange termijn."

    "Je komt niet tot een oplossing, als je je eigen hachje probeert te redden. Nu komt er eindelijk beweging. Wij willen met Heerenveen dan ook graag meedenken, in het belang van het voetbal."

    Poll

    Moet kunstgras afgeschaft worden in de Eredivisie?

    (6862 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:46
    Gevonden geld voor dit soort clubs tuurlijk zijn die blij geld krijgen dat niet verdiend is maar wel binnenkomt.
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +345
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:47
    Krijgen we nu van elke club een bespiegeling over de nieuwe eredivisie?
    Vind ik leuk
    aartstyle +1121
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:51
    net zoals die van Ado, ook eigenbelang voorop. Dit wordt niks, tenzij er gewoon een open stemming komt en een meerderheid genoeg is.

    Het is een beetje zoals het voorbeeld met elk jaar vanaf je 55e (of 60e) een rijexamen moet afleggen. Iedereen weet dat het verstandig is, maar de eerste de beste partij die dit op tafel legt heeft meteen de hele bejaardenberg tegen zich. En dus komt het er niet van. Heel soms is een dictatuur niet slecht......
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 16:53]
    Vind ik leuk
    El Cazador +6093
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:52
    Krijgen we vanaf nu van elke club een reactie ??
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20786
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:54
    Wie is zijn eigen hachje aan het redden?
    Vind ik leuk
    HanV +4280
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:34
    Lijkt mij juist heel verstandig, je eigen hachje redden. De rest is bijzaak.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20786
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:38
    Helemaal eens hoor, maar zou wel willen weten wie hij nou bedoeld.
    Vind ik leuk
    Ron777 +78
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:55
    Kunstgrasveld weg maar dan ook uit KKD want als die promoveren met een kunstgrasveld dan moeten voor 1 jaar want als ze weer degraderen gaan ze weer voor een kunstgrasveld
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31517
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:55
    SC Heerenveen is 'voorzichtig optimistisch'
    alsof zij betalen ahahahahahah
    Vind ik leuk
    Heerenv1 +208
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:12
    Als er dus een 3 UEFA competitie bijkomt, zullen clubs als Heerenveen en Utrecht eerder doorstromen naar Europees voetbal en daardoor dus ook mee moeten betalen!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:38
    Heerenveen gaat geen Europees spelen meer-;)
    Vind ik leuk
    HanV +4280
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:08
    Nee, zo zit het niet. Tenminste als vdSar het goed begrepen heeft, die heeft gezegd dat je in de CL-voorronden het vangnet van de EL hebt en dat het derde toernooi bedoeld is als nieuw vangnet voor de clubs die er uitgaan de voorronden van de EL. Klinkt best logisch met de toen al genoemde naam de Losers-cup. Dit jaar zouden AZ, Vitesse en Feyenoord dus nog Europees spelen. Best kansrijk, er doen geen Duitse, Spaanse of Franse clubs mee en van de toplanden alleen Burnley, Atalanta en FC Ufa. De sterkste ploegen zouden FC Basel, Sparta Praag en Braga zijn. Dolle pret, dat wil iedereen zien.
    Vind ik leuk
    tollie +869
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:19
    Denk dat je het niet goed leest of verkeerd interpreteert
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 23:09
    Hahahaha alsof feyenoord betaald hahaha
    Vind ik leuk
    Aalstars +143
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:17
    Lijkt me wel fair voorstel topclubs.
    M.b.t het nieuwe competitie model lijkt me 16 clubs en Belgische variant geen goede optie. En moet een club die niet bij bovenste 6 eindigt dan nog kans maken op Europees voetbal? Lijkt me voor Nederland ook niet goed.
    Of bij 18 clubs blijven of naar mijn idee nog drastischer aanpakken en terug naar 14 clubs. Na 26 wedstrijden spelen de bovenste 8 om kampioen en Europees (punten meenemen). Totaal komen die op 40 wedstrijden. De onderste 6 spelen tegen degradatie (2 eruit). Totaal komen die op 36 wedstrijden.
    Voordelen: topclubs vaker tegen elkaar (meer weerstand). Sterkere eerste divisie met zelfde opzet (iets met compensatie tv gelden doen).
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:27
    maak dan gelijk een competitie van 8 teams. ben je mooi na 14 wedstrijden klaar.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4460
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:21
    Toch bijzonder dat zoals in deze poll 95% van de mensen kunstgras af willen schaffen. Toch lukt her vooralsnog niet.
    Vind ik leuk
    Ton Pol1 +60
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:58
    Mensen laten zich teveel beïnvloeden.
    Trouwens voorstel ligt niet eens bij de clubs. Die hrbbrm nog niets gehoord.Is hoax van mossou de kunstgrashater.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4460
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:09
    Of mensen zijn in grote meerderheid klaar met kunstgras
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Heerenveen 'gematigd positief' over uitgelekte plannen: 'Eindelijk beweging'