Koeman toeschouwer bij Ajax-duel: 'Had ik niet verwacht, heel teleurstellend'

Koeman toeschouwer bij Ajax-duel: 'Had ik niet verwacht, heel teleurstellend'

Gepubliceerd: dinsdag 9 oktober 2018 om 17:50di 09-10-2018 om 17:50

Ronald Koeman vindt het teleurstellend om te zien dat de niveauverschillen in de Eredivisie steeds groter worden. Zondagmiddag zag de bondscoach in de Johan Cruijff Arena hoe AZ compleet van de mat werd gespeeld door Ajax: 5-0. 

"Ajax is beter geworden dan vorig seizoen en AZ is minder geworden dan vorig seizoen, maar zo'n groot verschil had ik niet verwacht", zei Koeman dinsdag, tijdens een persconferentie in Zeist.

"We hebben het over een club die net achter de grote drie moet zitten en daarmee is het verschil al heel groot. Dat is heel teleurstellend."

De selectie van het Nederlands elftal bevat vijf PSV'ers en vier Ajacieden. Het niveau stijgt bij beide clubs, merkt Koeman. "'Het is prettig voor een bondscoach om jongens van Ajax en PSV, die op Champions League-niveau getest worden, ook te testen in dit soort wedstrijden en te kijken of ze klaar zijn voor het Nederlands elftal. Ik ben heel benieuwd."

Plaats een reactie

dinsdag 9 oktober 2018 om 17:45

Offtopic.

Voor alle fans, dit vanavond op RTL 7 om 20.30 tussen de reclame,s door, de topper van een film The Good, the Bad and the Ugl
Dus i.v.m. met geen voetbal vanavond op tv raad ik de geinteresseerden aan om deze film te bekijken.
Vind ik leuk
Reinier86 +1483
dinsdag 9 oktober 2018 om 17:47
Dit boeit heeeeelemaal niemand.
Vind ik leuk
Dee79 +2577
dinsdag 9 oktober 2018 om 17:51
Klopt en zo goed is die film ook weer niet.
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:04
Er is nu voetbal op. Dames Denemarken komen op 1-0 door een pingel.

Om 22 uur the walking dead
Vind ik leuk
Zultkop +6369
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:11
Nieuwe seizoen e1?
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:34
Yup en yup @ zultkop
Vind ik leuk
Zultkop +6369
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:39
Super!
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:27
Das waarschijnlijk weer zo'n bullshit episode, terugblik op vorig seizoen. Twd begint volgende week pas.
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:41
Die kans is aanwezig ja. Maar ik ga wel loeren...

Alleen die tv in 🏨 heb geen Fox. Dan maar de laptop aan
Vind ik leuk
Zultkop +6369
dinsdag 9 oktober 2018 om 19:07
Laptop op tv aansluiten? Hebbie het toch nog op tv....
Vind ik leuk
rexxo +6743
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:32
Wil Miedema nog steeds meer geld hebben?
Geloof dat het erg stil is buiten op straat omdat iedereen naar deze wedstrijd kijkt
Of toch niet?
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:35
Geen idee volgens mij niet geheel fit.
Vind ik leuk
Shelbourne +5859
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:07
Ik kijk liever de Rijdende Rechter
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:22
Ajax the good, Feyenoord the bad en PSV the ugly.
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:36
Lelijk Winnen is altijd beter dan goed verliezen.😉
[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 18:36]
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 19:12
Ach een beetje humor moet kunnen, dus bij deze vind ik hem geniaal gevonden.
Vind ik leuk
The Iceman +14672
dinsdag 9 oktober 2018 om 17:47
De laatste 5 uitslagen van Ajax-AZ:
17/18: 3-0
16/17: 4-1
15/16: 4-1
14/15: 0-1
13/14: 4-0

Zo gek is 5-0 toch ook weer niet?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 17:47]
Vind ik leuk
2cents +59186
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:03
Het wordt allemaal nogal overdreven. Ajax was top, AZ was matig. Dan krijg je dus dit. De weken ervoor tegen PSV en Fortuna was Ajax nog matig. PSV strafte dat genadeloos af, Fortuna vergat met scherp te schieten.
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:14
yep , en zo kan het straks andersom ook zijn
als PSV tegen Ajax een slechte dag heeft en Ajax is in vorm kan het ook gewoon maar 3-0 of 4-0 worden
ik denk dat Ajax en PSV elkaar niet veel ontlopen
Ajax heeft de betere voetballers , PSV is misschien meer een team met vechtlust
Vind ik leuk
Meneer Smith +3315
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:20
Ik kan het niet echt uit
uitleggen maar psv oogt net wat meer een team/eenheid dan Ajax ,al maakt Ajax stappen daarin nu
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:24
ja inderdaad
ik denk ook dat PSV kampioen word
niet omdat we zoveel beter zijn
maar ik denk dat de korte vakantie van sommige Ajacieden na het WK , Ajax op gaat breken
PSV is geloof ik bijna 3 weken later begonnen met de voorbereiding dan Ajax
Vind ik leuk
Meneer Smith +3315
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:24
Zo lang ,ik dacht twee weken
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:32
nee 2,5 week volgens mij , maar spelers als Tadic en de andere internationals op het wk hebben in totaal maar 1 of 2 weken vakantie gehad
en ik ben bang voor Ajax dat ze dat dadelijk toch een keer gaan merken ergens
Vind ik leuk
Meneer Smith +3315
dinsdag 9 oktober 2018 om 19:31
Ik hoop dat dat opgevangen kan worden met de brede selectie !
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 19:32
ik hoop van niet ;-)
Vind ik leuk
Meneer Smith +3315
dinsdag 9 oktober 2018 om 19:33
Dat snap ik wel hoor 😂 je bent PSV er ,ik Ajacied😁👍🏾
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 19:37
het zal er ook een beetje aan liggen wie er dan eventueel geblesseerd raken natuurlijk
Schöne is wel op te vangen , maar Tadic en Ziyech tegelijk word al lastiger
ook heeft Ajax natuurlijk al 4 wedstrijden meer gespeeld als PSV in de voorronde cl , en is het aannemelijk dat Ajax gaat overwinteren en PSV niet
ik ben ook benieuwt hoe dit dadelijk door gaat werken
ik geef de Ajax trolletjes nu wel een goede smoes als Ajax geen kampioen word in Mei ;-)
Vind ik leuk
Meneer Smith +3315
dinsdag 9 oktober 2018 om 20:29
Precies wat je zegt ,bepaalde spelers zijn zeer moeilijk te vervangen bij eventuele blessures , en ja ,je dekt ons bij deze alvast in 😂
Vind ik leuk
Busk +1633
dinsdag 9 oktober 2018 om 20:02
AZ matig?? Dit was het meest waardeloze, lamlendige zooitje wat ik in jaren gezien heb!

Die Semi-Profs die ooit eerste divisie speelden deden nog beter hun best.
Vind ik leuk
GunnerFan +335
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:04
Deze reactie van Koeman is ook de waan van de dag! Ajax had een top dag, en AZ een mindere. Dan lijkt het idd heel erg. Maar dat valt in principe wel mee.
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:05
Jammer dat het niet elk seizoen de uitslag van 14/15 is.
Vind ik leuk
chuckie88 +2488
dinsdag 9 oktober 2018 om 17:49
Achter de top 3? Is Koeman nog een beetje Feyenoorder? Kom op zeg.
En wat is het verdomd jammer dat we Ziyech destijds niet hebben weten te strikken voor onze nationale ploeg
Vind ik leuk
Diesel1977 +1520
dinsdag 9 oktober 2018 om 17:50
Hij zegt zelf dat Ajax beter is dan vorig jaar en AZ minder is. Vorig jaar werd het 3-0;)
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 17:52
Maar goed dat Ronald de topper tussen PSV en Ajax miste, anders was ie behoorlijk geschrokken van het verschil tussen de Nr.1 en 2...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 17:54]
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:05
Jaja, kon ook niet uitblijven deze opmerking. Maar het veschil moet nog gemaakt worden als jullie thuis bij ons komen ballen. Tenminste, jullie gaan een poging doen. Maar voor de rest zit er momenteel niet heel veel verschil.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2247
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:10
Gewoon niet meer op reageren pik. Dit soort zielepietjes willen het liefst een heel seizoen hoerop teren. Ik kijk lekker verder naar de rest van het seizoen. Gedane zaken....


Er zijn er een paar waar je een normale discussie mee kan voeren. En ondanks dat je het soms niet eens bent of wordt blijven die mensen wel respectvol naar elkaar en naar elkaars clubvoorkeur.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 18:11]
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:16
Ja ik weet het, maar ik kan dat niet altijd weetje, en als ik dit dan lees voel ik me geroepen om terug te reageren. Tegen beter weten dat dan wel. Altijd maar die ene wedstrijd, al weken hoor je niks anders van die gasten, ik snap dat je het leuk vindt maar op een gegeven moment wordt het irritant. Als of hun echt de beste club van NL zijn, NOT!
Vind ik leuk
Neuzekneus +2247
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:27
Ik kan het soms ook niet laten hoor. Het is je dus vergeven maat 😁
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:21
hahaha , ik wilde er volgend jaar in December nog over gaan beginnen anders ;-)
maar ja neuzenkneus , ik heb hier ook Ajacieden zien reageren over de wedstrijd Ajax-PSV van bijna een jaar geleden
en ik heb het hier al een paar keer gezegd ; kampioenschap vorig jaar was leuk , maar totaal niet belangrijk meer
overwinning op Ajax was ook leuk , maar alleen maar om de mondjes van de trollen te snoeren , maar je word er geen kampioen mee
als we in Mei 2e staan maakt deze overwinning namelijk geen fuck meer uit
Vind ik leuk
Neuzekneus +2247
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:25
Ja joh, het geldt ook echt voor al die gasten. Leuk dat wij een veel rijkere historie hebben, maar voorlopig hebben we al 4 jaar niks, behalve een EL finale. En daar tegenover, terecht of niet terecht, doet Psv dit jaar niet veel in de CL. En zo zijn er altijd redenen te verzinnen om elkaar af te zeiken. Zo jammer. Mja het zal nooit veranderen, en het is op elk forum zo. Ik distantieer mezelf er zoveel mogelijk van en klep wel mee met de “volwassen” reaguurders hier 😁
[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 18:26]
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:12
Jullie?? Hallo..ben geen PSVer maar wil alleen maar aangeven dat het ook een momentopname kan geweest zijn.
AZ speelde het beste voetbal een aantal weken geleden, Bayern Munchen is 1 van Europas topteam..
Kan nog wel even doorgaan.
Vind ik leuk
chuckie88 +2488
dinsdag 9 oktober 2018 om 19:20
Momentopname sukkeltje, net als vorig jaar beide wedstrijden kansloos verloren werd door de bezoekende ploeg.. maar dat ben je zeker al weer vergeten
Vind ik leuk
Napier +94
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:01
Wacht nu even voordat we gelijk weer gaan oordelen. Het zou mij niet verbazen als Psv en Ajax dadelijk gewoon weer wedstrijden gaan verliezen of gelijk spelen, zeker nadat ze een zware europese wedstrijd hebben gespeeld. Nog niet zo lang geleden speelde Ajax gelijk tegen Heracles en won Psv in de laatste minuut van Fortuna.
Vind ik leuk
Zalkerboy +488
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:35
En PSV won ook in blessuretijd van PEC. Ja en ik weet dat die minuten ook mee tellen. Maar geeft wel aan dat het niet altijd makkelijk gaat voor de top twee.
Vind ik leuk
rexxo +6743
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:21
Hopelijk kunnen al die jongens doorgroeien en dat we maar snel een heel sterk Oranje gaan zien.
Ongeacht in welke club pyjama je slaapt, een groot eindtoernooi zonder Oranje is eigenlijk geen ruk aan. Er is niets mooier dan heel Nederland in de ban van het voetbal.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 18:21]
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:48
Vooral ajax en PSV in mindere mate zijn dit jaar erg sterk. In alle eerlijkheid, dat kan er volgend jaar heel anders uit zien en dan zijn wedstrijden tegen Vitesse, Feyenoord en AZ ook weer lastig.
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:57
Cur
Vind ik leuk
Staaijman74 +1277
dinsdag 9 oktober 2018 om 19:14
Moet je wel een tactiek kiezen die bij je beste spelers hoort. Voor het systeem 5-3-2 vind ik onze backs te matig en door tegen die duitsers met 5 verdedigers te spelen roep je de goden toch op je af. Doordat wij in oranje geen top backs hebben maar wel jongens die verdedigend sterk zijn kan je op t middenveld voor 1 controleur gaan: rosario heeft die kans verdiend. En dan frenkie en wijnaldum ervoor. En natuurlijk gewoon met 3 spitsen. Gas erop tegen die klote duitsers. Net als ajax deed. Zo maak je alleen kans naar mijn mening.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 19:15]
Vind ik leuk
Mo +12320
dinsdag 9 oktober 2018 om 19:17
Voor PSV en Ajax zien de komende jaren er goed uit maar voor de rest van de Eredivisie... Gat wordt ook telkens weer groter zeker nu Ajax en PSV door de CL een grote zak geld zullen ontvangen.
Vind ik leuk
dinsdag 9 oktober 2018 om 19:29
Ik vind dat niet erg, integendeel. Vroeger was dat ook zo. Het zijn Ajax en PSV die beter zijn geworden. Daarachter is het niet veel minder geworden. Zo was het vroeger dus ook. Je weet wel....toen we nog rol v betekenis hadden in Europa. Naar mijn mening waren PSV en Ajax juist het probleem afgelopen 15 a 20 jaar. Die waren juist minder.
Vind ik leuk
DeNeutrale +181
dinsdag 9 oktober 2018 om 19:34
Op de keeper beschouwd: Ajax speelt gelijk tegen Bayern München 1 - 1. PSV wint van Ajax met 3 - 0. Dat betekent dat Bayern tegen PSV 1 - 4 zou eindigen.
Vind ik leuk
Muscles +1420
dinsdag 9 oktober 2018 om 19:42
Ik begrijp Koeman, maar het gaat om de nieuwe lichting zeer talentvolle toppers om te bouwen tot een wereldkampioen en over een jaar of zes kan dat echt. Maak mij trots na drie verloren finales
Vind ik leuk