Koeman toeschouwer bij Ajax-duel: 'Had ik niet verwacht, heel teleurstellend'

    Koeman toeschouwer bij Ajax-duel: 'Had ik niet verwacht, heel teleurstellend'

    Gepubliceerd: dinsdag 9 oktober 2018 om 17:50di 09-10-2018 om 17:50

    Ronald Koeman vindt het teleurstellend om te zien dat de niveauverschillen in de Eredivisie steeds groter worden. Zondagmiddag zag de bondscoach in de Johan Cruijff Arena hoe AZ compleet van de mat werd gespeeld door Ajax: 5-0. 

    "Ajax is beter geworden dan vorig seizoen en AZ is minder geworden dan vorig seizoen, maar zo'n groot verschil had ik niet verwacht", zei Koeman dinsdag, tijdens een persconferentie in Zeist.

    "We hebben het over een club die net achter de grote drie moet zitten en daarmee is het verschil al heel groot. Dat is heel teleurstellend."

    De selectie van het Nederlands elftal bevat vijf PSV'ers en vier Ajacieden. Het niveau stijgt bij beide clubs, merkt Koeman. "'Het is prettig voor een bondscoach om jongens van Ajax en PSV, die op Champions League-niveau getest worden, ook te testen in dit soort wedstrijden en te kijken of ze klaar zijn voor het Nederlands elftal. Ik ben heel benieuwd."

    Plaats een reactie

    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:43
    Nog even en we zijn een b-voetballand.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 17:44]
    Vind ik leuk
    Dee79 +2387
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:51
    Zijn we helaas al, op een goede wedstrijd van Ajax en Psv daargelaten.
    Als je ziet hoe simpel “onze” andere ploegen verliezen en steevast maar blijven hangen in het opbouwen of de hollandse school is tenenkrommend.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:04
    Met alle respect dee79 .... maar in nagenoeg elke Europees land zijn er maar één of twee ploegen die regeren en de rest bungelt er een beetje bij....
    Vind ik leuk
    Galacticos +1872
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:51
    Wakeup calll.. dat zijn we al een paaar jaaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:08
    Als het Nederlandsvrouwen elftal maar wint vanavond. Tjonge wat is die Lieke Martens toch een lekker wijfie zeg!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 18:09]
    Vind ik leuk
    Groen +1594
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:55
    Tsja ik weet dat smaken verschillen. Maar om nou zo enthousiast te worden van een vrouw zonder bovenlip?
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:04
    Als ze paar een onderlippen heeft, oh sorry ik ben weer seksistisch.😋
    Vind ik leuk
    Groen +1594
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:06
    Ik kan je niet helemaal volgen maar misschien was je je toetsenbord aan het schoonmaken? ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:10
    Ach laten we het daar ophouden, anders krijg ik weer op mijn sodemieter. ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:13
    Groen is 12 die snapt dat nog niet, moet uitgaan van die poster boven zijn bed
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:00
    Niet alleen lieke er zitten er nog wel meer lekkere tussen zo als jackie groen
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:05
    Je hoort mij ook niet klagen hoor! 😉
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +1129
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:15
    Tja, daar ben ik inderdaad ook bang voor, het is te hopen dat Feijenoord dichtbij blijft en AZ, Vitesse, Utrecht en Heerenveen dichterbij gaat komen, anders gaat het heel saai worden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 18:16]
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:45
    Ja dat klopt...maar... dit fenomeen speelt zich in praktisch Elk land af.... op dit moment zie je in praktische vrijwel Elk land een of twee clubs die domineren en de rest doet een beetje mee....
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:20
    Zou mooi zijn want nu zijn we een D voetballand.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:25
    Nou nog 2 ploegen in de C.L,zo slecht zijn we nog niet.
    Vind ik leuk
    Krav +135
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:48
    Volgens mij konden de kleinere clubs 20 jaar geleden kiezen uit 4 of 5 nul tegen de traditionele top 3. En toen telde onze top 3 europees juist nog mee
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:50
    Alles is overgeleverd aan Ajax en psv. De rest staat mijlen ver achter.
    Dit jaar die cl ticket terug halen en vanaf volgend jaar beiden jaarlijks spelen voor overwintering.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:53
    Zou mooi zijn,maar dan moeten er niet teveel spelers vertrekken want dan redden we het niet.
    Vind ik leuk
    Patje41 +907
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:11
    Dat zijn we al
    Vind ik leuk
    Sunil010 +230
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:24
    Oranje heeft genoeg dipjes gehad, ik weet zeker dat we vanaf 2020 tot de sterkste landen zullen behoren.
    Wij hebben weer een uitstekende lichting.
    Vind ik leuk
    PommAjax +14
    woensdag 10 oktober 2018 om 08:43
    Op ajax en psv na, de rest speelt op een erbarmelijk niveau...
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:45

    Offtopic.

    Voor alle fans, dit vanavond op RTL 7 om 20.30 tussen de reclame,s door, de topper van een film The Good, the Bad and the Ugl
    Dus i.v.m. met geen voetbal vanavond op tv raad ik de geinteresseerden aan om deze film te bekijken.
    Vind ik leuk
    Reinier86 +1506
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:47
    Dit boeit heeeeelemaal niemand.
    Vind ik leuk
    Dee79 +2387
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:51
    Klopt en zo goed is die film ook weer niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:04
    Er is nu voetbal op. Dames Denemarken komen op 1-0 door een pingel.

    Om 22 uur the walking dead
    Vind ik leuk
    Zultkop +5659
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:11
    Nieuwe seizoen e1?
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:34
    Yup en yup @ zultkop
    Vind ik leuk
    Zultkop +5659
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:39
    Super!
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:27
    Das waarschijnlijk weer zo'n bullshit episode, terugblik op vorig seizoen. Twd begint volgende week pas.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:41
    Die kans is aanwezig ja. Maar ik ga wel loeren...

    Alleen die tv in 🏨 heb geen Fox. Dan maar de laptop aan
    Vind ik leuk
    Zultkop +5659
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:07
    Laptop op tv aansluiten? Hebbie het toch nog op tv....
    Vind ik leuk
    rexxo +2058
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:32
    Wil Miedema nog steeds meer geld hebben?
    Geloof dat het erg stil is buiten op straat omdat iedereen naar deze wedstrijd kijkt
    Of toch niet?
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:35
    Geen idee volgens mij niet geheel fit.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17991
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:05
    Ouwe meuk!
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46397
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:15
    Je bedoelt de Ajax kampioenschap schalen?
    Vind ik leuk
    Degraaf +17991
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:21
    Wij hebben er nog altijd meer dan jullie om te poetsen ;-)
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46397
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:23
    Die van ons blinken nog gewoon :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:19
    ;-)
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4903
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:07
    Ik kijk liever de Rijdende Rechter
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:22
    Ajax the good, Feyenoord the bad en PSV the ugly.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:36
    Lelijk Winnen is altijd beter dan goed verliezen.😉
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 18:36]
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:12
    Ach een beetje humor moet kunnen, dus bij deze vind ik hem geniaal gevonden.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11422
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:47
    De laatste 5 uitslagen van Ajax-AZ:
    17/18: 3-0
    16/17: 4-1
    15/16: 4-1
    14/15: 0-1
    13/14: 4-0

    Zo gek is 5-0 toch ook weer niet?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 17:47]
    Vind ik leuk
    2cents +57834
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:03
    Het wordt allemaal nogal overdreven. Ajax was top, AZ was matig. Dan krijg je dus dit. De weken ervoor tegen PSV en Fortuna was Ajax nog matig. PSV strafte dat genadeloos af, Fortuna vergat met scherp te schieten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:14
    yep , en zo kan het straks andersom ook zijn
    als PSV tegen Ajax een slechte dag heeft en Ajax is in vorm kan het ook gewoon maar 3-0 of 4-0 worden
    ik denk dat Ajax en PSV elkaar niet veel ontlopen
    Ajax heeft de betere voetballers , PSV is misschien meer een team met vechtlust
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3317
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:20
    Ik kan het niet echt uit
    uitleggen maar psv oogt net wat meer een team/eenheid dan Ajax ,al maakt Ajax stappen daarin nu
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:24
    ja inderdaad
    ik denk ook dat PSV kampioen word
    niet omdat we zoveel beter zijn
    maar ik denk dat de korte vakantie van sommige Ajacieden na het WK , Ajax op gaat breken
    PSV is geloof ik bijna 3 weken later begonnen met de voorbereiding dan Ajax
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3317
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:24
    Zo lang ,ik dacht twee weken
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:32
    nee 2,5 week volgens mij , maar spelers als Tadic en de andere internationals op het wk hebben in totaal maar 1 of 2 weken vakantie gehad
    en ik ben bang voor Ajax dat ze dat dadelijk toch een keer gaan merken ergens
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3317
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:31
    Ik hoop dat dat opgevangen kan worden met de brede selectie !
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:32
    ik hoop van niet ;-)
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3317
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:33
    Dat snap ik wel hoor 😂 je bent PSV er ,ik Ajacied😁👍🏾
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:37
    het zal er ook een beetje aan liggen wie er dan eventueel geblesseerd raken natuurlijk
    Schöne is wel op te vangen , maar Tadic en Ziyech tegelijk word al lastiger
    ook heeft Ajax natuurlijk al 4 wedstrijden meer gespeeld als PSV in de voorronde cl , en is het aannemelijk dat Ajax gaat overwinteren en PSV niet
    ik ben ook benieuwt hoe dit dadelijk door gaat werken
    ik geef de Ajax trolletjes nu wel een goede smoes als Ajax geen kampioen word in Mei ;-)
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3317
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:29
    Precies wat je zegt ,bepaalde spelers zijn zeer moeilijk te vervangen bij eventuele blessures , en ja ,je dekt ons bij deze alvast in 😂
    Vind ik leuk
    Busk +1419
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:02
    AZ matig?? Dit was het meest waardeloze, lamlendige zooitje wat ik in jaren gezien heb!

    Die Semi-Profs die ooit eerste divisie speelden deden nog beter hun best.
    Vind ik leuk
    GunnerFan +343
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:04
    Deze reactie van Koeman is ook de waan van de dag! Ajax had een top dag, en AZ een mindere. Dan lijkt het idd heel erg. Maar dat valt in principe wel mee.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:05
    Jammer dat het niet elk seizoen de uitslag van 14/15 is.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2563
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:49
    Achter de top 3? Is Koeman nog een beetje Feyenoorder? Kom op zeg.
    En wat is het verdomd jammer dat we Ziyech destijds niet hebben weten te strikken voor onze nationale ploeg
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1511
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:50
    Hij zegt zelf dat Ajax beter is dan vorig jaar en AZ minder is. Vorig jaar werd het 3-0;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:52
    Maar goed dat Ronald de topper tussen PSV en Ajax miste, anders was ie behoorlijk geschrokken van het verschil tussen de Nr.1 en 2...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 17:54]
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:05
    Jaja, kon ook niet uitblijven deze opmerking. Maar het veschil moet nog gemaakt worden als jullie thuis bij ons komen ballen. Tenminste, jullie gaan een poging doen. Maar voor de rest zit er momenteel niet heel veel verschil.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1993
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:10
    Gewoon niet meer op reageren pik. Dit soort zielepietjes willen het liefst een heel seizoen hoerop teren. Ik kijk lekker verder naar de rest van het seizoen. Gedane zaken....


    Er zijn er een paar waar je een normale discussie mee kan voeren. En ondanks dat je het soms niet eens bent of wordt blijven die mensen wel respectvol naar elkaar en naar elkaars clubvoorkeur.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 18:11]
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:16
    Ja ik weet het, maar ik kan dat niet altijd weetje, en als ik dit dan lees voel ik me geroepen om terug te reageren. Tegen beter weten dat dan wel. Altijd maar die ene wedstrijd, al weken hoor je niks anders van die gasten, ik snap dat je het leuk vindt maar op een gegeven moment wordt het irritant. Als of hun echt de beste club van NL zijn, NOT!
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1993
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:27
    Ik kan het soms ook niet laten hoor. Het is je dus vergeven maat 😁
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:21
    hahaha , ik wilde er volgend jaar in December nog over gaan beginnen anders ;-)
    maar ja neuzenkneus , ik heb hier ook Ajacieden zien reageren over de wedstrijd Ajax-PSV van bijna een jaar geleden
    en ik heb het hier al een paar keer gezegd ; kampioenschap vorig jaar was leuk , maar totaal niet belangrijk meer
    overwinning op Ajax was ook leuk , maar alleen maar om de mondjes van de trollen te snoeren , maar je word er geen kampioen mee
    als we in Mei 2e staan maakt deze overwinning namelijk geen fuck meer uit
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1993
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:25
    Ja joh, het geldt ook echt voor al die gasten. Leuk dat wij een veel rijkere historie hebben, maar voorlopig hebben we al 4 jaar niks, behalve een EL finale. En daar tegenover, terecht of niet terecht, doet Psv dit jaar niet veel in de CL. En zo zijn er altijd redenen te verzinnen om elkaar af te zeiken. Zo jammer. Mja het zal nooit veranderen, en het is op elk forum zo. Ik distantieer mezelf er zoveel mogelijk van en klep wel mee met de “volwassen” reaguurders hier 😁
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 18:26]
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:12
    Jullie?? Hallo..ben geen PSVer maar wil alleen maar aangeven dat het ook een momentopname kan geweest zijn.
    AZ speelde het beste voetbal een aantal weken geleden, Bayern Munchen is 1 van Europas topteam..
    Kan nog wel even doorgaan.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2563
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:20
    Momentopname sukkeltje, net als vorig jaar beide wedstrijden kansloos verloren werd door de bezoekende ploeg.. maar dat ben je zeker al weer vergeten
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:55
    Nou als realist zeg ik als je kijkt wat er bij Ajax is bijgekomen en bij AZ is weggegaan
    Snap ik het WEL .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 17:55]
    Vind ik leuk
    Napier +61
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:01
    Wacht nu even voordat we gelijk weer gaan oordelen. Het zou mij niet verbazen als Psv en Ajax dadelijk gewoon weer wedstrijden gaan verliezen of gelijk spelen, zeker nadat ze een zware europese wedstrijd hebben gespeeld. Nog niet zo lang geleden speelde Ajax gelijk tegen Heracles en won Psv in de laatste minuut van Fortuna.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:05
    Dat was in het begin van de competitie,zie dat nu niet meer zo snel gebeuren voor beide teams.
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +436
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:35
    En PSV won ook in blessuretijd van PEC. Ja en ik weet dat die minuten ook mee tellen. Maar geeft wel aan dat het niet altijd makkelijk gaat voor de top twee.
    Vind ik leuk
    rexxo +2058
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:21
    Hopelijk kunnen al die jongens doorgroeien en dat we maar snel een heel sterk Oranje gaan zien.
    Ongeacht in welke club pyjama je slaapt, een groot eindtoernooi zonder Oranje is eigenlijk geen ruk aan. Er is niets mooier dan heel Nederland in de ban van het voetbal.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 18:21]
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:48
    Vooral ajax en PSV in mindere mate zijn dit jaar erg sterk. In alle eerlijkheid, dat kan er volgend jaar heel anders uit zien en dan zijn wedstrijden tegen Vitesse, Feyenoord en AZ ook weer lastig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:57
    Cur
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1127
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:14
    Moet je wel een tactiek kiezen die bij je beste spelers hoort. Voor het systeem 5-3-2 vind ik onze backs te matig en door tegen die duitsers met 5 verdedigers te spelen roep je de goden toch op je af. Doordat wij in oranje geen top backs hebben maar wel jongens die verdedigend sterk zijn kan je op t middenveld voor 1 controleur gaan: rosario heeft die kans verdiend. En dan frenkie en wijnaldum ervoor. En natuurlijk gewoon met 3 spitsen. Gas erop tegen die klote duitsers. Net als ajax deed. Zo maak je alleen kans naar mijn mening.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 19:15]
    Vind ik leuk
    Mo +11766
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:17
    Voor PSV en Ajax zien de komende jaren er goed uit maar voor de rest van de Eredivisie... Gat wordt ook telkens weer groter zeker nu Ajax en PSV door de CL een grote zak geld zullen ontvangen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:29
    Ik vind dat niet erg, integendeel. Vroeger was dat ook zo. Het zijn Ajax en PSV die beter zijn geworden. Daarachter is het niet veel minder geworden. Zo was het vroeger dus ook. Je weet wel....toen we nog rol v betekenis hadden in Europa. Naar mijn mening waren PSV en Ajax juist het probleem afgelopen 15 a 20 jaar. Die waren juist minder.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:34
    Op de keeper beschouwd: Ajax speelt gelijk tegen Bayern München 1 - 1. PSV wint van Ajax met 3 - 0. Dat betekent dat Bayern tegen PSV 1 - 4 zou eindigen.
    Vind ik leuk
    Muscles +903
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:42
    Ik begrijp Koeman, maar het gaat om de nieuwe lichting zeer talentvolle toppers om te bouwen tot een wereldkampioen en over een jaar of zes kan dat echt. Maak mij trots na drie verloren finales
    Vind ik leuk