Van Bommel fel tegenstander: Liever vandaag dan morgen

    Van Bommel fel tegenstander: "Liever vandaag dan morgen"

    Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 07:02wo 10-10-2018 om 07:02

    Alle clubs verplicht natuurgras: wat PSV-trainer Mark van Bommel betreft kan die maatregel niet snel genoeg worden doorgevoerd. Hij zegt dat in gesprek met het Algemeen Dagblad. 

    Momenteel worden er plannen gesmeed voor een 'Eredivisie 2.0': één van de speerpunten is het afschaffen van kunstgras op het hoogste niveau. Van Bommel is groot voorstander. "Liever vandaag dan morgen", aldus de coach.

    Eerder was de coach ook al enthousiast over het mogelijk verdwijnen van kunstgras. "In andere landen lukt het ook, zelfs in tweede, derde, vierde en vijfde divisies. Waarom hier dan niet?"

    Een ander plan is het inkrimpen van de Eredivisie. Het is de bedoeling dat de competitie voortaan uit zestien in plaats van achttien team bestaat. Het niveau moet daardoor toenemen. Over die maatregel liet Van Bommel zich niet uit tegenover het AD. 

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Moet kunstgras afgeschaft worden in de Eredivisie?

    (12266 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ehv-er +1179
    woensdag 10 oktober 2018 om 07:05
    Elke blessure is er 1 teveel !!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 07:05]
    Vind ik leuk
    zekers +131
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:30
    Waar slaat dit leg het eens uit
    Vind ik leuk
    HanV +4659
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:09
    Ik was dit seizoen nog begonnen aan een lijstje met blessures. Tot nu toe alleen blessures op gras.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 07:13
    voor van bommeltje is dit zijn droomdag spelers als lozano pereiro en benich(en paar anderen)kunnen geen fluit op het kunstgras
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34511
    woensdag 10 oktober 2018 om 07:21
    100 % eens met markie.

    Het is om te janken als je die klote velden ziet.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 07:41
    Is toch echt geen discussie meer? Iedereen is het er nu wel over eens volgens mij.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9512
    woensdag 10 oktober 2018 om 07:49
    Mark THA BOMB
    Vind ik leuk
    Leeds United +1136
    woensdag 10 oktober 2018 om 07:50
    Van Bommel blijft diplomatiek zonder saai te zijn. Heel verstandig dat hij zich niet uitlaat over de inkrimping van de eredivisie.
    Vind ik leuk
    zekers +131
    woensdag 10 oktober 2018 om 08:01
    de sterke competitie's hebben juist meer 20 i.p.v 18 ploegen
    hoe meer wedstrijden hoe meer inkomen het niveau zal niet toenemen door een kleinere eredivisie en een nacompetitie van 6 ploegen waar maar 2 ploegen echt spelen en de rest bijhangt als opvulling het enigste wat helpt is de geldstromen beter te verdelen dat is veel belangrijker dan kunnen wat meer doen en ook sterker worden en worden datdan niet elke keer hun sterkste spelers worden weg gekocht
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    woensdag 10 oktober 2018 om 08:08
    Kunstgras is mooi om op te trainen. Wanneer het om het echie gaat dan ook echt gras!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4974
    woensdag 10 oktober 2018 om 08:27
    Alle clubs verplicht kunstgras? Asjeblieft niet. Kan me niet voorstellen dat van Bommel hiervoor pleit.
    Vind ik leuk
    Korm +37649
    woensdag 10 oktober 2018 om 08:58
    Of je 16 of 18 clubs heb maak mij niet uit. Als we maar niet zo'n gedrogt als Belgie gaan krijgen!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:44
    Dat van die 16 teams vind ik dan weer minder. Liever 2 erbij dan 2 minder. Meer wedstrijden komt altijd de spanning ten goede!
    Vind ik leuk
    Ihen +54
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:56
    Afschaffen kunstgras prima. Jong teams in KKD liever niet, maar dat wil ik nog wel als wisselgeld inzetten. Terug naar 16 teams, absoluut niet. Waarom terug naar 16 teams? In het argument dat de top meer weerstand moet krijgen geloof ik niet. Hoezo krijg je meer weerstand als er minder teams spelen? De weerstand wordt juist minder: de kwaliteit bij de kleinere clubs wordt minder omdat ze nog meer rekening moeten houden met degradatie en de daamee gepaard gaande forse terugloop aan inkomsten. De topclubs willen dit om aan te kunnen haken in Europa. Het is echter een illusie om te denken dat onze topclubs structureel kunnen aanhaken bij de grote Europese topclubs. Wat mij betreft geven we daarom de voorkeur aan de Nederlandse competitie en beschouwen we de Europese wedstrijden als het toetje. Ik denk dat de meeste supporters van de clubs buiten de traditionele top drie er zo over denken en dat is toch een grote meerderheid van de voetbalsupporters in Nederland. Dus geen kunstgras ja, jong teams in kkd ja, 16 clubs ipv 18 nee.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:48
    Weg met dat Heraclesgras....
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5411
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:44
    "In andere landen lukt het ook, zelfs in tweede, derde, vierde en vijfde divisies. Waarom hier dan niet?"
    Dezelfde reden waarom de dividendbelasting wordt afgeschaft.
    Je denkt dat de regering en de KNVB het in Nederland voor het zeggen hebben. Maar feitelijk trekken Unilever en Ten Cate aan de touwtjes.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws