Ten Hag reageert op commotie rond 'melkkoe' Van de Beek: Dat botst

    Ten Hag reageert op commotie rond 'melkkoe' Van de Beek: "Dat botst"

    Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 09:33wo 10-10-2018 om 09:33

    In een interview met Voetbal International heeft Erik ten Hag indirect gereageerd op uitlatingen van Guido Albers, de zaakwaarnemer van Ajacied Donny van de Beek. Albers liet afgelopen week doorschemeren dat zijn cliënt overweegt om te vertrekken uit Amsterdam. Er is sprake van belangstelling uit het buitenland. 

    Van de Beek schippert dit seizoen tussen bank en basis bij Ajax. "Individuele belangen spelen altijd een rol in het groepsproces. Alleen een speler moet wel inzien dat alles afhankelijk is van de teamprestatie", benadrukt Ten Hag. 

    "Alleen als het team draait en presteert, kan een speler zich individueel goed ontwikkelen. Een speler die bijvoorbeeld inzet op een transfer, krijgt dat sneller voor elkaar als hij in een goed draaiende ploeg speelt. Het team staat dus altijd bovenaan. Dat besef moet bij elke speler leven."

    De trainer beseft dat er in het algemeen sprake is van een 'spanningsveld'. "De speler zelf, die kun je vaak wel overtuigen, maar de omgeving snapt dat niet. En dan vooral de agenten, die spelen daar niet altijd de goede rol in."

    "Die hebben een ander belang, de speler is hun melkkoe, dus die moet spelen. Dat botst nog weleens met het teamproces, maar dat is niet nieuw. Daar moeten we mee om kunnen gaan."

    Lees ook: Zaakwaarnemer gaat nog stapje verder: Van de Beek mogelijk al in januari weg

    Poll

    Moet Van de Beek vertrekken?

    (14481 stemmen)

    Plaats een reactie

    Zultkop +5671
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:36
    Ga es op tijd naar bed man Ten Hag, je ziet eruit als een lijk op deze foto, je kan zo meespelen in the walking dead....
    Vind ik leuk
    Leozao +5597
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:40
    Wat een verrijking voor mijn leven om dit commentaar te lezen...
    Vind ik leuk
    Zultkop +5671
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:42
    Dan lees je het toch niet. Jouw keuze om het te lezen, ik ventileer mijn mening, gewaardeerd of niet.

    Overigens de schuld van VP, moeten ze maar niet zo'n slechte foto gebruiken, deze was waarschijnlijk goedkoop.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 09:43]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:56
    Eerst is het de schuld van ten Hag en nu van VP. Goed verhaal!
    Vind ik leuk
    Zultkop +5671
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:58
    Ik geef ten hag niet de schuld, ik geef alleen weer hoe hij er uit ziet naar mijn mening.

    VP is een ander verhaal, vond het wel een goed verhaal inderdaad, jij ook zo te lezen. :)
    Vind ik leuk
    Johan59 +760
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:26
    Als jou naam op je uiterlijk lijkt, zou ik maar gewoon mijn mond houden
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:29
    Je beveelt hem anders wel een mutsje vol slaap aan... ;-) Daar weerhoudt VP hem niet van, toch?
    Vind ik leuk
    Zultkop +5671
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:22
    Slapen is gezond voor je! Heb het beste met de man voor :)
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:28
    Dat weet ik toch ;-)
    Let jij ook een beetje op je beauty sleep?
    Vind ik leuk
    Zultkop +5671
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:29
    Heb ik net gehad. incl. komkommertjes op de ogen, we willen geen wallen he.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:01
    Nee, Inderdaad. Grijze slapen is tot daar aan toe.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1473
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:52
    Je doet je nickname heeeelllll eerrruggg veel eeeeer aaaannnn!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:43
    Zo Evert Santegoeds, dit is voetbalprimeur en geen story. Misschien moet je even een deurtje verder..
    Vind ik leuk
    Zultkop +5671
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:45
    Story en prive heb ik al uit.....Vorstenhuis ligt ook nog op de plank maar die bewaar ik voor vanmiddag.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:01
    met dit commentaar doe je eigen naam heel veel eer aan ZULTKOP
    triest figuur om zo te reageren
    Vind ik leuk
    Zultkop +5671
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:03
    Dankje! Ik zou maar snel weer het hazenpad kiezen, ver weg van VP.
    Je zou nog eens gefrustreerd raken.
    Vind ik leuk
    John Garp +2279
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:13
    Zelf er beter uit zien + uploaden.
    Vind ik leuk
    tengske +37
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:14
    Het gaat hier toch om de inhoud en niet over de foto’s dus nutteloos commentaar en je doet je naam eer aan
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 10:15]
    Vind ik leuk
    Zultkop +5671
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:16
    Prima!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 12:24]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:58
    Heb je niks beters te vertellen dan dit?
    Vind ik leuk
    Zultkop +5671
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:25
    In dit topic even niet, sorry.
    Vind ik leuk
    Leozao +5597
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:38
    Donny gaat niet weg. Zelfs als hij niet heel veel aan spelen toe komt dit seizoen, dan zeker volgend seizoen. En hij wordt er mentaal ook sterker van. Komt allemaal wel goed.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:39
    Is toch echt een luxe om deze speler er bij te hebben, en het zou verstandig zijn om nog even te knokken voor een basis plek bij Ajax. Maar aan de andere kant zit hij op een leeftijd samen met zijn kwaliteit dat je gewoon wekelijks moet spelen! Lastig
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2218
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:49
    Op zich speelt hij ook wekelijks, alleen niet altijd vanaf de aftrap.
    Daarbij hoort dit erbij in de voetballerij. Weggaan zou echt heel dom zijn, iets forceren ook.

    Overmars heeft al heel duidelijk aangegeven dat in de winterstop niemand weggaat. En aankomende zomer vertrekt Ziyech waarschijnlijk en dan heeft Donny echt wel weer een basisplek te pakken.

    Gewoon dit seizoen en volgend seizoen nog blijven. Dat is voor zijn carrière het beste.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:12
    Ziyech speelt rechtsbuiten, Donny speelt op het middenveld
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2218
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:17
    Maar als Ziyech weggaat gaat Neres terug naar rechtsbuiten.
    Tafic op links en Donny dan dus als aanvallende middenvelder.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:18
    Zie neres ook wel vertrekken
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2218
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:20
    Zou kunnen, persoonlijk zou ik liever zien dat Ajax geen leegverkoop houdt en duidelijk afspraken maakt met spelers over wanneer ze verkocht mogen worden. Maar dan is er dus nog steeds een basisplek voor van de Beek.

    Persoonlijk hoop ik dat alleen Ziyech, de Ligt en de Jong vertrekken. En dan Tagliafico en Neres nog een jaartje langer bij Ajax.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:30
    Dat hoop ik ook, alleen denk zelf dat Onana, Neres, Tagliafico, De Ligt, De Jong en Ziyech vertrekken + nog de kans dat Huntelaar en Schöne er mee stoppen
    Vind ik leuk
    kcim +2941
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:18
    Hij speelt idd wekelijks en is belangr ij ik voor het team. Vertrekken als nummer 12 bij Ajax is nagenoeg nummer 12-18 bij subtop Europa in de winter. Bij een degradatiekandidaat is Donny niet de type voor. Dus Ajax is nu een beste optie voor zijn ontwikkeling met de CL wedstrijden erbij.
    Vind ik leuk
    plein19 +2470
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:41
    Geen Ten Hag fan maar keuzes waren redelijk begrijpelijk. Zeker als het team wat speelde goede prestaties behaalde
    Vind ik leuk
    Snapje?. +80
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:43
    Ten Hag is een trainer die meer kapot maakt dan je lief is. Laat die Schone met zijn grot bek maar lekker banken en zet Donny erin. Belachelijk dat een speler van het kaliber Schone nog steeds bij Ajax speelt.

    Ik zou het Donny niet kwalijk nemen als ie vertrekt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 09:44]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:08
    Schöne afschrijven terwijl je geen kijk op voetbal hebt, dat is pas bijzonder. Blijkbaar doet hij het goed, hij staat er onder elke trainer in. Af en toe begint hij bank en knokt zich terug. DAT zouden meer spelers eens moeten proberen in plaats van een trainer af te vallen (niet dat dat nu gebeurd, maar dat is in het begin bij Ten Hag zeker gebeurd).
    Vind ik leuk
    stratumseind +174037
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:43
    iedere keer als ik paulus zie op foto of voor de camera worden mijn lachspieren geactiveerd.
    Ik vind het een guitg mannetje die je zo in je voortuin zou willen zetten en een grasmaaiertje zou willen geven.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5671
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:47
    Ik zou hem dus graag zien als zombie in the walking dead....
    Vind ik leuk
    Ozpo +521
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:58
    Ga je nou serieus je grap herhalen?
    Vind ik leuk
    Zultkop +5671
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:59
    Als je goed gelezen hebt, ja dus, maar het was alleen geen grap.
    Vind ik leuk
    Ozpo +521
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:01
    Ventje toch. Succes
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:30
    Die gast wordt met de dag zieliger
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:03
    Of een vishengeltje zeker? ;-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +174037
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:04
    zou m ook leuk staan inderdaad
    Vind ik leuk
    Benniewies +1412
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:10
    Wie is Paulus?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:47
    Maar mocht hij weg gaan is dat nog geen garantie dat hij speelt(kijk naar Kluivert)
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2366
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:56
    hij moet eens niet op alles reageren en niet zo bang zijn voor de pers enz maar ten hag doet wel meer dingen niet slim en is geen aanwinst voor ajax als trainer hoort hij niet bij een top club
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1843
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:06
    Helemaal juist. Weg met die kale pannenkoek.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1843
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:05
    Ten Hag wil oh zo graag op Guardiola lijken. Best wel zielig.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:10
    Donny van der beek, moet zich niet gek laten maken door zijn zaakwaarnemer. Die heeft maar 1 ding met hem voor ogen en dat is zoveel mogelijk geld verdienen. Punt alleen is als ie nu weggaat hij ws miljoenen misloopt en zeker geen zekerheid heeft dat ie speelt. Zoals met wel meer NL voetballers. Dus als ie slim is blijft hij lekker hier bij Ajax en gaat hij doen waar hij goed in is. En dan zal je zien dat hij die basis plaats van zelf afdwingt. En als ie dan samen met de jongens een puike prestatie neerzet, door bv het kampioensschap en verkomen in de CL. Komen die miljoenen voor die hebberige zaakwaarnemer van zelf wel.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:32
    Ik zou als ik Donny was als eerste het contract opzeggen met deze zaakwaarnemer en keihard gaan knokken. Als hij nu weg gaat naar een Engelse topclub wordt 't gewoon opvulling voor op de bank. Als hij bij Ajax blijft is de kans groot dat hij volgend jaar wel basisspeler is van Ajax.Er zullen wel een paar middenvelders gaan vertrekken.
    Vind ik leuk
    Mo +11796
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:33
    Ik dacht eerst je kan hem er wel naast zetten maar hij bewijst telkens weer het tegendeel. Die diepgang van hem en loopacties zijn zo belangrijk en scoort veel.
    Vind ik leuk
    Korm +37702
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:38
    Donny zal snel spelen, kwaliteit komt snel boven drijven
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6227
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:01
    Nee want dat is de weg van de minste weerstand, v/d Beek is nog niet toe aan een eventuele volgende stap.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +703
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:49
    Wat een gezwets!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:17
    en je bent als trainer net zo goed als je materiaal.
    Van de Beek hoort met zijn diepgang gewoon te spelen. Maar ten Hag kan slechts een miljoenen aankoop op de bank zetten.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:41