Verrassende oproep voor 'torjäger' Uth: 'Daar moeten we hem gaan gebruiken'

    Verrassende oproep voor 'torjäger' Uth: 'Daar moeten we hem gaan gebruiken'

    woensdag 10 oktober 2018 om 13:30

    De naam van Mark Uth was de meest verrassende in de selectie van het Duitse nationale elftal. De oud-speler van Heracles Almelo en sc Heerenveen is er echter niet minder blij om.

    "Je zit natuurlijk niet elke dag op een telefoontje te wachten", zo tekent het ANP op uit de mond van de spits. "Ik had er ook niet echt op gerekend. Maar dat maakt de vreugde er niet minder om."

    Het is voor het eerst dat Uth, die tegenwoordig onder contract staat bij Schalke 04, is opgeroepen voor de nationale ploeg. Volgens bondscoach Joachim Löw maakt hij vooralsnog een goede indruk. "Zijn technische vaardigheden zijn gewoon goed. Maar ik heb hem vooral opgeroepen vanwege zijn kwaliteiten als 'Torjäger'. Hij is zeer gevaarlijk in het strafschopgebied. Daar moeten we hem gaan gebruiken."

    Uth speelde van 2013 tot 2015 in Nederland voor sc Heerenveen en Heracles Almelo. In de zomer van 2015 verkaste hij voor 2,2 miljoen euro naar Hoffenheim. Afgelopen zomer vertrok hij transfervrij naar Schalke. 

    Plaats een reactie

    MexicoPSV +8750
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:34
    Over paar jaartjes staan wij boven de Duitsers met de selectie kwaliteit.
    Vind ik leuk
    Arvin +3676
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:37
    Haha en toen ging de wekker 😂.
    Vind ik leuk
    MexicoPSV +8750
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:37
    Die ging al om half 8.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1276
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:50
    al.. :)

    en dat voor een PSV-er, schaam je
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 13:51]
    Vind ik leuk
    MexicoPSV +8750
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:51
    Ja is vroeg als je een vrije dag hebt hoor.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1276
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:53
    moet je dat erbij zetten..zo klonk het behoorlijk Gay
    Vind ik leuk
    MexicoPSV +8750
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:55
    is maar wat je gay vind misschien ben jij er wel een.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1276
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:56
    Nou nee, dank je, sla een mannen reet liever over..
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:11
    Slaat ook nergens op met je dat klinkt een beetje gay..
    Ik twijfel meteen aan je geaardheid
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1276
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:49
    Zolang mn vriendin dat maar niet doet, vind ik alles best..
    Vind ik leuk
    JSV +211
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:49
    Die zei gisteren nog dat ze wel is uitgekeken op dat voor te binden ding en jouw uitgewoonde gat.
    Vind ik leuk
    thebigeasy +610
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:01
    Lekker man uitslapen!
    Vind ik leuk
    Prof(.) +230
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:35
    Wat zal Hoffenheim balen dat ze hem transfervrij hebben laten gaan😬
    Vind ik leuk
    Rodajc +14353
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:28
    Bij Schalke zit hij vooralsnog op de bank, daar heeft hij zijn plek dus niet verdiend.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166708
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:41
    Ze hebben een prima 9 maar daar kan low weer niet mee door 1 deur
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21077