Aflopend contract Alderweireld voer voor speculatie: 'Zie wel wat er komt'

    Aflopend contract Alderweireld voer voor speculatie: 'Zie wel wat er komt'

    woensdag 10 oktober 2018 om 14:22

    Toby Alderweireld heeft zich woensdag uitgelaten over zijn toekomst. De oud-Ajacied beschikt over een aflopend contract en het is dus nog maar de vraag of hij na dit seizoen nog bij Tottenham Hotspur speelt. 

    "Ik ben totaal niet bezig met mijn aflopende contract, want we spelen zoveel wedstrijden in een seizoen", aldus de Rode Duivel woensdag tijdens de persconferentie. "Je zit in een vaste routine waardoor je bijna continu een wedstrijd hebt om de drie à vier dagen in een heel druk programma. Ik probeer te genieten van elk moment en zie wel wat er komt."

    Inmiddels staat Alderweireld weer in de basis bij de Spurs. Afgelopen zomer werd hij nog veelvuldig in verband gebracht met een transfer, inmiddels is het een stuk stiller. "Ik voel me heel goed en speel bijna elke wedstrijd. Ik geef me zoals altijd, dat is op zich niets nieuws onder de zon. Maar het gaat echt wel goed", aldus Alderweireld.

    Bekijk ook: Oud-gastgezin Alderweireld: 'Terug naar Nederland? Daar zijn we mee bezig, haha'

    Plaats een reactie

    Voetbal.com +1090
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:26
    Ik zal hem proberen in te koppen qua reacties....

    Kom maar naar huis, naar wzdbwza, als de ligt is verkocht voor 120 miljoen.
    Vind ik leuk
    Snapje? +6670
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:28
    Kom terug naar ons aller Ajax, die Europees weer geweldig aan de weg timmert. Voor nog betere resultaten.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:28
    Helaas mijlenver over.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +620
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:30
    Bijna......Bijna raak....kopduel.....helemaal......heeeelemaaaal mis!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:27
    Moet wel bij aangetekend worden dat de club een eenzijdige optie heeft om zijn contract te verlengen met 1 seizoen waardoor hij tot 2020 vastligt, er is wel een clausule opgenomen dat hij dan in de zomer van 2019 weg kan voor 25 miljoen pond, het is dus niet zo dat zonder meer zijn contract afloopt en dat hij na dit seizoen transfervrij is.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 14:36]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:29
    Goede aanvulling als dit zeker zo is had het er wel even bij vermeld mogen worden.

    Waarom zou Tottenham dan voor niks laten gaan? eenzijdig verlengen is nog een jaar meer of 25 mil vangen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:31
    Dit is zeker het geval en ik denk inderdaad wel een relevante toevoeging, voordat er misschien mensen gaan denken dat hij over 9 maanden transfervrij overgenomen kan worden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 14:32]
    Vind ik leuk
    Youri +63
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:28
    Kom laten we zijn social media overspoelen met reacties dat hij terug moet komen naar Ajax!!
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +620
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:31
    Ja leuk! Spammen!
    Vind ik leuk
    Youri +63
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:32
    Ja dan moet hij wel terug komen!
    Vind ik leuk
    JSV +149
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:28
    Dat is toch iets voor Feyenoorders? En die moet je niet na willen doen, zelfs hun stadgenoten willen er liever niets mee te maken hebben.
    Vind ik leuk
    Youri +63
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:39
    Bedoel het ook als geintje joh 😉
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 22:40]
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1675
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:29
    Vervanger van de Ligt natuurlijk.
    Vind ik leuk
    raoul88 +749
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:38
    Ajax sla je kans en maak een ruildeal met blind!!
    Vind ik leuk
    Foebele +55064
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:56
    Marc, dit is je Dusan Tadic van de zomer 2019, ik zou zeggen leg het contact avast zodat we hem transfervrij kunnen halen en je geen transfersom hoeft te betalen. Zodoende kun je een zak geld zijn kant op smijten!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:13
    Is niet transfervrij. Spurs kan optie activeren voor 1 jaar extra.
    Vind ik leuk
    Foebele +55064
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:19
    Oke, dat is jammer, maar dan nog, gewoon halen die gozert.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:17
    Nee joh, die blijft nog wel even daar. En anders nog een stap naar PSG ofzo. Rond zijn 31e kunnen we realistisch praten over een terugkeer naar Amsterdam. Tegen die tijd kan ajax het salaris misschien ook wel ophoesten.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:20
    Over een paar maanden wordt hij al 30, kan het mis hebben, maar kreeg de indruk dat je denkt dat hij jonger is dan hij is.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 03:05
    Ik dacht 29, nja laat zeggen 32 dan en dan nog 2 jaartjes ajax
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:26
    In de wandelgangen wordt Alderweireld al genoemd...
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:49
    Toon mij de wandelgangen en ik zal u zeggen wie u bent. Zoiets?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 06:15
    Volgende keer niet meer reageren mcsnotneus. Lekker bij jouw eigen peppie en kokkie club bezig zijn...
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:47
    Wat is dit nu voor respectloze reactie. Misschien met je verkeerde been uit bed gesnapt?
    Vind ik leuk
    SjakieNYC +96
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:06
    Ik zet in op cashen in China!
    Vind ik leuk
    markie +513
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:13
    Ideale opvolger van de Ligt
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:55
    Kom op zeg: altijd roepen wij spelen met eigen jeugd. En nu moet de ene na de andere 30+ speler gehaald worden..

    Wat is er aan de hand??
    Vind ik leuk
    JSV +149
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:32
    Doordat ze er nu al 3 twintigers hebben lopen en dus best een ervaren man bij willen hebben?
    Tevens nog een ex-Ajacied die telt als eigen jeugd dus ook dat argument slaat nergens op.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 06:18
    Klopt, maar met alleen jeugd is het te wisselvallig, nu wij de centen ervoor hebben, waarom ook niet?
    Nu hebben we de CL binnengehaald en staan na 2 speelrondes 1e.
    Volgend seizoen weer van een kaliber Tadic halen, en straks krijgen zelfs jullie geen poot meer aan de trekker...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 06:21]
    Vind ik leuk
    Johan59 +592
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:17
    Het zou waanzin zijn die speler te kopen, jong talent en aankopen genoeg op die positie en voor die 6 partijen per jaar in de CL of EL gaan ze echt dat geld niet uitgeven!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 06:23
    Echt wel! Wat dat betreft is het Bayern scenario al in werking gezet...
    Vind ik leuk
    Johan59 +592