'Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik in Oranje hoor, laat ik wekelijks zien'

    'Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik in Oranje hoor, laat ik wekelijks zien'

    woensdag 10 oktober 2018 om 15:18

    Georginio Wijnaldum is het deels eens met de kritiek op zijn spel in het Nederlands elftal. De middenvelder haalt zelden zijn Liverpool-niveau, al kreeg hij na de eerste Nations League-wedstrijd tegen Frankrijk complimenten.

    "Daar ben ik wel blij mee, al zie ik het niet zo dat ik de mensen moet overtuigen dat ik in Oranje thuis hoor", vertelt Wijnaldum aan RTV Rijnmond. "Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik in het Nederlands elftal hoor. Dat laat ik wekelijks zien in de Premier League. Alleen moet ik dat wel constanter in het Nederlands elftal laten zien."

    Het Nederlandse voetbal staat door de prestaties van Ajax en PSV in Europa in een wat positiever daglicht. Wijnaldum moet nog overtuigd worden. "Ik wil pas zeggen dat we aan het opkrabbelen zijn als we seizoenen achter elkaar goed presteren. Nu is het pas één seizoen dat Ajax goed presteert in Europa en PSV speelt denk ik wel goed, maar staat in Europa wel met lege handen. Er is in ieder geval wel een begin."

    Wijnaldum behoort tot de selectie die zich deze week voorbereidt op de interlands tegen Duitsland (Nations League) en België (oefen). Bij Liverpool stond hij dit seizoen in alle Premier League-wedstrijden aan de aftrap.

    Plaats een reactie

    DEWEE +2311
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:21
    Je moet het in Oranje laten zien dat je er thuis hoort. De prestatie bij een club is alleen een uitnodiging.

    En op basis van je spel in Oranje hoor je in ieder geval niet in de basis. Het spel tegen Frankrijk smaakt in ieder geval al naar meer
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 15:21]
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4963
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:24
    Wijnaldum hoort altijd in het nederlands elftal. Er zijn geen 3 middenvelders die beter presteren . Ook nog zijn ervaring meegenomen
    Vind ik leuk
    DEWEE +2311
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:27
    Presteren bij zijn club misschien. In Oranje is Jack Tuijp op dit moment nog een betere middenvelder.

    Als die blijft spelen zoals tegen Frankrijk zeg ik ja. Op basis van de afgelopen jaren nee. Zelfde met Strootman.

    Alleen ervaring is niet genoeg. Dan kun je het elftal van 1998 ook nog oproepen al is het alleen maar om de ervaring😵
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:30
    Wat een onzin. Natuurlijk hoort Gini gewoon in de basis. Tegen Frankrijk speelde hij al een goede pot, nu deze lijn doortrekken richting de EK kwalificatie.
    Vind ik leuk
    DEWEE +2311
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:32
    Ja natuurlijk al 2x niet geplaatst waarbij Strootman en Wijnaldum het lieten afweten. Ga maar op dezelfde voet verder.

    Frankrijk was zijn eerste goede wedstrijd in x wedstrijden... Mag het?

    Als ze niet goed blijven spelen verdienen andere een kans en er komen steeds meer opties.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:34
    Op het Wk van 2014 was hij ook prima... toen is het inderdaad een beetje minder gegaan.. maar is gewoon de beste middenvelder die we hebben nu nog 2e goede erom heen Frenkie en .... ??
    Vind ik leuk
    DEWEE +2311
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:36
    2014 is wel een tijdje geleden hé;)

    Nogmaals als die zoals tegen Frankrijk speelt prima maar de laatste jaren is het te mager geweest voor een speler van zijn kaliber. En mogen van mij andere een kans krijgen
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:38
    ook 2 toernooien gemist in de tussentijd dus niet zo heel veel wedstrijden he.. maar goed je hebt gelijk
    Vind ik leuk
    CR.17 +162
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:50
    Ben het helemaal met je eens. Die gast laat geen flikker zien in het nl elftal en hij vindt dat die er in hoort? Zijn goede wedstrijden voor het nederlands zijn echt op 1 hand te tellen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:52
    Het niet behalen van de toernooien is beide keren door niet durven door selecteren, niet het elftal om bas dost gebouwd, maar bas dost moest zich aanpassen. Terwijl hij 2 seizoenen lang de 1 na de andere erin schoot. Te lang vasthouden aan Sneijder. Periode hiddink en blind waren om te huilen. Ik vind persoonlijk dat advocaat weer vuur in het team bracht. Geen vaste basis gecreëerd helaas. Koeman doet dat beter.
    Vind ik leuk
    Nilsinno +110
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:32
    2014 speelde zowel strootman als Wijnaldum mee na het afscheid van veel internationals waren zij degene die het team bij de hand moesten nemen maar daar zijn ze allebei niet-bindend geslaagd jammer genoeg. Hoop dat hij het niveau wat hij tegen Frankrijk liet zien kan vasthouden dan staat hij er altijd in. Strootman is nu wel bewezen dat hij geen meerwaarde is voor het nl elftal.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:23
    Frenkie en Pablo.
    Vind ik leuk
    Jackhalls +178
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:00
    Rosario of propper. Ook blijf ik het jammer vinden dat klaassen een rot seizoen achter de rug heeft en van ginkel veel geblesseerd is.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:08
    Propper, Blind, Rosario
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:37
    Op het WK2014 was Wijnaldum bankzitter. Ik ben het volledig eens met DEWEE iig.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32126
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:39
    Ga je nou serieus 2 mensen de schuld geven van een collectief falen?
    Vind ik leuk
    DEWEE +2311
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:03
    Nee ik verwijs alleen naar de 2 grote sterren van Oranje. Als die het al af laten weten en ook nog op grove fouten zijn te betrappen dan snap ik het collectief falen wel. Van hen mag en wordt meer verwacht.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4963
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:11
    Dus jij stelt een van de betere middenvelders van de premier league niet op en een jarenlange bankzitter van de spaanse liga wel.

    Wijnaldum functioneerde niet omdat hij met misbaksels als strootman en blind op het midden stond. Dan redt zelfs messi het niet
    Vind ik leuk
    DEWEE +2311
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:25
    Nee dat zeg ik niet. Een veldspeler die bankzitter is verdient in mijn ogen niet eens een oproep.

    Dat die goed presteert in Liverpool is mooi maar dat zie ik niet in Oranje.

    Dus middenvelders die wekelijks spelen en die wel goed spelen in Oranje die moeten in de basis.

    Als Wijnaldum goed speelt met bijv. Frenkie en Rosario (om maar even wat te noemen) op het middenveld, prima. Lekker laten staan.

    Maar op basis wat ie de afgelopen jaren in Oranje heeft laten zien mag die best even een pas op de plaats maken.

    Ik heb het idee dat Koeman dat ook aan het uitproberen is. Maar het middenveld zoals de afgelopen jaren werkt in ieder geval niet. Zoals tegen Frankrijk was al een stuk aardiger.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 16:26]
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4963
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:36
    Koeman is vanalles aan het uitproberen, echter een speler speelt onder Koeman altijd en dat is juist net Wijnaldum
    Vind ik leuk
    DEWEE +2311
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:54
    Prima als hij maar beter begint te voetballen. Als hij geen basis zou hebben zou ik er in ieder geval niet raar van opkijken. En iets wat Kom gerust kan proberen.

    Strootman is zijn plaats kwijt .Wijnaldum kan zo maar de volgende zijn.
    Vind ik leuk
    Stranger +5006
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:39
    Ik vraag me af wat de 2 genoemde spelers gepresteerd hebben in oranje of gedurende 1 of meerdere seizoenen in de ED?
    Oké ze worden wel ontzettend op gehemeld , maar of dat is wel met meer wereldtalenten gebeurd.
    Alleen die zie je nu niet meer.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:24
    Heb je wel hersencellen
    Jack tuyp😂😂😂
    Vind ik leuk
    DEWEE +2311
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:27
    Zeker, jij ook wel denk ik om sarcasme te herkennen;)
    Vind ik leuk
    Degier +405
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:57
    Het scheelt natuurlijk ook enorm wat je taken zijn en op welke manier je gebruikt wordt door je trainer.
    Als je bijvoorbeeld Frenkie de Jong cv zet op Oranje niveau redt hij het ook niet. Om daarom te zeggen dat hij niet in Oranje zou horen getuigt van kortzichtigheid.
    Vind ik leuk
    Stranger +5006
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:40
    Wat heeft hij dan tot nu toe bewezen dat hij er wel in hoort?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 16:40]
    Vind ik leuk
    remakil +5672
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:22
    Je hoort in Oranje als je het elke wedstrijd laat zien bij Oranje en dat is niet het geval...
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:39
    Misschien komt dat wel door zijn rol bij Oranje.
    Vind ik leuk
    Degier +405
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:00
    Dus dan hoort de Ligt ook niet in Oranje, gezien zijn westrijden in het begin onder Blind?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:09
    Die heeft ons in eigen persoon het eindtoernooi gekost.
    Vind ik leuk
    remakil +5672
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:00
    Dat is spijkers op laag water zoeken, De Ligt laat het nu wel zien hè? Gaat dus niet om 1 of 2 wedstrijden. Dus niet mierenneuken 😉

    Gini laat het al tijden niet zien, net als Strootman.
    Vind ik leuk
    Degier +405
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:58
    Je roept zelf dat je het elke wedstrijd moet laten zien. Vandaar dat ik hem even scherp inzet 😉.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1655
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:28
    Dan kunnen we beter niemand oproepen...
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4963
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:37
    Misschien kunnen we dan beter het hele nederlandse elftal opdoeken. Er is geen een speler die iedere wedstrijd goed speelt bij het nederlands elftal
    Vind ik leuk
    Stranger +5006
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:41
    Dan wordt het moeilijk om 11 spelers bij elkaar te krijgen😂😂😂
    Vind ik leuk
    DrDeef +1957
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:26
    Als je iedere keer zo slecht bent in het nederlands elftal past een beetje nederigheid wel Wijnaldum. De uitspraak riekt naar arrogantie, bij je club ben je slechts een waterdrager, een loper, iemand die het vuile werk doet voor de echte voetballers.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2260
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:34
    Ja en jij bent niet goed bij je hoofd! Hoe kan je dit nou zeggen over iemand die wekelijks bij de beste hoort in de Premier League...

    Ongekend...
    Vind ik leuk
    DrDeef +1957
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:21
    Wijnaldum lijkt met een andere mindset bij oranje te lopen. Daar is hij de grote jongen van Liverpool in de ogen van het publiek terwijl deze jongen een dienende speler is en zich het prettigst lijkt te voelen in zo'n rol. Hij speelde niet voor niets zijn beste wedstrijd sinds tijden tegen Frankrijk toen Frenkie naast hem stond om het spel te maken. Toen werd hij in z'n kracht benut. En dan is het een zeer goede speler. Maar hij moet toch ook wel beseffen dat hij tijden lang tegen heeft gevallen.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2260
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:27
    Persoonlijk denk ik dat het ook te maken heeft met dat hij altijd een Babel, Promes, Strootman en Blind om zich heen heeft gehad!

    is toch anders dan, Henderson, Mane, Salah, Milner en Firmino!
    Vind ik leuk
    Stranger +5006
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:49
    Haha een Frenkie fan.
    Waar was Frenkie toen Frankrijk aanzetten in het begin en na de 1-1 ?
    Iedereen roept dat het zo geweldig was . Maar blijkbaar realiseert niemand zich dat in het begin van de wedstrijd heel oranje onder druk stond zonder dat iemand lijn in het spel kreeg en zelfs de bal niet weg kregen.
    Toen Frankrijk het wel goed vond deed Nederland weer even mee, tot de 1-1 Daarna was het weer snel over.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 16:50]
    Vind ik leuk
    Oeb +36
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:05
    Frankrijk wereldkampioen,ingespeeld,geweldige spelers,tegen een team in opbouw..en dan 1 over 1 goedspelende speler gal spuwen..beetje kortzichtig he?
    Vind ik leuk
    Stranger +5006
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:15
    Ik spuw geen gal. Ik benoem een feit!
    Maar goed we zullen de kwalificatie's afwachten.
    Vind ik leuk
    Te ligt +281
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:48
    De feiten haha... Frenkie moest in z'n 1tje Frankrijk even gaan tegen houden? Don't be silly...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 18:48]
    Vind ik leuk
    Stranger +5006
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:17
    Volgens mij stonden ze met zijn elven op het veld.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4108
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:17
    De domste reactie vd dag is vroeg vandaag.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4963
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:39
    Een speler die wekelijks Henderson, Milner of Keita op de bank houdt noem ik geen waterdrager.

    Klopp is niet voor niets fan van Wijnaldum.

    Duidelijk geen voetbalverstand
    Vind ik leuk
    Itsese +4617
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:33
    Dat hoor je zeker! Het verschil is we dat hij Salah en Mane als aanspeelpunt heeft bij Liverpool, die lopen er bij NL niet op de flank.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:33
    Tegen City speelde hij een goede wedstrijd, maar kwam nooit in de buurt van de goal. Hij is heel balvast, en weet zich uit vele situaties te redden. Zelfs tegen City, wat toch veel druk zet.
    Wijnaldum is eigenlijk een aanvallende middenvelder, die nu verdedigend speelt.

    In Oranje moet hij wel vaker naar de goal toe, en dat lukt zelden. Hij moet dan heel anders spelen dus.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3006
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:58
    Wijnaldum speelde het eerste deel van de wedstrijd best aanvallend hoor. Toen Milner uitviel moest hij helaas wat meer terug zakken en verdedigend meer werk verrichten. Wat ik erg jammer vind want verdedigen is misschien zijn zwakste punt. Ik hoop dat Koeman hem weer dezelfde rol geeft als tegen Frankrijk. Toen was hij regelmatig rond de 16 van Frankrijk te vinden.

    We kunnen wel met z'n allen telkens gaan afgeven op hem, maar de rol die hij krijgt van Koeman is ook van belang. Hetzelfde geldt voor Blind vind ik. Een prima voetballer, maar die moet je niet centraal of linksachter gaan zetten.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:10
    Terwijl Oranje ook geen linkermiddenvelder heeft. Zet Blind daar dan neer.

    Ik denk dat het voor Wijnaldum moeilijk is, om een andere rol in Oranje te vervullen. Als je de hele week bij Liverpool traint en speelt. Hij wil 1 van de 11 zijn, zoals bij Liverpool. Terwijl andere spelers van Oranje, lekker voor zichzelf spelen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165763
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:42
    als je gini al niet opstelt kan je de rest beter thuis laten.kunst is alleen om m op de juiste plek te zetten en m de juiste opdrachten mee te geven
    Vind ik leuk
    CR.17 +162
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:58
    Met andere woorden: niets bijzonders dus. Ik merk soms na 70 min pas dat wijnaldum nog mee doet in de wedstrijd. Nou, voor een echte onbetwistbare speler mag hij echt wel wat meer laten zien dan dit.. waar hij ook staat.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:00
    Maar daarbij loopt hij wel 3x zoveel, als de andere spelers. En dan gaat er wel eens wat fout, als je moe bent.
    Vind ik leuk
    CR.17 +162
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:03
    Als hij het dus van voornamelijk rennen moet hebben dan vind ik hem iig niets bijzonders.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:06
    Zo kun je het ook bekijken.

    Of hij probeert te redden, wat er te redden valt. Terwijl velen denken, laat maar.

    Het is maar net wat je wilt zien.
    Vind ik leuk
    CR.17 +162
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:15
    Hahaha.. tjah.. misschien wel.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4108
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:19
    Kijk alle grote teams ff na en dan zie je dat ze allemaal een type speler als Wijnaldum hebben. Door hem gaan andere spelers beter voetballen maar dat ga jij toch niet snappen.
    Vind ik leuk
    CR.17 +162
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:43
    Ach ach.. jij hebt de wijsheid in pacht natuurlijk. Nederland speelde met hem fantastisch voetbal wil je zeggen? Welke speler floreerde dankzij een wijnaldum? Was het middenveld zo sterk dankzij hem? Leg het is uit kenner.
    Er zijn wel meer spelers die t vuile werk op kunnen knappen zodat anderen zich kunnen onderscheiden
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:25
    Hij lult beter dan hij zijn benen laat spreken ben niet zo kapot van hem middelmatig .

    Vind ik leuk
    derksen +8805
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:26
    Ahahahahahah kweetnietwijnaldum toch
    Elke wedstrijd die je ooit in NL elftal heb gespeeld heb je juist heel Nederland overtuigd dat je juist niet in NL elftal thuis hoort je bent een meevoetballer en totaal geen voetballer die zelf iets verzint zelf oplossingen bedenkt zelf het voortouw neemt helemaal niks kan je zelf
    Kweetniet kweetniet kweetniet
    Vind ik leuk
    mazu +1895
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:15
    Alles goed kerel? Pilletje vergeten?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:27
    Ajax presteert slechts 1 seizoen in Europa..... in 3 jaar tijd, een EL finale en alle kans om te overwinteren in de CL. Daarnaast kun je voor je club nog zo goed zijn, dat betekent niet dat dat in Oranje ook goed gaat. Het grootste voorbeeld daarvan, daar mag Georginio de veters nog niet van strikken: Clarence Seedorf, fantastisch bij zijn clubs, veelal dramatisch bij Oranje.
    Vind ik leuk
    repeP +1251
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:06
    Wijnaldum tempert terecht de verwachtingen die in Nederland door de paar potjes voetbal van PSV en Ajax in de CL weer als kometen omhoog aan het schieten zijn.
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1521
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:08
    Zou lachen zijn als dit artikel over firmino ging
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:13
    Welke prestaties van PSV in de Champions League?!
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1595
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:30
    Pff niemand hoort zeker van het nederlands elftal te zijn.. Tis topsport ben je minder dan hoort een ander erin die op dat moment beter is
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:32
    Beetje arrogant maar,nog geen een goeie 90 min gezien en dat is best weinig voor iamand die zichzelf blijkbaar heel goed vind
    Vind ik leuk
    FCRat +216
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:43
    Hij hoort erbij te zijn, end of discussion
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1296
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:11
    Wat een topper is dit!
    Vind ik leuk
    035 +5559
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:34
    Misschien dat de "kenners" zich eens gaan afvragen waarom bepaalde spelers wel goed presteren bij hun club en niet in Oranje.
    Trainer? Systeem? Opstelling? Plaatsing/positie vd persoon?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:02
    Wijnaldum moet eens dezelfde rol bij oranje gaan vervullen als hij bij Liverpool doet namelijk een dienende rol. Als hij dat doet en inziet komt het goed. Nu zie ik hem met niet zoveel passie en inzet bij oranje spelen.
    Vind ik leuk
    Pleiter +0
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:37
    Zeker
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik in Oranje hoor, laat ik wekelijks zien'