President Franse voetbalbond duidelijk: Hij is klaar bij het Franse elftal

    President Franse voetbalbond duidelijk: "Hij is klaar bij het Franse elftal"

    woensdag 10 oktober 2018 om 17:20

    Karim Benzema heeft zijn laatste interland voor Frankrijk al gespeeld. De president van de Franse voetbalfederatie (FFF) Noël Le Graët geeft aan dat de spits volgens de bond niet meer opgeroepen hoeft te worden.

    Le Graët stelt in een interview met Ouest France dat deze beslissing al veel eerder genomen had moeten worden. "Ik denk dat Benzema wel klaar is bij het Franse elftal, hij is ook al langere tijd niet geheel fit."

    Benzema is al sinds oktober 2015 niet meer opgeroepen voor het Franse nationale team. Dit komt door zijn mogelijke betrokkenheid in de afpersingszaak rondom de sekstape van Mathieu Valbuena. Franse media verwachten begin november een uitspraak, al kan de zaak ook geseponeerd worden door een vormfout van een undercoveragent.

    De uitkomst van de rechtszaak zal niks aan de situatie veranderen, stelt Le Graët. Benzema komt hoe dan ook niet meer in actie voor het Franse nationale elftal. "Vorige week was er weer een nieuwe aflevering in de Valbuena/Benzema-affaire, maar het is nog steeds niet voorbij." Dat het zo lang duurt snapt de president van de FFF niet. "Het is al drie à vier jaar geleden, het had allang klaar moeten zijn, dit is slecht voor het Franse voetbalelftal."

    Poll

    Vind jij dat Benzema nog een kans verdient in het Franse elftal?

    (929 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kopstootje +8923
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:22
    Zou het lekker voorbij laten gaan.

    Frankrijk heeft zoveel klasse rondlopen dat hij niet eens op de bank zou komen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:33
    Juist. Was een goede spits. Maar nu zijn er genoeg betere. Lacazette/Griezmann/Mbappe. Die houden em wel op de bank.
    Vind ik leuk
    JustH +15351
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:23
    Dat is wel een heel aparte voorzitter van de Franse voetbalbond.
    Wat een uitspraak zeg.
    Vind ik leuk
    The Iceman +9081
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:27
    Waarom? Dat Benzema betrokken was staat vast en de imagoschade (ook voor het nationale team) is al geleden. Dan maakt eventuele vrijspraak vanwege een vormfout toch niet uit?
    Vind ik leuk
    JustH +15351
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:45
    Dit komt door zijn mogelijke betrokkenheid?
    Als het nog onder de rechter is, vind ik hem te ver gaan.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 18:47]
    Vind ik leuk
    The Iceman +9081
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:49
    De geluidsopnamen van het gesprek tussen Benzema en Valbuena zijn al lang en breed uitgelekt. Lijkt me dat een hoop spelers bij Frankrijk Benzema niet kunnen vertrouwen. Daar verandert een uitspraak van de rechter niets aan.
    Vind ik leuk
    JustH +15351
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:51
    Kan wezen, maar de voorzitter doet eerder een uitspraak dan de rechter. Dat bedoel ik er mee te zeggen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +9081
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:53
    Dat klopt, maar als voorzitter mag je hogere normen nastreven dan enkel ‘niet schuldig’.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +734
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:32
    Met al die spitsen kan je zo'n beslissing wel maken(geintje). Het was al afgelopen met Benzema als International. Nu is het officieel.
    Vind ik leuk
    Dj Storm +114
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:58
    Dit soort gasten hebben niks in een representatieve functie verloren, had eigenlijk allang zwaarder gestraft moeten worden..

    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 17:59]
    Vind ik leuk
    rexxo +806
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:15
    Misselijke vent, een rol spelen bij de afpersing van een ploeggenoot door je crimi matties.
    Men hoeft geen medelijden te hebben met dit soort figuren, wat mij betreft krijgt hij ook jailtime.
    Dat er nog 48% vindt dat hij nog een kans moet hebben, ongelooflijk.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8204
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:23
    Nou idd is een vieze rat
    Vind ik leuk
    Hast57 +1436
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:39
    Volgens mij bepaald de bondscoach wie opgenomen wordt in de selectie en niet de president van de voetbalbond.
    Vind ik leuk
    Zlatan I +20
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:17
    Nee, Zlatan bepaalt
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1261
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:21
    Christianus is erger.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    President Franse voetbalbond duidelijk: "Hij is klaar bij het Franse elftal"