'Ophef bij Oranje Leeuwinnen: chagrijnige Miedema wordt weggehouden bij de pers'

    'Ophef bij Oranje Leeuwinnen: chagrijnige Miedema wordt weggehouden bij de pers'

    donderdag 11 oktober 2018 om 07:13

    Het Nederlands vrouwenelftal besliste dinsdagavond het tweeluik met Denemarken in haar voordeel en blijft in de race voor het WK. Desondanks waren er niet alleen maar lachende gezichten bij de Oranje Leeuwinnen, schrijft het Algemeen Dagblad.

    Spits Vivianne Miedema was de afgelopen jaren onomstreden, maar moest in de beide play-offwedstrijden tegen Denemarken op de bank plaatsnemen. De Drentse zag concurrent Lineth Beerensteyn in totaal drie keer scoren en moest het, tot zichtbaar ongenoegen, doen met twee korte invalbeurten. Bondscoach Sarina Wiegman kijkt hier echter niet van op. "Het zou gek zijn als ze vrolijk werd van een plek op de bank", reageert Wiegman in gesprek met het AD.

    De KNVB besloot echter om Miedema na afloop van de 1-2 zege in Denemarken niet met de pers te laten praten. Volgens het AD is dit een teken aan de wand, aangezien de spits van Arsenal doorgaans niet om een sterke mening verlegen zit. De Oranje Leeuwinnen spelen op 5 en 13 november in de finale van de play-offs tegen Zwitserland. De winnaar van dat tweeluik gaat naar het WK in Frankrijk.

    Plaats een reactie

    Utca030 +13540
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:17
    Je hebt baas boven baas, dus miedema lekker op het bankie zitten.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:51
    De Drentse zag haar HAAGSE concurrent Lineth Beerensteyn in totaal twee keer scoren en moest het, tot zichtbaar ongenoegen, doen met twee korte invalbeurten.... Als VP dus Drentse schrijft mogen ze ook Haagse Lineth erbij zetten....vind je niet?
    Vind ik leuk
    Utca030 +13540
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:03
    Zekers
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3687
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:06
    Maar ze schrijven ook dat Miedema, speelster van Arsenal.......
    Moeten ze ook weer schrijven Beerensteyn, speelster van Bayern toch?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:46
    Vind ik ook...VP MEESTAL met halve info.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:37
    Gaan wel erg lange stukken worden dan, als alles erbij moet.
    Als Vivianne boos is noemt men haar Drent.
    Schiet ze de winnende binnen dan is ze Hollands.
    Vind ik leuk
    HanV +4283
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:18
    Ik dacht hetzelfde, het wordt er bijgezet om een vooroordeel aan te geven. Het is logisch, want ze komt uit Drenthe. Niet dat ik zelf dat vooroordeel heb natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:46
    Precies, het vooroordeel past in het nog volgende verhaal.
    Als ze op TV scoort dan zegt de commentator; 'de Heerenveense', en nu ze boos is dan is ze ineens een Drent.

    Wij niet nee, wij hebben geen vooroordelen.
    Nou ik wel een paar maar dat wist je al. :)
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3687
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:23
    Heerenveense? Heeft ze daar ooit gevoetbald dan?
    Hetzelfde gebeurd bij de mannenvoetbal.
    Als er een speler scoort is het vaak de (ex-)Ajacied, al is het de eerste wedstrijd in het Ajax shirt.
    Mooiste voorbeeld vond ik nog met Schöne.
    Speelde net 1, 2 of misschien 3 wedstrijden in het shirt van Ajax, was de titel: "Ajacied (Schöne) beste van het veld".
    en niet ex-NEC'er of zoiets.
    Promes scoorde ooit voor Twente (zijn derde seizoen) de winnende was de kop: Ëx- Ajacied scoort de winnende".
    Zulke dingen.
    Stoor ik me mateloos aan.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:13
    Suarez noemt men ook ex-Ajacied, terwijl Groningen de jongen ontdekte daar en haalde en begeleidde. Ajax koopt hem en nu is hij ex-ajacied, noem dan even Groningen denk ik dan, die club verdient dat.

    Ook jeugdspelers van Ajax die ze daar niet goed genoeg vinden en laten gaan, zoals Haps, die is via AZ doorgebroken omdat AZ wel oog voor talent heeft en dan wordt hij ineens weer ex-Ajacied genoemd.

    Keizer, Grim en Mols die hoefde Ajax niet meer, bij Cambuur breken ze door en zijn ineens weer ex-ajacied.

    Laat mensen denken, ik zag dit weekend nog die van jullie in Engeland, die bij jullie linksbuiten was, goh wat is die een fenomeen geworden. En Tadic ook al zou die dan ook weer ex-Groningen zijn.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:14]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3687
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:46
    Je bedoeld die ex- Almere City speler Chadli?
    ;-)
    Michael Mols was bij Twente een uitstekende speler.
    natuurlijk omdat hij positief opviel bij Cambuur en daarom bij Twente gehaald werd.
    Begreep nooit waarom hij plaats moest maken voor John Bosman (ex- Ajacied).
    Hij verkaste later naar Glasgow waar hij zijn hoogtij dagen had.
    Prachtige technische speler met snelheid.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:10
    Nee, kon niet op de naam komen, maar Arnautovics. Das een handenbinder in de PL.

    Oh ja Mols speelde ook nog bij jullie, Bosman was wel goed maar andere speler dan Mols hè?
    Mols was bij Ajax linksbuiten, dat beviel hun niet, dus ze hoefden hem niet. Cambuur maakte hem centrale spits, wat opvallend was omdat hij niet groot is, dus in feite is de echte Mols in L'warden opgestaan vind ik en dus niet Ajacied.
    Milko Djurovski die had Mols zien spelen, die belde Cambuur op en wilde dolgraag met Mols samen. Ach oude glorie... toen juichen nog kon... :)
    Ik meen dat men dan de armen omhoog deed, weet jij dat nog? :)

    Alles wat hier kan voetballen gaat naar of Utrecht of Twente (Zuidema, Baan) of Willem II (Stam, Konterman).
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3687
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:25
    Johan Zuidema.
    Scoorde uit tegen grootmacht Juventus de winnende voor Twente.
    Vanaf eigen helft stuk of vier Italianen voorbij en GOAL.
    Na de 3-1 thuis overwinning en dus 0-1 uit overwinning Twente in de finale ECIII.
    Ajax kocht toen Zuidema van Twente.
    Waar is de tijd toch gebleven.
    Denk dat ik the moody blues maar opzet met het nummer melancholie
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:45
    Mooie goal was dat.
    Ajax kocht hem en zette hem op linksback... idioten... net zoals ze met Sinkgraven deden. Zuidema was zo koel als maar kan, in zijn nadagen speelde ik nog een keer toen hij bij veteranen zat tegen hem. Hij had knielappen om en kon nauwelijks lopen, ik wilde hem uit respect niet fysiek aanpakken, maar ik kwam nooit bij hem... alles was 1x raken.

    Moodies zijn altijd goed, Dear Diary, Tuesday Afternoon, Nights in White Satin ... snoep voor de oren.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3687
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:23
    Questions, ride my see saw, singer in a rock&roll band............
    Maar we dwalen af.........ging over vrouwen...........voetbal.
    Zwitserland moet te pakken zijn denk ik.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:06
    Die hebben ze op het EK toch ook gehad? Maar goed dat zegt niks. Zou vreselijk zijn als na Denemarken ook de Europees Kampioen Nederland thuisblijft, maar deze meiden zitten beter inelkaar dan onze mannetjes, dus heb er wel vertrouwen in. Ik geniet enorm van hun teamgeest.

    Ik kies de iets rustiger nummers dan jij van de Moodies. :)
    Welke band houd je nog meer van?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 14:39]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:12
    Heb jij haar dan van die memorabele doelpunten zien schieten voor de Leeuwinnen ? Ze is gewoon een stoorzender geworden.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:36
    Ik denk ook wel eens wordt nou wakker!
    Maar dat is haar stijl, Dolberg heeft dat ook.
    Volgende keer als er weer een muur van verdedigers is dan vindt ze toch dat gaatje, die kopbal in de finale tegen Denemarken was ook geweldig en ze is goed in de lucht en over de grond en speelt ook makkelijk anderen vrij.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:18
    Niet balvast, geen goed ruimtegevoel, of de bal achter haar of niet aanwezig bij de 2e paal, ik weet het niet.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:31
    Ik heb soms ook twijfels maar denk ook dat ze met een goede spitsentrainer nog veel beter kan. De belangrijkste kwaliteit wat een spits moet hebben heeft ze, ze blijft koel.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 19:31]
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:35
    Dan wordt het Zuid-Hollandse Lineth want Drente is een provincie.
    Moet er dan ook bij dat Sarina Haagse is?

    Wie bij schaatsen uitglijdt over vogelpoep noemt men een Fries.
    Als diezelfde Wereldkampioen wordt dan noemt men hem Hollander.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:41
    Haagse klinkt lekkerder-;)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:19
    Correctie: Nederlander!
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:09
    Ja, ik ben het met je eens, maar het voorbeeld maak ik niet.
    Dat is een citaat wat ik op TV hoor. Zelfs het publiek scandeert de term Holland, Holland.
    Hollanders noemen ons land ook Holland. Ik noem het The Netherlands. Dus wij zijn het eens. ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:41
    En overigens noem ik een schaatser die over vogelpoep uitglijdt hilarisch!!
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:22
    Hilbert vd Duim
    die uitglijdt, wie verwacht dat nou,
    op ijzers op ijs... over vogelpoep.
    Bij Ornithologen nog steeds de meest gehuurde DVD. :)
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3687
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:50
    Ach, wie was dat ook alweer die tijdens EK/WK 2x de buitenbaan schaatste, en dan bedoel ik niet Sven Kramer op het OS, maar jaren 60/70.
    Was dat niet Kees Verkerk? Of Jan Bols?
    Ken je 'm nog?
    Heja Jan Bols .... Heja Jan bols.....Heja, heja,heja Jan Bols....... etc
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:16
    Haha, ja Jan Bols... ow wat erg, daar een heel jaar voor trainen en dan een afslag missen.
    De trainer die Kramer het bos in stuurde.
    Moest later Groningen "richting" geven. :)
    Wonder dat ze niet op schaatsen lopen daar.

    In de tijd van Jan Bols keek ik schaatsen nog wel, in de regen of sneeuw of hagel, met draaing vd wind of temperatuurswisselingen... muts op, ijs aan de snor, dat waren nog kerels... nu blote voeten in een schaatshal. Annie Borkink, Atsje Keulen-Deelstra.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 16:16]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:13
    Maakt het wat uit waar ze vandaan komt ? Ze was en is gewoon irritant slecht.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:39
    Ben jij de broer van Beerensteijn? :))
    Nee joh, het is een echte spits, heel rustig, in de omgang doet ze aan v Basten denken, ze durfde ook de nek uit te steken om meer geld te krijgen, prima. Want de Deense bond weigerde waardoor ze punten in mindering kregen, waardoor Oranje nu nog in de race is. Zonder Vivianne had dit land niet meer bestaan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 16:40]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:16
    Ah echt die Vivianne die hoort niet in Pranje thuis, de rest wel op die mevrouw Jansen met nu een Engelse achternaam na, vind ik ook minder.
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +1629
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:18
    K heb niks met vrouwenvoetbal maar wat is dit voor een overdreven gezeur zeg. Gewoon echt weer een nietszeggend artikel dat je over 1000 wisselspelers zou kunnen zeggen.
    Vind ik leuk
    The Genius +3197
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:21
    niet helemaal, als je niks hebt met vrouwenvoetbal zul je ook wel niet gekeken hebben. Ze kwam er in alsof ze een pistool op dr hoofd had gekregen met de boodschap je gaat nu het veld in!. Ze liep (in de letterlijke zin van het woord) het veld op ipv een jog of sprint.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3566
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:45
    Niet zo verwonderlijk, he ? Als je gewend bent om de volle 90 minuten te spelen en je mag nu alleen de laatste 5 minuten het veld in. En als er dan ook nog eens het verkeerde nummer op het wisselbord in het rood staat, die er vervolgens (terecht) weigert om er uit te gaan...en dat je dan 2 minuten lang staat te blauwbekken voor Jan met de korte achternaam langs de zijlijn moet gaan wachten in de Deense kou....Dan kan ik me dat wel voorstellen.
    Vind ik leuk
    The Genius +3197
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:16
    ik vind dat dus wel verwonderlijk. Het feit dat "wij" met zijn allen bij sporters "kleutergedrag" goed keuren vind ik maar een raar fenomeen. Als jij altijd je presentaties doet voor klant X en je collega moet het nu doen maar je moet hem wel helpen bij kleine dingetjes... moet je je voor de grap eens ook eens zo opstellen. denk dat je de wind van voren krijgt.

    Edit: daarnaast ben ik van mening dat je als wissel (als je jezelf al zo goed vind) juist met energie in het veld moet komen om a) je team een boost te geven b) te laten zien dat je eigelijk vanaf het begin had moeten starten
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 11:18]
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:48
    Haar uitstraling is er nooit eentje van; 'ik heb er zin in'.
    Maar ze tikt de ballen wel makkelijk binnen.
    Vreemd dat niemand dit opviel toen ze ons kampioen maakte.

    Begrijp alleen niet waarom ze gepikeerd was, want zij zelf was niet fit die wedstrijd daarvoor, nou dan schiet Lineth ze mooi binnen en dan staat die er in. Maar ze levert wel een assist op Lineth, al vermoed ik niet dat het de bedoeling was. :)
    Vind ik leuk
    mcmodd +23692
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:39
    Ik snap echt niet waarom er zo kinderachtig wordt gereageerd hier. Deze onvolwassen reacties tonen echt aan dat mensen soms mentaal de pubertijd niet, en misschien wel nooit, op een gezonde manier voorbij komen. Als jongetjes niet begrijpen hoe de ongesteldheid van vrouwen met hun eigen bestaan verweven is en dus noodzakelijk voor hun bestaan, krijg je deze flauwekul.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:53
    Onderbroekenlol...
    Vind ik leuk
    Cappie +7371
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:44
    Maar als je ergens een grapje over maakt dan wil dat toch niet zeggen dat je niets begrijpt over het onderwerp van het grapje. Of het niet respecteert?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13191
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:00
    "Deze onvolwassen reacties tonen echt aan dat mensen soms mentaal de pubertijd niet, en misschien wel nooit, op een gezonde manier voorbij komen"

    Neem aan dat je daar al een poosje van op de hoogte was en dat je daar niet specifiek dit topic voor nodig had?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8174
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:05
    Assumptions is the mother of... ;-)
    Vind ik leuk
    mcmodd +23692
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:10
    Nee, daar hadden blijkbaar een paar mensen behoefte aan om hun puberaal gedrag opzichtig tentoon te stellen. Als we naar het topic terug gaan begrijpen we dat Miedema laat zien dat het vrouwenvoetbal zich blijkbaar zo goed ontwikkelt, dat er nu ook echt concurrentie voor posities komt en derhalve teleurstelling die er al jaren bij de mannen bestaat.
    Om daar een off topic onbenullig commentaar op los te laten is wel erg zot en bovendien erg vrouwonvriendelijk. Dat dit gezien wordt dat ik een moraalridder zou zijn neem ik voor lief, maar dat verwacht je niet van volwassenen.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2071
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:14
    Een moraalridder genoemd worden is hier een groot compliment!
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6103
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:33
    Je bent niet bekend met volgende tegeltjeswijsheid?

    'De ware puberteit duurt een leven lang'.

    ;)
    Vind ik leuk
    mcmodd +23692
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:13
    Nee, die kende ik nog niet. Ik ben ook niet zo van de tegeltjes.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:04
    Ach ik ben blij dat ik dat stadium voorbij ben.
    Als het denkvermogen van iemand van 12 je ideaal is.
    Dan bleef de ontwikkeling verder dus uit. :)
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6103
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:29
    Het is meer de algemene beleving op VP, mijn persoonlijke ontwikkeling heeft gelukkig niet stilgestaan, bedankt voor je interesse ;).

    Maar geef toe, ook jij verlangt wel eens terug aan die zorgeloze tijd
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:15
    Dat doe ik zéker ja, de lange en warme zomers, zonder stress maar er waren ook onzekerheden van wel of niet de wereld begrijpen en wisselingen van geluk en ongeluk.

    Maar bij de Wereld Draait Door zitten wel eens pubers van 60 en dan wordt het wel sneu toch?
    En toen ik 14 was wilde ik heel graag 20 worden... alleen daarna ging het me iets te snel. :)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:31
    Pfffff snowflake!!
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:58
    Deze jongetjes zien een vrouw en dan wordt hun denken geregeld door dat ding tussen hun benen.
    Ik heb genoten van de inzet van die meiden, maar ook van de mogelijkheden die Wiegman heeft... veel creativiteit, veel inzet, klasse voorzetten, scherpe spitsen, goede passes van achteruit en geconcentreerd verdedigen. Dat vrouwenvoetbal maakt mega grote stappen.
    En als ze de bal kwijt raken, dan knokt dat hele team om hem weer te pakken te krijgen, komende week de mannetjes weer... dat wordt billenknijpen en hopen op een countertje.
    Nee, doe mij de Leeuwinnen dan maar... ik zie geen tattoo's, brillen oortelefoontjes, ze praten met supporters en zijn onze helden, nogmaals, ik genoot ook van de techniek en tactische keuzes.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 12:05]
    Vind ik leuk
    mcmodd +23692
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:10
    Zonkijk hier ook naar Cookee. Heb het vrouwenvoetbal van pak ‘m beet 50 jaar geleden (ja heus) vergeleken met dat van nu. Daarbij het mannenvoetbal van toen met de vrouwen van nu. Het is ontzettend langzaam met die vrouwen gegaan, maar vooral de laatste zes, zeven jaar ging het hard tot dit niveau toe. Het mannenvoetbal van 50 jaar geleden steekt in het nadeel af tegen de vrouwen nu, dus de prestaties van toen van Ajax, PSV en Feyenoord vallen echt in het niet bij de kwaliteit en prestaties van het huidige Leeuwinnenoranje. Sarina Wiegman is niet onterecht zo onderscheiden voor haar prestaties. Natuurlijk heeft ze daarbij nu ook een goede staf waarmee ze mag werken.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:57
    Het is ook puur voetbal, de fysieke verschillen van een Pogba en Sneijder zijn er niet, het gaat dus om wie technisch/tactisch de beste is.
    Maar dat vergelijken wat men doet is onzin, als een renpaard tegen Usain Bolt moet lopen dan lacht ie er ook om.

    Wiegman heeft nog spelers om dwingend te spelen en creativiteit om iets open te breken en spelers met een voorzet. Als Sarina het mannen-oranje moest doen, dan had ze het ook lastiger. Maar de inzet bij de meiden is onnavolgbaar ook het speltempo ligt erg hoog. Maar goed in alle sporten zijn onze vrouwen beter.

    Nu je dat zegt over vroeger, denk je dat spelers als Hanegem, Lenstra nu nog mee zouden kunnen? Het voetbal is sneller en fysieker toch? Al geef ik toe dat ik graag weer eens zo'n ouderwetse dribbelkoning zou willen zien.
    Vind ik leuk
    FCKip +637
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:50
    Miedema overschat zichzelf een beetje. Als het erop aankwam heeft ze nooit wat laten zien. Terecht dus. Ze kan niet zeggen dat ze de kansen niet gehad heeft.
    Vind ik leuk
    Basschot +2210
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:30
    Nooit wat laten zien? 51 goals in 65 wedstrijden?

    EK 2017.. Scoorde in de kwartfinale, halve finale en 2 keer in de finale!

    WK 2015 Playoffs tegen Italie. Nederland scoorde 3 goals en Miedema scoorde alle 3...
    Vind ik leuk
    soplul +3314
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:23
    haha ja het kippetje kijkt kennelijk nog niet zo lang naar het dames elftal.
    Wat een onbenul :))
    Vind ik leuk
    FCKip +637
    zaterdag 13 oktober 2018 om 09:42
    Beetje onnodige reactie, of is Miedema je vriendin en heb ik je op je soplul getrapt.

    Misschien moet je hem ook uit de sop halen, wordt je rimpelig en chagrijnig van...
    Vind ik leuk
    soplul +3314
    maandag 15 oktober 2018 om 08:46
    ohh ik heb op iemands gevoelens getrapt :)

    Sorry knullie. Maar als je dom lult kan zoiets gebeuren.
    Vind ik leuk
    FCKip +637
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:25
    Volgens mij is dat juist precies mijn reactie op jou. Grapjas... ;)
    Vind ik leuk
    soplul +3314
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:46
    Ja jij begrijpt wel meer niet merken we :)
    Vind ik leuk
    FCKip +637
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:56
    Gelukkig vind je jezelf leuk...
    Vind ik leuk
    soplul +3314
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:50
    Oh ik vind jouw onnozelheid ook wel leuk hoor
    Vind ik leuk
    FCKip +637
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:27
    Dat is fijn, heb ik tenminste iemand gelukkig gemaakt.
    Vind ik leuk
    soplul +3314
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:47
    Ja met elke extra reactie van jou wordt mijn leven een heel stuk beter.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3566
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:51
    Goede reactie Basschot, kom niet aan Miedema, ze heeft een indrukwekkende staat van dienst.
    Vind ik leuk
    FCKip +637
    zaterdag 13 oktober 2018 om 09:40
    Cijfertjes zeggen ook niet alles. Waar was ze in de groepsfase op dat EK?
    Ondanks de cijfertjes was ze ook geen speelster van het toernooi. Overschat zichzelf behoorlijk.

    Daarbij is het wel een diva'tje, wat haar gunningsfactor niet ten goede doet.
    Vind ik leuk
    Basschot +2210
    zondag 14 oktober 2018 om 10:00
    Cijfers zeggen wel degelijk wat! En winnen ook! Juist als het er op aankomt stond ze er! Kip je staat jezelf voor gek te maken! Heb het maar over diva Martens! Zie ik zeer weinig van!
    Vind ik leuk
    Analyse075 +860
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:53
    Niet leuk als je jaren de onomstreden spits bent en je moet nu plaats nemen op de bank ter wille van een betere spits. Daar kan je best chagrijnig van worden. Gewoon beter je best doen Miedema. Niets meer en niets minder.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:25
    Alleen miedema is een stuk beter. Voor deze wedstrijd heeft dat andere mens niks noemenswaardig gepresteerd
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:11
    Miedema oogt nooit scherp, maar misschien is dat haar kracht.
    De tegenstander denkt, ik heb haar in de tas.
    En dat andere mens heet overigens Beerensteijn, die is vlijmscherp.
    Maar de focus is nu weer op het creeeren van een conflict.
    Ze hebben nogmaals 2x gewonnen van de EK-finalisten Denemarken en dat is een wereldprestatie.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 12:11]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:19
    "Dat andere mens"? Je komt ook uit Drenthe ?
    Vind ik leuk
    Futre +2936
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:01
    Miedema is een statische Houten Klaas. De Luuk de Jong van Oranje.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:06
    Luuk mocht willen dat hij zo technisch was.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:07
    Om Miedema nu gelijk af te branden heeft weinig zin lijkt me, Ze blijft een goede spits. Beerensteyn waardevol om tegen denemarken in beide wedstrijden te scoren en belangrijk te zijn. Hadden de mannen ook maar 2 spitsen die van top niveau zijn.
    Vind ik leuk
    Jahike +208
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:14
    Het is inderdaad een luxe probleem. Alhoewel ik vind dat Beerensteyn een stuk scherper is dan Miedema. Daarnaast is ze sneller en beter in de combinatie. Het is misschien de vorm van de dag, maar ik snap de keuze van Wiegman wel. Miedema kan maar 1 ding doen, bewijzen dat ze beter is. Knokken helpt meer dan chagrijnen.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3566
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:59
    Ben bang dat Beerensteyn dusdanig veel beter is, dat haalt ze nooit meer in.
    Clasie zal ook niet beter worden dan Wijnaldum, om maar eens een vergelijking te trekken. Of Miedema is Huntelaar en Beerensteyn Dolberg (met een kleurtje), ook een leuke vergelijking.
    Vivianne zal moeten hopen op schorsingen en blessures bij Beerensteyn om nog speeltijd te krijgen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:29
    https://nl.soccerway.com/players/vivianne-miedema/195616/

    Of

    https://nl.soccerway.com/players/lineth-beerensteyn/259610/


    Miedema is een stuk beter hoor en ze zijn bijna even oud.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:21
    Beerensteyn kan ook op links of rechts of op 10, je kunt ook afwisselen. Maar Vivianne is wel veel technischer en creatiever dan Huntelaar... ik vind Beerensteijn meer de scherpe Huntelaar want ook Dolberg zie je soms minutenlang niet.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23692
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:31
    Rowena, ik denk dat het gewoon een kwestie van vorm is. Op deze manier kan je de spitsen motiveren want vormverlies heeft te maken met zelfvertrouwen en soms met andere zaken waarmee mensen in het leven nu eenmaal te maken krijgen. Daar is wat aan te doen natuurlijk, dus ik schrijf Miedema nog niet af.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:24
    Miedema was niet fit, daarom speelde Beerensteyn, er was ook geen vormcrisis want ze scoort elke week bij Arsenal, maar met haar goal-record is afschrijven niet aan de orde, ze kunnen het ook afwisselen. Beerensteijn kan ook op links of rechts.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:18
    Miedema is anders, die sust je in slaap en Lineth die is scherp.
    De mannen hebben geen goede Lieke, geen Vief, geen Lineth, geen Sherida, geen Danielle, geen Shanice, en al helemaal geen Jackie.
    Ik zag dinsdag een dominant Oranje, bij de mannen is het een kwestie van tegenhouden en hopen we op een vies countertje.

    Jammer dat VP over deze narigheid praat, wie wissel is die baalt, simpel. Maar 2x gewonnen van Denemarken en we zitten nog op schema, dat is een wereldprestatie.
    Vind ik leuk
    pos +8787
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:25
    Als je concurrent scoort en beslissend is moet je gewoon je mond houden en ook een beetje blij zijn.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:26
    Dat vind ik ook, want door die concurrent zit Oranje nog in de race.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1310
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:44
    Het artikel lokt wel een aantal gevleugelde uitspraken uit.
    Vind ik leuk
    Romo +772
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:45
    Beerensteyn is gewoon beter..klaar
    Zij zal voorlopig op de bank terecht komen
    Ja dat zal ze inzien en daarom.pissig zijn
    Vind ik leuk
    RtdDub +13191
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:06
    Enige verontwaardiging kan ik me wel voorstellen.
    Topscorer en koploper van Engeland op de bank houden ten faveure van een bankzitter van de nr 3 in Duitsland.

    Heb het idee dat Wiegman samen met Danny Blind op de trainers cursus heeft gezeten.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:28
    Miedema was niet fit... dus speelde Lineth... en die pakt haar kans.
    Das heel fijn voor het team en voor de coach en voor liefhebbers.
    Want dan doen we toch in het voetbal nog een beetje mee.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:12
    Miedema en een sterke mening? Hoor haar nooit zeggen dat ze er geen kut van kan....
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:30
    Ze is 22 jaar oud en alltime topscrorer, ik meen 51 goals in 62 wedstrijden.
    Ga je schamen. ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:15
    En terecht, 80% inzet tonen is niet voldoende bij zulke belangrijke wedstrijden de vedette uithangen doe je maar bij je cluppie voor je land geef je 200%
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:16
    Miedema vertoont Huntelaar streken / trekjes. Ook Haas Jan vertoonde nare en vervelende trekjes wanneer hij niet in de basis stond bij het NE. Daarbij stond bij Haas Jan zijn eigen belang voor op het grote belang van het NE.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 09:16]
    Vind ik leuk
    JustH +15580
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:49
    Gaat over Miedema, niet over je obsessie!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8174
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:55
    Maar heeft die gekke Belchinees een punt? ;-)
    Vind ik leuk
    JustH +15580
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:58
    Nee, geen punt. Het gaat over Miedema en vrouwenvoetbal. En Pong komt met zijn obsessie Ajax.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8174
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:06
    :-)
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3566
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:06
    En het feit dat zijn bewering niet klopt.
    De verontwaardiging van Klaas-Jan was terecht, hij was op dat moment beter dan de gehypte Van Persie en de bondscoach zag het verkeerd.
    In dit geval echter is de keuze voor Beerensteyn terecht en ziet de bondscoach Wiegman het beter dan Van Marwijk destijds.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 11:17]
    Vind ik leuk
    JustH +15580
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:12
    Ja maar nogmaals, het gaat over Miedema, en Pong kan het maar niet laten om overal Ajax bij te betrekken. De vergelijking slaat werkelijk nergens op.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:35
    Ik vind Dolberg meer Miedema die lijken wel eens half te slapen en Huntelaar is meer Beerensteijn, die is als een brandalarm.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8174
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:22
    Ja klopt. Die gehypte Van Persie schoot er toen geen één in, in Engeland. Daarnaast kon-ie toen ook al niet goed meevoetballen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:01
    Een vergelijking maken met een collega-spits maakt de zaak altijd wat duidelijker. Daarbij is het een feit en zeker geen onwaarheid.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3566
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:07
    Het feit is dat jouw bewering een onwaarheid is.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:07
    De waarheid is dat KJ Huntelaar zichzelf op het EK van 2012 erg misdroeg en eigenlijk weggestuurd had moeten worden:
    https://www.nrc.nl/nieuws/2012/06/23/klaas-jan-huntelaar-gedroeg-zich-onmogelijk-tijdens-ek-a1482677.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8174
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:23
    Hihi.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3566
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:32
    Erg misdroeg ?
    Haha, heeft ie Van Persie of Van Marwijk op z'n bek geslagen of zo ?
    Het Feyenoord-pact, vriendjespolitiek.
    Laat me toch niet lachen, ik had als ik Huntelaar was al lang bedankt voor Oranje met zo'n sukkel als bondscoach.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:08
    Dat (het bedanken van Huntelaar voor Oranje) zou inderdaad het beste zijn voor alle partijen. Een echte win-win situatie.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3566
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:41
    Uiteindelijk is van Marwijk vanwege slechte resultaten en voetbal wat niet om aan te gluren is door de KNVB ontslagen. Jammer dat dat zo laat gebeurde, ik had hem al na 2010 een schop onder z'n kont gegeven, sterker, ik had hem nooit aangesteld !
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:07
    Bron Wikipedia: Op 27 juni 2012 diende Bert van Marwijk na een teleurstellend EK 2012, waarin het Nederlands Elftal in de groepsfase werd uitgeschakeld, zijn ontslag in. Van Marwijk is dus zelf opgestapt.
    Maar één ding is zeker: hij heeft het (vee) beter gedaan dan de slechtste bondscoach aller tijden; Danny Blind.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8174
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:15
    Dat had-ie inderdaad na het WK van 2010 moeten doen ja.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:32
    Als je de hele week traint dan wil je ook spelen, niks mis met geldingsdrang want Huntelaar is net als Beerensteijn vlijmscherp.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:12
    Met geldingsdrang is niet mis, maar met misdragen in een selectie wel. En zeker op een belangrijk toernooi als een EK of WK waarbij men wekenlang van huis is en met elkaar moet zorgdragen voor een goede sfeer. Het kan niet zo zijn dat alle spelers, die te weinig spelen naar hun zin, dergelijk arrogant en egoïstisch gedrag vertonen zoals Huntelaar dat deed destijds. Goed dat hij niet meer opgeroepen wordt voor het NE. Rotte appels kan men beter thuis laten.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:02
    Nou een sacherijnige kop is niet leuk om wekenlang naar te kijken, maar daarom kan je nog wel normaal in de omgang doen. Kieft en Bosman zullen ook niet vrolijk geweest zijn toen Basten ineens ging scoren. Maar je doet het als geheel.

    Maar we focussen teveel op uitstraling. Ziyech was en is geweldig en of hij nu de hele tijd lacht of vervelend kijkt zegt me niet veel, toen en nu zijn de medespelers blij met hem, dus dan maakt het niks uit.
    Vind ik leuk
    Bas Bus +37
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:41
    Ongelooflijk die Miedema.
    Presteert niets in het NL-elftal ...volledig terecht dat ze niet in de basis staat.
    Vind ik leuk
    JustH +15580
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:59
    Ik zou Miedema toch wat meer gaan volgen Bas, heel belangrijk geweest op het EK en voor het team!
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:37
    Ze is all-time topscorer en nog maar 22.
    Je moet maar even op de bank nu Bas. ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:50
    Wiegman heeft een aardige kijk op het spelletje. Logisch dat zij een tactisch plan had voor de wedstrijden tegen Denemarken. Kwestie van dan keuzes te maken, hetgeen menige bondscoach van het Nederlands elftal niet durfde de afgelopen jaren. Miedema zal haar kansen wel weer krijgen, maar de laatste tijd werd zij echt aan banden gelegd door de tegenstanders. Verrassend dus de keuze voor Beerensteyn, tactisch vernuft!
    Vind ik leuk
    Basschot +2210
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:03
    Tegenstanders stellen zich ook in tegen een Miedema.

    Trouwens onze troetel prinses Martens was ook 2 keer niets.. Weinig acties en veel balverlies.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:31
    Yep, hier moeten de dames mee leren omgaan. Wel biedt dit ruimte voor de andere speelsters. Het scheelt wanneer de tegenstanders 3 - 4 speelsters opofferen om Martens en Miedema aan banden te leggen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:51
    Ik meen toch echt dat ze niet fit was en dat daarom Beerensteyn speelde. Maar de focus is nu op dit, laten we niet vergeten dat ze nog in de race zijn voor het WK, das wel lekker.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:11
    er zullen wel haters komen, maar kan er geen vrouwelijke vp komen? ik vind het echt niks te maken hebben met de mannen variant. Lekker 21e eeuw, het zal allemaal wel. maar vrouwen basketbal is ook geen reet aan, evenals honkbal. sommige sporten moet je zo laten, en voor degene die de sport willen beoefenen is er zat animo, maar om het ook de aandacht te gaan geven zoals bij de mannen in deze sporten gaat mij te ver.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13191
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:51
    www.vrouwenvoetbalprimeur.nl.

    Moet je wel effe iedere week het stoof vanaf blazen want daar komt geen hond.
    Vrouwenvoetbal is alleen "interessant" als er voor de rest echt helemaal niks anders is.
    En zelfs dan niet.
    Vind ik leuk
    JustH +15580
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:02
    Praat anders voor jezelf, IK vind het leuk om naar te kijken, en ben verbaasd over de stappen die ze maken de laatste jaren. Het kijken is vaak leuker dan naar die toneelspelertjes in het mannenvoetbal. Volgens mij is in de laatste 2 wedstrijden geen verzorger op het veld geweest. Lekker op staan en door bikkelen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13191
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:10
    Dan moet jij vooral blijven kijken.
    Ik ga daar niet wakker van liggen.

    Punt is alleen dat je het zo ongeveer verplicht leuk en goed moet vinden tegenwoordig omdat je anders vrouwenhater bent of zo.
    Maar mag ik het alsjeblieft kritisch blijven bekijken en het geen topsport vinden als er van een elftal hooguit 3 of 4 echt kunnen voetballen.
    Die hier besproken Miedema scoort op een onder17 kwalificatie toernooi in 2013 18x(!!!) in 3 potjes.

    En ja, dat ze na een overtreding opstaan, sta ik niet van te kijken.
    Minder kracht dus schoppen komen net als schoten minder hard aan.
    Vind ik leuk
    JustH +15580
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:13
    Ik ben alleen maar blij dat je het wel goed volgt allemaal.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13191
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:17
    ja... ik ben ouderwets.
    Ik wil graag weten waar ik het over heb als ik ergens een mening over heb.
    Mag dan niet door iedereen gedeeld worden zo'n mening, ongeïnformeerd is hij nooit bij me.
    Vind ik leuk
    JustH +15580
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:26
    Ik zou mijn tijd niet besteden aan iets waar ik geen trek in heb. Echt dan zocht ik een leuke hobby.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13191
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:32
    Het is zo verschrikkelijk lastig te ontwijken als voetbal je interesse heeft.

    En om iets "niks" te vinden, zal je er toch enigszins wat van mee moeten hebben gekregen.

    Zoals je ook een paar episodes va neen tv-serie gezien zal moeten hebben om te zeggen: goed of vind het niks.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:03
    Je draait het om vriend. Hij legt het toch duidelijk uit?
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:06
    Ze zitten aan de internationale top. Bij de mannen wordt tegen Duitsland weer billenknijpend kijken en hopen op een counter.
    Vergeet niet dat het vrouwenvoetbal nog maar 10 jaar serieus bezig is, het gaat razendsnel.
    Maar ik kijk ook liever vrouwentennis, dan mannen want omdat ze minder kracht hebben gaat alles op techniek en dat zie ik graag, daarom gaat Federer ook nog wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:49
    net als curling? Zijn wij ook goed in. Dus is het goed en leuk om naar te kijken? Je moet wel kijken WAT de internationale top is
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:59
    Nee voorwaarde is dat er 1 bal bij is in een sport.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3566
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:13
    Precies, nog even en dit vrouwen-Oranje wint van het mannen-Oranje.
    Zullen we ook dan maar gelijk een vrouwen bond oprichten ?
    De Koninklijke Nederlandse Vrouwen Voetbal Bond ? De KNVVB ?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13191
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:20
    "Precies, nog even en dit vrouwen-Oranje wint van het mannen-Oranje."

    Wel effe serieus blijven he.....

    Ik speelde bij een club waar het hoogste dames 11-tal op dat moment op het 2de niveau in nederland speelde.
    Ooit met het bierelftal waarin ik liep een trainingspartijtje gedaan (hun trainer speelde bij mij in het elftal) en het werd in 2x30 minuten gewoon 5-1 voor de ongetrainde bierdrinkers die hun kunstjes normaal gesproken in de res 4de klasse knvb op zondagochtend 0930 vertoonden
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3566
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:30
    Overdrijven maakt de zaak duidelijk ;-)
    Het vrouwen-Oranje zit behoorlijk in de lift.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:09
    Was dat deze eeuw?
    Begrijp niet dat je dat wilt vergelijken, je zegt toch ook niet Jong-Oranje stelt niks voor in vergelijking met Oranje? Je kan dat niet vergelijken.
    Maar ik zie liever vrouwen, dat zal ook schelen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13191
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:00
    Ik zal mezelf geen hockey fan noemen, 1x in de 4 jaar de olympische spelen vind ik wel zat.
    Maar daar kan ik me net zo vermaken met een mannen hockey pot als met een vrouwen hockey pot.
    Beide is goed hockey.

    Het overgrote deel van wat je op tv ziet aan vrouwenvoetbal is geen goed voetbal.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:01
    Klasse JustH, jij kijkt objectief.
    Ik zie ook geen schwalbes, geen elleboogjes, niemand die 'perongeluk' op de voet gaat staan, geen aannaaien van kaarten en niet dat irritante vasthouden bij corners.
    En ik verbaas me ook hoe snel de ontwikkeling gaat.
    Vrouwen-interlands laten het pure voetbal zien, ik geniet ervan.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:07
    Aan jouw reactie ga ik twijfelen aan je liefde voor de sport voetbal. Dat zijn zaken die er nou eenmaal bij horen, waardoor je geïrriteerd, verbaasd, blij etc van word. Sport van emoties, dat is voetbal.

    En om op zijn bericht terug te komen. Ik speelde wat jaartjes geleden met de C2 ( hoofdklasse ) tegen Ter leede 1, kampioen van Nederland destijds. Werd 7-1 voor een stel broekies ( waren wij wel zeer getalenteerd) 😂nee, vrouwenvoetbal is echt van een waardeloos niveau in vergelijking met de mannen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:12
    Ze zijn 10 jaar serieus bezig, vergelijk nou niet iets van jaren geleden uit jouw herinnering.
    Je vergelijkt ongelijke zaken, een renpaard lacht zich ook rot als wij Usain Bolt bewonderen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13191
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:55
    https://www.youtube.com/watch?v=l5PalECCAqY

    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:53
    Heb me kostelijk vermaakt, ik dacht dat alle mannen gek waren, maar er zijn ook een paar vrouwen die de uitzondering bevestigen dus. Heeft Kraaij junior daar ook wat zwemmertjes achtergelaten?
    Dit is leuk voor een keer, maar in de ED stappen ze elke keer 'perongeluk' op de voet van het standbeen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13191
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:59
    Denk dat er bij vrouwen meer gebeurt dan jij en ik zien.
    Als ze bij het waterpolo elkaar zo ongeveer een tepel afdraaien, bij het handbal allerlei narigheid uithalen, waarom zouden ze zich dan als voetballer ineens gedragen?
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:26
    Nou, damesteams waar een mannencoach is die misdragen zich wel. Engeland was keihard en die Troelsgaard van Denemarken ook en op het EK was nog een team met mannencoach... ook heel naar voetbal. Vrouwenvoetbal moet beheerst worden door vrouwentrainers... houd het schoon.
    Vd Donk gaat nog wel eens makkelijk neer, maar verder zie ik geen naren kanten bij de Leeuwinnen.
    Maar als de belangen groter worden dan weet je niet, misschien gaan ze dan ook vuile streken doen met een gezicht van, ik deed niks.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13191
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:56
    Vwb je laatste zin.
    Tuurlijk gaat dat gebeuren of is het al aan de gang.
    Vrouwen zijn ook maar gewoon mensen.
    Zo nu en dan :D
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:03
    Alles gaat na verloop v jaren kapot. Ooit was een bank ook een eerzame werkkring.
    Daarom wil ik er nu van genieten, misschien ben ik naief, maar ik hoop dat vrouwen zoveel van de sport houden dat ze die niet kapot willen maken met gemeen spel.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 17:04]
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:58
    VP had misschien 2 berichter erover... treurig weinig, dit weekend moeten we de mannen weer zien, dat wordt tegenhouden en hopen op een vies countertje. De vrouwen horen bij de besten en als jij supereure techniek, tactiek, snelheid t.o.v. de tegenstander niet waardeert, dan kijk jij maar naar mannen, daar zul je dat alleen bij tegenstanders zien.
    Vind ik leuk
    debacle +490
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:00
    Ik heb mezelf vaker zitten verbijten dat ze de makkelijkste ballen niet binnenschoot... en dan niet werd gewisseld. Nu krijg een ander een kans en die pakt hem wel... simpel as that, so shut youre m...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:51
    Heel goed gezien. Miedema is een prutsster !
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:00
    Wat een ongepaste reacties! Waarom kan er niet normaal gereageerd worden op haar tegenvallende spel?
    Miedema schijnt bij haar eigen team goed te presteren maar bij het Nederlands elftal lukt het niet meer, en dan zal je plaats moeten maken voor een andere spits, zo gaat het nu eenmaal wanneer je topsport wilt bedrijven. Ze is nu eenmaal uit vorm en dat kan iedereen overkomen!
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:16
    Ze was niet fit maar scoort bij Arsenal aan de lopende band.
    Zijn allemaal pubers hier joh, die even uithalen daar onze all-time topscorer. Is alleen maar mooi, hoe meer concurrentie hoe beter.
    Ronald Koeman mocht willen, zoveel keus.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:30
    Flauw van de pers om een gepasseerde speler ongenoegen te laten uiten.
    Ze was niet fit en daarom stond Lineth daar en die leek veel scherper en sneller en nog kopsterk ook. Mooie kans voor Vivianne om bij Arsenal te laten zien dat ze beter is, overigens kan Lineth ook best links of rechtsbuiten. Maar wat een luxe om zulke goede speelsters te hebben.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +259
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:48
    Het begint al bijna op mannenvoetbal te lijken joh!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:50
    Alle wedstrijden waarin Miedema speelde gevolgd.
    Wat is ze slecht zeg. Ik begrijp er niets van dat ze een topper is. Ze heeft ook geen uitstraling, wel een arrogante kop.
    Miedema gewoon op de bank laten. Tot nu toe heeft ze geen toegevoegde waarde voor de Leeuwinnen.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1270
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:47
    Arrogante kop....komt ze dan uit Amsterdam?....😁😉
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:56
    Nee domme lul, ze komt uit Drenthe.
    Ben jij wel eens in Amsterdam (voor jou het buitenland!) geweest ?
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1270
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:45
    Ja hoor schapezak.....als ik naar toeristen, junks en hoeren wilde kijken....volgens mij zag ik je lopen....😁...alleen jammer dat je het zo oppakte ....want het was als geintje bedoeld....vandaar mijn smileys.....paardelul
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:15
    Ok geintje, maar waarom uitgerekend Amsterdam ?

    Wat is schapezak ?
    Wat is paardelul ?
    Je kunt mij nie gezien hebben omdat ik in het buitenland woon.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1270
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:35
    Als je die woorden niet wilt horen moet je zelf ook niet beginnen met domme lul....😉.. En als je dat niet snapt wat betreft arrogantie moet je vaker hier commentaar op vp lezen.... en mijn commentaar was dus als kwinkslag bedoeld omdat er hier zo vaker gepraat wordt over arrogante Amsterdammers..... maar waarom reageer je überhaupt over Amsterdam als jezelf in het buitenland woont...??
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:01
    Omdat het niet waar is die arrogantie van Amsterdammers. En als er sprake van arrogantie is dan komt het van de nieuwe import die wil pochen t.o. vrienden en kennissen die nog in een dorpje/stadje wonen met een "Muziek op het Plein" avond, die staddorpjes waar het echte leven ver te zoeken is.
    Alleen maar fantasie en dom gelul en frustratie van het achterland.
    Woon ook in Amsterdam.
    Nederland zonder Amsterdam is net als een kerel zonder pik.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 14:01]
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:18
    Ben jij zo iemand die vorig seizoen ook Ziyech afzeek op zijn arrogante kop? En nu praat iedereen alleen nog over hoe belangrijk hij is.
    Een uitstraling van een speler bepaalt niet hoe goed zij is.
    Haar cijfers zijn indrukwekkend.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1270
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:15
    90-60-90?
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:19
    Ze heet niet Marilyn hoor?
    Is vast iets mis met me, ik dacht aan goals.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:01
    Vorig seizoen wist ik nog niet van het bestaan van VP af.
    Eerst goed je huiswerk maken, voordat jij je gedraagt als een psycho-voetbalanalist. Ah joh dumpen die Miedema, zonder die Berensteijn lagen de leeuwinnen er uit. Wie weet het beter, Sabine Wiegman of jij ? Wat weet jij nou van voetbal af, verschrikkelijk mens om te zien ook.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:32
    Sarina heet ze, maar verder klopt alles wat je zegt.
    Behalve... zonder Beerensteijn had Vivianne gespeeld en die had misschien wel 4 gemaakt.
    Ik zie liever Sarina... die maakt wel een goede opstelling.
    Jij ziet liever Koeman... ik heb een hond die op hem lijkt.
    Dat beest kwispelt als hij het speelplan ziet.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:19
    He hallo Koeman was een grote hoor.
    Vind ik leuk
    Cookee +10669
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:13
    Is het nog! Maar hij is trainer van de spelers van nu.
    Vind ik leuk
    JustH +15580
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:51
    Miedema is echt heel nuttig geweest de laatste jaren tot aan het EK aan toe. Snap niet waar je die ongenuanceerde onzin vandaan haalt.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:58
    Snap ook niet waarom jij mij corrigeert ?
    Of wil je graag zoals altijd gelijk krijgen.
    Ik vind haar niks.
    Klaar ?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 10:09]
    Vind ik leuk
    JustH +15580
    vrijdag 12 oktober 2018 om 01:15
    O, jij vind haar niks, dan is het niet erg.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:56
    De beste 11 moet je opstellen.
    En als Midema daar niet bij hoort moet ze gewoon op de bank zitten.
    Verder niet zeuren en meer inzet tonen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 11:56]
    Vind ik leuk
    Napier +42
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:16
    Lineth Beerensteyn moet gewoon eerste spits blijven, zij heeft meer in huis dan Vivianne Miedema.
    Vind ik leuk
    repeP +1277
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:20
    Beerensteyn is bijzonder doelgericht, meer dan Miedema die aan het Wijnaldum-syndroom lijkt te lijden, goed spelen bij haar club maar minder in Oranje.
    Vind ik leuk
    Wiersie +1
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:51
    Miedema wil toch graag dat het vrouwenvoetbal gelijk wordt getrokken met het mannenvoetbal ! Laat haar zich dan ook wat meer als een kerel gedragen dan ! Want wat ik op het EK van haar heb gezien . Dan heeft haar trainster haar nog aardig lang de hand boven het hoofd gehouden ! Misschien moet ze daar nog even aan terug denken die mevrouw Miedema . En dan sorry zeggen en op de bank gaan zitten en heel erg hard je best blijven doen
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:26
    In beide invalbeurten viel Miedema negatief op. Veel balverlies, niet meeverdedigen in het kort niet de Miedema die we kennen.

    Terecht dat Beerenstijn in de basis staat.
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1543
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:19
    Zij liep ook al te janken dat ze meer geld wilde. Misschien gewoon eens niet zo zeuren.
    Vind ik leuk
    rexxo +853
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:05
    Miedema was ook niet tevreden met de winstpremie. Die was volgens haar nog steeds niet gelijk aan die van de heren internationals. Vervelende over het paard getilde dame is het.
    Vind ik leuk
    JustH +15580
    vrijdag 12 oktober 2018 om 01:18
    Over het paard getild. Of een goede strijdster "ook voor haar collega's" voor een eerlijker verdeling?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 01:19]
    Vind ik leuk
    rexxo +853
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:28
    Ja joh?
    Damesvoetbal is momenteel net zo interessant en levert evenveel op voor sponsoren?
    Of zou jij als sponsor meer betalen omdat het eerlijker is?
    Gelukkig ben jij niet de financieel directeur van een voetbalclub.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:12
    Vervelende over het paard getilde zichzelf overschattende dame is zij. Typische dissonante, de sfeer verpestend. Prestaties ho maar. Als ze zo goed is zoals sommige (zijn maar een paar blijkbaar) hier op VP beweren, waarom verloren de Leeuwinnen dan van Noorwegen ?
    Vind ik leuk
    JustH +15580
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:39
    Wat een vraag,
    Waarom won Messi niet de CL verleden seizoen?
    Dat kan 1 persoon natuurlijk nooit voor elkaar krijgen.
    Maar die over het paard getilde zichzelf overschattende, sfeer verpestende dame, ging wel voor haar groep staan om een eerlijke vergoeding te bewerkstelligen.
    Daar profiteert nu de hele selectie van. Deed ene meneer Cruijff dat ook niet? Lees haar statistieken maar eens voor je weer wartaal op schrijft.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:43
    Joh je haalt echt het verleden er bij en je gooit alles werkelijk door elkaar met je onzin geneuzel. Er komen dingen bij die totaal niet met de kracht van de Leeuwinnen van dit moment te maken hebben. Miedema mag blij zijn dat zij in een Oranje mag spelen dat DANKZIJ de rest van het team wat zeer goed is en zonder haar tot nu toe naar behoren de kwalificatie is door gestoten. Ze moet haar mond houden en zich aanpassen. Die Wiegman heeft e.e.a. goed gezien en het resultaat is er naar. Daar veranderen er geen 3 Miedema's aan .Zij is gewoon de slechtste, minst aan te spelen, minst balvaste speelster, minst produktiefste, minste charisma hebbende speelster.
    Miedema lekker op de bank. Trouwens ik vraag me af, lees jij ook de andere negatieve reacties over Miedema hier op VP ?
    Ik denk dat 95 procent tegen haar is. Weet je wat, richt een fanclub van Miedema op en veel plezier er mee.

    En dat gezeik over de vergoeding interesseert mij en de sponsoren en de kijkers geen zier. Als ze het niet goed genoeg vindt dan zeg ze Oranje af. Klaar.

    Messi, Cruijff er bij halen, je bent niet goed uitgeslapen hoor. Andere tijd, andere situatie, ander momentums.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 13:56]
    Vind ik leuk
    JustH +15580
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:18
    Ik heb gewoon een eigen mening, moet kunnen.
    Dat jij achter die 95% aanhuppelt pleit niet echt voor jou.
    Ik haal Messi er bij omdat jij stelt dat ze niet van Noorwegen winnen. Door Miedema. Of dat om 1 persoon gaat in een team. Daarom Messi werd uitgeschakeld in de CL. Of werd Barcelona uitgeschakeld in de CL. Cruijf stond voor zijn collega's voor een betere beloning, en dat deed Miedema dus ook.
    Plus dat jij niet bepaalt of ik onzin geneuzel, Zeg dan ik vind dat je onzin neuzelt, bijdehand!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 19:21]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:43
    Miedema is onzin geneuzel.
    Vind ik leuk
    JustH +15580
    vrijdag 12 oktober 2018 om 23:43
    Nee, vind jij onzin geneuzel.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws