Groeneveld bedankte voor Ajax en directe uitleenbeurt: 'Dat zou niet logisch zijn'

    Groeneveld bedankte voor Ajax en directe uitleenbeurt: 'Dat zou niet logisch zijn'

    donderdag 11 oktober 2018 om 07:44

    Arnaut Groeneveld is deze zomer in beeld geweest bij Ajax en AZ, bevestigt de 21-jarige aanvaller van Club Brugge in gesprek met het Algemeen Dagblad. De toenmalige NEC'er gaf echter de voorkeur aan een verhuizing naar België.

    Ajax was concreet voor Groeneveld, maar wilde de aanvaller direct doorverhuren aan FC Groningen. De voor het eerst bij Oranje gehaalde buitenspeler zag dit echter niet zitten. "Als je de opties zag die ik ook had, was dat niet logisch", vertelt hij aan het Algemeen Dagblad. "Ik wilde naar Club Brugge. Het gevoel bij Club Brugge was meteen goed."

    Nog niet zo heel lang geleden moest Groeneveld vertrekken bij PSV en degradeerde hij met NEC uit de Eredivisie. In Nijmegen werkte de aanvaller samen met trainer Peter Hyballa over wie hij gemengde gevoelens heeft. "Hyballa heeft mij een kans gegeven, maar onze relatie kende ups en downs", aldus Groeneveld.

    In de ogen van Hyballa had Groeneveld een te grote mond voor een nog niet doorgebroken jeugdspeler. "De jonge spelers konden beter hun mond houden. Jay-Roy Grot, Ferdi Kadioglu en ik. Grot is een spits, maar hij stond op de training wel eens centrale verdediger. De trainer pakte ons aan. Of dat de juiste aanpak was? Deels, want ik vind niet dat je altijd je mond moet houden."

    Poll

    Hoort Groeneveld in Oranje?

    (3579 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 11 oktober 2018 om 07:49
    Groeneveld komt alsnog naar Ajax na de verplichte degradatie die ongetwijfeld zal volgen.
    Vind ik leuk
    kerel +1984
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:52
    Moet er wel plek zijn.. zou niet weten wie er uit moet voor hem..
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:59
    Volgend seizoen is de helft van Ajax vertrokken. Maar je hebt gelijk misschien wordt het dan tijd om nog grotere talenten te halen. Wat moet je anders met een kwart miljard trabsferopbrengsten.
    Vind ik leuk
    kerel +1984
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:52
    Kijken hoe de ontwikkeling gaat.. en de leegloop moet nog.. wie weet kan overmars toveren.. hoop doet leven.. ziyech is echt toe aan een europese topclub. Proberen een topvervanger te halen voor hem.. de rest binnenboord zien te houden, ook al is het hopen tegen beter weten in..
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8317
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:14
    Wat een onzin om ten eerste te stellen dat de helft zal vertrekken om vervolgens met rare bedragen te strooien en te zeggen dat het niets uitmaakt omdat je dan wel even wat beters zult kopen...

    Eindelijk heeft Ajax weer eens een team die echt goed is, wees daar blij mee maar vooral heel erg zuinig op!

    Kerel ziet het wat dat betreft een stuk beter.

    Als je Tadic en Neres behoudt en Bande en Labyad achter de hand hebt dan heb je Groeneveld niet eens nodig, als je het mij vraagt.

    Koop dan een sterke 10 voor Ziyech en zet deze wel echt op 10 😉

    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 12:21]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:07
    Ten Hag misschien?
    Vind ik leuk
    thierryer +1445
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:03
    Wat dacht je van een leegloop bij Ajax na dit seizoen:

    Neres/Zyech/Frenkie/deLigt/Onana/Tagliafiglo.
    Dus dat zou een opvolger kunnen worden van de 1e twee.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8317
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:18
    Ik zie geen stijgende lijn bij Neres, die jongen doet het sinds de vele positiewijzigingen slechter en slechter.

    In deze vorm zie ik hem geen transfer maken.

    En Frenkie weet zelf ook wel dat hij er niet klaar voor is. Ik geloof niet dat hij weg zal gaan, al kan het natuurlijk gek lopen.



    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:02
    Neres is gewoon een buitenspeler! Moet je allemaal niet op 10 willen zetten daar komt hij echt niet tot zijn recht.
    Vind ik leuk
    Clutchy +311
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:05
    Welkom bij Ajax, Mazroui is middenvelder staat op back positie, frenkie de jong is middenvelder staat centraal achterin, sinkgraven middenvelder staat op back positie en zo kan je wel nog een paar opnoemen de laatste jaren
    Vind ik leuk
    .psd +1
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:10
    Geen stijgende lijn? misschien idd niet bij de wedstrijden op een andere positie. Maar op linksbuiten tegen Bayern liet hij zien wel een hoger niveau aan te tikken.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8317
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:13
    Bayern is 1 wedstrijd geweest waarin hij uiteindelijk ook NIET beslissend was.

    Verder hoef je geen ingenieur te zijn om te zien dat hij het minder en minder doet.

    Neem wat cijfers en statistieken bij de hand van vorig seizien en legt dat naast die van nu.

    Er is geen schim van over. Leuk zo'n kuntje en gespeel maar het gaat om de rendement! Hij is dan ook niet meer verzekerd van een basisplaats.

    Hiervoor mag je best naar Ten Hag wijzen, maar dan krijg je scheve gezichten hier op VP.

    Laten we dat dan ook vooral niet doen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 17:16]
    Vind ik leuk
    .psd +1
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:31
    Er waren er wel er meer spelers op het veld tegen Bayern die niet beslissend waren, maar wel een goede wedstrijd speelde.

    Statistieken van Neres zijn veel minder dan vorig jaar. Maar dat is logisch als je hem op een minder gevaarlijke positie zet. Daar geef ik je gelijk in.

    Gewoon weer vaker over de flanken en diep laten spelen en dan komen de stastieken ook wel weer.

    Je hoeft ook geen ingenieur te zijn om te zien dat Neres kwaliteit heeft ;-)
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8317
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:39
    Dat zeer zeker!
    Vind ik leuk
    ppdf +1002
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:52
    Jij werkt bij de Belgische voetbalbond?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:53
    Hoe weet je dat?
    Vind ik leuk
    Leozao +1415
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:50
    Duitsers en hierarchie; toch wel weer een puntje...
    Vind ik leuk
    mcmodd +23692
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:52
    Hij zegt het heel netjes en klinkt logisch. Achteraf gezien mag je spreken van een speler die de werkwijze van Hyballa niet nodig had om echt beter te worden. Dat gebeurt en zegt iets over de manier hoe spelers zich ontwikkelen. Hoop dat hij echt snel een basisplek in Oranje heeft.
    Vind ik leuk
    Mr. Writer +296
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:16
    Ik heb bij hem het gevoel dat hij bij Oranje gehaald is (en mag debuteren tegen Belgie) zodat hij niet voor Nigeria kan kiezen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:50
    Dus Nederland doet dezelfde praktijken als die zg "kleine voetbalnaties"?

    Is dat waartoe we zijn afgezakt? Ik vind t best maar dan ook geen slecht woord meer wanneer een van die andere landen dat doet (want daar zijn wij dan weer heel goed in).

    Ps: Ik hoop dat hij erbij gehaald is omdat hij het gewoon verdiend heeft en dat jij het dus verkeerd ziet.

    ;-)
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2299
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:03
    Ik vind tot nu toe ook wel dat deze speler een behoorlijk grote mond heeft.. heb hem nog niet op niveau zien voetballen dus ben benieuwd of hij uiteindelijk echt zo goed is..
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8174
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:04
    Zegt dat iets over hem of over jou? ;)
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2299
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:22
    Ligt een beetje aan de competitie waar hij in speelt :p is nog slechter dan de Eredivisie..
    Vind ik leuk
    Analyse075 +860
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:06
    Ik heb niet zoveel van deze jongen gezien dan wat samenvattingen van NEC en Brugge. Ik wil hem wel aan het werk zien in oranje. Ik ga geen wedstrijden van Brugge kijken want dat hele Belgische voetbal is grauw, saai en stinkt naar corruptie. Niet de Rode Duivels want dat is voetbal om van te genieten.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:14
    Groeneveld is ook niet gek nu die weet dat Ten Hag er zit als trainer. Kan ik me voorstellen dat ie ervoor bedankt.
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:25
    Omdat hij bij Groningen veel met Ten Hag had moeten werken?
    Vind ik leuk
    Zultkop +5078
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:06
    ajaxkampioen 2016? Waarmee kampioen geworden dan?
    Vind ik leuk
    Kingb +23
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:29
    Jong Ajax in de jupiler league. Viel er toch iets te vieren in Amsterdam
    Vind ik leuk
    Zultkop +5078
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:31
    Hij is er blijkbaar trots op.
    Vind ik leuk
    soplul +3314
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:58
    dat was 17/18.
    Zeker niet in 2016.

    In 15/16 (dus 2016) was dit sparta.
    Vind ik leuk
    13 +13181
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:46
    Dat is dus de grap.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:15
    Zie hier. Niet iedere goede speler of groot talent wil voor Ajax spelen. Ook al zegt bijna iedere Ajacied van wel... Wat naïef natuurlijk.
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:31
    Zit je wat dwars?

    Hij zegt bijna letterlijk dat hij niet naar Ajax ging omdat hij eerst verhuurd zou worden. Wat er was gebeurd als Ajax hem een plek in de selectie had geboden weten we niet hè.
    Vind ik leuk
    Pimman +3920
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:21
    Aha dús PSV heeft hem weg laten gaan..net als Ajax ooit oa Rosario en Bergwijn...kapitaalvernietiging?
    Vind ik leuk
    Korm +35596
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:17
    hahaha dit komt voor bij de meeste topclubs
    Vind ik leuk
    Pimman +3920
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:28
    Dat klopt maar wel zonde! ;)
    Vind ik leuk
    Korm +35596
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:05
    klopt, maar op een bepaalde leeftijd moet je keuzes maken, je kan ze niet allemaal behouden ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:22
    Dus Ajax en PSV hebben wel degelijk geprobeerd om hem in te lijven! Volgens
    VI lagen ze te slapen.
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:27
    Dat schijnt een heel ander licht op dat filmpje van de slapende Overmars op deadline dag.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:30
    ik wil niet lullig doen maar er staat Ajax en AZ in de tekst , dus PSV had geen belangstelling voor hem schijnbaar
    PSV heeft hem weggestuurd
    PSV heeft ook Bergwijn die op die positie speelt , ook Lozano kan daar spelen dus ik geloof ook niet dat PSV belangstelling voor hem had
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:33
    Je doet niet lullig hoor. Maar was al eerder bekend dat PSV ook bij hem had aangeklopt en hij had geen interesse in een terugkeer daar, nu is duidelijk dat Ajax zich ook had gemeld! Terwijl er mensen aan een tafel beweerden dat ze lagen te slapen!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:37
    het zou kunnen dat je gelijk hebt , maar ik zie de noodzaak niet van PSV om hem in te lijven
    we hebben Bergwijn en evt Lozano voor die positie , en Groeneveld is echt nog niet beter dan deze 2
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:37
    PSV heeft inderdaad nooit interesse in hem getoond nadat hij is vertrokken. Vooral niet nu ze Malen achter Lozano en Bergwijn hebben. Malen speelde vorig seizoen veel minder wedstrijden dan Groeneveld en scoorde vaker.
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +659
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:24
    Leuke speler, maar zeker nog niet klaar voor Oranje en/of een club als Ajax of PSV.
    Vind ik leuk
    Thobar +4301
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:03
    Oh ja en Brugge speelt op een lager niveau zeker (CL, Belgische competitie)
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +659
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:05
    Vind jij Brugge gelijkwaardig aan Ajax en PSV dan?
    Vind ik leuk
    Thobar +4301
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:10
    Op het moment toen hij tekende 3 mnd geleden wel, en voorlopig hebben Ajax en PSV nog niets bijzonders gepresteerd in de competitie en of CL (bv het gelijkspel tegen het Bayern in deze fase is zelfs een gemiste kans)
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +659
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:50
    Brugge doet het redelijk in de competitie, maarja ik blijf zeggen dat ik het gewoon een zwakkere competitie dan de Nederlandse vind, en ja CL, daar zijn we het beide over eens dat ze blij mogen zijn als ze 3e worden. Als ik kijk naar de wedstrijd tegen Atletico hadden ze zichzelf ook wel mogen belonen met een punt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 11:50]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26325
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:47
    Brugge was het meest slagvaardig. Mooi voor hen. Het lukt niet altijd om elke speler te halen.
    Vind ik leuk
    rexxo +853
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:52
    Zou ik ook niet doen, rare actie van Ajax, als voetballer wil je op het hoogste niveau acteren.Wie wil er nu uitgeleend worden aan met alle respect FC Groningen? De hoofdtrainer is onervaren en ik heb nog nooit een speler gehoord die zei dat Spijkerman hem beter had gemaakt.
    Vind ik leuk
    Patje024 +89
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:01
    Logische keuze club brugge kunt kiezen uit champions league met club brugge en spelen voor kampioenschap en bij groningen tegen degradatie
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1091
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:43
    Zucht....groenedjuminji deel 654.


    4 goals en 3 assist bij Brugge...top...Inderdaad voor altijd selecteren tot hij 56 jaar is want zo goed is hij klaarblijkelijk.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2339
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:25
    Ik mag die Hyballa wel!
    Vind ik leuk
    debacle +490
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:49
    Laat hem maar eerst een heel seizoen presteren. Daarna kijken we wel... krijg een beetje het zivko gevoel
    Vind ik leuk
    Korm +35596
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:15
    Dit is niet de eerste aanvaller die moest vertrekken bij PSV en opbloeide elders. Dit heb je dus bij elke club
    Vind ik leuk
    repeP +1277
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:18
    Beetje respect voor trainers kan echt geen kwaad. Zal hij ongetwijfeld op den duur wel gaan leren, wellicht met vallen en opstaan.
    Vind ik leuk
    Cookee +10670
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:33
    Goh daar sprak wel een hoop vertrouwen uit dat aanbod van Ajax, eerst maar naar Groningen toe. Ik denk dat hij de juiste keuze nam, al die tussenconstructies... das link voor je het weet val je tussen wal en schip.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws