Ricksen moet opgenomen worden in ziekenhuis: 'Gelukkig was het vals alarm'

    Ricksen moet opgenomen worden in ziekenhuis: 'Gelukkig was het vals alarm'

    donderdag 11 oktober 2018 om 09:25

    Fernando Ricksen is woensdagavond opgenomen in een Schots ziekenhuis. De voormalig Oranje-international was te gast bij zijn oude club Glasgow Rangers, toen hij last kreeg van zijn borst.

    De alarmbellen begonnen meteen te rinkelen, laat zijn biograaf Vincent de Vries weten aan The Scottish Sun. "Fernando had moeite met ademen en hij was bang dat hij een infectie in zijn longen had. Dat kan bijzonder schadelijk zijn als je ALS hebt. Gelukkig bleek het vals alarm te zijn."

    De Vries vermoedt dat Ricksen nog last had van de vliegreis vanuit Spanje, waar de 42-jarige Heerlenaar tegenwoordig woonachtig is. "Hij was erg moe en hij heeft niet goed gegeten", aldus de biograaf, die laat weten dat Ricksen nog even aan moet sterken in het ziekenhuis voordat hij weer naar huis kan. "Maar alles gaat goed met hem. Hopelijk kan hij over een paar dagen weer terug naar Spanje vliegen."

    Bekijk ook: Ricksen krijgt Schotse lachers op zijn hand met spraakcomputer: "Bastard"

    Lees meer over:Scottish Premiership

    Plaats een reactie

    Johan59 +592
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:34
    Hij moet hier wonen, ik zou het een eer vinden hem de hand te geven, dat karakter is echt een voorbeeld
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:53
    Vanwaar die enorme verafgoding??
    Er zijn zoveel kankerpatiënten en andere terminaal zieken die net zo hard vechten voor hun leven, maar die niemand ziet staan omdat hij of zij geen bekend voetballer of persoon was.
    Ik vind het uitermate triest dat hij zo verafgood wordt door mensen die hem totaal niet kennen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:57
    Pfff wat een overdreven reactie.
    Ga eens naar de afdeling Oncologie daar zijn zat helden die je de hand kan drukken.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:12
    Ik denk dat het komt omdat je hem zag voetballen en daar worden mensen gelukkig van. Hij was een soort boefje die niks verkeerd kon doen net als Andy bv. Ik geef je groot gelijk dat er tal van mensen zijn die het net zo zwaar en misschien wel zwaarder hebben. Daarom is hij ook geen held maar een vechter zoals vele anderen.
    Das mijn idee erover.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:14
    Daar sluit ik mij volledig bij aan, Amen!;)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 10:27]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:50
    Ik vind het zeer opvallend hoe er over Fernando gesproken wordt, alsof het een verlosser wordt.
    Triest dat hij zo ziek geworden is, maar als persoon had hij meer vijanden dan vrienden.
    Hij heeft mensen geterroriseerd, dingen gedaan waar de honden geen brood van lusten.
    Mijn ervaringen zijn uit eerste kring, dus ik weet héél goed waar ik het over heb.
    Ik heb niks tegen Fernando maar sommigen praten over hem alsof hij de gladiator, een god is.
    Ik wens hem alle goeds in de tijd die hem nog rest, maar als persoon was hij verre van datgene hoe bepaalde mensen hem afschilderen!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 09:50]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:16
    Natuurlijk is het verschrikkelijk wat Fernando Ricksen heeft, maar wat jij ook schrijft of woorden in die trend, er zijn duizenden mensen die dagelijks moeten vechten voor hun leven en die weten dat ze moeten sterven.
    Maar omdat het om een bekende voetballer gaat wordt hij hier als een soort afgod bestempeld.
    Begrijp me goed, ik gun dit niemand maar, en nogmaals, duizenden mensen hebben een ongeneeslijke ziekte en daar hoor je nooit iets over maar omdat het nu helaas Fernando Ricksen betreft wordt het telkens vermeld op VP.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:19
    Heel goed onder woorden gebracht Feyenoordfan.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:21
    Dank je, hoewel wij niet zo goed samen kunnen op VP moest ik hier wel op reageren want je werd aangevallen op iets wat de realiteit is en dan doet het er voor mij toe toe of je nu voor Psv, Ajax of in jouw geval voor Fortuna Sittard bent.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:24
    Netjes van jou, sympathiek.
    Bedoel je dat wij wb clubvoorkeur niet zo goed samen kunnen?
    Ik heb namelijk absoluut niks tegen jou beste Feyenoordfan.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:29
    We hebben in het verleden een keer een flinke aanvaring gehad toen ik hier nog onder de naam Voetbal Is Passie zat.
    En dan praat ik over het jaar 2016, maar dat was m.i. een gezonde aanvaring maar ik weet van mezelf dat ik wel eens te ver kan gaan of dat mensen mij niet begrijpen en of willen begrijpen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:34
    Geen probleem, we gaan gewoon weer lekker over voetbal praten.
    😉😉
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:54
    Dacht iedereen er maar over zoals jij, want er zijn erbij daar hoef je maar iets verkeerds tegen te zeggen of de hun ware karakter komt naar boven.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:00
    Fijn om te horen😉
    Vind ik leuk
    Gewoonzo +188
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:09
    Zo, neem nu maar een kamer met z'n tweeën..
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:45
    Dat zou jouw fantasie wel heel erg prikkelen he ?!
    Vind ik leuk
    Gewoonzo +188
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:09
    Gast, zorg dat je een leven krijgt in plaats van op een ieder te reageren. Instellingen zat waar jij terecht kunt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:17
    Ik vind het veel te leuk om op zulke kansloze jongens te reageren als jij, die de hulp zo ontzettend goed kunnen gebruiken 'gast'!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:07
    Dat kleine meisje, waar v.Gaal het over had, ook spierziekte, en knokken voor haar jonge leventje, wat niet in de knop gebroken mag worden.
    En zoals zo velen die niet voor god los hebben geleefd, maar het niet gegund zijn op een of andere manier.
    Ricksen heeft gelijk Hazes sr. zijn leven al tig x geleefd.
    Ik gun hem elke dag, week, maand, jaar dat hij nog op deze aardkloot mag vertoeven, maar er om rouwen?
    nee hoor, het is ook geen eigen schuld dikke bult, maar dat is het voor zo'n ziek kind nog vele malen minder.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:09
    Mooie reactie om over na te denken😉
    Vind ik leuk
    kwartje50 +893
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:56
    fernando ricksen side, mooiste plek van Sittard
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:26
    Voor mij Is de commando anders wel een held! Toen mijn cluppie op sterven na dood was besloot Fernando de handdoek op te pakken om de negatieve spiraal te doorbreken. Nadat Fortuna bijna 2 jaar geen uitwedstrijd gewonnen had wonnen we meteen bij zijn debuut. Jammer dat hij deze mooie return als speler niet heeft kunnen meemaken. Ik ben zelf nog in Glasgow geweest voor zijn benefietwedstrijd. Mede door het feit dat hij als bekende sporter ervoor gekozen heeft om ermee naar buiten te treden heeft deze vreselijke ziekte een gezicht gekregen waar andere ALS patienten baat bij hebben. Hij is blijven knokken en dat doet hij nog steeds. Voor mij is en blijft hij een held!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 11:27]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:49
    Hij heeft een reputatie waar honden geen brood van lusten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ricksen moet opgenomen worden in ziekenhuis: 'Gelukkig was het vals alarm'