Bergwijn: 'Vroeger droomden Appie en ik ervan om samen in Oranje te spelen'

    Bergwijn: 'Vroeger droomden Appie en ik ervan om samen in Oranje te spelen'

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 09:48do 11-10-2018 om 09:48

    Steven Bergwijn is trots dat hij voor het eerst de selectie van het Nederlands elftal heeft gehaald. De buitenspeler van PSV hoopt vooral dat zijn onfortuinlijke boezemvriend Abdelhak Nouri net zo trots zal zijn.

    De twee speelden samen in de jeugdopleiding van Ajax en waren onafscheidelijk. "Appie is als familie. We kennen elkaar vanaf de F'jes bij Ajax. (...) Vroeger droomden Appie en ik ervan om samen in Oranje te spelen", vertelt Bergwijn aan ELF Voetbal. Nadat Nouri getroffen werd door hartfalen, werd de band tussen Bergwijn en de familie nog sterker. "Ik praat veel met zijn broer Mo. Als ik wat kwijt wil, dan bel ik hem."

    Of Bergwijn zijn debuut zal maken tijdens de interlands tegen Duitsland en België, durft hij niet te zeggen. "Ik ga zien wat de trainer (Ronald Koeman, red.) met me van plan is. Ik kan links en rechts op de vleugels spelen, met een voorkeur voor links. Met twee spitsen kan ook", houdt de PSV'er alle opties open. "Als ik mijn naam zie, dan zal ik gewoon doen waar ik goed in ben. Zo niet, dan wacht ik op mijn kans."

    Poll

    Verdient Bergwijn een kans in de Oranje-basis?

    (2126 stemmen)

    Plaats een reactie

    Hyena +30834
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:52
    Ik vind het echt jammer dat deze jongen niet bij Ajax voetbalt. Onwijs groot talent en er zit een goede kop op, vind ook dat hij nu al verder is dan Kluivert. Knap ook hoe hij met deze situatie omgaat, moet loodzwaar zijn voor zulke jonge gasten.

    Het nieuwe Oranje moet gebouwd gaan worden om jongens als Bergwijn, De Ligt, Van Dijk en Frenkie heen. Dan zie ik het allemaal best wel weer goed komen in de toekomst.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:55
    Goed stuk, sluit ik me bij aan!

    echter is het wel zo dat Bergwijn 1,5 a 2 jaar ouder is als Kluivert, dus op zo'n jonge leeftijd niet helemaal vergelijkbaar vind ik .

    Bergwijn is wel zo verstandig geweest om in de ED te blijven, Kluivert "gokt" met zijn carrière door zo'n vroege overstap

    Vind ik leuk
    Leeuw +6193
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:56
    Jammer vind ik het niet. Hij is op de juiste plaats, evenals Rosario. Ik zie Steven ook graag schitteren met zijn leeftijdsgenoten voor Oranje.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1469
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:59
    Wat moet loodzwaar zijn? 5 of 6x trainen per week, en 1 of 2 wedstrijden? Weet je wat loodzwaar is? De vuilnisman, de stratenmaker, de bouwvakker die vanaf zijn 15e aan de bak is, en tot zijn 67e "mag" buffelen voor een fractie van deze gassies.
    Vind ik leuk
    soplul +3516
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:01
    kolere wat een oerdomme opmerking.....
    Vind ik leuk
    Hyena +30834
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:13
    Die denkt dat vuilnismannen, waarbij het zo'n beetje mogelijk is om de hele dag stoned te werken, even zwaar worden belast als profvoetballers.

    Dan heb je ze echt niet op een rijtje hoor.
    Vind ik leuk
    soplul +3516
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:34
    Nou ik vond het erger dat hij niet door had (of misschien ook wel, wat nog erger zou zijn) dat je met 'loodzwaar' op zijn vriendschap met nouri doelde.
    Vind ik leuk
    Hyena +30834
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:47
    Ook dat is natuurlijk waanzinnig. Zeker met zo'n gebruikersnaam mag je toch verwachten dat zo iemand dat wel doorheeft..
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1469
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:35
    En waar moet ik dit uit opmaken dan? Nergens wordt Nouri genoemd door Hyena, is het dan zo gek dat ik den dat die pamberboys het loodzwaar hebben met voetbal??
    Vind ik leuk
    soplul +3516
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:21
    Dat is begrijpend lezen.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1469
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:53
    Begrijpend lezen, kan alleen waneer er met begrip wordt geschreven. Maar ja, dat zal wel te hoog gegrepen voor je zijn. Gezien je gebruikersnaam.
    Vind ik leuk
    soplul +3516
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:09
    Je hoeft echt niet bij iedere post te laten blijken dat je eigen niveau voor een normaal gesprek niet toereikend is hoor.....
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1469
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:22
    Waar blijkt uit dat mijn niveau voor een normaal gesprek niet toereikend is? En dat uit de pen van iemand wiens gebruikersnaam SOPLUL is. Dat is toch een toppunt van ironie. Wat een blaaskaak.
    Vind ik leuk
    soplul +3516
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:16
    Ja het mooie is dat dit bij elk van je stukken is, net zoals hierboven.

    Maar zoals gezegd gewoon niet genoeg niveau om zoiets zelf in te zien :)
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1469
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:34
    Accacadabra. Ga lekker in je slachtofferrolletje. Wat een Gotspe.
    Vind ik leuk
    soplul +3516
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:42
    mijn god man jij snapt er echt helemaal niks van :)
    Vermakelijk.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1469
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:48
    Vind ik jou ook, iedere gek heeft zijn gebrek. Ook ik. Dat zal jij wel weer niet begrijpen, want je hebt geen zelfspot, laat staan zelfkennis.
    Vind ik leuk
    soplul +3516
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:56
    Het is juist dat ik wel zelfkennis heb dat ik dat over jou kan zeggen wat ik zeg.
    Maar nu zal ik het wel heel moeilijk voor je maken om het nog te begrijpen.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1469
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:31
    Typische reactie van een mens met een narcistische stoornis, vind zichzelf beter dan een ander. Narcisten zal ik inderdaad nooit begrijpen, die zijn nogal manipulatief.
    Vind ik leuk
    soplul +3516
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:40
    Ja je kunt alle termen erbij halen die je ooit gehoord hebt in je leven.
    Alleen als je niet weet hoe je ze moet gebruiken zul je altijd overkomen als iemand die niet weet waar hij het over heeft.

    En dan gaan mensen weer over je niveau beginnen.....
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1469
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:49
    Ja ach zet jezelf maar voor SOPLUL, dan hou ik het bij Mokum. Google ridder. Tja wanneer je het over niveau wilt hebben, zul je het ook moeten hebben, anders sla je de plank steeds mis.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 15:51]
    Vind ik leuk
    soplul +3516
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:56
    Ja google zou je eens wat meer moeten gebruiken.
    Mss steek je er nog wat van op mokumse dodo.....
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1469
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:14
    Heb ik niet nodig Soplul, ik heb veel parate kennis op niveau, weet je wat een Dodo is? Zal het je even uitleggen, het was een loopvogel op het eiland Mauritius, die door toedoen van NL zeelieden is uitgestorven.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 18:16]
    Vind ik leuk
    Just dekler +1811
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:32
    Zijn vuilnismannen ook op hun 35e klaar met werken ?

    De psychische belasting zal ook zwaarder zijn dan voetballen.

    Dat niet op een rijtje hebben valt wel mee..

    Jouw gebrek aan inlevingsvermogen is groter...
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1469
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:33
    Zit jij soms stoned achter je toetsenbord? Wat een dome reactive zeg. Jij pakt er 1 beroepsgroep tussen uit, terwijl ik er 3 noem. Dat noem ik zeer sellectief en populistisch reageren. En zonder vuilnismannen kun je niet leven, zonder voetballers wel, en zonder Hyena's ook.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:36]
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1469
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:46
    Kolere wat een soplul reactie, kom een met feiten. Is het niet waar dan?
    Vind ik leuk
    soplul +3516
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:10
    Rustig aan vuilnisman....

    Je hebt zelf al toegegeven dat je niet competent was te begrijpen dat het om de situatie nouri ging.

    Dus ja het was een oerdomme opmerking van je.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1469
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:30
    Of de reactie van Hyena was niet duidelijk. Maar eh, ik heb grotere vuiniszakken dan jou buiten gezet hoor. :)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:43]
    Vind ik leuk
    soplul +3516
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:22
    Tuurlijk knul.
    Vooralsnog was jij de enige die hem niet lijkt te begrijpen.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1469
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:51
    OK Jochie, ik ben inderdaad niet zo van de cryptogrammen.
    Vind ik leuk
    Hyena +30834
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:03
    Wat een gelul. Een vuilnisman wordt lichamelijk en mentaal heel veel minder zwaar belast dan deze jongens, echt een volslagen kansloze vergelijking.

    En ik doelde met loodzwaar op het omgaan met het verlies van Appie. Van iemand met jouw gebruikersnaam had ik verwacht dat je dat toch wel kan begrijpen.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1469
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:26
    Niet dus. En hoezo lichamelijk zwaarder belast? een vuilnisman gooit in Mokum +/_ 6 ton huisvuil in de wagen, per dag, en je weet nooit hoe zwaar een vuilniszak is. Daar zitten dus ruggebrekers bij, Mentaal zwaar?? Van je hobby je werk maken! Kan nooit zwaar zijn. Dan heeft een vuilnisman het mentaal zwaarder. Dus kansloze vergelijking, dat is voor jouw rekening, ik vind jouw reactie op mij, zonder argumentatie kansloos. En ja het noodlot van Appie is zwaar, ook mentaal, maar op de leeftijd van de heertjes voetballers, verloor ik mijn vader. Maar ik ben dan ook niet gepamperd. Appie is niet overleden, maar door het noodlot getroffen, en is dus niet verloren.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 11:28]
    Vind ik leuk
    Just dekler +1811
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:35
    Ik denk niet dat Apple ooit nog normaal zal kunnen communiceren, eigenlijk is hij dood en houden ze zijn lichaam in leven. Is eigenlijk ook verloren.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:44
    Gewoon ff uit nieuwsgierigheid: met hoeveel zijn jullie bij de Reiniging in Amsterdam? Zijn die 6 ton per dag per man sinds de invoering van (ondergrondse) afvalcontainers?

    En verder heeft het niet zoveel zin om ellende te vergelijken. Er is geen wedstrijdje 'wie heeft het het zwaarst'.

    Wat niet wegneemt dat dat de afdelingen 'vegen, kloppen, zuigen' van de gemeente te weinig betaald krijgen (overigens nog steeds meer dan in de private sector). Voor Schoon (reiniging) en Gezond (zorg) willen we liever niet veel betalen, lijkt het.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1469
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:49
    Ik werk niet bij de reiniging, maar er zijn niet in geheel Amsterdam ondergrondse afvalcontainers, en in die gebieden wordt alles met het handje gedaan. Gemiddelde vuilniszak is 10 Kgs, 600 zakken op een dag is normaal voor die gasten.
    Vind ik leuk
    COYG +6848
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:13
    En dan te bedenken dat je spelers als De Vrij en Depay nog achterwege laat. Opzich ziet de toekomst er mooi uit.
    Vind ik leuk
    RBDK +157
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:22
    Goed stuk en ik sluit me volledig aan bij je woorden, Hyena. Bij dit soort talenten is het niet belangrijk voor welke club ze uitkomen, als ze maar spelen en wekelijks de druk om te presteren voelen. Bergwijn komt over als een goed ventje, die veel over heeft voor een mooie loopbaan.

    Goed om te zien dat spelers als De Ligt, Bergwijn en Frenkie niet direct kiezen voor een dikke transfer, maar met name kiezen voor een goede opbouw. Met Ajax en PSV in de Champions League, en het spelen voor de echte prijzen levert meer voetbalwijsheid op dan de bank warm houden bij (zeg maar) Everton of Brighton.
    Vind ik leuk
    Hyena +30834
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:54
    En echt beter worden spelers natuurlijk ook niet echt bij clubs als Everton en Brighton. Daar wordt nauwelijks tot geen goed voetbal gevraagd van een elftal. Lijkt momenteel helemaal nergens op hoe die clubs voetballen.

    Dan liever kiezen voor ploegen die streven naar het spelen van iets beter voetbal, in plaats van voornamelijk fysieke krachten en spelen op enkel en alleen resultaat.

    Lekker met Ajax en PSV de CL in en daar bijleren. Daarnaast hopen dat AZ, Feyenoord en mogelijk Vitesse het voor elkaar krijgen om stabiele EL-ploegen te worden, zodat ook daar Nederlandse talenten langer willen blijven in plaats van snel kiezen voor het grote geld.
    Vind ik leuk
    jepo10 +704
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:53
    Mooi man, eindelijk weer een lichting spelers waar je echt enthousiast van wordt.. Ben toe aan een eindtoernooi
    Vind ik leuk
    Hyena +30834
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:59
    Op de korte termijn zie ik het gebeuren dat veel Nederlandse jongens bij uitstekende clubs zitten en een rol van betekenis gaan spelen. Een De Ligt, Frenkie & Cillessen bij Barcelona, Bergwijn bij een club als Tottenham, Van Dijk & Wijnaldum bij Liverpool, Memphis bij Lyon, Aké bij een Engelse topclub, Promes bij Sevilla, Groeneveld bij Brugge en Kluivert bij Roma.

    En net daarachter komt er ook echt een uitstekende lichting met jonge jongens aan. De A-junioren van zowel Ajax als PSV opereren op het hoogste niveau en die teams bestaan voornamelijk uit Nederlandse jongens op dit moment.

    We kunnen best weer een beetje optimistisch zijn! Al blijft het een probleem dat we voorin een absolute topspeler als Robben missen, een aanvaller die bij de top 10 van de wereld hoort. Zo'n speler trekt zoveel aandacht naar zich toe, kan altijd het verschil maken en de rest trekt zich daaraan op.
    Vind ik leuk
    jepo10 +704
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:23
    Ik hoop dat die aanvaller uit het rijtje Tahith Chong, Daishawn Redan, Calvin Stengs, Myron Boadu nog komt, of zelfs dat Memphis met een transfer net dat extra stapje zet naar echte wereldtopper. Potentie hebben ze in ieder geval allemaal, en hoop doet leven.. Al is het wel afwachten hoe Boadu en Stengs terug komen na hun blessures
    Vind ik leuk
    RBDK +157
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:26
    Je vergeet De Vrij bij Internazionale. Ik ben ook benieuwd hoever Dumfries kan komen, evenals Pablo Rosario. Die jonge knul van Hertha (Dilrosun) heb ik nog niet gezien, maar wellicht dat hij zich doorontwikkelt tot een topper. Bij Chelsea loopt nog Redan, maar die moet gewoon elke week gaan spelen. Misschien een verhuur aan een Nederlandse club?

    Vind ik leuk
    Hyena +30834
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:50
    Klopt inderdaad allemaal, zo zie je maar dat er nog voldoende aan zit te komen!

    Ergens blijf ik het doodzonde vinden ook dat Mazraoui en Ziyech niet voor Nederland hebben gekozen. Dat had ook een uitstekende tandem kunnen zijn en voor een creativiteitsimpuls kunnen zorgen. Daarnaast is ook de rechtsbackpositie niet heel erg drukbezet, maar misschien dat Dumfries dan zou kunnen doorgroeien. Ik ben van hem echter nog niet echt overtuigd, vind het allemaal wel heel erg lomp ogen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33292
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:22
    Dumfries is wel een snelle leerling.
    Van de amateurs naar Sparta, naar Heerenveen en meteen door naar PSV en daar is hij niet slecht.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1469
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:30
    Promes speelt nauwelijks in Spanje, slechts 90 min. verdeeld over 4 wedstrijden, en wordt door de Spaanse media al als miskoop betiteld.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:57
    Lekker op de bank gaan zitten, kan die niet geblesseerd raken :)
    Vind ik leuk
    Ron83 +377
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:00
    Respect hoor! Hulde 🙌
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:04
    Bergwijn gaat het maken. Deze jongen staat stevig in zijn schoenen en ontwikkelt zich buitengewoon goed. Voor zo'n speler ga je naar het stadion.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:05
    Nouri is zeker trots op jou Steven. Mooi dat je je vriend niet vergeten bent en aan hem denkt. Maak in je eerste interland een doelpunt voor Nouri. Bergwijn is een klasbak.
    Vind ik leuk
    Zlatan I +20
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:09
    Zlatan zou niet wachten op kans
    Vind ik leuk
    SimonSays +6061
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:09
    Bergwijn ontwikkelt zich ontzettend sterk, en laat verder geen rare dingen zien/horen. Zit gewoon een goede kop op die jongen. Ik hoop van harte dat hij; a) nog een jaar blijft, en b) zich blijft ontwikkelen als hij de volgende stap maakt. En c) nog een kampioenschap pakt met PSV 🤘🏻
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:10
    Lekker blijven dromen jongen
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:21
    Heeft toch veel van zijn dromen waar gemaakt
    Vind ik leuk
    stratumseind +174595
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:16
    Goed ventje onze steven.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1469
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:33
    Kan niet anders, 1e stappen bij Ajax gezet, maar heelaas te licht bevonden, waren dus beteren of moet ik zeggen gehoorzamere spelers in zijn lichting.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5214
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:09
    Wat een domme opmerking.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1469
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:44
    Is het niet waar dan?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:22
    In potentie kan Bergwijn net zo dwingend en gevaarlijk worden als Robben. Maar hij heeft nog een lange weg te gaan. Toch zie ik zijn toekomst in Oranje rooskleurig in. Als hij zich zo blijft doorontwikkelen dan dribbelt hij op zijn 24ste menig defensie eruit. Als je daar nog Frenkie, van de Beek en Wijnaldum achter hebt staan. En een de Ligt en van Dijk in de defensie, dan kunnen wij ons als fans weer opmaken voor 3/4 eindtoernooien.
    Maar op de eerste plaats hoop ik dat Bergwijn minuten mag maken tegen Duitsland.
    Als hij scoort zou het ook mooi zijn als hij een eerbetoon uitbrengt aan Nouri. Vreselijk zonde dat Appie zijn vrienden Donny en Steven niet mag vergezellen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 10:26]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:27
    Bergwijn en robben in 1 zin noemen is gedurfd! Bergwijn is en wordt een topper, maar hij komt nog lange na niet in de buurt van robben
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:09
    Speler die hele grote stappen aan het maken is. Zowel voetballend als fysiek!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:19
    Appie komt er wel. Die gaat nog wel veel speeltijd krijgen als ie terug is.

    Stay strong Appie!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws