Oud-Ajacied Oleguer weigerde uitnodiging van Spanje: Goed gesprek gevoerd

    Oud-Ajacied Oleguer weigerde uitnodiging van Spanje: "Goed gesprek gevoerd"

    donderdag 11 oktober 2018 om 10:09

    Voormalig FC Barcelona- en Ajax-verdediger Oleguer Presas vindt het onbegrijpelijk dat Barça op 1 oktober 2017 'gewoon' tegen Las Palmas aantrad, laat hij weten aan Mundo Deportivo. Het duel moest voor een leeg Camp Nou worden afgewerkt, vanwege de grote chaos rondom het Catalaanse onafhankelijkheidsreferendum eerder op de dag.

    Oleguer, een overtuigd Catalaan, vindt dat Barcelona een statement had moeten maken en de wedstrijd niet had moeten spelen. "Dit was een snoeiharde repressiemaatregel van de staat ten opzichte van een volk dat alleen maar naar de stembus wilde gaan", vertelt de oud-verdediger over de politiemacht die hard ingreep tegen Catalaanse stemmers. "Soms verwacht je op maatschappelijk gebied meer van een club die als motto 'Més que un club' (meer dan een club, red.) heeft. Als drie tot zes punten in mindering nou de ergste straf was geweest..."

    De inmiddels 38-jarige Oleguer was zelf wél standvastig in zijn liefde voor Catalonië en weigerde een uitnodiging voor de Spaanse nationale ploeg. "Ik heb hierover een goed gesprek gevoerd met Luis Aragones (de toenmalig bondscoach, red.). Hij had begrip voor mijn argumenten", aldus de oud-Ajacied, die openlijk uitkwam voor zijn weigering. "Op die manier kon ik mezelf profileren als speler en de discussie rond het nationale team aanzwengelen."

    Plaats een reactie

    Busk +1412
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:12
    Wie?
    Vind ik leuk
    Michiel1913 +8750
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:18
    Oleguer.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1701
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:22
    127 wedstrijden voor Barcelona en 36 voor Ajax. Oa de CL gewonnen.
    Met je, wie’?
    Vind ik leuk
    Busk +1412
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:25
    OK,ben geen insider wat dat betreft.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:10
    Haha doei
    Vind ik leuk
    Zico Ali +208
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:50
    Oleguer was geen speler voor de basis. Speelde bijna nooit. Die 127 wedstrijden heeft ie een paar jaar over gedaan. Zo vreemd is het niet dat sommigen hem niet kennen...
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1701
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:06
    Ik weet het eigenlijk vooral omdat in die tijd Rijkaar/tenCate daar de trainers waren en hij nog even in de Nederlandse top heeft rondgelopen.
    Maar dan hoeft een ander hem nog niet te kennen dat is waar.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28006
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:09
    Ik vind het wel vreemd dat mensen dan gaan doen alsof het een afgedankt talentje is dat nu in Oost Europa speelt.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28006
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:08
    Ken je google?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:50
    Ken jij keizerout?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28006
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:10
    Ik vind het gewoon dom als iemand vet cool gaat vragen wie het is, alsof hij onbekend is. Google het dan, dan weet je het, hoef je ook niet dom te doen.
    Vind ik leuk
    Bengelino +11645
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:12
    Ollie the Rock!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:14
    Als je als voetballer niets voorstelde, moet je maar het maatschappelijke huppelkutje worden.

    Kijk maar naar Rutjes.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:16
    Beetje respectloos, rutjes is een voorbeeld voor velen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:24
    Crazy henkie
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:40
    Stelde Oleguer als voetballer niks voor dan?
    Met o.a. 100+ wedstrijden als Barca speler
    En gewoon de mogelijkheid hebben gehad international van Spanje te worden
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +649
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:08
    Zegt iemand die Amersfoort in zijn naam heeft staan, komt geen goeie hond vandaan.
    Vind ik leuk
    Foebele +55095
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:17
    BArcelona is helemaal geen club meer, alles wat er mooi was aan de club is verdwenen, het is een slechte kopie geworden van commercieel gedrocht Real madrid.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:21
    Achja welke club is niet commercieel.. op lange termijn toch de weg naar succes. Ik zeg het niet graag maar Ajax is ook een stuk commerciëler dan jaren geleden, dat moet om wat te kunnen bereiken. Kwestie van tijd voordat barca weerzin topvorm is.
    Vind ik leuk
    Foebele +55095
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:09
    Je hebt altijd gradaties van commercieel, FC Barcelona was ooit meer dan een club, nu is het geen eens een club meer, maar een fabriek.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:21
    Ja touche, gaat iig niet de juiste kant op.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:28
    Welke grote club is nog wel een echte club, Foebele?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:55
    Denk dat hij doelt op bijv. Liverpool vs psg. Psg is all about the money en commercie (stralen ze uit iig) en bij Liverpool heb je nog echt het gevoel dat alles daar om voetbal draait. Denk dat dat een goed voorbeeld is van wat foebele bedoeld.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 13:55]
    Vind ik leuk
    Zlatan I +20
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:23
    Bergafwaards na Zlatan.
    Vind ik leuk
    ELD070 +704
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:23
    Helemaal met je eens. Ben nu een stuk of 5x bij een wedstrijd in het Camp Nou geweest. Stadion zit bijna helemaal vol met dagjesmensen (zoals ikzelf) of chinezen die op vakantie zijn. Een Trieste harde kern van 50 volwassen mannen met toeters en trommels. Het spel is prachtig, de sfeer om te janken.

    Vind ik leuk
    Koenbres +597
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:37
    Dit viel mij inderdaad ook heel.erg op. Ben er een paar jaar geleden geweest, maar je hebt in veel Nederlandse stadions gewoon een betere sfeer. Behalve dan als er Barca Barca of Messi wordt geroepen dan doet iedereen mee
    Vind ik leuk
    ELD070 +704
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:46
    haha, precies dat: Messi, Messi, Messi! inderdaad. De helft van het stadion kan denk ik de overige 10 spelers van Barca niet bij naam noemen, laat staan die van de tegenstander.
    Vind ik leuk
    Koenbres +597
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:50
    Jep hahaha het mooie is ook nog dat ze dat begonnen met roepen net nadat hij een penalty 5 meter over had geschoten
    Vind ik leuk
    Foebele +55095
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:10
    Klopt, Camp Nou is een toeristische trekpleister, fans van de club zitten er maar minimaal, kunnen het niet betalen waarschijnlijk.

    Barca is dood, al heel wat jaar ,maar ja misschien is dat een reflectie van de sport als geheel, voetbal is al decennia kapot.
    Vind ik leuk
    Zlatan I +20
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:22
    Op advies van Zlatan.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +304
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:47
    Sport en politiek moet je gescheiden houden. Die Ole zit hier dus mis.
    Komt bij dat Barcelona tegenwoordig meer fans heeft buiten Catalonië dan in de regio.
    En hij spreekt over "het recht om naar de stembus te gaan"
    Dat is onzin want volgens de Spaanse grondwet kon die stemming nooit plaatsvinden.
    Dezelfde grondwet waar 90% van de Catalanen voor heeft gestemd!
    Dus mooi verhaal van hem, maar zeer eenzijdig bekeken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28006
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:11
    Waarom moet dat?
    Toernooien worden ook al heel lang gebruikt door twijfelachtige regimes om positieve aandacht te krijgen.
    Dus waarom zou een voetballer geen statement mogen maken?
    Vind ik leuk
    JoTaPe +304
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:59
    De toernooien in Rusland en Qatar zijn er ook alleen maar dankzij corruptie heh
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28006