'De nieuwe Modric' van Engeland: 'Dingen gaan heel natuurlijk bij hem'

    'De nieuwe Modric' van Engeland: 'Dingen gaan heel natuurlijk bij hem'

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 11:21do 11-10-2018 om 11:21

    Rob Winzar, scout van Chelsea, voorspelt een grote toekomst voor Mason Mount. Hij denkt dat de jonge Engelsman gezien kan worden als 'de Engelse Luka Modric' en vindt dat Mount van nature getalenteerder is dan zijn coach Lampard op die leeftijd.

    Winzar was er vroeg bij, want hij zag Mount op vijfjarige leeftijd al voor het eerste spelen. "Het eerste dat me direct opviel aan Mason was zijn agressie", aldus de Chelsea-scout tegen The Sun. "Hij was bij lange na niet de grootste speler op het veld, volgens mij was hij zelfs een jaar jonger dan de jongens waar hij tegen speelde. Maar zijn honger voor de bal was geweldig, zodra er een afvallende bal was, was hij er als eerste bij."

    Mount, die een jaar in de Eredivisie speelde voor Vitesse, kan een grote toekomst tegemoet gaan, denkt Winzar. "Mason kan gezien worden als de Modric van Engeland. Ik zeg niet dat hij nu al zo goed is als Modric, maar ik weet dat hij zo goed wil worden en wedstrijden wil domineren zoals Modric nu doet."

    Mount's doelpunten voor Derby County dit seizoen zorgen voor vergelijkingen met zijn huidige manager, Frank Lampard. "Eigenlijk is het belachelijk om de twee te vergelijken wanneer je kijkt naar wat Frank heeft bereikt", vervolgt Winzar. "Mason heeft nog een lange weg te gaan, maar sommige dingen gaan bij hem heel natuurlijk, waar Frank heel hard moest werken om die dingen toe te voegen aan zijn spel."

    Poll

    Kan Mount daadwerkelijk doorgroeien naar het niveau van Modric en Lampard?

    (672 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 11 oktober 2018 om 11:25
    Notts county? Derby toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:27
    Ja
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:25
    Derby bedoelen jullie denk ik?
    Vind ik leuk
    Hyena +30622
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:26
    Die Engelse talenten worden veel te snel opgehemeld, vallen op ten duur eigenlijk bijna altijd tegen.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3320
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:40
    Alle talenten worden te snel opgehemeld, ook in Nederland. Kijk bijvoorbeeld naar Frenkie. Die speelt een paar weken erg goed voetbal en hij kan volgens velen meteen bij Barca in de basis staan. Het is zeker een goede voetballer maar om dat nu al te zeggen. Over Bazoer, El Ghazi, Tete en Riedewald zeiden veel mensen ook dat ze de wereldtop zouden halen.

    Als Mount echt het niveau van Modric wil halen zal hij eerst maar eens een definitieve transfer moeten maken naar een club als Leicester, Bournemouth of misschien een Duitse club. Bij Chelsea gaat hij nooit genoeg speeltijd kunnen krijgen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:45
    Idd, alleen had ik wel verwacht dat die spelers die jij opnoemt het niet zouden halen. Daarentegen had ik dat wel verwacht van Lucas Andersen, Fischer en Sinkgraven. Die hadden een fantastische techniek! Jammer dat het vooral door blessures denk ik het uiteindelijk niet is geworden... Hopelijk halen Frenkie en De Ligt het wel, want dat zijn ook mega-talenten. Heb er wel een goed gevoel bij, maar je weet maar nooit.
    Vind ik leuk
    Bertjes +1318
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:26
    Hij speelt bij Derby County...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:32
    Hij doet het uitstekend bij Derby en heeft met Frank Lampard ook een coach die hem echt verder kan helpen, maar heeft ook nog een lange weg te gaan, waarsch. zal hij aankomend seizoen weer uitgeleend worden door Chelsea en het zou interessant zijn om te zien hoe hij zich dan staande houdt in de Premier League.

    Hij zit ook bij de Engelse selectie voor de duels met Kroatië en Spanje, benieuwd of hij nog wat minuten gaat maken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 11:35]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:32
    Nope. Gaat niet zo'n grote worden.
    Vind ik leuk
    VA1 +2028
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:57
    Yep. Gaat ie zeker wel worden. Als er iemand is die het aankan dan is hij het wel. Qua ontwikkeling al verder dan Frenkie de Jong bijvoorbeeld. Alleen hij is twee jaar jonger.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:47
    Waar is dat opgebasseerd? Hij is zeker een groot talent, maar Frenkie is van een ander niveau.
    Vind ik leuk
    Ron83 +348
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:33
    Zoeen speler die Feyenoord bv nu mist.


    Nou ja ze missen eigenlijk een hoop goeie😉
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 11:34]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:39
    Een stuk of 10 momenteel maar, dus valt wel mee eigenlijk.
    Vind ik leuk
    Schaar +1534
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:34
    Krijgt toch geen kansen voor zijn 28e bij een 'grote' club. Er bestaan geen engelse topspelers en die komen er ook nooit. Net als die Foley van Man City het ook nooit gaat maken.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:43
    Je bedoelt waarsch. Foden en net zo waarschijnlijk weet je nagenoeg niets van hem, maar al wel dat deze 18-jarige het "nooit gaat maken", nonsens.

    Vind ik leuk
    Schaar +1534
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:40
    Maar dat neemt niet weg dat er geen Engelse topspelers bestaan en er ook nooit komen. Dat komt omdat de jeugdopleidingen ruk zijn en ze toch geen kans krijgen op het hoogste niveau bij een club van niveau, want die kopen alleen maar.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:49
    Bijv. Harry Kane is net 25 geworden en heeft 113 (!) goals gemaakt in alleen al de Premier League, zeker ook geen topspeler.. Tot zulke duizelingwekkende aantallen kun je alleen maar komen op die leeftijd als je de afgelopen seizoenen juist alle kansen hebt gekregen. Het is heel makkelijk om van bijv. Foden te roepen dat hij er nooit gaat komen en zeker als je hem niet echt kent, is dat onzinnig om dat van een 18-jarige te roepen, zoals altijd zal de tijd het uitwijzen.

    Alexander-Arnold is net een paar dagen 20 en speelt nagenoeg alle wedstrijden voor Liverpool, zo ook de Champions League-finale eerder dit jaar, daar kun je toch onmogelijk van zeggen dat hij geen kansen krijgt. Zijn teamgenoot Joe Gomez is 21 en speelt tot nu toe dit seizoen alles bij Liverpool, Dele Alli heeft al ruim 100 wedstrijden in de PL gespeeld voor Spurs en is nog altijd maar 22 jaar etc.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 13:00]
    Vind ik leuk
    Schaar +1534
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:20
    22 jaar is geen talent meer. Kane doet het leuk maar als het er echt op aankomt geeft hij niet thuis. Gomez nu voor het eerst basis dan heeft hij al zeker 2, 3 jaar op goed niveau gemist. Alexander Arnold is inderdaad een leuk backje niet meer niets minder.

    Ik zie geen echte topspelers in deze jongens die jij noemt. Probleem van zo'n Foden is dat hij een heel enkele keer mag meedoen, en voor de rest de bank warm houdt of op een belabberd niveau met het 2e speelt. Hij kan zich niet ontwikkelen in zware wedstrijden, daardoor stagnatie en daardoor koopt City wel 3 anderen voor zijn positie. Daarom gaat Engeland nooit grote talenten voortbrengen en blijft de premier league leuk door de kwaliteit van de buitenlandse spelers.
    Vind ik leuk
    ay42 +944
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:40
    Ik ben het volledig met je eens. Daarom denk ik dat de Engelse jongens die voor een buitenlandse avontuur hebben gekozen (Sancho, Reiss Nelson, Oxford, McGuane bij Barca) een betere ontwikkeling door gaan maken
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:44
    Dan mis je het punt, namelijk dat Dele op zijn 22e al ruim 100 wedstrijden in de PL heeft gespeeld, volledig in tegenspraak met jouw bewering dat jonge, Engelse spelers geen kansen krijgen (hij staat namelijk sinds zijn 19e al min of meer onafgebroken in de basis bij Spurs).

    Harry Kane heeft achtereenvolgens alleen al in een loodzware, A-competitie als de Premier League 21, 25, 29 en 30 goals gemaakt en ook in zeer belangrijke wedstrijden tegen topteams, daarnaast 10 goals in 12 Champions League duels, gescoord tegen o.a. Dortmund (3 goals in 2 duels) en in de achtste finale tegen Juventus (zal ook wel geen belangrijke wedstrijd zijn..) en Barcelona; dat zijn zeer indrukwekkende cijfers voor iemand die net 25 is geworden en ze tonen wederom aan dat hij de afgelopen seizoenen enorm veel kansen heeft gehad op het hoogste niveau.

    Alexander-Arnold is een zeer groot talent en het is niet voor niets dat hij als 19-jarige al vaste basisspeler werd bij Liverpool, het is een beetje onnozel om over hem te praten als "een leuk backje" en vervolgens te doen alsof jij al weet dat hij geen topspeler kan worden, terwijl er juist allerlei indicaties zijn die de andere kant op wijzen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 18:08]
    Vind ik leuk
    Schaar +1534
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:51
    Jij begrijpt hopelijk dat Tottenham een club is van net onder de top. Doen echt leuk mee in de premier league en champions league maar presteren uiteindelijk niks. De term je bent zo goed als je spelersmateriaal is hierop goed van toepassing, net niet dus.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:04
    Neemt niet weg dat het Engelse spelers zijn die op jonge leeftijd al veel kansen kregen op een heel behoorlijk niveau in de top van Premier League en ook in de Champions League werden opgesteld, of je het nou over Kane, Alli of Alexander-Arnold hebt en dat er nog wel een hele hoop valt af te dingen op jouw idee dat "jonge, Engelse spelers toch geen kans krijgen op het hoogste niveau bij een club van niveau.".
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 18:13]
    Vind ik leuk
    NumbTen +157
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:40
    'hij zag Mount op vijfjarige leeftijd al voor het eerste spelen'

    Echt talent stroomt snel door naar het eerste natuurlijk
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +310
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:41
    Vooral nog meer druk bij dit soort jongens leggen door dit soort uitspraken. Dan weet je iig zeker dat ze het niet gaan redden...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 11:41]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:52
    Vond Mason Mount vorig jaar het grootste talent in eredivisie. Hij geweldige techniek,inzicht en drive.
    Vind ik leuk
    VA1 +2028
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:51
    Absoluut. Ik durf met zekerheid te zeggen dat we zonder hem absoluut niet de play-offs hadden gehaald, laat staan gewonnen. En dat voor zijn eerste jaar als prof...
    Vind ik leuk
    ay42 +944
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:34
    Deed het geweldig in de Eredivisie vorig jaar, en dan snap ik echt niet waarom hij dit seizoen er voor heeft gekozen om op het tweede niveau van Engeland te spelen.

    Voor zijn ontwikkeling zou het beter geweest zijn als hij een middenmoter ergens in Duitsland/Spanje had gevonden of in de top van de Eredivisie
    Vind ik leuk
    Vitheo +13
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:30
    Misschien hebben ze geen zeggenschap bij welke club ze graag zouden willen spelen! Wie betaalt bepaald is denk ik het motto.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27533
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:57
    We hebben allemaal kunnen zien dat Mount een talentvolle speler is. Maar de nieuwe Modric is wat overdreven..
    Vind ik leuk
    VA1 +2028
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:47
    Deze jongen zie ik zeker over een tijdje zelfs als aanvoerder van Chelsea. Hij heeft alles in zich om de top te halen. Hij is al verder qua ontwikkeling dan Frenkie de Jong bijvoorbeeld, ondanks dat ie twee jaar jonger is.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws