Van Dijk kan uitgroeien tot beste ter wereld: 'Kunnen ze niet meer om je heen'

Van Dijk kan uitgroeien tot beste ter wereld: 'Kunnen ze niet meer om je heen'

Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 10:54do 11-10-2018 om 10:54

Met Virgil van Dijk heeft het Nederlands elftal een van de beste centrale verdedigers ter wereld. Als de verdediger echt wil uitgroeien tot de allerbeste verdedigers ter wereld, moet hij een grote prijs winnen.

Dat stelt voormalig Liverpool-verdediger Jamie Carragher, die een groot fan is van Van Dijk. "Hij zit in de topgroep. Sommige mensen zullen hem misschien al bovenaan zetten, maar hij heeft nog geen grote prijzen gewonnen", stelt hij tegenover Soccer AM.

"Als je bekend wil staan als de beste, zul je iets aan je cv moeten toevoegen. Een Premier League, een Champions League", vervolgt hij. "Afgelopen seizoen stond hij in de finale. De twee aan de andere kant van het veld, Ramos en Varane, zijn niet zozeer betere spelers dan Virgil van Dijk, maar zij hebben Champions Leagues gewonnen, en het WK. Als je dat op je cv hebt staan, kunnen ze niet meer om je heen."

Poll

Behoort Van Dijk tot de absolute wereldtop?

(3981 stemmen)

Plaats een reactie

psv.040 +1074
donderdag 11 oktober 2018 om 10:57
de pl.
Vind ik leuk
MaxFR010 +1493
donderdag 11 oktober 2018 om 10:57
Met Liverpool is een prijs winnen niet makkelijk.
Vind ik leuk
kwartje50 +1146
donderdag 11 oktober 2018 om 11:01
Eens , met zoon keepertje van vorig seizoen achter zich man man man wat een ... keeeper
Vind ik leuk
Gerro +8444
donderdag 11 oktober 2018 om 10:57
De beste?Heeft Carragher de Ligt weleens zien spelen?
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 10:58]
Vind ik leuk
Jan Guevara +9861
donderdag 11 oktober 2018 om 11:27
ja.
Vind ik leuk
Sanders +4232
donderdag 11 oktober 2018 om 11:38
Constant niveau tonen in een competitie die er toe doet is iets wat onze matthijs nog lang niet heeft laten zien. Een enkele champions league pot is mooi, maar dat is het ook wel.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 11:55
Je kan ook teveel naar de Ligt kijken.
Vind ik leuk
Gerro +8444
donderdag 11 oktober 2018 om 21:20
Is anders wel een Dijk van een verdediger.
Vind ik leuk
Zlatan I +20
donderdag 11 oktober 2018 om 11:00
Zlatan staat al decennia bekend als de beste.
Vind ik leuk
kwartje50 +1146
donderdag 11 oktober 2018 om 11:02
Niet waar.
Vind ik leuk
Zlatan I +20
donderdag 11 oktober 2018 om 11:06
Zlatan is groter dan de Champions League.
Vind ik leuk
kwartje50 +1146
donderdag 11 oktober 2018 om 11:17
Zijn neus wel ja.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 11:00
Hoe vervelend die Ramos ook is, het blijft de beste CV van de wereld. Van Dijk doet het goed en we moeten blij zijn dat die van Nederlandse afkomst is, maar zijn hoogtepunt is een CL-finale.. onjuiste vergelijking dus!
Vind ik leuk
Devoetbalgek +1072
donderdag 11 oktober 2018 om 11:01
En de goal van giroud was ook niet echt scherp verdedigd.
Vind ik leuk
stratumseind +191262
donderdag 11 oktober 2018 om 11:01
er is voorlopig niemand die aan ramos kan tippen, daar zal nog jaren overheen gaan
Vind ik leuk
Devoetbalgek +1072
donderdag 11 oktober 2018 om 11:02
Nou ik was in mijn tijd een aardige cv.
Vind ik leuk
stratumseind +191262
donderdag 11 oktober 2018 om 11:07
ik speelde zelf libero (het liefst 15-20 meter achter mijn laatste lijn) en ze noemde me de beckenbauer van de lage landen,,,,, maar ja verleden tijd
Vind ik leuk
Devoetbalgek +1072
donderdag 11 oktober 2018 om 11:09
Mijn schot werd vergeleken met Roberto Carlos. Dat waren nog eens tijden. Heb 2 verenigingen erg trots gemaakt.
Vind ik leuk
stratumseind +191262
donderdag 11 oktober 2018 om 11:12
waren ze bij die 2 verenigingen aan nieuwe ballen toe dan?
Vind ik leuk
Devoetbalgek +1072
donderdag 11 oktober 2018 om 11:14
Zeker. Het schijnt dat ze de helft nu nog zoeken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 11:16]
Vind ik leuk
Jan Guevara +9861
donderdag 11 oktober 2018 om 11:28
Centrale Verwarming neem ik aan?
Vind ik leuk
Devoetbalgek +1072
donderdag 11 oktober 2018 om 12:40
Jaloezie?
Vind ik leuk
Jan Guevara +9861
vrijdag 12 oktober 2018 om 15:56
nee hoor. In jouw geval is het gras groener aan de overkant.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 11:07
Ik werk thuis aan mij cv, maar hij doet het nog niet. Denk kapoet.
Vind ik leuk
stratumseind +191262
donderdag 11 oktober 2018 om 11:10
ik heb voorlopig nog geen cv nodig
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 11:01
Virgel van Dijk is t.o.v. Ramos een leuke voetballer maar meer ook niet, althans nog niet.
Vind ik leuk
Jafio +2036
donderdag 11 oktober 2018 om 11:06
Ramos is smeriger en heeft betere verdedigers naast zich!
Vind ik leuk
Echt? +5257
donderdag 11 oktober 2018 om 13:04
Precies dat dus wat je nodig hebt
Vind ik leuk
Fritske01 +4825
donderdag 11 oktober 2018 om 11:14
Of je de beste ter wereld wordt is afhankelijk van zoveel factoren.
Geluk, medespelers, blessurevrij blijven om er maar eens een paar te noemen.
Vind ik leuk
Neus +406
donderdag 11 oktober 2018 om 11:23
Klopt, maar ook de leeftijd... hij is "al" 27, hij heeft wellicht nog een aantal mooie jaren voor zich, maar vaak doet men dit soort uitspraken bij spelers die wat jonger zijn.
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +451
donderdag 11 oktober 2018 om 12:39
Verdedigers hebben vaak meer tijd nodig om er echt te staan. Volwassenheid en continue concentratie zijn daarmee verbonden. Leeftijd van 27 is dan zo gek nog niet. Hij heeft nog zeker 7 jaar voor zich
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 12:39]
Vind ik leuk
Neus +406
donderdag 11 oktober 2018 om 12:46
Jep, helemaal mee eens hoor.
Vind ik leuk
peesjeevee +3246
donderdag 11 oktober 2018 om 11:56
lekker toch, van Dijk en de Ligt als blok achterin. Daarlangs Blind met ervaring en Dumfries met de conditie van een paard. Op het midden veld:Rosario ,de Jong en Wijnaldum een middenveld vol ervaring en talent.
En dan voorin met veel diepgang en techniek, Memphis, Bergwijn en Promes. Over een paar jaar zijn de meeste verder gegroeid bij hun clubs en worden we alleen maar beter. Dit beloofd nog mooie jaren te worden met het Nederlands elftal.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 12:15]
Vind ik leuk
repeP +2038
donderdag 11 oktober 2018 om 12:13
Van Dijk? De Vrij was al eens de beste verdediger op een WK.
Vind ik leuk
soksa +1705
donderdag 11 oktober 2018 om 12:17
Ik vind dit altijd zo'n onzin. Het winnen van een CL of WK is een teamprestatie. Of beter gezegd een club/land prestatie. Je kan een wereldverdediger, middenvelder of aanvaller zijn. Maar als dr reet om jou heen dat niet is en loopt te kloten klga jij nooit en te nimmer die prijzen winnen. Die prijzen win je nooit in je eentje. Van Dijk kan de reincarnatie van Maldini zijn maar je kan gewoonweg niet verwachten dat hij het NL elftal in zijn eentje laat winnen van een Frankrijk dat bijna 3 wereldelftallen op kan stellen. CL had met een beetje meer geluk mogelijk geweest. Maar Real had natuurlijk net zo goed een wereldelftal met extreem veel ervaring.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 12:31
hoe kan dat nou volgens die amsterdammers zitten die beste toch allemaal bij Ajax
Vind ik leuk
Zicodinho +278
donderdag 11 oktober 2018 om 12:57
Bij de Hema verkopen ze school agenda's
Vind ik leuk
Echt? +5257
donderdag 11 oktober 2018 om 13:05
En rookworst
Vind ik leuk
Zicodinho +278
donderdag 11 oktober 2018 om 13:08
Klopt! En ook dat heeft, net als de opmerking van jan verschuren, precies niks met dit topic te maken!
Vind ik leuk
Mari +11717
donderdag 11 oktober 2018 om 13:19
Dan zal hij moeten verkassen
Vind ik leuk
Beukenbv +361
donderdag 11 oktober 2018 om 13:22
Ik kijk lang niet alles maar ik vind hem bij Oranje nonchalant spelen. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat dat niveau geen uitdaging voor hem is.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 12:16
jan.verschuren.3 ja dat denken de Amsterdammers ook idd maar ja veel mensen zeggen ook dat korfballen een denksport is, althsns maensen die aan korfbal doen denken dat ze aan een sport doen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws