De Vrij legt zich snel neer bij reserverol: 'Schiet ik dan ook niks mee op'

    De Vrij legt zich snel neer bij reserverol: 'Schiet ik dan ook niks mee op'

    donderdag 11 oktober 2018 om 11:16

    Stefan de Vrij heeft er weinig moeite mee dat hij de komende interlands vermoedelijk niet in de basis staat bij het Nederlands elftal. De verdediger stelt zich daar vrij gemakkelijk bij neer te kunnen leggen.

    Bij zijn club Inter stond De Vrij afgelopen weekend ook niet in de basis. "Dat zijn keuzes waar ik geen invloed op heb. Daar kan ik me wel druk om lopen maken, maar het gaat bij mij best snel dat ik dat accepteer. Ik probeer zo positief mogelijk te blijven en te focussen op het moment dat je wel weer gaat spelen", aldus De Vrij voor de camera van FOX Sports.

    Bi Inter wordt een zogenaamd roulatiesysteem gehanteerd. "We hebben vier hele goede centrale verdedigers, onder meer Miranda die afgelopen WK nog aanvoerder van Brazilië was. De trainer laat hem ook regelmatig spelen. (...) Het is het idee van de trainer dat iedereen zo fit mogelijk blijft. Als je een team hebt waar ook wisselspelers heel sterk zijn, is het logisch dat hij die ook af en toe laat spelen."

    Bij Oranje is de situatie niet anders. "Als je zoveel goede centrale verdedigers hebt, valt er wel eens iemand buiten de boot. (...) Ik vind het wel erg jammer natuurlijk, dat lijkt me logisch. Maar ik kan me wel boos over maken of verdrietig over doen, maar daar schiet ik dan ook niks mee op. En het team ook niet."

    Poll

    Verdient De Vrij een basisplek bij Oranje?

    (1264 stemmen)

    Plaats een reactie

    psvfan1913 +1622
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:19
    De Vrij verdient 100% een basisplek, samen met de Ligt en Van Dijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:22
    Dan moet je 5 3 2 spelen. Backs van Aanholt ofzo en Dumfries. Centraal ligt dijk en vrij.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3523
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:23
    De Vrij gaat Van Dijk eruit spelen als hij weer eens een blunder maakt.
    Vind ik leuk
    CR.17 +162
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:29
    Van dijk is zo een speler die oneindig krediet heeft
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3523
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:33
    Klopt, een soort Van Persie zeg maar...
    Ook al speelt ie slecht, hij blijft in de basis staan.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13062
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:29
    Had nooit zijn plek aan hem mogen verliezen. Voetballend veel beter dan van Dijk en verdedigend doet ie echt niet voor hem onder.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8158
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:33
    Puntje uitstraling wat Van Dijk meer heeft. En de naam.

    Maar inderdaad, misschien is De Vrij nog wel de betere van de twee ja. Had 'm ook graag eens in Engeland zien ballen na z'n Lazio periode.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3523
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:47
    Klopt, het is alleen maar uiterlijk vertoon.
    * Speelt bij Liverpool in de Premier League
    * Asociale hoge transfersom van 85 miljoen euro
    * Donkere klerenkast ala Mr. T.

    Maar als je gaat kijken naar z'n voetbal... dan wint De Vrij.

    Stefan heeft z'n baard laten staan en hoopt dat ie er nu ook een beetje gevaarlijk uitziet. Of zou ie moslim zijn geworden ?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 12:39]
    Vind ik leuk
    Sanders +3766
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:03
    Ik vind het eerder jammer dat de ligt voorhang heeft op de vrij. In potentie is de ligt natuurlijk veel groter, maar hij het ned elftal moet je er gelijk staan. Dat doet de ligt ook goed, maar ik vind dat de vrij het dan net iets meer verdient. Staat toch wekelijks tegen clubs die stukken beter zijn dan in nederland. Van dijk laat af en toe wat dingen vallen, maar dat neem ik graag op de koop toe als je ziet wat hij verder te bieden heeft. Dit elftal mist nog echte persoonlijkheden en van dijk is nou precies dat. Voetballen is natuurlijk belangrijk, maar dingen als uitstraling en coaching van spelers om hem heen vind ik echt wel factoren die meetellen en daarin loopt hij ver voor op de ligt en al helemaal de vrij.
    Vind ik leuk
    Voebtal +6600
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:14
    Vooral empoli en Spal zijn zulke goede tegenstanders.
    Volg jij het Italiaanse voetbal wel eens? Ziet er vaak niet uit. Stadions zijn meestal leeg.. sorry maar de vrij heeft het daar vaak rustig.
    Vind ik leuk
    Sanders +3766
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:20
    Ik twijfel of ik hier serieus op in moet gaan. Vind je de serie a nou echt vergelijkbaar met de eredivisie???
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3523
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:37
    Ik denk dat De Ligt niet ter discussie staat, die is een klasse beter dan De Vrij en Van Dijk.
    Die is van het niveau Jaap Stam. Als ie fit is, speelt ie.
    Vind ik leuk
    soplul +3315
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:05
    voebtal is gewoon een trolletje.
    Kun je niet normaal mee praten dus vooral niet op ingaan.
    Komt alleen onzin uit.
    Vind ik leuk
    Voebtal +6600
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:13
    Ik zeg dat de serie a al tien jaar geen ruk meer voorstelt.
    Vind ik leuk
    Sanders +3766
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:28
    Toch blijft het niveau stukken hoger dan de eredivisie. Als je het over gevallen glorie hebt dan mag de eredivisie bovenaan gezet worden.
    Vind ik leuk
    Voebtal +6600
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:03
    Ik kijk wel eens potjes uit Italië... Daar is niets beters aan. Hier in Nederland hebben we tenminste nog sfeer in de stadions.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13062
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:00
    Cardiff, Burnley, Huddersfield zijn dan uiteraard wel geweldenaars.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3006
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:43
    Ik vraag me echt af waarop je dat baseert. Ik zie Van Dijk natuurlijk wekelijks voetballen en hij brengt echt veel meer dan alleen uitstraling.

    De statistieken van Van Dijk laten dat ook zien. Van Dijk wint 64% van al zijn duels, De Vrij 55%. Daarnaast heeft van 70% succesvolle tackles, De Vrij 44%(!). Ook het aantal intercepties van Van Dijk per wedstrijd (1.5) ligt een stuk hoger dan die van De Vrij (0,5).

    En ik vraag me ook af waarom je De Vrij voetballend nou dan beter vind dan Van Dijk. Persoonlijk vind ik Van Dijk aan de bal een stuk beter. En de statistieken bevestigen dat ook. Van Dijk heeft 90% succesvolle passes, De Vrij 92%. Daar scoort De Vrij dus wel iets hoger in. Maar Van Dijk speelt gemiddeld 6,1 lange ballen per wedstrijd, De Vrij slechts 1.5. Oftewel De Vrij speelt vaker balletje breed, terwijl Van Dijk vaker naar voren speelt. Van Dijk wandelt ook heel vaak het middenveld in met de bal. Dat zie ik De Vrij een stuk minder doen.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3523
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:50
    Ik zie Van Dijk regelmatig grote blunders maken die leiden tot puntenverlies bij Liverpool en in het verleden bij Celtic en Southampton. Ik zie dat niet bij de Vrij gebeuren.
    Ik kijk naar voetbal, niet naar de statistieken.
    Vind ik leuk
    Sanders +3766
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:56
    “De ligt nu al beter dan van dijk en van het niveau jaap stam....” dat was het moment dat ik door had dat discussieren geen zin heeft bij jou. Soms hebben mensen een mening niet niet neutraal is, maar dit gaat wel een stapje verder. Fanboys zien de werkelijkheid niet meer.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3006
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:19
    Welke fouten heb je hem zien maken bij Liverpool die tot punten verlies leidden?

    Ik kijk ook niet veel naar statistieken. Maar bij dit soort dingen vind ik het wel leuk om te kijken of het ook overeenkomt met wat mensen zeggen.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3523
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:38
    Jonge...denk je nou echt dat ik een fotografisch geheugen heb ofzo ? Of dat ik ergens een file heb staan waar alle blunders van Van Dijk instaan ofzo ? Ik ben geen laptop trainer, hoor. Is dit hier een rechtbank waar alles bewezen moet worden ?
    Het zegt op zich al genoeg over jou dat het je blijkbaar nooit is opgevallen dat Van Dijk per seizoen zeker drie blunders maakt, die tot puntverlies leiden.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3006
    vrijdag 12 oktober 2018 om 06:52
    Dat hoeft helemaal niet. Maar omdat ik me die fouten niet kan herinneren dacht ik dat jij mijn ogen misschien dan kon openen. Ik vind het namelijk wel vreemd dat Van Dijk dan minstens drie fouten maakt waardoor Liverpool puntenverlies leidt. Met name omdat sinds Van Dijk's komt Liverpool veel minder goals tegen krijgt en ook veel meer wedstrijden wint.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3523
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:35
    Ik vind De Vrij juist verdedigend beter.
    Van Dijk maakt te veel "Veltmannetjes"
    Vind ik leuk
    Voebtal +6600
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:05
    Van dijk is langer.. dat helpt.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2040
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:28
    Spelen aan de hand van je selectie is slim. Met die 3 achterin kan de rest aanvallen
    Vind ik leuk
    Markieee +740
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:45
    Wie zegt dat we met drie centrale moeten spelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:31
    352 was ook de officiële opstelling. De eerste beste wedstrijd die ergens om ging gooide hij het systeem weer zo de prullenbak in. 352 of 532 moet tegen elke tegenstander kunnen, dus nooit meer gaan rouleren. Anders spreek je jezelf weer tegen.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2260
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:20
    Hoort er natuurlijk met de Ligt en van Dijk gewoon in!
    Vind ik leuk
    Bertjes +1107
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:24
    Eens, maar Blind zou om de een of andere waanzinnige reden wel weer de voorkeur krijgen. Wat al die trainers toch met die Blind hebben is mij een groot raadsel..
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2260
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:27
    Vraag het me ook af, al zou ik de Vrij niet snel op linksback zetten hoor! Maar daar hoort naar mijn mening Van Aanholt!
    Vind ik leuk
    Bertjes +1107
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:31
    Van Aanholt, Pieters, Aké, Willems, Haps, Ard van Peppen. Allemaal betere opties ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:41
    haha nee zou ik ook niet doen. Rechtsback kan hij wel. Maar in een 352 opstelling kan De Vrij makkelijk i.p.v. Blind. Dat bedoelde hij ook neem ik aan.
    Vind ik leuk
    Markieee +740
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:47
    Blind kan uitzakkennaar de zijkant, waardoor je verdedigend en aanvallend in andere systemen kunt spelen in de selfde wedstrijd. Daarom
    Vind ik leuk
    13 +13128
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:20
    De Vrij zou zeker wel in de basis moeten staan bij Oranje IMO.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:21
    Lekkere instelling van de Vrij dat hij zich daar vrij gemakkelijk bij neer kan leggen. Een beetje voetballer zou zich hier niet bij neerleggen en bewijzen aan een trainer dat hij wel in het 1e hoor b.v. op trainingen en of bij invalbeurten.
    Vind ik leuk
    Neus +271
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:25
    Denk ook heus wel dat hij dat doet hoor. Of denk jij bij het lezen van dit artikel dat hij bij een invalbeurt of training een beetje de kantjes er van af loopt?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:29
    Je moet wel goed lezen en begrijpen wat ik schrijf, hij zou zich juist moeten bewijzen op trainingen en invalbeurten.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:43
    Jammer dan dat niemand begrijpt wat je echt bedoelt. De Vrij legt zich erbij neer en doet zijn best om het tegendeel te bewijzen. Nergens in het artikel staat dat hij dat niet doet... Maar jij typt het wel.
    Vind ik leuk
    Neus +271
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:53
    Ja precies dat, je was me voor.... Maar je moet wel goed lezen en begrijpen wat hij schrijft....
    Vind ik leuk
    Neus +271
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:52
    Ja, dus nogmaals, denk jij dan dat hij de kantjes er van af loopt? Nee, want je mag en kan best verwachten dat De Vrij echt wel knokt voor een basisplaats.
    Dus over begrijpend lezen gesproken, dat geeft De Vrij ook zelf aan in het artikel.
    Vind ik leuk
    abfab5300 +226
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:26
    Ja nou, een mentaliteit van niks die gozer, daarom speelt hij ook bij Inter Milaan en werd hij op zijn 22e derde op het WK. Het is ook echt nooit goed hè.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8158
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:34
    Echt een kut mentaliteit inderdaad. Hij is ook nog nooit goed teruggekomen van blessures ;-)
    Vind ik leuk
    3Bier +8653
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:22
    Wel een luxe als je deze jongen op de bank hebt zitten. Prima verdediger.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:22
    Ja is naast van dijk en de ligt ook gewoon een top verdiger vraag maar aan Luuk de jong die bij hem in ze broek zat tegen inter
    Vind ik leuk
    Neus +271
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:26
    Zat? Is hij er al uit dan?
    Vind ik leuk
    Ballotelli +2260
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:28
    Ja zeker want hij scoorde van het weekend weer! Nou doeiii!
    Vind ik leuk
    Neus +271
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:49
    Hahaha.. ok dan.. Moet je nagaan hoe vaak ik naar PSV kijk...
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:52
    Jammer dat de Vrij niet slaagde om Malen in z'n broekzak te stoppen hahaha
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:25
    Vergeet Aké niet je moet ook linksbenige achterin hebben, hij doet het fantastische en speelt al heel wat potjes in de PL.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +247
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:33
    We moeten blij zijn dat we opeens zoveel goede verdedigers hebben. Is ook wel eens anders geweest. Pure luxe is het. Wie er dan wel of niet in de basis staat moet de bondscoach maar beslissen :)
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:40
    Malen heeft z'n grote vriend de Ligt wat meer zekerheid gegeven in Oranje nadat hij de Vrij even voor lul zette in het Philips Stadion
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:46
    En toen werd je wakker!
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:47
    Actie werd zelfs gedeeld door de UEFA als een van de beste in speelronde 2 😂😂😂
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:51
    Ja dus één actie is funest voor een verdediger. Hahaha lekker snugger jij.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:53
    De Vrij had geluk dat Malen maar een kwartiertje speelde. Direct 2 keer dreigend tegen de "topverdediging" van Inter
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:46
    Jammer voor de Vrij goede speler, hoop daarnaast echt dat Blind niet wordt opgesteld man man man wat is die clown een aanfluiting zeg
    Vind ik leuk
    fr0do +1330
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:54
    Ik vind de ligt ook geweldig hoor maar voor het NL elftal heb ik liever de vrij. Laat de ligt maar rustig inkomen. Zijn beide geweldige verdedigers maar de Vrij heeft de ervaring van een andere competitie.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4278
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:04
    Cillesssen
    Vrij ligt dijk
    Blind
    Frenkie beek
    Klaassen
    Bergwijn v persie memphis

    Zou zou ik het wel eens willen zien
    Vind ik leuk
    repeP +1251
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:12
    De beste verdediger van het WK in Brazilië met allengs aardig wat jaren ervaring op topniveau op de bank zetten? Gebeurt alleen in Nederland.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:32
    Het zou hem hebben geholpen als hij naar Spanje of Engeland zou zijn gegaan, denk ik. De Italiaanse competitie is weliswaar een betere dan de Nederlandse, maar toch ook flink gedevalueerd.
    Vind ik leuk
    rexxo +809
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:41
    Wat zeg je?
    Dit is een forum dus iedereen zijn eigen mening.
    Als je recentelijk naar de Serie A kijkt vind ik die niet echt gedevalueerd. Ik vind het zelfs meer aanvallender dan jaren terug.
    Het verschil de uitzonderingen daargelaten is dat ze meer betalen in Engeland en Spanje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:48
    Wat bedoel je met je eerste twee zinnen, rexxo? Vind je dat ik je aanval?
    Vind ik leuk
    rexxo +809
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:11
    Nee zeker niet, was niet mijn bedoeling die indruk te geven.
    Jij vind de Serie A gedevalueerd ik niet. Men hoeft het hier niet eens met elkaar te zijn daarom is het ook een forum.
    Zolang het normaal gebeurd vind ik alles best.
    Helaas zitten hier veel leeghoofden en kleuters die goedkope inhoudsloze oneliners posten alleen om te sarren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:33
    Duidelijk! Dank voor je reactie. Liken op mijn foon kan blijkbaar niet. Anders kreeg je er één! :-)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 14:33]
    Vind ik leuk
    rexxo +809
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:36
    Te goed voor de bank, als je jaren top Serie A speelt hoor je in Oranje.
    Wat mij betreft een systeem met 3 centrale en backs die iets anders staan.
    Daar heb je een coach voor die het tactisch moet neerzetten.
    Van Gaal speelde ook zo op WK 2014.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:18
    De Vrij verdient absoluut een plek in de basis van Oranje. Hij heeft zich ruimschoots bewezen in Italië. En speelt bovendien bij een topclub in de CL.
    Ik heb het liefste een centrum met: van Dijk, de Ligt en de Vrij. Met aan de flanken van Aanholt en Dumfries. Maar Koeman kennende zal hij wellicht Blind in het centrum posteren vanwege zijn 'inspeelpass'.
    Vind ik leuk
    rexxo +809
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:02
    Helemaal mee eens alleen niet bashen op Blind want die hoort op VM en bij geen plek of betere VM nergens. Dumfries inruilen voor een ander, er zijn betere rechtsbacks.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:52
    Blind hoort inderdaad op VM. Maar ook op die positie hebben wij betere voetballers lopen. Dus Blind gewoon laten banken. Het liefste heb ik Karsdorp op rechtsback. Die heeft snelheid en aanvallend vermogen. Alleen is hij weer niet zo goed bezig bij Roma.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +771
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:02
    Het is gewoon wachten op een paar missers van Virgel van Dijk en dan staat de Vrij naast de Ligt.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:03
    Kijk, dat roulatie systeem van Inter, dat zou ik onder Ten Hag ook verder doorgevoerd zien worden. Met al die potentiële verkopen einde van dit seizoen moet Ajax gewoon zorgen dat de hele selectie aan spelen toekomt. Tuurlijk zijn er de werkelijke toppers die elke week in het veld staan maar als je ziet wat er wekelijks nog op de bank zit, dat moet rouleren prioriteit krijgen. Anders kunnen we augustus 2019 weer opnieuw beginnen
    Vind ik leuk
    meloen87 +760
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:27
    Kijk, hij toont het goede voorbeeld! Hij is toch echt een hele goed verdediger, en dan vind ik het knap dat hij zo goed omgaat met zijn reserverol. Van Dijk en De Ligt zijn op dit moment beter dan hem, maar als één van hen zou uitvallen wegens een blessure of vormdip, dan staat de perfecte vervanger direct klaar. Ik ben blij en opgelucht dat de verdediging van Oranje eindelijk weer eens wereldtop is. Nu nog de aanval verbeteren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Vrij legt zich snel neer bij reserverol: 'Schiet ik dan ook niks mee op'