Lammers hoort bijnaam van ploeggenoot Vlap: Nee, deze ken ik nog niet

Lammers hoort bijnaam van ploeggenoot Vlap: "Nee, deze ken ik nog niet"

Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 12:15do 11-10-2018 om 12:15

Sam Lammers verkeert in een prima vorm bij SC Heerenveen dit seizoen. De spits kan het op het veld goed vinden met zijn ploeggenoot Michel Vlap, die aangaf aan dat er een goede klik is tussen hen.

"Ik ken Sam goed en het is een hele goede speler", vertelt Vlap bij FC Afkicken. "Sam Marco van Basten Lammers, haha." De middenvelder erkent dat hij die bijnaam van Lammers nog niet eerder hoorde. "Nee, deze ken ik nog niet."

Vlap genoot van het doelpunt dat Lammers maakte tegen De Graafschap. "Het was een typische Sam Lammers goal. Een goede dribbel en tweebenig. Hij heeft een goed schot in de benen. Niemand weet of hij nou links- of rechtsbenig is", aldus de middenvelder.

Vlap speelde eerder met Reza Ghoochannejhad en Henk Veerman, maar geeft toe dat Lammers niet te vergelijken is met beide spitsen. "Nee, die zijn echt niet te vergelijken. Hij is heel goed in de kleine ruimtes en kan enorm goed combineren met de andere spelers. Hij kan ruimte voor zichzelf bereiden en dan schieten. Dat kan hij heel goed."

Plaats een reactie

Il Gordo +14627
donderdag 11 oktober 2018 om 12:24
Haha, die Vlap. Mallerd.
Vind ik leuk
dhrwobo +35773
donderdag 11 oktober 2018 om 12:26
Ik snap z'n vergelijk, maar totale onzin om hem met Van Basten te vergelijken natuurlijk.

Wel vind ik het gaaf dat hij z'n kans bij Heerenveen volle bak aangrijpt en top bezig is. Als hij dit seizoen 20-25 doelpunten prikt, dan doet hij het top en kan hij hopelijk Luuk gaan opvolgen. Ook wel fijn als we dan een spits krijgen die met z'n voeten iets kan ipv alleen maar met z'n hoofd ;-). Al waardeer ik Luuk om z'n tomeloze inzet.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 12:28
Dan mag er eerst nog wel een tandje bij. Tegen de Graafschap was hij echt goed maar voor de rest nog te weinig van gezien.
Vind ik leuk
dhrwobo +35773
donderdag 11 oktober 2018 om 12:34
Ik zeg niet dat hij er al is, maar hij doet wat hij moet doen, doelpunten maken. Zelfs als H'veen in het rechter rijtje eindigt, maar Lammers op 25 doelpunten uit zou komen, dan heeft hij gewoon een topseizoen gedraaid.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 12:44
Het gaat niet om goals, het gaat om punten.
De rest van het elftal is op het moment niet minder dan Lammers. Als hij er 25 maakt maar we degraderen heeft hij het niet goed genoeg gedaan.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
donderdag 11 oktober 2018 om 12:47
Mwoah. Dan heeft-ie het prima gedaan. Alleen hebben Olde Riekerink en Hamstra het wat minder gedaan...
Vind ik leuk
Devoetbalgek +1074
donderdag 11 oktober 2018 om 12:48
Jullie degraderen never niet. Emmen Fortuna en nac zijn slechter. Groningen is op dit moment ook zeker minder.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 13:10
Dat weet ik ook wel. Het is maar een voorbeeld.
Wij worden kampioen.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
donderdag 11 oktober 2018 om 13:27
Als Lammers er dan nog 2 maakt dit seizoen, heeft hij het dan goed gedaan of niet?
Vind ik leuk
Devoetbalgek +1074
donderdag 11 oktober 2018 om 14:35
Ik wist niet je boos werd. Haha. Succes tegen ons volgend weekend.
Vind ik leuk
Leskas +4
donderdag 11 oktober 2018 om 13:29
Als Heerenveen fan zou het om de punten gaan, maar als Lammers er 25 maakt ga je toch niet beweren dat het aan Lammers ligt, niet dat ik denk dat hij er meer dan 20 gaat maken
Vind ik leuk
Echt? +4512
donderdag 11 oktober 2018 om 12:53
Daley Blind is nog een stuk minder🤔
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
donderdag 11 oktober 2018 om 12:29
En wat er met die Romero gebeuren dan? ;-)
Vind ik leuk
dhrwobo +35773
donderdag 11 oktober 2018 om 12:33
Als Romero straks aanhaakt dan hebben we een luxe positie. Vooralsnog is het Lammers die zichzelf aan het bewijzen is en Romero die toch steeds meer twijfels oproept rondom z'n fitheid. Ik hoop dat we in de luxepositie gaan komen
Vind ik leuk
Vvgimmurt +518
donderdag 11 oktober 2018 om 12:30
En wat als romero straks aanhaakt wat dan?? En van Bommel speelt ook graag met een aanspeelpunt als Luuk, gaat hij dat dan ook wel kunnen??
Vind ik leuk
dhrwobo +35773
donderdag 11 oktober 2018 om 12:32
Van Bommel speelt ook graag met een aanspeelpunt, maar dat kan Lammers ook. Alleen is Luuk een aanspeelpunt grotendeels in de lucht, waar Lammers dat meer over de grond is.
Vind ik leuk
Vvgimmurt +518
donderdag 11 oktober 2018 om 12:34
Juist en dat is het nou net... hier in nl is Luuk gewoon de sterkste in de lucht veel van die ballen zijn moeilijk te verdedigen.
Vind ik leuk
dhrwobo +35773
donderdag 11 oktober 2018 om 12:36
Klopt, maar opzich geen probleem als je straks een spits hebt die misschien in de lucht minder sterk is, maar juist over de grond een veel beter aanspeelpunt is. Kleine aanpassing van je speelstijl, maar met Sam heb je wel veel meer dreiging in de 16. Luuk's grote meerwaarde zit m grotendeels in de vechtlust en de lange ballen naar voren.
Vind ik leuk
Vvgimmurt +518
donderdag 11 oktober 2018 om 16:08
Nou ja hij heeft er toch al 6 in liggen. Dus het is wel een verschil met Lammers ook al heeft hij de zelfde aantal maar je ziet toch dat hij wel wat mist.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 12:30
Knappe titel weer VP. 'Lammers hoort bijnaam van ploeggenoot Vlap'..... Volgens mij is het andersom...
Vind ik leuk
Eimersweide +8227
donderdag 11 oktober 2018 om 12:38
Plus in het artikel lijkt het of Vlap eerst zelf die bijnaam zegt en vervolgens dat hij nog nooit van die bijnaam gehoord heeft. Hoe kan hij die bijnaam dan zeggen?
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 13:11
Is maar net hoe je het leest.

Hij hoort van..
De bijnaam van..
Vind ik leuk
Topdrie +3326
donderdag 11 oktober 2018 om 12:31
Leuk voor tegen ploegen als de Graafschap. Maar deze jongen zal niet het niveau halen waar PSV naar streeft.
Vind ik leuk
ELD070 +1003
donderdag 11 oktober 2018 om 12:45
Gelukkig is zijn spel creatiever dan zijn humor...
Vind ik leuk