'Zij denken dat ze groter zijn dan de club, net als Robben en Ribery'

    'Zij denken dat ze groter zijn dan de club, net als Robben en Ribery'

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 12:21do 11-10-2018 om 12:21

    Lothar Matthäus heeft het helemaal gehad met enkele 'sterren' van Bayern München. Het clubicoon van Der Rekordmeister kan niets met het gedrag van onder meer Arjen Robben en James Rodriguez. Matthäus stelt dat trainer Niko Kovac niet het probleem is van de mindere resultaten.

    "Hij is een ambitieus persoon met een plan, een echt voetbaldier", zegt Matthäus tegen het Zwitserse Blick. "Hij is de juiste man om dingen om te draaien. Bayern liet in de eerste zes wedstrijden het beste spel sinds tijden zien. Het gaat meer om het management en de spelers."

    Matthäus denkt dus dat het probleem dieper zit en richt zich op enkele grote namen, waaronder Robben. "Spelers als James en Lewandowski denken dat ze groter zijn dan de club, net als Robben en Ribery. De een klaagt dat hij te weinig speelt, de ander dat hij te weinig ballen krijgt. En de derde klaagt vanwege de versterkingen of uit zijn frustraties tegenover journalisten. Dit moet stoppen. Sommige sterren zijn egoïstisch en respectloos tegenover coaches, clubs en teamgenoten."

    Op de weg naar herstel ziet Matthäus een belangrijke rol weggelegd voor voorzitter Uli Hoeness. "Hij en technisch directeur Hasan Salihamidzic moeten duidelijk maken dat de spelers hun negatieve lichaamstaal moeten veranderen. Als iemand zich egoistisch gedraagt, plaats je hem op de bank voor vier weken. En wat rouleren betreft, de oudere spelers moeten beseffen dat dat ook in hun voordeel is. Als ze zo blijven spelen, zijn ze geblesseerd in november."

    Poll

    Eens met Matthäus?

    (2687 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bengelino +12363
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:23
    Pfffff een uur geen nieuw bericht op voetbalprimeur, dacht dat ze hartstikke failliet waren. Had al een account op voetbalzone geopend om onzin te roepen, maar gelukkig kan dat hier weer.
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2940
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:24
    Dat zijn wel hevige afkickverschijnselen zeg
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:24
    Je zou iets nuttigs kunnen doen met je leven, 't is maar een idee natuurlijk..
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:27
    Bijvoorbeeld je verdiepen in het kopen van putopties of het schrijven van callopties.
    Beurzen krijgen klappen
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29266
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:28
    Of gewoon n pilske open trekken
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:44
    12:28? You got a problem dude
    Vind ik leuk
    Gearry +1069
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:55
    Zit gewoon een 5 in de klok hoor.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:41
    24-uurs economie. Die moet je op elke moment bereid zijn te steunen.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +998
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:01
    Altijd zuipen is ook een regelmatig leven.
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1082
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:45
    Rond half 4 aan de pils vind ik vroeg zat. Dan ga ik natuurlijk ook door tot 6 uur in de ochtend.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3360
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:17
    🍻
    Vind ik leuk
    mcmodd +24236
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:20
    0,0 procent hoop ik?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:57
    Bijvoorbeeld, al heb ik geen idee wat dat zijn.
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:03
    Speculeren op aandelen.
    Bij een call kopen speculeer je op koersstijging
    Bij put kopen speculeer ie op een koersdaling
    Vind ik leuk
    mcmodd +24236
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:23
    Goh ja, dat had ik vroeger ook op school, onderdeel van Economie (in het kader van boekhouden). Daar ben ik zo’n beetje afgehaakt. Bij het in- en uitboeken gingen dingen net tegenovergesteld dan andere boekhoudhandelingen, zoiets herinner ik me nog erg vaag (na zo’55 jaar schat ik).
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:34
    Ik was heel goed in economie, maar niet goed in handelswetenschappen.(economie 2/boekhouden).
    1 jongen, die nu accountant is maakte het huiswerk voor de klas.
    Maar toen bestonden opties op aandelen nog niet (jaren '70)
    Vind ik leuk
    mcmodd +24236
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:12
    Ja precies, dat was het. Dat boekhouden, zolan het nog enkelvoudig was kon ik het volgen, een tabellaris kasboek vond ik ook wel handig maar dat in- en verkopen van aandelen, daar stopte het zo’n beetje. Uiteindelijk bleek ik wel de alpha en beta-persoon in me te verenigen, maar in de alpha toch meer de talenkant.
    Nee, dat van dat put- en call opties was er al wel, zelfs in de jaren 60 wel, maar je zat dan eigenlijk al in de stof van een boekhoud, MBA of zelfs SPD opleiding met je snufferd. Dat kon die grijze massa bij mij niet aan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:15]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:43
    Speculeren op de beurs kan ik met de beste wil van de wereld niet onder "iets nuttigs met je leven doen" plaatsen. Maar dat is een persoonlijke mening.

    Net als ieder ander ben ik niet vies van geld en ook ik moet mijn hypotheek betalen. Maar om continue naar meer, meer, meer te streven is niet aan mij besteed.
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:52
    Het is de spanning.
    2008 Mijn collega's zeiden : stop je maakt me bang. daarna crash
    Vanaf 2012 alleen maar groei, dat moet stoppen.
    De grote jongens zeggen in 2020 of 2019. Een correctie/crash
    Ik zeg nu.
    Met aandelen leuk, maar opties stress. haha leuk
    Vind ik leuk
    mcmodd +24236
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:16
    Ik wens je er geluk mee, mij niet gezien.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29266
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:28
    Klopt, maar op donderdagmiddag om 12u al aan het bier gaan is n beetje veel van t goeie he
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:29
    ja veel te vroeg, nog effe een half uurtje wachten
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29266
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:34
    nog 26 minuten....! :-D
    Vind ik leuk
    Echt? +4013
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:51
    Masturberen?
    Vind ik leuk
    COYG +6848
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:27
    Al jaren is het hetzelfde team. Nooit eens een echte ster erbij. Ja Rodriguez, maar die was opzoek naar zijn oude vorm. Een echte wereldtopper kopen ze niet, grote jonge talenten ook vrijwel nooit. De trainer zal ook best fouten maken, maar de man die de spelers haalt toch zeker ook.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1226
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:36
    Sule, Coman, Gnarby, Goretzka, Renato Sanchez. Talenten genoeg, ze hebben alleen allemaal nog iemand voor zich
    Vind ik leuk
    Topdrie +2941
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:27
    Lekker terug naar PSV volgend seizoen wanneer zowel Bergwijn als Lozano voor de hoofdprijs worden verkocht
    Vind ik leuk
    Objectief +3136
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:28
    Aldus de razend populaire Lothar.
    Vind ik leuk
    plein19 +2467
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:31
    Vreselijk om het deze engnek eens te zijn
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:32
    Robben hekelt gedrag Matthäus...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:33
    De grootste huilebalk moet ook ff wat zeggen. Mooi schwalbe-koning. Robben is een van de weinigen daar die nog zijn niveau haalt en in zijn eentje wedstrijden kan beslissen...
    Vind ik leuk
    PutaBarca +549
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:05
    Gelukkig maakt Robben nooit schwalbes xD.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:41
    Goh, het gaat voor het eerst in 8 jaar wat minder. Wat een zeurpieten zeg!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:41
    Mattheüs was zelf de grootste matennaaier in zijn tijd vreselijk mannetje
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11199
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:42
    Tsja, of ze zich echt groter voelen, weet ik niet. Feit is wel dat al die spelers al jaren met elkaar samen zitten. En wellicht inmiddels denken dat Bayern niet zonder ze kan.

    Zou eens heel gezond zijn om die kern een los te trekken, want de laatste drie trainers hebben continue gezeik gehad met die spelers.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24236
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:24
    Ze hadden begin vorig seizoen al moeten beginnen met verversen van de selectie en de basis. Heel voorzichtig was je er nu dan wel ongeveer klaar mee, terwijl ze nu daarmee nog moeten beginnen. Wat heet, een beetje te laat?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11199
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:28
    Jep. Vorig jaar moest Ancelotti ook weg van de groep. Ancelotti, een trainer die bij vrijwel elke club jarenlang een goeie band had met de selectie. Behalve bij Bayern...
    Vind ik leuk
    mcmodd +24236
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:56
    Dat is toch ook wel raar vind ik. Ancelotti heb ik altijd een goede trainer gevonden, trouwens hij was ook een goede voetballer.
    Vind ik leuk
    Zlatan I +20
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:43
    Alleen Zlatan is groter dan de club.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 12:46]
    Vind ik leuk
    Birdiemann +387
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:47
    Notabene Lothar Matheus komt hiermee . Toen hij nog speelde dacht hij dat hij god was . En tegenover medespelers was hij nog een grotere kwal dan Christiano Ronaldo
    Vind ik leuk
    reggie +1818
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:48
    Wie is hij dan, de meeste gehate speler toendertijd.
    Vind ik leuk
    Gerro +7439
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:53
    Eerder de meest gehate speler aller tijden.
    Vind ik leuk
    heur es +780
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:49
    Eng mannetje die Robben, zijn beste tijd gehad.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:54
    Der Lothar
    Vind ik leuk
    Peterfc +2357
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:05
    Nou nou Lothar, kan het wat minder tegen onze Arjen?
    Respectloos en groter dan de club dat zijn nogal forse woorden.
    Elk nuance ontbreekt.
    Misschien kun je beter de relativerende tekst van Hans van Breukelen gebruiken, die in 1988 tegen je zei:.
    " ich hoffe das du fokking stirbst "
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 13:10]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:10
    Chauvinistische lul die Matheus, tuurlijk het ligt alleen aan de buitenlandse speler. Misschien moeten zijn Duitse vriendjes zoals Muller eens opstaan
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 13:11]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:13
    Hebben ze bij Bayern wel eens gehoord van doorslecteren denk je?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:13
    Mee eens
    Vind ik leuk
    ErikAjax +651
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:13
    Robben lijkt me niet het type daarnaar.
    Vind ik leuk
    Enden +4238
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:25
    Sorry mar op dit niveau is het de taak van de coach om zijn spelers te managen.
    Als hij dat niet kan is hij niet geschikt voor Bayern
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:42
    Lijkt hier de AA wel ‘
    🍺🍺lekker hoor !!!!
    Vind ik leuk
    M477Y +1129
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:42
    echt moet hij zeggen. De grootste jankerd van de afgelopen eeuw op de voetbalvelden. Het valt mij wel op dat vaak oud spelers deze wijsheid in pacht hebben terwijl ze vroeger zelf nog erger waren!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:43
    Denk toch dat ze het ook niet helemaal meer trekken Bayern moet en gaat zeker conclusies trekken .
    Dus er gaan koppen rollen .
    Vind ik leuk
    Och jeh +2156
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:57
    Eens met Matthaus? Never!!!
    Vind ik leuk
    Foebele +54727
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:37
    Lothar Matthaus, gadverdamme die kerel doet me gelijk weer denken aan dat walgelijke Duitsland van de jaren 90. Die Duitsers die de term Mof nog verdiende.

    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:32
    Oh
    Vind ik leuk
    Gerro +7439
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:51
    Ik ben het nooit eens met Mathaus gewoon om dat het een regelrecht klootzak was met hele enge maniertjes en daarnaast een enorm ego en daarnaast de grootste matennaaier ooit.Als trainer nooit iets gepresteerd altijd overal vrij snel weg en dat zegt wel genoeg. Haalde als trainer 1 titel met Red Bull Salzburg samen met Trapatoni de kampioenen maker bij uitstek dus denk niet dat die aan hem te danken was.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws