Koeman lovend over Ajax en PSV: 'Bij die clubs zitten de grootste talenten'

    Koeman lovend over Ajax en PSV: 'Bij die clubs zitten de grootste talenten'

    donderdag 11 oktober 2018 om 13:35

    Bondscoach Ronald Koeman heeft zich positief uitgelaten over Ajax en PSV. De bondscoach vindt dat bij deze twee clubs de grootste talenten rondlopen, die zich nu op het podium van de Champions League mogen laten zien.

    "Bij die twee clubs zitten ook de grootste talenten", aldus de bondscoach van Oranje in gesprek De Telegraaf. Koeman denkt dat de talenten grotere stappen gaan zetten nu zij zich kunnen laten zien in het miljardenbal. Zowel Ajax als PSV neemt daar dit seizoen aan deel. "Ze worden alleen maar beter nu ze ook Champions League voetballen."

    Koeman bereidt zich met Oranje voor op twee wedstrijden. Aanstaande zaterdag is Duitsland te gast in de Johan Cruijff Arena voor de UEFA Nations League. Drie dagen later wacht in en tegen België een oefenwedstrijd. Begin september won Oranje een oefenduel van Peru (2-1). Daarin werd er afscheid genomen van recordinternational Wesley Sneijder.

    Lees meer over:NederlandAjaxPSV

    Plaats een reactie

    Leozao +1185
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:40
    In dat geval had hij beter meer Ajacieden kunnen selecteren, die voetballen meer CL-wedstrijden dit seizoen...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:48]
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1801
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:47
    klopt, Ajax stroomde al eerder in in de voorrondes :)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:54
    AEK athene en Bayern in de crisis kun je niet echt CL niveau nemen. Meer KKD niveau.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:57
    Denk dat ze in de topklasse het beste tot hun recht komen
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:56
    we hebben in September allemaal gezien dat alle PSV-ers die geselecteerd zijn , er ook daadwerkelijk bijhoren .....
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5359
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:44
    Welke talenten deden vorig jaar ookalweer mee in de Championsleague.. welke stappen hebben zij gezet?
    Vind ik leuk
    Leozao +1185
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:46
    Waarom pakken ze dan dit jaar geen punten? Hebben ze nog meer leermomenten nodig?
    Vind ik leuk
    13 +12926
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:53
    Malacia, St. Juste, Vilhena. De laatste Oranje, de eerste 2 Jong Oranje. Bijlow deed mee in de jonkies CL. Zat bij voorselectie Oranje.
    3 van de 4 genoemde spelers staan nu in de basis van Feyenoord i.t.t. vorig seizoen, de 4e stond al in de basis.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:01]
    Vind ik leuk
    Leonardus +66
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:45
    Natuurlijk. Deze clubs halen de beste jeugdspelers weg bij de andere, kleinere clubs.
    Vind ik leuk
    rexxo +716
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:50
    Hoe denk je dat het komt dat de begroting van sommige kleinere clubs ieder jaar sluitend is?
    Niet door de zegelboekjes, of iets dergelijks, zucht ..........wat een Calimero reactie.
    Ik weet niet hoelang jij de voetbalwereld volgt maar het gaat al decennia op deze manier.
    Vind ik leuk
    Leonardus +66
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:38
    Zonder kleinere clubs geen competitie mister ego Ajax. De opleidingskosten die clubs betalen voor jeugdspelers zijn 10k. Daar kun je geen begroting mee vullen. Ze noemen dat het in stand houden van de hiërarchie.
    Vind ik leuk
    Snapje?. +84
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:46
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 13:46]
    Vind ik leuk
    RBDK +137
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:47
    Ik heb medelijden met je.
    Vind ik leuk
    ErikAjax +388
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:49
    Vergeet het maar.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9040
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:50
    Snapje.....het zelf nog?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:51
    Zielig figuur ben je
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:01
    Treurige trol of echt wereldvreemd?
    Vind ik leuk
    13 +12926
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:03
    Gerapporteerd.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:25
    jij bent echt een rioolrat
    Vind ik leuk
    ErikAjax +388
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:49
    Ik mis "de Ligt" en "de Jong" en "miljoenentransfers" in dit bericht.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9040
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:49
    Dat is ook niet gek of bijzonder als je overal de talenten weg haalt, knap hoor
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 13:49]
    Vind ik leuk
    ErikAjax +388
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:50
    Leg uit? Of denk je dat de grootste talenten voor een club onder de top 2 willen spelen?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:52
    Ja en iedereen kan zich op jonge leeftijd aanmelden bij de Graafschap en die halen geen spelers bij plaatselijke clubs.

    Wakeup
    Vind ik leuk
    Potjan3 +562
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:50
    Goh wat gek koeman dat de grootste talenten daar zitten. Nogal logisch, als er ergens anders 1 rondloopt kopen ze hem meteen weg. Nietszeggende complimenten.
    Vind ik leuk
    The Iceman +8897
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:59
    Het is geen compliment, maar een (al dan niet terechte) observatie van Koeman.
    Vind ik leuk
    Potjan3 +562
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:04
    Hij is lovend en laat zich positief uit .het is dus wel een compliment...
    Vind ik leuk
    The Iceman +8897
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:08
    Het is zijn taak om Nederlands spelers op hun kwaliteiten te beoordelen. Hij observeert dat de grootste talenten in Nederland bij deze 2 clubs rondlopen, wat je ook terugziet in zijn selectie. Hij zegt niet dat PSV of Ajax beter geleid wordt dan andere Nederlandse clubs.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:08]
    Vind ik leuk
    Potjan3 +562
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:12
    Kerel je kan lopen draaien wat je wil.maar hij geeft een compliment. Over de inhoud kunnen we het oneens zijn.
    Vind ik leuk
    The Iceman +8897
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:17
    Draaien? Je voelt je tekort gedaan omdat Koeman je club niet specifiek noemt en komt met een verhaal over het aankoopbeleid van deze clubs dat helemaal niet terzake doet. Hij zegt toch ook niet dat al die talenten puur door Ajax en PSV zijn opgeleid? Hij zegt alleen dat ze nu wel bij die clubs te vinden zijn.
    Vind ik leuk
    Potjan3 +562
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:19
    Kerel kijk eens waar deze discussie begon. Wat loop je je nou druk te maken 😂
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:25]
    Vind ik leuk
    The Iceman +8897
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:25
    Haha 0 stress, maar ik kijk puur naar wat Koeman zegt ipv de opvulling van VP.

    "Bij die twee clubs zitten ook de grootste talenten"

    "Ze worden alleen maar beter nu ze ook Champions League voetballen."

    Dat is het enige wat Koeman zegt. Dat kan je als een compliment naar die clubs zien, of een verantwoording van z’n selectiebeleid.
    Vind ik leuk
    Potjan3 +562
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:35
    Blijkbaar zie ik het als een compliment.
    Vind ik leuk
    The Iceman +8897
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:44
    Dat blijkt. Wat rest is de vraag waarom je het niet kan hebben dat Koeman een compliment naar deze clubs zou maken en een opmerking in de trant van ‘Ja maar zij zijn groot en dat is niet eerlijk’ moet maken.
    Vind ik leuk
    Potjan3 +562
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:56
    Ik stel iets vast.dat betekent niet dat ik het niet kan hebben.
    Vind ik leuk
    Mari +8431
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:54
    "Bij die twee clubs zitten ook de grootste talenten"
    In Nederland? Dan moet je wel een waarzegger zijn om dit te zien.
    In Europa? Denk het niet. Een mannetje of 3, 4
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:01
    "Ze worden alleen maar beter nu ze ook Champions League voetballen."

    Het leereffect voor de provinciale club uit de hoofdstad in de wedstrijd tegen het volkomen van slag zijnde Bayern Muenchen is inderdaad evident.

    Het huidige Oranje dient uit een volledig geassimileerd en genaturaliseerd PSV te bestaan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:02]
    Vind ik leuk
    13 +12926
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:39
    Wat heb jij eigenlijk met Duits? Gewoon interesse deze vraag.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:58
    Ik ben een rechtgeaard en overtuigd anglofiel die zo nu en dan een germaans uitstapje niet schuwt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:59]
    Vind ik leuk
    The Iceman +8897
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:09
    Een kleine stap gezien Engels ook een Germaanse taal is.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:22
    Die Duitse invloeden van hem zijn de reden dat hij spreekt met bewoordingen als "volledig geassimileerd en genaturaliseerd."
    Vind ik leuk
    13 +12926
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:37
    Ik verwees naar het Duits in zijn tegenwoordige nickname en de vorige.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 17:38]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:04
    Vindt Frenkie de Jong zwaar overschta tegen PSV viel die door de mand en werdt ie door houteklaas Luuk zoekgespeeld, meer iemand voor niveau Aston Villa daar hoort ie thuis, de ligt kan wellicht wel naar de top.
    Vind ik leuk
    Leozao +1185
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:05
    Het kan nog wel eens zo wezen dat Koeman op het juiste station op de juiste tijd op de juiste trein is gesprongen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:06]
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +894
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:06
    De jong teams toevoegen tot de eerste divisie heeft toch zijn voordelen
    Vind ik leuk
    Korm +35336
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:25
    Laten we hopen dat we daadwerkelijk hoge ogen kunnen gooien
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:33
    Hij is zeker blij met de nieuwe lichting .
    Maar laten we ook blij zijn met hem hij is een prima trainer met de nodige ervaring .
    Denk dat we een mooie toekomst hebben weer met Oranje ben er blij mee .
    Nu nog afwachten .
    Vind ik leuk
    Leozao +1185
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:12
    Koeman lovend over Ajax en PSV, in die volgorde...
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2228
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:27
    Ajax heeft toch ook meer Nederlands talent? Al voelt niet iedere Nederlander bij Ajax zich Nederlands :p
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:20
    Koeman is onze grote Redder. De Verlosser. Wij houden van Koeman.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +711
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:37
    Jup, vroeger Ajax Feyenoord. Nu PSV Ajax. Andere kant jatten ze ook veel (Feyenoord bij Sparta / Excelsior Ajax bij Volendam / AZ bijvoorbeeld).
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2228
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:26
    En wat voegt die laatste zin toe aan dit artikel?

    Echt van oja en Begin september won Oranje een oefenduel van Peru (2-1). Daarin werd er afscheid genomen van recordinternational Wesley Sneijder.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:49
    Heh. Ik dacht dat psv toch 2x is afgedroogd
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:24
    Ik ben er ook lovend over! Maar...als Koeman dan maar niet weer zo dom is dat hij Blind van Ajax én Luuk de Jong van PSV op stelt c.q. in laat vallen. Die beide spelers zijn zeer gemarkeerd en vertonen veel mankementen, die iedereen bekend zijn. Te traag, houterigheid, enz.
    Koeman: kom alstublieft met het werkelijk momenteel sterkste elftal...
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:34
    Feyenoord kan er echt helemaal niks van vergeleken met PSV en Ajax,PSV nog ongeslagen in de eredivisie en Feyenoord 1-1 tegen Willem 2 ,oei
    en Ajax,1-1 tegen Bayern München en 3-0 tegen AEK Athene
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Koeman lovend over Ajax en PSV: 'Bij die clubs zitten de grootste talenten'