AS Monaco neemt harde maatregelen en stuurt Jardim na negen wedstrijden weg

    AS Monaco neemt harde maatregelen en stuurt Jardim na negen wedstrijden weg

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 13:08do 11-10-2018 om 13:08

    AS Monaco heeft trainer Leonardo Jardim de laan uitgestuurd. De teleurstellende sportieve resultaten heeft de Portugees de kop gekost. Monaco staat na negen speelronden op de zeventiende plaats op ranglijst.

    Jardim was vier jaar lang trainer van Monaco. Met de club boekte hij diverse successen, maar de slechte start van het huidige seizoen is hem fataal geworden. Jardim werd in 2017 kampioen met Monaco in het jaar dat hij ook de halve finales van de Champions League bereikte. Daarin was Juventus over twee wedstrijden te sterk. 

    Jardim werd vorig seizoen nog knap tweede met Monaco, al eindigde de club dertien punten achter kampioen Paris Saint-Germain. Olympique Lyon werd op plek drie gehouden.

    Naar verwachting wordt Thierry Henry de opvolger van Jardim. Franse media verwachten dat de voormalig aanvaller van de club op korte termijn wordt aangesteld, maar hij schijnt nog wel in onderhandeling te zijn. Henry is momenteel nog assistent van de Belgische bondscoach Roberto Martinez.

    Plaats een reactie

    donderdag 11 oktober 2018 om 13:13
    Zonde dat Monaco altijd wordt leeggekocht. Altijd zo veel talent maar elk jaar de beste spelers weer weg.
    Dan wordt het natuurlijk elk seizoen weer een lastig verhaal.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:30
    Monaco koopt dat talent ook gewoon weg om twee jaar laten met winst door te verkopen
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:41
    Dat lukt ze aardig. Best knap.
    Dat vind ik al vele malen knapper dan bijv. City, PSG of Barca. Die strooien de afgelopen jaren met geld voor bewezen spelers.
    Dan kan je toch niet anders dan het beleid van Monaco meer waarderen.
    Vind ik leuk
    ronnieb +583
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:41
    Dat doet iedereen alleen Monaco heeft de beste jeugd opleiding van Frankrijk.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4925
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:13
    Zo ben je een van de meest gewilde trainers van Europa en zo wordt je ontslagen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:25
    Logisch met die spelers
    Vind ik leuk
    ronnieb +583
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:45
    Oh ja Falcao, Chadli, Tielemans, Raggi, Golovin, Heinrichs dat zijn geen koekebakkers hoor maar het team hangt als los zand aan elkaar.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4925
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:41
    Ze hebben ook veel goede spelers verloren
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33894
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:13
    Nou bosz ga er voor.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 13:14]
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1621
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:16
    ff geduld hebben.
    Cocu is binnenkort beschikbaar.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15715
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:19
    Hoop dat ze degraderen, 100x liever Lens in de Ligue 1.
    Vind ik leuk
    ronnieb +583
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:47
    Lens is een echte volksclub maar AS Monaxco heeft wel degelijk echt bestaans recht in de Ligue1 en heeft vele fantastische spelers en coaches voort gebracht. Mbappe, Henry, Deschamps enz hebben allemaal hun roots hier.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15715
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:36
    Ik zeg ook niet dat ze geen bestaansrecht hebben, ik heb gewoon liever dat volksclubs, met rumoer op en rondom het veld, succesvol zijn. Is slechts een persoonlijke mening! ;-)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:36]
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2015
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:27
    Monaco in 2018:
    Transfers out (€367.6M)
    Transfers in (€90M)

    Waar is al dat geld gebleven?!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:33
    Om te beginnen moeten ze een miljoentje of zestig per jaar aan de Franse voetbalbond betalen ter compensatie van het feit dat in Monaco geen inkomsten belasting hoeft te worden betaald
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2015
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:19
    Klopt. En las net ook dat die rijke eigenaar een paar honderd miljoen moest overmaken aan zijn ex-vrouw. Stel dat hij ook nog eens stiekem honderd miljoen in eigen zak heeft gestoken om "rond te komen"... dan nóg hou je een dik bedrag over om lekker gek te doen op de transfermarkt.
    Vind ik leuk
    Madrileen +424
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:52
    Denk hetzelfde als bij Ajax, lekker op de bank houden en de supporters teleurstellen door jaar in jaar uit geen prijs binnen te slepen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:30
    Sprekend op Arjan Robben deze gast,sprekend
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:42
    haha nu je het zegt
    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1184
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:34
    Volgens mij zijn ze in onderling overleg uit elkaar gegaan en is hij niet ontslagen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:37
    henry zou wel een goede optie daar zijn denk ik
    Vind ik leuk
    repeP +1320
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:34
    Enige waar ik Monaco mee associeer is dat karakteristieke stadion en het verhandelen van speler voor winsten.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:53
    Schiet lekker op.
    Ze verkopen daar zowat zelfs de stoel onder zijn gat vandaan en als dat dan uiteindelijk tot mindere resultaten leidt, moet ie wieberen.

    En als ze denken dat henry het wel effe gaat recht zetten, hebben ze niet op zitten letten als hij bij Sky analistje zit te spelen.
    Zoveelste geweldige voetballer die het spelletje ongetwijfeld ziet, maar zo rottig onder woorden kan brengen.
    Vind ik leuk
    Mari +10157
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:50
    De een slaat, de ander ontslaat
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:34
    Hadden Streppel moeten halen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws