Van Hooijdonk keurt debuterende zoon goed: 'Geen schandalige schwalbe'

Van Hooijdonk keurt debuterende zoon goed: 'Geen schandalige schwalbe'

Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 17:46do 11-10-2018 om 17:46

Sydney van Hooijdonk mag zich sinds 5 oktober 2018 een volwaardige Eredivisie-speler noemen. De zoon van oud-international Pierre van Hooijdonk wil echter meer.

Van Hooijdonk maakte afgelopen zaterdag zijn Eredivisie-debuut in de tweede helft van FC Utrecht - NAC (2-1). "Ik wil natuurlijk zoveel mogelijk minuten maken, maar er zijn nog genoeg dingen die ik moet verbeteren", zegt hij tegen Omroep Brabant. "Zo moet mijn linkerbeen nog beter worden en zal ik sowieso fysiek nog sterker moeten worden. Dat ga ik mede doen door meer krachtoefeningen te doen, maar de trainingen van het eerste helpen me daar ook bij. Ik merk nu ook al dat ik sterker ben geworden."

De aanvaller (18) krijgt regelmatig advies en tips van zijn vader. "Hij helpt me veel, door bijvoorbeeld te zeggen dat ik nu rustig moet blijven en niet naast m'n schoenen moet gaan lopen. Hij zegt dan ook: Leuk, je debuut. Maar je hebt nog niks bereikt. Ik moet nu gewoon zo doorgaan en op zoek gaan naar meer", aldus Van Hooijdonk, die bij zijn debuut een penalty probeerde te versieren. "Wat mijn vader ervan vond? Hij vond het wel goed. Het was geen schwalbe waarbij iedereen dacht: Nou, dat kan niet, schandalig. Het was makkelijk, maar het was geen heel grote schwalbe."

Lees meer over:EredivisieNAC Breda

Plaats een reactie

donderdag 11 oktober 2018 om 17:49
Lekker man. Ronald haalt hem snel bij oranje en we zijn onverslaanbaar.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +738
donderdag 11 oktober 2018 om 17:59
Het was een schwalbe, maar die van Gustavson was in mijn ogen net iets erger. Vond de reactie van Janssen naar van Hooijdonk dan ook overdreven, wetende dat je zelf door een schwalbe in het zadel bent geholpen.
Vind ik leuk
Benniewies +4399
donderdag 11 oktober 2018 om 18:06
Ken ook een Lozano
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 12:11
Veltman kan er ook wat van
Vind ik leuk
Benniewies +4399
vrijdag 12 oktober 2018 om 12:31
Ik ben voor AZ. Maar kan me geen schwalbe van Veltman herinneren.
Wel tegen den bosch ( geloof ik,) die actie met vrije trap.

Daar heb ik lof voor. MAAR had hij tegen Bayern of Barcelona moeten doe .... Niet tegen zo kleine. Club
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 12:33]
Vind ik leuk
Cookee +12187
donderdag 11 oktober 2018 om 18:00
18 jaar en dan al proberen collega's een penalty aan te naaien... en Pa vond het goed. Merkwaardige wereld dat voetbal. O ja om te winnen moet alles wijken he... dat is ook zo.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +738
donderdag 11 oktober 2018 om 18:24
Vorig seizoen was er een snotneus bij Sparta van 18 jaar die bijna de carrière van Lars Veldwijk in gevaar bracht door een ordinaire aanslag van achteren. Hij kreeg uiteraard rood, maar voorkwam hiermee wel de mogelijke gelijkmaker en werd uitgeroepen tot man of the match. Hij werd toegezongen door het publiek en zijn actie werd ondermeer hier verheerlijkt. Waarom
mag iemand dan niet de held proberen te worden om een penalty te forceren. Omdat het zoon van is?
Vind ik leuk
#Keizerout +41773
donderdag 11 oktober 2018 om 18:35
Beetje gek verhaal dit. Het klinkt alsof je het eerste veroordeeld en dan het tweede goedpraat omdat het minder erg is.
Vind ik leuk
Cookee +12187
donderdag 11 oktober 2018 om 18:48
Buiten het voetbal is dit ontoelaatbaar maar in een spelletje om 3 puntjes is alles wat normaal niet mag toegestaan. Maken we succes niet te groot?
Vind ik leuk
#Keizerout +41773
donderdag 11 oktober 2018 om 18:56
Er is toch gewoon een scheidsrechter?
Vind ik leuk
De Liefhebber +11166
donderdag 11 oktober 2018 om 19:12
Ja, die was echt top in die wedstrijd......de belachelijkste penal sinds de invoering van betaald voetbal! Alhoewel, sommige clubs krijgen ook wel eens een penal als er niemand geraakt wordt.....maar toen was er nog geen VAR.
Vind ik leuk
#Keizerout +41773
donderdag 11 oktober 2018 om 19:15
Het gaat me erom dat niet alles is toegestaan.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11166
donderdag 11 oktober 2018 om 20:24
Nou ja, dat bedoel ik ook....de schwalbes van Berghuis en Lozano zijn vele malen erger! Al heeft Berghuis netjes spijt betuigd...
Vind ik leuk
#Keizerout +41773
donderdag 11 oktober 2018 om 20:28
Het is me ook niet duidelijk waarom schwalbes nooit zijn aangepakt.
Vind ik leuk
4everfcu +5133
donderdag 11 oktober 2018 om 22:12
over die van neres hoor ik je niet
Vind ik leuk
Cookee +12187
donderdag 11 oktober 2018 om 19:14
Ja, maar als het moreel besef vervaagt als het gaat om een spelletje waarbij een bal in een netje moet, dat we dan zeggen, de belangen zijn groot waarmee we wangedrag goedkeuren.
Het kind is 18 en pikt met een schwalbe uit de portemonee van supporters, spelers, club. En wij noemen dat professioneel.
Vind ik leuk
#Keizerout +41773
donderdag 11 oktober 2018 om 19:17
Oh, ja, dat klopt wel. Dat begint al bij een 'slimme overtreding'. Ik heb onsportiviteit binnen de sport altijd vreemd gevonden. Daarom hou ik ook niet zo van 'winnaars' als Van Bommel. Ik vind Kuyt veel meer een winnaar.
Alleen gebeuren er naast het veld, buiten het voetbal dus, aanzienlijk meer en ergere dingen dan op het veld.
Vind ik leuk
Cookee +12187
donderdag 11 oktober 2018 om 20:24
Ja, die Kuyt-Bommel vergelijking kan ik me in vinden.

Jawel maar geen mooi signaal naar kinderen. Toegegeven dat ze het anders vanzelf leren, maar om ze daar nou jong al vertrouwd mee te maken?
Vind ik leuk
#Keizerout +41773
donderdag 11 oktober 2018 om 20:27
Kuyt wilde graag, binnen de regels/op het randje, winnen. Bommel ten koste van alles. Ga dan maar naar huis denk ik dan.

Helemaal mee eens. Al vind ik dat we zouden moeten proberen op een punt te komen waar niemand het uiteindelijk hoeft te leren.
Vind ik leuk
Cookee +12187
vrijdag 12 oktober 2018 om 14:36
Bommel was een beetje type Matheus, ik zie die types niet zoveel meer; de veldheer en controleur. Misschien Pogba?
Dus wie weet gaan we de goede kant al op.
Maar ik snap dat een club in degradatie soms andere middelen zoekt als voetbal niet lukt.
Zo hypocriet van mij...
Vind ik leuk
#Keizerout +41773
vrijdag 12 oktober 2018 om 20:09
Ik vind Pogba toch wel een ander type. Vooral ook omdat Bommel en Matheus gewoon ronduit smerig voetbalden.
Haha, ja, maar andere middelen mag ook. Je mag best een schijterige tactiek gebruiken als de ander beter is. Alleen onsportief gedrag hoort niet thuis in sport.
Ach, hypocriet dom roepen lijkt wel in bij Cambuur. Heb je Foeke gehoord? :p
Vind ik leuk
Cookee +12187
maandag 15 oktober 2018 om 13:04
Ja, Pogba is een krachtmens maar in het nationale team ook spelbepaler, maar vergis je niet Bommel was toen hij begon ook een aanvallende speler. Alleen ons trainersgilde maakt dat dan wel snel kapot.

Nou, ik vind het ook wel prima als op het eind vd wedstrijd de beste gewonnen heeft. Ik liep niet te juichen toen v Gaal met 6 man achter wat potjes won.

Welke opmerking gaat het over? Dat clubs niet moeten zeuren als ze spelers missen? Cambuur miste er ook 2, je hebt wissels... als je daarover zeurt dan zeg je dat de wissels minder zijn.
Ik vind het fijn als Oranje speelt dat er dan wel KKD is... dan krijgen die ook wat meer aandacht, geweldige kans.
En als je spelers in je selectie hebt die talenten zijn voor Oranje dan is dat ook goed nieuws? Wil jij liever op dit moment 2 weken geen clubvoetbal?
Vind ik leuk
FCGrunn050 +738
donderdag 11 oktober 2018 om 19:14
Zo'n gek verhaal is dat niet. Ik veroordeel niks. Maar gaat mij om de reacties op de door mij genoemde incidenten. De ene x is men hier de moraalridder, de andere x noemen ze het een nuttige actie omdat ze het team er een dienst mee hebben bewezen.
Vind ik leuk
#Keizerout +41773
donderdag 11 oktober 2018 om 19:19
Ja, maar dat hangt ook gewoon af van degene die reageert.
Er waren toen vast ook mensen die het afkeurden.
Dat veel mensen worden beïnvloedt door of ze er voordeel bij hebben klopt wel ja.
Vind ik leuk
Cookee +12187
donderdag 11 oktober 2018 om 18:45
Buiten het voetbal, noemen we dit een oncollegiale streek, in het voetbal is hij een held, dat zegt veel over voetbal.
Ik weet nog dat Wouters Gascoigne een elleboog gaf, vol in het gezicht, toen zei tot mijn verbijstering de commentator iets van ja dit gaat ergens om. Ik zal naief zijn, maar ik heb liever dat je wint met voetbalklasse dan met een rotstreek.
Vind ik leuk
Devoetbalgek +1072
donderdag 11 oktober 2018 om 18:56
Die overtreding viel wel mee. Veldwijk moest niet jammeren. 😜
Vind ik leuk
Benniewies +4399
donderdag 11 oktober 2018 om 18:05
Haha het was geen heel grote schwalbe....

Groot of niet... Was er dus een
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 18:11
ik vraag me wel af of papiere wel de vader is
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 19:07
Het blijft nou eenmaal je kind hè Pierre?
Vind ik leuk
repeP +2087
donderdag 11 oktober 2018 om 20:30
Willem Janssen doet blijkens die foto wat Pierre van Hooijdonk natuurlijk ook had moeten doen. Zoiets heeft opvoeden.
Vind ik leuk
Gerro +8461
donderdag 11 oktober 2018 om 22:39
Hij neemt zijn zoon een beetje in bescherming en da's niet meer dan normaal lijkt me.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 23:32
Gewoon schwalbe, en daar moet rood op staan 6 wedstrijden. Kappen met naaien van de tegenstander. VAR moet juist hier optreden om dat wijven gedoe eruit te halen. Ze worden allemaal zo vertroeteld de jongens, om van te kotsen. Pfffff
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws