Cocu gesaboteerd in Turkije: 'Hoe Bosz werd tegengewerkt had ook in B-film gekund'

Cocu gesaboteerd in Turkije: 'Hoe Bosz werd tegengewerkt had ook in B-film gekund'

Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 06:56vr 12-10-2018 om 06:56

Het grote nieuws dat Phillip Cocu werd tegengewerkt bij Fenerbahçe is aangekomen bij de trainer. De 47-jarige in Eindhoven geboren trainer moest er even van bijkomen.

Dat schrijft het Algemeen Dagblad. Woensdagavond kwam naar buiten dat assistenten van Cocu de boel aan het saboteren waren. Fenerbahçe-voorzitter Ali Koc bracht een bizar complot naar buiten. Enkele Turkse assistenten hebben er vanaf het eerste moment alles aan gedaan om Cocu op stiekeme wijze een loer te draaien. Zo is cruciale trainingsinformatie achtergehouden of zelfs doorgespeeld naar een derde partij. Voor de topper tegen Besiktas lag er plots een tapijt in de kleedkamer.

Volgens de assistenten zou hij daar na de nederlaag in opgerold worden om hem terug te sturen naar Nederland. Koc heeft de assistenten inmiddels ontslagen.
Het is voor Cocu nu deels duidelijk waarom hij Fenerbahçe nog niet aan de praat heeft gekregen. Na het heftige nieuws moest de trainer even bijkomen. Voor hem en assistenten Chris van der Weerden en Erwin Koeman is nu wel een aantal dingen op zijn plek gevallen, aldus het AD.

'In Nederland zijn we geneigd te zeggen: typisch Turkse toestanden. Cocu wist ook dat hij in de meest emotionele voetbalcultuur van Europa ging werken, dus hij nam een risico. Maar: gaat het er eigenlijk zoveel anders aan toe bij pak 'm beet Ajax, als daar weer eens eens machtsstrijd uitbreekt? Hoe Peter Bosz twee jaar terug werd tegengewerkt binnen zijn eigen staf, dat had ook zo in een B-film gekund', schrijft de krant.

De grootste tegenstanders van Cocu zijn weg, maar dat maakt de doelstelling niet minder moeilijk voor de Nederlander. Fenerbahçe staat op een vijftiende plek in de competitie, slechts één plek boven de degradatiezone. 'En stel dat hij alsnog slaagt in Turkije, dan is Cocu meteen klaar voor de hectiek van pakweg een grote club in Spanje', sluit het AD af.

Lees meer over:Süper LigFenerbahce

Plaats een reactie

TheSavior +903
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:02
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 09:10]
Vind ik leuk
Mosquito +18292
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:27
Wtf heeft Nouri met Cocu te maken?
Vind ik leuk
Blindsy +15893
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:29
Tja. Je staat bovenaan. Maar waarmee?
Vind ik leuk
kerel +2292
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:47
En toch 2 likes..
Vind ik leuk
Blindsy +15893
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:57
Gisteren zag ik n berichtje waarin gezegd werd dat Ziyech niet veel zou gaan opleveren want hij was Marokkaan en dus asociaal en onbetrouwbaar.
Stond binnen n half uur op 16 Likes. Je moet ook niet een te hoge pet op hebben van de gemiddelde VP-reaguurder.
Vind ik leuk
pietprecies +9523
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:12
Ik gok dat hij meer doelt op wat Bosz hier in godsnaam mee te maken te maken heeft en dat die vergelijking net zo min ergens op slaat.

Daar heeft hij wel een punt mee alleen waarom dan over Nouri beginnen is me dan weer niet duidelijk, had dan Aad de Mos genomen als vergelijking
Vind ik leuk
Henk020 +179
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:38
Ligt misschien aan mij maar ik snap jouw denkwijze niet helemaal... cocu-bosz-nouri...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 07:39]
Vind ik leuk
SanKev +912
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:42
En de award voor meest waardeloze comment van het jaar gaat naar....
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2720
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:49
Eh dit isde meest vreemde reactie van het jaar geloof ik 😲
Vind ik leuk
wattenstaafje +22691
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:03
Ja hoor AD rioolratten...
Vind ik leuk
Roy_87_ +1591
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:21
Als het de bewuste assistenten gelukt waren om Philip en co eruit te werken.

Dan hadden Philip,Chris en Erwin nu wel een gratis tapijt gehad.

Achja het kan raar lopen,
Vind ik leuk
Mosquito +18292
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:28
#gelukt was
#Phillip
Vind ik leuk
base +2357
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:24
Goed zo hier heb je een sticker en nu weer je mond houden.
Vind ik leuk
Leozao +6245
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:22
Het zou over Flipje moeten gaan, maar toch komt men altijd weer uit bij Ajax... Zelfs het AD weet dat je daar beter mee scoort. En dan het liefst negatief.. Er wordt wel eens wat over de Telegraaf gezegd, maar het AD is niet veel beter.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 07:39]
Vind ik leuk
Mosquito +18292
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:29
Rommelt toch altijd met trainers bij jullie?
Vind ik leuk
Leozao +6245
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:32
Alles zit nu nog even mee. Maar wie weet is het straks in Eindhoven wel gerommel met van Bommel.
Vind ik leuk
Jopi1982 +774
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:34
Dat rijmt!
Vind ik leuk
Leozao +6245
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:37
Een van mijn verborgen talenten!
Vind ik leuk
Jopi1982 +774
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:39
Moet je wat mee doen!
Vind ik leuk
Leozao +6245
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:41
Vooral verborgen houden (binnenkort Sinterklaas)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 07:41]
Vind ik leuk
COYG +7622
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:08
Altijd zoeken jullie iets om anderen Ajax fan te noemen. Het AD geeft een voorbeeld dat het in Nederland ook voorkomt. Wees maar blij dan dat Ajax van die vieze praktijken had. En jij maar trots zijn...
Vind ik leuk
Leozao +6245
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:35
Ik geef aan dat het AD Ajax er weer bij haalt... dan heb je gelijk de aandacht. En omdat het AD uit de verkeerde hoek komt is het negatief Ajax nieuws...
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:39
Het verhaal had 5000 woorden nodig, en toen haalden ze er nog maar wat andere onzin bij.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 09:39]
Vind ik leuk
COYG +7622
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:54
Jij zoekt er echt te veel achter. Ajax maakt het stuk niet interessanter. Niet iedereen is geobsedeerd van hen.
Vind ik leuk
Leozao +6245
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:58
Zo werkt het gewoon: jij moet hierop reageren. Als er geen Ajax had gestaan had dit aan je voorbij gegaan. Ik neem je niets kwalijk hoor, zo ben ik niet.
Vind ik leuk
COYG +7622
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:37
Ik reageer op die onzin van jou.

Terwijl ik het artikel over Cocu en Fenerbahçe las.
Vind ik leuk
Blindsy +15893
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:28
Tja, Ajax. Noem je ook wel wat op. De kou en achterbaksheid die dáár heerst...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 07:28]
Vind ik leuk
Leozao +6245
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:48
Werk je bij de Story of Prive dat je dit zo goed denkt te weten?
Vind ik leuk
Blindsy +15893
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:06
Nee hoor. Ik gooi er gewoon eens 'n Stratummetje uit. Leuk dat je er op reageert, kabouter Hap.
Vind ik leuk
Leozao +6245
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:40
Ik heb nog wat ruimte op die paddestoel kom er maar bij zitten want jij reageert net zo hard op mijn opmerking.
Vind ik leuk
Blindsy +15893
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:29
Ik geef gewoon antwoord op je vraag. Maar ik wil best naast je komen zitten, hoor. Mag jij mij kabouter Sar noemen.
Vind ik leuk
Leozao +6245
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:31
Heb je dan ook van die flapoortjes?
Vind ik leuk
Blindsy +15893
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:36
Nee, dat valt mee. Vond de beeldspraak wel leuk, maar Sar is in dit geval sarren, plagen. Kabouter Plaag vind ik ook prima. Al vind ik Sarrerdesar leuker klinken dan Plagerdeplaag 😉.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10900
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:32
Je kan het Alles recht en Krom noemen en van alles uitmaken natuurlijk maar het blijft belachelijk dat dit gebeurd natuurlijk.
Zogenaamde volwassenen mannen die zich als assistent voorkomen maar achter af je Dolk in je rug proberen te steken.
En te recht dat ze ontslagen zijn die varkens.
Vind ik leuk
davidben +5798
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:43
Zo gaat dat helaas. Wat denk je dat er met Verbeek is gebeurd. Als mensen je wegwillen, dan gaat is de trainer de lul. Groots vd voorzitter dat hij achter de trainer blijft staan en zo een eigen intense vuurdoop in het voetbal kent. Ben benieuwd.
Vind ik leuk
COYG +7622
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:39
Bij de aanstelling van Cocu werd ook al verteld dat deze voorzitter héél anders is dan de typische Turkse voorzitter. Hij blijft rustig en is niet snel onder de indruk van boze fans. En met dit als uitkomst. Ieder ander had Cocu buiten gegooid.
Vind ik leuk
Orphen89 +3005
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:54
Ik hoop dat ze nooit meer ergens aan de bak komen. Zo zie je maar dat clubs trainers ook veel meer inspraak moeten geven in het samenstellen van hun technische staf.

Zijn Jonk en Bergkamp niet nog beschikbaar om bij Cocu te gaan helpen?
Vind ik leuk
Leozao +6245
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:42
Zo zie je maar: als je eenmaal voor Ajax gespeeld hebt opent het deuren die voor anderen gesloten blijven!
Vind ik leuk
Spekholz +540
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:45
Tja, was te verwachten zoiets..
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2720
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:50
Vreemde gebeurtenissen daar.. Nu hopen dat i de pruttel daar aan de praat krijgt
Vind ik leuk
Analyse075 +1822
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:10
Ik heb even een zin uit de tekst aangepast.

Cocu wist ook dat hij in de meest corrupte voetbalcultuur van Europa ging werken, dus hij nam een risico.

Je kan de vergelijking niet maken met Bosz. Die moest ontslag nemen ten gunste van dames tasje Bergkamp. Cocu zit er nog steeds maar de nare smaak is nog niet weg. Wat er in dat corrupte dictator staatje allemaal kan gebeuren valt niet te beschrijven. Wat een corruptie.
Vind ik leuk
davidben +5798
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:44
Kun je mij uitleggen wat jij onder corruptie verstaat?
Vind ik leuk
Analyse075 +1822
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:54
Ga even Google'n en je weet het meteen.
Vind ik leuk
davidben +5798
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:57
Waarom doe je dat dan niet? En leer eens correct Nederlands schrijven. Mocht je van ouders niet naar school ofzo. 'Trots op je kneus', dat hoor ik een ouder nooit zeggen.
Vind ik leuk
Analyse075 +1822
vrijdag 12 oktober 2018 om 12:13
Doe de groeten aan Erdogan kleuter.
Vind ik leuk
davidben +5798
vrijdag 12 oktober 2018 om 12:18
Wat heeft dat allemaal met Fenerbahçe te maken joh. Nederland is toch ook geen Wilders. Denk eens na, voordat je iets stuurt.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:14
Hou toch op BOSZ is en was een drama!
Vind ik leuk
RBDK +155
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:29
Tja... als normale Westerling verwacht je dit niet. En toch weer wel. Turkije is het land waar zonder proces 10duizenden mensen worden opgepakt vanwege vermeende betrokkenheid bij de mislukte staatsgreep. Het land waar een journalist de Saudi ambassade binnenloopt om nooit meer naar buiten te gaan. Het land waar alle media in dienst van Erdogan zijn.
Cocu mag blij zijn dat hij niet in het tapijt is gerold en dat het slechts een ’grap’ was. Een hele slechte, dat wel.
Ben je nu nog verrast?
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:45
Als je in NL een waxinelichtje tegen de goudenkoets gooit, dan wordt je ook nodeloos opgesloten en voor gek verklaard. En op de Dam schreeuwen mag ook niet.

Ook in NL moet je je keurig aan de regels houden, anders word je van straat geplukt. Dan ben je gek.
Vind ik leuk
RBDK +155
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:15
En terecht. Maar dan is er wel bewijs dat je de regels hebt overtreden. Dat is toch wel een verschil met die bananenrepubliek :)
Vind ik leuk
davidben +5798
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:51
Hij bedoelt ten opzichte v andere straffen. De straf is veel te hoog, 2 jaar in voorarrest. Je weet hoop ik wat dat betekent.
Vind ik leuk
RBDK +155
vrijdag 12 oktober 2018 om 14:52
Gelukkig weet ik dat niet. Maarrr, de persoon die het waxinelichtje gooide heeft schuld bekend en er is een waanstoornis vastgesteld. Of hij zwaar bestraft is kan ik niet beoordelen. Dat een straf terecht is heeft een onafhankelijke rechter voor ons beoordeeld.

Maar het ging hier om Cocu en de perikelen in Turkije, en dat je verrast wordt door vreemde praktijken mag geen verrassing zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 15:54
Ik durf te wedden dat als er 10.000 NLers een revolutie gaan beginnen (met geweren e.d.), dat ze ook opgepakt worden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 15:55]
Vind ik leuk
RBDK +155
vrijdag 12 oktober 2018 om 20:24
De kans dat dat gebeurt in Nederland is net zo groot als dat Ajax de Champions League wint. Best bijzonder dat in een ‘normaal’ land als Turkije mensen zo ver gaan dat ze een revolutie opstarten ;) ;) ;)
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 20:27
De kans is niet groot nee. Dat zei ik ook niet.

Maar de regering zou wel hard in grijpen, net als in andere landen dus.

"In het belang van de nationale veiligheid". Haha.
Wie zegt dat?

Misschien mogen we wel blij zijn, als er eindelijk eens ingegrepen word.
Vind ik leuk
davidben +5798
zaterdag 13 oktober 2018 om 11:02
Die man heeft 2 jaar in voorarrest gezeten. Dat betekent dat hij 2 jaar zonder proces heeft vastgezeten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws