Cocu gesaboteerd in Turkije: 'Hoe Bosz werd tegengewerkt had ook in B-film gekund'

Cocu gesaboteerd in Turkije: 'Hoe Bosz werd tegengewerkt had ook in B-film gekund'

Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 06:56vr 12-10-2018 om 06:56

Het grote nieuws dat Phillip Cocu werd tegengewerkt bij Fenerbahçe is aangekomen bij de trainer. De 47-jarige in Eindhoven geboren trainer moest er even van bijkomen.

Dat schrijft het Algemeen Dagblad. Woensdagavond kwam naar buiten dat assistenten van Cocu de boel aan het saboteren waren. Fenerbahçe-voorzitter Ali Koc bracht een bizar complot naar buiten. Enkele Turkse assistenten hebben er vanaf het eerste moment alles aan gedaan om Cocu op stiekeme wijze een loer te draaien. Zo is cruciale trainingsinformatie achtergehouden of zelfs doorgespeeld naar een derde partij. Voor de topper tegen Besiktas lag er plots een tapijt in de kleedkamer.

Volgens de assistenten zou hij daar na de nederlaag in opgerold worden om hem terug te sturen naar Nederland. Koc heeft de assistenten inmiddels ontslagen.
Het is voor Cocu nu deels duidelijk waarom hij Fenerbahçe nog niet aan de praat heeft gekregen. Na het heftige nieuws moest de trainer even bijkomen. Voor hem en assistenten Chris van der Weerden en Erwin Koeman is nu wel een aantal dingen op zijn plek gevallen, aldus het AD.

'In Nederland zijn we geneigd te zeggen: typisch Turkse toestanden. Cocu wist ook dat hij in de meest emotionele voetbalcultuur van Europa ging werken, dus hij nam een risico. Maar: gaat het er eigenlijk zoveel anders aan toe bij pak 'm beet Ajax, als daar weer eens eens machtsstrijd uitbreekt? Hoe Peter Bosz twee jaar terug werd tegengewerkt binnen zijn eigen staf, dat had ook zo in een B-film gekund', schrijft de krant.

De grootste tegenstanders van Cocu zijn weg, maar dat maakt de doelstelling niet minder moeilijk voor de Nederlander. Fenerbahçe staat op een vijftiende plek in de competitie, slechts één plek boven de degradatiezone. 'En stel dat hij alsnog slaagt in Turkije, dan is Cocu meteen klaar voor de hectiek van pakweg een grote club in Spanje', sluit het AD af.

Lees meer over:Süper LigFenerbahce

Plaats een reactie

TheSavior +898
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:02
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 09:10]
Vind ik leuk
Mosquito +22148
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:27
Wtf heeft Nouri met Cocu te maken?
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:29
Tja. Je staat bovenaan. Maar waarmee?
Vind ik leuk
kerel +2549
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:47
En toch 2 likes..
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:57
Gisteren zag ik n berichtje waarin gezegd werd dat Ziyech niet veel zou gaan opleveren want hij was Marokkaan en dus asociaal en onbetrouwbaar.
Stond binnen n half uur op 16 Likes. Je moet ook niet een te hoge pet op hebben van de gemiddelde VP-reaguurder.
Vind ik leuk
pietprecies +12429
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:12
Ik gok dat hij meer doelt op wat Bosz hier in godsnaam mee te maken te maken heeft en dat die vergelijking net zo min ergens op slaat.

Daar heeft hij wel een punt mee alleen waarom dan over Nouri beginnen is me dan weer niet duidelijk, had dan Aad de Mos genomen als vergelijking
Vind ik leuk
Henk020 +308
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:38
Ligt misschien aan mij maar ik snap jouw denkwijze niet helemaal... cocu-bosz-nouri...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 07:39]
Vind ik leuk
SanKev +1064
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:42
En de award voor meest waardeloze comment van het jaar gaat naar....
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4083
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:49
Eh dit isde meest vreemde reactie van het jaar geloof ik 😲
Vind ik leuk
wattenstaafje +23811
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:03
Ja hoor AD rioolratten...
Vind ik leuk
Roy_87_ +1558
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:21
Als het de bewuste assistenten gelukt waren om Philip en co eruit te werken.

Dan hadden Philip,Chris en Erwin nu wel een gratis tapijt gehad.

Achja het kan raar lopen,
Vind ik leuk
Mosquito +22148
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:28
#gelukt was
#Phillip
Vind ik leuk
base +2319
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:24
Goed zo hier heb je een sticker en nu weer je mond houden.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:28
Tja, Ajax. Noem je ook wel wat op. De kou en achterbaksheid die dáár heerst...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 07:28]
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12539
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:32
Je kan het Alles recht en Krom noemen en van alles uitmaken natuurlijk maar het blijft belachelijk dat dit gebeurd natuurlijk.
Zogenaamde volwassenen mannen die zich als assistent voorkomen maar achter af je Dolk in je rug proberen te steken.
En te recht dat ze ontslagen zijn die varkens.
Vind ik leuk
davidben +6783
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:43
Zo gaat dat helaas. Wat denk je dat er met Verbeek is gebeurd. Als mensen je wegwillen, dan gaat is de trainer de lul. Groots vd voorzitter dat hij achter de trainer blijft staan en zo een eigen intense vuurdoop in het voetbal kent. Ben benieuwd.
Vind ik leuk
COYG +8525
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:39
Bij de aanstelling van Cocu werd ook al verteld dat deze voorzitter héél anders is dan de typische Turkse voorzitter. Hij blijft rustig en is niet snel onder de indruk van boze fans. En met dit als uitkomst. Ieder ander had Cocu buiten gegooid.
Vind ik leuk
Orphen89 +3943
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:54
Ik hoop dat ze nooit meer ergens aan de bak komen. Zo zie je maar dat clubs trainers ook veel meer inspraak moeten geven in het samenstellen van hun technische staf.

Zijn Jonk en Bergkamp niet nog beschikbaar om bij Cocu te gaan helpen?
Vind ik leuk
Spekholz +548
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:45
Tja, was te verwachten zoiets..
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4083
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:50
Vreemde gebeurtenissen daar.. Nu hopen dat i de pruttel daar aan de praat krijgt
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:14
Hou toch op BOSZ is en was een drama!
Vind ik leuk
RBDK +149
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:29
Tja... als normale Westerling verwacht je dit niet. En toch weer wel. Turkije is het land waar zonder proces 10duizenden mensen worden opgepakt vanwege vermeende betrokkenheid bij de mislukte staatsgreep. Het land waar een journalist de Saudi ambassade binnenloopt om nooit meer naar buiten te gaan. Het land waar alle media in dienst van Erdogan zijn.
Cocu mag blij zijn dat hij niet in het tapijt is gerold en dat het slechts een ’grap’ was. Een hele slechte, dat wel.
Ben je nu nog verrast?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws