'Typische Ajax-speler' in Bundesliga: Ik voelde dat ik daar een kans zou krijgen

    'Typische Ajax-speler' in Bundesliga: "Ik voelde dat ik daar een kans zou krijgen"

    Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 07:08vr 12-10-2018 om 07:08

    Javairo Dilrosun gaat als de bliksem in Duitsland. De twintigjarige Nederlander gooit hoge ogen in de Bundesliga bij Hertha BSC en mocht zich deze week voor het eerst melden bij Jong Oranje. En dat terwijl hij bij Ajax niet slaagde.

    Dilrosun doorliep de jeugdopleiding van de Amsterdammers, maar vertrok al op zijn zestiende. "Ik was 16 jaar en ik kreeg bij Ajax geen contract aangeboden", aldus de aanvaller in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Waarom niet? Ik heb echt geen idee. Er kwam geen aanbieding. Vervolgens werd ik uitgenodigd door Chelsea en Manchester City. Die waren meteen concreet. Toen ik bij de laatste club op bezoek was, wist ik het meteen: daar wilde ik heen."

    Bij City brak Dilrosun echter niet door. Hij wilde hoe dan ook een stap maken naar een club waar hij wél aan spelen toe zou komen. Het werd de Bundesliga. "Hertha BSC is echt de juiste club voor me. Er was meer interesse, maar ik voelde dat ik daar een kans zou krijgen. Als een klassieke buitenspeler. Als ik de kans zie, ga ik buitenom en dan komt die voorzet. Een typische Ajax-speler? Jij zegt het..."

    Dilrosun merkt op fysiek vlak veel verschil in Duitsland. "Als jeugdspeler bij Ajax liep ik nauwelijks. Daar zette ik een beetje druk op de verdedigers. Eigenlijk meer nepdruk, hahaha. Nu loop ik ruim tien kilometer per wedstrijd, ik moet die meters maken van de trainer. Ik ben in Duitsland zó veel sterker geworden."

    Plaats een reactie

    Smithsonian +34695
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:14
    Misschien wel beter zo.
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:17
    Als Ajax zo nu en dan geen talenten weg zou sturen zou het voor de rest wel erg schraal gaan worden. Als we dat niet doen zouden we andere clubs moeten opkopen. Deze methode is eenvoudiger
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 07:51]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:25
    Win eerst maar eens wat. Mooi voetbal okee. Maar het gaat om de prijzen.
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:26
    Die prijzenkast van ons staat voller dan welke ook in NL!
    Vind ik leuk
    Enden +4239
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:43
    Haha en dan is jouw naam voetbal liefhebbers
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:45
    Naam is meervoud en incorrect; als je van voetbal houdt, dan hou je van het voetbal van Ajax. Maar dat is logisch
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:31
    Ik gaf eigenlijk altijd nepdruk, maar geen idee waarom ik geen contract kreeg...
    Vind ik leuk
    pietprecies +7878
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:35
    Misschien dat je door die nepdruk van je niet geslaagd bent? Ik weet het niet hoor maar deze zin:

    “Als jeugdspeler bij Ajax liep ik nauwelijks”

    En verder terug deze:

    “Er kwam geen aanbieding, waarom niet? Ik heb geen idee”.

    🙈
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2085
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:42
    Was als jeugdspeler mentaal echt nog niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    Spekholz +536
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:45
    Speelt verdomme 2 goede wedstrijden en hoopt al op t grote Oranje. Ga eerst eens een reeks goed presteren man..
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3195
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:00
    Het lijkt bijna op het hypen in de hoofdstad.
    Wat dat betreft is hij toch nog een beetje Ajacied.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1789
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:45
    Dat heeft iedere club, de een wat meer dan de ander. Soms doet een andere omgeving wonderen.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17896
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:51
    In die laatste alinea geeft hij zelf al aan waarom hij bij Ajax geen contract kreeg: ik liep nauwelijks en een beetje druk zetten op de verdedigers. Dus wat is zijn punt?
    Vind ik leuk
    Kuip +8512
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:03
    De laatste alinea spreekt boekdelen. Daarom raad ik alle jonge spelers aan zo vroeg mogelijk naar het buitenland te vertrekken. Daar word je een kerel. Al die mensen die Kluivert verketteren komen er nog wel achter. Hij heeft nog even tijd nodig maar zal over een tijdje veel sterker en beter zijn dan wanneer hij bij Ajax was gebleven.
    Hij leert bij Roma meer op de training dan van een wedstrijdje tegen Emmen.
    Vind ik leuk
    DEWEE +2538
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:36
    Nou in de laatste alinea staat toch duidelijk waarom Ajax je geen aanbieding heeft gedaan. Alsof je bij Ajax niet hoeft te rennen? Gewoon de verkeerde instelling dus.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27647
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:48
    Mooi verhaal wel. Op zijn 16e weg gemoeten bij Ajax, niet geslaagd bij City en nu succesvol in de Bundesliga bij een grote club. Die gaan we snel terugzien in het 'grote' Oranje.
    Vind ik leuk
    2cents +57899
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:40
    Hij moest niet weg, hij wilde weg omdat hij te ongeduldig was voor het beleid van destijds.
    Vind ik leuk
    Foebele +54659
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:10
    Ze hadden natuurlijk geen plan met je dus ben je maar weggegaan...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws