'NAC gaat voor metamorfose en benadert Van Hooijdonk voor functie'

'NAC gaat voor metamorfose en benadert Van Hooijdonk voor functie'

Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 07:15vr 12-10-2018 om 07:15

NAC Breda heeft Pierre van Hooijdonk benaderd om een technische functie te gaan bekleden. De aandeelhouders willen de club 'een Bredaas gezicht' geven en Van Hooijdonk past perfect in het profiel.

Van Hooijdonk en NAC hebben al met elkaar van gedachten gewisseld, meldt BN De Stem vrijdag. De oud-voetballer is 'buiten het zicht van de schijnwerpers' benaderd door de kwakkelende eredivisionist.

De aandeelhouders zien Van Hooijdonk graag komen. Niet alleen vanwege zijn verleden als speler bij de club, maar ook vanwege zijn netwerk en persoonlijkheid. Hij moet de nieuwe technisch manager gaan worden.

Van Hooijdonk lijkt open te staan voor een klus in Breda. Hij heeft bij de club om bedenktijd gevraagd en overweegt naar verluidt serieus om de opdracht aan te nemen. Over een functie is echter nog niet concreet gesproken. 'De verwachting is dat komende week vervolggesprekken op de planning staan en dat in aanloop naar de thuiswedstrijd met Willem II volgende zondag meer duidelijkheid zal komen' schrijft BN De Stem.

Van Hooijdonk was van 1991 tot 1995 speler van NAC en keerde in 2005 voor één seizoen terug. Hij sloot zijn spelersloopbaan in 2007 af bij Feyenoord, de club die hij een paar jaar daarvoor ook al diende. NAC staat momenteel op de laatste plaats in de Eredivisie.

Lees meer over:EredivisieNAC Breda

Poll

Is het goed dat NAC voor Van Hooijdonk gaat?

(3545 stemmen)

Plaats een reactie

Roy_87_ +1558
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:17
Grijp je kans Pierre.
Zijn we ook meteen af van zijn open deuren intrappen op de zondag avond
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:20
Ga het missen hoor.

De var moet de volledige macht krijgen 😂
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3486
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:11
Ben het ook niet vaak met hem eens, maar in dit geval heeft hij gelijk hoor. Het geval met Kuipers is toch belangrijk? Het excuus: ik heb hem al meerdere keren gewaarschuwd, dus dit is een penalty. slaat werkelijk nergens op. De var moet eind beslissing hebben. En de aanvoerder/coach moet aanvragen aan de scheids voor een var beslissing.
Vind ik leuk
3Bier +15498
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:21
Open deuren of niet, hij is de enige die nog wel eens zijn eigen mening geeft in dat programma. De rest lult maar mee en zodra het spannend wordt kapt Tom Egberts alias de Hakkelaar het al snel af. Geen idee trouwens of hij een goede technisch directeur zou zijn. Wel bijzonder dat je zo'n belangrijke functie door iemand laat invullen met 0 ervaring. Dat kan alleen in de voetballerij. Lekker bezig hoor NAC.
Vind ik leuk
Sideburnn +3224
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:04
Jep...nul ervaring....netwerk moet maar blijken....maar grote plus is wel een vent met eigen mening en een personaliteit.
Vind ik leuk
Polleke +1096
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:22
Netwerk: Nader Ciftci kwam uit zijn koker naar NAC...wie? Inderdaad...
Vind ik leuk
Pec010 +2716
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:51
Personaliteit? Jij bedenkt je eigen woorden en deze vind ik prima geslaagd. Je kan zo solliciteren bij VP.
Vind ik leuk
Sideburnn +3224
vrijdag 12 oktober 2018 om 19:08
Moest persoonlijkheid zijn….maar eehhh wel leuk dat je hem okay vind :-)
Vind ik leuk
Sooike1208 +5975
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:06
Puur alleen op naam gehaald? Wat doet pvh nog in het voetbal? Er van uitgaande dat hij een netwerk had, is daar nog iets van over nu hij al zolang inactief is in deze wereld? Heeft hij zakelijk inzicht? Kan hij goed met mensen omgaan?

Ik heb er een hard hoofd in dat pierre de juiste persoon voor deze functie is. Wat waarschijnlijker is is dat de aandeelhouders het publiek proberen te paaien om zo het eigen falen weer te maskeren.
Het is iig weer een hele grote gok omdat niemand weet of pierre dit kan. En gokken is (weer) geen beleid maken he?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:12]
Vind ik leuk
3Bier +15498
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:11
Ik ben het volledig met je eens. Dan stuur je Smulders weg. Ook iemand met niet heel veel ervaring maar wel iemand die tenminste nog ervaring had bij FC Eindhoven (die club die hij uit de dood heeft doen herrijzen). Dan verwacht je dat ze met een opvolger komen met veel ervaring. Stellen ze iemand aan met nog minder ervaring dan de vorige TD. Gaat helemaal nergens over. Een club die gerund wordt door aandeelhouders die de club besturen als een stel supporters kan niet goed gaan.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:12]
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:30
Ik vermoed ook niet dat ze hem gelijk voor de leeuwen gooien in de functie van TD hoor Sooike. Daarvoor ontbreekt bij Pierre simpelweg de ervaring. En in het wespennest dat NAC is moet er wel een ervaren vent komen op die positie. Wat ik me wel kan voorstellen is dat Pierre aan de hand van een ervaren technisch klankbord een soortgelijke functie zou kunnen vervullen waarbij hij niet de eindverantwoordelijkheid heeft, nog niet tenminste.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5975
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:46
Dat zou idd het ideale scenario zijn ja. Maar dan is het wel de vraag wie in hemelsnaam hem zou moeten gaan begeleiden. Want er is volgens mij ni niet echt know how op het pluche.

Het zou me echt niet verbazen als van aalst en consorten hem wèl voor de leeuwen zouden gooien. Puur en alleen om de aandacht van hen af te leiden.

Wordt vervolgt ;)
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:55
De aandeelhouders hebben inderdaad al eens eerder iets doms gedaan door Graeme Rutjes aan te stellen als TD en die oud directeur van de Amsterdam Admirals (ben zijn naam alweer vergeten), dus het zou me niet verbazen als ze het toch doorzetten. Afijn, ik ga er maar van uit dat ook zij iets geleerd hebben. Wellicht ijdele hoop maar toch he.

Wie Pierre zou moeten begeleiden? Misschien een Henk te Cate, Ton Lokhoff (al twijfel ik bij Ton wel of hij daar capabel voor is), Ruud Brood misschien. En ja, misschien komen ze wel met een totale onbekende op de proppen. We gaan het zien en wordt inderdaad vervolgd.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:23
Zag hem vroeger liever de bal er in trappen.
Vind ik leuk
JonathanAjax +11559
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:30
Kan hij uberhaupt iets anders dan een vrije trap erin schieten? Ben benieuwd wat voor “tactisch wonder” hij dan wel is.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 19:14]
Vind ik leuk
RWB013 +2483
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:03
335 doelpunten in 550 officiële duels. Zeer prima statistieken. Wat Heb jij bereikt in het leven?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:04]
Vind ik leuk
rexxo +15937
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:15
Veel doelpunten maken zegt niks over een tactiek kunnen implementeren. Gullit en van Basten maakten ook veel doelpunten maar gaan beiden als trainer niet de boeken in als tactisch meesterbrein. Het is makkelijk om van de zijlijn je mening te geven, het zelf moeten doen is een heel ander verhaal.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:16]
Vind ik leuk
Fritske01 +5306
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:32
Nu haal je de ellende pas echt binnen.
Zeiken op TV over andere ploegen en trainers betekent nog niet dat je zelf manager kwaliteiten hebt.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4083
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:46
Dat zou wel lekker zijn ja hem van de buis
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:19
Geen pierre meer in studio voetbal.

Gelijk doen.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12539
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:21
Binnenkort is Kazim weer te bewonderen in de eredivisie dames en heren 😂😂
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 07:22]
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:22
Jemig. Professor Akkermans in de bocht. 'Ik werd genoemd, en ik bén gevraagd!'.
Wordt al wekenlang gesuggereerd dat NAC eens met Pi-air moet vragen en nu gaat het nog gebeuren, óók. Mooie lobby voor hem opgestart, tjongejonge.
Vind ik leuk
Iwonna +47
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:32
Pierre kon een bal over een muurtje schieten ,voetballend stelde hij niks voor .
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:42
En toen viel hij door de mand, de open deurtjes komt hij niet meer mee weg.
Vind ik leuk
Spekholz +548
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:43
Zeker, Pierre helpt Nac met zijn top visie nog verder de afgrond in!
Vind ik leuk
peinke +2387
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:49
Mensen van de club is altijd prima. Maar of Van Hooijdonk de juiste man is, zullen we over een tijdje weten. Wie haalt het wel bij NAC! Aangezien deze man nogal zelfingenomen en overtuigd is van zijn eigen kunnen, is het nog maar de vraag!
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:48
Had liever ton lokhoff gezien inderdaad
Vind ik leuk
Pec010 +2716
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:56
Helemaal mee eens. Daarnaast heeft NAC behoefte aan rust en Pierre heeft juist snel ruzie met mensen. Ik zie weinig reden om aan te nemen dat dit NAC zou helpen.
Vind ik leuk
floormunges +1543
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:59
Dit wordt de ondergang van NAC ze gaan degraderen
Vind ik leuk
satesaus +1650
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:04
PiAir had geweldige vrije trappen, maar zijn dichterlijke vrijheid in het analyseren is nivootje kelderklasse....
Vind ik leuk
voorstopper +1154
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:25
Hij heeft toch ook Collins John (of hoe heet die leipe idioot ook alweer?) naar Feyenoord gehaald?
Vind ik leuk
Il Gordo +20905
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:39
Kazim-Richards.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:28
Zal Pierre niet doen want het enige dat Pierre leuk vindt is de betweter uithangen op zondagavond
Vind ik leuk
psv1996psv +266
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:28
gwn als die alleen al praat met de spelers zou je moeten zeggen dat zou motiverend moeten werken. Bij de trainingen aanwezig zijn etc... en misschien kent hij paar spelers die ze in de winter kunne halen
Vind ik leuk
Ale +6151
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:32
Dat is het einde van NAC
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:33]
Vind ik leuk
Il Gordo +20905
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:40
Lekker emo beleid in Breda. Op basis van wat zou Van Hooijdonk het beter doen dan z'n voorganger?
Vind ik leuk
Jafio +2069
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:46
Overmars had ook veel ervaring ??? Not dus niet op de feiten vooruit lopen.
Vind ik leuk
Il Gordo +20905
vrijdag 12 oktober 2018 om 22:49
Overmars had zich al bewezen bij Go Ahead. Heeft-ie redelijk uit het slop getrokken.

En op andere vlakken was-ie al langer zakelijk goed bezig.
Vind ik leuk
Jafio +2069
vrijdag 12 oktober 2018 om 23:57
Inderdaad go ahead. Ik ben er ook niet zeker van maar wil het ook niet neersabelen als een domme zet. Ik zou ook niet weten wie in deze functie beter zou zijn.
Vind ik leuk
Il Gordo +20905
zaterdag 13 oktober 2018 om 00:01
Valckx. Los van de vraag of-ie wil.

Maar sowieso het vertrek van Smulders vind ik iets te snel.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30165
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:00
Doen Pierre! Kunnen we jou ook eens ergens op afrekenen!
Vind ik leuk
Bokkum013 +470
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:49
Die zit na kerst zo weer bij Tom aan tafel hoor mocht dit doorgaan.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:52
En dan meteen degraderen. Next
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:54
Goed dat Pierre zijn schouders er onder zet,hoop dat het gaat lukken, om op het hoogste podium te kunnen spelen,misschien met Kerst een of twee versterkingen erbij,maar onze TRAINER moet blijven,alleen de rotte appels moeten uit het mandje,Succes NAC--Pierre--v d Gaag
Vind ik leuk
twentepet +345
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:32
Gaat de zelfde kant op als Twente met van Halst
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:51
Moeten de aandeelhouders een wit voetje halen bij de supporters. Over 2 jaar wordt VH ook weer afgeserveerd. Zit geen beleid op bij Nac.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 12:28
Niemand kent Pierre als ik persoonlijk, en ja hij heeft een eigen mening, nee die ervaring als techneut in de voetballerij heeft hij misschien niet, maar kijk om je heen wie in de Nederlandse competitie doet t nu wel goed na t vermogen zij hebben. We doen weer voor t eerst pas mee met champignons League. We spelen een keer met hoge cijfers van kleine clubs. En een enkele keer van gelijkwaardige clubs. Dus zo goed is t allemaal niet. Geld als je dat hebt, en iemand met lef die durft te kopen, ja dan kun je over voetbalerij praten. En Pierre heeft lef.
Vind ik leuk
Franciscus +216
vrijdag 12 oktober 2018 om 14:02
Misschien neemt hij ook nog een sheik mee.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 14:04]
Vind ik leuk
Sarto +17