'NAC gaat voor metamorfose en benadert Van Hooijdonk voor functie'

    'NAC gaat voor metamorfose en benadert Van Hooijdonk voor functie'

    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:15

    NAC Breda heeft Pierre van Hooijdonk benaderd om een technische functie te gaan bekleden. De aandeelhouders willen de club 'een Bredaas gezicht' geven en Van Hooijdonk past perfect in het profiel.

    Van Hooijdonk en NAC hebben al met elkaar van gedachten gewisseld, meldt BN De Stem vrijdag. De oud-voetballer is 'buiten het zicht van de schijnwerpers' benaderd door de kwakkelende eredivisionist.

    De aandeelhouders zien Van Hooijdonk graag komen. Niet alleen vanwege zijn verleden als speler bij de club, maar ook vanwege zijn netwerk en persoonlijkheid. Hij moet de nieuwe technisch manager gaan worden.

    Van Hooijdonk lijkt open te staan voor een klus in Breda. Hij heeft bij de club om bedenktijd gevraagd en overweegt naar verluidt serieus om de opdracht aan te nemen. Over een functie is echter nog niet concreet gesproken. 'De verwachting is dat komende week vervolggesprekken op de planning staan en dat in aanloop naar de thuiswedstrijd met Willem II volgende zondag meer duidelijkheid zal komen' schrijft BN De Stem.

    Van Hooijdonk was van 1991 tot 1995 speler van NAC en keerde in 2005 voor één seizoen terug. Hij sloot zijn spelersloopbaan in 2007 af bij Feyenoord, de club die hij een paar jaar daarvoor ook al diende. NAC staat momenteel op de laatste plaats in de Eredivisie.

    Lees meer over:EredivisieNAC Breda

    Poll

    Is het goed dat NAC voor Van Hooijdonk gaat?

    (2332 stemmen)

    Plaats een reactie

    Roy_87_ +1378
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:17
    Grijp je kans Pierre.
    Zijn we ook meteen af van zijn open deuren intrappen op de zondag avond
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31567
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:20
    Ga het missen hoor.

    De var moet de volledige macht krijgen 😂
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2670
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:11
    Ben het ook niet vaak met hem eens, maar in dit geval heeft hij gelijk hoor. Het geval met Kuipers is toch belangrijk? Het excuus: ik heb hem al meerdere keren gewaarschuwd, dus dit is een penalty. slaat werkelijk nergens op. De var moet eind beslissing hebben. En de aanvoerder/coach moet aanvragen aan de scheids voor een var beslissing.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1132
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:00
    Pierre zal nu ook wel de volledige zeggenschap eisen daar.
    Vind ik leuk
    3Bier +8657
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:21
    Open deuren of niet, hij is de enige die nog wel eens zijn eigen mening geeft in dat programma. De rest lult maar mee en zodra het spannend wordt kapt Tom Egberts alias de Hakkelaar het al snel af. Geen idee trouwens of hij een goede technisch directeur zou zijn. Wel bijzonder dat je zo'n belangrijke functie door iemand laat invullen met 0 ervaring. Dat kan alleen in de voetballerij. Lekker bezig hoor NAC.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2715
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:04
    Jep...nul ervaring....netwerk moet maar blijken....maar grote plus is wel een vent met eigen mening en een personaliteit.
    Vind ik leuk
    Polleke +920
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:22
    Netwerk: Nader Ciftci kwam uit zijn koker naar NAC...wie? Inderdaad...
    Vind ik leuk
    Pec010 +2071
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:51
    Personaliteit? Jij bedenkt je eigen woorden en deze vind ik prima geslaagd. Je kan zo solliciteren bij VP.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2715
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:08
    Moest persoonlijkheid zijn….maar eehhh wel leuk dat je hem okay vind :-)
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3756
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:06
    Puur alleen op naam gehaald? Wat doet pvh nog in het voetbal? Er van uitgaande dat hij een netwerk had, is daar nog iets van over nu hij al zolang inactief is in deze wereld? Heeft hij zakelijk inzicht? Kan hij goed met mensen omgaan?

    Ik heb er een hard hoofd in dat pierre de juiste persoon voor deze functie is. Wat waarschijnlijker is is dat de aandeelhouders het publiek proberen te paaien om zo het eigen falen weer te maskeren.
    Het is iig weer een hele grote gok omdat niemand weet of pierre dit kan. En gokken is (weer) geen beleid maken he?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:12]
    Vind ik leuk
    3Bier +8657
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:11
    Ik ben het volledig met je eens. Dan stuur je Smulders weg. Ook iemand met niet heel veel ervaring maar wel iemand die tenminste nog ervaring had bij FC Eindhoven (die club die hij uit de dood heeft doen herrijzen). Dan verwacht je dat ze met een opvolger komen met veel ervaring. Stellen ze iemand aan met nog minder ervaring dan de vorige TD. Gaat helemaal nergens over. Een club die gerund wordt door aandeelhouders die de club besturen als een stel supporters kan niet goed gaan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:12]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:52
    Ik heb ' enigzins' het gevoel dat jouw oordeel gebaseerd is op een hardcore Willem2 hart haha.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:26
    Klinkt misschien raar maar ik heb Sooike hier nog niet kunnen betrappen op een opmerking richting NAC waaruit blijkt dat het van een hardcore Willem 2 supporter komt en dus eigenlijk alleen maar om te stoken is. Wat een hoop anderen wel doen. Zijn mening is vrijwel altijd goed onderbouwd.

    Dat ik dat als hardcore NACcer ooit nog eens over een Willem2er zou zeggen........:-P
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3756
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:51
    Haha, door leeftijd misschien iets minder hardcore als vroeger maar nog steeds fanatiek hoor. Al meer dan 30 jaar SCC en nog altijd op king side.

    Rivaliteit is mooi en beetje uitdagen en prikkelen hoort erbij. Maar waarom zou ik niet normasl kunnen discussieren met een supporter van de ‘ vijand’? Goed om te zien dat er gelukkig meerdere mensen op deze manier denken!

    Al sluit ik enig leefvermaak na 21 oktober niet geheel uit ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:57
    Dan moet jij mijn neef absoluut wel kennen. Die staat namelijk ook al heel zijn leven op de Kingside ;-)

    Dat van dat leedvermaak snap ik maar al te goed, is andersom niet anders ;-)
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3756
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:18
    Volgens mij hebben jullie dan gezellige familiefeestjes 😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:22
    Altijd hahaha.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:43
    Ook ik kan prima overweg met sooike.. gewoon normaal discussie met mijn zusje
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:30
    Ik vermoed ook niet dat ze hem gelijk voor de leeuwen gooien in de functie van TD hoor Sooike. Daarvoor ontbreekt bij Pierre simpelweg de ervaring. En in het wespennest dat NAC is moet er wel een ervaren vent komen op die positie. Wat ik me wel kan voorstellen is dat Pierre aan de hand van een ervaren technisch klankbord een soortgelijke functie zou kunnen vervullen waarbij hij niet de eindverantwoordelijkheid heeft, nog niet tenminste.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3756
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:46
    Dat zou idd het ideale scenario zijn ja. Maar dan is het wel de vraag wie in hemelsnaam hem zou moeten gaan begeleiden. Want er is volgens mij ni niet echt know how op het pluche.

    Het zou me echt niet verbazen als van aalst en consorten hem wèl voor de leeuwen zouden gooien. Puur en alleen om de aandacht van hen af te leiden.

    Wordt vervolgt ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:55
    De aandeelhouders hebben inderdaad al eens eerder iets doms gedaan door Graeme Rutjes aan te stellen als TD en die oud directeur van de Amsterdam Admirals (ben zijn naam alweer vergeten), dus het zou me niet verbazen als ze het toch doorzetten. Afijn, ik ga er maar van uit dat ook zij iets geleerd hebben. Wellicht ijdele hoop maar toch he.

    Wie Pierre zou moeten begeleiden? Misschien een Henk te Cate, Ton Lokhoff (al twijfel ik bij Ton wel of hij daar capabel voor is), Ruud Brood misschien. En ja, misschien komen ze wel met een totale onbekende op de proppen. We gaan het zien en wordt inderdaad vervolgd.
    Vind ik leuk
    Blindsy +11255
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:23
    Zag hem vroeger liever de bal er in trappen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:53
    Vaak gescoord op voorzetten vsn Danny Blind trouwens.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2071
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:53
    Nee sorry, niet waar. Heb jij aandelen in Blind dat je telkens zo aan het zeuren bent tegen Blindsy?
    Vind ik leuk
    Blindsy +11255
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:39
    Kan ik mij niet zo herinneren, die voorzetten van Danny. Maar dan is t Zo vader zo zoon 👍 want den Dayl heeft af en toe ook een aardige voorzet.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 11:40]
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7104
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:30
    Kan hij uberhaupt iets anders dan een vrije trap erin schieten? Ben benieuwd wat voor “tactisch wonder” hij dan wel is.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 19:14]
    Vind ik leuk
    RWB013 +1931
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:03
    335 doelpunten in 550 officiële duels. Zeer prima statistieken. Wat Heb jij bereikt in het leven?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:04]
    Vind ik leuk
    rexxo +853
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:15
    Veel doelpunten maken zegt niks over een tactiek kunnen implementeren. Gullit en van Basten maakten ook veel doelpunten maar gaan beiden als trainer niet de boeken in als tactisch meesterbrein. Het is makkelijk om van de zijlijn je mening te geven, het zelf moeten doen is een heel ander verhaal.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:16]
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2711
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:32
    Nu haal je de ellende pas echt binnen.
    Zeiken op TV over andere ploegen en trainers betekent nog niet dat je zelf manager kwaliteiten hebt.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1683
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:46
    Dat zou wel lekker zijn ja hem van de buis
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:51
    Misschien dat hij een dubbrol kan gaan vervullen, naast een technische functie ook nog spits in het eerste?;)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31567
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:19
    Geen pierre meer in studio voetbal.

    Gelijk doen.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13540
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:20
    Schiet je daar wat mee op in Breda , betwijfel het.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9626
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:21
    Binnenkort is Kazim weer te bewonderen in de eredivisie dames en heren 😂😂
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 07:22]
    Vind ik leuk
    Blindsy +11255
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:22
    Jemig. Professor Akkermans in de bocht. 'Ik werd genoemd, en ik bén gevraagd!'.
    Wordt al wekenlang gesuggereerd dat NAC eens met Pi-air moet vragen en nu gaat het nog gebeuren, óók. Mooie lobby voor hem opgestart, tjongejonge.
    Vind ik leuk
    Leozao +1415
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:23
    Ga daar maar lekker naar toe, zodat je geen tijd meer hebt voor TV.
    Vind ik leuk
    Iwonna +2
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:32
    Pierre kon een bal over een muurtje schieten ,voetballend stelde hij niks voor .
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:55
    Knap als daar dan toch 335 doelpunten mee kunt scoren vind je niet?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:55]
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1311
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:42
    En toen viel hij door de mand, de open deurtjes komt hij niet meer mee weg.
    Vind ik leuk
    Spekholz +545
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:43
    Zeker, Pierre helpt Nac met zijn top visie nog verder de afgrond in!
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:49
    Mensen van de club is altijd prima. Maar of Van Hooijdonk de juiste man is, zullen we over een tijdje weten. Wie haalt het wel bij NAC! Aangezien deze man nogal zelfingenomen en overtuigd is van zijn eigen kunnen, is het nog maar de vraag!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:48
    Had liever ton lokhoff gezien inderdaad
    Vind ik leuk
    Pec010 +2071
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:56
    Helemaal mee eens. Daarnaast heeft NAC behoefte aan rust en Pierre heeft juist snel ruzie met mensen. Ik zie weinig reden om aan te nemen dat dit NAC zou helpen.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +860
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:51
    Nu kan Pierre zijn grote studio voetbal mond gebruiken op het veld. Als spits was hij meedogenloos vooral zijn vrije trappen. Als tafel gast vind ik hem(net als Youri Mulder) te nadrukkelijk aanwezig. Een echte betweter.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:59
    Dit wordt de ondergang van NAC ze gaan degraderen
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:57
    Die oorzaken van een eventuele degradatie liggen natuurlijk compleet buiten Pierre om.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:18
    Is sarcastisch bedoeld, niet te serieus nemen
    Vind ik leuk
    satesaus +798
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:04
    PiAir had geweldige vrije trappen, maar zijn dichterlijke vrijheid in het analyseren is nivootje kelderklasse....
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:25
    Hij heeft toch ook Collins John (of hoe heet die leipe idioot ook alweer?) naar Feyenoord gehaald?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8174
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:39
    Kazim-Richards.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:58
    Er zijn wel meer lijpe idioten naar Feyenoord gehaald in het verleden, dus aan wie refereer je?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:28
    Zal Pierre niet doen want het enige dat Pierre leuk vindt is de betweter uithangen op zondagavond
    Vind ik leuk
    psv1996psv +130
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:28
    gwn als die alleen al praat met de spelers zou je moeten zeggen dat zou motiverend moeten werken. Bij de trainingen aanwezig zijn etc... en misschien kent hij paar spelers die ze in de winter kunne halen
    Vind ik leuk
    Ale +4528
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:32
    Dat is het einde van NAC
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:33]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8174
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:40
    Lekker emo beleid in Breda. Op basis van wat zou Van Hooijdonk het beter doen dan z'n voorganger?
    Vind ik leuk
    Jafio +1753
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:46
    Overmars had ook veel ervaring ??? Not dus niet op de feiten vooruit lopen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8174
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:49
    Overmars had zich al bewezen bij Go Ahead. Heeft-ie redelijk uit het slop getrokken.

    En op andere vlakken was-ie al langer zakelijk goed bezig.
    Vind ik leuk
    Jafio +1753
    vrijdag 12 oktober 2018 om 23:57
    Inderdaad go ahead. Ik ben er ook niet zeker van maar wil het ook niet neersabelen als een domme zet. Ik zou ook niet weten wie in deze functie beter zou zijn.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8174
    zaterdag 13 oktober 2018 om 00:01
    Valckx. Los van de vraag of-ie wil.

    Maar sowieso het vertrek van Smulders vind ik iets te snel.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26325
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:00
    Doen Pierre! Kunnen we jou ook eens ergens op afrekenen!
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +260
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:49
    Die zit na kerst zo weer bij Tom aan tafel hoor mocht dit doorgaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:52
    En dan meteen degraderen. Next
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:54
    Goed dat Pierre zijn schouders er onder zet,hoop dat het gaat lukken, om op het hoogste podium te kunnen spelen,misschien met Kerst een of twee versterkingen erbij,maar onze TRAINER moet blijven,alleen de rotte appels moeten uit het mandje,Succes NAC--Pierre--v d Gaag
    Vind ik leuk
    twentepet +217
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:32
    Gaat de zelfde kant op als Twente met van Halst
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:51
    Moeten de aandeelhouders een wit voetje halen bij de supporters. Over 2 jaar wordt VH ook weer afgeserveerd. Zit geen beleid op bij Nac.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:28
    Niemand kent Pierre als ik persoonlijk, en ja hij heeft een eigen mening, nee die ervaring als techneut in de voetballerij heeft hij misschien niet, maar kijk om je heen wie in de Nederlandse competitie doet t nu wel goed na t vermogen zij hebben. We doen weer voor t eerst pas mee met champignons League. We spelen een keer met hoge cijfers van kleine clubs. En een enkele keer van gelijkwaardige clubs. Dus zo goed is t allemaal niet. Geld als je dat hebt, en iemand met lef die durft te kopen, ja dan kun je over voetbalerij praten. En Pierre heeft lef.
    Vind ik leuk
    Franciscus +143
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:02
    Misschien neemt hij ook nog een sheik mee.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 14:04]
    Vind ik leuk
    Sarto +10