Kroos neemt het op voor Löw na kritiek: Misschien wilde híj de baan wel

Kroos neemt het op voor Löw na kritiek: "Misschien wilde híj de baan wel"

Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 07:45vr 12-10-2018 om 07:45

Toni Kroos heeft het opgenomen voor zijn bondscoach Joachim Löw. Voormalig Duits international Michael Ballack zei deze week in Duitse media dat hij niet begreep dat Löw nog een kans kreeg na het WK-debacle van afgelopen zomer in Rusland.

"Misschien wilde híj de baan wel", reageert Kroos in gesprek met Deutsche Welle. "Ik ben ervan overtuigd dat we ons kunnen herpakken met Jogi Löw. Hij heeft de afgelopen jaren bewezen dat hij kan vernieuwen. Hij verdient zeker een nieuwe kans."

Ballack uitte kritiek tegenover hetzelfde medium. "Ik was, net als velen, verbaasd dat hij zijn baan mocht behouden. Hij heeft lange tijd met het team gewerkt en soms moet je zeggen dat dingen gewoon niet meer werken als je zolang met een team bezig bent. (...) "Je moet kijken naar de resultaten die je hebt behaald. Het WK was een grote teleurstelling en daar waren redenen voor."

"Je moet het serieus analyseren en niet zeggen dat je het gaat analyseren terwijl je al hebt besloten om de coach te houden. Dat is geen echte analyse", doelt Ballack op de beslissing van de DFB.

Duitsland speelt zaterdag in de Johan Cruijff Arena tegen het Nederlands elftal om de UEFA Nations League.

Poll

Is Löw nog de juiste man voor Duitsland?

(393 stemmen)

Plaats een reactie

Spekholz +546
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:46
We zullen het morgen zien. Ik zie kansen voor Nederland, maar het kan ook zo maar 0-3 worden..
Vind ik leuk
Schaar +1533
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:17
Mooie analyse, bedankt voor bijdrage.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32056
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:38
ik zie geen kansen voor Nederland
Vind ik leuk
Plattekar bv +32056
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:40
Löw haalt zijn neus op voor Michael Ballzak
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:58
Waarom moet je hier een miljoen miljard keer lezen "we gaan het zien", "we zullen het zien", "we gaan het morgen zien" etc.

En dan (maar alleen bij de ware intellectuelen) erachter zetten dat het 1-0 kan worden maar ook 0-1, of ook 1-2 of 0-3.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:42
Je vergeet "de bal is rond" en "het kan alle kanten op" nog ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:00
Ja en "Proost Niels, de drie punten zijn weer binnen" (98 duimpjes) en "Ja jij ook proost gozer" (145 duimpjes).

En "De Ligt moet gewoon lekker het seizoen afmaken."
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:47
Gewoon een zakje lavendel geven om eraan te ruiken.
Vind ik leuk
Blindsy +17263
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:04
Je beste team opstellen en ze met de best mogelijke tactiek het veld insturen, helpt ook...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:04]
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:28
Door selecteren moeten ze brüür. Anders gaat het niks worden.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3289
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:52
Die ballack aast gewoon op werk bij die manschaft
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 07:52]
Vind ik leuk
Dj Storm +275
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:11
Onzin Ballack is al jaren persona non grata bij de DFB
Vind ik leuk
kerel +2323
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:54
Lekker aan je ballen snuffelen..
Vind ik leuk
Gyrosregime +2689
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:57
Doe ons Low maar.. die man wordt met een vinger in de neus kampioen :p
Vind ik leuk
Orphen89 +3135
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:58
Wat een slappe uitspraken van die Ballack, en respectloos naar de man die Duitsland de wereldtitel heeft bezorgt in 2014.

Landen en clubs zouden juist langer aan hun trainers vast moeten houden en niet bij het 1e de beste mindere seizoen ze de laan uit moeten trappen.
Kijk naar Wenger en sir Alex Furgusson. Die waren gewoon DE trainer bij hun clubs. En er zaten ook mindere jaren tussen maar die kregen de kans om het te herstellen en weer op het juiste spoor te zetten.
Vind ik leuk
Socrates +721
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:59
Nee die Ballack zou een fijne coach zijn. Als er toch “ein unsympathischer hinterhältiger Intrigant” te vinden is dan is hij het wel.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:00]
Vind ik leuk
Blindsy +17263
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:01
Hij heeft wel een puntje, die Ballack..
Vind ik leuk
Iefmeister +7903
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:01
Ze hadden Löw op een goed moment naar een topclub moeten laten vertrekken. En in de toekomst weer terugpakken als bondscoach. Die gast is goed. Maar bij iedereen moet het goed vallen en meezitten.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:02
Kom maar naar Bayern Löw.
En....wel eerst jouw handen goed wassen 😊
Vind ik leuk
Dj Storm +275
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:34
Laat 'm aub weg uit de Bundesliga. Die zeverzak lang genoeg gezien met zijn barca imitaat. Nagelsmann wordt de nieuwe Bayerncoach over twee jaar. Uli had vorig jaar gewoon vol voor Tuchel moeten gaan
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:35]
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:42
Of Enrique 😊
Vind ik leuk
Dj Storm +275
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:04
Idd, zou ik ook kunnen waarderen 😎
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 15:22
Nagelsmann heeft voor komend seizoen al bij RB Leipzig getekend. Daar ligt hij voor 4 seizoenen vast, dus die gaat niet zo snel naar Bayern.
Vind ik leuk
Dj Storm +275
vrijdag 12 oktober 2018 om 22:53
Was me even helemaal ontschoten 😉
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:06
Sommige mensen, spelers en trainers, blijven soms wel iets te lang hangen. Op tijd verversen is een grote kwaliteit.
Vind ik leuk
Dj Storm +275
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:17
Met deze selectie zou je, mits de juiste tactiek, van geen tegenstander hoeven te verliezen. Maar het vasthouden aan sommige jongens en met z'n priengelvoetbal zie ik het niet meer goedkomen. Wordt tijd voor ouderwets Sturm und Drang Fußball ⚽
Vind ik leuk
RtdDub +13420
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:18
Iedere generatie Duitse voetballers heeft wel een "Lothartje"

Ballack was dat van zijn generatie. Daar voor had je Effenberg en Basler.
Ook alle 4 gezegend met een uitgesproken "sla me op mijn muil gezicht".
Vind ik leuk
3Bier +12600
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:33
PSV had 1 seizoen waarin Van Bommel, Strootman en Toivonen in 1 team stonden. Man wat had ik toen zin om die TV helemaal stuk te rammen als je die gasten zag.
Vind ik leuk
RtdDub +13420
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:44
Ja, dan moet je dus nog gewoon een oude vertrouwde beeldbuis hebben want een LCD\LED\Plasma|Oled overleeft dat niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws