Kroos neemt het op voor Löw na kritiek: Misschien wilde híj de baan wel

    Kroos neemt het op voor Löw na kritiek: "Misschien wilde híj de baan wel"

    Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 07:45vr 12-10-2018 om 07:45

    Toni Kroos heeft het opgenomen voor zijn bondscoach Joachim Löw. Voormalig Duits international Michael Ballack zei deze week in Duitse media dat hij niet begreep dat Löw nog een kans kreeg na het WK-debacle van afgelopen zomer in Rusland.

    "Misschien wilde híj de baan wel", reageert Kroos in gesprek met Deutsche Welle. "Ik ben ervan overtuigd dat we ons kunnen herpakken met Jogi Löw. Hij heeft de afgelopen jaren bewezen dat hij kan vernieuwen. Hij verdient zeker een nieuwe kans."

    Ballack uitte kritiek tegenover hetzelfde medium. "Ik was, net als velen, verbaasd dat hij zijn baan mocht behouden. Hij heeft lange tijd met het team gewerkt en soms moet je zeggen dat dingen gewoon niet meer werken als je zolang met een team bezig bent. (...) "Je moet kijken naar de resultaten die je hebt behaald. Het WK was een grote teleurstelling en daar waren redenen voor."

    "Je moet het serieus analyseren en niet zeggen dat je het gaat analyseren terwijl je al hebt besloten om de coach te houden. Dat is geen echte analyse", doelt Ballack op de beslissing van de DFB.

    Duitsland speelt zaterdag in de Johan Cruijff Arena tegen het Nederlands elftal om de UEFA Nations League.

    Poll

    Is Löw nog de juiste man voor Duitsland?

    (393 stemmen)

    Plaats een reactie

    Spekholz +536
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:46
    We zullen het morgen zien. Ik zie kansen voor Nederland, maar het kan ook zo maar 0-3 worden..
    Vind ik leuk
    Schaar +1533
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:17
    Mooie analyse, bedankt voor bijdrage.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26697
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:38
    ik zie geen kansen voor Nederland
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26697
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:40
    Löw haalt zijn neus op voor Michael Ballzak
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:58
    Waarom moet je hier een miljoen miljard keer lezen "we gaan het zien", "we zullen het zien", "we gaan het morgen zien" etc.

    En dan (maar alleen bij de ware intellectuelen) erachter zetten dat het 1-0 kan worden maar ook 0-1, of ook 1-2 of 0-3.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:42
    Je vergeet "de bal is rond" en "het kan alle kanten op" nog ;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:00
    Ja en "Proost Niels, de drie punten zijn weer binnen" (98 duimpjes) en "Ja jij ook proost gozer" (145 duimpjes).

    En "De Ligt moet gewoon lekker het seizoen afmaken."
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:47
    Gewoon een zakje lavendel geven om eraan te ruiken.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14241
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:04
    Je beste team opstellen en ze met de best mogelijke tactiek het veld insturen, helpt ook...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:04]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:28
    Door selecteren moeten ze brüür. Anders gaat het niks worden.
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:50
    Kijk Bayern voetbalt tegen Ajax, en zie wat het opeens teweeg brengt. Als oranje zo durft te spelen kan het nog wel eens moeilijk worden voor Joachim Löw..
    Vind ik leuk
    Degier +574
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:56
    Ik vond Ziyech echt de absolute uitblinker die wedstrijd. Laat die nou net niet meedoen vanavond... Met dank aan de papa van één van onze internationals...
    Vind ik leuk
    Blindsy +14241
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:02
    Hey, niet zo, heh?!! 😉
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:03
    Niet alleen te danken aan de papa van... Niet dat het mij wat kan schelen wat orjanje doet, maar daar heb je wel een puntje. Misschien wel een kantelmoment. Er wordt almeer verwacht van de achterban van Marokkanen dat ze voor Marokko kiezen. Als je nu aan Zyech denkt, ga je er van uit dat hij voor Marokko zou kiezen, terwijl dat een aantal jaar geleden nog niet het geval was.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:04]
    Vind ik leuk
    Degier +574
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:50
    In mei 2015 werd Ziyech door bondscoach Guus Hiddink uitgenodigd voor de voorlopige selectie voor een oefenduel tegen de Verenigde Staten en een EK-kwalificatieduel tegen Letland. In de voorbereiding moest hij echter geblesseerd afhaken. Voor de interlands na de zomer werd hij door de nieuwe bondscoach Danny Blind niet geselecteerd.
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:17
    Hoe dan ook: geen Zyech in oranje..
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5649
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:55
    Ik zie mensen die in Nederland geboren en getogen zijn niet als buitenlander. Maar als ze er zelf anders over denken moeten vooral niet voor Nederland uitkomen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:01
    Dan moet Duitsland veel balverlies lijden.
    Bayern leverde de ballen tegen Ajax.
    Ik zie het Duitsland niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2344
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:52
    Die ballack aast gewoon op werk bij die manschaft
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 07:52]
    Vind ik leuk
    Dj Storm +211
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:11
    Onzin Ballack is al jaren persona non grata bij de DFB
    Vind ik leuk
    kerel +2228
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:54
    Lekker aan je ballen snuffelen..
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2516
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:57
    Doe ons Low maar.. die man wordt met een vinger in de neus kampioen :p
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2499
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:58
    Wat een slappe uitspraken van die Ballack, en respectloos naar de man die Duitsland de wereldtitel heeft bezorgt in 2014.

    Landen en clubs zouden juist langer aan hun trainers vast moeten houden en niet bij het 1e de beste mindere seizoen ze de laan uit moeten trappen.
    Kijk naar Wenger en sir Alex Furgusson. Die waren gewoon DE trainer bij hun clubs. En er zaten ook mindere jaren tussen maar die kregen de kans om het te herstellen en weer op het juiste spoor te zetten.
    Vind ik leuk
    Socrates +700
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:59
    Nee die Ballack zou een fijne coach zijn. Als er toch “ein unsympathischer hinterhältiger Intrigant” te vinden is dan is hij het wel.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:00]
    Vind ik leuk
    Blindsy +14241
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:01
    Hij heeft wel een puntje, die Ballack..
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7890
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:01
    Ze hadden Löw op een goed moment naar een topclub moeten laten vertrekken. En in de toekomst weer terugpakken als bondscoach. Die gast is goed. Maar bij iedereen moet het goed vallen en meezitten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:02
    Kom maar naar Bayern Löw.
    En....wel eerst jouw handen goed wassen 😊
    Vind ik leuk
    Dj Storm +211
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:34
    Laat 'm aub weg uit de Bundesliga. Die zeverzak lang genoeg gezien met zijn barca imitaat. Nagelsmann wordt de nieuwe Bayerncoach over twee jaar. Uli had vorig jaar gewoon vol voor Tuchel moeten gaan
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:35]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:42
    Of Enrique 😊
    Vind ik leuk
    Dj Storm +211
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:04
    Idd, zou ik ook kunnen waarderen 😎
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:22
    Nagelsmann heeft voor komend seizoen al bij RB Leipzig getekend. Daar ligt hij voor 4 seizoenen vast, dus die gaat niet zo snel naar Bayern.
    Vind ik leuk
    Dj Storm +211
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:53
    Was me even helemaal ontschoten 😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:06
    Sommige mensen, spelers en trainers, blijven soms wel iets te lang hangen. Op tijd verversen is een grote kwaliteit.
    Vind ik leuk
    Dj Storm +211
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:17
    Met deze selectie zou je, mits de juiste tactiek, van geen tegenstander hoeven te verliezen. Maar het vasthouden aan sommige jongens en met z'n priengelvoetbal zie ik het niet meer goedkomen. Wordt tijd voor ouderwets Sturm und Drang Fußball ⚽
    Vind ik leuk
    RtdDub +13521
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:18
    Iedere generatie Duitse voetballers heeft wel een "Lothartje"

    Ballack was dat van zijn generatie. Daar voor had je Effenberg en Basler.
    Ook alle 4 gezegend met een uitgesproken "sla me op mijn muil gezicht".
    Vind ik leuk
    3Bier +10905
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:33
    PSV had 1 seizoen waarin Van Bommel, Strootman en Toivonen in 1 team stonden. Man wat had ik toen zin om die TV helemaal stuk te rammen als je die gasten zag.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13521
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:44
    Ja, dan moet je dus nog gewoon een oude vertrouwde beeldbuis hebben want een LCD\LED\Plasma|Oled overleeft dat niet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws