Van der Vaart zat fout: 'Ik dacht: die gaat nooit het betaalde voetbal halen'

    Van der Vaart zat fout: 'Ik dacht: die gaat nooit het betaalde voetbal halen'

    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:00

    Dirk Kuyt speelde maar liefst negentien jaar betaald voetbal en droeg 104 keer het shirt van het Nederlands elftal, maar Rafael van der Vaart had nooit gedacht dat de Katwijker überhaupt prof zou worden. 

    Kuyt maakte in 1998 de stap van Quick Boys naar FC Utrecht. Daarvoor trof hij Van der Vaart een keer. "Ik weet nog dat ik met de jeugd van Ajax tegen Quick Boys speelde. Dan zag ik hem lopen en dacht ik: die gaat in geen honderd jaar het betaald voetbal, laat staan het Nederlands elftal halen", zegt Van der Vaart in een uitgebreid interview met De Telegraaf.

    "Maar Dirk is een van de belangrijkste spelers geworden bij het Nederlands elftal. De waardering nam per seizoen toe. Vooral mentaal heeft hij iets, waar wij met z’n vieren (Sneijder, Van Persie, Robben en Van der Vaart, 'De Grote Vier', red.) een voorbeeld aan kunnen nemen."

    Kuyt was met Oranje actief op vier eindrondes, maar zeker niet altijd als eerste keuze voor een positie. Van der Vaart prijst het geduld dat de oud-voetballer had. "Hij begon elk toernooi als vierde keus voor rechtsbuiten, maar hij eindigde in de basis als linksback. Hoe verzin je dat? Ik vind dat ongelooflijk. Hij heeft altijd kei- en keihard gewerkt. Daar heeft hij veel mee afgedwongen. Dat is knap."

    Plaats een reactie

    satesaus +798
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:03
    Mooie hommage. Kan me nog een Feyenoord-Ajax herinneren dat Kuyt vd Vaart doorzaagde bij de middellijn. Die gasten wisten iig dat je vijanden bent op het veld en vriendschappelijk daarbuiten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:04
    Ben ik de enige die het apart vind dat van der Vaart constant in 1 adem genoemd word met Sneijder, van Persie en Robben?
    Want ik vind, ondanks dat ik het een hele goede speler vind, hem toch wel een paar niveaus minder, ook als je naar zijn carrière en prijzenkast kijkt.

    Valt me ook op dat 9/10 keer dat je iemand 'de grote vier' hoort benoemen het of van der Vaart is, of het over van der Vaart gaat. Bij de andere 3 hoor ik dat nooit? Hoe zou dat komen?
    Vind ik leuk
    satesaus +798
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:06
    100% mee eens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:13
    Van der Vaart was het grootste talent van de vier. Hij kreeg ook altijd de voorkeur op nummer 10, boven Sneijder. Iedereen zag de potentie, alleen die dekselse mentaliteit heh. Daardoor redde hij het gewoon niet. Nooit hard trainen, z'n lichaam niet sterker maken.
    Vind ik leuk
    kcim +2740
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:21
    Niet alleen van de vier maar van Europa!

    Maar idd uiteindelijk door mentaliteit en werkethos niet kunnen maken tot de échte top.

    Niks mis mee want hij heeft het erg goed gedaan maar hou toch een beetje op jezelf zo nadrukkelijk en pathetisch in de spotlight te zetten.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:21]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:40
    Ze hadden allemaal de grootste potentie van Europa. De grootste talenten toen. Met Van der Vaart als koploper.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:50
    Precies dat inderdaad.

    Van der Vaart heeft van de 4 misschien wel de meeste aanleg, maar zeker de minste mentaliteit.

    Sneijder leidde Inter na de CL, van der Vaart had dit ook zeker in zich maar doet het niet.

    En ja ook ik durf hier te beweren dat van der Vaart in potentie beter was dan Sneijder.
    Vind ik leuk
    Stefrutten +350
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:27
    Nou vd vaart in eerste hsv tijd en tottenham was hij echt goed hoor. In ieder geval eerste seizoen tottenham. Ja en daarna werd het helaas minder. Maar dat kwam zeker door zijn mentaliteit want anders was hij onomstreden geweest
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:42
    inderdaad, bij HSV en begin bij Tottenham was die inderdaad goed.

    maar hij heeft er wel te weinig uitgehaald als je het mij vraagt.
    Vind ik leuk
    Ero +308
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:05
    Het is echt niet zijn mentaliteit alleen geweest. Als dat niet goed zit kom je echt niet bij meerdere topclubs terecht, dan ben je na eentje wel klaar.

    V/d Vaart heeft m.i. simpelweg niet het lichaam om topsport te bedrijven. Dat zie je aan het feit dat zogauw hij zijn maximale niveau haalde hij altijd geblesseerd raakte en aan bijvoorbeeld de leeftijd waarop hij zijn top had.

    Voor 'ons' is het alleen makkelijker om de persoon zelf de schuld te geven. Feit blijft dat op het echte topniveau alles moet kloppen: talen, mentaliteit, maar ook lichaamsbouw, belastbaarheid en privégebeurtenissen tellen daar in mee.
    Vind ik leuk
    Stefrutten +350
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:56
    Zeker wel mentaliteit. Want als hij niet zo makkelijk na een paar top seizoenen dan was hij nog steeds top. En ja hij raakte geblesseerd maar dan kan je nog steeds sterk terug komen en dat heeft ook te maken met mentaliteit. Een hele goede voorbeeld hebben we in de naam Robben. Vaak geblesseerd maar zo gedreven om sterk terug te komen en er alles aan doen. Net zoals sneijder. Een tijd niet echt fit geweest, v gaal durfde hem niet te selecteren en zie het wk in Brazilië. Topfit en belangrijk. Het is dus maar hoe je eventueel met tegenslag omgaat en wat je van jezelf verwacht.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1123
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:13
    Top reactie! Schromelijke zelfoverschatting van Rafael.
    Vind ik leuk
    kcim +2740
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:15
    VanderVaart beseft nu dat hij voor de buitenwereld niet meetelt. Dus moet hij constant zelf gillen dat hij een vd grote 4 is... best triest eigenlijk :-(
    Zelfde geldt ook voor Kuyt een beetje. Hij is zo bezig zichzelf te bevlekken...
    Van Robben en van Persie hoor je dit soort verhalen nagenoeg niet.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1123
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:16
    Volgens mij krijgen die twee morgen een afscheid in de Arena en dus wordt er door de pers veel aandacht gegeven aan ze en komt rafael veel in de media. Dat hij dan elke keer over de grote vier begint is wel wat kwalijk ja. De erelijst van Van Bommel is groter dan die van van de Vaart........
    Vind ik leuk
    Korm +35596
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:25
    klopt, ik ga erheen en heb een mail gekregen dat er na de wedstrijd afscheid genomen wordt
    Vind ik leuk
    Analyse075 +860
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:21
    Maar die voetballen nog op niveau.
    Vind ik leuk
    kcim +2740
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:23
    VdVaart toch ook.... volgens hem :-)))
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:52
    Waar noemt hij zichzelf dan een van de grote 4?

    Volgens mij voegt de redactie dit toe als je het goed leest.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:22
    Misschien niet de enige, maar het is wel onterecht. Uiteraard was hij 1 van de grote vier. Dat hij vrij jong (29/30) het niet meer kan bolwerken, doet niks af aan de beginjaren hsv/real/spurs waar hij gewoon echt rete goed was. Moest bij real weg, niet doordat zijn prestaties niet goed waren, maar omdat er iemand vond dat kaka op die plek moest komen te ballen. En we weten allemaal hoe hem dat vergaan is.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1123
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:28
    Rafael heeft helaas nooit begrepen (of was daar lichamelijk niet geschikt voor) wat nodig is in de internationale top. Waar Sneijder bij Inter heeft begrepen wat er gevraagd wordt behalve talent is dat bij Rafael nooit doorgedrongen. Zijn vertrek bij Real had idd te maken met Kaka, maar het is niet voor niets dat hij daarna nooit meer bij een topclub terecht is gekomen. In de echte top heeft hij het nooit helemaal kunnen bolwerken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:33
    Nogmaals: dat is niet helemaal waar. Real was hij gewoon goed, zo niet heel goed. Maar die fijne vent die daar zit vond het nodig om kaka te halen. Toen is die hele nederlandse enclave eruit gebonjourd. Meneer ging naar de spurs en was daar DE man he. En niet in een misselijk team. Zeker van zijn 22 tot 27/28 heeft hij gewoon top gepresteerd. Daarna werd het snel minder. Maar goed, laten we sneijdertje erbij halen, die was toch ook 29/30 dat die in turkije terecht kwam?
    Vind ik leuk
    aartstyle +1123
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:38
    Tottenham was toen geen absolute top.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:57
    Nee geen absolute top, maar dat zegt toch niks pver vd vaart? Statistieken bij real wel eens gezien? Deed die het gewoon goed. En dat was absolute top.
    Vind ik leuk
    timm0s +490
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:56
    Dat gebeurde bij de aanstelling van Perez toch?
    Best jammer want het was mooi geweest als ze daar langer samen hadden kunnen spelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:20
    Ja, ook Robben en Sneijder moesten de club verlaten. Het allermooiste aan dat verhaal vind ik dat ze het volgende seizoen als tegenstanders in de finale van de CL stonden en allebei een hele belangrijke schakel waren geweest in de CL.
    En waar was real, met z’n allen in een hoekje aan het huilen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:57
    Volgens mij wel ja. Alle nederlanders werden er toen uit gegooid.
    Vind ik leuk
    Korm +35596
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:24
    hahaha ben het helemaal met je eens! vind Vd Vaart ook geen "grote" voetballer.
    Vind ik leuk
    Koeien +2428
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:18
    in dat geval Sneijder, Messi en Modric ook niet.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1666
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:45
    Nee je bent niet de enige die dat apart vind. Vd vaart roept dat alleen altijd over zichzelf. Andere hoor ik nooit praten over de gouden vier
    Vind ik leuk
    RtdDub +13192
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:05
    Daar was zo rond 2008 ook best wel reden toe om het over de grote 4 te hebben.
    Aantal verrukkelijke interlands gespeeld en was wel altijd bereid om Van Persie aan te spelen. Die 2 hebben fantastische dingen laten zien. (zo maar voorbeeldje: https://www.youtube.com/watch?v=1WhSG83yimk)
    Maar ja, waar Robben, van Persie en in iets mindere mate Sneijder (die is ook nog wel eens met een dikke pens op een strand gefotografeerd) wel voorzichtig waren met hun lichaam en zo fit mogelijk probeerden te blijven, had Van der vaart meer interesse om de Nederlandse versie van de beckhams te worden met die Meis en ging het dus rap bergafwaarts met hem.
    Aan zijn talent heeft het nooit gelegen.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5083
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:38
    En die dekselse frikadellen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16655
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:14
    Eigenlijk is het de grote één en de andere drie.. ;-)
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +625
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:20
    Vd Vaart, word gezien als analist en als voetbal kenner gepresenteerd bij de NOS! We horen ook allemaal verhalen over en van Van Hooijdonk, Makaay weer niks van etc. Hij is bezig met het vervolg van zijn carrière, dus wen er maar aan!
    Vind ik leuk
    Zultkop +5083
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:35
    vd Vaart schuift de media af en toe wat centjes toe zodat ze dergelijk nieuws even publiceren. Verbloemt zijn prestaties van de laatste jaren een beetje.
    Vind ik leuk
    Koeien +2428
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:54
    Van de Vaart was zonder twijfel 1 van de beste spelmakers in die tijd, hij had inzicht en een perfecte passing, kwam met alle gemak de verdediging voorbij. Hij was nooit snel, wij was vaak niet fit, maar het leek hem geen enkele moeite te kosten. Je kon ook gewoon het hele team om hem heen bouwen en dat team werd er gewoon beter van.

    Waar Robben keihard gewerkt heeft om topper te worden leek het bij vdV met alle dooie gemak en een gouden linkerpoot vanzelf te komen. Daarom is het best raar dat hij zo snel aftakelde, want hij leek het allemaal zonder fitheid te kunnen.

    Hij hoort dus zeker wel tot de grote 4 (grote 5 wat mij betreft, want Huntelaar mag zeker genoemd worden).

    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:11
    Ik zeg ook niet dat van der Vaart een slechte voetballer was. Maar toch niet het niveau van Sneijder/Robben/van Persie

    Ik zie het eerder als een Wereldse 3 (Sneijder, Robben en van Persie)

    En een grote 3 (Huntelaar, Kuyt, van der Vaart)
    Vind ik leuk
    Koeien +2428
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:35
    Ik schat VdV als middenvelder qua vermogen hoger in dan Sneijder (in die periode dan). Meer inzicht, snellere beslissingen, betere passing en betere spelmaker.

    Sneijder heeft echter het maximale uit z'n carriere gehaald waar V.d.Vaart met alle gemak er doorheen liep zonder al te veel moeite te doen.

    Daarom heb ik bij VdV nog altijd het gevoel dat ie z'n talent heeft verkwanseld en dat Sneijder een mooie carriere heeft gebouwd.


    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:39
    Oh dat ben ik niet met je oneens, maar ik doel dan ook meer op wie meer bereikt heeft en meer heeft betekend voor het Nederlands elftal.
    van der Vaart heeft zijn carrière (deels) al vergooit nadat Sylvie zich door Zlatan had laten nemen.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1683
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:08
    Kuijt heeft zn carriere iig waardig afgesloten. Dat zie ik vd vaart niet meer doen
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:13
    Waardig afgesloten is nog een understatement. Dit verhaal ging de hele wereld over.
    Vind ik leuk
    Korm +35596
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:26
    maar wel heel geromantiseerd
    Vind ik leuk
    Pec010 +2071
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:07
    Als dat geen jongensboek meer is dan weet ik het ook niet. Geweldig verhaal en speelfilm waardig.
    Vind ik leuk
    Korm +35596
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:10
    Ik zeg niet dat het geen geweldig verhaal is maar dat het allemaal wel geromantiseerd is. Vergeet niet dat Kuyt al geen basisspeler meer was bij Feyenoord, zat steeds vaker op de bank. Dat hij het zo heeft afgesloten zoals tegen Heracles is natuurlijk wel mooi. Maar laten we nou niet net doen dat Feyenoord alleen dankzij Dirk kampioen is geworden...
    Vind ik leuk
    Pec010 +2071
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:14
    Nee maar je bekijkt het nu van uit Feyenoord perspectief. Het verhaal van Dirk is een jongensboek. Van de amateurs telkens een stap omhoog en als publiekslieveling jaren later weg gaan bij elke club waar je speelt, 100 interlands spelen. Dan terug naar je favo club, op de bank belanden en dan zo afsluiten. Geweldig!
    Vind ik leuk
    Korm +35596
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:58
    daar ben ik het zeker mee eens :)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13192
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:32
    Onzin.

    Je hoeft niets te romantiseren aan een scenario waarin je na 10 jaar terugkeert bij een club en ze in de laatste pot van je carrière met een hat trick kampioen maakt.

    Enige afscheid van het voetbal wat in de buurt had kunnen komen qua Nederland was Van Bronckhorst die de wereldbeker in 2010 in ontvangst had genomen in zijn allerlaatste wedstrijd. Maar dat mocht niet zo zijn van Webb
    Vind ik leuk
    Korm +35596
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:58
    Dan verschillen wij hiervan van mening, ik vind het geen onzin :)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13192
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:02
    Dat kan, van mening verschillen.

    Maar er is er altijd maar 1 die gelijk heeft.
    En in dit geval is dat ondergetekende ;)
    Vind ik leuk
    Korm +35596
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:05
    hahaha misschien ligt de waarheid wel in het midden ;)
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20811
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:14
    Van Der Vaart zegt niet dat het niet zo is?
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1683
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:18
    Nee klopt maar denk dat hij verstandig moet zijn en wat anders moet gaan doen
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:23
    Waarom? Al vd vaart er nog plezier aan heeft om bij nietszeggende clubjes te ballen, moet die dat toch lekker zelf weten?
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1683
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:24
    Ja als i aan het ballen toekomt zou het geen probleem zijn
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20811
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:32
    Hij moet lekker doen waar ie zin in heeft en als dat bij de lokale FC is is dat prima.
    Vind ik leuk
    Potjan3 +707
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:13
    Tja minder talent dan vd vaart.maar door zijn mentaliteit veel verder gekomen.
    Vind ik leuk
    3Bier +8657
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:19
    Veel verder?
    Vind ik leuk
    Johnnie +701
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:25
    Zeer zeker. Kuyt heeft bij al zijn clubs een soort status van legende afgedwongen. En dat komt heus niet door zijn interviews. Jaren lang nummer 1 op het formulier bij Liverpool.
    Vind ik leuk
    3Bier +8657
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:37
    Kuijt werd gewaardeerd door de trainer en vooral door de supporters vanwege zijn werklust. Maar hij is niet bepalend geweest voor de ploeg. Ik denk dat Steven Gerard, Fernando Torres en Luis Suarez de status van legende hebben afgedwongen in de tijd dat Kuijt daar speelde. Kuijt zit daar een klasse onder.
    Vergeet ook niet dat VD Vaart bij Hamburg en Tottenham de man was waar het om draaide. Bij Real deed hij mee maar was hij niet zo dominant aanwezig.
    Het lijkt misschien dat Kuijt veel verder is gekomen omdat hij het langer op een hoger niveau heeft kunnen volhouden. Maar ik denk niet dat Kuijt ooit een transfer naar Real Madrid had kunnen afdwingen. Je kan niet zeggen dat hij veel verder is gekomen.
    Vind ik leuk
    Johnnie +701
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:57
    En bedenk dat Tottenham en Hamburg destijds niet op gelijke hoogte stond met Liverpool. Maar goed. Agree to disagree
    Vind ik leuk
    3Bier +8657
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:42
    In de jaren dat vd Vaart bij Tottenham speelde, eindigden die steevast boven Liverpool. Liverpool eindigde die jaren op plek 6, 8 en 7. Zo geweldig was Liverpool toen niet.
    Toen Kuijt begon bij Liverpool eindigden ze op plek 3, 4, 2 en 7. Uiteindelijk heeft Kuijt met Liverpool alleen een League Cup gewonnen. Vd Vaart speelde toen bij HSV (3e, 7e en 4e in Duitsland) en daarna Real Madrid.
    In mijn ogen is Kuijt dus niet veel verder gekomen dan vd Vaart. Het enige wat je kan zeggen is dat Kuijt na zijn top nog op een goed niveau heeft kunnen afbouwen bij Fenerbache en Feyenoord. Terwijl vd Vaart na zijn periode bij Tottenham alleen maar heeft lopen kloten. Daardoor bestaat het idee dat Kuijt verder is gekomen.
    Vind ik leuk
    Potjan3 +707
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:14
    En langer.
    Vind ik leuk
    3Bier +8657
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:43
    Dat sowieso
    Vind ik leuk
    3Bier +8657
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:18
    En bij vd Vaart dachten we precies andersom. Die gaat de wereldtop halen, wat een super talent! Helaas heeft hij dat nooit waar kunnen maken. Wel een heerlijke voetballer en heel belangrijk geweest voor het NL elftal, Ajax, HSV en Tottenham.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +860
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:18
    Dirk heeft meer uit zijn loopbaan gehaald dan Rafael van der Vaart. Dirk schoot Feyenoord op zijn oude dag naar de landstitel terwijl Rafael is afgegleden tot bankzitter van een bescheiden Deens clubje.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:19]
    Vind ik leuk
    Johnnie +701
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:23
    En als we heel eerlijk zijn, geeft van der vaart hier dus te kennen dat Kuyt hem in alles voorbij is gestreefd op basis van mentaliteit. Rafaël zag het dus denkelijk niet in Kuyt zitten, omdat hij mentaliteit niet als een talent ziet. Had hij zelf maar een fractie hiervan, dan speelde hij niet al jaren in de vergetelheid.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2715
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:27
    Dan vraag ik me direct af hoe veel types Dirkjes er niet doorstromen van uit de jeugd omdat trainers het te vaak niet zien zitten........
    Vind ik leuk
    Mama +76
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:29
    in de jeugd, tegen quick boys, en dan nog weten dat ie er geen reet van kon? En dan denk je nou die gaat het echte oranje niet halen... tuurlijk, mager verhaaltje
    Vind ik leuk
    Leozao +1415
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:41
    Talent vs Werklust. Afspiegeling van Ajax vs feijenoord.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 09:13]
    Vind ik leuk
    Pec010 +2071
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:11
    Volgens mij moet je Ajax en Feyenoord even omdraaien in je verhaal.
    Vind ik leuk
    Binkie +24
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:58
    Het is al knap als je 1 interland speelt. Hoe goed denk je dat je moet zijn om er 100 te spelen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:13
    Ach, we maken allemaal fouten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:27
    Over Kuyt zou ik uren kunnen praten.

    Maar ik doe het maar niet.
    Vind ik leuk
    GoMax33 +126
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:46
    Hij is er wel altijd snel bij om zichzelf bij de Grote 4 te noemen. Sorry hoor, maar RvP, Sneijder en Robben waren toch echt 100x beter en belangrijker dan deze frikandellen-zigeuner.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:52
    Wat een onzin krijg je toch elke dag weer voorgeschoteld. Van der Vaart beweert doodleuk dat hij ooit dacht dat Kuijt in geen honderd jaar prof zou worden, LAAT STAAN HET NEDERLANDS ELFTAL HALEN.

    Huh? Als je iemand al niet goed vindt voor de Eredivisie, dan komt Oranje toch niet in je op? Volstrekt belachelijk. Dat is zoiets als: nou ik zag die Christiano Ronaldo vroeger en ik dacht die gaat nooit de top halen, laat staan dat hij vijf keer de Gouden Bal gaat winnen.

    k heb geen zin meer om dit soort crap nog te lezen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:42
    Google betaalt wekelijks huiswerk van $ 8152 tot $ 10396. Ik verdien de eerste maand van $ 31952 in deze baan voor het werken 2 uur per dag. Ik ben een fulltime universiteitsstudent en alleen dit werk in deeltijd. Iedereen zou nu effectiever meer online kunnen verdienen door de instructies op deze blog te lezen..



    ➤➤➤➤➤➤➤ w­w­w.M­a­x­P­a­y­9.C­o­m
    Vind ik leuk
    Och jeh +2007
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:49
    van der Vaart heft het al vaker verkeerd gehad, hoe heette die speler ook weer die hij bij Ajax geadviseerd had?
    Vind ik leuk
    Wouta80 +989
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:10
    Pfft van der vaart heeft al zijn talent weggevreten....zo zonde....had veel meer ingezeten..Kuijt daarentegen 500% uit zijn loopbaan.
    Vind ik leuk
    Ruud Valk +10
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:31
    Kuyt is een katwijker met een Utreg mentaliteit !!
    Vind ik leuk
    Cookee +10670
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:49
    Mensen die fouten toegeven hoor ik graag.
    Behalve Mark Rutte, anders komt hij niet meer aan werk toe.

    Is Louis al geweest en Derksen?

    Kuyt werkte hard en liet zijn team nooit stikken, zelden blessures en hij koos mooie clubs uit. Utrecht, Feijenoord en Liverpool.
    Maar wel gek dat hij na zijn carriere vaak van die gekke dingen zegt, waarmee hij anderen in de nek bijt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 13:51]
    Vind ik leuk