De Boer over Malen: 'Hij zegt dat het een goede keuze was, maar dat was het niet'

    De Boer over Malen: 'Hij zegt dat het een goede keuze was, maar dat was het niet'

    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:24

    Frank de Boer kijkt met veel belangstelling naar de ontwikkeling van de huidige generatie jeugdspelers uit Nederland. De momenteel clubloze trainer voorspelt in gesprek met het Engelse Sky Sports dat er mooie tijden aan zitten te komen, maar is ook het verleden nog niet vergeten. 

    "Er komt een nieuwe generatie door met Justin Kluivert, Donny van de Beek, Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt, zegt De Boer. "Je hebt ook Ryan Gravenberch, die pas zestien is, maar waarvan mensen nu al zeggen dat hij de nieuwe Patrick Vieira is. PSV heeft met Pablo Rosario en Steven Bergwijn ook goede spelers, dus er is een goede generatie op komst."

    De Boer ziet echter ook problemen. Hij heeft het gevoel dat de spelers minder hard voor succes hoeven te werken. "Het hebben van de juiste mentaliteit is zo belangrijk, omdat het bereiken van het eerste elftal niet echt een probleem voor ze is. Je ziet dat wanneer een speler doorbreekt en een groot contract krijgt, ze de volgende stap niet zetten omdat ze denken dat ze het al gemaakt hebben."

    "De waarheid is dat het dán pas begint", vervolgt De Boer. "Ik zeg altijd dat ik het meeste leerde toen ik doorbrak in het eerste. Tuurlijk beheerste ik de basis al, maar ik kon nog zoveel leren."

    De Boer neemt PSV'er Donyell Malen als voorbeeld. "Hij doet het nu goed bij PSV, maar het was een Ajax-speler. Hij ging naar Arsenal, maar is nu weer terug bij PSV. Dus wat is daar gebeurd? Hij zegt dat het een goede keuze was, maar dat was het niet. Je weet dat als je daarheen gaat, de standaard veel hoger is en op die leeftijd moet je iedere week spelen."

    Plaats een reactie

    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:27
    Malen is super talent. Wat een prachtige speler. Psv heeft het goed aangepakt met hem en heeft goud in handen.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4464
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:55
    Zeker talentvol maar nog erg wild en ongecontroleerd. Hij is (logischerwijs) wel een paar niveautjes minder dan Bergwijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:21
    Hij is paar jaar jonger dan Bergwijn, maar wil niet zeggen dat je paar niveautjes minder bent. Een speler die schijt heeft aan alles. Prachtig is dat.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4464
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:21
    Ik zie beide wekelijks spelen en ik vind Malen een stuk minder. Bergwijn heeft door speeltijd zijn niveau langzaam naar boven getrokken dus wellicht dat Malen eenzelfde route bewandeld
    Vind ik leuk
    Voebtal +6607
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:25
    Ik vond Bazoer het grootste talent een paar jaar geleden. Helaas zie je daar niets meer van.
    Vind ik leuk
    Koeien +2428
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:00
    Ja daar ben ik ook een beetje bang voor. Boetius zou een supertalent worden, Willems was echt wel de linksback die ik de komende 10 jaar in Oranje zou terugzien, Bazoer zou het helemaal gaan worden.

    Nu zijn we net zo enthousiast over de huidige nieuwe lichting, maar gaan ze het echt allemaal maken?
    Vind ik leuk
    Voebtal +6607
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:26
    Precies!! Ik vermoed dat de ligt het op zeker gaat maken. De rest moet ik echt nog zien. Zoals je terecht zegt zouden willems en Bazoer het helemaal maken. Die vond ik toen beter dan bergwijn en Rosario en van de beek e.a.

    Frenkie de jong wordt of een van de beste ter wereld of het wordt na een blessure sparta. Die moet zich eerst een paar jaar bewijzen.

    Vind ik leuk
    Cookee +10670
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:01
    PSV zag een verdediger in Bazoer maar Ajax een midvelder.
    Ik vind het geen midvelder, denk dat PSV het beter zag, jammer voor die jongen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 14:01]
    Vind ik leuk
    Voebtal +6607
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:28
    Hij speelde een paar maanden de sterren van de hemel op het middenveld. Toen kwam de klad erin. Net als el ghazi..
    Vind ik leuk
    Cookee +10670
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:44
    Nou, sterren van de hemel hij was geen speler die het spel verdeelt maar meer controlerend. Zoals Blind nu speelt daar. Daarom zag PSV er ook een verdediger in.
    El Ghazi vind ik jammer, die ging te vroeg naar Ajax, had beter bij Sparta kunnen wachten tot hij echt goed was, want Ajax nam hem niet serieus. Er mislukken er veel bij Ajax hoor, jammer. Andersen, Cassierra, Zivco, Schuurs misschien.
    Vind ik leuk
    Voebtal +6607
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:46
    Niet iedereen is geschikt voor de top.
    Vind ik leuk
    Cookee +10670
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:58
    Nee, maar als je vooraf een talent was en ineens niet meer, dan is dat wel sneu, vergeet niet dat die ventjes vaak al 10 jaar elke dag offeren aan voetbal.
    Ik denk gewoon dat je bij een kleine club meer kans hebt door te groeien dan bij de top.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:11
    Zijn instelling heeft hem de das om gedaan,niet zijn positie,te ongeduldig daarom ging hij bij psv weg en bij ajax idem dito,in zijn trots geraakt en meneer renden gelijk weg,en in duitsland geflopt,einde loopbaan,en hup binnenkort weer naar vitesse ofzo,om met hangende pootjes nog een paar jaartjes aan zijn loopbaan te mogen voegen.
    Had hij geduld gehad,en in zijn loopbaan geinvesteerd,was hij nu waarschijnlijk verder geweest.
    Laat dit een voorbeeld voor veel jeugd zijn,jeugd en hun ongeduld,en trainers die bleven hangen in oude successen,hebben het nederlands voetbal de das om gedraaid.
    Neem liever het voorbeeld van wijnaldum,heeft gewacht en speeld nu alles bij liverpool.
    Investeer in jezelf net als bergwijn,malen,de ligt,de jong,enz enz enz. Ga niet te vroeg want het kost je je loopbaan,want hier mag je nog een keer wat minder zijn,want in nederland kom je er vaak mee weg,maar in de top competities niet,beland je na twee mindere partijtjes op de tribune.
    Dus jeugd wordt wakker en leer van andermans fouten,zodat je ze zelf niet hoeft te maken.
    En trek het nederlands voetbal uit het slop,kies niet voor geld,want dat ga je met een goed opgebouwde carriëre toch wel binnen harken.
    Vind ik leuk
    Cookee +10670
    maandag 15 oktober 2018 om 12:17
    Iedereen die zijn ogen open heeft deelt jouw mening, maar ouders zien dollartekens in de ogen en dan zijn er nog zaakwaarnemers. Talentjes die naar Engeland gaan lijken daar altijd te falen en dan is het carriere voorbij... maar via Duitsland kan misschien wel. Onze Eredivisie neemt men misschien minder serieus, wellicht als Ajax en PSV weer wat opklimmen dat ze voor Nederland kiezen.
    Maar je hebt gelijk en iedereen weet het.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:45
    Schijt hebben aan intimidatie en reputatie is goed, maar schijt aan alles hebben niet. Ik denk ook dat De Boer dit bedoelt.
    Vind ik leuk
    Cookee +10670
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:59
    Bergwijn en Malen spelen op een andere positie toch.
    Hoop niet dat de Jong al te lang doorstroming blokkeert, al is Luuk nu ook belangrijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:45
    Ja voor het niveau wat jullie nastreven. Hij was namelijk bij Ajax toen al gewogen en te licht bevonden net als Rosario en Bergwijn. Allemaal goede spelers hoor maar te onrustig voor de absolute top. Iets wat je wel nastreeft op te leiden. Toen der tijd was er bij Ajax gewoon teveel concurrentie. Niets bijzonders maar gewoon een middelmatige subtop speler hooguit.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 10:56]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:10
    Volgens mij probeert de Boer juist te stellen dat als Malen bij ajax was gebleven hij wel veel verder zou zijn en nu al een topspeler zou zijn. De frustratie van de Boer over Malen hoort hij niet publiekelijk af te wimpelen op deze jonge speler. Triest.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:21
    De Boer heeft groot gelijk,en een visie,dat ontbreekt bij velen en zeker op deze site.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1655
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:17
    En kijk waar die visie hem gebracht geeft. Werkeloos op de bank met weinig uitzicht op een nieuwe klus...
    Vind ik leuk
    Polleke +920
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:14
    Ik hoop dat je leest dat Malen als voorbeeld genomen is, want nu actueel natuurlijk. Ik ben er vrij zeker van dat De Boer in het algemeen van mening is dat het voor iedereen beter is niet te vroeg te vertrekken, omdat je er toch wel komt als je goed genoeg bent. Spelers van dezelfde leeftijd als Malen die een ander traject hebben gekozen zijn nu verder in ontwikkeling en ervaring...

    Ik begrijp dat het voor een hoop mensen lastig is om dingen breder te kijken dan liefde voor de ene club = haat voor de andere... :-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 01:07
    Liefde voor de ene club is 1.
    Haat voor de andere is voor losers.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:19
    Klets nou niet zo, het zijn allemaal talenten en zeker toppers in wording. Het is jammer dat ze bij Ajax niet verder zijn gekomen, want in de huidige vorm had ik ze er graag bij gehad. Goed voor PSV en en het NL voetbal. Zolang de talenten maar zoveel mogelijk minuten maken in de ED vind ik het prima!
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8317
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:52
    "Gewogen en te licht bevonden"

    Ooh echt? De Boer heeft na BATE gezegd dat het de bedoeling was dat Malen nu zou conurreren met Dolberg en diens opvolger had moeten zijn.

    Nu zegt hij het vooral jammer te vinden dat HIJ toen voor Arsenal heeft GEKOZEN.

    Blijkbaar zou hij nu bij Ajax op meer speeltijd kunnen rekenen. Je kunt het zeer zeker rancuneus noemen (zoals Chucky Gutierrez) maar ook je vraagtekens bij wonderkind Dolberg zetten of in ieder geval Franks mening over hem.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 11:53]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:05
    Afgunst is erg kerel!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:07
    Inderdaad, jammer van rancuneuze reactie van de Boer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:25
    Weet niet of dat rancune is. Ik ben voor Ajax en zou hem ook graag bij Ajax1 zien.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 01:23
    Ik ook niet, maar hij zit niet op doodlopend spoor op jonge leeftijd, dus niet het beste voorbeeld, likt mij.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:47
    hoe zo goud in de hand?? je weet toch hoe PSV spelers koopt? 60% of meer gaat naar zijn ouden club!! zo koop of huurt PSV anders kunnen ze deze spelers nooit niet halen!!
    Vind ik leuk
    Quareck +7147
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:56
    Haha sukkel 😊
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:07
    😂😂😂 dommerik!
    Vind ik leuk
    Maan88 +3632
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:57
    2013 je geboortejaar?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23579
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:02
    Donyell zal er niet om Malen wat de Boer zegt
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:04
    Denk het ook niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:56
    Opvolger lozano,perfect gehandeld van psv,kan straks voor een top prijs lozano verkopen en de opvolger was zowat gratis,mega beleid noem ik dat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:28
    Ome frank toch stiekem jaloers, liet dat laatst al bij champions league programma doorschemeren ( waar het met hem alleen maar over ajax gaat)
    Vind ik leuk
    base +2192
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:32
    Och Wat zielig voor je dat ze bij een CL programma waar hij uitgenodigd voor wordt om over AJAX te praten hij dat ook nog doet.
    Vind ik leuk
    Leozao +1415
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:12
    Waar het hart van vol is...
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:28
    Tuurlijk bij de champions league avond ( toevallig avond van psv) moet over ajax gepraat worden... wanneer niet he want wat zijn ze goed zeg
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:46
    Inderdaad, kijk de resultaten er maar op na in de poule.
    Vind ik leuk
    Caniggia +858
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:15
    Ja goed zijn ze zeker en inderdaad moet er op een CL avond van PSV over Ajax gepraat worden.Want Ajax laat wel zien hoe je punten haalt en dat doet PSV niet.Als je in een zware groep zit dan moet je blij zijn met de kruimels en niet willen winnen.Dat vergeten ze bij PSV.Die willen zelf het spel maken,dat kan niet tegen zulke teams.Ajax liep eerst ook achteruit tegen Bayern,maar zag toen hun zwakte en heeft daar helaas niet van geprofiteerd.Maar ze wel laten zien dat ze van hun kunnen winnen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:19
    Leuk verhaal, toch 3-0
    Vind ik leuk
    Caniggia +858
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:25
    Leuk verhaal,maakt mij niets uit joh .Ik ben niet voor Ajax.En zoals ik al vaker zei en zeg de Competitie is slechts bijzaak.
    In Europa word het grote geld verdient.Mooi dat je dan ook nog kampioen word maar dat levert en 8 miljoen op.Een ronde verder in de CL levert veel meer op.
    Dus PSV heeft die Kampioens miljoenen er ook bij nodig.Ajax moet alleen zorgen dat ze de CL halen en dan zijn ze binnen.En natuurlijk de verkoop van hun talenten nog eens daarbij.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15743
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:08
    Volgens mij heb je de competitie toch echt nodig om überhaupt CL te spelen. Maar laten we het vooral een bijzaak noemen.
    Vind ik leuk
    Caniggia +858
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:58
    Je kunt ook gewoon tweede worden om CL te spelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:19
    Leuk verhaal, toch 3-0
    Vind ik leuk
    base +2192
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:38
    Leuk verhaal, toch 3 sterren.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1655
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:20
    Door gelijk te spelen laat je zien dat je van ze kunt winnen ? Volgens mij is er omgekeerde evolutie aan het plaatsvinden.
    Vind ik leuk
    Caniggia +858
    vrijdag 12 oktober 2018 om 23:00
    Nee door ze 75 minuten achter je aan laten hollen laat je zien dat je beter bent.Maar blijkbaar snap jij dat niet of je wilt het niet snappen.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1655
    zaterdag 13 oktober 2018 om 12:21
    Oh jij denkt dat voetbal een jury sport is ? Het enige dat telt is de uitslag.
    Vind ik leuk
    Caniggia +858
    zaterdag 13 oktober 2018 om 14:23
    Misschien moet je dan beter lezen,er staat ook maar helaas niet van geprofiteerd.Dus wat is je punt ?
    Vind ik leuk
    Leozao +1415
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:38
    Hoe wil je het anders voor de kijkers interessant maken??? Enorme commerciele belangen. Vergeet dat niet vriend!
    Vind ik leuk
    Ehv-er +921
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:28
    Huntelaar zit nu bij Ajax en heeft zijn opleiding bij PSV genoten.. dingen lopen zoals ze lopen Ronald !
    Vind ik leuk
    Benniewies +480
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:39
    Eerst bij de Graafschap
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:36
    Rosario nog eerst bij een jupiler league club. Dat maakt niks uit. Maar jullie opleiding is jaren beter geweest, misschien nu nog, maar psv maakt gelukkig inhaalslag
    Vind ik leuk
    Benniewies +480
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:24
    Is toch leuker voor de competitie?
    Meer concurrentie?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:01
    Ja als ik en met mij meerdere de club bril aflaten is dat zeker zo. Ik vind ook als ik op topics van jullie club reageer, of andere op mijn club dat daar respect mag worden getoond. Want roepen op internet is makkelijk. Ik ga liever een goede discussie aan. Soms moet ik bijstellen omdat ik ernaast soms andersom. Zo hoort een discussie te zijn. Net als indd het voetbal gepaard is bij spanning. Word nog lang en spannend. Hopen dat al deze spelers voor top bedragen weg gaan om nog meer te kunnen met de opleiding en misschien de rest daardoor mee kunnen liften.
    Vind ik leuk
    Benniewies +480
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:03
    Mee eens!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:50
    Fijn dat jij ook 1 speler kon vinden in het archief. Lang bezig geweest?
    Vind ik leuk
    kwartje50 +897
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:53
    Nu dat bepaalde de jongens goed presteren bij psv , komt dat door Ajax manman man komt over ik wil succes maar dat heb ik niet
    Vind ik leuk
    Caniggia +858
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:20
    Nou Kwartje hij heeft er niet meer of minder om hoor,hij is al binnen en kan gewoon zijn mening geven.Dat dat niet de jouwe is dat kan.Maar inderdaad de meeste afdankertjes van Ajax worden door clubs als PSV maar wat graag binnengehaald.
    En inderdaad zijn het spelers die boven het maaiveld uitsteken en dus ook zeker de top kunnen bereiken.Maar daar is bij Ajax de tijd niet voor.Daar moet je voor je 19 a 20 ste mee kunnen anders val je af,omdat de concurrentie groot is.Dat is bij PSV en Feyenoord niet zo.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +897
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:46
    Er is maar 1 club de baas in Nederland al jaren en dat is PSV,

    Kende nog zoon goeie opleiding hebben, winnen doeje er niet mee Ajax.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:02
    De meeste Ajax supporters willen winnen en vermaakt worden met mooi voetbal, terwijl de wat simpelere supporters vooral willen winnen.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +897
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:08
    Meeste Ajax supporters willen prijzen, gelul met je mooi voetbal , onder de boer was het voetbal niet om aantezien maar feest was er niet minder om einde van het jaar.

    Mooi voetbal kwestie, is een excuus zodra er geen prijzen worden gepakt.
    Vind ik leuk
    Caniggia +858
    vrijdag 12 oktober 2018 om 23:03
    Ja dat zeg je goed in Nederland is PSV op dit moment de baas in de mickey mouse competitie,nou nou poeh poeh.
    Daar lacht heel Europa al jaren om.Maar Ajax is degene die de pegels opstrijkt.
    Vind ik leuk
    Pimman +3920
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:03
    Ik weet wel zéker dat dat lang Googlen was! ;)
    Vind ik leuk
    Ehv-er +921
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:53
    Labyrat, ten Hag enz
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:56
    Laby wie? Speelt die bij Ajax? Ik zou er maar trots op zijn als PSV zijnde.
    Vind ik leuk
    Ehv-er +921
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:14
    Je hebt gelijk in dit geval
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:09
    Hoeft niet het is een feit dat van jullie naar ons meer succes oplevert dan andersom. Kijk naar aisatti, hoekstra, labyad en bazoer. Alhoewel de laatste nog wel een bedrag heeft opgeleverd. Van jullie naar ons vaak meer succes. Waar dat aan ligt weet ik niet. Misschien toch andere druk bij jullie dan bij psv. Jullie zijn nu eenmaal groter kwa achterban en heel veel verschillende kliekjes van oud spelers die onderling prestige voeren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:34
    Ik denk omdat Ajax jeugdspelers zich makkelijk aanpassen aan minder aanvallende tactieken. In de tactiek van Ajax teams wordt zoveel van je gevraagd als individu dat je in andere tactieken minder persoonlijke taken meekrijgt, waardoor je automatisch ook vrijer kunt voetballen. Kijk naar uitgaande transfers van ajax (vergeet aub de laatste 3 jaar), bijna alle spelers passen zich met gemak aan, aan hun nieuwe werkgever. Zie bijvoorbeeld: Eriksen, Vermaelen, Vertonghen, Alderweireld etc.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:03
    Klopt misschien ook wel. Kijk als ik realistisch moet zijn is jullie club top 10 van Europa kwa historie. Weinig clubs met meerdere europese cups in europa. Dus denk toch ondanks dat je bij psv ook kampioen moet worden toch andere grotere druk is. De naam in europa geeft ook druk en dat heeft psv helaas niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:10
    Ik moet ook wel zeggen dat ajax die druk ook wel aan zichzelf te danken heeft. Als je claimt altijd de beste te zijn, moet je daar ook naar presteren. Als je zoals nu al een tijd niet de beste bent, sta je best voor lul als je de grootste bek hebt. Dan denk ik, houd gewoon je bek en ga presteren. Als je 2 keer kampioen bent geworden kunnen we weer eens wijs doen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:21
    Klopt dat is zeker zo. Maar komt díe druk door dat supporters dat verlangen of omdat de generatie van swart en consorten alleen maar winnen gewend worden dus meteen ook onrust veroorzaken als het maar even minder loopt. Nu deze tijd speelt geld een te belangrijke rol. Vind dat het charme en ook clubliefde bij veel weghalen. Dat is jammer, maar niet te stoppen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:23
    Helemaal mee eens. Ik denk dat het een mix van beide is, maar dat spelers toch de meeste druk voelen van de 'grote namen'.
    Vind ik leuk
    Korm +35596
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:11
    *Frank ;) ;)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 09:12]
    Vind ik leuk
    Utca069 +65
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:28
    Ajax heeft talenten. PSV heeft Ajax-talenten.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:28]
    Vind ik leuk
    kwartje50 +897
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:54
    Elke club , zijn ze goed worden ze opgevist door Ajax of psv
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:16
    Het is toch standaard dat de top goede spelers weg haalt bij de subtop?
    Vind ik leuk
    Korm +35596
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:28
    Mooi om te zien dat Frank echt baalde dat hij naar Arsenal ging en nu naar PSV is gegaan. Frank is een echte voetballiefhebber en een Ajax-man die zich hierom nog steeds druk kan maken.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:54]
    Vind ik leuk
    base +2192
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:34
    Mooi verwoord kan Bram hier boven nog iets van leren.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8174
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:38
    Dat is het precies.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:45
    Eens, maar vind wel dat hij ergens een punt heeft.
    Malen zegt dat naar Arsenal gaan de juiste keuze was, maar als dat zo was dan had hij nog wel bij Arsenal gezeten toch? Het is daar gewoon niet gelukt.
    Neemt niet weg dat hij er heus wel wat geleerd heeft en het nu geweldig doet bij PSV.
    Of het beter of minder was geweest als hij bij Ajax was gebleven weet je nooit natuurlijk.
    Maar avontuur Arsenal is mislukt en om dan alsnog te zeggen dat het de juiste keuze was vind ik wel vreemd.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:55
    Wie heeft het over mislukt? Hij heeft zich daar ontzettend sterk ontwikkeld op het mentale & fysieke vlak. Van Hollandia naar Ajax vond hij ook een juiste keuze. Daar speelt hij ook niet meer. Malen kijkt puur naar z'n eigen ontwikkeling en wat hij heeft geleerd bij z'n verschillende clubs. In die context was Arsenal de juiste club voor hem
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:05
    Je gaat niet van Ajax naar Arsenal om daarna weer naar PSV te gaan. Hij ging erheen om in Engeland door te breken, dat is niet gelukt.
    En ik zeg toch ook dat hij er best veel geleerd zal hebben, maar als hij daar echt overtuigd had dan had hij nu niet bij PSV gelopen.

    Is verder geen aanval op die jongen ofzo, hij doet het geweldig bij PSV en kan nog een mooie toekomst tegemoet gaan. Arsenal zal zichzelf misschien nog wel een aantal keren voor hun hasses slaan dat ze hem hebben laten gaan.

    De Bruyne is ook mislukt bij Chelsea, niks mis mee en toch veel geleerd, maar als je bij een club het 1e niet haalt en naar een "Kleinere" club gaat dan noem je dat over het algemeen mislukt.
    Vind ik leuk
    Korm +35596
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:07
    Lees dat stukje eens van Jonker over malen. Dan weet je dat er in engeland weinig tot geen talenten doorbreken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:16
    Oh ja dat weet ik, Engeland is sws een dramatisch land voor jonge spelers over het algemeen.

    Maar ik zeg ook niet dat het Malen zijn schuld is dat het bij Arsenal niet gelukt is. Ik stel alleen dat als je bij zo'n club het 1e niet haalt en naar een 'kleinere club' gaat, dan is het niet echt gelukt lijkt me?

    Ik vraag me ook af of hij was gegaan als hij het van te voren had geweten dat hij daar het 1e niet zou halen.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:12
    De planning was om 50% van het eerste uit eigen jeugd te laten bestaan. Door de crisis en de druk op Wenger is dit plan nooit tot uiting gekomen. Ditzelfde plan had PSV en daar zie je nu dat de doorstroming wel in gang wordt gezet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:17
    Dan is het bij Arsenal toch mislukt? Ik zeg ook nergens dat het aan Malen zelf ligt. Maar Arsenal heeft hem niet gebracht wat hij gehoopt had?
    Vind ik leuk
    Counterattack +11340
    zondag 14 oktober 2018 om 00:18
    Als je van Arsenal naar topclub in nederland gaat ben je niet perr definitie mislukt. mooi verwoord door topdrie..
    Vind ik leuk
    Korm +35596
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:06
    Ik denk dat je daar een heleboel ervaring op doet en dat je dat als mens en voetballer meeneemt. Is het mislukt? aan de ene kant ja, want je bent daar niet geslaagd om in het eerste te komen maar aan de andere kant ook niet want Arsenal wilde (van wat ik begreep) wel door met Malen alleen Malen wilde op deze leeftijd meer kans op speeltijd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:14
    Klopt Arsenal zag hem nog steeds als een van de grootste talenten die daar rond liepen.

    Vind het wel apart dat ze dan geen huurdeal o.i.d. gemaakt hebben, misschien kwam dit overigens ook wel van Malen zelf dat weet ik niet.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11340
    zondag 14 oktober 2018 om 00:19
    Of slim gehandeld door PSV, net als met Angelino..
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:32
    Ooh dat zeker 😉

    Eerlijk is eerlijk, kwaliteiten genoeg!
    Als die zich door blijft ontwikkelen is het alleen maar goed voor het Nederlands voetbal en hoor je mij niet Malen
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:45
    Juist en terecht dat hij daar van baalt.

    Dat eeuwig gezeik en modder gooien hier op VP. man man.

    Tis toch mooi dat jongens het op een andere manier wel redden? Elke knakker in de jeugdopleiding van Ajax of PSV kan ballen, maar niet iedereen gaat doorbreken bij dezelfde aanpak/omstandigheden.

    Mooi dat zo'n gasten niet opgeven en het op een andere manier als nog bereiken.

    Zo zijn er bij elke profclub voorbeelden van spelers die het daar niet gered hebben en ergens anders wel. Simpel, zo werkt het;)
    Vind ik leuk
    Korm +35596
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:56
    Precies!
    Vind ik leuk
    Entombed +1144
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:49
    Ik weet niet of Arsenal een slechte keuze voor Malen was. Dat is niet te controleren, want Malen heeft daar moeten leren om om te gaan met teleurstelling en nog heel veel andere dingen die je bij zowel Ajax als PSV nauwelijks leert omdat je sowieso de beste uit je omgeving bent. Je wint het gros van je wedstrijden en als je verliest ligt het aan jezelf, zelden tot nooit omdat je tegenstander gewoon beter is. Bij Arsenal heeft Malen dat zeker wel meegemaakt.


    Soms is het belangrijk om ook veel te verliezen
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2715
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:30
    Ja maar die gasten hebben een zaakwaarnemer die moet verdienen en ze worden gek gemaakt door clubs als city.
    Het belang van de speler in questie is secundair ( klinkt lekker )
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:49
    Gek gemaakt? Ajax was te gierig om een contract aan te bieden. Dat bedrag hebben ze dan toch maar weer mooi gespaard in Amsterdam hahaha
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:46
    Onzin, met je gierig.

    Denk je dat PSV of Feyenoord aan nog niet doorgebroken jeugdspelers wel hetzelfde gaan bieden als de Engelse top. doe je bril eens af.

    Mooi voor Malen dat hij het nu bij PSV lijkt te gaan maken, alleen maar goed. Maar doe nou niet alsof PSV nooit een talent heeft laten gaan.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:24
    Malen gaf meerdere keren aan te willen blijven bij Ajax en wees destijds clubs als Barça, Man Utd en Chelsea af. Vlak voor z'n 16e werd doodleuk Dolberg gekocht. Nadat Malen 16 werd en graag een contract wilde tekenen stuurden Jonk en Overmars hem van het kastje naar de muur. Pas toen Arsenal met hem in gesprek was werden ze in Amsterdam wakker en kwam alsnog met een contract aanzetten. Het is Malen nooit om het geld te doen geweest. Als hij zo'n geldwolf was zou hij nu wel een kledingsponsor hebben gehad. Het ging om de waardering en de bevestiging vanuit Ajax. Die kwam er dus te laat
    Vind ik leuk
    Pimman +3920
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:01
    Sideburnn juist..dát is meestal hét probleem!
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2715
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:05
    Ik hoorde laatst bij de Sparta jeugd dat een vader was benaderd of hij zijn zoon wilde onderbrengen bij zon zaakwaarnemer.
    Die vader zat daar eigenlijk niet op te wachten waarop die zaakwaarnemer zij dat zijn zoon dan nooit meer bij een andere BVO binnen zou komen en ook bij Sparta er uit zou vliegen……
    Dat zou dus betekenen dat bij alle BVO`s mensen zitten met boter op de kop......best triest…..
    Vind ik leuk
    Pimman +3920
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:58
    Tjonge wél héél triest dat dat tegenwoordig allemaal gebeurd..lijken wel maffiapraktijken..Allemáál door door het rot geld.
    Vind ik leuk
    Mendieta86 +180
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:34
    Hoezo meneer de boer? Donyel doet het gewoon prima.. steeds een stapje hoger proberen
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:37
    Bij PSV krijgen ze de kans in adam niet en als ze dan gaan komen ze op de bank of met hangende pootjes terug.
    Vind ik leuk
    3Bier +8657
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:40
    Inderdaad daar staat Ajax ook bekend om. Dat ze talenten nooit de kans geven.....
    Vind ik leuk
    Korm +35596
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:13
    Peter praat inderdaad poep hahaha
    Vind ik leuk
    DEWEE +2313
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:40
    Uiteindelijk gewoon mislukt bij Arsenal. Wat dat betreft geen goede keuze.
    Misschien was hij nu verder als die bij Ajax was gebleven, je weet het niet.

    Nu weer een stap terug, paar jaren ingeleverd. Maar het ziet er nu wel beter voor hem uit denk ik.
    Vind ik leuk
    3Bier +8657
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:41
    Dat zal Frank ook bedoelen. Als je als supertalent naar Arsenal gaat en je speelt 3 jaar later bij PSV dan is er ergens iets niet goed gegaan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:41]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:51
    Was g3en supertalent maar gewoon heel doorsnee.
    Vind ik leuk
    3Bier +8657
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:06
    Onzin. 1 van de grotere talenten. Altijd opgeroepen voor de nationale jeugdteams. En bij Ajax waren de verwachtingen hoog. Ze waren ook echt niet blij dat hij naar Arsenal ging.
    Vind ik leuk
    Axim +838
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:42
    als we zien hoe snel jeugdspelers bij ajax verdwijnen moet je je afvragen wat er bij ajax gebeurd ;-) maar nee, het ligt weer niet aan ajax schijnbaar !
    Vind ik leuk
    Analyse075 +860
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:49
    Bekijk de film Daar horen zij engelen zingen en je weet genoeg. Strafkamp de Toekomst.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:50]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:42
    Ik vind Malen echt een supertalent. Zit alleen helaas bij de verkeerde club. 😎😇
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:47
    Psv heeft ook een speler opgeleid, namelijk Hendriks, maar ja dat is het niveau middelmaat
    Vind ik leuk
    Quareck +7147
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:38
    Goed genoeg om wel prijzen mee te winnen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:24
    toch knap dat die middelmaat jouw clubje al 2 keer achter elkaar alle hoeken van het veld laat zien
    we zijn in Eindhoven nog steeds bezig om ondersteboven gelopen Ajacieden op te rapen
    fijne dag nog knul
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:48
    Met opgeleide Ajacieden, heel knap menneke, maar zolang jij geloof hebt in Hendriks vind ik het prima ik hoop dat iedereen dat blijft houden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:57
    mooi toch dat wij met opgeleide Ajacieden wel prijzen pakken , dat is jullie al een tijd niet gelukt met die opgeleide Ajacieden
    en nadat onze Jorrit , jullie sterspeler Ziyech uit de wedstrijd speelde , heb ik er inderdaad alle geloof in
    middelmaat Hendrix laat de "sterspeler" van Ajax alle hoeken van het veld zien hahahahaha
    maar jullie hebben dit weekend een top weekend gehad , jullie concurenten om de 2e plaats hebben punten laten liggen , dus jullie hebben nu een beetje lucht
    en jullie zijn 1 heel doelpunt ingelopen op de koploper , dit is het beste weekend voor Ajax dit seizoen
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:48
    Het gaat over een heel seizoen, maar jullie teren op 1 incident, en dat was het ook, want daarna gingen jullie door met het ten schande brengen van ons Nederland. Maar ja, dat doen jullie al 30 jaar
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 12:49]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:52
    volgens mij zijn wij de laatste Nederlandse club die de halve finale hebben bereikt van de CL knulletje
    ook hebben we in 2006/07 nog de kwartfinale bereikt , en in 2016 nog overwintert in de cl
    en die 5 punten en 11 goals die jullie nu al achterstaan , komt niet door 1 incident pikkie
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:57
    Finales menneke daar hebben we het over, een kinderhand is snel gevuld merk ik. En op die halve finale zou ik helemaal niet terugkomen, want als die dooie van Bommel, Ambrosini niet liet lopen hadden jullie wellicht meer gehaald. Wat ben jij dom zeg dat je die wedstrijd er bij haalt
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:03
    nee we gaan de finale erbij halen , waarin Ajax geen enkele keer op goal heeft geschoten
    de Gea heeft niet hoeven douchen , en kon zijn shirt gewoon weer gebruiken voor de volgende wedstrijd
    en hoe groot is die beker die Ajax heeft gekregen voor het bereiken van de finale , want dat is dan de enige beker die jullie gehaald hebben de afgelopen paar jaar
    maar ik zie wel dat jij niet veel voetbalwedstrijden kijkt , je hebt het waarschijnlijk te druk met het oprapen van het zeepje van je grote idool , Maasbert Schouten
    nou neem jij maar vlug weer de lolly van je idool in je mond , zodat je weer ff stil bent knul
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:05
    Het was wel een finale, dat ken jij niet want toen was je nog niet geboren
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 13:05]
    Vind ik leuk
    Analyse075 +860
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:47
    De meeste jongens mislukken in Engeland omdat ze te vroeg het warme nest verlaten. Goed van Malen om zich bij PSV verder te ontwikkelen. Malen is mooie opvolger van Bergwijn. Met van Bommel als trainer daar maakt ieder PSVer stappen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:48]
    Vind ik leuk
    Bullshit +1115
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:49
    "omdat het bereiken van het eerste elftal niet echt een probleem voor ze is"
    En dan neemt hij een PSV speler als voorbeeld????
    Volgens mij staat PSV er om bekend dat je klaar moet zijn voor de A selectie en dat het geen speeltuin is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:54
    Frank wordt aub wakker! Ik erger me kapot aan dit soort mede ajacieden die alleen zichzelf maar tot norm verheffen. Kan het arroganter! Frank de Boer die er helemaal niets van bakte bij Inter en Crystal Palace? Waar denk je dat dat aan lag? Aan Inter en CP natuurlijk. Walgelijk hoe hij altijd maar aan ajax refereert en 0 oog heeft voor wat daar buiten gebeurd!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:56
    Nog altijd meer bereikt dan grafdelver Cocu
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:07
    Hoe kan niks meer zijn dan iets? We hebben t over buitenland hier. En in binnenland is palmares van cocu vergelijkbaar. Snap ook totaal niet wat deze vergelijking er eigenlijk toe doet? Stap eens af van dat clubdenken en denk gewoon na. Ik ben Ajacied maar stoor me mateloos aan dat tunneldenken van de Boertjes!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 09:08]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:12
    Klopt niet helemaal, de Boer heeft meer bereikt, maar dat is logisch
    Vind ik leuk
    Analyse075 +860
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:32
    Hoe kan je een kampioenschap vergallen op de laatste speeldag en dan nota bene tegen een club die daarna degradeert. Het Amsterdamse cadeau aan Eindhoven. Je verslaat de boeren maar je vergeet de superboeren. Frank is een trainer, geen toptrainer en dus niet geschikt voor het buitenland. Dat heeft Frank bewezen. Utrecht is een leuke club voor Frank om zijn imagoschade op te poetsen alleen zal Frank daar niet aan beginnen. Stel je voor dat hij mislukt in Utrecht dan is het over en uit met de trainerscarriere van Frank de Boer.
    Vind ik leuk
    Pimman +3920
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:57
    Daar zit een kern van waarheid in wat de Boer zegt.. kijk naar oa Klaassen, Clasie, Luc en Siem de Jong enz. Allemáál mislukt in Buitenland. Oké Klaassen lijkt nu bij Werder zijn draai te hebben gevonden maar het gros heeft het moeilijk.
    Vind ik leuk
    Foebele +55145
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:10
    Was ook niet slim, een jaartje aanklooien in London.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:11
    Ik weet niet of het een goede of slechte keuze van Malen was, ik was er niet bij.
    Ja er spelen best veel spelers met een Ajax verleden bij PSV en ook andere eredivisie clubs. Dat is ook niet zo gek omdat Ajax een goede opleiding heeft.
    Het is ook zo dat niet iedere speler het bij Ajax red vanwege mentaliteit of zelfs kwaliteit maar die later wel boven komen drijven.
    Voorbeelden genoeg te vinden.
    De ene speler gedijt nou eenmaal beter bij een club als PSV dan als Ajax, daar is niks mis mee.
    Soms komen ze zelfs bij een club als Utrecht terecht en maken vandaaruit een sprong naar een andere club of Utrecht is hun plafond.
    Dave van den Bergh is een typisch Ajax opgeleide jongen maar ik was maar wat blij toen hij bij Utrecht speelde :).
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:11
    Jammer van de Boer. Heeft duidelijk niet het laatste interview gelezen over Malen. Bij Arsenal heeft die juist leren knokken voor zijn plek. Alleen ook realistisch dat ze in Engeland niet snel de jeugd een kans geven. Dus even stapje terug ivm ervaring opdoen. En dan weer vol gas vooruit. Ja het was een juiste keuze van Malen.
    Vind ik leuk
    rexxo +853
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:13
    Ik zit te wachten op de eerste speler die zegt dat het achteraf gezien geen goede keuze was. Ongeacht de NL club waar je vandaan komt is het vrij lastig om via de jeugdroute later succes te hebben in de grote competities. Nederland is een uitzondering waar jonge spelers veel speeltijd krijgen.
    PSV heeft mazzel dat Ajax de policy heeft die spelers niet terug te nemen.
    Idg is ook het geen bonus dat Raiola zijn manager is.
    Vind ik leuk
    Axim +838
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:03
    dat zullen ze nooit gaan zeggen , succes bestaat voor uit 2 delen, de sportievelingen en de gouddelvers. En laten we nu net in het tijdperk van de 2e keuze komen , de gouddelvers. Geen clubliefde(al roepen ze dat wel , alleen maar pingels , dat is het enige wat telt. Een paar jaar cashen hier en daar en dan met de beentjes omhoog voor de tv of zo....
    Vind ik leuk
    rexxo +853
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:16
    Amen
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:15
    Gelukkig maakt Frank de Boer altijd de juiste keuzes.😂😂
    Vind ik leuk
    rexxo +853
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:21
    Mag hij zijn mening niet geven?
    Als ex topvoetballer en coach hecht ik meer waarde aan zijn oordeel dan goedkope oneliners, alleen om likes te scoren.
    Wat doe jij hier op het forum, alleen plaatjes kijken of je mening posten?
    Gefeliciteerd met je gescoorde likes.
    Vind ik leuk
    Futjebal +2168
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:16
    Mooi stukje VP...het gaat over F de Boer en dan staat er een foto bij van R de Boer
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:23
    De Boer kan niet vaststellen of Malen een goede keuze heeft gemaakt. Dat kan alleen Malen.

    Misschien is het voor zijn ontwikkeling wel heel goed geweest om een tijdje in het buitenland te zitten, weg van vrienden en familie, op jezelf aangewezen. Dat kan ook karaktervormend werken.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4787
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:27
    "Hij ging naar Arsenal, maar is nu weer terug bij PSV. Dus wat is daar gebeurd"? 

    Nee Frank.. wat is er nou werkelijk bij ajax gebeurd..
    Vind ik leuk
    Bas Bus +37
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:29
    Ja Frankie...zolang je denkt dat jeugdspelers meer in NL leren dan in Engeland Spanje of Italie neem ik je maar niet te serieus..


    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:33
    Een van de weinige dingen die ze in Engeland meer leren is rijden aan de linkerkant van de weg.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:12
    Klopt. Daar heeft Malen ook z'n rijbewijs gehaald hahaha
    Vind ik leuk
    Peterfc +788
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:32
    Malen is pas 19 jaar oud. Hij koos voor Arsenal en is een geweldig goede speler geworden. Zo slecht was de keuze voor Arsenal dus niet.


    Het is maar de vraag of hij bij Ajax onder 19 of PSV onder 19 ook zo veel beter zou zijn geworden.
    Ik denk het niet, zeker niet fysiek en ook niet in mentaal opzicht.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 09:34]
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2710
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:33
    Dit is niets bijzonders. het gebeurt in het bedrijfsleven elke dag.
    Mensen die in de opleiding als een speer gaan maar daarna of een foute keuze maken en stilvallen en anderen die veel langer nodig hebben maar alsnog of zelfs eerder de top bereiken.
    Het heeft alles met karakter en bewijsdrang te maken.
    Vind ik leuk
    KvhZ +554
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:51
    Pff Frank de ajacied. Hij kan ze ook alleen maar bij Ajax opnoemenen met heel veel moeite een paar van psv. Wat een loser zeg. Compleet mislukt in het buitenland als trainer. Wil alleen bij ajax nog trainen. Dan reken maar erop dat je nooit meer aan de bak komt.

    Wat betreft Malen: die heeft juist de goede keuze gemaakt. Hij is fysiek en mentaal sterker geworden. Vergeet niet dat hij nog maar 19 is! Als PSV niet twee geweldenaren zou hebben met Bergwijn en Lozano, dan zou hij gewoon basis staan. Daarnaast ook opgeroepen voor jong Oranje. En deze jongen gaat knallen in de toekomst. Supertalent
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:55
    Gaat de Boer het nu hebben, over het maken van goede keuzes?

    Ik weet er nog wel twee. Inter en Crystal P.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 09:57]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:06
    Frank de Boer praat weer eens voor eigen parochie. En met hem vele anderen hier. Gaat een speler van Ajax naar FC Barcelona en zit daar louter op de bank. Dan is dit volgens velen een prima keuze omdat die betreffende speler op een hoger niveau traint aldaar. Gaat een jeugdspeler van Ajax naar Arsenal (ook een positieverbetering) en komt daarna terug naar Nederland (PSV) dan is dit een foutieve keuze geweest. Mooi stukje meten met 2 maten en praten voor eigen parochie! Malen had het blijkbaar niet naar zijn zin bij Ajax en is daar niet voor niets vertrokken destijds.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3687
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:43
    @VP

    Waarom is mijn reactie verwijderd?
    Ik reageerde alleen op iemand dat elke club van Ajax talenten teert.
    Ik zei alleen:

    Ziyech komt van Heerenveen, Twente
    Tadic.................Groningen, Twente
    Schöne..............Heerenveen, De Graafschap, NEC
    De Jong.............Willem II
    Onana................Barcelona
    Neres..................Brazilië
    Linksback...........Argentinië
    Huntelaar...........PSV, De Graafschap, Heerenveen etc etc

    Zijn al 8 (ACHT) basisspelers die dus niet door Ajax zijn opgeleid.
    Wordt het weer verwijderd?
    Vind ik leuk
    Axim +838
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:52
    dat zou dan de opleiding gaan ajax schaden als dit blijft staan ;-) want oh , het valt allemaal reuze mee wat er uit de eigen opleiding komt !!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:54
    Ik kon me nog goed herinneren dat veel mensen blij waren toen hij vertrok want zo'n groot talent was het echt niet. En nog steeds vind ik het persoonlijk helemaal geen geweldenaar in de dop. Niveau Depay hooguit maar de absolute top daar is hij gewoon echt te doorsnee voor. Op geen enkele manier heeft hij iets bijzonders wat hem een "supertalent" maakt zoals velen hier weer lopen te beweren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:55
    Wat zit hij daar nou eikelig op de armleuning van dat houten bankje. Vlak nadat de foto was genomen kieperde het bankje om en lag hij in het water.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1123
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:01
    @VP: Waarom wordt mijn reactie verwijderd over dat Bergwijn bij ajax alleen in de kinderopvang heeft gezeten? Deze grap is niet bedoeld als iets wat met "kinderporno"te maken zou hebben ofzo, maar meer dat het zo lang geleden was en dat Bergwijn toen nog maar een broekie was.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:07
    Malen heeft toch bewezen dat zijn keuzes goed zijn, hebben er nu toe geleid dat hij zich doorontwikkeld en regelmatig gewaardeerde speelminuten maakt bij PSV, dus de Boer zou eens respect mogen opbrengen voor de mening van Malen, die bewijst dat hij de juiste weg bewandelt.
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:18
    Hier heeft de Boer duidelijk een punt..
    Hij kon de stap niet aan..
    En zal het nu wel lukken na 3 inval beurten en geen basis...
    Vind ik leuk
    John040 +2356
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:38
    Malen zal echt wel beter weten wat goed is/was voor hem. En als jou Ajax daar toevallig niet in past jammer dan. Er zullen nu ook meer talenten voor PSV gaan kiezen omdat die nu namelijk ook de kans krijgen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:55
    goed gesproken de boer
    Vind ik leuk
    Ale +4528
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:29
    Waarom word elke reactie van mijn kant door VP gewist, als het over PSV gaat. Zijn daar soms kindertjes aan het werk die voor Psv zijn?
    Vind ik leuk
    Maan88 +3632
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:01
    In en in triest van Frank de Boer om van alle spelers nu net een PSVer te kiezen! Net de speler die schijt heeft gehad aan hem en gewoon zijn eigen plan trok. Dat heeft Malen gemaakt tot wie hij nu is en spelend voor de mooiste club in nederland. En hij wordt beter dan Memphis en Bergwijn, Malen is door ajax niet weggestuurd of niet goed genoeg bevonden ze wilde hem juist supergraag behouden maar Malen wilde zelf weg, daar is Frankie nu nog boos over zo te zien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:04
    Als de speler in kwestie (Malen) het een goede keuze vindt, dan is dat zo.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:44
    Weet iemand hoe het met Romero gaat?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:22
    Ach de Boer wordt nog wekelijks huilend in zijn ajax pyjama wakker van weer een gemist kampioenschap voor zijn topspelers uit Amsterdam. Af en toe verbloemen ze het een beetje door lekker te ballen in de competitie of profiteren ze van een mindere dag/periode bij een Europese tegenstander maar verder is het vooral huilen voor hem.

    Zijn afreageren op Malen is net zo zielig als het stukje tekst dat ik nu juist schreef hierboven.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2024
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:37
    Ik dacht hij staat daar boven maar nee hij blijkt ook een jaloers Ajax jankerd te zijn.
    Vind ik leuk
    KvhZ +554
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:29
    Zo te zien zit er iets dwars bij Frank haha
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2024
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:34
    Hij zou bij Ajax niet uit de verf zijn gekomen daarom kwam hij via een omweg bij PSV mijnheer de Boer.
    Vind ik leuk
    Ray01 +71
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:04
    Helemaal gelijk. De jonge spelers moeten minstens 4 jaar in de top in NL blijven voetballen om veel ervaring en balvaardigheid te krijgen en daarna pas zijn ze rijp voor de europese top.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws