'Uth laat zien dat je niet op je 18e of 19e hoeft door te breken, zoals De Ligt'

'Uth laat zien dat je niet op je 18e of 19e hoeft door te breken, zoals De Ligt'

Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 11:54vr 12-10-2018 om 11:54

De opvallendste naam in de selectie van Duitsland is die van Mark Uth. De oud-speler van onder meer Heracles Almelo en sc Heerenveen kan zijn debuut gaan maken voor Die Mannschaft. Voor Simon Cziommer, die met Uth samenspeelde bij Heracles, kwam dat als een verrassing.

"Als ik zeg dat ik toen al zag dat Mark zo ver zou komen, dan zou ik een leugenaar zijn", aldus Cziommer, één dag voor Nederland - Duitsland, in gesprek met De Telegraaf. "Maar je kon wel zien dat hij hij iets bijzonders had. Hij had specifieke kwaliteiten, zoals de manier waarop hij kon wegdraaien, zijn versnelling en zijn goede balaannames. Daarmee kon hij zich direct onderscheiden."

Als Cziommer naar de toekomst van het Duitse voetbal kijkt, ziet hij kansen voor Uth. "Hij laat zien dat je niet per se op je achttiende of negentiende al moet zijn doorgebroken, zoals een Matthijs de Ligt of Frenkie de Jong. En dat je ook heel ver kunt komen als je hard blijft werken en zorgvuldig de route bewandelt die goed voor je is, zoals hij heeft gedaan door naar Nederland te gaan."

Poll

Verdient Uth een basisplaats bij Duitsland?

(651 stemmen)

Plaats een reactie

Come on Utreg +29067
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:58
Leuk dat er na Younes weer een Duitser de selectie van die Mansschaft heeft gehaald met de Eredivisie als springplak. Goede reclame!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 11:58]
Vind ik leuk
Jeroen Water +3876
vrijdag 12 oktober 2018 om 12:08
Nou Younes kan je niet bepaald goede reclame noemen...
Vind ik leuk
Ricklek +1849
vrijdag 12 oktober 2018 om 15:55
Toen hij zo bij ajax speelde en het ook goed deed in duitsland is zeker wel een promotie voor de ed alleen nu hij in italie speelt is hij uit vorm, dus ligt niet aan de ed :P
Vind ik leuk
timm0s +597
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:59
Ik kan mij zijn tijd bij Heracles niet zo herinneren maar voor Heerenveen was het een meer dan goede spits.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 12:26
Iedere speler die bij Julian Nagelsmann traint maakt grote sprongen in zijn ontwikkeling.
Vind ik leuk
Wijndalum +559
vrijdag 12 oktober 2018 om 12:00
Leuk voor Uth hoor. Maar als er één ideaal moment is om de duitsers te treffen, is het nu!
Vind ik leuk
HJR +8870
vrijdag 12 oktober 2018 om 12:18
Uth laat zien dat je niet op je 18e of 19e hoeft door te breken, zoals De Ligt'

Dat hoeft inderdaad niet, maar het is geld technisch wel wat lekkerder ;)
Vind ik leuk
plein19 +2829
vrijdag 12 oktober 2018 om 12:23
Wat een vergelijking. Het verschil tussen supertalenten en een goede voetballer
Vind ik leuk
Socrates +721
vrijdag 12 oktober 2018 om 13:30
Het Duitse nationale elftal halen valt dus niet onder “ver komen”? Want daar heeft hij het over.
Vind ik leuk
plein19 +2829
vrijdag 12 oktober 2018 om 13:45
De genoemde spelers zullen langdurige basiskrachten worden. Ik geloof niet dat Uth die kwaliteiten heeft
Vind ik leuk
Deck010 +9231
vrijdag 12 oktober 2018 om 12:24
Mooi verhaal van Cziommer. Je kunt het ook halen door hard werken. Hij vergeet er alleen bij te vertellen dat je behalve hard werken ook het geluk moet hebben dat het halve basiselftal geblesseerd, ziek, zwak of misselijk moet zijn om een kans te krijgen.
Vind ik leuk
Blindsy +17263
vrijdag 12 oktober 2018 om 12:25
Knap hoor. En dan te bedenken dat hij in zn eerste seizoen bij Hoffenheim, na Heerenveen, gewoon bankzitter is geweest.
Vorig seizoen clubtopscorer en als n baas aan Schalke verkocht. En nu in die Mannschaft. De Duitse Kuyt?
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
vrijdag 12 oktober 2018 om 12:40
Dan komt die duitse mentaliteit toch weer boven drijven.
Vind ik leuk
sundaymanara +1199
vrijdag 12 oktober 2018 om 12:44
En weer een van Heracles.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws