'Uth laat zien dat je niet op je 18e of 19e hoeft door te breken, zoals De Ligt'

    'Uth laat zien dat je niet op je 18e of 19e hoeft door te breken, zoals De Ligt'

    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:54

    De opvallendste naam in de selectie van Duitsland is die van Mark Uth. De oud-speler van onder meer Heracles Almelo en sc Heerenveen kan zijn debuut gaan maken voor Die Mannschaft. Voor Simon Cziommer, die met Uth samenspeelde bij Heracles, kwam dat als een verrassing.

    "Als ik zeg dat ik toen al zag dat Mark zo ver zou komen, dan zou ik een leugenaar zijn", aldus Cziommer, één dag voor Nederland - Duitsland, in gesprek met De Telegraaf. "Maar je kon wel zien dat hij hij iets bijzonders had. Hij had specifieke kwaliteiten, zoals de manier waarop hij kon wegdraaien, zijn versnelling en zijn goede balaannames. Daarmee kon hij zich direct onderscheiden."

    Als Cziommer naar de toekomst van het Duitse voetbal kijkt, ziet hij kansen voor Uth. "Hij laat zien dat je niet per se op je achttiende of negentiende al moet zijn doorgebroken, zoals een Matthijs de Ligt of Frenkie de Jong. En dat je ook heel ver kunt komen als je hard blijft werken en zorgvuldig de route bewandelt die goed voor je is, zoals hij heeft gedaan door naar Nederland te gaan."

    Poll

    Verdient Uth een basisplaats bij Duitsland?

    (649 stemmen)

    Plaats een reactie

    Come on Utreg +26325
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:58
    Leuk dat er na Younes weer een Duitser de selectie van die Mansschaft heeft gehaald met de Eredivisie als springplak. Goede reclame!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 11:58]
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2719
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:08
    Nou Younes kan je niet bepaald goede reclame noemen...
    Vind ik leuk
    Ricklek +1902
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:55
    Toen hij zo bij ajax speelde en het ook goed deed in duitsland is zeker wel een promotie voor de ed alleen nu hij in italie speelt is hij uit vorm, dus ligt niet aan de ed :P
    Vind ik leuk
    timm0s +490
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:59
    Ik kan mij zijn tijd bij Heracles niet zo herinneren maar voor Heerenveen was het een meer dan goede spits.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:26
    Iedere speler die bij Julian Nagelsmann traint maakt grote sprongen in zijn ontwikkeling.
    Vind ik leuk
    Wijndalum +499
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:00
    Leuk voor Uth hoor. Maar als er één ideaal moment is om de duitsers te treffen, is het nu!
    Vind ik leuk
    Analyse075 +860
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:09
    Heeft Cziommer aandelen in Uth? Op je 18e doorbreken zoals de ligt dan zit je in het rijtje wereldvoetballers. Breek je pas op je 23e door dan loop je 5 jaar achter. Hij kan een goede voetballer worden maar zeker geen wereldtop. Leuk voor die jongen dat hij bij de club van Yogi zit maar het verhaal van Cziommer trekt op niets.
    Vind ik leuk
    Socrates +635
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:29
    Zegt hij vlgs mij ook niet. Misschien ff goed lezen voordat je iemand begint af te zeiken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:11
    Hij kan een voorbeeld nemen aan Luca Toni. Die speelde op zijn 27e pas voor het eerste Serie A, en die heeft ook nog een mooie interland en clubcarrière gehad. Wellicht niet de absolute wereldtop maar wel topscoorder van de Bundesliga geweest, tweemaal van de Serie A en van de UEFA cup + 3 keer genomineerd voor het wereldelftal van het jaar.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +860
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:28
    Touche Er zijn uitzonderingen. Dat had ik in mijn commentaar moeten meedelen. Bedankt
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 20:28]
    Vind ik leuk
    HJR +7556
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:18
    Uth laat zien dat je niet op je 18e of 19e hoeft door te breken, zoals De Ligt'

    Dat hoeft inderdaad niet, maar het is geld technisch wel wat lekkerder ;)
    Vind ik leuk
    plein19 +2045
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:23
    Wat een vergelijking. Het verschil tussen supertalenten en een goede voetballer
    Vind ik leuk
    Socrates +635
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:30
    Het Duitse nationale elftal halen valt dus niet onder “ver komen”? Want daar heeft hij het over.
    Vind ik leuk
    plein19 +2045
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:45
    De genoemde spelers zullen langdurige basiskrachten worden. Ik geloof niet dat Uth die kwaliteiten heeft
    Vind ik leuk
    Deck010 +7295
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:24
    Mooi verhaal van Cziommer. Je kunt het ook halen door hard werken. Hij vergeet er alleen bij te vertellen dat je behalve hard werken ook het geluk moet hebben dat het halve basiselftal geblesseerd, ziek, zwak of misselijk moet zijn om een kans te krijgen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +11254
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:25
    Knap hoor. En dan te bedenken dat hij in zn eerste seizoen bij Hoffenheim, na Heerenveen, gewoon bankzitter is geweest.
    Vorig seizoen clubtopscorer en als n baas aan Schalke verkocht. En nu in die Mannschaft. De Duitse Kuyt?
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1310
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:40
    Dan komt die duitse mentaliteit toch weer boven drijven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:44
    En weer een van Heracles.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws