'De Jong is een enorme persoonlijkheid en ik hoop dat hij bij de club blijft'

    'De Jong is een enorme persoonlijkheid en ik hoop dat hij bij de club blijft'

    Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 11:48vr 12-10-2018 om 11:48

    Jean-Paul de Jong moet in een andere rol behouden blijven voor FC Utrecht. Dat stelt Hans Somers, die in de Domstad samenspeelde met de ontslagen trainer.

    Somers vindt het 'enorm jammer' dat De Jong vroeg in het seizoen zijn congé kreeg van Utrecht. "Ik ken weinig mensen met zo'n passie voor FC Utrecht. Ik hoop dat hij in een andere functie voor de club behouden blijft", aldus de Belg, die tussen 2004 en 2010 voor Utrecht speelde, tegen ELF Voetbal.

    "Jean-Paul is een enorme persoonlijkheid die veel voor FC Utrecht heeft betekend. Ik heb zelf gezien wat voor gouden hart hij heeft. Hij deed dingen voor jongeren en mensen met een beperking die me hard hebben geraakt. Veel voetballers beseffen niet in welke gelukkige situatie ze zich bevinden. Jean-Paul had daar altijd oog voor."

    Somers volgt de prestaties van Utrecht nog op de voet. "Ik zal nooit vergeten dat ik me bij FC Utrecht niet alleen op sportief maar ook op menselijk vlak enorm heb ontwikkeld. (...) Ik raad iedereen aan de stap te maken als die kans zich voordoet."

    Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

    Plaats een reactie

    Smithsonian +34703
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:50
    Zou je dat uberhaupt nog wel willen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 11:50]
    Vind ik leuk
    El Cazador +7634
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:52
    Pffff, dacht ff aan het 2 miljoenste topic over Frenkie de Jong!!!
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2939
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:54
    Want de Jong speelt of is op een andere manier actief in Utrecht?
    Vind ik leuk
    Pec010 +2196
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:10
    Nee maar dat staat ook niet vermeld in de titel. Nu klikken alle supporters van Ajax, PSV, Utrecht en de Graafschap want ze hebben allemaal een de Jong.
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2939
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:23
    Oh bij mij stond dat wel in de titel
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:38
    dat hebben ze vlug verandert om meer klicks te krijgen
    ze zijn best wel slim bij VP hoor ;-)
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:53
    Als je niet (meteen) als trainer slaagt, betekent dat niet dat je niet deugt! En elke "grote" is ook wel eens ontslagen. Dus niet al te druk maken.
    Vind ik leuk
    Stack5 +3090
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:09
    Inderdaad. Nu de Jong weg is zie je dat de spelersgroep nog steeds bestaat uit een stel lapzwansen met teveel macht. Zij hebben de Jong eruit gewerkt en lopen nog steeds geen meter te veel.

    De Jong heeft goed gepresteerd bij Eindhoven. Hoewel dat natuurlijk andere koek is laat t zien dat hij er wel wat van kan.
    Vind ik leuk
    Benniewies +1420
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:57
    Dacht bij het lezen eerst....YES... Weer een Frenkie bericht
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:09
    Beste Hans, helemaal mee eens. Maar laat ik het hierbij houden: eerst moeten die personen die dit mede veroorzaakt hebben (ook die zgn. sociale spelers...- nee namen noem ik niet.... en een ass. trainer) weg zijn. Daarna kan wat mij betreft (Ook dat zal Ome Frans moeten beamen) JP een rehabilitatie krijgen. Hij is, zoals ik weet, als een HEER weggegaan....zonder ook maar een moment na te trappen en eisen te stellen! Hij is echt een wereldgooser en in veel van de ogen van de spelers en FC Utrecht aanhang met recht een uitstekende trainer onze "JP", groet Steef
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 12:15]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:14
    Ik hoop dat Frenkie bij de club blijft! ;-)
    Vind ik leuk
    BS +1202
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:20
    Ik dacht dit gaat weer over Frenkie, maar het gaat over onze JP. Helaas is het niet geworden dat de gedacht hadden. Hij had geen autoriteit over de groep, dan kan je het wel vergeten. Hopelijk kan hij misschien als hoofd jeugd opleiding aan de slag, al zou dat natuurlijk een nederlaag voor hem zijn.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1789
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:44
    Pff dacht een gouden topic van de Jong van PSV. 😉
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:48
    Gaat gelukkig over JP de Jong die meer bereikt heeft dan Frenkie ooit zal doen.

    Zal vast wel een mooie functie voor JP zijn.
    Heeft niet voor niet de titel Mister Utrecht achter z'n naam.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24377
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:28
    J.P. de Jong weet heel goed dat hij altijd welkom is in de Galgenwaard. Het is niet een kwestie van zijn trainerschap, het had meer te maken met heel andere zaken. Dick Advocaat is daarmee aan de slag, het zal echt goedkomen mogen we verwachten. En hoe we er sportief uit komen rollen zie. We wel weer. FC Utrecht is heus niet voor een gat te vangen, een en al degelijkheid.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws