Van Dijk krijgt verzoek van Klopp: 'Mijn been terugtrekken? Dat doe ik nooit'

    Van Dijk krijgt verzoek van Klopp: 'Mijn been terugtrekken? Dat doe ik nooit'

    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:23

    Virgil van Dijk heeft met Liverpool-manager Jürgen Klopp niet uitgebreid stilgestaan bij de komende interlands met het Nederlands elftal. Wel kreeg hij één vriendelijk advies van de Duitse oefenmeester.

    "Ik moet opletten met blessures en zorgen dat ik fit blijf. Dat is eigenlijk het enige", vertelt Van Dijk op de persconferentie in Zeist. Dat betekent overigens niet dat de aanvoerder van Oranje van plan is er half in te gaan. "Mijn been terugtrekken? Nee, dat zeker niet. Dat doe ik nooit."

    De centrale verdediger ging verder in op het feit dat bondscoach Koeman hem aansprak op de penalty die hij veroorzaakte tegen Manchester CIty. "Toen ik me afgelopen maandag meldde hebben we het daar inderdaad over gehad", erkent hij. Problemen heeft Van Dijk daar niet mee. "Ik vind dat hij (Koeman red.) alle recht heeft om kritisch te zijn op momenten. Dat vind ik prima."

    Poll

    Wat wordt Nederland - Duitsland?

    (4260 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:29
    "Hem aansprak op de penalty" klinkt zo dramatisch, het was een taxatiefout van Van Dijk, zoals iedere goede verdediger die wel eens maakt en dat zal hij zelf ook wel weten.. Neemt niet weg dat je het er best even over kunt hebben.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 13:30]
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5195
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:34
    Precies. Zeker een ex-topverdediger als Koeman mag daar best iets van zeggen, Kan Van Dijk alleen maar van leren.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3568
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:09
    Hij taxeert nog al eens fout dan, bovendien is al 27 jaar.
    Als ie nog nog moet leren hoe hij moet voetballen....
    Laatst taxeerde hij ook fout, toen Giroud voor hem kwam.
    Misschien eens De Vrij opstellen ?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 15:10]
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5195
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:28
    Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik heb na mijn 27e echt nog flink wat dingen geleerd hoor.
    Vind ik leuk
    AjaxN01 +320
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:32
    Onzin. Noem mij één (ook vroegere) top verdediger die géén fouten maakt(e), één. Baresi, Maldini, Beckenbauer, Stam, Krol, Pepe, Ramos. Gewoon onmogelijk. Giroud maakte een mooie goal maar hoe gelukkig kun je zijn als je al 's 'n keer scoort voor Frankrijk. Van dijk staat als een huis, nu al de beste verdediger van de wereld.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3568
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:58
    Van Dijk de beste verdediger ter wereld ??? Haha, hou toch op man, schei uit, ik viel van m'n stoel van het lachen.
    Hij staat niet eens in de Top 10 van de beste verdedigers van de wereld momenteel.
    Vind ik leuk
    AjaxN01 +320
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:22
    Jij lacht zeker veel als je in de spiegel kijkt?
    Vind ik leuk
    Te ligt +281
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:30
    Omdat hij nooit voor Ajax heeft gespeeld zeker? Zeker wel een top 10 verdediger en de aller duurste momenteel en maakt alle verwachtingen bij Liverpool meer dan waar. Had bij Southampton al 1 van de beste cijfers in de premier League! Wat moet ie nog meer doen dan volgens jou?
    Vind ik leuk
    Stefrutten +350
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:59
    Hij had het ook geweten en gaf het ook toe dat hij te laat was. Kunnen meerdere voetballer van leren. Alleen nu maar hopen dat hij zo door blijft gaan
    Vind ik leuk
    Oeb +37
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:51
    Vond t ook dramatisch! Zo’n “taxatiefoutje” mag je niet maken in strafschopgebied vlak voor tijd. Penal ging r niet in,maar zoiets kan je achteraf t kampioenschap kosten
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:03
    Het gebeurt de besten wel eens, dus ook zeker iemand als Van Dijk kan het overkomen; net zoals de beste aanvallers ook wel eens opgelegde kansen missen (kan je net zo goed punten en zelfs het kampioenschap kosten), het blijft voetbal gespeeld door mensen.

    Moet zeggen dat Sané dat ook wel slim deed.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 17:04]
    Vind ik leuk
    Oeb +37
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:45
    Hij had vorig seizoen ook al zon soortgelijk iets,moet eruit bij van Dijk,type spelers als Sané weten dit ook,indd slim uitgelokt,heel bewust ook. Dit soort situaties vind ik ook de mindere kant van van Dijk. Verder uitstekende verdediger.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:55
    Het valt nog niet mee om dat soort momenten eruit te krijgen, zelfs de aller besten blijft het zo nu en dan overkomen, we moeten wat dat betreft ook geen onrealistische verwachtingen hebben.
    Vind ik leuk
    Te ligt +281
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:31
    Also Ramos nooit foutjes maakt... *Zucht*
    Vind ik leuk
    Oeb +37
    zondag 14 oktober 2018 om 08:34
    Heb het over van Dijk,zijn grootste verbeterpunten zijn dat soort foutjes. Wat ramos ermee te maken heeft is mij een raadsel. Verder mag je van mij zuchten tot je een ons weegt,succes ermee.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:07
    Precies! Zo maak ik hem zelfs nog weleens in 5de klasse reserve :P
    Vind ik leuk
    Sanders +3768
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:30
    Oke het gaat nu beter met oranje maar gaan we nu serieus in die poll al weer invullen dat we gaan winnen van duitsland? En dan achteraf weer klagen dat het allemaal kut is en koeman out als we verliezen... wees eens realistisch.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:41
    Hoop doet leven hahaha... En als ze verliezen omdat Duitsland echt beter is (wat je wel zou vermoeden ;p) dan is dat zo en dan ga ik niet klagen hoor hahaha.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:33
    Terug trekken....daar zijn de Duitsers wel bekend mee
    Vind ik leuk
    ELD070 +717
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:53
    Een blitzkriegje op zijn tijd ook wel, dus ook de aanval behersen ze tot in de puntjes :P
    Vind ik leuk
    Strijp +11972
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:35
    ik denk ook niet dat v Dijk het zich ook maar iets aan zou trekken op het moment.
    Vind ik leuk
    Zlatan I +20
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:39
    Voor Zlatan trekt hij zijn been wel in.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13192
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:43
    Als je je poot terug gaat trekken gaat het juist mis.
    Vind ik leuk
    Degier +421
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:05
    Precies. Dan kan je beter gewoon doorhalen. De kans op blessures is het grootst als je er halfbakken in gaat.
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +659
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:44
    Zul je zien dat Muller of Sané na 3 minuten voetballen ook zijn been niet terug trekt en Van Dijk op z'n knie raakt....
    Vind ik leuk
    rexxo +853
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:23
    Ronaldo trok zijn middelste been aka slurf ook niet terug die geen zelfs door tot het gaatje.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws