Plus- en minpunten FIFA 19: 'Heel raar, dat heb ik Viergever nooit zien doen'

    Plus- en minpunten FIFA 19: 'Heel raar, dat heb ik Viergever nooit zien doen'

    Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 17:00vr 12-10-2018 om 17:00

    Het is na het Nederlandse weer één van de meest besproken onderwerpen van de laatste dagen: FIFA 19. Twee weken na de officiële lancering maakt VoetbalPrimeur de balans op met Koen Weijland, gezicht van de nationale en internationale FIFA-scene.

    De meningen over FIFA 19 zijn - zoals altijd - verdeeld: veel gamers hebben al urenlang genoten van de nieuwe FIFA, terwijl anderen terugverlangen naar de vorige editie. De grootste verandering: snelheid is voor het eerst in jaren niét meer zo belangrijk. Ook Weijland merkt dat. Samen met YouTuber en eSports-presentator zetten we vier pluspunten en drie minpunten op een rij.

    Pluspunten
    - "Sprintsnelheid is veel minder belangrijk geworden. Aan de ene kant is het een beetje extreem dat je met Diego Godin iemand als Leroy Sané kan inhalen, maar ik vind het vooral een enorme verbetering. Je kunt niet meer laf op de counter spelen en gokken op snelheid. Een serieuze poging doen om voetballend tot kansen komen, daar gaat het om."

    - "Binnen Ultimate Team kun je doordeweeks echt competitief spelen met Division Rivals. Je speelt tegen mensen van je eigen niveau en je krijgt aan het einde van de week beloningen in de vorm van muntjes en pakketjes. Ik vind het een leuke toevoeging, want in vorige FIFA's - toen EA nog werkte met tien wedstrijden per seizoen - dachten veel mensen: wat moet ik in hemelsnaam gaan doen? Het werd saai."

    - "In deze FIFA zitten een paar nieuwe spelvormen: de no rules mode en surival mode zijn het interessantst. Survival mode is vooral heel leuk. Bijvoorbeeld met vrienden thuis of op het werk tegen je collega's. Op de no rules mode zijn de meeste mensen wel snel uitgekeken."

    - "In het verlengde van punt één: spelers als Toni Kroos of Christian Eriksen zou ik normaliter niet zo snel in mijn team zetten, want die missen gewoon snelheid. Killing is dat. In FIFA 19 zijn zulke voetballers wél van grote waarde voor je team. Ze hebben een goede aanname, een goed schot... Heel fijn. In vorige FIFA's zou je bijvoorbeeld eerder Eric Bailly nemen dan Gerard Piqué, puur omdat hij sneller is. Dat is gewoon onzin. Gelukkig is dat nu aangepast."

    Minpunten
    - "We hoeven er niet omheen te draaien: corners slaan nergens op. Ik zie vaker een omhaal uit een corner dan dat ik een tegengoal krijg na een goed uitgespeelde aanval. Letterlijk één keer in de twee wedstrijden zie je iemand een omhaal maken uit een corner. Zelfs verdedigers. Alsof Nick Viergever opeens scoort met een omhaal. Heel raar. Hij zal het op de training vast weleens oefenen, maar ik heb het hem nog nooit zien doen."

    - "Het is echt weer een FIFA waar je iemand drie keer kunt tackelen op het middenveld, dat de bal weer van je voet stuitert en de tegenstander hem dan toch weer meekrijgt. Soms heb je zó weinig invloed. Natuurlijk moet het realistisch en gebeurt dat ook in het echt - kijk naar Luis Suarez - maar in de game is het wel belangrijk dat je het gevoel hebt dat je het in de hand hebt."

    - "Keepers zijn beter in 1-tegen-1-situaties, maar doen wel weer heel rare dingen. Je ziet dat deze FIFA wat dat betreft weer in de kinderschoenen staat. Er is al een enorme compilatie te maken met gekke dingen, zoals mensen die een corner krijgen terwijl een penaltyserie aan de gang is."

    Plaats een reactie

    Arvin +5893
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:01
    Omhalen staat viergever om bekend toch? 😂
    Vind ik leuk
    stratumseind +174588
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:03
    In ieder geval een goed teken dat de Fifa er alles aan doet om het spelletje eerlijker te maken.......

    en iedereen maar afgeven op die bond
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +520
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:20
    Heeft bond weinig mee te maken.. daarin heeft ea sports meer in te zeggen. Maar er worden vast wel tips gegeven.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174588
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:28
    jij pakt m verkeerd op
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +520
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:28
    Ik snap wat je bedoeld maar toch.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174588
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:30
    oke mij moet je nooit serieus nemen , ik kwats altijd maar wat in de ruimte hier dus....
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +520
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:32
    Dat wist ik al ouwe kwatsert😋
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34438
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:14
    Redelijk spelletje.

    Rivals raad ik aan, de beloningen zijn goed.
    Vind ik leuk
    derksen +8932
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:43
    Er is maar 1 game waar het de komende jaren over gaat wat alle records gaat verbreken die er maar zijn
    Prognose 150 miljoen verkochte exemplaren over jaar of 5
    The game heet RDR 2!
    Vind ik leuk
    stratumseind +174588
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:44
    Run Derksen Run ? als in run forest run?
    Vind ik leuk
    derksen +8932
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:46
    Weet je hem niet Stratumseind?
    Vind ik leuk
    stratumseind +174588
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:47
    derksen kerel ik heb gin flauw idee , ik weet niet eens hoe een fifa spelletje er uit ziet dus...
    Vind ik leuk
    derksen +8932
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:08
    Vergeef me spel fouten

    Red dead Redemption 2 gaat over wilde westen 1890 1920
    Is 100 man 8 jaar lang aan gewerkt in ploegen dienst 24/7
    Echt ongekend wordt dat spel
    Grafisch nog mooier dan de duurste Hollywood film
    Vind ik leuk
    stratumseind +174588
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:10
    het zal geheel en al aan mij voorbij gaan .........
    ik weet dat als ik het lampje van de koelkast niet meer zie branden dat de deur goed dicht is , das al heel wat vind ik zelf.....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 18:15]
    Vind ik leuk
    derksen +8932
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:11
    Helemaal niks heb je met games of spelcomputers?
    Vind ik leuk
    stratumseind +174588
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:12
    0,0 nooit gedaan nooit gekocht en dat gaat ook nooit gebeuren
    Vind ik leuk
    derksen +8932
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:24
    Hihi ja ik ben opgegroeid met de commendor 64 lol
    Zeg je dat wat van 30 jaar geleden?
    Vind ik leuk
    stratumseind +174588
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:25
    wel eens van gehoord ja maar ook destijds had ik daar al geen interesse in.
    Vind ik leuk
    derksen +8932
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:29
    Hihihi waren voor mij 5 interesse
    Games,bier,roken , stappen, meisje
    Ik had altijd gehoopt met name als je ouder wordt dat wel zou mindere maar 30 jaar later is het nog steeds het zelfde
    Ahahahaahahahah
    Vind ik leuk
    stratumseind +174588
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:29
    niks mis mee toch
    Vind ik leuk
    derksen +8932
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:32
    Nee alleen eerlijk gezegd is dat stappen nu niet meer voor mij te betalen
    Als ik 3 keer per jaar weggaat is het veel en me vrouw zorg dat het dan all in is eten drinken anders wordt ze helemaal gek van de bier rekening hihihi
    Vind ik leuk
    stratumseind +174588
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:37
    Married with children dan krijg je dat derksen.
    Niks aan te doen toch?
    Vind ik leuk
    derksen +8932
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:13
    Ahahahahahah ja mooi is echt zo lol
    Maak ook niet uit
    Maar sorry hoor niet heel lang geleden ging je gezellig naar een kroeg kon je nog rondje geven shagy roken iemand die echt strond vervelend was gaf je een stoot voor ze kano's en klaar nu 150 euro armer moet roken in de pleuris kou als je iemand waarschuw heb je een klasnikof op je neus
    Nee echt gezelliger is het niet geworden lol
    Vind ik leuk
    stratumseind +174588
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:19
    1000% mee eens daarom rook en drink ik lekker op mijn benkske voortaan
    Vind ik leuk
    derksen +8932
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:26
    Helemaal mee eens Stratumseind ik vind allemaal wel best kratje bier in koelkast pakje shag me playsmation voetbal kijken vrouw kijkt netnix als ik geluk heb wordt ik af en toe nog gebuizd wat wil je nog meer
    Vind ik leuk
    stratumseind +174588
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:27
    een man heeft niet veel nodig
    Vind ik leuk
    derksen +8932
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:32
    Zeker niet
    Alleen snapt een vrouw dat soms verdomd slecht ahahahahah
    Vind ik leuk
    stratumseind +174588
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:32
    hahahaha ze moeten nog veel leren moet je maar denken......
    Vind ik leuk
    Decimius +784
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:48
    Commodore toch?
    Vind ik leuk
    derksen +8932
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:58
    Ja die bedoel ik
    Vind ik leuk
    chicken +11897
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:27
    Man ik heb nog een vic20 gehad...de comendore en een amiga 2000...

    Wou dat ik ze bewaard had..
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34438
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:10
    Vast. Maar niet mijn type spel.

    Spiderman &odyssey zijn goed.
    Vind ik leuk
    derksen +8932
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:14
    Vind jmr van Spiderman dat de game opzichte van de vorige kwa game niet veel anders is je moet het zelfde blijven doen maar grafisch veel verbeterd is
    Vind ik leuk
    Emmenaar +686
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:20
    "Op het werk tegen je collega's"...serieus?
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2264
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:39
    Prima spel, speel zelf ook rivals is echt een verademing. En ook leuk dat je als casual ook de weekend league nu makkelijk een keertje kan halen.
    Wel veel rare dingen nog in het spel met name inworpen en corners lijkt bijna random naar welke partij die gaan...
    En inderdaad die bal die constand naar de tegemstander blijft rollen is heel frustrerend,gebeurd ook opvallend vaker als je voor staat.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 17:40]
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2515
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:39
    Waarom nou weer een filmpje van een vlogger.. ben gelijk afgehaakt! Lieve mensen, laten we alsjeblieft met zijn allen al die akelige vloggers boycotten..
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2264
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:41
    Hoezo? Vind veel vloggers interressanter dan wat er tegenwoordig op tv is...
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2515
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:43
    Jij bent zeker zelf een vlogger..
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2264
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:45
    Nee alsjeblieft niet zeg. Maar ik vind veel toch wel interressant, lang niet allemaal natuurlijk maar als het onderwerp boeiend is...
    Op tv is tegenwoordig alleen maar bagger te zien.
    Herhalingen, achterlijke spelprogramma's, uitgekauwde soapseries en vooral telsell natuurlijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:54
    Die snelheid is dus een minpunt. Het is juist een wezenlijk onderdeel van voetbal dat een Sane sneller is dan Godin of Robben sneller dan Ramos.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3359
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:04
    PES is de beste voetbalgame .
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:39
    Speel jij zelf PES? Of fifa?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3359
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:18
    Ik speel zelf PES
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 01:51
    Okay Heb je bij pes ook zoveel bugs als in fifa?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3359
    vrijdag 19 oktober 2018 om 05:06
    Nee ,helemaal niet zelfs
    Vind ik leuk
    jochempje +3624
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:35
    Wat heeft dit met echt voetbal te maken?
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:38
    Dat er geprobeerd word om een realistisch wedstrijd na te bootsen in de vorm van een video game wat je kan spelen op oa ps4/Xbox one.😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 02:00
    In elk geval meer dan met jou🤣!

    Doei
    Vind ik leuk
    jochempje +3624
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:19
    Anders reageer je even op een post van 7 dagen oud. Doei!
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:59
    Ja goed he, beter laat dan nooit =).
    Dat jij op het puntje van je stoel zit te wachten op elk artikeltje betekend niet dat ik traag ben, maar dat jij gewoon weinig te doen hebt in je leven.

    Dag mr voetbal primeur👋
    Vind ik leuk
    jochempje +3624
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:09
    En dat zegt iemand die boos wordt om wat kritiek op een computerspelletje. Dag, mijnheer de hypocriet!
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:15
    Boos? Kritiek? Jij vroeg wat heeft dit te maken met voetbal?

    Daar heb ik op gereageerd.

    Het lijkt er meer op dat jij dus wat kritiek hebt gekregen waar je zelf moeite mee hebt.

    Dag oma duck
    Vind ik leuk
    jochempje +3624
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:18
    Prima. Doei hypocrietje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:43
    Bedankt dat je me nog even gelijk geeft. Wel raar, je geeft me gelijk maar je noemt me nog wel een hypocriet.. hmm

    Doei schizofreentje 🤪
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 17:44]
    Vind ik leuk
    Ajaxia +138
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:38
    Minpuntje:

    De kans op goeie kaarten in FUT. Kans schijnt maar 1 op 100/miljoen per pakje te zijn voor de echte legends
    Vind ik leuk
    OostVer +97
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:55
    Gameplay = PES.
    Toeters en bellen = FIFA
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:34
    Ja en wat dacht je van al die bugs al vanaf fifa 15. Ik heb zovaak gehad dat gewoon de hele boel vast loopt etc. Kan je contact opnemen met EA..nou vergeet t maar dan.. of heb jij die ervaringen met fifa niet gehad?
    Vind ik leuk
    OostVer +97
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:05
    Niet echt veel last gehad van vele bugs in fifa 15. Wel was ik na fifa 16 er klaar mee en ben ik naar PES overgestapt.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 01:18
    Ja ik heb dat nu man, wou bijna fifa 19 halen. Maar zelfs Me zoontje zegt dat hij liever pes wil spelen hahah.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:34
    Het spel wordt slechter, minder realistisch..., jmmr
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:33
    PES. Fifa zit elke keer vol met bugs en het gaat alleen nog maar om dat ultimate team waar ze bakken met poen mee verdienen. Grafisch is PES gewoon veel mooier. Zodra PES de licenties weer in handen heeft is fifa history.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws