Aanvoerder Van Dijk ziet verandering bij Oranje: 'Dat voelen we allemaal'

    Aanvoerder Van Dijk ziet verandering bij Oranje: 'Dat voelen we allemaal'

    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:58

    Oranje-aanvoerder Virgil van Dijk is tevreden over de stappen die het Nederlands elftal heeft gemaakt sinds zijn debuut op 10 oktober 2015 tegen Kazachstan. Het Oranje waar Van Dijk toen in debuteerde is een ander Oranje dan nu: het Oranje van nu is een stuk jonger. 

    De aanvoerder van het Nederlands Elftal stelt op de persconferentie dat Nederland op de goede weg is. "In drie jaar is er heel wat veranderd. Het waren best wel zware tijden, moeilijke tijden voor Oranje", begint Van Dijk. "Nu is er het gevoel dat we op de goede weg zijn. We werken elke dag hard. We trainen veel en goed. Er zijn alleen maar positieve veranderingen geweest vanaf het moment dat ik mijn debuut heb gemaakt, en zo voelt het ook", vervolgt hij. Van Dijk is positief over de toekomst van het Nederlands elftal. "We zijn op de goede weg. Dat voelen we allemaal, maar uiteraard moeten we resultaten halen."

    Van Dijk is zeer tevreden met Ronald Koeman als bondscoach. Koeman wijst hem op zijn fouten bij zijn club. Zo kreeg Van Dijk te horen dat de penalty die hij veroorzaakte tegen Manchester City niet nodig was. "Ik vind hem niet streng, eerder rechtvaardig. Hij heeft ook alle recht om kritisch te zijn op zulke momenten", aldus de topverdediger van Liverpool.

    Nederland speelt op 13 oktober om 20.45 uur in de Johan Cruijff ArenA de Nations League-wedstrijd tegen Duitsland, drie dagen later volgt een ontmoeting met de Rode Duivels in Brussel.

    Poll

    Wat wordt Nederland - Duitsland?

    (4260 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:43
    Op de weg terug we gaan straks weer genieten .
    Van ons alle Oranje
    Vind ik leuk
    Voebtal +6607
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:19
    EDIT VP: aangepast, bedankt voor het melden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 20:18]
    Vind ik leuk
    Martyynho +1304
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:43
    Hoe kun je stappen hebben gemaakt als het grotendeels een hele nieuwe groep is? Buiten dat heeft de groep momenteel veel potentie, hopelijk maken ze dit waar en hebben we over een aantal jaren weer een groep van wereldklasse
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:47
    Echt niet
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:48
    Ik zie der speler in Oranje nog wel dekkingsfouten maken en de ruimte niet goed bespelen. Doet De Ligt beter m.i. Thnx Max
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 16:56]
    Vind ik leuk
    MaxFR010 +1031
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:52
    De enigste die hier spellingsfouten maakt ben jij; ‘der’.
    Vind ik leuk
    Emnu +2804
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:55
    De enigste?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:09
    Fijntjes.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16725
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:19
    Jij maakt ook fouten Max: het is de "enige".
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:08
    Als de bal over De Ligt heen gaat, dan is hij hem nog wel eens kwijt. Valt mij wel eens op.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:02
    De bal of de tegenstander..wel duidelijk zijn Wim (LOL).
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:09
    Grappig allemaal.

    Der ... enigste ... dekkingsfouten, spellingsfouten.

    Aap, noot, Mies.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:00
    Sterk Wim, aanvalluh!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:56
    Kom naar ons
    Vind ik leuk
    mcmodd +23692
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:58
    Virgil wordt, vergeleken met de anderen, eigenlijk al een oude rot in het vak.
    Vind ik leuk
    HJR +7556
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:00
    Zo kreeg Van Dijk te horen dat de penalty die hij veroorzaakte tegen Manchester City niet nodig was

    Die Koeman wat een trainer, dit had niemand kunnen bedenken ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:05
    Klopp zei nog : "prima gedaan."
    Vind ik leuk
    Bizzy +20726
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:40
    Na die 2 wedstrijden staan we met 2 benen weer op de grond. Die poll raakt kant nog wal. Kans dat NLD van Duitsland wint is nihil. Belgie behoort tot de top vd wereld.
    Vind ik leuk
    HJR +7556
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:47
    Tegen Duitsland zie wel een kans hoor. Als je de spelers vergelijkt, zijn er niet echt groter verschillen. Neuer, Kimmich, Kroos en Muller die zijn een klasse beter op hun posities, maar de rest is redelijk gelijk met deze selecties.
    Vind ik leuk
    Ray01 +71
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:00
    We denken dat het een gewone zege van NL wordt.. Bij Ajax zijn de beste spelers die het team dragen in mid-voor posities nog steeds vrnl de 'buitenlanders' (Ziyech, Tadic, Neres) en bij PSV idem (Lazano, Perero, Guiterrez). Dus dat de sterkte van deze clubs meegenomen wordt in Oranje is overdreven.
    Vind ik leuk
    AFCA-95 +64
    zaterdag 13 oktober 2018 om 00:39
    Klopt je hebt gelijk pik
    Vind ik leuk