Bizar nieuws van KNVB: Rosario blijkt geschorst en kán niet spelen tegen Duitsland

Bizar nieuws van KNVB: Rosario blijkt geschorst en kán niet spelen tegen Duitsland

Gepubliceerd: zaterdag 13 oktober 2018 om 19:36za 13-10-2018 om 19:36

Héél opmerkelijk nieuws, een uur voor de aftrap van het Nations League-duel tussen Nederland en Duitsland. Pablo Rosario blijkt niet te kunnen spelen omdat hij geschorst is. De KNVB meldt dat. 

'Pablo Rosario is niet speelgerechtigd voor de Nations League-wedstrijd tegen Duitsland vanavond. De middenvelder liep vorige maand een schorsing van één wedstrijd op bij Jong Oranje, na een rode kaart in de wedstrijd tegen Jong Schotland', aldus de voetbalbond in een bericht via de officiële kanalen

De bond was het aanvankelijk niet eens met de schorsing. 'De KNVB was van mening dat die schorsing voorbij is, omdat Jong Oranje gisteren al speelde tegen Letland. Bovendien leest de KNVB in de officiële regels dat de schorsing alleen betrekking heeft op duels van Jong Oranje. De UEFA interpreteert de regels anders en zegt dat ook duels van het A-elftal onder de schorsing vallen, en dat een geschorste speler in zo'n situatie pas twee dagen later weer in actie mag komen.'

De voetbalbond 'steekt de hand nu in eigen boezem'. Er 'had een grondiger onderzoek plaats moeten vinden'. PSV-middenvelder Rosario debuteerde deze maand in de selectie van bondscoach Ronald Koeman. 

Plaats een reactie

zaterdag 13 oktober 2018 om 19:38
Goed nieuws psv'ers zijn alleen goed in de ere.
Vind ik leuk
SimonSays +7381
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:43
De beste van de Eredivisie zelfs. PSVers zijn alleen de beste van de ere.
Vind ik leuk
Vinnie J +1974
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:39
Wat een gemis vanavond. Rosario is de missing link.
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:39
😂😂
Vind ik leuk
Mari +12424
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:39
Lekker knullig knul.
KNVB was het toch?
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:41
Knullig Netwerkje Van Boeven.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 19:42]
Vind ik leuk
Antikunstgras +13949
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:46
Psv wist toch ook dat hij geschrost was toen de knvb hem uitnodigde?
Vind ik leuk
SimonSays +7381
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:55
Hij had slechts een lichte schrossing. Beetje zalf erop en gaan met die banaan.
Vind ik leuk
Mari +12424
zaterdag 13 oktober 2018 om 20:29
Niet dus. Interpretatieverschil
Vind ik leuk
Antikunstgras +13949
zondag 14 oktober 2018 om 00:41
Das lekker makkelijk idd.
Vind ik leuk
stratumseind +195103
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:40
tjonge jonge jonge wat een amateurisme daar in zeist
Vind ik leuk
yabba1000 +1351
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:43
ik vind de gedachte dat ie de schorsing er al op had zitten niet zo gek aangezien ze na de rode kaart ook tegen letland hebben gespeeld. heb het idee dat de uefa niet helemaal snapt wat er in de eigen regels staat.
Vind ik leuk
stratumseind +195103
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:47
er zal echt wel in staan van die 2 dagen anders speelt de knvb niet de rol van mea culpa
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:40
Dat is lullig voor hem,
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 19:41]
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:41
Moet twee dagen tussen zitten.
Vind ik leuk
AllAdIn +24674
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:44
Oh oké, thanks voor de info..
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:44
Ik las het pas later, idiote regel.
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:42
blijkbaar moeten er dan 2 dagen tussen zitten
wie verzint die regels allemaal
??
Vind ik leuk
Schaar +1524
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:45
Een stel BeunHazen
Vind ik leuk
oke dan +4524
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:42
Lees eerst het stukje hierboven dan
Vind ik leuk
AllAdIn +24674
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:44
Hadden ze hem ook voor gisteren moeten selecteren, had hij zijn schorsing nu al gehad ja.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6773
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:41
KNVB is weer eens lekker op de hoogte. Amateurs zijn nog professioneler.
Vind ik leuk
PSVBertus +52
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:41
Wat een ellende hé, hoe verzinnen ze het?
Vind ik leuk
Foden +4538
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:42
Had dan Blind ipv De Roon op het middenveld gezet
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:42
Prutsers
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:42
Haha wel een leuke dit

Maar wel terecht: zo'n jongen moet niet zijn eerste wedstrijd tegen Duitsland beginnen, kom op, we moeten winnen!

Dan Stroopman maar
Vind ik leuk
Roy_87_ +1574
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:43
Zijn ze bij de KNVB ook lekker vlug mee sjonge jonge.
Stel je voor hij had straks gespeeld en NL zou winnen...
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:43
Zooitje amateurs zeg
Vind ik leuk
Omam-Biyik +294
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:43
Hiermee toont de KNVB nog maar eens aan verre verwijderd te zijn om als een professionele organisatie bestempeld te kunnen worden.
Vind ik leuk
Kopstootje +9505
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:44
Ze hebben weer eens goed hun huiswerk gedaan.
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:44
KNVB amateurs pffffff
Vind ik leuk
Gein +481
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:46
Ik snap die hype om Rosario niet zo. Heeft een paar wedstrijden leuk gespeeld. Ik vind bijvoorbeeld Koopmeijners eigenlijk meer hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:48
Meer klinkers en medeklinkers wel, voor de rest houdt het (op dit moment) snel op hoor...😉
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 19:49]
Vind ik leuk
buddha +10865
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:50
beetje hetzelfde als toen met veltman. 3 of 4 wedstrijden redelijk spelen schijnt tegenwoordig genoeg te zijn.
Vind ik leuk
Het Brein +4766
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:49
Apart, had hem zo graag zien spelen naast Frenkie de Jong! Lijkt me het duo van de toekomst! :)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 19:50]
Vind ik leuk
TheLobster +1536
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:52
De Roon.... Die Duitsers komen niet meer bij
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:53
Is in t amateur voetbal al jaren zo, opgelegd door?? Juist ja. KNVB
Vind ik leuk
SB +390
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:56
Chapeau chapeau, de KNVB is weer het lachertje. Wat een bond is dit zeg. Sneu voor rosario.
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:57
Kansloos elftal. Hooguit gelijkspel.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3885
zaterdag 13 oktober 2018 om 20:01
Jezus, weer gedoe met een PSv'er. Eerst die Bergwijn met z'n blessure en nu Rosario met een schorsing. Altijd gedoe met PSV'ers!
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 20:03
Amateurs
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 20:10
Rosario maakt zich niet druk


Hij begint wel tegen belgië ook groeneveld
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 20:15
Nu maken we tenminste een kans.
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 20:19
Gelukkig maar anders was het al helemaal niks geworden...
Vind ik leuk
Henk020 +301
zaterdag 13 oktober 2018 om 20:19
Gisteren was jo toch? Heeft ie vandaag zijn schorsing al uitgezeten
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 20:23
Pruts KNVB!!!
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 08:04
Geschorst blijf geschorst, al is het een andere elftal.
Nu kan hij toch debuteren komende dinsdag tegen de Belgen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws