Spelersrapport: nieuwe Oranje-ster maakt status waar, geen enkele onvoldoende

    Spelersrapport: nieuwe Oranje-ster maakt status waar, geen enkele onvoldoende

    zaterdag 13 oktober 2018 om 22:55

    Het Nederlands elftal boekte zaterdagavond een dikke zege op Duitsland, dat met 3-0 werd verslagen in Amsterdam. VoetbalPrimeur maakt rapport op van een historische avond.

    Jasper Cillessen - 7: Een clean sheet tegen Duitsland, daarmee kun je thuiskomen. De redding van Cillessen op het schot van Thomas Müller in de eerste helft was zijn hoogtepunt.

    Denzel Dumfries - 7: Nee, plankenkoorts had de debuterende Dumfries niet. Hij stoomde regelmatig op en stond verdedigend zijn mannetje, ook al ziet het er niet allemaal even gepolijst uit.

    Matthijs de Ligt - 5,5: Speelde misschien wel zijn slechtste wedstrijd van het seizoen. De Ajax-aanvoerder grossierde in balverlies en was niet zo zeker als normaal. Krijgt een studententien.

    Virgil van Dijk - 7,5: Onverzettelijk als altijd. Van Dijk opende in de eerste helft de score en hield de nul achterin, al ging het soms met kunst- en vliegwerk. Is een echte leider.

    Daley Blind - 6,5: De kritiek op Blind in Oranje zal voorlopig even verstommen. De Ajacied speelde een goede wedstrijd aan de linkerkant en onderscheidde zich na rust ook in aanvallende zin.

    Marten de Roon - 6,5: De grote verrassing in de basiself van het Nederlands elftal betaalde het vertrouwen van de bondscoach terug. Deed precies wat er van hem verwacht werd.

    Frenkie de Jong - 7: Kon niet echt zijn stempel drukken, maar de klasse droop er op sommige momenten weer vanaf. De toegestroomde scouts in de Johan Cruijff Arena zullen niet teleurgesteld zijn.

    Georginio Wijnaldum - 6,5: Met een mooie lichaamsschijnbeweging en dito afronding bepaalde hij de eindstand op 3-0. In de negentig minuten daarvoor speelde Wijnaldum geen bijzondere wedstrijd.

    Steven Bergwijn - 6: In grote delen van de wedstrijd onzichtbaar en ook niet heel gelukkig in zijn acties. Toch krijgt Bergwijn een voldoende, want de Oranje-debutant was ijverig. En Oranje wón van Duitsland!

    Memphis Depay - 8: Maakte zijn status als de nieuwe ster van het Nederlandse voetbal meer dan waar. Was het Duitse centrum met Jerome Boateng en Mats Hummels vaak de baas en pikte weer een doelpunt mee.

    Ryan Babel - 7: Het is maar goed dat Babel in topconditie is, want de speler van Besiktas moest de hele linkerflank bestrijken. Dat ging hem goed af, al ontbrak de energie om in de aanval nog uit te blinken.

    Invallers

    Arnaut Danjuma Groeneveld - x: Viel na 68 minuten in en speelde dus te kort voor een beoordeling.

    Quincy Promes - x: Viel na 68 minuten in en gaf een assist, maar speelde te kort voor een beoordeling.

    Nathan Aké - x: Viel na 77 minuten in en speelde dus te kort voor een beoordeling.

    (Ruben Winkels / VoetbalPrimeur)

    Poll

    Wie vond jij de man of the match?

    (8231 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kuip +7958
    zaterdag 13 oktober 2018 om 22:56
    Cillissen 7
    Dumfries 6
    De Ligt 4
    Van Dijk 7
    Blind 7
    De Roon 6
    De Jong 7
    Wijnaldum 6
    Bergwijn 4
    Memphis 5
    Babel 6

    Mooi resultaat maar heel zwak voetbal van Oranje.
    -Dumfries: aardig debuut
    - Blind: sterke wedstrijd, laatste kwart op het middenveld nog beter
    -de Jong: toch het grootste talent
    -de Ligt: onvoorstelbaar slecht en onzeker
    -Bergwijn: niks van gezien
    - Babel: hard gewerkt en nuttig
    -Memphis: doelpunt vergoedt veel, maar moet er veel meer energie in stoppen
    Vind ik leuk
    stratumseind +172024
    zaterdag 13 oktober 2018 om 22:59
    die laatste zin slaat als kut op dirk sorry , memphis heeft zich het snot voor de ogen gelopen
    Vind ik leuk
    Summit +581
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:01
    Aanvallend zeker, verdedigend niet altijd. Dat zal ook niet zijn taak zijn geweest
    Vind ik leuk
    chicken +11402
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:03
    Hard gewerkt maar moet zich afvragen waarom het in de de laatste fase van zijn actie foutgaat. Of bij afmaken of bij de bal meegeven.
    Vind ik leuk
    Kuip +7958
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:05
    Hoe vaak ik denk, zet nou een stapje meer en je hebt de bal. Een spits moet met 100km per uur jagen tegenwoordig. Bij hem is het altijd sloom. Welke trucs lukken bij hem? Gelukkig maakt hij (wat gelukkig) nog een doelpunt. Verder heb ik amper wat van hem gezien.
    Niet voor niks dat ie de laatste tijd bij Lyon niet altijd in de basis staat.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172024
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:06
    ik denk juist dat als ie wat slimmer is en niet zo met zijn energie om springt hij nog veel effectiever kan zijn
    Vind ik leuk
    Farmer +12374
    zondag 14 oktober 2018 om 03:51
    Aye, iets sluwer in zijn doorjagen ipv zijn 'pitbull-mentaliteit'>happen op alles wat voorbij komt.

    Stukkie 'traditie' denk ik. hij wil een beetje kijken of hij in voetsporen van bv een Davids kan treden...
    Op zich niet verkeerd, zo'n doorvechter, helemaal niet op zijn positie: beetje de tegenstander gek maken en oorlog stichten etc..
    Maar hij moet het béter doseren: coördineren met het team; als hij het alleen doet en de rest zakt nét wat in,... ja dan is het verspilde moeite meestal...
    Vind ik leuk
    Counterattack +11685
    zondag 14 oktober 2018 om 00:01
    Als jij, als zelfbenoemd kenner en kandidaat bondscoach (zie Kuip hieronder) denkt dat een speler 100km per uur kan jagen dan begrijp ik dat jij alle spelers sloom vindt. 100 meter in 10 seconden, 1km in 1 minuut 40, dat is 36 km per uur. Dus u verwacht van Memphis een snelheid die 3x (uitgaande van 33 1/3 km per uur voor een goede sprinter) zo hoog is, dan verpulvert hij alle wereldrecords en kan Usain Bolt wel stoppen met voetbal. :-)
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 02:10
    Daarmee doe je mempis echt tekort.ondanks ik ook vind dat hij meer zijn best kan doen in druk zetten is hij wel de centrum spits. En daarin laat hij wel hele goede dingen zien zoals aanspeelbaar zijn en mee voetballen. En het mooiste is nog dat hij hummels en boateng het leven zuur kan maken. Alleen is het jammer dat het bij 1 goal blijft.
    Vind ik leuk
    BomB +41
    zondag 14 oktober 2018 om 03:37
    Jij snapt er echt geen ene klootviool van
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2260
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:47
    Dus niet, liep een beetje te sjokken rond de middenlijn.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172024
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:55
    achterstevoren naar je tv gezeten?
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2260
    zondag 14 oktober 2018 om 00:07
    Nope
    Vind ik leuk
    stratumseind +172024
    zondag 14 oktober 2018 om 00:08
    slechtziend dan?
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2260
    zondag 14 oktober 2018 om 00:12
    Misschien kijk ik zonder roze brilletje......
    Vind ik leuk
    stratumseind +172024
    zondag 14 oktober 2018 om 00:18
    dan zou ik dat ding maar snel op zetten dan
    Vind ik leuk
    BomB +41
    zondag 14 oktober 2018 om 03:35
    Memphis sterk gespeeld idd.. Gewoon een topatleet/talent daar voorin. Ben benieuwd of de Bergwijn/Kluivert/Groeneveld/Dilrosun/Stengs/Chong ook naar dat niveau kunne groeien. Hoopgevend talent!
    Vind ik leuk
    pico323 +6054
    maandag 15 oktober 2018 om 15:36
    snot voor de ogen gelopen. dat valt wel mee. stond ook regelmatig gewoon te kijken. Maar ik snap je wel oud psv speler. Daar mag je niets negatief over zeggen. Kuip heeft het gewoon goed gezien.
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    maandag 15 oktober 2018 om 15:46
    Klopt, hard gewerkt maar veel te veel gevaarlijke counters om zeep geholpen, die goal was een niet te missen kans die hij nog bijna miste, omdat hij hem belabberd slecht inschoot.

    Memphis doet enorm zijn best en wil maar wat graag de man zijn, de grote kerel die Oranje op sleeptouw neemt, maar dat kan hij niet.

    Hij is niet bepalend, hij doet zelden beslissende dingen in de beslissende laatste fase van de aanval, zodra die 16 in de buurt komt houdt het op met die jongen, zoveel slechte schoten en belabberde passes waarmee aanvallen omzeep geholpen worden.

    En laten we eens eerlijk zijn, vergelijk Memphis met echte wereldtoppers zoals Messi, Ronaldo, Hazard, Salah, Mbappe, enz, dan moeten we toch gewoon eerlijk zijn dat hij geen wereld top is en hooguit subtop is, en dan wel aan de onderkant van de subtop aangezien hij niet onomstreden de allerbeste is bij een subtopper in een subtop competitie.
    Vind ik leuk
    Wijndalum +565
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:00
    Op bepaalde punten heb je gelijk. Echter, Memphis moet er meer energie in stoppen? Dat is natuurlijk totale onzin. Zwak voetbal kan ook over gediscusieerd worden.
    Vind ik leuk
    baboushka +1399
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:00
    Moet er meer energie in stoppen? Bulgarije vs Cyprus gekeken..?
    Vind ik leuk
    Sirdaniel +94
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:00
    Hahaha Memphis een 5?
    Vind ik leuk
    Ehv-er +1048
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:03
    Jij snapt er niets van kuip 😂😂😂
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 23:04]
    Vind ik leuk
    100%PSV +3343
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:04
    Memphis was vanavond veruit de beste Oranje-speler. Dus ga maar weer terug de schoolbanken in, want je analyse raakt kant noch wal.
    Vind ik leuk
    Kuip +7958
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:07
    Alle provincialen uit Eindhoven zijn op hun pikkie getrapt omdat ik Memphis niet geweldig vindt. Ook Bergwijn heb ik niet gezien. Maar die laatste komt er wel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:15
    Gelukkig hebben er ook Feyenoorders meegedaan hè.
    Vind ik leuk
    Kuip +7958
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:16
    Gelukkig niet, alhoewel van Persie het beter had gedaan dan Bergwijn.
    Vind ik leuk
    BomB +41
    zondag 14 oktober 2018 om 03:42
    Ik ben Feyenoorder maar we moeten nu toch echt naar de toekomst kijken. v. Persie zijn kwaliteiten in het huidig NL elftal zie ik niet echt als meerwaarde. Op topniveau moeten we goed verdedigen en met de toppers die we hebben snel schakelen met nieuw talent als de Jong, Depay, Bergwijn, Groeneveld, Kluivert en nog even later Dilrosun, Chong en hopelijk Stengs.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 08:33
    In de toekomst misschien Malacia op linksback ipv Blind.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 08:31
    Hahahahaha, je hebt gelukkig wel humor.
    Vind ik leuk
    PSV noord +1103
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:17
    Ik snap wel wat je bedoeld. In de tweede helft had hij vaker succesvol kunnen storen. Hij was net niet gretig genoeg om een teen tegen de bal te krijgen. Achteraf misschien ook wel beter aangezien hij nog flink wat sprints moest nemen.
    Vind ik leuk
    Kuip +7958
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:20
    Maar je mag die inzet van deze zgn topspeler toch wel verwachten. We zijn tegenwoordig in Nederland zo snel tevreden. Bij Lyon is ie nog steeds niet onomstreden. De afgelopen wedstrijden stond hij niet altijd in de basis. Ook omdat die trainer vind dat ie meer moet laten zien.
    Vind ik leuk
    BomB +41
    zondag 14 oktober 2018 om 03:45
    Kuipie, ik ben een Feyenoord maat, maar lul niet zo stom joh.. Bij Lyon wisselen ze wel vaker in de opstelling. Roulatie ofzo noemen ze dat.. Helaas hebben we die luxe niet in Rotterdam. Depay is topmateriaal voor NL, moet nog wel beterrrrrr.
    Vind ik leuk
    Kuip +7958
    zondag 14 oktober 2018 om 09:15
    Traore en Fekir bijvoorbeeld staan altijd in de basis.
    Vind ik leuk
    BomB +41
    zondag 14 oktober 2018 om 11:42
    Dat is zeker niet zo. Fekir bijna altijd, Traore ook wel eens er naast net als Depay.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11685
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:30
    Het, met de bedoeling te denigreren en beledigen, van een bepaalde bevolkingsgroep zegt alles over Kuip en daarmee ook over zijn analyse die gevoed wordt door stigmatisering en populisme, hetgeen zijn voetbalkennis en waardering voor de man of the match, Memphis, compleet diskwalificeert. Bovendien is Memphis werelds, waartoe hij volgens mij in Eindhoven gevormd is.
    Vind ik leuk
    100%PSV +3343
    zondag 14 oktober 2018 om 08:48
    Kuip, de zgn. provincialen uit Eindhoven zijn sterk vertegenwoordigd in het huidige Oranje en dat kun je niet zeggen van jouw clubje. Als jij de prestatie gisteren van Memphis zo laag inschat, is je voetbalverstand in lijn met je taalgebruik en die is niet bijzonder hoog te noemen!
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 08:50]
    Vind ik leuk
    Kuip +7958
    zondag 14 oktober 2018 om 09:24
    1 Ik denk dat er met mijn taalgebruik niet zo heel veel mis is. Ik formuleer aardige zinnen en maak misschien een enkele keer een spelfout. Bovendien zijn mijn teksten voor vrijwel iedereen helder om te begrijpen.
    2 ‘mijn clubje’? Ik heb geen clubje, maar ben een neutrale voetballiefhebber.
    3 het probleem van de clubsupporter is dat ze niet objectief zijn. Dat geldt voor jou dus ook. Er mag vooral geen kritiek op PSV’ers zijn want dan zijn ze in Eindhoven en omgeving zwaar beledigt. Dat geldt natuurlijk ook voor Ajacieden en Feyenoorders.
    Vind ik leuk
    100%PSV +3343
    zondag 14 oktober 2018 om 09:31
    Terechte kritiek mag er altijd zijn! Echter als jij niet in staat bent de prestatie van Memphis naar waarde in te schatten, volgt er terechte kritiek op jou! Dat je daarbij ook nog denigrererende woorden als “provincialen” gebruikt, is veelzeggend.
    Vind ik leuk
    Kuip +7958
    zondag 14 oktober 2018 om 14:36
    Wat is ‘terechte’ kritiek? Ik vind mijn kritiek terecht. Jij vond en vind Memphis blijkbaar een wereldspeler. Dat mag ook.
    Vind ik leuk
    100%PSV +3343
    zondag 14 oktober 2018 om 15:08
    Ik zeg niet dat Memphis een wereldspeler is, maar wel dat hij gisteren één van de besten was.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11685
    zondag 14 oktober 2018 om 23:31
    Beledigd is met een d.
    De veronderstelde superioriteit tov mensen uit de provincie is hier vaak te lezen. Daarin helpt VP ons de geschiedenis te begrijpen, Cruijff, Krol en Swart waren echt van mening dat de wereld buiten Mokum minderwaardig was. U etaleert dat impliciet ook, al pretendeert u net zo neutraal te zijn als ik.
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    zondag 14 oktober 2018 om 11:27
    Mij ontbreekt even de betekenis van toevoeging provincialen?
    Stigmatiseren? Ben benieuwd?
    Vind ik leuk
    Kuip +7958
    zondag 14 oktober 2018 om 14:34
    Altijd handig om groepen mensen met min of meer dezelfde ideeën en meningen een naam te geven. Zoals we ook grachtengordeldieren kennen. Maar vooruit ‘boeren’ zoals ze zichzelf vaak betitelen mag ook.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:11
    Ga toch weg, Memphis was redelijk maar zeker niet de beste. Ja hij scoort. Maar Dumpfries was in mijn ogen man of the match
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26941
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:15
    Eerst even goed leren schrijven
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:30
    PARDON?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 23:30]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 08:37
    Zeg dan gewoon Dumfries, geen Dumpfries, je zegt ook geen Frankie de Jog of Casper Doolberg.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 08:37]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:40
    Foutje is menselijk nietwaat!
    Vind ik leuk
    CR.17 +229
    zondag 14 oktober 2018 om 00:20
    Ach ach, ben jij zo'n sneue die vindt dat iemand pas het recht heeft om zijn mening te verkondigen wanneer het schriftelijk op universitair niveau staat geschreven?
    Vind ik leuk
    Counterattack +11685
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:31
    Virgil van Dijk stond als een huis.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:33
    Die was ook erg sterk. Maar Dumfries voor een debuut, was heel sterk.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11685
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:36
    Zeker in eerste helft vond ik Dumfries zeer goed, mee eens. Tweede helft, behoudens na 2-0, had heel Nederland het moeilijk en was de Roon zeer belangrijk.
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:04
    blind stond wel te slapen en moest Muller uit balans halen door aan zijn shirt te hangen, had een penalty kunnen zijn, laat hem aub niet meer in de verdediging spelen, geen idee wie die trend gestart is maar we hebben momenteel betere voor zowel het centrum als de linksback
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 00:50]
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1050
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:08
    Dat was muller en het was buiten het strafschop gebied.


    Wie slaapt hier nu 🤣
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:10
    Goed punt, ik krijg niet voor betaald:P
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12047
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:06
    Weleens van countervoetbal gehoord. Jij begrijpt dus echt niet waar Koeman mee bezig is 😂😂😂
    Vind ik leuk
    goedemorgen +3193
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:07
    Welke wedstrijd heb jij gezien?
    Ik vond Memphis een van de betere op het veld.
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6794
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:08
    Hummels 2, Boateng 1.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:13
    De Roon een 6? Heb je wel gekeken?
    Vind ik leuk
    Kuip +7958
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:15
    Ja, hij deed wat ie moest doen maar verder niet opzienbarend. Gewoon een voldoende.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:30
    Dit moet Derksen wel zijn ...
    Vind ik leuk
    Counterattack +11685
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:34
    De Roon en van Dijk hielden Nederland souverein overeind in 2e helft. Tot de 2-0 was het zeer matig in 2e helft, eerste helft was het spel frivoler. Gelijkspel was een reeele uitslag geweest en een goal van een prima invallende Sane was dichterbij dan de 2-0.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 02:24
    Bij de kans van sane ging een kinderlijke dekkingsfout vooraf van de roon verder speelde hij een prima pot
    Vind ik leuk
    BomB +41
    zondag 14 oktober 2018 om 03:48
    Toch zie je daar dat ie te kort komt voor NL elftal. Ik wil die Rosario wel eens zien
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:20
    Ik kan me hier behoorlijk in vinden, alleen vind ik dat De Ligt zich wel goed herstelde. Eens over Memphis, komt wat laconiek over. Hij laat bij aardig wat momenten ook wel veel klasse zien.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1632
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:22
    Ha, iemand die het ook niet met de cijfers eens is. Hoewel sommige cijfers wel erg laag. In elk geval is Bergwijn nog niet klaar voor Oranje. Bij mij krijgt hij een 5. Van Dijk maakte ook wel een paar slippertjes en is dus ook in mijn ogen geen man of the match. De Roon was erg sterk in de duels en mag wel een 7. De Ligt herstelde zich in de tweede helft en krijgt bij mij een 6. De enige goede actie van Wijnaldum maakt dat hij een 6 verdient. Babel verdiende wel een 7 omdat hij heel veel werk opknapte. Memphis krijgt ook een 7, want ook bij hem ging er wel heel veel fout.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5218
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:26
    Sorry moet je gewoon uitlachen. Memphis was continue lastig voor Boateng en Hummels. Memphis was de beste van het veld
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:30
    Hoe kom jij in godsnaam aan een 4 voor De Ligt en 5 voor Depay ?
    Vind ik leuk
    Kuip +7958
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:39
    Omdat de Ligt dramatisch slecht speelde, in balbezit erg onzeker. Speelde of terug op Cillissen of peerde hem naar voren wat altijd balverlies opleverde.
    En Memphis brengt gewoon te weinig. Hij is onze vedette, en daar mag en moet je meer van verwachten.
    Vind ik leuk
    Smash +3331
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:34
    Jemig Kuip! Ben je nu zo dom, of was dit per ongeluk een domme reactie? Memphis een 5 en te weinig energie erin gestoken. Waar haal je die onzin vandaan.
    Vind ik leuk
    Kuip +7958
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:44
    Ik heb er als een van de weinigen wel een beetje kijk op hoor. De meeste mensen onthouden alleen dat ie (gelukkig) gescoord heeft maar zien niet wat een speler werkelijk doet en z’n rendement. Hij hangt altijd de trukendoos uit maar kijk wat het oplevert.
    En de trainer van Lyon geeft hem niet altijd een basisplaats. Dat zegt natuurlijk ook wel iets.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11685
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:54
    Bevrijdende 2-0 en nadien bal op lat is inderdaad 50% rendement. Kenner... :-)
    Vind ik leuk
    Mooi psv 1 +108
    zondag 14 oktober 2018 om 00:15
    Ik snap waarom jij je de kuip noemt
    Vind ik leuk
    BomB +41
    zondag 14 oktober 2018 om 03:50
    Haha een supporter die zegt dat ie er wel kijk op heeft :) Wat is het hoogste niveau dat je gevoetbald hebt ouwe reus?
    Vind ik leuk
    Smash +3331
    zondag 14 oktober 2018 om 12:43
    Omdat je er een beetje kijk op hebt, wil niet altijd zeggen, dat je het bij het rechte eind hebt. Dat scoren was echt niet gelukkig. Die trukendoos heeft hem menig goede actie opgeleverd. Daarnaast is voetbal ook amusement en is dit alleen maar leuk om te zien. Dat hij mogelijk een mindere periode heeft bij Lyon kan gebeuren. Slecht dat zo'n trainer hem dan laat vallen.

    Al met al speelde hij gisteren een zeer verdienstelijke wedstrijd, waarin hij veel strijd liet zien.
    Vind ik leuk
    Kuip +7958
    zondag 14 oktober 2018 om 14:42
    Via het been van de keeper ging ie er in, dat was mijn inziens wel wat gelukkig. Die bal op de lat was slecht. Die moet er gewoon in. En hij kreeg een mooie kans waarbij hij bijna alleen op de keeper af kon. Door de slechte balaanname (twee keer met rechts, waardoor hij steeds meer naar de buitenkant ging kwamhij tot een zwak schotje.
    Verder deed hij een onnavolgbare truc die ik niet kan, maar het voorzetje dat daarop volgde was meteen balverlies.
    Kijk naar het rendement. Dat is nooit hoog bij Memphis.
    Vind ik leuk
    Smash +3331
    zondag 14 oktober 2018 om 17:36
    Dan verschillen we dus duidelijk van mening.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11685
    zondag 14 oktober 2018 om 23:25
    Overstapje bij goal van Wijnaldum is ook niet gezien door Kuip...
    Dus logisch
    Vind ik leuk
    Kuip +7958
    maandag 15 oktober 2018 om 07:26
    Zeker wel gezien zoals ook de (onterecht) veel verguisde Blind de bal schitterend afpakte van z’n tegenstander wat het begin was van dit doelpunt. Natuurlijk zaten er aardige momenten bij van Memphis. Maar ik leg de lat hoog voor deze zgn vedette. Met zijn kwaliteiten moet hij nog meer brengen. Hij wordt altijd meteen zo bewierookt en dat stoort me omdat er ook nog altijd te veel misgaat. Kijk naar de echte topspitsen van de wereld zoals Griezmann. Die leiden zelden balverlies en storen agressiever.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11685
    dinsdag 16 oktober 2018 om 00:05
    Memphis wordt evenzeer / meer verguisd dan Blind. Het verguizen van medemensen heeft nog nooit tot iets goed geleid. Messi is beter dan Memphis als voetballer, Memphis is beter dan Blind. Blind is beter dan Padt. En ga zo maar door.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14747
    maandag 15 oktober 2018 om 01:07
    Ook ik kijk altijd naar het complete spel "Voetbal".
    Hier, op dit forum, overheerst bijna altijd alleen de uitslag.
    Depay was gisteren absoluut niet de beste speler van Oranje. Verdedigend is het een drama wat een andere middenvelder voor hem mag opknappen.
    Vind ik leuk
    Mo +11699
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:48
    Waarom ben jij geen bondscoach als het allemaal zo makkelijk is?
    Vind ik leuk
    Kuip +7958
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:50
    Dat snap ik zelf ook niet. Makkelijk baantje. De juiste spelers op de juiste plek neerzetten.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11685
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:56
    Een bondscoach hoort objectief te zijn.
    Kuip had de Roon en Dumfries misschien niet eens geselecteerd, de eerste speelt buiten zijn spectrum en de tweede beschouwt hij als minder dan een stedeling. Blij met Koeman dit weekeinde.
    Vind ik leuk
    Kuip +7958
    zondag 14 oktober 2018 om 09:30
    Heb je het helemaal mis. Ik had zowel de Roon als Dumfries ook geselecteerd. De selectie van Koeman is helemaal in orde.
    Het enige dat ik anders had gedaan was Blind op het middenveld zetten i.p.v de Roon en van Aanholt als linksback.
    Daarnaast had ik Babel niet in de basis maar Bergwijn op links en van de Beek als vierde middenvelder laten spelen. Maar hierin had Koeman gelijk. Babel speelde sterk op links. Bergwijn daarentegen was zwak en dan had van de Beek het daar beter gedaan.
    Vind ik leuk
    Mo +11699
    zondag 14 oktober 2018 om 09:35
    Koeman traint met die jongens en heeft al aardig wat status opgebouwd dus ik denk dat hij hij het wel beter weet dan jij.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:01
    Hier ben ik het wel mee eens al vind ik de 4 voor de Ligt wat laag. Speelde de 1e helft onzeker maar had verdedigend toch een paar sterke acties. Memphis zwaar overschat. Had een paar leuke acties en dat was het dan. En hoe krijg je het als profvoetballer voor elkaar om twee keer een corner op grasspriethoogte voor te geven?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89763
    zaterdag 13 oktober 2018 om 22:57
    Memphis gaat er wel komen, die geniet dat iedereen hem afschreef. Die haalt z'n gram door met zijn voeten te spreken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 22:57
    Die Belgen zitten al te beven.

    3-0 voor België.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 22:59]
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:01
    Haha. Dit is mijn humor👌
    Vind ik leuk
    jochempje +3227
    zaterdag 13 oktober 2018 om 22:58
    Cilessen speelde een sterke wedstrijd vind ik.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:00
    Daarom wederom bewezen onomstreden te zijn onder de lat! Paar goede reddingen en zeker van zijn zaak.
    Vind ik leuk
    Florian87 +11029
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:00
    Jasper keepte inderdaad een sterke wedstrijd. Vanavond is wel weer gebleken dat zijn reserverol bij Barcelona niks veranderd, Cillessen in de beste keeper die Nederland heeft. Zoet gaat nog heel lang banken bij Oranje!
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:05
    Wel jammer dat Cillessen op clubniveau niet aan de bak komt, zou bij europese subtop een goede keeper kunnen zijn
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:13
    Hij hoeft niet te blijven. Kan als ie wil naar een andere club. Ben bang dat ie nooit eerstekeeper wordt bij Barca.
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:17
    Weet wel zeker dat hij nooit eerste keeper word bij Barca, maar vanuit hem gekeken zie ik niet heel veel redenen om weg te gaan, tuurlijk, als sportman wil je spelen, maar verder, het leven zal daar lekker zijn in Barcelona, krijgt gewoon zijn centjes op tijd uitbetaald (en waarschijnlijk ook nog aardig wat), op het veld staan met Messi iedere dag, af en toe een wedstrijd keepen en prijsje pakken verder veel vanaf het bankie kijken en bovenal onomstreden zijn bij Oranje. Ik zou ook wel blijven, al is het voor zijn ontwikkeling beter om ergens basiskeeper te zijn
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:27
    Dat laatste dus. Snap wat je zegt wat betreft het Spaanse klimaat, maar als sportman van dit niveau wil je toch altijd spelen lijkt me. Geld vergoed in mijn beleving niet alles, zelfs als het veel is. Maarja ik ben heen sportman van dit niveau, dus waar heb ik het over. ;-)
    Vind ik leuk
    Counterattack +11685
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:38
    Cillessen is zekerheidje, Van Dijk en Memphis vullen hem aan en zijn de drie sterkhouders van het nieuwe oranje. Alle anderen voldeden vandaag, mn ook de Roon.
    Vind ik leuk
    Dezeun +5050
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:08
    Ik vond hem wel niet sterk met de terugspeelballen
    Normaal toch een sterk punt van hem
    Vind ik leuk
    Strijp +13377
    zaterdag 13 oktober 2018 om 22:59
    Wat een ontwikkelingen bij Dumfries! Past zich op ieder niveau aan, natuurlijk moet hij nog veel leren en moet hij verfijnd worden, maar wat een heerlijke speler!
    Vind ik leuk
    Talentscout +1173
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:01
    Wat een strijder die man, ongelooflijk
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:06
    vond hem verdedigend nog onzeker, doe mij toch maar liever tete of janmaat, maar wie weet hoe Dumfries het doet met wat meer CL ervaring
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2470
    zaterdag 13 oktober 2018 om 22:59
    De Ligt leek meer bezig met de scouts dan met het team.. hopen dat dit incidenteel was, daar ga ik eigenlijk wel vanuit.. Dumfries lekker gespeeld heeft ook wel een gunfactor door zijn harde en enthousiaste werk..
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:07
    Op zich niet zo gek voor zijn leeftijd, toch? Verder verwacht ik dat het een eenmalige offday was, heeft Ajax verder wel wat miljoentjes gekost..
    Vind ik leuk
    Leedz +7034
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:00
    Memphis veel te hoog, Blind en Gini te weinig
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:08
    Gini was voor zijn doen in Oranje aardig goed, maar voor een basisspeler van liverpool mogen we toch nog steeds meer verwachten dan dat hij laat zien
    Vind ik leuk
    Leedz +7034
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:16
    Klopt, maar met de progressie van vandaag en een goede goal verdiend die nu wel minimaal een 7,5
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2470
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:11
    Corner waaruit van Dijk scoorde was van Memphis, doelpunt van Memphis, bal op de lat, ik dacht dat hij ook bij de goal van Gino betrokken was.. ik denk dat het cijfer precies goed is..
    Vind ik leuk
    Leedz +7034
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:14
    De Goal van Gini ahahah dat was overduidelijk Blind maarja, Depay neemt gewoon de corners dus die is te makkelijk, doelpunt ongelofelijk slecht afgemaakt en met behoorlijk wat geluk.. daarnaast te veel poespas en geforceerd acties maken waar simpel gevraagd wordt... kortom te hoge cijfer een 7 was meer dan genoeg geweest
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:00
    Blind was fenomenaal vanavond.
    Waarom hoor ik daar nu niemand over?
    Vind ik leuk
    Talentscout +1173
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:02
    Blind is altijd fenomenaal, op de laatste twee interlands na dan
    Vind ik leuk
    goedemorgen +3193
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:10
    Je noemt jezelf talents out en dan zeg je dat Blind altijd fenomenaal is?
    Je scout duidelijk niet in het voetbal.
    Vind ik leuk
    Metal +2636
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:15
    Pfff hij was Muller toch vaak ff kwijt. Hij is geen back. 2e helft was goed van blind. Snap alleen niet waarom hij vaak laag voorgeeft. Die ballen worden altijd onderschept.
    Van dijk was grote klasse, cilissen en depay ook. Als depay dodelijker wordt in de afronding is hij wereldklasse. Hij moet nog teveel kansen hunmels en boateng speelde hij vaak dol. Prachtig
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 09:10
    Niet echt een verdienste. Ik denk dat als de Roon in de spits had gespeeld, hij ook Hummels en Boateng dol had gespeeld. Wat waren die slecht zeg.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172024
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:02
    haha omdat "fenomenaal" ook een belachelijke omschrijving is.
    Blind komt als verdedigende middenvelder tot zijn recht en dat kan ie ook goed maar als back...........
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:04
    Was gewoon de beste vandaag. 6.5 echt veel te laag.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172024
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:04
    vanmiddag al vroeg aan de kouwe klets begonnen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:07
    Ah jij bent ook zo’n iemand die niet normaal naar blind kan kijken blijkbaar
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:09
    Blind liet Muller lopen, had een goal moeten zijn, verder niet heel opvallend gespeeld, is dat meteen een hoog cijfer waard? Verder heeft NL geluk gehad dat de duitsers niet 3/4 goals maken in de eerste helft, verdedigend kan er nog een hoop beter, dat NL in de laatste minuten 2x scoort verbloemt de boel, maar het is nog steeds een wonder dat ze gewonnen hebben
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 23:10]
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:32
    Müller hoef je niet te dekken, heeft 1 WK goed gespeeld dat is echt een baggerspeler. Low ook; beste Duitsers waren Draxler en Sane...
    Vind ik leuk
    stratumseind +172024
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:58
    draxler lijd bij de 2 en bij de 3-0 balverlies
    Vind ik leuk
    Romario9 +11841
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:38
    Logisch dat het verdedigend nog beter kan. Dumfries speelde vandaag voor het eerst; De Roon speelt niet zo vaak in Oranje. Die jongens zijn gewoon nog niet op elkaar ingespeeld.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9642
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:09
    Nou, de beste... Muller liep een keer gemeen weg uit z'n rug.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9157
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:02
    Net zoals De Roon!!!!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9642
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:09
    Speelde goed.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9642
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:08
    Mwoah, als back een zes, magere zeven. Als middenvelder laatste twintig minuten overtuigend een zeven.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:50
    ja echt wat speelde hij goed ! verdiend zeker een 8.5
    Vind ik leuk
    stratumseind +172024
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:01
    De roon was de beste middenvelder vandaag .
    Vind ik leuk
    ErikAjax +478
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:02
    Eens, 6,5 is te laag.
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:11
    Zegt genoeg over de rest, vind je niet?
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:01
    Frenkie een 7?????
    Middenveld werd volledig overlopen omdat hij geen man fel oppakt. Wijnaldum en De Roon moesten alle zeilen bijzetten.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172024
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:03
    hehe eindelijk iemand die wel opgelet heeft.
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:23
    frenkie liet zich telkens uitzakken omdat ze achterin de bal niet kwijt konden, De Roon heeft dit een enkele keer gedaan en wijnaldum heb ik het helemaal niet zien doen, verder kwam frenkie ook voorin veel in het spel voor, denk dat hij schrok van de opbouwende mogelijkheden van de Roon en wijnaldum, verdedigend was De Roon misschien beter..
    Vind ik leuk
    BomB +41
    zondag 14 oktober 2018 om 03:57
    Vind Frenkie echt de nieuwe Pirlo, is echt de man die het nieuwe NL elftal nodig heeft! Goede verdediging, talentvolle aanval. We mistte echt zo'n speler in het midden. Wijnaldum meer vooruit zou ik echt top vinden!
    Vind ik leuk
    ErikAjax +478
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:04
    op VP zal Frenkie altijd minstens een 7 krijgen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:09
    Ik dacht zelfs, nieuwe ster van Oranje bij VP, dat kon vanavond ff niet De Ligt zijn, dus is het Frenkie.
    Vind ik leuk
    ErikAjax +478
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:10
    Ja dacht ik ook even.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8952
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:01
    Cilessen, Dumfries, Van Dijk en Memphis staken er vandaag boven uit. De rest speelde ook prima, alleen Blind en Bergwijn vielen wat buiten de boot.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 23:09]
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:02
    Ik vond Martin de Roon de man van de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172024
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:03
    ik ook , samen met memphis dan
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:05
    Mmmmm, nou nee ik vond Memphis minder als de Roon.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5345
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:02
    Je moet eigenlijk geen spelers apart een cijfer geven. Het is een teamsport en ik zeg gewoon een dikke 8 !
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:14
    heb je hier een motivatie bij? Tuurlijk, 3-0 is een mooie uitslag en als je je kansen zo goed afmaakt verdien je het ook, verder hebben we zoveel kansen weggegeven dat tegen een iets scherper duitsland je met 3 goals alsnog zou hebben verloren, ik zou ze een magere voldoende geven; 6.5
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5345
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:38
    Tuurlijk kan en moet het beter maar nog niet zo lang geleden zouden we zulke wedstrijdjes gewoon met 2 of 3-0 verliezen.
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:39
    dat had vandaag ook makkelijk gekunt
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5345
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:41
    Is ook zo maar is niet gebeurt dus er zit een steigende lijn in.
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:43
    Qua resultaat inderdaad wel, maar het was geluk dat de duitsers hun kansen niet hebben afgemaakt. Geluk zou ik niet willen zien als een stijgende lijn, lijkt me niet iets waar je op kunt trainen.. Verder denk ik wel dat NL over de komende jaren beter gaat worden, maar vandaag was het nog niet zover
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:03
    Cillisen 6
    Dumfries 7
    De ligt 3
    Van Dijk 6
    Blind 4
    De Roon 5
    De Jong 5.5
    Wijnaldum 7
    Bergwijn 7
    Memphis 9
    Babel 6
    Vind ik leuk
    Niels92 +27345
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:08
    Ah kijk eens aan, een Brabander die 3 Ajacieden het laagste cijfer geeft haha, hoe opvallend :) En dan Bergwijn een 7? Zeg eens wat voor goeds heeft Bergwijn laten zien vanavond?
    Vind ik leuk
    tim1234 +475
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:19
    Valt nog mee dat ie Rosario geen 8 heeft gegeven ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +172024
    zondag 14 oktober 2018 om 00:00
    die speelde foutloos dus eerder een 10
    Vind ik leuk
    BomB +41
    zondag 14 oktober 2018 om 03:59
    lachwekkend idd
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1591
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:10
    Hahaha Bergwijn een 7, heeft geen bal geraakt.
    Vind ik leuk
    BomB +41
    zondag 14 oktober 2018 om 04:00
    Toch vond ik hem in zijn balcontacten wel hoopvol!
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:15
    Een 9 😂😂😂
    Vind ik leuk
    The Iceman +10634
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:03
    Marten van Bommel was ook wel lekker bezig.
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:15
    precies, lekker aan het schoffelen!
    Vind ik leuk
    The Iceman +10634
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:16
    Zeker, belangrijk in zulke wedstrijden. Er zit ook echt venijn in z’n tackles.
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:19
    Klopt, aan de andere kant vind ik, net als bij tagliafico, het zonde dat zulke spelers te vaak ook over de grens gaan, hierdoor kun je niet op ze vertrouwen want met schorsingen moet je ook een plan B voor die positie hebben..
    Vind ik leuk
    BomB +41
    zondag 14 oktober 2018 om 04:00
    Hij lijkt er ook nog een beetje op ;)
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:04
    De Ligt en de Jong kunnen dus ook doorgestreept worden op de scoutingslijstjes van Barca
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5345
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:05
    Ja die zijn goedgekeurd
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:18
    Voor een seizoenskaart
    Vind ik leuk
    Niels92 +27345
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:09
    Tja en ik denk Bergwijn ook wel? Die bakte er ook niet veel van, of wel soms Bizzy?
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:17
    Bergwijn moet zeker nog 2 jaar blijven bij Psv. Nog lang niet rijp voor een overstap naar Barca
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:21
    Er zijn nog andere stappen te maken dan van PSV naar Barca, verder denk ik dat hij er volgend seizoen ook nog wel zal zijn, zie hem sowieso niet in een keer naar Barca gaan
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:35
    Niks mis met een tussenstap
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 04:22
    Elke goeie aanval vanaf achteruit begon bij fenkie daarom maakt hij het verschil. De ligt was vandaag in balbezit wel erg slordig maar verdedigend wel erg sterk. Dus ik weet niet wat hé wil zeggen
    Vind ik leuk
    zomer +1241
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:04
    Ik vind die 6,5 te laag voor blind. Speelde de hele eedstridctegen een 7 aan, maar na die heerlijke pass op Wijnaldum waar uiteindelijk de 3-0 uit komt vind ik het zeker een 7,5
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3344
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:05
    In de tweede helft kwam al het gevaar van Duitsland over links waar steeds iemand vogelvrij stond...
    Vind ik leuk
    Schaar +1533
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:08
    Mooi resultaat tegen een Duitsland in slechte doen. De Belgen zullen beter partij geven.
    Vind ik leuk
    RR12 +496
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:09
    Hosanna! De counters gingen lekker, de uitslag top, maar de cijfers hierboven gegeven slaan nergens op. Dan maar een zure reactie.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:10
    Redelijk kloppend zou Dumfries beter beoordelen (7,5) en de Roon dikke 8. Dat vind ik de beste van de pot.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:12
    Super voor ajax dat de ligt slecht speelde blijft hij heel misschien toch bij ajax kans is toch weer 0.1 procent minder geworden😂
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9776
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:16
    De Roon zeker een 9.
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:16
    WAT!? HE!? Schei toch uit man, nieuwe Oranje ster, verprutst het keer op keer in de laatste fase, zowel door slappe schoten als door slappe voorzetten.

    Die 2-0 was ook slecht ingeschoten en was wel zo'n grote kans dat als hij die zou missen hij uberhaupt niets in Oranje te zoeken zou hebben.

    Nee, hij doet zijn best en probeert maar wat de ster te zijn, maar hij is het niet.
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:26
    ik denk dat je de lat misschien wat te hoog legt. Eens, memphis deed nog veel (bepalende dingen) fout, maar je zag ook wel dat hij veel goed deed, verder was hij wel beter dan de meeste andere Oranje spelers.
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:36
    Hij werkt hard en doet echt zijn best, dat zie ik ook wel, maar een ster doet beslissende dingen en draagt het team en hoe graag hij dat ook probeert, hij kan dat niet.

    Hij is een speler die een paar bepalende jongens om zich heen nodig heeft, vooral vanaf het middenveld moet dat gaan komen met bijvoorbeeld Frenkie. Helaas missen we nog net 1 geweldige creatieve middenvelder, Wijnaldum vind ik echt niet slecht, maar ook hij is veel beter als hij een dienende rol heeft dan wanneer hij de kar moet trekken.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11685
    zondag 14 oktober 2018 om 01:52
    En de 1-0 was zeker slecht ingekopt en het schot op de lat natuurlijk huizenhoog over. :-) laat je niet foebelen VP bezoekers.😜
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    zondag 14 oktober 2018 om 02:07
    De 1-0 werd door van Dijk ingekopt, nadat Babel en de verdediger samen de bal raakte en hij op de lat ging.

    Een bal op de lat is gewoon een kans missen, maar kennelijk ligt jouw standaard voor wat een ster speler moet doen niet zo hoog, dus ja, dan lijkt het al gauw heel goed met die overbodige trucjes van hem.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11685
    zondag 14 oktober 2018 om 23:12
    Maak je niet druk. Het is een teamsport, het positioneren van de lat is op standaardhoogte wat betreft het doel (FIFA regelememten), de hoogte van de lat voor spelers is multifactorieel bepaald.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1380
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:17
    Mededeling voor alle internationale treinreizigers......aub niet op de rails gaan staan, want de oranje-trein komt eraan....😉😁
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:17
    Dat cijfer voor Bergwijn is echt de grootste lariekoek ooit. Ome Jos deed gisteren ook écht zijn best bij de badminton. Op nudistencamping De Flierefluiter. En ja, hij won óók van tante Francien. Maar die zit dan ook in een rolstoel. Maar goed, Ome Jos krijgt dus een voldoende.

    Nee serieus, op basis van deze wedstrijd moet je Bergwijn in elk geval Nooit Meer Oproepen.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1860
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:19
    De Roon heeft het goed gedaan zeker in verdedigend opzicht. Ik denk dat Rosario tegen Belgie in de basis staat en de Roon op de bank. Ik ben benieuwd hoe Rosario het gaat doen. Bergwijn heeft het nog niet gebracht maar dat is een kwestie van wennen. Verder vind ik dat Memphis per wedstrijd aan het groeien is en waar nog voldoende rek in zit. Van Dijk was top en heeft geen fout gemaakt daar de Ligt niet zijn beste avond had. Blind heeft mij verbaasd met zijn goede spel en Dumfries is vanaf nu de vaste rechtsback. Wijnaldum speelde goed maar ondanks de goal kan dat nog beter. Cillissen heeft klasse gekeept en zijn goal schoon gehouden.Babel was aanwezig en heeft heel veel meters gelopen maar na 68 minuten was hij op en moest hij vervangen worden. Frenkie de Jong was niet in zijn beste doen maar hield zich knap staande tegen de stugge Duitsers.

    Dinsdag is andere koek dan is Belgie de tegenstander.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12854
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:19
    Een voordeel, de ligt blijft nog een jaar extra...
    Vind ik leuk
    rexxo +1341
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:19
    Koeman is de ideale coach voor deze selectie.
    Voetballen naar je mogelijkheden lekker belangrijk of het niet altijd goed was. Fuck it 3-0 tegen Duitsland is een goed resultaat. Ik had mijn twijfels over Dumfries maar die heeft mij aangenaam verrast. Nu nog een paar spitsen talenten die doorgroeien en de toekomst van Oranje ziet er niet slecht uit.
    Ik heb weer zin in een eindtoernooi met een goed Oranje.
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:25
    Ik vond zijn wissels wel opmerkelijk. Je ziet dat De Ligt een slechte wedstrijd speelt en je hebt de vrij op de bank zitten, verder vond ik dat het middenveld een ijverige speler zoals bijvoorbeeld van de beek of vilhena mistte, het wisselen van de buitenspelers leek niet direct noodzakelijk
    Vind ik leuk
    Happy +12
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:21
    Maarten de room een 6,5. AUB VP: deze man was de beste van het veld. Wat mij betreft verdient de roon een dikke 8 wat een belangrijk spere is ie zeg. De stofzuiger heel goed vond ik hem en heel belangrijk
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:22
    Liever ake en blind eruit, liever de vrij en de ligt eruit in 4-3-3
    Vind ik leuk
    Martyynho +1311
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:28
    Waarom niet met 3 centrale verdedigers spelen? Twee aanvallende backs (van aanholt op links bijvoorbeeld) en dan lekker met de jong, van de beek en bijvoorbeeld rosario op het middenveld, voorin memphis en promes, volgens mij heb je dan een aardig team wat verdedigend goed staat en ook snel is op de counter
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:34
    Ja dat vind ik ook, de ligt , de vrij en van dijk achterin....maar als je met 4 verdedigers speelt, dan speel je toch met de vrij en niet de ligt.....nu nog niet iig.....
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14747
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:27
    De Duitsers hadden minimaal een gelijkspel verdiend.
    Maar dat vele hier zo euforisch zijn over Depay begrijp ik niet.
    De Roon, Blind en van Dijk waren de betere.

    Het was gewoon een pot die niet best was. Er ging echt heel veel mis.
    Maar de 3-0 uitslag verbloemt veel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:28
    Blind speelde gewoon prima vandaag.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:29
    De Roon ging wel heel erg de fout in bij die kans van Sane.
    Dat was niet fraai....
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:32
    Je kunt gaan zeiken op de ligt maar hij is pas 19 jaar dus eigenlijj een wonder dat hij bijna geen wedstrijd heeft waar hij slecht is dit was ongeveer zijn eerste slechte wedstrijd van het seizoen dus kan een keer gebeuren
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:35
    De vrij had sws moeten spelen met 4 verdedigers....op dit moment 4 klasses beter sowieso
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:40
    De vrij 4 klasses beter dan de ligt? Dat denk ik niet hoe hij tegen Bayern lewandowski in zijn broekzak had dat zie ik de vrij eerlijk gezegd niet doen
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 10:27
    De vrij presteert dit wekelijks waar de ligt zichzelf max slechts 3x per jaar hoeft op te laden tegen een speler van dat niveau. De vrij is iig 1 van de beste, als hij niet de beste verdediger in de Italiaanse competitie is. En dit al ruim 2 a 3 seizoenen....als je feiten belangrijk vind....
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 10:31]
    Vind ik leuk
    thierryer +1705
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:35
    Conclusie: de Ligt had een mindere dag( kan altijd) wijnaldum staat eindelijk op zn positie. Ake de nieuwe linksback. Depay en van Dijk de beste mannen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:44
    Opstelling voor Belgie : Doel: Cillessen
    Verdediging: Dumfries, De Ligt, Van Dijk en Ake.
    Middenveld: Frenkie de Jong, Wijnaldum en Rosario.
    Voorin: Bergwijn, Depay en Promes.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 10:34
    Dumfries de vrij van dijk ake
    De jong
    Rosario. Wijnaldum

    Bergwijn. Depay. Babel

    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:47
    ik vindt dat daley blind wel een hoger cijfer mag krijgen
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9512
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:47
    Memphis is nog jullie enige ster op dit moment
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 10:28
    Wijnaldum komt los.....en van dijk????de vrij???
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 10:30]
    Vind ik leuk
    Tweey +2148
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:53
    Bergwijn krijgt een voldoende omdat Oranje van Duitsland won. Moeten we dit nog serieus nemen?
    Vind ik leuk
    Tweey +2148
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:56
    Cillesen 5.5
    Dumfries 6
    Van Dijk 6.5
    De Ligt 5
    Blind 5.5
    De Roon 7
    De Jong 6.5
    Wijnaldum 6.5
    Bergwijn 4.5
    Depay 7
    Babel 5
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1591
    zondag 14 oktober 2018 om 00:05
    5,5 voor Cillessen? Omdat hij niets door liet?
    Vind ik leuk
    Tweey +2148
    zondag 14 oktober 2018 om 10:51
    Alleen al voor dat idiote gedoe met Uth. Verder werden alle kansen door de Duitsers zelf om zeep geholpen of zat er een been van een verdediger tussen. Dus de inbreng van Cillesen bij die nul ontgaat me even.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1591
    zondag 14 oktober 2018 om 14:51
    Hij had een paar uitstekende reddingen anders. Zet je ge kleurde brilletje even af man.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 00:11
    De Roon krijgt van mij 7,5. Zat er zéér vaak tussen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 00:16
    Oh Oh, en dan zitten er scouts van Barcelona voor de nieuwe Piqué en dan blijkt die de minste van het Nederlands elftal. Die zullen nu wel overstappen naar de rots in de branding Virgil van Dijk... Weg € 70.000.000,00...
    Vind ik leuk
    Patje41 +778
    zondag 14 oktober 2018 om 01:27
    al met al hebben we genoeg mazzel gehad, Duitsland had genoeg kansen om Nederland te verslaan.. al dat optimisme is voorbarig
    Vind ik leuk
    HupHolland +2661
    zondag 14 oktober 2018 om 03:52
    Promes speelde tekort voor een beoordeling?

    Blind speelde goed, maar Babel moest de hele linker flank alleen bestrijken?
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 04:54
    Belachelijk dat de Ligt een 5,5 krijgt , Dumfries bracht hem steeds in de problemen door niet zijn taak uit te voeren, de Ligt krijgt van mij een 7 en Dumfries een magere 6
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 04:55]
    Vind ik leuk
    Tweey +2148
    zondag 14 oktober 2018 om 10:52
    Welke wedstrijd heb jij gekeken?
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:10
    Dezelfde die jij gezien heb, lees de rest maar en die komen allen tot dezelfde analyse !
    Vind ik leuk
    Benniewies +953
    zondag 14 oktober 2018 om 07:39
    De Ligt een 5,5 en Dumfries een 7?
    Die Dumfries bracht de Ligt steeds in de problemen
    Vind ik leuk
    Hoho +31
    zondag 14 oktober 2018 om 08:50
    De Ligt speelde de eerste helft eigenlijk als rechtsback omdat Dumfries de hele tijd uit positie liep.
    Dat is niet zijn sterkste positie plus die 2 (Dumfries en De Ligt) zijn natuurlijk nog lang niet op elkaar ingespeeld en dat zag je
    Vind ik leuk
    torinofc +378
    zondag 14 oktober 2018 om 08:58
    Wie deze cijfers heeft gegeven en berichtjes geschreven moet gelijk ontslag nemen.

    Het middenveld met de jong werd totaal overlopen. De jong heeft geen klote gedaan. Depay kan gene bal vasthouden en verprutst de een na de andere kans. zelfs zn goal was een lucky zo slect ingeschoten. De Ligt een dikke 2, faalt wederom onder druk.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 10:43
    Ben ik de enige die vond dan Marten de Roon een wereldpot speelde? Man wat was die goed. Een 6 die ik ik sinds nigel de jong niet meer zo gezien heb in oranje
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:41
    Ligt was gewoon zeer matig, zijn waste is metv15 miljoen gezakt
    Vind ik leuk
    meloen87 +787
    zondag 14 oktober 2018 om 23:30
    Ik heb genoten, dit is de 1e keer sinds het WK 2014 dat ik weer eens een volle wedstrijd keek van Oranje. De Duitsers speelde echt belabberd, die Löw kan echt niet meer. Tactiek is achterhaald, veel spelers horen eigenlijk niet meer in de basis te staan daar. Hun beste speler was een wisselspeler, zegt genoeg. Depay was echt geweldig gister, maar ook een dikke pluim voor verassingen Dumfries en De Roon. Dumfries is de nieuwe RB van Oranje, De Roon is de nieuwe en veel betere Strootman. Enige kritiekpunt die ik zag was De Ligt, maar iedereen kan weleens een off-day hebben. De Ligt blijft (samen met De Jong) het grootste talent van Oranje.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws