Kraay na 'pijnlijke' avond voor Strootman: 'Zou-ie z'n tas een keer inleveren?'

    Kraay na 'pijnlijke' avond voor Strootman: 'Zou-ie z'n tas een keer inleveren?'

    zondag 14 oktober 2018 om 10:42

    Een prachtige avond voor het Nederlands voetbal, een pijnlijke ervaring voor Kevin Strootman. De ervaren middenvelder van Olympique Marseille zat zaterdag tegen Duitsland (3-0 zege) wéér op de bank bij Oranje. Hans Kraay jr. is benieuwd of Strootman op een bepaald moment zijn conclusies trekt. 

    Het gezicht van de 28-jarige linkspoot sprak na afloop van de overwinning tegen Die Mannschaft boekdelen, vond Kraay. "Ik zit te denken: zou-ie z'n tas een keer inleveren?", aldus de analist bij De Tafel van Kees op FOX Sports"Als hij tegen België wéér nul minuten maakt... Niet?"

    Rafael van der Vaart vraagt zich ook af hoe lang deze situatie houdbaar is voor de oud-speler van AS Roma, PSV, FC Utrecht en Sparta. "Je gaat er wel over nadenken als speler. Dat heb ik ook weleens gedaan."

    "Maar goed: voor het Nederlands elftal spelen blijft natuurlijk iets speciaals. Dan lever je niet zomaar je tas in. Dit was natuurlijk wel echt een pijnlijk moment voor hem."

    Poll

    Moet Strootman zijn conclusies trekken bij Oranje?

    (3508 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 14 oktober 2018 om 10:43
    Nooit meer selecteren die Strootman, heeft nog nooit een goeie wedstrijd gespeeld in het Nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    deir712 +423
    zondag 14 oktober 2018 om 10:53
    Nog nooit is ook onzin. Voor zijn knieblessure was hij goed bezig. Sterker: Van Gaal gooide zijn systeem om in 2014 vanwege het gemis van Strootman. Dan ben je geen koekebakker (toen ;-) ).

    Hij speelt nu niet goed, dan speel je niet. Lijkt me logisch :-)
    Vind ik leuk
    HupHolland +2599
    zondag 14 oktober 2018 om 10:55
    Ik denk dat die knie-blessure Strootman de das om heeft gedaan.
    Vind ik leuk
    Echt? +3595
    zondag 14 oktober 2018 om 12:09
    Serieus, dat is een serieus nieuw inzicht ! Hoe kom je erop?
    Vind ik leuk
    deir712 +423
    zondag 14 oktober 2018 om 12:25
    Ik heb een mouw en daar komt wel eens wat uit :-D
    Vind ik leuk
    rexxo +1287
    zondag 14 oktober 2018 om 10:54
    Dit dus, als je slecht speelt in Oranje heb je nergens recht op.
    De vorige Bondscoaches bleven hem maar opstellen, Koeman doet dat goed. Speel je slecht, banken of tribune.
    In zijn geval wat mij betreft voorlopig helemaal niet meer selecteren.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 12:22
    Lijkt me met al die jonge gasten die nu zo snel komen bijna onmogelijk(Rosario, Frenkie,dan heb je nog Pröpper en Wijnaldum,de Roon, ik zou dan eerder Hendrix selecteren ipv Strootman als je een linksbenige middenvelder zoekt plus Blind is er ook nog.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:09
    Ben ik het helemaal mee eens, Als hij speelt lijkt het spel zo ontzettend traag elke keer dus ben blij dat hij niet meer speelt
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 10:44
    Dan moet je maar beter spelen
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5057
    zondag 14 oktober 2018 om 10:44
    Is gewoon niet goed genoeg meer voor het Nederlands elftal, Zijn beste jaren helaas voor zijn blessure gehad en die vorm heeft hij tot op heden niet terug kunnen vinden.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:08
    Misschien in de toekomst weer,nu zijn er betere alternatieven.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5057
    zondag 14 oktober 2018 om 12:04
    Ik vind het altijd jammer dat hij zo weinig gif in zich heeft, is toch best een grote gozer. Als hij een beetje zou strijden en in duels zou proberen te komen zou dat al een hoop schelen denk ik.
    Vind ik leuk
    PSV noord +1103
    zondag 14 oktober 2018 om 12:10
    Dat gif was eerder zn sterke punt
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31279
    zondag 14 oktober 2018 om 10:44
    "Het gezicht van de 28-jarige linkspoot sprak na afloop van de overwinning tegen Die Mannschaft boekdelen, vond Kraay. "

    Is dat niet de normale stand van zijn gezicht Hans?
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 10:58
    Hij is niet moeders mooiste inderdaad hahaha
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    zondag 14 oktober 2018 om 10:47
    Wat een onzin, eer om te worden geselecteerd en hij is gewoon niet de beste. Vechten voor je kans is Kuijtje ook gelukt.
    Vind ik leuk
    Jordtt +1158
    zondag 14 oktober 2018 om 12:20
    Precies. Je hebt meer dan 11 spelers nodig. Sws heeft Strootman geen recht van spreken, kansen genoeg gehad. Prima om erbij te hebben, niet voor basis.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 10:48
    Die Kraay vindt ik echt een grote vlapdrol. Altijd maar dingen blijven schreeuwen en roepen puur op emotie, totaal ongeschikt al analyticus. Vooral wanneer hij de kkdivisie becommentarieerd. Geregeld opzoeken hoe spelers heten op het blaadje en vervolgens extreem de hemel in prijzen omdat ze 1 goeie pass geven in een wedstrijd.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 10:48]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31279
    zondag 14 oktober 2018 om 10:52
    Michel Vlap zal dit woordgrapje vast niet kunnen waarderen. ;-))
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:03
    Hij zou inderdaad wel balen nu...
    Vind ik leuk
    lexy88 +1359
    zondag 14 oktober 2018 om 11:28
    Idd, hij weet best wel wat over tactiek, maar wil te pas en te onpas dit ook doordrijven bij anderen om serieus genomen te worden. Behoorlijk minderwaardigheidscomplex, zal ook niet meer veranderen als je mid-50 bent en jezelf zo laat kennen elke keer op TV (ook al is het een toneelstuk soms).

    Dat overacting en het emotionele ophemelen is echt zum kotzen. Doe gewoon normaal man, neem een voorbeeld aan Ronald de Boer of Kieft, beetje mentale stabiliteit zou Hans goed doen. Maar gaat niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:51
    ja die Johnsen van Ajax zou volgens Kraay de beste speler ooit worden , en hij snapte 2 jaar geleden niet waarom ie nog niet in Ajax 1 speelde
    volgens mij speelt Johnsen 2 jaar later nog steeds in jong Ajax , en heeft geen een Ajax trainer hem al speeltijd gegunt
    verder zie je in een shot van voor de wedstrijd , Strootman gewoon lachend praten met een andere medespeler , dus Hansie zoekt weer iets wat er niet is
    Strootman ziet zelf ook wel; dat er betere middenvelders dan hij rondlopen bij Oranje
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 10:51
    Kom op zeg het is een prof. Als iedere prof zijn tas inlevert bij tegenslagen hou je niemand meer over. Kijk Ayoub bij Feyenoord. Wacht rustig zijn kans af. Van basisspeler tot bankzitter maar tot op het bot gemotiveerd om zich terug te knokken. En Strootman komt vanzelf weer in vorm alleen is de concurrentie gelukkig wat groter geworden wat de sterkte van Oranje alleen maar beter kan maken.
    Zorgen dat je beter wordt dan de basis. Alleen spelers zonder ruggengraat leveren alles in.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 12:45]
    Vind ik leuk
    lexy88 +1359
    zondag 14 oktober 2018 om 11:29
    Ayoub is nooit basisspeler geweest bij Feyenoord. Ik rust mijn kaas.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:37
    Gaat om.de mentaliteit. Ayoub heeft nog geen kans gehad na zijn blessure in de voorbereiding.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 12:46]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 12:47
    Van basis bij Utrecht tot bankzitter in de Kuip. Zo beter? ;-)
    Vind ik leuk
    lexy88 +1359
    zondag 14 oktober 2018 om 13:36
    Ja, maar vind ik ook niet meer dan normaal. Dat hij misschien gefrustreerd is, tja.. Ik zou zeggen, gun jezelf een jaar om je aan te passen aan het niveau. Het is natuurlijk niet zo dat ze miljoenen hebben neergelegd voor hem, maar hij zal zijn kansjes wel krijgen. Tegenwoordig is het een uitzondering als iemand niet gaat klagen als hij op de bank zit, maar ik vind het eigenlijk de omgekeerde wereld.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 14:00
    Als voetbal liefhebber kijl ik graag naar Ayoub. Ze doorzettingsvermogen en strijd past goed bij Feyenoord. Maar helaas voor hem is xe concurrentie enorm met Clasie en Toornstra
    Vind ik leuk
    CPP +775
    zondag 14 oktober 2018 om 10:56
    De bondscoach moet conclusies trekken. Spelers moeten gewoon er alles voor doen om erbij te mogen zijn en als ze bij de selectie zitten en/of mogen spelen dolblij en vereerd zijn.
    Vind ik leuk
    Gearry +618
    zondag 14 oktober 2018 om 11:05
    Wat mij betreft mag je als speler best balen als je geen minuten gemaakt hebt. Zou het eigenlijk maar raar vinden als je blij zou zijn met een plek op de bank, zeker als je regelmatig gespeeld hebt.
    Vind ik leuk
    CPP +775
    zondag 14 oktober 2018 om 15:11
    Met conclusie trekken bedoelen ze hier “ Huilie, huilie ik stop ermee”. Is heel wat anders dan balen en er alles voor doen om erbij te mogen zijn.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12711
    zondag 14 oktober 2018 om 10:56
    Gewoon niet goed genoeg.. Dat heb je soms, voor de club wel goed spelen maar niet voor je land.. Zie een Seedorf..
    Vind ik leuk
    dekrijn +60
    zondag 14 oktober 2018 om 11:15
    Laten we strootman vooral niet gaan vergelijken met seedorf aub
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12711
    zondag 14 oktober 2018 om 11:16
    Qua niveau niet, maar bedoel dat zelfs een Seedorf (beste Nederlandse clubvoetballer ooit) niet presteerde in Oranje.. En zo heb je wel meer spelers..
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 10:58
    Hij moet gewoon blijven knokken
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7078
    zondag 14 oktober 2018 om 10:59
    Laat Strootman maar lekker in Frankrijk blijven voortaan. Meer ruimte voor van de Beek, die nu al beter is.
    Vind ik leuk
    isnake +2426
    zondag 14 oktober 2018 om 12:33
    Beetje overdreven plus dat ze niet op dezelfde plek in het elftal spelen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9560
    zondag 14 oktober 2018 om 10:59
    Voor Kevin zal het helaas einde tijdperk zijn.

    Heeft het een tijd goed gedaan maar is nooit meer de ouwe geworden.

    Met de Roon meer dan goeie vervanger.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:20
    Absoluut niet. Kevin heb je nodig. Er komen ongetwijfeld schorsingen en blessures. En Kevin moet zijn vorm in Marseille weer oppakken en dan is hij zeker van waarde voor Oranje. Gaat allemaal om vertrouwen in de bovenkamer.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:00
    Wat een gelul. Als elke speler die een paar keer (of zelfs vaker) op de bank zit zijn tas inlevert, dan houden we weinig over in het voetbal. De helft van een selectie speelt niet. Boehoe.
    Vind ik leuk
    COYG +6154
    zondag 14 oktober 2018 om 11:00
    Een De Vrij zit ook op de bank... Ook niet de minste. Eén van onze toppers zelfs. Moet hij ook maar stoppen dan? Strootman kan best nog wat toevoegen aan ervaring. Tenzij hij echt iemand in de weg zit die eigenlijk opgeroepen zou moeten worden, maar dat is zeker nog niet aan de hand.
    Vind ik leuk
    Prof(.) +264
    zondag 14 oktober 2018 om 11:01
    Het meest pijnlijke is toch eigenlijk dat het Ned. XI de weg echt omhoog heeft gevonden met zowel talenten van PSV en Ajax als spelers van topclubs, maar dat nergens in dit verhaal een Feyenoord nog voor komt.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2441
    zondag 14 oktober 2018 om 11:05
    Wijnaldum en als ik mij niet vergis Aké?
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 11:06]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:18
    Wijnaldum komt uit de jeugd van Sparta.....wel je huiswerk doen ;-)
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2441
    zondag 14 oktober 2018 om 11:58
    Wist niet dat je het specifiek over opleiding had ;p
    Vind ik leuk
    Prof(.) +264
    maandag 15 oktober 2018 om 08:59
    En beide ook geen spelers van de club... Feyenoord moet snel met exceptioneel talent komen anders missen ze de boot volledig!
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2441
    maandag 15 oktober 2018 om 17:28
    Al heeft feyenoord talent dan is de stap naar het eerst lastiger dan bij Ajax en PSV.. beiden hebben namelijk een club in de Keukenkampioen divisie..
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2441
    zondag 14 oktober 2018 om 11:05
    They are making an elephant out of a mosquito..
    Vind ik leuk
    psv1996psv +148
    zondag 14 oktober 2018 om 11:06
    Ipv tas inleveren moet hij zich juist meer proberen te bewijzen bij zijn club. Want zeker geen slechte speler! Bij NL heel ongelukkig tot nu toe, maar zou volgende wedstrijd zomaar een topwedstrijd kunnen spelen!
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    zondag 14 oktober 2018 om 11:06
    StrooPman… zo traag als dikke stront.
    Vind ik leuk
    psv1996psv +148
    zondag 14 oktober 2018 om 11:28
    owkee en de ligt was geweldig gisteren ofzo? De Ligt was schandalig slecht gisteren dan heeft die geluk dat in het begin Sané daar niet stond die had 100% geprofiteerd van zijn blunders
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    zondag 14 oktober 2018 om 11:07
    Als je een vent bent accepteer je dit. Blijkbaar is iemand beter op dit moment. Je hoort dan nog steeds tot de 20 beste voetballers in Nederland. En dat je wil spelen moet ook, dat willen die andere ook. Maar als je je tas in gaat leveren omdat je er niet in staat ben je sowieso mentaal niet ver genoeg.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:11
    Ja hij moet lekker de eer aan zichzelf houden. Strootman en Oranje zijn geen goede match. Net zoals Seedorf en van Bommel destijds. Onder deze trainer is ie geen toegevoegde waarde. Is ie trouwens nooit geweest ook, liep alleen maar in de weg. Hij moet z'n conclusies trekken en lekker in Marseille blijven.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:16
    De zoveelste domme opmerking van Kraay jr. en er zullen nog velen volgen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:18
    HET tegendeel is bewezen gewonnen zonder stroomaansluiting. Zal dat ook met hem geweest zijn.
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1779
    zondag 14 oktober 2018 om 11:24
    Als ik dat gezicht van Kraay zie denk ik ook altijd wanneer stopt hij ermee om op televisie te komen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:29
    Hij denkt dat als we de nations cup winnen dan ben ik er mooi bijgeweest
    Vind ik leuk
    Blindsy +12376
    zondag 14 oktober 2018 om 11:30
    Het valt mij nog mee dat hij wordt opgeroepen. Het is ong. 3 jaar geleden dat we dachten dat hij de grote meneer zou worden. Daarna is het alleen maar blessureleed en matig voetballen geworden. Als hij nu ook bij Olympique weinig laat zien, is het einde carriere voor Strootman. Triest maar waar.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 11:30]
    Vind ik leuk
    onbemind +256
    zondag 14 oktober 2018 om 11:41
    Is na zijn langdurige blessure niet meer de oude geworden, net als
    Vlaar. Jammer maar waar.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31821
    zondag 14 oktober 2018 om 11:42
    Na zijn kruisband blessures is het helemaal niets meer geworden.
    Niet meer oproepen.
    Vind ik leuk
    freek1958 +131
    zondag 14 oktober 2018 om 12:06
    hoop dat jij je tas kan inleveren bij fox stumperd
    Vind ik leuk
    Mari +9330
    zondag 14 oktober 2018 om 12:20
    Hoezo?
    Hij mag al blij zijn dat hij reserve mag staan en ik denk dat hij dat ook wel weet
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 12:32
    Een speler moet altijd zijn conclusies trekken, maar dat betekent niet dat hij op moet geven. Een speler op de bank moet altijd klaar zijn om te spelen wanneer de coach/wedstrijd daar om vraagt. Mentaliteit tonen, Kevin heeft een aantal kwalificatieronde niet voldoende gepresteerd. Presteren in Marseille, vooral Europees dan komen er weer kansen.
    Vind ik leuk
    Busk +1412
    zondag 14 oktober 2018 om 12:50
    Strootman is beslist een goede voetballer. Maar ongelukkig in het Ned. Elftal.
    Geen goede match. Iedere x als er zich een kans voordoet, wordt het niks.
    Misschien als back up, voor kleinere wedstrijden. In die rol zal hij zich moeten schikken. Op een gegeven moment,kiest de bondscoach voor een basis. Daar zal Strootman niet bij zitten.
    Vind ik leuk
    Wilhelmus +465
    zondag 14 oktober 2018 om 13:05
    Waarom je tas inleveren als je pas sinds kort op de bank zit..? Hij kan nog prima van dienst zijn als een wedstrijd door gemaakt moet worden. Lekker blijven selecteren
    Vind ik leuk
    Marco S +4716
    zondag 14 oktober 2018 om 13:05
    Joh kraay, strootman is net als jij..
    Gewoon blij dat je mee kan doen en er geld mee kan verdienen en daar is niks mis mee.. maar jij hebt nooit iets zinnigs te zeggen en strootman maakt nooit een wereldgoal.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171222
    zondag 14 oktober 2018 om 13:38
    Waarom dit natrappen?
    Vind ik leuk
    Kuip +7889
    zondag 14 oktober 2018 om 14:23
    Wat een onzin van Kraai. Dus als je niet speelt moet je maar stoppen? Dus Jeroen Zoet, van Aanholt, van de Beek en de Jong moeten ook maar stoppen.
    Ik ga er van uit dat Strootman verstandiger is dan Kraai.
    Strootman kan nog steeds van waarde zijn. Zowel bij Lazio als nu bij Marseille is ie altijd basisspeler. Dan kun je echt wel voetballen hoor.
    Vind ik leuk
    danny9874 +2354
    zondag 14 oktober 2018 om 14:29
    Verdomme, ik lever m'n tas óók in! Het is klaar.... Ik doe m'n best en word noooooit opgeroepen! Laat ze maar een ander nemen maar ik pas voortaan....Grafzooi...:)
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 14:58
    Waarom zou Strootman zijn tas inleveren? Het is toch privé-bezit!
    Vind ik leuk
    Lubje +743
    zondag 14 oktober 2018 om 15:30
    Ook Strootman kun je nog wel eens nodig hebben. Laten we nu niet net doen alsof we bij de beste landen van de wereld behoren na één goed resultaat.
    Vind ik leuk
    Caniggia +891
    zondag 14 oktober 2018 om 15:59
    Ja tas inleveren en heel snel ook.Hij zal bij zijn eigen team een topper zijn ,maar bij Oranje presteert hij helemaal niets.en maakt alleen maar domme overtredingen en balverlies.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 15:59
    Hoe durft Kraay deze vraag cq conclusies te stellen met zijn nul,nul ervaringen, het enigste waar hij 100 % ervaring mee heeft is het verdedigen van zijn gele en rode kaarten bij de strafcommissie, hij heeft hierdoor maar de helft van zijn wedstrijden kunnen spelen
    Vind ik leuk
    deltiaan +1240
    zondag 14 oktober 2018 om 19:41
    ja WANT HIJ KOMT NIET MEER mee ,wel een grote bek .
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 19:41]
    Vind ik leuk
    deltiaan +1240
    zondag 14 oktober 2018 om 19:42
    ja WANT HIJ KOMT NIET MEER mee, wel een grote bek
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:39
    Hele generaties uitstekende voetballers hebben op de bank van Oranje gezeten. Als het zo zou zijn dat Strootman er de brui aangeeft, zegt dat meer dan genoeg over zijn instelling. Maar ik denk dat ie prof genoeg is om te slikken, hard te werken en zijn kans af te wachten. Wordt moeilijk met de huidige generatie prima middenvelders
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 20:40]
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1423
    zondag 14 oktober 2018 om 23:50
    Stootman is gewoon een topper. Helaas nooit meer de oude geworden, maar wel betrouwbaar. En van zijn mentaliteit kunnen ze nog wat leren. Goed of noet goed genoeg meer, wel een constante factor.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws