Veerman ontving 'schandalige' boete van Heerenveen: Wat moet ik dan zeggen?

    Veerman ontving 'schandalige' boete van Heerenveen: "Wat moet ik dan zeggen?"

    zondag 14 oktober 2018 om 11:38

    In een uitgebreid interview met het Noordhollands Dagblad vertelt Henk Veerman dit weekend over een boete die hij in het verleden ontving van sc Heerenveen. De lange spits vond de straf 'een schande'. 

    Heerenveen berispte Veerman, omdat hij na afloop van een wedstrijd duidelijk liet blijken dat hij niet blij was met zijn plek op de bank. De Friese club vond het 'ongepaste uitspraken' en deelde een boete uit. "Een boete omdat ik had gezegd dat ik niet blij was met mijn rol als wisselspeler. Wat moet ik dan zeggen? Dat ik blij ben met m'n plekkie op de bank?"

    "Ik had het 'genuanceerder moeten brengen', vond de club", aldus Veerman. Zijn openheid heeft hem waarschijnlijk minuten gekost, denkt de targetman, die sinds enkele maanden in dienst is bij het Duitse St. Pauli. 

    "Ik geef mijn mening over bijvoorbeeld de speelwijze en niet alle trainers vinden dat leuk. Terwijl ik denk dat je als trainer het beste wél naar je spelers kunt luisteren. Dat doen mannen als Guardiola en Van Gaal namelijk ook."

    "Je hebt niet veel aan ja-knikkers. Je moet samen wedstrijden zien te winnen. Daarom zal ik ook altijd mijn mening geven."

    Plaats een reactie

    Smithsonian +31871
    zondag 14 oktober 2018 om 11:40
    Haha stugge friezen.😂

    Goed voor henkie dat hij eindelijk weg is daar.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    zondag 14 oktober 2018 om 11:56
    Zo.... wat een bekrompen stelletje Farizeeërs daar in Boppe zeg!
    Vind ik leuk
    Hupfean +4107
    zondag 14 oktober 2018 om 13:11
    Jankerd, bij jouw club loopt alles op rolletjes?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    zondag 14 oktober 2018 om 17:42
    Als een malle, stinkfrys
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 13:54
    Nou, iets genuanceerder mag wel....Als van Persie iets zegt op de training of met de technische staf overlegd is dat logisch! Henk Veerman was tot zijn 19e huisschilder en amateurvoetballer...
    Ik heb trainingen gezien, wedstrijden gezien en ik heb hem een aantal keren gesproken. Gouden kerel, heel rustig en bedeesd.
    Op de trainingen in de eerste 2 seizoenen werden oefeningen regelmatig stilgelegd omdat Henk de oefenstof niet begreep... Ik voetbal pas 2 jaar professioneel trainer, wilt u het nog een keer uitleggen... :-). Heeft natuurlijk ook last gehad van een paar spitsen voor hem die veel scoorden. Is ook een typische inval spits, de wedstrijden die hij helemaal speelde waren ook niet zo heel goed. Heeft ondanks zijn grote lijf best een aardige techniek en is verbazend snel. Kan alleen niet goed koppen.... Zit nu prima op zijn plek, mooie club man! Had van mij niet weg gehoeven bij Heerenveen maar veel hoger had hij in Nederland niet gehaald.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:40
    Eerlijkheid wordt niet op prijs gesteld in de slangenkuil waar het alleen maar om imago en dus knikkers draait.
    De voetbalwereld is zooo verziekt.
    Vind ik leuk
    JohanD +441
    zondag 14 oktober 2018 om 11:45
    “De voetbalwereld is zo verziekt”

    Jullie helpen anders ook goed mee door je ziel te verkopen aan City.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 12:00
    Klopt, ik heb ook nergens geschreven dat ik het daarmee eens ben toch?
    Vind ik leuk
    Hupfean +4107
    zondag 14 oktober 2018 om 13:11
    Bij jullie is t een slangenkuil, hoe verzin je het? Pi air als TD?
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 14:09
    Een slangenkuil in Breda?.......Nee
    Gewoon slecht beleid, maar bij ons worden geen spelers gestraft om hun uitspraken
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:44
    Ik heb het over de voetballerij in het algemeen.
    Vind ik leuk
    remakil +5925
    zondag 14 oktober 2018 om 11:42
    Dat sfeertje op de tribunes is best mooi, maar op bestuurlijk niveau is die club kouder dan het ijs van Thialf..
    Vind ik leuk
    Hupfean +4107
    zondag 14 oktober 2018 om 13:12
    Jij loopt er elke dag rond?
    Vind ik leuk
    remakil +5925
    zondag 14 oktober 2018 om 13:28
    Oh, moest dat dan? Mag je anders geen mening hebben? Grappig! Volgens mij staat er genoeg ellende in het nieuws, aangaande de geweldige sfeer daar...

    Vind ik leuk
    Zico Ali +447
    zondag 14 oktober 2018 om 11:44
    Die Friezen staan er wel om bekend dat ze anders denkenden niet waarderen ;)
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:46
    Ach staat joun clubje anders ook bekend om he
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 11:47]
    Vind ik leuk
    Zico Ali +447
    zondag 14 oktober 2018 om 11:57
    Barcelona? Valt mee denk ik.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    zondag 14 oktober 2018 om 11:58
    Zeker nooit van Bonifatius gehoord? Was namelijk best een gevat grapje van Zico Ali....
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 13:06
    Gaat telkens om friezen belachlijker te maken
    Vind ik leuk
    Zico Ali +447
    zondag 14 oktober 2018 om 13:17
    Ik ben 1 keer in Friesland geweest in mijn leven. Schitterend volk! Lekker authentiek. Maar ook boordevol humor als je er als buitenstaander naar kijkt. Ik bedoelde het niet kwaadaardig...
    Vind ik leuk
    Hupfean +4107
    zondag 14 oktober 2018 om 13:13
    En terecht, anders blokkeer ik jou ook. (knipoog)
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:45
    Deze uitspraken beboeten doe je alleen als het rommelt binnen de club. Dan is de uitspraak van Henk een goede bliksemafleider.
    Vind ik leuk
    NvC +4315
    zondag 14 oktober 2018 om 11:46
    Eerlijkheid en voetbal gaan niet altijd hand in hand. Zo mag je als speler of trainer nooit iets negatiefs vinden over de scheidsrechter of je krijgt een straf of een lading kritiek over je heen. Wel apart in een land waar we vrijheid van meningsuiting hebben. Als ik op mijn werk vindt dat een manager een foute beslissing neemt dan kan dat gewoon. Maar in het voetbal ligt dat blijkbaar anders.?!
    Vind ik leuk
    Hupfean +4107
    zondag 14 oktober 2018 om 13:17
    T is maar net hoe je het brengt, zoals Henk zelf al zegt had ie t genuanceerder moeten brengen dus hij zal wel niet normaal gereageerd hebben.
    Vind ik leuk
    NvC +4315
    zondag 14 oktober 2018 om 13:22
    Ik weet ook niet wat Veerman precies heeft gezegd maar in het algemeen mag je niets negatiefs zeggen in het voetbal als voetballer of trainer. Het is gewoon raar dat dit dan ook zo geaccepteerd wordt.
    Vind ik leuk
    rexxo +1306
    zondag 14 oktober 2018 om 11:47
    Henkie zou het beter doen als basketballer of volleyballer
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    zondag 14 oktober 2018 om 11:58
    Voorlopig staat ie lekker te ballen daar in Mofrika....
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 12:00
    Jij zou het ook beter doen als je zwijgt
    Vind ik leuk
    rexxo +1306
    zondag 14 oktober 2018 om 12:25
    En als ik het niet zwijg laat je mij dan oppakken Kim Jong Un?
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:59
    Helemaal mee eens Henk. Maak van je hart geen moordkuil. Zeg wat je denkt; kunnen ze hun voordeel mee doen. De waarheid heeft echter meestal een hard geluid en dat wordt helaas niet overal op prijs gesteld.
    Vind ik leuk
    Strijp +13233
    zondag 14 oktober 2018 om 12:08
    Boetes uitdelen voor het niet nuanceren van een zaak die niet genuanceerd hoeft te worden is een kwalijke zaak.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4107
    zondag 14 oktober 2018 om 13:17
    Daar heb je lang over nagedacht zeker?
    Vind ik leuk
    Strijp +13233
    zondag 14 oktober 2018 om 13:22
    Niet heel lang, wanneer je normaal functioneert en een mening hebt hoef je hier niet lang over na te denken.
    Vind ik leuk
    Mari +9393
    zondag 14 oktober 2018 om 12:10
    Helemaal juist.
    Ach ze zijn er overal: figuren die met je meepraten, je zinnen herhalen en je toch naaien als het er op aankomt
    Vind ik leuk
    Hupfean +4107
    zondag 14 oktober 2018 om 13:10
    Henk, je was gewoon niet goed genoeg om eerste spits te zijn, niet natrappen aub. Straks krijg je daar ook een boete voor.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 14:49
    Alleen vraag ik me wel af hoe hij het gezegt heeft? Daar kan ook het verschil zitten tussen een boete of het laten afdoen met een 'goed gesprek'.
    Vind ik leuk
    Farmer +12364
    zondag 14 oktober 2018 om 15:36
    Een boete omdat hij z'n onvrede uit over zijn reserverol? Be-la-che-lijk...
    (aanmelden bij de lokale OvJ, druist regelrecht tegen zijn vrije meningsuiting in! Dat zou SCH een lelijke boete gekost hebben, plus een stukje negatieve publiciteit.)

    FCG heeft zo haar issues gehad met spitsen de laatste tijden, maar zo te lezen kunnen die Friezen dr ook wat van.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4107
    maandag 15 oktober 2018 om 19:06
    Ja jij hebt gelijk, je kan beter je contract laten ontbinden zoals ze bij jullie hebben gedaan. (v Weert en Drost)
    Vind ik leuk
    Farmer +12364
    maandag 15 oktober 2018 om 19:22
    Heel andere situatie, volgens mij.
    Staat al in het stukje beschreven. Veerman werdt toch gevraagd? Wat had hij anders moeten zeggen? Iets als een brave ja-knikker?

    Sowieso, als hij als bankzitter had gezegd dat hij tevreden was, was het ook niet goed geweest.

    Een noemelijk verschil is, dat Drost en vWeert, zelf gelijk aangaven, weg te willen na 2 sléchte wedstrijden, op de bank te moesten beginnen.

    Zelf je contract inleveren, of zeggen dat je niet blij bent met je reserverol, is nogal een zee van verschil :P

    Maar het blijft belachelijk dat als een speler ergens naar gevraagd wordt, hij zijn mening geeft, en daar dan een boete voor krijgt.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4107
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:06
    Hij had het iets meer moeten nuanceren zoals al aangegeven wordt
    Vind ik leuk
    Farmer +12364
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:37
    Vind het gewoon betutteling. Hij wordt gevraagd naar zijn mening. SCH heeft in die zin niet te bepalen hoe hij zijn mening uiten moet.
    Keerzijde is wel dat de Media ook overal de tanden in zet, en er mee wegholt als een prooi, dus die moet je geen vinger geven, want dan ben je je hand, dan wel je arm kwijt.

    BVO's doen er dan verstandiger aan om óf hun spelers een stukje media-training te geven, óf, namens de KNVB, een gepeperde brief schrijven naar het Ministerie, en daar aankaarten dat de zgn 'roddelpers' wel erg aan het doorslaan is, en daarmee imago's en reputaties schaad.

    Persvrijheid is een mooi iets, maar het zorgt de laatste jaren ook voor veel fake-news, en tig 'zagen-zagen-wiedewiedewagen' topics, en daar wordt het geheel niet beter van. En of het wel allemaal objectief is, is nog maar de vraag.

    Een Veerman hád bv een cursusje kunnen hebben gehad, en daarmee een zgn'zaagjournalist' er zo uit herkend: tegenover zulke verslaggevers, houdt je je op de vlakte.
    Vind ik leuk
    Caniggia +898
    zondag 14 oktober 2018 om 15:57
    Hoezo je word betaald door je werkgever dan kun je op zijn minst positief blijven.En helemaal tegen de pers,die vinden dit juist leuk.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:25
    Het kan dooien en Friezen.
    Vind ik leuk
    Feansters +35
    zondag 14 oktober 2018 om 20:22
    Zo, ik lig dubbel. Hoe bedenk je het?
    Vind ik leuk
    Speedy +348
    maandag 15 oktober 2018 om 11:57
    Eens met Veerman, hij heeft geen kans gekregen bij Heerenveen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws