In het kort: Italië duwt Polen naar Divisie B, Rusland bijna gepromoveerd

    In het kort: Italië duwt Polen naar Divisie B, Rusland bijna gepromoveerd

    zondag 14 oktober 2018 om 22:42

    Op de redactie van VoetbalPrimeur komen dagelijks honderden nieuwsberichten uit binnen- en buitenland voorbij. We pikken het meest interessante nieuws eruit, andere nieuwsfeiten verzamelen we in de rubriek 'In het kort'.

    Italië duwt Polen in extra tijd naar Divisie B
    Polen heeft zondagavond tegen Italië een zure thuisnederlaag moeten slikken. De confrontatie in Groep 3 van Divisie A leek zonder doelpunten te eindigen, maar Cristiano Biraghi besliste anders. Polen kan Italië en Portugal niet meer inhalen en degradeert hierdoor naar Divisie B. Italië de marge met koploper Portugal verkleind tot twee punten, maar heeft één wedstrijd minder gespeeld.

    Rusland op rand van promotie
    Rusland staat op de rand van promotie in de Nations League na een 2-0 overwinning op Turkije. De mannen van Stanislav Cherchesov staan na drie wedstrijden op negen punten in Groep 2 van Divisie B. Turkije heeft er drie. Bij Rusland maakten Roman Neustädter en Denis Cheryshev de doelpunten. De winnaar van Divisie B promoveert naar Divisie A.

    Portugal wint opnieuw
    Portugal heeft na de Nations League-wedstrijd tegen Polen van afgelopen donderdag ook gewonnen van Schotland. Het oefenduel werd met 1-3 gewonnen. Bij Portugal ontbrak Cristiano Ronaldo, die niet geselecteerd is, maar ook zonder de Juventus-ster kon er worden gewonnen. Vlak voor rust scoorde Hélder Costa. Een kwartier voor tijd maakte Éder de beslissende 0-2, waarna Armindo er 0-3 van maakte. Schotland deed in de 93e minuut via Steven Naismith iets terug.

    Tadic verprutst penalty, Servië speelt gelijk
    De Nations League-clash tussen Roemenië en Servië is zondagmiddag in een doelpuntloze remise geëindigd. Op slag van rust had Ajax-aanvaller Dusan Tadic de kans om Servië op voorsprong te schieten. De bal ging op de stip na een lompe overtreding van Gabriel Tamas. Hij kreeg direct rood. Tadic schoot de penalty die volgde hoog over. In de resterende 45 minuten werd niet meer gescoord. 

    Plaats een reactie

    MichPSV +8761
    zondag 14 oktober 2018 om 17:19
    Laat Tadic de penaltys ook maar bij Ajax nemen voortaan.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:28
    Uhm ja, psv en penalty's ;)
    Vind ik leuk
    Markieee +996
    zondag 14 oktober 2018 om 21:01
    Tja, miste ook al tegen kiev.
    Vind ik leuk
    Lurton +2260
    zondag 14 oktober 2018 om 17:28
    Hele zware straf, direct rood.
    Zat geen ernstig gemeen spel tussen of ziet iemand dit anders?
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 17:28]
    Vind ik leuk
    Gearry +704
    zondag 14 oktober 2018 om 19:10
    Een schop tegen het hoofd vind jij geen rood? Is idd misschien eerder lomp dan gemeen, maar wat mij betreft is rood prima te verdedigen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 22:13
    Geen intentie om z'n hoofd te raken. En geen directe doelkans ontnomen. Dus een penalty+geel had ik al een prima straf gevonden om eerlijk te zijn.
    Vind ik leuk
    Gearry +704
    zondag 14 oktober 2018 om 22:37
    Misschien niet de intentie, maar met je been zo hoog neem je wel een risico. Daarom vind ik rood prima te verdedigen, al valt strafschop met geel misschien ook wel te verdedigen.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2731
    zondag 14 oktober 2018 om 17:45
    Tadic zijn niveau is nu ED ipv PL!
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12046
    zondag 14 oktober 2018 om 19:42
    Laat hem daar maar missen. Zolang hij in ajaxdienst maar de pannen van het dak speelt dan vind ik het prima.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:59
    Ik vind Tadic eerlijk gezegd wel tegenvallen en al dat acteer werk en janken bij de scheids past niet bij Ajax, dus hopelijk is hij snel weer weg. Helemaal geen fan van hem!
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12046
    zondag 14 oktober 2018 om 21:06
    Dat mag je vinden hoor. Geen punt. Totdat hij zijn echte niveau aangaat tikken 😁
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 21:09
    Als hij beter gaat spelen zal ik hem miss niet perse wegwillen, maar ik vind het wel een beetje een kwal! Ik zie veel liever Van de Beek op 10 en Neres linksbuiten.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12046
    zondag 14 oktober 2018 om 21:15
    Snap ik maar goed ik vind hem ook nog niet top maar hij brengt wel Ziyech weer aan voetballen ... en dan bedoel ik dat Ziyech echt weer plezier heeft. Uiteraard zetten ze een extra mannetje op tadic en dat scheelt weer ruimte. Komt goed
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2731
    zondag 14 oktober 2018 om 21:24
    Gaat niet meer gebeuren, anders had hij nog wel PL gespeeld ipv Ajax
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12046
    zondag 14 oktober 2018 om 21:50
    Gelul. Hij moest en zou bij Ajax spelen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 21:50]
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2731
    zondag 14 oktober 2018 om 22:52
    Hahahaha.... als of Ajax alles is! Het is maar ED en als hij bij een topclub kan spelen in PL, dan had hij dat zeker gedaan! Het is gewoon over met hem
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 22:56
    Snap je het echt niet of wil je gewoon zoals altijd alles wat Ajax betreft zwart maken?
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2731
    zondag 14 oktober 2018 om 23:18
    Volgens mij leef jij op een Ajax wolk en alles wat negatief is over Ajax dat mag niet gezegd worden. Alle spelers zijn geweldig bij Ajax en vandaar al zoveel jaar geen prijzen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 23:36
    Ik ben liever voor een club dan tegen een club. Anders was ik net zo zuur geweest als jij
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 22:49
    Ach, jou hoeft ook niemand serieus te nemen
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2731
    zondag 14 oktober 2018 om 22:54
    Dat is wederzijds
    Vind ik leuk
    baboushka +1420
    zondag 14 oktober 2018 om 17:52
    Ideaal voor mijn toto, thx Tadic.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:31
    Jij wordt vanavond van je bed gelicht. Kijk maar uit.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:31
    Italie-Polen nog.

    Als Italie nu weer punten verspeeld, dan wordt het echt zeuren daar zo.
    Vind ik leuk
    baboushka +1420
    zondag 14 oktober 2018 om 21:57
    Gaat Polen nog winnen tegen Italië Wim?
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 21:59
    Volgens mij kunnen ze nog 100 jaar spelen, zonder dat er wat verandert aan die 0-0.
    Vind ik leuk
    baboushka +1420
    zondag 14 oktober 2018 om 22:20
    Dat is dan jammer..toch bedankt;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90462
    zondag 14 oktober 2018 om 20:40
    Lekker bezig, Rusland.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 23:56
    Dat krijg je nu wel. De grote landen willen niet naar poule B. Dat kan natuurlijk niet.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 03:54
    Dolberg de penalties nemen ipv Tadic.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws